BD Bil Täby

TILLVERKARVÄGEN 13, 187 66 Arninge — Visa karta

Välkommen till BD Bil AB, om du är intresserad av en snabb och billig bilaffär så har du kommit helt rätt. Antingen får du pengar för din bil på en gång eller så kan du dra av samma värde när du köper en bil av oss. Vi tar emot alla modeller från alla märken. När du kommer till BD Bil vet du att du kommer göra en snabb och smidig affär, vi är även mycket snabba på att återkoppla med en korrekt värdering av din bil. Vi sätter in pengar direkt för din bil på önskat konto och löser eventuella skulder som fnns på bilen. Vi tar även hand om ägarbyte och avregistrerar din bil hos transportstyrelsen. Dessutom ser vi till att din försäkring automatiskt sägs upp.

När det kommer till Garantier har vi en trafiksäkerhetsgaranti på 1 månad eller 100 mil. Den här garantin omfattas av samtliga bilar som har sålts av BD Bil Stockholm Bil AB. Den gäller på bilar för över 30.000:-, bilar i den lägre kategorin säljs utan garantier. BD Bil arbetar även exklusivt med DNB Finans. Tillsammans skräddarsyr vi din finansiering på bästa möjliga sätt oavsett val av bil. Under de bilar som finns i lager kan du direkt räkna ut vad finansiering av din nya bil skulle kosta dig. Givetvis ser vi till att din nya bil är försäkrad vid leverans där vårt samarbete med Trygg-Hansa dessutom ger dig en helförsäkring 2 veckor från det datum bilen levereras, du får också 35% rabatt på din premie under det första halvåret om du senare vill fortsätta.

Vi tillhandahåller flera sätt att betala för din bil, enkelt och säkert. Vi tar emot både betalningar via bankgiro samt betalningar via Swish. Du hittar oss på Tillverkarvägen 13 i Arninge, varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 322 kunder tycker om BD Bil Täby

• 2019-12-07

Jimmy A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Toppen! Rekommenderar starkt. Gjort hundratal bilaffärer, och detta är en firma jag gärna väljer igen. Läs mer
  • 2019-11-25

Lena R skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Köpte bil. Trevligt och proffsigt bemötande. Alltid positiv trots jobbiga och enkla frågor. Läs mer
  • 2019-11-25

Karim E skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Vi köpte en tesla Model 3 Genom ett inbyte av annan bil.

Viktor är en kunnig och kund orienterad säljare som tänker på win win.

Rekommenderar BD och Viktor. Jag kommer att göra flera affärer där. Läs mer
  • 2019-11-24

Anders A skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Jag köpte firmabil till mitt företag
    Vänligt och trevligt bemötande
    Att objektet motsvarande säljaren s beskrivning
    En snabb och smidig bilaffär
    som jag känner mig nöjd med Läs mer
  • 2019-10-30

Tim G skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Fick hjälp av Erik när jag köpte min nya Audi A6. Utmärkt service och korrekta ärliga svar. Dom löste de små punkterna som skulle ordnas innan leverans snabbt och smidigt. Tack Erik och BD bil! Läs mer
  • 2019-08-20

Lars Lasse V skrev om BD Bil Täby
    Utmärkt bemött
    Fixade rep efter att jag fick problem med boxen till kylarfläkten utan kostnad för mig Läs mer
  • 2019-08-08

Sunil G skrev om BD Bil Täby
    very professionally managed the entire deal. I like the transparency and support extended with clearing doubts around insurance. Läs mer
  • Ulf Ä

2019-07-21

Ulf Ä skrev om BD Bil Täby
    Mycket trevlig bilaffär!! Bytte in min bil mot en annan bil!! Bra å snabb service!!! Läs mer
  • 2019-07-08

David S skrev om BD Bil Täby
    Mycket nöjd! Stort tack till Patricia för bra service och trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-06-27

Karl J skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en BMW cab av Jimmy. Han var trevlig och väldigt tillmötesgående. Skulle absolut rekommendera Jimmy och BD bil. Läs mer
  • 2019-06-15

Jonas V skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Vill tacka BD Bil i Täby för en fantastisk service och mottagande! Blev väl omhändertagen och kan rekommendera dem starkt! Är kanonnöjd med bilen och deras hjälp! Läs mer
  • 2019-06-14

Gustav J skrev om BD Bil Täby
    Snabb och smidig försäljning av bilen till BD bil i Arninge! Läs mer
  • Neetesh A

2019-06-14

Neetesh A skrev om BD Bil Täby
    Very unprofessional!!!
    Too many false information, wrong commitment, No co operation , no value to customer, very rude, Never buy KJU661, Never go to BD Bil. Patricia is too bad in handling customer and her commitments. Jimmy is a Egoist guy.

Here is my personal experience story with them

I have updated more in my story as i got a call from BD Bil for saying sorry about incident and also returning my money back.
    Erik has finally taken care of me and his company. Läs mer
  • 2019-06-05

Janusz W skrev om BD Bil Täby
    God, professionell information. Trevlig kontakt. Läs mer
  • Pär L

2019-05-22

Pär L skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Vi var ute efter en begagnad Ford Ranger till vår verksamhet och kom då i kontakt med Jimmy som ställde upp och ordnade så att det blev en väldigt smidig affär, trots att avståndet var 70-80 mil.
    Bilen som levererades en lördag förmiddag, motsvarade precis våra förväntningar när den dök upp hos oss.
    Om BD Bil skulle ha en bil som vi söker nästa gång det är dags så skulle jag inte tveka att återigen göra en affär med dom. Läs mer
  • 2019-05-07

Linn R skrev om BD Bil Täby
    Köpte bil
    Mycket bra bemött
    Tillgänglig säljare som var mycket serviceinriktad
    Kunnig och trevlig säljare
    Mycket positiv! Läs mer
  • 2019-04-29

Dick Kenneth L skrev om BD Bil Täby
    Bilköp
    Mkt nöjd med bemötandet, från telefonsamtal till besök i butik.
    Förväntningarna var att hitta bil med bra pris. Fick ej pris som var bra men helt okey.
    Allt dom allt var det en bra upplevelse.
    Skulle tänka mig att köpa bil där nästa gång också. Läs mer
  • 2019-04-29

Ronald N skrev om BD Bil Täby
    We have buyed a car for Export. Michael did give a very good service and honest information. Läs mer
  • 2019-04-20

Frida J skrev om BD Bil Täby
    Köpt min FinFina Passat där🤗Himla bra bemötande. Oroligt trevlig och lätta och ha att göra med. Rekommenderar verkligen denna bilfirma. Läs mer
  • 2019-04-02

Klaver C skrev om BD Bil Täby
    Köpte en VW Caddy. Bemötandet var mycket trevligt. Hela affären hanterades otroligt smidigt. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-03-24

Gunilla A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jimmy och hans kollegor på Bd bil är otroligt trevliga och duktiga. Jag åkte dit för att titta på en specifik bil som hade blivit såld precis innan jag kom. Jimmy visade då en liknade bil som jag tyckte om ännu mer. Jag bytte också min bil och allting gick smidigt och enkelt. Kan verkligen rekommendera Jimmy och Bd bil till alla som vill ha bra service och trygghet vid ett bilköp. Läs mer
  • 2019-03-23

Volodymyr D skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en trafic av Jimmy och kan rekomendera honom och företaget. Service skulle göras men det löste dom inan jag hämta bilen. Läs mer
  • Selma Nur E

2019-03-22

Selma Nur E skrev om BD Bil Täby
    Super bra bemötande och jätte trevlig säljare! Vi är jätte nöjda med bilen. Otroligt duktig och proffsig säljare..... Läs mer
  • Tobias D

2019-03-16

Tobias D skrev om BD Bil Täby
    Jag var inne och köpte en bil och fick det bästa bemötande man kan få, sätter kunden i fokus och är helt ärlig! Har aldrig vart så nöjd som jag var när jag åkte från företaget. Helt klart bäst! Läs mer
  • 2019-03-13

Kicki Margareta L skrev om BD Bil Täby
    Bra bemötande, service , hjälpsam.
    Gav ett bra tryggt intryck, inte jobbigt säljsnack utan saklig.
    Gav mig också tid att reflektera om jag skulle köpa eller inte. Läs mer
  • Michael J

2019-02-14

Michael J skrev om BD Bil Täby
    Jag fick bra hjälp när jag sålde min bil till BD Bil i Täby och Ednar. Inga konstigheter och pengarna på kontot samma dag. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-05

Foad A skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Jag är jätte nöjd.
    Bilen va inte besiktad men det gick att ordna snabbt efter att jag hade bestämt mig för köp.,

Känns jätte bra i stora hela,, Viktor väldigt trevlig!!

Med vänlig hälsning,
    Fidde Läs mer
  • 2019-01-18

Jerker V skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Viktor var tillmötesgående, trevlig och ärlig från första sekund. Är otroligt nöjd med bilköpet och kan verkligen rekommendera BD bil och Viktor. Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Jerker V
    Hej Jerker!
    Tusen tack för din fina recension och vi tackar för den fina affären. Viktor hälsar så mycket och hoppas att du hittar tillbaka till oss igen! Njut av din V70 och ha en fin helg!

• Mattias A

2019-01-05

Verifierad kundrelation
    Mattias A skrev om BD Bil Täby
    Mycket fräsch anläggning och trevlig personal, tack för enkel affär och ett extra tack till Viktor Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Mattias A
    Hej Mattias!

Kul att du gillade vår anläggning och våra fantastiska medarbetare. Vi tackar dig för den smidiga affären och hoppas på ett möte igen!
    Viktor hälsar så mycket!

• 2018-12-29

Matilda Isabelle A skrev om BD Bil Täby
    Köpt en Landrover Discovery
    Blev väl bemött
    Upplevde att personalen som trevlig och tillmötesgående
    Nöjda med vårat köp Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Matilda Isabelle A
    Hej Matilda!

Stort tack att du tog tiden till att recensera oss Matilda. Alltid lika roligt för oss att höra när våra kunder är nöjda! Hoppas att er resa hem till Malmö gick bra.

• 2018-12-27

Filip H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Mycket bra bilfirma! Jimmy var trevlig och proffsig han hade en fingertoppskänsla för kunden. Vi skulle kolla på en A3a men jimmy föreslog en Bmw kombi istället då A3a vart lite liten.
    Tack för en bra och snabb affär, rekommenderar definitivt jimmy och bdbil. Läs mer
  • 2018-12-26

Kristoffer H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    jättebra service på denna firma. Bilen var insnöad och inparkerad men jimmy tog ut den och borstade av bilen. Det var denna service och jimmys bemötande som gjorde att jag köpte bilen.
    Tack för en bra affär! Läs mer

Omar K skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jättetrevlig säljare. Jag köpte en bil som inte blivit servad men jimmy fixade det och när jag hämtad bilen så var den nyservad.
    Tack för en bra affär Läs mer

Johan J skrev om BD Bil Täby
    Mycket trevlig säljare! Proffesionellt bemötande. Vi köpte bilen på distans och den motsvarade deras beskrivning. Även smidigt med inbyte. Supernöjda!👍🏻 Läs mer
    2019-01-31 BD Bil svarar Johan J
    Hej Johan!

Stort tack för recensionen.

Roligt att höra att distansköpet motsvarade era förväntningar och att affären gick smidigt!

Lycka till med nya bilen och kör försiktigt! :)

Josefine W skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Böt in min gamla audi och köpte en nyare. Jimmy var trevlig och affären gick smidigt Läs mer
  • 2018-12-18

Victor H skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Väldigt nöjd med köpet av en Audi A7, Erik var trevlig och kunnig och bilen uppnådde förväntningarna. Läs mer
  • 2018-12-18

My N skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Köpte en passat, mycket glatt och trevligt bemötande, ärlig och kunnig personal som tänker på köparen. Besöket var över förväntningarna. Läs mer
  • 2018-12-15

Merja F skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Köpte bil. Bra service och inte för aggresivt säljande. Läs mer
  • Emil M

2018-12-12

Emil M skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Trevliga och skickliga försäljare Viktor på bd bil hjälpte mig att hitta min bil en VW passat som jag e riktigt nöjd med gick väldigt lätt och smidigt med köpet. Fick dessutom bilen levererad hem
    Fantastiskt bra service Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Emil M
    Hej Emil!

Nöjet är helt och hållet på vår sida! Tack för en fin affär och vi hoppas att du hittar tillbaka till oss igen, annars får vi leta oss ut till Er igen! :)
    PS: Viktor tackar för croissanterna!

• 2018-12-10

Hawrin H skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Mitt första bilköp hos BD bil. Är mer än nöjd. Fick snabba svar på mina frågor och allting kändes tryggt.

Nästa bilköp kommer definitivt köpas från BD bil :)))) Läs mer
    2019-01-28 BD Bil svarar Hawrin H
    Hej Hawrin!

Tusen tack för den fina affären och de fina orden! Vi fick också ett fantastiskt fint intryck av dig och hoppas vi får ses igen! Viktor hälsar så mycket!
  • 2018-12-10

Nils K skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Trevlig säljare och seriös bilfirma. Smidigt och enkelt. Toppbetyg till både Jimmy och Bdbil! Läs mer
  • 2018-12-06

Magnus D skrev om BD Bil Täby
    Jag köpte en Audi q7 från Bdbil. Blev trevligt bemött och fick grymt bra service.
    En givare gick sönder efter några veckor men de gick på garanti och de löste sig väldigt fort.
    Grymt jobbat mvh Magnus Läs mer
  • Ådne L

2018-12-06

Ådne L skrev om BD Bil Täby
    Jeg kontaktet firmaet BDbil og viste interesse for en Caddy NEM201. Forhandlet med en bilselger som heter Jimmy. Han ble plutselig borte og fikk kontakt med en annen selger som heter Viktor. Min erfaring etter handelen er svært skuffende. Oppfordrer ingen å kjøpe bil i dette firma. Bilen var ikke gjennomgått som en skulle forvente av et bilfirma som ønsker å selge biler.
    Jeg kjørte helt fra Strømstad til Stockholm for å hente bilen og hadde håpet på å hadde møtt et mer seriøst firma enn BD bil Stockholm. Svært lite av det Viktor forsikret meg om, stemte med virkeligheten. Følte da jeg gikk ut av døren at jeg var blitt lurt og 1 dag etter kjøpet får jeg bekreftet at jeg var blitt lurt av Viktor.
    Min anbefaling til bilkjøpere...hold dere langt unna BDbil Stockholm. Dette firma er svært så useriøs...i allefall med Viktor som bilselger. Läs mer
    2018-12-06 BD Bil svarar Ådne L
    Hej!
    Vi beklagar att du känner dig missnöjd med oss som företag. Givetvis lurar vi inte kunder.
    Vi har haft en dialog med dig över mail där det framkom tydligt att du velat reklamera stenskott i rutan och dörruppslag som fanns på bilen vid tillfället du var här och undersökte varan.
    Vi hoppas att du förstår att du hade en full rättvis visning på bilen då visningen inte var tidsbegränsad eller hindrad på något annat vis. Du provkörde även bilen på plats.

Med andra ord valde du att acceptera bilens skick efter test och kontroll samt fullfölja köpet genom erlagd slutbetalning.
    Vi har alltså inte dolt dessa skavanker för dig. Bilen är begagnad och den beskrivning du fick av objektet stämde överens
    med verkligheten.

BD Bil
    2018-12-06 Ådne L svarar BD Bil
    Jag er svärt skuffat over handeln med dig. Svärt lite av det du siar er til at stola på. Det fölet jag da jag mötte dig og det får jag bekreftat nå. Du vet som jag at bilen sto ute, det regnat og delvis mörkt. Stensprang i rutan borde du vist mig, hade du värt en trovärdig säljare. Det er fortsatt 4 kritiske brist i rutan. Om du menar not annat visar det din oärlighet eller som jag menar...du har inte gått genom bilen ordentlig. Du så at den gula lampan lyste. På min innbyttebil så vi at en luspära måste byttas. På den bilen jag kjöpte hos dere var det ingen päre som var fel. Da må det selvfölgelig vara not annat og mera alvorli. Dette visar igen at du icke hade klargjort bilen. Det samme när det en skruv i däcket. Dette borde du sett om du hade klargjort bilen. Slag i understället på bilen borde dere ha registrerat om dere hade klargjort bilen.
    Når det gjelder tvättning av bilen utv. så har dere sikkert også gjort det, men svärt så dårlig. Biltvättfirma i Strömstad måtte bruke lang tid og kjemikalier for å få den ren.
    Igjen...anbefaller ingen kjöpe bil hos er.
    2018-12-06 Ådne L svarar Ådne L
    Jeg kjörte helt fra Strömstad til Stockholm for å hente bilen. vi avtalet tid jeg skulle väre hos dere. Da forventer jeg av et seriöst firma at de klargjörer bilen for avhenting. Der sviktat dere grovt. Sommarhjulet lå i bagasjen tom for luft. Hvem kunna drömme om at dere legger ved sommarhjul som er deformerat. 3 gnager måtte du gjöre om kjöpskontrakten da den ikke var etter avtale. Nei....svärt så useriöst bilfirma. Anbefaller ingen kjöpe bil av BDbil Stockholm.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Fredrik H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en Audi A2 och fick bra service samt bemötande. Bilen var smutsigare på klädsel än vad som beskrevs på telefon, därför blev det inte högsta betyg. Läs mer

Richard M skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Otroligt smidigt och enkelt! Reserverade bilen över telefon och blev inte besviken när jag kom för att hämta den! Jimmy är ett proffs och väldigt trevlig, rekommenderar denna bilfirma och honom till alla! Läs mer

Jenny Ö skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en bil och böt in min gamla. Det kändes bra och hela affären gick smidigt och snabbt. Kändes som att jag fick för lite för min bil men JImmy förklarade på ett väldigt bra sätt varför dem behöver ta in bilen lite lägre och då blev jag genast mycket tryggare. Rekommenderar honom och denna bilfirma! Läs mer

Mohammad H skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en arbetsbil på Bdbil. Var nöjd med den service Jimmy gav mig. Kändes mycket professionell. Läs mer

Linnea O skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jättetrevlig säljare som kändes påläst och trygg. Skulle definitivt rekommendera denna bilfirma. Läs mer

Johan N skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Reserverade en bil över telefon som Jimmy gick igenom med mig. När jag kom på plats så var bilen i det skick som han beskrivit. Man kan bli orolig när man reserverar en bil över telefon men efter denna upplevelse kommer jag definitivt göra det igen med Jimmy. Rekommenderar honom och Bdbil till alla som ska köpa ny bil! Läs mer
  • 2018-11-01

Alexander N skrev om BD Bil Täby
    Tog hjälp av BD Bil vid försäljning av min BMW. Tack vare Edgar gick affären snabbt och smidigt. Överföring och ägarbytet skötes utan problem och idag är jag och sambon redo för att köpa en ny bil. Han skötte affären väldigt professionellt, han kändes trygg och var väldigt tillmötesgående. Jag skulle rekommendera Edgar vid varje bilaffär. Läs mer
Erik Sönnerfors
Viktor Basaric