Bavaria Sverige Bil AB
1.0 i betyg av av
4 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Bavaria Sverige Bil AB
-
skrev om Bavaria Sverige Bil AB
Akta er!
På grund av ett försäkringsärende (påkörd backspegel) var jag tvungen att vända mig till Bavaria. Började en väldigt krånglig process där jag mailade, fick inget svar, ringde, fick svar att jag de bilder jag skickat inte gick att öppna m.m. Fick inga svar på mail, bara på telefon.
Från att jag fick möjlighet att boka en tid till första möjliga lucka de hade (att byta en backspegel) behövde de två veckor.
Processen att lämna in bilen på morgonen tog ca 15 minuter, och det var inte möjligt för någon att fixa detta direkt. Men jag fick löfte att bilen skulle vara kvar innan 11:00. När jag kommer dit 12:30 får jag veta att den inte är det. Givetvis har ingen hört av sig.
Jag får, mer eller mindre, tvinga dem att prioritera min bil, i och med att jag skulle på ett viktigt möte. Men oavsett får jag vänta ytterligare 45 minuter på att bilen ska bli klar. -
-
skrev om Bavaria Sverige Bil AB
Bavaria på Gårdsvägen i Solna är inte ens ett skämt. Det är ett direkt hån mot BMW-kunden som väljer att åka dit och försöka (!) handla originaldelar.
Snubben bakom disken är så okunnig att han inte ens lyckas ta fram vilken olja det ska vara till bilens transmissions box och än mindre klarar han av att lyssna på kundens behovsbeskrivning. Han kan inte komma ihåg om jag bett om delar till vänster eller höger sida av bilen. Han kan inte förstå vad Det är för skillnad på en transmissionsbox och en växellåda. Han frågar idiotiska frågor som ffa uppkommer av att han inte lyssnar på vad kunden faktiskt frågar efter och han blir arrogant när kunden säger åt honom att lyssna på vad kunden frågar eftersom frågan innehåller svaret på alla hans följdfrågor.
Att man på reservdelssidan av BMW inte har folk som kan bete sig serviceorienterat är ett känt problem sedan många många år.
Jag har jobbat med försäljning och kundvård i mer än 35 år och jag kan ärligt säga att det måste vara en idiot till chef som accepterar att man beter sig så som bemötandet idag och aldrig styr upp beteendet. Jag har nu samlat erfarenhet av Bavaria Solna under många år och de har kvalificerat sig fler gånger än någon annan till att få ett helt eget kapitel i min kommande bok om kundservice. Boken heter ”Kundservice från Helvetet” så det är inget positivt med att få ett helt kapitel dedikerat…. -
skrev om Bavaria Sverige Bil AB
Rent sagt är det ett maffia företag som gör allt de kan för att råna dig lagligt!. Lämnade min 7 serien för en försäkringsskada. Självrisken på skadan var 4700 kr + moms enligt Försäkringsbolaget. När bilen var klar, ringde verkstan till mig för att jag skulle hämta bilen men helt plötsligt och utan förvarning blev kostnaden 11700 + momsen. När jag frågade varför har självrisken höjts så kraftigt, säger dem att däcken var förstörda ( inget jag såg själv!) och de var tvungna att ersätta de med nya däck, men eftersom försäkringen betalade bara hälften för däcken ( avdrag för slitage) så blev jag helt plötsligt skyldig att betala 7000 kr extra. Deras verkstad höll inte med om att jag borde ha blivit informerad i förväg angående den extra kostnaden för de nya däcken. När jag vägrade betala den extra kostnaden, erbjöd de mig att sätta tillbaka min "trasiga däck" för att lösa problemet, vilket jag självklart vägrade eftersom försäkringen är fortfarande skyldig att ersätta mig med motsvarande däck!. När jag frågade verkstan om vad de skulle göra med ersättningen för däcken som de erhöll från försäkringsbolaget om de sätter tillbaka mina gamla däck , fick jag svar att det inte är min business!. Bavaria vägrade släppa loss min bil i två veckors extra tid pga jag inte accepterade deras lösning. Efter några samtal från mig och från min försäkringsmäklare till försäkringsbolaget så drog försäkringsbolagen pengarna tillbaka från verkstan och istället betalades de ut till mig. Mina gamla däck sitter nu på bilen och det visade sig att det är absolut inga fel på däcken. Bilen går nu hur bra som helst!
-
-
skrev om Bavaria Sverige Bil AB
Bavaria i Danderyd och i Solna har gemensamt gjort sig förtjänta av denna offentliga sågning. På båda ställena har de visat upp ett arrogant och ointresserat bemötande när vi skulle köpa bilar. Det blev som resultat en Audi A3 och en BMW X5 från Fordonsbolaget AB istället. M a o - gick Bavaria miste om att sälja 2 bilar inom loppet av ungefär ett år. Återkoppling har skett.
Men nu till det värsta. Min fina X5 hybrid var nyligen (juni 2018) på service i Danderyd. Helt nyköpt och helt utan skador. När jag kom hem från servicen, upptäcker jag små repor på motorhuven som helt klart har uppstått under servicen och när huven var uppfälld. Först ett email till servicechefen med före och efter foton. 3 dgr - inget svar. Då ringde jag upp dem. Talade länge med en kollega till servicechefen och lämnade meddelande om att bli uppringd. Det har nu gått 3 veckor. Inte ett knyst har jag hört. Bavaria i Danderyd repar alltså din bil och vill inte ta ansvar för det. Skäms på er! Har efter 3 BMW bilar totalt tröttnat på just Bavaria. Har förstått att Bilia nu är BMW partner. Får prova dem.