Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Täby BD Bil Täby

BD Bil Täby

TILLVERKARVÄGEN 13, 187 66 Arninge — Visa karta

Välkommen till BD Bil AB, om du är intresserad av en snabb och billig bilaffär så har du kommit helt rätt. Antingen får du pengar för din bil på en gång eller så kan du dra av samma värde när du köper en bil av oss. Vi tar emot alla modeller från alla märken. När du kommer till BD Bil vet du att du kommer göra en snabb och smidig affär, vi är även mycket snabba på att återkoppla med en korrekt värdering av din bil. Vi sätter in pengar direkt för din bil på önskat konto och löser eventuella skulder som fnns på bilen. Vi tar även hand om ägarbyte och avregistrerar din bil hos transportstyrelsen. Dessutom ser vi till att din försäkring automatiskt sägs upp.

När det kommer till Garantier har vi en trafiksäkerhetsgaranti på 1 månad eller 100 mil. Den här garantin omfattas av samtliga bilar som har sålts av BD Bil Stockholm Bil AB. Den gäller på bilar för över 30.000:-, bilar i den lägre kategorin säljs utan garantier. BD Bil arbetar även exklusivt med DNB Finans. Tillsammans skräddarsyr vi din finansiering på bästa möjliga sätt oavsett val av bil. Under de bilar som finns i lager kan du direkt räkna ut vad finansiering av din nya bil skulle kosta dig. Givetvis ser vi till att din nya bil är försäkrad vid leverans där vårt samarbete med Trygg-Hansa dessutom ger dig en helförsäkring 2 veckor från det datum bilen levereras, du får också 35% rabatt på din premie under det första halvåret om du senare vill fortsätta.

Vi tillhandahåller flera sätt att betala för din bil, enkelt och säkert. Vi tar emot både betalningar via bankgiro samt betalningar via Swish. Du hittar oss på Tillverkarvägen 13 i Arninge, varmt välkommen!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 333 kunder tycker om BD Bil Täby

• 2019-04-20

Frida J skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Köpt min FinFina Passat där🤗Himla bra bemötande. Oroligt trevlig och lätta och ha att göra med. Rekommenderar verkligen denna bilfirma. Läs mer
  • 2019-04-18

Majid H skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Hej. Jag har köpt en bil hos er och bemötande av michell balok som jag hade kontakt med var utmärkt och jag är nöjd med både köpet och bemötandet. Läs mer
  • 2019-04-11

Mathias H skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Michell va på hugget och väldigt tillmötes gående under våra samtal både via Mail samt över mobil.
    Han kändes genuine interesse och hjälpte till på alla sätt och vis trots en jobbig kund som jag med en massa frågor osv.

Det blev ingen bil för mig men jag är väldigt nöjd med hans bemötande och support,kommer glädjeligen kontakta Michell längre fram om det blir Bil köp som passar mig då hos dom.

Tack Michell suveränt arbete mot kund!
    Positiv attityd lönar sig på längden
    (Det sista vi som kunder vill ha kontakt med är en säljare som inte lyssnar utan bara plöjer på för att sälja)

/ M Läs mer
  • 2019-04-02

Klaver C skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Köpte en VW Caddy. Bemötandet var mycket trevligt. Hela affären hanterades otroligt smidigt. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-03-24

Gunilla A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jimmy och hans kollegor på Bd bil är otroligt trevliga och duktiga. Jag åkte dit för att titta på en specifik bil som hade blivit såld precis innan jag kom. Jimmy visade då en liknade bil som jag tyckte om ännu mer. Jag bytte också min bil och allting gick smidigt och enkelt. Kan verkligen rekommendera Jimmy och Bd bil till alla som vill ha bra service och trygghet vid ett bilköp. Läs mer
  • 2019-03-23

Volodymyr D skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en trafic av Jimmy och kan rekomendera honom och företaget. Service skulle göras men det löste dom inan jag hämta bilen. Läs mer
  • Urban K

2019-03-23

Urban K skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Va och köpte en Passat Alltrack av Michelle.
    Väldigt proffsigt och trevligt bemötande både när jag va och titta på bilen och även när han lämna ut den till mig.
    Har inte fått något liknande bemötande på någon annan bilfirma.
    Kan starkt rekommendera BD BIL i Täby. Läs mer
  • 2019-03-22

Rebecca A skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Köpte en Seat Leon Cupra. Hade kollat upp den online innan. Hade inte bokat in att kolla på den innan vi åkte dit, men det var inga problem! Trevligt bemötande från alla vi träffade. Michell var proffsig från början, gav ett seriöst och ärligt intryck, kändes inte smörigt säljig som vissa kan vara. Bilen saknade vinterdäck, skulle genomföra kontrollbesiktning samt att det var dags för service. Allt detta såg Michell till att ordna innan jag fick hämta ut bilen. Bra och smidigt kontakt inför att jag hämtade bilen. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
  • Selma Nur E

2019-03-22

Selma Nur E skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Super bra bemötande och jätte trevlig säljare! Vi är jätte nöjda med bilen. Otroligt duktig och proffsig säljare..... Läs mer
  • 2019-03-17

Louise R skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Åkte till BD-bil för att titta på en Vw Polo. Men när vi väl var där fastnade vi istället för en Volvo V40, (som vi också hade som alternativ från början).
    Bestämde oss rätt snart för att Volvo V40 får det bli. Mer bil och komfort för pengarna.
    Michell Baloc på BD-bil gjorde ett fantastiskt jobb och tog reda på alla de frågor vi hade om bilen. Vi gick även igenom bilen på plats med Michell i lugn och ro. Noggranna som vi är upptäckte vi ett par saker som behövde fixas på bilen och det var inga problem att få detta ordnat av BD-bil.
    ⭐Kan verkligen rekommendera att köpa bil av just Michell Baloc.⭐
    Med ett väldigt trevligt och professionellt bemötande tog han sig tid för att vi skulle bli så nöjda som möjligt med vårat bil köp.
    Tack Michell🏅 Läs mer
  • Tobias D

2019-03-16

Tobias D skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Jag var inne och köpte en bil och fick det bästa bemötande man kan få, sätter kunden i fokus och är helt ärlig! Har aldrig vart så nöjd som jag var när jag åkte från företaget. Helt klart bäst! Läs mer
  • 2019-03-13

Kicki Margareta L skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Bra bemötande, service , hjälpsam.
    Gav ett bra tryggt intryck, inte jobbigt säljsnack utan saklig.
    Gav mig också tid att reflektera om jag skulle köpa eller inte. Läs mer
  • Ibrahim M

2019-03-09

Ibrahim M skrev om Michell Balok en del av BD Bil Täby
    Jag köpte en Volkswagen Passat Alltrack och blev bemött på ett mycket trevligt och hjälpsamt sätt från och med dagen jag fick syn på bilen online fram tills dagen jag köpte bilen. Från alla på anläggningen men speciellt av säljaren Michell. Kände inte alls till företaget sedan tidigare så jag visste inte vad jag skulle förvänta mig och måste säga att dom tog mer ön väl hand om mig. Något värt att nämna att säljaren michell hörde av sig efter några veckor för att se hur allt gick med bilen och detta visar hur mycket företaget bryr sig om sina kunder. Läs mer
    Michell B gillar detta
  • 2019-02-05

Foad A skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Jag är jätte nöjd.
    Bilen va inte besiktad men det gick att ordna snabbt efter att jag hade bestämt mig för köp.,

Känns jätte bra i stora hela,, Viktor väldigt trevlig!!

Med vänlig hälsning,
    Fidde Läs mer
  • 2019-01-18

Jerker V skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Viktor var tillmötesgående, trevlig och ärlig från första sekund. Är otroligt nöjd med bilköpet och kan verkligen rekommendera BD bil och Viktor. Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Jerker V
    Hej Jerker!
    Tusen tack för din fina recension och vi tackar för den fina affären. Viktor hälsar så mycket och hoppas att du hittar tillbaka till oss igen! Njut av din V70 och ha en fin helg!

• Mattias A

2019-01-05

Verifierad kundrelation
    Mattias A skrev om BD Bil Täby
    Mycket fräsch anläggning och trevlig personal, tack för enkel affär och ett extra tack till Viktor Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Mattias A
    Hej Mattias!

Kul att du gillade vår anläggning och våra fantastiska medarbetare. Vi tackar dig för den smidiga affären och hoppas på ett möte igen!
    Viktor hälsar så mycket!

• 2018-12-30

Matilda E skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Trevlig säljare som var kunnig och hjälpte oss att hitta den rätta bilen. Tack Filip och tack Bdbil! Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Matilda E
    Hej Matilda!

Tack så mycket för ditt omdöme. Vad kul att ni är nöjda. Vi gläds av att få höra att ni fått rätt service och är nöjda med er nya bil!

• 2018-12-30

Henrik A skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Kortfattat, en riktigt trevlig upplevelse och affären kändes trygg. Tack så mycket Filip till vår nya drömbil. 👍 Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Henrik A
    Hej Henrik!

Tack själv för den fina recensionen. Kul att Filip kunde hjälpa er att hitta er drömbil.

Ni är alltid varmt välkomna åter! :)

• 2018-12-29

Matilda Isabelle A skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Köpt en Landrover Discovery
    Blev väl bemött
    Upplevde att personalen som trevlig och tillmötesgående
    Nöjda med vårat köp Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Matilda Isabelle A
    Hej Matilda!

Stort tack att du tog tiden till att recensera oss Matilda. Alltid lika roligt för oss att höra när våra kunder är nöjda! Hoppas att er resa hem till Malmö gick bra.

• 2018-12-27

Filip H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Mycket bra bilfirma! Jimmy var trevlig och proffsig han hade en fingertoppskänsla för kunden. Vi skulle kolla på en A3a men jimmy föreslog en Bmw kombi istället då A3a vart lite liten.
    Tack för en bra och snabb affär, rekommenderar definitivt jimmy och bdbil. Läs mer
  • 2018-12-26

Kristoffer H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    jättebra service på denna firma. Bilen var insnöad och inparkerad men jimmy tog ut den och borstade av bilen. Det var denna service och jimmys bemötande som gjorde att jag köpte bilen.
    Tack för en bra affär! Läs mer

Omar K skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jättetrevlig säljare. Jag köpte en bil som inte blivit servad men jimmy fixade det och när jag hämtad bilen så var den nyservad.
    Tack för en bra affär Läs mer

Stefan L skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Ett företag jag skulle tipsa mina vänner om... Filip var en otroligt härlig person och en säljare som inte tar för stor plats utan svarar lugnt och sakligt på ev frågor...
    Man känner sig välkommen tillbaka. Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Stefan L
    Hej Stefan!

Oerhört trevligt att höra om din upplevelse hos oss. Vi vill tacka dig för den fina recensionen och ser fram emot att se dig hos oss igen! :)

Johan J skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Mycket trevlig säljare! Proffesionellt bemötande. Vi köpte bilen på distans och den motsvarade deras beskrivning. Även smidigt med inbyte. Supernöjda!👍🏻 Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Johan J
    Hej Johan!

Stort tack för recensionen.

Roligt att höra att distansköpet motsvarade era förväntningar och att affären gick smidigt!

Lycka till med nya bilen och kör försiktigt! :)

Josefine W skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Böt in min gamla audi och köpte en nyare. Jimmy var trevlig och affären gick smidigt Läs mer
  • 2018-12-18

Victor H skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Väldigt nöjd med köpet av en Audi A7, Erik var trevlig och kunnig och bilen uppnådde förväntningarna. Läs mer
  • 2018-12-18

My N skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Köpte en passat, mycket glatt och trevligt bemötande, ärlig och kunnig personal som tänker på köparen. Besöket var över förväntningarna. Läs mer
  • 2018-12-15

Merja F skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Köpte bil. Bra service och inte för aggresivt säljande. Läs mer
  • Emil M

2018-12-12

Emil M skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Trevliga och skickliga försäljare Viktor på bd bil hjälpte mig att hitta min bil en VW passat som jag e riktigt nöjd med gick väldigt lätt och smidigt med köpet. Fick dessutom bilen levererad hem
    Fantastiskt bra service Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Emil M
    Hej Emil!

Nöjet är helt och hållet på vår sida! Tack för en fin affär och vi hoppas att du hittar tillbaka till oss igen, annars får vi leta oss ut till Er igen! :)
    PS: Viktor tackar för croissanterna!

• 2018-12-10

Hawrin H skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Mitt första bilköp hos BD bil. Är mer än nöjd. Fick snabba svar på mina frågor och allting kändes tryggt.

Nästa bilköp kommer definitivt köpas från BD bil :)))) Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Hawrin H
    Hej Hawrin!

Tusen tack för den fina affären och de fina orden! Vi fick också ett fantastiskt fint intryck av dig och hoppas vi får ses igen! Viktor hälsar så mycket!
  • 2018-12-10

Nils K skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Trevlig säljare och seriös bilfirma. Smidigt och enkelt. Toppbetyg till både Jimmy och Bdbil! Läs mer
  • 2018-12-06

Magnus D skrev om BD Bil Täby
    Jag köpte en Audi q7 från Bdbil. Blev trevligt bemött och fick grymt bra service.
    En givare gick sönder efter några veckor men de gick på garanti och de löste sig väldigt fort.
    Grymt jobbat mvh Magnus Läs mer
  • Ådne L

2018-12-06

Ådne L skrev om BD Bil Täby
    Jeg kontaktet firmaet BDbil og viste interesse for en Caddy NEM201. Forhandlet med en bilselger som heter Jimmy. Han ble plutselig borte og fikk kontakt med en annen selger som heter Viktor. Min erfaring etter handelen er svært skuffende. Oppfordrer ingen å kjøpe bil i dette firma. Bilen var ikke gjennomgått som en skulle forvente av et bilfirma som ønsker å selge biler.
    Jeg kjørte helt fra Strømstad til Stockholm for å hente bilen og hadde håpet på å hadde møtt et mer seriøst firma enn BD bil Stockholm. Svært lite av det Viktor forsikret meg om, stemte med virkeligheten. Følte da jeg gikk ut av døren at jeg var blitt lurt og 1 dag etter kjøpet får jeg bekreftet at jeg var blitt lurt av Viktor.
    Min anbefaling til bilkjøpere...hold dere langt unna BDbil Stockholm. Dette firma er svært så useriøs...i allefall med Viktor som bilselger. Läs mer
    2018-12-06 BD Bil svarar Ådne L
    Hej!
    Vi beklagar att du känner dig missnöjd med oss som företag. Givetvis lurar vi inte kunder.
    Vi har haft en dialog med dig över mail där det framkom tydligt att du velat reklamera stenskott i rutan och dörruppslag som fanns på bilen vid tillfället du var här och undersökte varan.
    Vi hoppas att du förstår att du hade en full rättvis visning på bilen då visningen inte var tidsbegränsad eller hindrad på något annat vis. Du provkörde även bilen på plats.

Med andra ord valde du att acceptera bilens skick efter test och kontroll samt fullfölja köpet genom erlagd slutbetalning.
    Vi har alltså inte dolt dessa skavanker för dig. Bilen är begagnad och den beskrivning du fick av objektet stämde överens
    med verkligheten.

BD Bil
    2018-12-06 Ådne L svarar BD Bil
    Jag er svärt skuffat over handeln med dig. Svärt lite av det du siar er til at stola på. Det fölet jag da jag mötte dig og det får jag bekreftat nå. Du vet som jag at bilen sto ute, det regnat og delvis mörkt. Stensprang i rutan borde du vist mig, hade du värt en trovärdig säljare. Det er fortsatt 4 kritiske brist i rutan. Om du menar not annat visar det din oärlighet eller som jag menar...du har inte gått genom bilen ordentlig. Du så at den gula lampan lyste. På min innbyttebil så vi at en luspära måste byttas. På den bilen jag kjöpte hos dere var det ingen päre som var fel. Da må det selvfölgelig vara not annat og mera alvorli. Dette visar igen at du icke hade klargjort bilen. Det samme när det en skruv i däcket. Dette borde du sett om du hade klargjort bilen. Slag i understället på bilen borde dere ha registrerat om dere hade klargjort bilen.
    Når det gjelder tvättning av bilen utv. så har dere sikkert også gjort det, men svärt så dårlig. Biltvättfirma i Strömstad måtte bruke lang tid og kjemikalier for å få den ren.
    Igjen...anbefaller ingen kjöpe bil hos er.
    2018-12-06 Ådne L svarar BD Bil
    Jeg kjörte helt fra Strömstad til Stockholm for å hente bilen. vi avtalet tid jeg skulle väre hos dere. Da forventer jeg av et seriöst firma at de klargjörer bilen for avhenting. Der sviktat dere grovt. Sommarhjulet lå i bagasjen tom for luft. Hvem kunna drömme om at dere legger ved sommarhjul som er deformerat. 3 gnager måtte du gjöre om kjöpskontrakten da den ikke var etter avtale. Nei....svärt så useriöst bilfirma. Anbefaller ingen kjöpe bil av BDbil Stockholm.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Fredrik H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en Audi A2 och fick bra service samt bemötande. Bilen var smutsigare på klädsel än vad som beskrevs på telefon, därför blev det inte högsta betyg. Läs mer

Richard M skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Otroligt smidigt och enkelt! Reserverade bilen över telefon och blev inte besviken när jag kom för att hämta den! Jimmy är ett proffs och väldigt trevlig, rekommenderar denna bilfirma och honom till alla! Läs mer

Jenny Ö skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en bil och böt in min gamla. Det kändes bra och hela affären gick smidigt och snabbt. Kändes som att jag fick för lite för min bil men JImmy förklarade på ett väldigt bra sätt varför dem behöver ta in bilen lite lägre och då blev jag genast mycket tryggare. Rekommenderar honom och denna bilfirma! Läs mer

Mohammad H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en arbetsbil på Bdbil. Var nöjd med den service Jimmy gav mig. Kändes mycket professionell. Läs mer

Linnea O skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jättetrevlig säljare som kändes påläst och trygg. Skulle definitivt rekommendera denna bilfirma. Läs mer

Johan N skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Reserverade en bil över telefon som Jimmy gick igenom med mig. När jag kom på plats så var bilen i det skick som han beskrivit. Man kan bli orolig när man reserverar en bil över telefon men efter denna upplevelse kommer jag definitivt göra det igen med Jimmy. Rekommenderar honom och Bdbil till alla som ska köpa ny bil! Läs mer
  • 2018-10-29

Björn Z skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jag köpte en Audi av Jimmy och är väldigt nöjd med hans fingertoppskänsla för kundhantering. Inte som en typisk säljare utan saklig och kunnig. Rekommenderar honom och denna bilfirma starkt. Läs mer
  • 2018-10-22

Erika K skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Proffsigt bemötande. Rak och ärlig kommunikation. Vi kom överens om att företaget skulle bekosta däck i efterhand och det gjorde dom. Det känns tryggt. Detta är ett företag som håller vad dom lovar.
    Rekommenderar detta företag starkt! Läs mer
  • 2018-10-21

Johan K skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Väldigt positivt överraskad av denna bilfirma. Vi gick igenom bilen över telefon och beskrivningen stämde till 100% med verkligheten. Detta är ett företag jag starkt rekommenderar till alla. Läs mer
  • Björn B

2018-10-21

Björn B skrev om BD Bil Täby
    BD Bil påminner mig om något som sprejats över med färg för att se bättre ut, men när man skrapar på ytan så krackelerar bygget. De är trevliga och ger ett gott första intryck, men när man får problem så är de långt ifrån den seriösa bilhandlare de utger sig för att vara.

BD Bil är inte anslutna till MRF, branschorganisationen för bilhandlare, och följer inte god branschpraxis om att lämna skriftlig varudeklaration med köpet. Detta visade sig bli en dyrköpt erfarenhet för mig.

Jag köpte hösten 2016 en BMW 5-serie årsmodell 2012 som gått 8700 mil. Hade BD Bil gjort sin hemläxa hade jag fått veta att bilen missat sin första service med mer än 500 mil, och avstått köpet. Ett skäl är förstås den ökade risken för skador; ett annat att icke korrekt utförd service försvårar möjligheten att försäkra bilen på ett fullgott sätt.

Sommaren 2018 lade oljepumpen av, vilket fick så stora konsekvenser att ett motorbyte krävdes. Att en sex år gammal BMW havererar vid 10 600 mil är i sig skandalöst tycker jag, men tysk kvalitet är tydligen ett minne blott. Det fanns dock inga möjligheter att kräva BMW på ersättning, eftersom första service missats med mer än 10 procent och BMW bara ger goodwill-ersättning om serviceboken följts till punkt och pricka. Då min egen försäkring från Aktsam bara täckte motorskador upp till 10 000 mil fanns heller ingen hjälp att få där.

Jag tyckte det var rimligt att få ekonomiskt stöd från BD Bil, då de enligt mig brustit i att informera mig om bilens kondition vid köpet, dvs. att första service missats. Men det var Filip Stankovic helt kallsinnig till.

Sammanfattningsvis tycker jag det är anmärkningsvärt att BD Bil kan sälja en bil för mer än 250.000 kronor, utan att kontrollera att servicen blivit utförd inom de intervall som anvisats av tillverkaren och utan att säkerställa att kunder får ta del av information om eventuella avvikelser.

Det finns gott om bilar därute, och ska du köpa begagnat – vänd dig till en handlare som åtminstone är ansluten till MRF! Läs mer
    2018-10-21 BD Bil svarar Björn B
    Hej Björn!
    Mycket tråkigt att du känner så.
    Vi beklagar det som inträffat men det är dessvärre ingenting vi kan påverka mer än vi redan försökt.
    Att vi på BD Bil inte är anslutna till MRF förändrar inte huruvida vi följer branschpraxis. Vi följer naturligtvis alla riktlinjer
    som MRF sätter upp inklusive skriftlig varudeklaration och mer därtill.
    Vi väljer istället att lägga medlemsavgiften till MRF på exempelvis välgörenhetsprojekt där pengarna gör avsevärt större skillnad.
    Du har i en längre mail korrespondens fått tydligt förklarat varför vi valt vårt ställningstagande. (Bifogar vårt svar längst ner.)
    Vi har dessutom erbjudit dig allt vi kan dvs. att använda våra verkstadssamarbeten vilket skulle resultera i halverad reparationskostnad för dig.

Att tillverkaren inte tar större ansvar är beklagligt.
    Vid annorlunda omständigheter där exempelvis BMW tagit sitt ansvar alternativt att ett annat försäkringsbolag ansvarat för din
    försäkring med andra villkor (t.ex. förlängd maskinskada) hade konsekvensen med största sannolikhet inneburit
    en kostnadsfri reparation för din del.
    Rätta mig om jag har fel men jag tror inte du hade skrivit denna recension då.

Sammanfattningsvis, BD Bil är troligtvis en betydligt mer seriös aktör än andra bransch-anslutna bilhandlare trots
    vårt uteblivna MRF-engagemang.

MAILSVAR:
    "Huruvida bilens första service överskreds med 500 mil eller inte är irrelevant för oljepumpens funktion.
    Oljepumpen som är kärnan till problemet var inte defekt när vi levererade varan till dig.
    BMW har digital servicehistorik, all servicehistorik går att få fram via bilens dator.
    Du valde att slutföra köpet utan att få bekräftat vid vilka miltal bilen servats vid alternativt
    visste du vid vilka miltal bilen servats vid men valde att slutföra ändå.
    Oavsett vilket alternativ som stämmer är servicehistoriken ingenting vi mörkat och ingenting
    som ligger till grund för det som nu inträffat."
    2018-10-21 Björn B svarar BD Bil
    Fakta:

1) Jag erhöll ingen information om bilens bristande servicehistorik inför köp
    2) jag erhöll ingen skriftlig varudeklaration i samband med köp.

Detta hävdar jag att en seriös bilhandlare hade säkerställt. Hade jag haft denna information hade jag aldrig köpt bilen, och då hade jag inte drabbats på det sätt jag gjort nu.

Detta bör ske genom att skriftlig varudeklaration bifogas köpeavtalet , det är bäst för både köpare och säljare.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-10-13

Stefan E skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bil- bra bemötande och inget över sälj utan sakligt.
    Kan rekommendera. Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Stefan E
    Hej Stefan!

Kul att du är nöjd med bemötandet och om hur vi är på BD Bil! Hoppas att få se dig igen. Trevlig fortsättning.

Med vänlig hälsning
    BD Bil
  • 2018-09-29

Samal A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jag köpte en bil och hade min bil som inbyte . Jimmy var rak ,ärlig och professionell . Läs mer
  • Paul B

2018-09-13

Paul B skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bra och rak kommunikation. Håller vad som lovats etc. enkel och effektiv affär. Läs mer
  • Curt W

2018-09-13

Curt W skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en nyare Golf (och lämnade en äldre Volvo i inbyte). Man kan känna sig lite försiktig i såna situationer.
    Men Jimmy var trevlig och verkade seriös. Allt gick smidigt, så jag blev glatt överraskad!

Detta verkar vara en ovanligt bra firma.
    Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Dennis W

2018-09-11

Dennis W skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Mycket bra bemötande, hjälpsam och service inriktad.

Kan absolut rekommenderas! Läs mer
  • DAVOR M

2018-09-10

DAVOR M skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    snabbare bilköps hantering med banken och allt kring bil affären får man leta efter mycket nöjd med servicen man fick tackar :) Läs mer
  • 2018-09-06

Jeanette E skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Proffsigt och trevligt bemötande. Var väldigt tillmötesgående och flexibla för att tillgodose mina önskemål. Rekommenderar BD Bil Täby om man ska köpa bil! Läs mer
Filip Stankovic
Erik Sönnerfors