BD Bil Strängnäs

BD Bil Strängnäs

En del av BD bil - www.bdbil.se
Funderar du på att byta, sälja eller köpa bil?

Här kan du få pengar direkt för bilen du vill sälja, eller byta in den som en del av betalningen för din nästa bil. Vi säljer både helt nya och bättre begagnade bilar, så kom gärna förbi och titta på de bilar vi har i lager.

När det gäller finansiering jobbar vi med DNB finans och vi hjälper dig hitta en optimal finansieringslösning som passar dig och bilen. Vi har även samarbete med Trygg Hansa på försäkringssidan och erbjuder förmånliga villkor även där. Du kan självklart också köpa till garantier och extrautrustning till din bil.

Vi tar inte emot kontanter, men betalning via bankgiro eller SWISH går utmärkt. Kom bara ihåg att ta med bankdosa eller mobilt Bank-ID!

Välkommen in till oss på BD Bil i Strängnäs!

Läs vad 272 kunder tycker om BD Bil Strängnäs 2

• 2022-11-25 Spontant omdöme
    Jag köpte en riktigt fin Mercedes av Gabriel. Han är mycket lättsam och trevlig i sitt bemötande samt att han har kunskap om bilarna han har i hallen så det kändes mycket tryggt. Honom kan jag enkelt rekommendera och jag kommer gärna tillbaka.
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Kom in en eftermiddag och tanken var att jag skulle eventuellt köpa en lite lättare bil för att ta mig från A till B, då fick jag pratade med en säljare som heter dejan, väldigt professionell i sitt arbete. Dagen slutade med ett bilköp, allt blev bra. Hade senare ett problem med att ett av handtagen inte vecklades ut. Kontaktade då dejan och han löste problemet med handtaget snabbt och smidigt. Rekommenderar alla som har tankarna att köpa en bil att välja Dejan Garaca på BD bil i Strängnäs.
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Bra och smidig försäljare, man märker att han har koll på det han håller på med. Köpte min jobb bil via honom och blev super bra bemött.

Har alltid köpt mina bilar på smista bil men nu har jag hittat min nya bilhandlare tack vare Dejan!
    2022-11-07 Insamlad av företaget
    Hej! Smidig och bra service hos Tim på Bd bil
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Snabb försäljning av vår husbil, det blev det pris som vi tänkt oss. Bra och proffsigt bemötande av säljaren.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Vilken grym service jag fick av Hasan! Blev oroligt bra bemött.
  • Umut T
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Hasan var trevlig och väldigt proffesionellt jag skulle definitivt rekommendera han för andra och köper även nästa bil från BD bil utan omtanke tack så jättemycket.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Jag köpte en bil och jag måste säga att det var hur bra som helst mycket trevlig person och mycket hjälpsam!

Jag tycker detta företag levde upp till förväntningarna :)

Jag skulle stark rekommendera detta vidare till vänner och familjen

Mvh Durim Misimi (Durre)
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Hasan hade ett väldigt professionellt bemötande där jag som kund kände mig trygg. Han va tillgänglig när jag sökte honom och var väldigt tillmötesgående i de frågor jag ställde honom. Har rekommenderat honom vidare till bekanta och kommer att göra det fortsättningsvis.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig säljare, blev jätte bra bemött av han när jag var där, jag köpte en Audi av han är jätte nöjd med bilen, rekommenderar BD bil starkt.
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Sålt vår husbil. Blev väl mött av Stefan med klara direktiv. Bilen såldes på 14 dagar utan problem. Vi fick betalt snabbt och enkelt. Vi är mycket nöjda.
    Ulf Holmqvist
    2022-03-23 Insamlad av företaget
    Smidig och proffsig förmedling av min Carthago husbil.
    Stefan skötte det på bästa möjliga sätt!
    Kan varmt rekommendera BD Bil i Strängnäs!
  • KENTH D
    2022-03-19 Spontant omdöme
    Jag kan varmt rekommendera BD bil om ni ska köpa bil! Ett fantastiskt trevligt och på alla sätt bra bemötande från Hasan och de övriga i personalen. Om ni får problem efter köpet så kan ni räkna med att bli proffesionellt bemötta och känna er trygga hela vägen. Vi kommer garanterat köpa även vår nästa bil genom BD bil!
  • 2022-02-16 Spontant omdöme
    Toppenställe!
    Köp din bil här!
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Jag fick ett professionellt bemötande av Tim i Strängnäs och bestämde mig för att köpa min nya Audi där. 5/5
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Allt gick jättebra. Väldigt duktig och trevlig kille.
    2022-02-02 Insamlad av företaget
    Jätte bra service, nöjd med hela köp upplevelsen
    2022-02-02 Insamlad av företaget
    Köpte bil från BD bil, bra service och otroligt hjälpsamma.. mycket bra upplevelse!
    *************
    Uppdatering 20220204: Strax efter publicering av denna recension kontaktade vederbörande mig och bad om ursäkt för allt det inträffade. Har nu fått de 1500 kr som var enligt den senaste överenskommelsen. Mycket av det som ligger till grund för mitt missnöje av denna affären verkar det som att den dåvarande säljaren ska skuldbeläggas för och han jobbar som sagt inte kvar där längre. Lite konstigt ändå att den sista uppgörelsen inte gick i hamn förrän omdömet var på plats. Kan förstås vara en tillfällighet det med. 🤔

Hur som helst så får jag väl vara nöjd ändå då vi ändå nådde en sorts överenskommelse även om jag ärligt talat hade hoppats på ett lite större ansvarstagande från firman.
    *************

Här kommer en längre recension. Uppmanar till att läsa den innan ni köper bil där

Vi köpte en VW Sharan -2011 som såg bra ut både på bild och vad som utlovades på telefon. Fick se bilder av bilen där blessyrer uppmärksammades och det var inget större. Blev lovad muntligt vid ett flertal tillfällen att all teknisk utrustning skulle fungera klanderfritt och bortsett från det som visades på foto så var blir i väldigt fint skick. Deras verkstad hade även gjort en översyn lovades det och de kunde inte hitta några fel. Gjorde upp med leverans till Gotland samt betalning och säljaren vi pratade med var väldigt tillmötesgående och trevlig.

När bilen sen kom vi visade den sig ha åtskilliga brister som jag upptäckte direkt utan någon större verkstadskunskap om bilar.

* Defrostern på framrutan fungerade endast på halva sidan
    *Kupefläkten lät som en katt i kläm på lägre hastighet
    *Innerbelysningen glappade rejält
    *Vänster eldörr gick inte i lås varpå barnlåset i inte fungerade där. Den högra eldörren stannade halvvägs
    *Skuffen stänger sig själv med jämna mellanrum
    *Den varnade om låg mängd kylarvätska, har fått fylla på hela tiden sen vi fick bilen
    *Hjulinställningen var fel(ratten vad sned) vilket till slut ledde till att däcken slets ut på några 100 mil varpå jag fick köpa nya.
    *Skrikande rem första 1-2 milen när man körde.

Vi gav 101900 kr för denna bil som hade gått drygt 18000 mil. Fick dessutom besiktiga den några månader efter köpet.

Bilen anlände i december 2020 och skälig ersättning har fortfarande inte utgetts för felen. Hade flera samtal och mailkonversationer med en killen som sålde bilen. Han duckade ofta mina mail och samtal och de gånger han bemödade sig att svara så ville han att bilen skulle till verkstad på fastlandet. Erbjöd han lösningar lokalt för att spara pengar för båda parter men till en början va de inte aktuellt. När han väl gick med på en kompromiss från min sida där jag i stort sett svalde det mesta av felen så slutade han att svara. Efter många mail så skickade jag till slut till deras publika mail och fick svar av en annan kille.

Väldigt trevlig även han. Han meddelade att säljaren av min bil inte jobbade kvar. Man kan ju undra varför....
    Hur som helst så blev jag lovad hjälp även där men det var ett evigt duckande av samtal och mail där med. Hotade med att skriva negativt på Reco.se och då blev det lite fart. Han tyckte att jag skulle svälja dessa defekter då bilen inte var ny. Är väl ändå skillnad på slitage och trasiga/defekta delar kan jag tycka, allra helst då bilen sålts med dessa som "fungerande".

Hur som helst så tog jag bilen till lokal verkstad för en offert gällande dörreproblemet. Verkstaden där kontaktade BD-Bil och fakturerade dem enligt en överenskommelse. Men de övriga felen var fortfarande ej åtgärdade. Hjulinställningen hade jag fått betala själv tidigare. Blev sedan lovad som kompensation för allt, att bli ersatt för hjulinställningen och rep av en bubbla på höger framskärm. I och med detta så gick jag isåfall med på att svälja alla andra fel som säkert hade kostat en rejäl slant att laga. Detta var i november förra året. Sedan dess hade duckandet av samtal och mail fortsatt som alla andra gånger innan.

Pengarna har inte kommit in ännu och nu har jag tröttnat.
    Skapar ett "rättvist" omdöme här och ska även ta ärendet med ARN. Vad jag anser en skälig ersättning för detta är en reparation av alla fel eller en ekonomisk ersättning för allt strul som varit.
    Hade det fungerat så hade jag köpt nästa bil hos BD-Bil men nu blir så inte fallet.

Kan verkligen inte rekommendera denna bilförsäljare.
    Sålänge allt fungerar så är de säkert jättebra men kom inte med kritik eller reklamation, då duckas det tills köparen tröttnat och hen låter det bero. 👎👎👎
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Jag vart jättebra och trevligt bemötande av Hasan.jag upplevde allting jättebra tummen upp. Och när jag skulle hämta bilen jag blev jättebra bemötande av Albin.jag kan säga att om jag ska byta bil i framtiden så kommer jag att kontakta BDBIL.mvh Glenn Håden
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Bytte in min bil och köpte en annan, lite strulig försäljare som inte hade riktigt koll men det löste sig.
    Någon vecka senare gick bilen sönder men dem ställde upp och betalade för kostnaden av lagningen. Det tråkiga var att jag behövde leta rätt person för att få hjälp med detta.
    Hej Ebba. Tack för det fina betyget. Kul att du nådde fram till rätt person (mig) så att jag kunde hjälpa dig och lösa allt. 😊 mvh Hasan BDBil BD Bil Strängnäs
  • LINDA B
    skrev om Jordan Jankovic en del av BD Bil Strängnäs
    2021-12-02 Spontant omdöme
    Trevlig säljare som även efter köp finns kvar för kunden. Fortsätt med det! Då vill man komma åter. 😊
    Tack!
    2021-10-31 Spontant omdöme
    Hittade BD bil på blocket. Hörde av mig via infomailen och fick kontakt med Jordan. Han levererade bra service hela vägen. Uppskattar ärlighet och hög service då jag själv arbetar inom sälj. Han var både kunnig, lyhörd och serviceminded trots sin unga ålder. Enkelt och smidigt inbyte av min gamla husbil blev det med. Är grymt nöjd med min nya bil på 9,3m😇 kan varmt rekommendera denna firma och Jordan👊🏼
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med försäljningen av min
    Husbil , Min kontakt med Peter Loob har fungerat
    Mycket bra och mina förväntningar och det som vi
    kommit överens om har uppnåtts till fullo.
    2021-10-05 Insamlad av företaget
    Helt ok försäljare hjälpsam och trevlig
  • WAHEED S
    2021-10-03 Spontant omdöme
    Köpte en qashqai idag. En smidigt och snabbt bilaffär. Upplevde ett riktigt gott bemötande. Reklamerar starkt
    2021-09-29 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande av Stefan, glad och trevlig och kunnig, det man kan önska är kanske att informera lite mer om vad som pågår och vad som händer, men jag vet att han är ganska upptagen. Affären när jag sålde min husbil gick snabbt och bra, jag är mycket nöjd.
    Mvh Kenneth
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    BD bil hämtade & förmedlade min husbil blixtsnabbt efter att jag försökt sälja den privat under längre tid.
    Dom bidrar med sin erfarenhet & trygghet för att köparna ska känna sej trygga med sin investering.
    Jag hade lite speciella önskemål ang. betalning vilket Peter löste till full belåtenhet.
    Gör gärna affärer med dom igen.
    2021-08-12 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande, gott kaffe och jag är jätte nöjd med min nya bil!
    2021-08-10 Insamlad av företaget
    Riktigt trevligt ställe och bra service, är helnöjd med min Audi A6 2,0tdi Röd :) förutom att polering av bilen var under all kritik. Man tycker att dem kunde ha gjort något åt det, dragit av på summan eller erbjudit någon rekondfirma där man bor så dem betalar för det. Annars var det ett toppen ställe
    2021-08-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra svar på frågor man har. Utmärkt ställe att handla bil på 😄
    2021-07-23 Insamlad av företaget
    En stark rekommendation till BD Bil som skötte en proffsig affär från början till slut. Vi köpte vår Iveco lätt lastbil genom Tim Axelsson i Strängnäs som var responsiv, ärlig och smidig att göra affärer med.
    2021-07-22 Spontant omdöme
    Köpt en bil av BD bil i Strängnäs . Bilen var en jättefin bil men tyvärr hade varken företaget eller jag upptäckt att det fanns ett fel på bilen . Säljaren Tim Axelsson samt Försäljningschefen Dejan har varit mycket trevliga och tillmötesgående att felet skulle rättas till . Vi har idag kommit överens om hur det ska gå till och jag som kund är nöjd. Jag känner att detta företaget gör allt vad dom kan för att få en nöjd kund . Jag skulle definitivt säga att jag är nöjd med företaget och personalen och framför allt med bilen jag köpte .
  • 2021-07-20 Spontant omdöme
    "Råkade" tydligen köpa ett måndagsexemplar. Ingen varningstriangel, expantionkärlet limmat, glykol läkte från kärlet, spindelleden hö glapp, 20 % bromsverkan bakbromsar, ingen service gjort på två år. Tack vare Mekonomen i Rönninge som fixade bromsarna innan jag reste bort, annars så skulle jag inte skriva detta. Nästa gång, det blir aldrig mer bd bil allafall. Oproffsig bemötande.
    2021-07-20 Insamlad av företaget
    Supernöjd med service och bemötande när jag köpte min range rover av Jordan, han är proffsig och trevlig och köpet gick smidigt. Även väldigt nöjd med bilen, en riktig drömbil!
    2021-07-19 Insamlad av företaget
    Helt ok, jag hoppas nya bilen är lika bra! 🙃
    2021-07-16 Insamlad av företaget
    Mycket tillmötesgående säljare, informativ och hjälpsam. Kan rekommenderas
    2021-07-15 Insamlad av företaget
    Nu har både jag o sambon köpt bil hos Bd i Strängnäs. Vi hade inte möjlighet att komma in direkt så Tim gick igenom bilen på videosamtal. Allt gick snabbt och smidigt och bilen var enligt förväntan när vi kom fram. Vi kommer definitivt tillbaka när det är dags igen.
    2021-07-12 Insamlad av företaget
    Köpte en Ford ranger Wildtrak och hade väldigt smidigt och trevlig affär.
    2021-07-11 Insamlad av företaget
    En trevlig kille som gör ett riktigt bra jobb.
    2021-07-11 Insamlad av företaget
    Jordan va trevlig och vi löste det praktiska tillsammans. Väldigt nöjd med affären och även med bilen.
    Mvh Anders Persson i Löa
    2021-07-11 Insamlad av företaget
    Jag och min fru hade funderat en tid på att köpa husbil. Vi hade tittat på några tänkbara objekt. När vi hamnade hos BD bil AB kände vi direkt att det var ett seriöst företag och deras säljare Tim var mycket trevlig och tillmötesgående. Vi hittade en väldigt fin husbil vi gillade. Det som gjorde att vi tordes slå till och göra affär var Tim som skapade förtroende från första ögonblicket.
    2021-07-10 Insamlad av företaget
    Jag blev väl bemött när jag köpte min Peugeot expert och är så nöjd över köpet . Hälsn Henry Högberg
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. 100% bra service. Kommer garanterat rekommendera er till nära och kära!
    10 poäng på Tim han skötte allt perfekt 😁👍
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött, bra skött av Jordan. Jag har höga förväntningar och blev inte besviken. De får fyra av fem stjärnor av mig. Jag köpte en Caddy Life 2016.
    2021-07-08 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande.
    Professionell säljare, väldigt lätt att ha att göra med, inget säljar snack.
    Fick Ta del av bilen själv utan någon som försöker sälja in den.
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Bemötandet var helt ok. Detta var 3:gången jag gjorde affär med BD. Tim genomförde affären på ett smidigt sätt. Efter 3 dagar uppstod ett fel på frambromsarna som jag ringde ok påpekade. Inom 24 timmar hade jag nya bromsar fram utan kostnad. All heder 👍
    2021-06-13 Insamlad av företaget
    Tim verkade genuint intresserad av att hjälpa oss på bästa sätt. Han var trevlig och gav ett ärligt intryck. Vi är mycket nöjda med affären.
    2021-06-12 Insamlad av företaget
    Trevlig och proffsig