Alla kategorier Renovera kök Stockholms län Upplands Väsby Ballingslöv InfraCity
Rekommenderat företag 2016 - Ballingslöv InfraCity
Rekommenderat företag 2015 - Ballingslöv InfraCity

Ballingslöv InfraCity

Stockholmsvägen 35D, 194 61 Upplands väsby — Visa karta

Vardagsglädje är olika saker för olika människor. Det finns lika många varianter som det finns individer. Gemensamt för dessa vardagliga stunder av välbefinnande är att de ofta inträffar i hemmets naturliga mittpunkt – köket. Det är i köket vi möts, trivs och ser varandra. Det är här vi samtalar, umgås, äter, leker, spelar spel, läser tidningen, utbyter tankar och erfarenheter.Vardagsglädje är vårt löfte till våra kunder. När någon köper en produkt eller lösning från Ballingslöv ska detta alltid ingå i köpet.

Läs vad 84 kunder tycker om Ballingslöv InfraCity

• Maria S
    Maria S skrev om Ballingslöv InfraCity
    Helt nöjd. Engagerade, kunniga, intresserade och måna om att deras kunder ska vara nöjda. Bra rekommendationer till företag som utför badrumsrenoveringar.
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Ballingslöv InfraCity
    Helt fantastisk hjälp med planering och material val
    Kom hem och måttade alt så att det helt perfekt
    Mycket smidig hantering när det var fel på bänkskivorna
    En stor eloge till Tobias som löste allt
  • Per C
    Per C skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi har köpt vårt kök hos Ballingslöv InfraCity. Vi har fått hjälp från början av Maria med att rita vårt kök. Hon var lyhörda för våra idéer och kom även med idéer själv om det var något hon tyckte vi skulle ändra eller tänka på. Vi hade ett par möten hos henne där vi gick igenom ritningar och ändringar mm. Hade även mailkontakt med henne om det var något vi undrade över eller kände att vi kanske skulle vilja ändra. De var lyhörda och svarade snabbt på mail eller telefon hela tiden. Köpte även en del av vitvarorna från Siemens via dem. Innan köket levererades hade vi även ett "byggmöte" hos dem eftersom vi skulle byta köket själva. Där gick vi igenom riktningarna med mått mm och fick råd och tips hur vi enklast skulle göra.
    När köket kom så hade vi en del kontakt med frågor mm. Det vart ett skåp som fick lite fel mått. Men med hjälp av Jonas och hans kontakter kunde vi lösa det på egen hand utan att behöva beställa nytt skåp.
    Så allt har fungerat jätte smidigt med kontakter och leveranser. Det ända man kan tycka är ju att två sophinkar och alla handtagen var restnoterade. Beställer man ett kök i februari och får det levererat i augusti så tycker man att det inte borde bli så. Det var visserligen små saker i det hela men ändå detaljer som är ganska viktiga att ha på plats. Det var ingen stor grej men om man ändå ska kommentera. (Ballingslöv InfraCity lånade visserligen oss handtag, men det är alltid bättre att få sätta sina egna på plats. :-) )
    Vi kommer absolut att rekommendera Ballingslöv InfraCity till vänner och bekanta.
  • Pia L
    Pia L skrev om Ballingslöv InfraCity
    Jag kan varmt rekommendera Ballingslöv Infracity i Upplands Väsby till alla som går i tankar om ett nytt kök. Proffsiga, vänliga, kreativa lösningar och snabb hantering.
  • Mette H
    Mette H skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi köpte nytt kök och det var ett stort projekt då vi inte har ett traditonellt rum, så det var lite utmaningar att få till det med alla konstiga vinklar. Vi är jättenöjda och tycker det blev som vi hade tänkt oss. Kände oss trygga och fick svar på alla våra funderingar. Väldigt trevligt och bra bemötande.
  • Annelie Z
    Annelie Z skrev om Ballingslöv InfraCity
    Bra bemötande från början till slut.
  • Emma W
    Emma W skrev om Ballingslöv InfraCity
    Väldigt tillmötesgående säljare som lotsade och lyssnade på våra önskemål. Smidigt med hantverkar-samarbetet.
  • Stig E
    Stig E skrev om Ballingslöv InfraCity
    Jag hade tagit fram ritning på ett nytt kök. Jag bad 3 företag lämna offerter.
    Den som gav bästa lösningen . Prismässigt var 2 anbud likvärdiga, ett vara mycket billigare men missat helt vad jag ville ha. Jonas Axelsson Ballingslöv visste vad han sålde och gav mig bra tips sådant jag inte tänkt på. Leveransen av det nya köket höll tidplanen. Jag är väldigt nöjd med Ballingslöv särskilt den hjälp jag fått av deras säljare.
  • Björn R
    Björn R skrev om Ballingslöv InfraCity
    Professionellt bemötande av trevlig personal.
  • Karolina N
    Karolina N skrev om Ballingslöv InfraCity
    Köpte ett kök, proffsigt bemötande från början till slut, nöjd kund.
  • Berit A
    Berit A skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi köpte ett nytt kök ex vitvaror. Bra hjälp vid val av köksinredning o fick en bra bild av hur det skulle bli när allt var klart. Informationen kunde varit tydligare hur 'ovan diskbänk/inredning' skulle beställas o beräkning av hela arbetstiden, det visade sig att diskbänken kom senare, ingen klar info om det när första leveransen kom.
    I stort sett fungerade det bra, snickarna som monterade som vi anlitade via Ballingslöv var mycket duktiga.
  • Mari-ann F
    Mari-ann F skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vore kanske bättre om ni ger pengarna till Barncancerfonden 2016. =)

Vi är mycket nöjda med bemötandet ifrån Ballingslöv InfraCity. Allt har fungerat mycket smidigt och köket har blivit perfekt. Det kan inte ha blivit bättre.
  • Ann H
    Ann H skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi är helt nöjda med Ballingslöv, dels hjälpen vi fått från personal men även på kvalitén på köket. Vi köpte ett helt kök. Vitvarorna var dock för dyra via Ballingslöv. Borde gå att slipa lite på de priserna.
  • Johan S
    Johan S skrev om Ballingslöv InfraCity
    Bra bemötande, bra service, Bra professionella råd/anvisningar, bra produkter.
    Snyggt kök!
    Synd bara med lång leveranstid på skadat gods från Siemens med fördröjningar.
    Helt klart att vi rekommenderar Ballingslöv infra-city i framtiden!
    Tack för bra kundvård!
    // Johan
  • Urban H
    Urban H skrev om Ballingslöv InfraCity
    Köpte ett Meny kök med vitvaror.
    Finns inte mycket att klaga på, tvärtom.
    Det mesta fungerade prickfritt, det som inte fungerade beror på underleverantören av bänkskivor och blandare, vilket hanterades av Tobias på ett utmärkt sätt.
    Bemötandet var utmärkt.
    Slutsatsenär att vi gjorde helt rätt som köpte köket hos Ballingslöv i Infra city.nde sig omhändertagen.
  • Jonny E
    Jonny E skrev om Ballingslöv InfraCity
    Jag är väldigt nöjd med Ballingslöv infra.
    dem svara jämt på tel,bra service.
    jag kommer att handla där många gånger till.
  • Pia B
    Pia B skrev om Ballingslöv InfraCity
    Har fått otroligt bra hjälp vi köp och planering av nytt kök av personalen på Ballingslöv. Trevligt bemötande och lätt att få kontakt med.
    Inte lika nöjd med det rekommenderade installations företaget
  • Helene M
    Helene M skrev om Ballingslöv InfraCity
    Efter några besök hos andra köksfirmor som inte alls hade ett trevligt bemötande tittade vi in på Ballingslöv infraCity. Trevligt bemötande och lagom driv att sälja mötte oss där. Bra genomgång steg för steg planerade vi köket. Inredningskonsulten ritade förslag på datorn och vi kunde ändra och lägga till allteftersom och vårt önskekök växte fram. Det fick ta sin tid. Visningsköken inspirerade och konsulten var kunnig i fråga om kök. Engagerad i sitt arbete och öppen för våra frågor och önskemål både i stort och smått. Bra att firman har hantverkare knutna till sig för montering av köket. Det kändes tryggt att som köpare av ett helt nytt kök, med allt vad det innebär av olika hantverkstjänster, kunna anlita folk som rekommenderats av Ballingslöv InfraCity.
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi har idel positiva intryck av vår affär. Bra arkitektur, bra råd om olika val. Ärligt känner vi är ett bra ord - inte sälja på oss ville få till det som var bäst. Fick också kontakt med Generationssnickarna sim har fungerat kanon själva och tagit in bra underentreprenörer.
  • Gabriella O
    Gabriella O skrev om Ballingslöv InfraCity
    Jag är mycket nöjd med Ballingslöv i Infra City. Från hög kvalité till design och slutgiltigt pris mycket konkurrenskraftiga. Samtidigt väldigt samarbetsvilliga att hitta bäst lösning för mig som konsument och även möta krav med prisbild gällande kvalitetskök. Tack Tobias och Jonas för fantastiskt jobb. Jag är mycket nöjd med mitt nya kök som blev något utöver det vanliga. // Gabriella
  • Rakel H
    Rakel H skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi hade en skiss redan när vi kom till Ballingslöv, som vi tillsammans fixade till och som har fungerat jättebra från början till slut. Ett otroligt trevligt och serviceinriktat bemötande som vi är jättenöjda med!
  • Anna L
    Anna L skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi beställde ett nytt kök. Våra förväntningar var höga och de leveransen och framför allt snickaren levde upp till förväntningarna.
  • Jens S
    Jens S skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi är mycket nöjda
    Bra diskussion om hur vårt kök ska se ut och Jonas tag fram bra alternativ.
    Vi rekommenderar gärna er
    Bra service!
    Trevlig personal.
  • Katriina Ö
    Katriina Ö skrev om Ballingslöv InfraCity
    mycket trevligt o professionellt. Jag har nu ett jättefint kök efter tio års tvekan. Tack för hjälpen o kvaliteten och professionellt utfört snickeriarbete. Allt gick väldigt smidigt till med Snickar-Linus teamarbete.
  • Leif W
    Leif W skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi köpte ett komplett kök, vi hade en ide hur det skulle se ut fick inspiration av en del i utställningen och tillsammans med trevlig och tillmötesgående personal kom vi fram till vad vi ville ha. Upphandlingen bestod i att Ballingslövs snickare monterade köket samt sam ordnade el och VVS folk. "En mycket bra snickare gjorde ett bra jobb och höll vad han lovade"

Vi är mycket nöjda med det bemötande och service som personal och snickare gav oss. Är otroligt nöjda med köket idag.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande på Ballingslöv InfraCity. vi hade länge funderat på att byta ut vårt kök men tvekat eftersom det krävdes en hel del renovering. På Ballingslöv hjälpte de oss inte bara med val av kök utan också hela vårt renoveringsprojekt. Vi fick allting uppritat i 3D vilket gjorde att vi fick en hel bild av hur allt skulle se ut när det var färdigt. Vi kände oss väldigt trygga i att jobba med Ballingslöv och snickarna de rekommenderade var också helt fantastiska. Resultatet blev bättre än vi föreställt oss och vi är mycket nöjda. Vi kunde inte gjort ett bättre val av köksleverantör och rekommenderar Ballingslöv InfraCity till alla vi känner.
  • Linda A
    Linda A skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi köpte ett kök våren 2015. Butiken och de anställda där fick vi väldigt god kontakt med och mycket och bra hjälp. Vi är supernöjda med köket, resultatet och personalen som gjorde allt för att hjälpa oss, vi rekommenderar Ballingslöv InfraCity väldigt varmt!
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Ballingslöv InfraCity
    öppet och vänligt

förvånad över att golvlisterna inte är kantade utan spånplanet öppet mot golv.
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi är vekligen så nöjd med allt från första mötet med Jonas på Ballingslöv samt all kontakt med montörer för alla olika moment.
    Så man kan bara rekommendera till 100% att välja Ballingslöv Infra City för ert köksprojekt.
  • Marie E
    Marie E skrev om Ballingslöv InfraCity
    Bra service, omhändertagande, lösningar som passar oss och vårat kök. Alltid trevliga glada och lätt åtkomliga per telefon. Hantverkarna har även dem fått råd och hjälp med att installera köket snickerier och vitvaror. Inga problem att reklamera skadade material. Högsta betyg vi är mycket nöjda och vill gärna sprida vidare till vänner och släkt att Ballingslöv Upplands Väsby är bäst!
  • Anita N
    Anita N skrev om Ballingslöv InfraCity
    Rekommenderar ballingslöv med varm hjärta. Noggranna. Snyggt jobbat.
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Ballingslöv InfraCity
    Efter kompletteringsleveransen, så sitter nu allt på plats. Vi är supernöjda!
  • Gail E
    Gail E skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi har köpt ett helt kök från Ballingslöv i Upplands Väsby och är otroligt nöjda med all den hjälp, råd och service från företaget. Planering av köket har varit smidigt tack vare kunnig personalen som har lyssnat och ändrat allt eftersom. Allting från start till leverans har gått så bra och ingenting har saknas. Hantverkare som Ballingslöv rekommenderat har fungerat utmärkt. Topp betyg till alla involverat i vårt nya kök!
  • Sara L
    Sara L skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi fick jättebra service och bemötande. Kunnig säljare som både kunde hitta praktiska och estetiska lösningar. Tiderna hölls bra. Köket blev jättefint.

Största plumpen i protokollet var att man glömde att informera om att hyllorna i överskåp som är 100 cm breda inte håller för någon vidare belastning. Eller snarare - att man över huvud taget säljer en lösning som inte klarar belastning något vidare. Nu fick vår snickare göra handpåläggning vilket gav merkostnader och mindre estetisk lösning än om ni haft kraftigare hyllplan från början.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Ballingslöv InfraCity
    Trevligt bemötande och bra service. Fick uppritat ett snyggt och praktiskt kök väldigt nöjd med materialvalen.
  • Margareta H
    Margareta H skrev om Ballingslöv InfraCity
    Ett trevligt bemötande,stort engagemang, tips och råd var till god hjälp när jag valde inredningen till mitt nya kök.

Ballingslöv hade stilen jag sökte. Jag fick ett fint, vackert, och välfungerande kök.

/ Margaretha
  • Marie B
    Marie B skrev om Ballingslöv InfraCity
    Ett vänligt , proffsigt och inspirerande bemötande fick vi när vi köpte nytt kök.
    Utbyte av ideer och förslag gjorde att vi blev väldigt nöjda. Den snickare som byggde upp köket på rekommendation från Balingslöv utförde sitt uppdrag med hög klass. Vi är supernöjda.
  • Göran R
    Göran R skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi har köpt ett kök samt alla vitvaror från er. Jonas Axelsson har varit säljare till oss.
    Vi hade en förslag på lösning till kök som Jonas förfinade och kom med goda råd som vi tog till oss. Allt har gått mycket smidig. Jonas bemötande och lösningar har varit mycket proffsigt och bra för vår del. Vi är mycket nöjda.
    Köket är nu på plats så när som på stenskivorna som tar tre veckor att få på plats. Lite lång tid kan jag tycka. Vi fick stenskivor måttade och på plats i badrummet på en vecka av ett företag i Västergötland. Här finns det något att jobba på för er. Köket ser mycket bra ut men nu återstår att se hur det fungerar när vi kommer att börja använda köket på riktigt. Dörrar och lådor ger en gediget intryck. Nu hoppas vi att det verkligen fungerar lika bra när vi fyller lådor och skåp.
  • Johnny N
    Johnny N skrev om Ballingslöv InfraCity
    Superbt

kunniga, proffsigt bemötande och snygg lokal. Helhet med kakel, form och design som mått anpassas för just mitt kök och form. Leveranser kom i utlovad tid och allt har klaffat i minsta detalj.
  • Robin A
    Robin A skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi fick jättebra hjälp när vi skulle planera vårat dröm kök., De har ett väldigt stort sortiment och massor av smarta lösningar. Kreativ och duktig personal som hjälpte oss med både planering och hjälp med att förmedla duktiga hantverkare.
    Vi tittade även på andra billigare fabrikat men nu när allt är på plats och vi börjat använda köket är väldigt glada att vi valde Ballingslöv.
  • Joakim G
    Joakim G skrev om Ballingslöv InfraCity
    Väldigt bra service både innan och efter leverans. Rekommenderar starkt ballingslöv infracity

Joakim
  • Torbjörn W
    Torbjörn W skrev om Ballingslöv InfraCity
    Ombyggnad/ renovering av kök
    I dialog med Ballingslöv UV (Nina), arbetade vi fram hur vårt nya kök skulle se ut. Nina var lyhörd för våra önskemål beträffande funktion och arbetade fram en lösning som vi blev mycket nöjda med. Mälarbyggen (Linus), en entreprenör som Ballingslöv UV samarbetar med, gjorde också ett bra jobb då de byggde det nya köket. Alla hantverkare som Linus engagerade, målare, elektriker, rörmokare och plattsättare var mycket trevliga och gjorde också ett bra arbete så långt jag kan bedöma.

Torbjörn Wallen
  • Leif Ö
    Leif Ö skrev om Ballingslöv InfraCity
    Vi blev väl bemötta och överaskades över det enorma kunnandet.
    Fantastiskt att se köket att växa fram med en fantastisk precision.
    Vi kan varmt rekommendera Ballingslöf i Infra city om man vill satsa på kvalitet.
  • Lisbeth E
    Lisbeth E skrev om Ballingslöv InfraCity
    KÖK
    Från den första kontakten med Jonas på InfraCity har vi haft ett mycket bra samarbete för att vårt nya kök skulle bli så bra som möjligt. Vi kom med en skiss på hur vi hade tänkt oss och vid diskussioner med Jonas lade vi till, drog ifrån och ändrade en del. Slutresultatet blev funktionellt och snyggt.
    När något problem uppstod vid monteringen - som var hänförligt till Ballingslöv - ordnade Jonas detta till vår belåtenhet. Allt har flutit mycket bra och det har alltid varit en trevligt stämning när vi av olika anledningar besökt butiken. Vi har fått hjälp "hela vägen" fram till slutresultatet.
    Vi är nöjda med vårt Ballingslöv-kök, både vad gäller själva köket men även att leveransen kom det datum som överenskommits. För övrigt skötte Jonas alla kontakter med Ballingslöv.
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Ballingslöv InfraCity
    Från första trevande kontakten i Ballingslövbutiken/utställningen i Upplands Väsby och fram till ett helt nytt kök har jag fått inspiration,kreativa förslag,positivt och generöst med tid och personlig vägledning
    Utgångspunkten har varit kundens perspektiv
    Analys av behov och önskemål
    Ballingslöv är ett smakfullt klassiskt kök med väöutnyttjade,läckra lösningar
    Slutresultatet lysande med genial design
    Kan varmt rekommenderas
    Elisabet Bonnevier
  • Hans W
    Hans W skrev om Ballingslöv InfraCity
    Toppen o servicevänligt och kunnigt
  • Richard N
    Richard N skrev om Ballingslöv InfraCity
    Med ett härligt välkomnande och hjärtligt bemötande fick vi vårt kök projekterat, levererat samt monterat.
    Upplevelsen från första ritning till montering har varit mycket professionell.

Så vi ger de varmaste rekommendationerna.
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Ballingslöv InfraCity
    Trevliga, kunniga och servicevänliga.

Stockholmsvägen 35D, 194 61 Upplands väsby