Så dåligt så det är svårt att beskriva. Kasst bemötande, kasst utfört arbete och uruselt bemötande. Lämnade in bilen med bakgrunden att min motorlampa går av och på och att tidigare felsökning visat på ”för svag bränseblandning” i tron om att de skulle lyckas hitta och åtgärda orsaken. Det de istället lyckas åstadkomma är följande: De hittar samma felkod och deras förslag på lösning (som de ville ha ytterligare 2500 kr för att utföra) är att återställa bilen (detta kallade de programmering men i själva verket handlar...
Bavaria Sverige Bil AB
10 omdömen om Bavaria Sverige Bil AB
Är så trött på det här företaget. Åker dit och beställer fälgpaket för 36000 kr och tror att jag kommer få någorlunda premium produkt. Hämtar ut hjulen efter 6 veckor. Åker till däckskiftarna, då har de skickat med fel bult. Åker tillbaka och får med mig ny bult. Vid däckskifte nummer 2 åker jag fem meter och noterar att nått slår i bilen, de har monterat tps ventilerna så de slår i bromsoken. Så av med hjulen igen, åker tillbaka och försöker reklamera fälgpaketet, men det går inte utan det ska stå nått om det i det finstilta. Okej, jag kommer nästa vecka säger jag men när jag ringer vet ingen nått. under 4 veckor och ett antal telefonsamtal där de säger att personen som vet något ska ringa upp, men inget telefonsamtal kommer. Till slut lyckas jag få tag på någon som säger att de ändrat position på tps ventilerna och att jag är välkommen dit. Jag säger att de får montera ett hjul så jag ser att det passar. När jag kommer in så provar en kille att montera hjulet men säger att det känns konstigt att nått tar i. Han går och frågar den faktiska mecken som med attityd kommer fram och börjar tjafsa om att de som bytte hjulen hos däckskiftarna gjort märken på fälgarna, ser då att alla fyra fälgar har en liten mosad yta där fälgen skruvas mot navet. Ser då att de inte får plats på min bil utan att det tvingats på. Jag säger till den otrevliga mecken att det här är ert problem inte mitt, då vänder han och går sin väg. Då tog jag fälgarna och åkte därifrån. Har nu köpt en slipmaskin och ska försöka modifiera dem så de passar min bil. Har inte fått någon kompensation, ingen ursäkt, utan bara dålig attityd som att jag är dum i huvet. Har varit trevlig från start till mål.
Kollade på i7 ingen sa hej eller ens visade bilen
Bra bemötande i butik men katastrofalt dåliga på att kommunicera via mail. Jag har vid ett antal tillfällen försökt kommunicera via mail med deras kundservice och i samtliga fall har svaren uteblivit trots påminnelser från min sida. Blir det en Mini nästa gång köper jag från en annan återförsäljare.
Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips och råd i samband med detta. Enkel tidsbokning också, vilket är tacksamt när man ska få ihop stressig vardag.
Personalen som arbetar i kundmottagningen för reservdelar och service har alldeles för låg teknisk kompetens och känns hyfsat omotiverade. När jag var där sist (vilket bara är en av många tillfällen då jag behövt förklara väldigt elementära saker) för att beställa och betala för en originaldel till en av mina BMW-bilar så glömmer personen ifråga att beställa delen från huvudlagret. När jag ringer efter drygt en vecka för att fråga var delarna är säger personen som svarar att de inte är beställda?! Som sagt, detta var bara...
Man får vänta länge på att få tid och sedan avbokar det på kort varsel för att sedan återkomma vilket de inte gör. Om man väl får en tid så missar de olika uppgifter. Trots det skickar de fakturor på saker som inte är åtgärdade. Uselt.
Grymt bra service!! Kan inte bli bättre när man verkligen behöver duktig kompetens för avancerad felsökning. Löser problemen genom lämpliga metoder. Tack!
Gäller Bavaria i Kista. Kompetensnivån är katastrof när det kommer till företagsleasing/företagsavtal. Säljaren informerar inte om utebliven utrustning tills man upptäcker det själv. De kan inte skilja på privatköp och företagsköp där kostnaderna hamnar fel och allting blir allmänt struligt.
Akta er! På grund av ett försäkringsärende (påkörd backspegel) var jag tvungen att vända mig till Bavaria. Började en väldigt krånglig process där jag mailade, fick inget svar, ringde, fick svar att jag de bilder jag skickat inte gick att öppna m.m. Fick inga svar på mail, bara på telefon. Från att jag fick möjlighet att boka en tid till första möjliga lucka de hade (att byta en backspegel) behövde de två veckor. Processen att lämna in bilen på morgonen tog ca 15 minuter, och det var inte möjligt för någon att fixa...
Bavaria på Gårdsvägen i Solna är inte ens ett skämt. Det är ett direkt hån mot BMW-kunden som väljer att åka dit och försöka (!) handla originaldelar. Snubben bakom disken är så okunnig att han inte ens lyckas ta fram vilken olja det ska vara till bilens transmissions box och än mindre klarar han av att lyssna på kundens behovsbeskrivning. Han kan inte komma ihåg om jag bett om delar till vänster eller höger sida av bilen. Han kan inte förstå vad Det är för skillnad på en transmissionsbox och en växellåda. Han frågar...
Rent sagt är det ett maffia företag som gör allt de kan för att råna dig lagligt!. Lämnade min 7 serien för en försäkringsskada. Självrisken på skadan var 4700 kr + moms enligt Försäkringsbolaget. När bilen var klar, ringde verkstan till mig för att jag skulle hämta bilen men helt plötsligt och utan förvarning blev kostnaden 11700 + momsen. När jag frågade varför har självrisken höjts så kraftigt, säger dem att däcken var förstörda ( inget jag såg själv!) och de var tvungna att ersätta de med nya däck, men eftersom försäkringen...
Bavaria i Danderyd och i Solna har gemensamt gjort sig förtjänta av denna offentliga sågning. På båda ställena har de visat upp ett arrogant och ointresserat bemötande när vi skulle köpa bilar. Det blev som resultat en Audi A3 och en BMW X5 från Fordonsbolaget AB istället. M a o - gick Bavaria miste om att sälja 2 bilar inom loppet av ungefär ett år. Återkoppling har skett. Men nu till det värsta. Min fina X5 hybrid var nyligen (juni 2018) på service i Danderyd. Helt nyköpt och helt utan skador. När jag kom hem från...