BD Bil Strängnäs

Gesällvägen 4, 645 41 Strängnäs — Visa karta

Funderar du på att byta, sälja eller köpa bil?

Här kan du få pengar direkt för bilen du vill sälja, eller byta in den som en del av betalningen för din nästa bil. Vi säljer både helt nya och bättre begagnade bilar, så kom gärna förbi och titta på de bilar vi har i lager.

När det gäller finansiering jobbar vi med DNB finans och vi hjälper dig hitta en optimal finansieringslösning som passar dig och bilen. Vi har även samarbete med Trygg Hansa på försäkringssidan och erbjuder förmånliga villkor även där. Du kan självklart också köpa till garantier och extrautrustning till din bil.

Vi tar inte emot kontanter, men betalning via bankgiro eller SWISH går utmärkt. Kom bara ihåg att ta med bankdosa eller mobilt Bank-ID!

Välkommen in till oss på BD Bil i Strängnäs!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 243 kunder tycker om BD Bil Strängnäs

• 2020-10-26

Jessica W skrev om Brandon Columbur en del av BD Bil Strängnäs
    Köpte en Citroën C5.
    Blev bra bemött och servicen va på topp.
    Företaget levde bra upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-10-25

Niklas L skrev om Simon Hollén Liljestedt en del av BD Bil Strängnäs
    Hej jag fick hjälp utav Simon när jag var inne och handlade bil hos er. Kunnig, trevlig och hjälpsam säljare håll hårt i honom. Läs mer
  • 2020-10-23

Isabella skrev om Simon Hollén Liljestedt en del av BD Bil Strängnäs
    Trevlig och engagerad säljare. Hjälpsam och mycket kunnig om sin sak. Väldigt nöjd med upplevelsen. Läs mer
  • 2020-10-23

Anneli skrev om Simon Hollén Liljestedt en del av BD Bil Strängnäs
    Väldigt bra bemötande, kunnig säljare, fick hjälp med alla mina frågor. Läs mer

Kent P skrev om Brandon Columbur en del av BD Bil Strängnäs
    Jag köpte 1 begangnad Peagut.
    Tycker att ja blev väl bemött, och att bemötandet var fortsatt bra efter affären.
    Hade inga förväntningar direkt, letade bara efter 1 beganad bil som skulle passa mig. Å den fanns där.
    Trevligt bemötande som sagt, å ha skulle rekomendera folk att gå dit. Läs mer

Filip A skrev om Simon Hollén Liljestedt en del av BD Bil Strängnäs
    Trevlig o glad inga konstigheter. Åkte därifrån med ett leende på läpparna .. i 300 blås! Fuck YEAH Läs mer

Mikael V skrev om Brandon Columbur en del av BD Bil Strängnäs
    Köpte beg bil , på ett väldigt trevligt sätt, det var en smidig affär, vi fick god kontakt Läs mer
  • 2020-10-21

LAILA R skrev om BD Bil Strängnäs
    Riktigt bra service!
    Jag köpte en Audi Q7 och bytte in min lilla BMW 118, supernöjd med mellanpriset. Bilen var i exakt det skick som säljaren beskrev det. Tack till Ayman och gänget för det klockrena bemötandet. Kan starkt rekommendera bd bil. Läs mer
  • 2020-10-21

NATHALI D skrev om BD Bil Strängnäs
    Vilken fantastisk upplevelse!!! Supernöjd med min nya Volvo och så nöjd med proffsiga säljaren! Läs mer
  • 2020-10-07

ANNELI K skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte en bil där , vart bra bemötta. Riktigt trevliga FÖRST!
    När problemen på bilen började krypa fram så var dom inte alls lika trevliga.
    Dom tog in bilen för lagning, skickade upp den till Stockholm och skulle byta 6 grejer på bilen.
    När vi får tillbaka bilen är de bara 2 bytta.
    Bortförklaringar hit och bortförklaringar dit kom dom med. Vi valde att byta grejerna själva och aldrig någonsin rekommendera bd bil i Strängnäs till någon!!
    Kan se trevligt o bra ut men under den fasaden va de bara skit! Läs mer
    2020-10-26 BD Bil Strängnäs svarar ANNELI K
    Hejsan Anneli!

Vad tråkigt att du fått en sådan upplevelse, detta är inte likt oss och inte heller så vi jobbar.
    Kan ha blivit ett missförstånd? Vi är redo att göra rätt ifrån oss och lösa problemet.
    Vilken bil gäller detta? Kan du kontakta oss på Strangnas@bdbil.se så ser vi till att hjälpa dig.

Önskar dig en trevlig dag!
  • BO JAN KRISTER L

2020-09-23

BO JAN KRISTER L skrev om BD Bil Strängnäs
    Jag tycker det är oacceptabelt att er försäljare inte står vid sitt löfte. Jag känner mig blåst helt enkelt. Hade han nämnt handpenning hade jag betalat det.

Ämne: Re: BD Bil AB Strängnäs, Intresseanmälan från Bilweb
    Hej Bo,
    Som jag förstår det så är du beredd att erbjuda 62.000kr utan inbyte?
    När har vi affär om jag får OK på ovanstående?

Hej!
    Ja, jag är beredd att köpa den för 62000. Vad jag förstår finns bilen i Strängnäs och jag bor sex mil norr om Karlstad. Jag har kollat kommunikationerna och det är inte alldeles enkla. Men jag kan ta mig till Strängnäs först på onsdag.
    Jag betalar bilen kontant genom swish när jag sett den.

Hej Bo,
    Jag har fått godkänt på att släppa den för 62.000kr men då är det som den står! Vänligen ring min kollega Dejan innan ankomst:
    Jag är nämligen inte i Strängnäs på onsdag men Dejan är informerad!

Det låter bra. Jag ringer Dejan från tåget. Är det långt från station till BD Bil?

Hej Bo,
    Nej det är inte speciellt långt och jag är ganska övertygad om att Dejan kan ordna en skjuts åt dig om du ringer med tillräcklig framförhållning. :)

Hej Bo,
    Jag vill tyvärr meddela att bilen blev såld precis innan stängning idag till fullt pris.
    Lycka till med bilköpet!

Det där var jävligt fult gjort. Vi hade en överenskommelse (se ovan)

Hej Bo,
    Vad jag förstod det som så var du inte beredd att köpa bilen förrns du sett den och jag kan inte reservera en bil på endast muntlig överenskommelse utan då behöver jag en handpenning.
    Tråkigt att det blivit ett missförstånd oss emellan!

(PS Handpenning har aldrig nämnts. Och det vore ju konstigt om jag betalade bilen i förskott.) Läs mer
  • 2020-09-16

Tommy P skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Försäljning av vår husbil (förmedling).
    Vi blev väldigt bra bemötta och vi fick högt förtroende och kände oss trygga.
    Vi kunde alltid ringa och fråga om det var något vi undrade över,och det var aldrig besvärligt.
    Vi är väldigt nöjda, och kan varmt rekommedera Stefan Hansen. Läs mer
  • Annsofie A

2020-08-04

Annsofie A skrev om BD Bil Strängnäs
    Det är svårt att köpa bil, man vet aldrig om bilhandlaren döljer nåt eller kör med värsta säljsnacket. Inget av detta stämmer på Tobias. Väldigt trevlig, tillmötesgående och påläst! En av få tillfällen jag köpt bil och inte känt mig lurad när jag åkt därifrån! Kommer absolut kolla in era bilar när det blir dags att byta min andra bil. Tack! Läs mer
  • 2020-07-13

Mattias E skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte en subaru sti - 13 över telefon med Tobias. Han var en riktig klippa.
    Han var proffsig och seriös. Gav mig gott intryck på engång, han gav god information om bilen och ordnade en snabb och smidig affär. Han ordnade även snabbare leverans åt mig då jag ville ha hem bilen snabbare än vad vanligt vis hade varit. Något han inte hade behövt göra, men han löste det. Så är väldigt nöjd med bilen och Tobias kund service. Kan starkt rekommendera Läs mer
  • Christin E

2020-07-05

Christin E skrev om BD Bil Strängnäs
    Jag köpte en Porsche Cayenne av Tobias Palesjö, och fick ett fantastiskt fint bemötande. Personligt utan att bli för "säljigt". Det kändes väldigt bra att köpa bil av honom, tyckte både jag och mina pojkar, som var med. Jag blev också bemött utifrån mitt intresse för bilar, istället för utifrån det faktum att jag är kvinna, vilket väldigt få bilförsäljare lyckas med - de frågar oftast bara om jag gillar färgen på bilen etc. 10 av 10⭐️ Läs mer
  • 2020-06-30

Carine F skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Sålde en husbil. Fick bra bemötade och kände mig trygg i affären. Försäljningen gick fort och allt flöt på smidigt. Jag är mycket nöjd och skulle både kunna köpa och sälja nästa bil där. Läs mer
  • Christer J

2020-06-27

Christer J skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Vi sålde vår husbil genom BD Bil Strängnäs. Vi fick ett positivt bemötande av Stefan och den blev såld inom en vecka till ett pris som vi var nöjda med. Läs mer
  • 2020-06-24

Pontus A skrev om BD Bil Strängnäs
    Mycket bra service! Enkelt att få tag på telefon. Svarade på alla frågor. Otroligt smidig affär. Läs mer
  • 2020-06-24

Birgitta S skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Stefan Hansen på BD bil sålde min husbil.
    Han är en lättsam och trevlig person att ha att göra med. Han verkar arbeta intensivt med sina uppdrag och ligger nog inte på latsidan.
    Tyvärr blev min bil såld alldeles för billigt men det var ju jag själv som gjorde det valet. Mycket svårt att kolla hur mkt ett företag går med vinst när man själv går med förlust? Läs mer

Thomas S skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Stefan hjälpte oss med förmedling av vår husbil. Detta har utförts riktigt bra och seriöst. Från första samtal till såld husbil har allt fungerat enligt önskemål. Jag är mycket nöjd med den hjälp vi har fått👍 Läs mer

Mattias N skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Stefan på BD bil va kanon att ha att göra med.
    Försäljningen av husbilen gick jättebra. Läs mer
  • Per-Arne P

2020-06-23

Per-Arne P skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    BD Bil sålde min husbil en nyare LMC.
    Jag blev uppringd av en försäljare Stefan mycket trevlig,
    jag ville att dom började sälja bilen en fredag inget problem Stefan kom och hämtade bilen omgående i Nyköping, vilken service precis som jag vill ha det. Vi kom överens om ett försäljningspris jag fick nästan det utlovade, jag är mycket nöjd med hela affären BD Bil fixade allt

Per-Arne Läs mer

Kent M skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Han sålde en Husbil åt oss funkade bra. Läs mer
  • 2020-06-22

Mattias skrev om Dejan Garaca en del av BD Bil Strängnäs
    Köpte en Mini Cooper Clubman av BD bil och blev grymt bra bemött av Dejan Garaca. Allt fungerade klockrent, från kontakt till slutförd affär, extra plus var att bilen levererades hem! Kommer definitivt kolla med BD bil vid framtida bilköp! Läs mer
  • 2020-06-01

Alexander J skrev om BD Bil Strängnäs
    Trevligt bemötande och sjukt hjälpsam med allt. Läs mer
  • Anders B

2020-05-30

Anders B skrev om Dejan Garaca en del av BD Bil Strängnäs
    Köpte Beg Bil. Bra, fungerade enkelt och smidigt, trevlig service! Läs mer
  • 2020-05-21

Fredrik S skrev om BD Bil Strängnäs
    Jag blev uppringd av Tobias efter att ha mailat om intresse på en bil. Omedelbart fick jag en bra kontakt med Tobias. Vi kom överens på telefon om ett bra utgångsläge för bilköpet för att stämma av att vi var på samma plan rent affärsmässigt. Väl där blev jag varmt välkomnad och han visade mig bilen noggrant och svarade på alla frågor samt följde med på provkörningen vilket jag efterfrågade. Han tog sig god tid och arbetade över till klockan 19:45 en FREDAG för att hjälpa mig med bilköpet. Vänd er till honom om ni vill göra en seriös affär! Läs mer
  • 2020-05-08

Kristoffer E skrev om BD Bil Strängnäs
    Grymt bra service, lätt att ha med och trevlig! Läs mer
  • 2020-05-04

Jimmie S skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte en bil utav honom. Jättetrevlig och kunnig säljare som gör allt för kunden. Sjukt bra bemötande och riktigt hjälpsam. Bra och ärlig info om bilens skick och utrustning innan besök. Riktigt bra försäljare jag skulle kunna ha och göra med igen! Läs mer
  • 2020-04-18

Åse S skrev om BD Bil Strängnäs
    Trevligt personligt bemötande lyhörd, serviceminded och lösningsorienterad. Läs mer
  • 2020-04-09

Michael B skrev om BD Bil Strängnäs
    Fick problem med ett däck, men Tobias fixa ett nytt utan några som helst problem Läs mer
  • 2020-04-05

Anders E skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte en bil BD bil AB.
    Företaget (säljaren) var mycket seriöst och levererade bilen på vår adress. Jag rekommenderar Er att kontakta företaget vid Ert nästa bilköp+++++ Läs mer
  • 2020-04-04

Anders J skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpt en skåpbil. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • 2020-03-10

Bo Sture B skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte bil på BD av Tobias Palesjö, rekommenderas varmt. Trevligt bemötande & hjälpsam Läs mer
  • 2020-03-09

Linda K skrev om BD Bil Strängnäs
    Utmärkt bemötande. Seriös säljare. Då det framkom ett bekymmer som löstes snabbt och smidigt. Läs mer

FELICIA W skrev om BD Bil Strängnäs
    Kan verkligen rekommendera BD bil till alla som vill sälja eller köpa bil. Väldigt professionellt och alltid bra service. Läs mer

CAROLIN E skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte bil av Dejan i Strängnäs och är mycket nöjd med bemötande från första kontakt till avslut. Bilen behövde besiktigas och det fixade dom innan leverans. Dom erbjöd transport hem till mig och efter en smidig dialog och ännu smidigare leverans kom bilen hem till dörren. Motsvarade förväntningarna med råge, önskar alla företag jobbade på detta sätt. 5+ till Bd Bil. Läs mer

JAKOB S skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte bil av Tobias i Strängnäs. Mycket pålitlig bilförsäljare som håller vad han lovar.
    Bemötte mina frågor på ett proffsigt sätt och fixade service enligt överenskommelse innan bilen levererades.
    Finansiering och garantier med bra villkor. Stor eloge till Bd Bil. Ska ni köpa bil så rekommenderar jag
    verkligen en seriös aktör som Bd Bil. Läs mer
  • 2020-02-24

TOMMY Z skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte 3år gammal bil av BD bil i Strängnäs, bilen hade bla kondensproblem och immade då igen, blev skickad till deras samarbetspartners verkstad i spånga (över 3 mil) utan lånebil och flera km från närmaste biluthyrning. Efter 2st misslyckade försök och otaliga mail med att komma till rätta med problemet så blev jag äntligen (efter mycket tjat) vid försök 3 lovad en lånebil om jag körde min bil till deras filial i Täby (bilen skulle sen repareras i spånga igen), får ut ett lik till bil mitt i vintern, dåliga vinterdäck, ingen spolarvätska och ingen bensin, fick börja hemfärden med att åka till en lokal verkstad (BD bil i Täbys samarbetspartner), för att byta framlampa då jag vägrade köra i vintermörkret med bara en strålkastare. Såklart lyckades inte verkstan laga min bil den gången heller. Jag fick lägga ner massor med tid och betala drivmedel fram och tillbaka utan erbjudande om kompensation trots att jag påtalade det. Till slut lämnad jag på eget bevåg in den hos min lokala auktoriserade bilverkstad, fick lånebil direkt och felet (ACC enheten) byttes så att felet blev avhjälpt.
    Kommer aldrig att köpa en bil av ett så oseriöst företag som BD BIL. Vem som helst kan vara trevlig och sälja en bil, men det är när det blir dåligt som deras rätta ansikte kommer fram. BD BIL visade tydligt sitt. Tänker du köpa bil? Första frågan som du ställer bör då vara: Vad händer om det nu visar sig att den är defekt?
    Ett ytterligare råd, få det skriftligt! Läs mer
    2020-02-26 BD Bil svarar TOMMY Z
    Hej Tommy! Vi hittar inte dig i vår databas trots flera sökningar. Är bilen möjligen köpt i annat namn än ditt?
    Vänligen återkom till oss så vi kan ställa saker och ting till rätta.
    Din recension är helt tvärtemot vår vision om arbetssätt och vi blir därav konfunderade över hur detta kan ha uppstått.
    Mvh BD Bil
  • 2020-02-21

Ann H skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Försäljning av Husbil, Säljare var trevlig och professionell. Bra trevlig text skriven till vår husbil.
    Jag var osäker om dom skulle klara sälja husbilen, men dom gjorde det.
    Allt flöt på lätt o smidigt... Rekommenderar gärna BD bil. Läs mer
    2020-03-01 Stefan M svarar Ann H
    Tack så mycket Ann för att ni gav oss förtroendet att sälja eran otroligt fina husbil. Ha det så fint.
  • 2020-02-20

Anna W skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Enkel och smidig process
    Bra kommunikation, snabba svar på frågor osv Läs mer
    2020-03-01 Stefan M svarar Anna W
    Tack så mycket för förtroendet med försäljningen av eran husbil. Ha det så bra.
  • 2020-02-15

Kristoffer R skrev om BD Bil Strängnäs
    Väldigt trevlig ock engagerad säljare som har gott den extra milen för att beskriva för kunden om bilen. En stor tumme upp! Läs mer
  • 2020-02-13

Per M skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Jag köpte en husbil. Och blev jättebra bemött av Stefan. Han var jättetrevlig och hade ett bra kunnande om husbilar samt att han lade in skydd på golven i visningsbilarna som gav ett bra intryck att BD bil är rädd om bilarna. Men lite värme i bilarna som står ute vore bra.
    Alla på företaget var glada och tillmötesgående samt hjälpsamma.👍👍 Läs mer
    2020-02-17 Stefan M svarar Per M
    Tack så mycket Per för detta. Jag hoppas ni får trevligt i eran nya fina Burstner 920G som vi fick leverera till er och hoppas resan hem till Göteborg gick bra. Ha det så bra.
  • 2020-02-11

Conny S skrev om Stefan Hansen en del av BD Bil Strängnäs
    Stefan som har hand om husbilar är kanonbra att ha o göra med följer upp affären och ser till att allt är till belåtenhet löser ev problem på ett föredömligt sätt. Läs mer
    2020-02-17 Stefan M svarar Conny S
    Tack Conny för dom fina orden det värmer. Det var trevligt att ni valde oss som leverantör till eran fina husbil och jag hoppas ni får många fina minnen i den.
  • 2020-01-13

Krister H skrev om BD Bil Strängnäs
    Köpte BMW
    Bra bemötande. kunnig snabb.
    Bra företag.
    Utmärkt inget att klaga på jag köper nog min nästa bil här ochså Läs mer
  • 2020-01-10

Peter G skrev om BD Bil Strängnäs
    Jag köpte en BMW 530D GT och allting gick toppenbra Läs mer
  • 2020-01-09

Suzana L skrev om Dejan Garaca en del av BD Bil Strängnäs
    Jag har bytt in min bil och har fått jättefint bemötande på alla sätt från Dejan på BD Bil. Han var proffsig och löste de frågor som dök upp under inbytet. Kan varmt rekommendera BD Bil för framtida försäljningar och inköp av bilar.
    Med vänlig hälsning, Suzana Lajic Läs mer
  • 2020-01-02

Aris Z skrev om Dejan Garaca en del av BD Bil Strängnäs
    Köpte en bättre begagnad bil via BD bil i Strängnäs och anser att bilaffären gick väldigt smidigt och överaskande snabbt. Super deal. Varmt bemött av Dejan Garaca en trevlig och proffsig säljare. Hela bilaffären genomfördes under en och samma dag då frugan och jag kom för att provköra bilen. Konkurenskraftigt pris också. En bilaffär att rekommendera. Läs mer
  • 2020-01-02

Tobias P skrev om BD Bil Strängnäs
    Min far köpte en amarok, snabb värdering av inbytesbilen och bra bemötande, det mesta var klart innan vi kom. Det enda som finns att anmärka på var att han inte var insatt i just det fordonet och hade inte jättebra koll, men har förståelse för att man inte kan en bil som var såpass ny inkommen och när man håller på med flertalet olika bilar. Läs mer
  • 2019-12-25

Michael Ö skrev om BD Bil Strängnäs
    Proffsigt och trevligt 5 av 5 levde helt klart upp till mina förväntningar! Läs mer
Erik Sönnerfors
Ayman Fatot