Bavaria Sverige Bil AB

Läs vad 2 kunder tycker om Bavaria Sverige Bil AB

• BILL C

2020-04-04

BILL C skrev om Bavaria Sverige Bil AB
    Rent sagt är det ett maffia företag som gör allt de kan för att råna dig lagligt!. Lämnade min 7 serien för en försäkringsskada. Självrisken på skadan var 4700 kr + moms enligt Försäkringsbolaget. När bilen var klar, ringde verkstan till mig för att jag skulle hämta bilen men helt plötsligt och utan förvarning blev kostnaden 11700 + momsen. När jag frågade varför har självrisken höjts så kraftigt, säger dem att däcken var förstörda ( inget jag såg själv!) och de var tvungna att ersätta de med nya däck, men eftersom försäkringen betalade bara hälften för däcken ( avdrag för slitage) så blev jag helt plötsligt skyldig att betala 7000 kr extra. Deras verkstad höll inte med om att jag borde ha blivit informerad i förväg angående den extra kostnaden för de nya däcken. När jag vägrade betala den extra kostnaden, erbjöd de mig att sätta tillbaka min "trasiga däck" för att lösa problemet, vilket jag självklart vägrade eftersom försäkringen är fortfarande skyldig att ersätta mig med motsvarande däck!. När jag frågade verkstan om vad de skulle göra med ersättningen för däcken som de erhöll från försäkringsbolaget om de sätter tillbaka mina gamla däck , fick jag svar att det inte är min business!. Bavaria vägrade släppa loss min bil i två veckors extra tid pga jag inte accepterade deras lösning. Efter några samtal från mig och från min försäkringsmäklare till försäkringsbolaget så drog försäkringsbolagen pengarna tillbaka från verkstan och istället betalades de ut till mig. Mina gamla däck sitter nu på bilen och det visade sig att det är absolut inga fel på däcken. Bilen går nu hur bra som helst! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 94 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • Michael W

2018-06-26

Michael W skrev om Bavaria Sverige Bil AB
    Bavaria i Danderyd och i Solna har gemensamt gjort sig förtjänta av denna offentliga sågning. På båda ställena har de visat upp ett arrogant och ointresserat bemötande när vi skulle köpa bilar. Det blev som resultat en Audi A3 och en BMW X5 från Fordonsbolaget AB istället. M a o - gick Bavaria miste om att sälja 2 bilar inom loppet av ungefär ett år. Återkoppling har skett.

Men nu till det värsta. Min fina X5 hybrid var nyligen (juni 2018) på service i Danderyd. Helt nyköpt och helt utan skador. När jag kom hem från servicen, upptäcker jag små repor på motorhuven som helt klart har uppstått under servicen och när huven var uppfälld. Först ett email till servicechefen med före och efter foton. 3 dgr - inget svar. Då ringde jag upp dem. Talade länge med en kollega till servicechefen och lämnade meddelande om att bli uppringd. Det har nu gått 3 veckor. Inte ett knyst har jag hört. Bavaria i Danderyd repar alltså din bil och vill inte ta ansvar för det. Skäms på er! Har efter 3 BMW bilar totalt tröttnat på just Bavaria. Har förstått att Bilia nu är BMW partner. Får prova dem. Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Bavaria Sverige Bil AB:

Mats Herbert F Mats Herbert F tycker: