Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Täby BD Bil Täby

BD Bil Täby

TILLVERKARVÄGEN 13, 187 66 Arninge — Visa karta

Välkommen till BD Bil AB, om du är intresserad av en snabb och billig bilaffär så har du kommit helt rätt. Antingen får du pengar för din bil på en gång eller så kan du dra av samma värde när du köper en bil av oss. Vi tar emot alla modeller från alla märken. När du kommer till BD Bil vet du att du kommer göra en snabb och smidig affär, vi är även mycket snabba på att återkoppla med en korrekt värdering av din bil. Vi sätter in pengar direkt för din bil på önskat konto och löser eventuella skulder som fnns på bilen. Vi tar även hand om ägarbyte och avregistrerar din bil hos transportstyrelsen. Dessutom ser vi till att din försäkring automatiskt sägs upp.

När det kommer till Garantier har vi en trafiksäkerhetsgaranti på 1 månad eller 100 mil. Den här garantin omfattas av samtliga bilar som har sålts av BD Bil Stockholm Bil AB. Den gäller på bilar för över 30.000:-, bilar i den lägre kategorin säljs utan garantier. BD Bil arbetar även exklusivt med DNB Finans. Tillsammans skräddarsyr vi din finansiering på bästa möjliga sätt oavsett val av bil. Under de bilar som finns i lager kan du direkt räkna ut vad finansiering av din nya bil skulle kosta dig. Givetvis ser vi till att din nya bil är försäkrad vid leverans där vårt samarbete med Trygg-Hansa dessutom ger dig en helförsäkring 2 veckor från det datum bilen levereras, du får också 35% rabatt på din premie under det första halvåret om du senare vill fortsätta.

Vi tillhandahåller flera sätt att betala för din bil, enkelt och säkert. Vi tar emot både betalningar via bankgiro samt betalningar via Swish. Du hittar oss på Tillverkarvägen 13 i Arninge, varmt välkommen!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 318 kunder tycker om BD Bil Täby

• Björn Z skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jag köpte en Audi av Jimmy och är väldigt nöjd med hans fingertoppskänsla för kundhantering. Inte som en typisk säljare utan saklig och kunnig. Rekommenderar honom och denna bilfirma starkt. Läs mer
  • Erika K skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Proffsigt bemötande. Rak och ärlig kommunikation. Vi kom överens om att företaget skulle bekosta däck i efterhand och det gjorde dom. Det känns tryggt. Detta är ett företag som håller vad dom lovar.
    Rekommenderar detta företag starkt! Läs mer
  • Johan K skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Väldigt positivt överraskad av denna bilfirma. Vi gick igenom bilen över telefon och beskrivningen stämde till 100% med verkligheten. Detta är ett företag jag starkt rekommenderar till alla. Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om BD Bil Täby
    BD Bil påminner mig om något som sprejats över med färg för att se bättre ut, men när man skrapar på ytan så krackelerar bygget. De är trevliga och ger ett gott första intryck, men när man får problem så är de långt ifrån den seriösa bilhandlare de utger sig för att vara.

BD Bil är inte anslutna till MRF, branschorganisationen för bilhandlare, och följer inte god branschpraxis om att lämna skriftlig varudeklaration med köpet. Detta visade sig bli en dyrköpt erfarenhet för mig.

Jag köpte hösten 2016 en BMW 5-serie årsmodell 2012 som gått 8700 mil. Hade BD Bil gjort sin hemläxa hade jag fått veta att bilen missat sin första service med mer än 500 mil, och avstått köpet. Ett skäl är förstås den ökade risken för skador; ett annat att icke korrekt utförd service försvårar möjligheten att försäkra bilen på ett fullgott sätt.

Sommaren 2018 lade oljepumpen av, vilket fick så stora konsekvenser att ett motorbyte krävdes. Att en sex år gammal BMW havererar vid 10 600 mil är i sig skandalöst tycker jag, men tysk kvalitet är tydligen ett minne blott. Det fanns dock inga möjligheter att kräva BMW på ersättning, eftersom första service missats med mer än 10 procent och BMW bara ger goodwill-ersättning om serviceboken följts till punkt och pricka. Då min egen försäkring från Aktsam bara täckte motorskador upp till 10 000 mil fanns heller ingen hjälp att få där.

Jag tyckte det var rimligt att få ekonomiskt stöd från BD Bil, då de enligt mig brustit i att informera mig om bilens kondition vid köpet, dvs. att första service missats. Men det var Filip Stankovic helt kallsinnig till.

Sammanfattningsvis tycker jag det är anmärkningsvärt att BD Bil kan sälja en bil för mer än 250.000 kronor, utan att kontrollera att servicen blivit utförd inom de intervall som anvisats av tillverkaren och utan att säkerställa att kunder får ta del av information om eventuella avvikelser.

Det finns gott om bilar därute, och ska du köpa begagnat – vänd dig till en handlare som åtminstone är ansluten till MRF! Läs mer
    2018-10-21 BD Bil svarar Björn B
    Hej Björn!
    Mycket tråkigt att du känner så.
    Vi beklagar det som inträffat men det är dessvärre ingenting vi kan påverka mer än vi redan försökt.
    Att vi på BD Bil inte är anslutna till MRF förändrar inte huruvida vi följer branschpraxis. Vi följer naturligtvis alla riktlinjer
    som MRF sätter upp inklusive skriftlig varudeklaration och mer därtill.
    Vi väljer istället att lägga medlemsavgiften till MRF på exempelvis välgörenhetsprojekt där pengarna gör avsevärt större skillnad.
    Du har i en längre mail korrespondens fått tydligt förklarat varför vi valt vårt ställningstagande. (Bifogar vårt svar längst ner.)
    Vi har dessutom erbjudit dig allt vi kan dvs. att använda våra verkstadssamarbeten vilket skulle resultera i halverad reparationskostnad för dig.

Att tillverkaren inte tar större ansvar är beklagligt.
    Vid annorlunda omständigheter där exempelvis BMW tagit sitt ansvar alternativt att ett annat försäkringsbolag ansvarat för din
    försäkring med andra villkor (t.ex. förlängd maskinskada) hade konsekvensen med största sannolikhet inneburit
    en kostnadsfri reparation för din del.
    Rätta mig om jag har fel men jag tror inte du hade skrivit denna recension då.

Sammanfattningsvis, BD Bil är troligtvis en betydligt mer seriös aktör än andra bransch-anslutna bilhandlare trots
    vårt uteblivna MRF-engagemang.

MAILSVAR:
    "Huruvida bilens första service överskreds med 500 mil eller inte är irrelevant för oljepumpens funktion.
    Oljepumpen som är kärnan till problemet var inte defekt när vi levererade varan till dig.
    BMW har digital servicehistorik, all servicehistorik går att få fram via bilens dator.
    Du valde att slutföra köpet utan att få bekräftat vid vilka miltal bilen servats vid alternativt
    visste du vid vilka miltal bilen servats vid men valde att slutföra ändå.
    Oavsett vilket alternativ som stämmer är servicehistoriken ingenting vi mörkat och ingenting
    som ligger till grund för det som nu inträffat."
    2018-10-21 Björn B svarar BD Bil
    Fakta:

1) Jag erhöll ingen information om bilens bristande servicehistorik inför köp
    2) jag erhöll ingen skriftlig varudeklaration i samband med köp.

Detta hävdar jag att en seriös bilhandlare hade säkerställt. Hade jag haft denna information hade jag aldrig köpt bilen, och då hade jag inte drabbats på det sätt jag gjort nu.

Detta bör ske genom att skriftlig varudeklaration bifogas köpeavtalet , det är bäst för både köpare och säljare.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Stefan E skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bil- bra bemötande och inget över sälj utan sakligt.
    Kan rekommendera. Läs mer
  • Samal A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Jag köpte en bil och hade min bil som inbyte . Jimmy var rak ,ärlig och professionell . Läs mer
  • JESPER J skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Köpte en beg bil. Snabb och bra mailkontakt. Visste vad jag ville ha och en snabb affär. Säljaren trevlig och lätt att göra affär med. Kändes inte så seriöst, engagerat eller kunnigt. Van vid förtroendeingivande, traditionella, fokuserade säljare. Men snabb och enkel. Läs mer
  • Paul B
    Paul B skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bra och rak kommunikation. Håller vad som lovats etc. enkel och effektiv affär. Läs mer
  • Curt W
    Curt W skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte en nyare Golf (och lämnade en äldre Volvo i inbyte). Man kan känna sig lite försiktig i såna situationer.
    Men Jimmy var trevlig och verkade seriös. Allt gick smidigt, så jag blev glatt överraskad!

Detta verkar vara en ovanligt bra firma.
    Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Dennis W
    Dennis W skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Mycket bra bemötande, hjälpsam och service inriktad.

Kan absolut rekommenderas! Läs mer
  • DAVOR M
    DAVOR M skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    snabbare bilköps hantering med banken och allt kring bil affären får man leta efter mycket nöjd med servicen man fick tackar :) Läs mer
  • Jeanette E skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Proffsigt och trevligt bemötande. Var väldigt tillmötesgående och flexibla för att tillgodose mina önskemål. Rekommenderar BD Bil Täby om man ska köpa bil! Läs mer
  • Daniel N skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Vi köpte en bil. Vart högt imponerad av ett proffsigt bemötande och kunskap. Hjälpen vi fick gjorde att vi var mer än belåtna när vi lämnade BDBil. Kan starkt rekommendera Erik som den främsta bilförsäljaren jag haft av 11 nybilsköp jag gjort.

Tack Läs mer
  • Maria N skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Trevlig. Ger ett pålitligt intryck.
    Trygg snabb affär.

/Maria & Danne Läs mer
  • Åsa A skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    BD bils säljare var snabb med att svara på frågor vi hade och det gick att bolla olika frågor oftast på ett smidigt sätt. Läs mer
  • Jonas Henry G skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Riktigt härligt och glatt gäng!
    Väldigt tillmötesgående och ärliga!
    Är allergiskt mot typiska säljare, dock här Upplevde jag inte det! Man vill ju kunna andas och tänka utan att bli tjatad på ;)
    Super nöjda med vår Q7 :D
    Top betyg till Ayman och BD bil!!! Läs mer
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Jag kom i glad och lämnade lyckligare Läs mer
  • Christina E skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Efter en lite trög inledning hos BD bil blev det bara bättre , efter snabb återkoppling blev det bara bättre och missförstånden löstes TACK för det! Ett stort TACK till Viktor Basaric för ett gott och trevligt bemötande du e grym! Nästa gång jag ska köpa bil så ringer jag dig! Läs mer
  • Kalle S skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Bra och smidig affär med ett trevligt bemötande! Läs mer
  • Maximiliam S skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Väldigt enkelt och göra affär inget är omöjligt och väldigt trevlig rekommenderar starkt denna bilfirm Läs mer
  • Klara A skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Bästa upplevelsen jag haft i ett bilköp någonsin. Ringde och bad säljaren ha bilen tillgänglig för provkörning. När jag kom fram stod den redo och nytvättad enkelt tillgänglig för mig. Efter en kortare genomgång av bilen gick provturen smidigt, säljaren följde också snällt med under provturen och beskrev vägen då jag ej bor i Stockholm. Jag som okunnig hade 1000 frågor och funderingar som Ayman tålmodigt besvarade. Vill verkligen rekommendera BD Bil när ni ska byta bil. Dom gav dessutom inget skambud på min inbytesbil, tvärtom, en riktigt förmånlig mellanskillnad erbjöds jag. Alla tummar upp! Läs mer
  • Jonathan J skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Super trevliga säljare med mycket kunskap! Rekommenderar starkt denna firma! Läs mer
  • ayman f skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Mycket trevlig säljare! Proffesionellt bemötande. Vi köpte bilen på distans och den motsvarade deras beskrivning. Även smidigt med inbyte. Supernöjda!👍🏻 Läs mer
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Volkswagen golf. Försäljaren var trevlig men räknade lite fel på lånet men det ordnade sig sen. Kanske berode på att det var drygt 30 grader varmt Läs mer
  • Johan G skrev om Jimmy Olsén en del av BD Bil Täby
    Köpte bil av honom. Han va trevlig och kändes påläst om bilen. Mycket nöjd! Läs mer
  • PER H
    PER H skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Köpte Audi A5, via telefon. Proffesionell beskrivning. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Audi A5. Köpte denna bil över telefon. Beskrivningen var proffesionell.
    Bilen är till stor belåtenhet. Läs mer
  • Filip R skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Mycket tydlig kommunikation, mycket bra omhändertagen och utomordentlig service! Läs mer
  • Mattias F skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bra bemött servicemindede. Rekommenderas från min sida./ Mattias Läs mer
  • Emelie M skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Byte in våran bil emot en annan, lätt och smidigt Läs mer
  • Lars skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Åtgärdade hjälpsamt några saker som behövde göras på bilen. För övrigt värt att åka dit, om du är ute efter fina begagnade bilar. Läs mer
  • Anders S skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Bra bemötande och service. Köpet gick snabbt och smidigt och kunde ta med bilen på en gång. Mycket bra! Läs mer
  • Peter j skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Super trevlig säljare förväntningarna uppnåddes!
    Kan varmt rekommendera denna bilaffär Läs mer
  • Mikael S skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Funkade lätt och enkelt och smidigt Läs mer
  • Jonny H skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Bilen har hållt vad som utlovats och bra kundbemötande Läs mer
  • Anders K skrev om Erik Sönnerfors en del av BD Bil Täby
    Tack Erik för en snabb o smidig bilaffär, vi supernöjda med bilen o ditt bemötande.vi rekomenderar BD Bil om ni ska köpa bil.Anders o Lotta Läs mer
  • Peo A skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Jag har köpt två bilar innom loppet av ett halvår.
    Har kört över 40mil för att hämta dem.., de har ett bra pris på sina bilar, därför har jag åkt lång för att handla..
    Fösta bilen hade en del att åtgärda, men de har utan tjafs ställt upp och hjälpt till..
    Deras beskrivning av bilarna har stämt väl med verkligheten. Läs mer
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Jag köpte mina drömmars bil!

Jag möttes av service och kvalitetstänk.
    De löste mina förväntningar utan problem.
    Mycket kunnig och duktig personal! Läs mer
  • Gustav A skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Jag skulle byta bil och fick ett väldigt trevligt och proffsigt bemötande. De var tillmötesgående och kunniga. Kommer absolut tillbaka nästa gång. Läs mer
  • Maija H
    Maija H skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Snabba tydliga återkopplingar från Viktor. Sakligt, vänligt, respektfullt bemötande i alla vändor, kände mig trygg i affären.
    Stor skillnad till vad jag varit med om hos andra bilhandlare. Läs mer
  • Louise D skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Grym service! Är så extremt tacksam för bra hjälp! Läs mer
  • john a skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Tog lite tid innan vi kom in på kontoret men väl där så gick avtalsskrivande och finansiering väldigt smidigt.
    Trevliga grabbar överlag. Läs mer
  • SUSANNE G skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Trevlig och hjälpsam personal. Ingen påstridig säljare- skönt!
    Återkommer gärna. Läs mer
  • Mary A skrev om Ayman Fatot en del av BD Bil Täby
    Jag trodde inte att det gick att genomföra två bilaffärer så smidigt, jag både köpte och sålde en bil på samma dag! Stort Tack för proffsigt bemötande, jag är så otroligt nöjd med min Mini Cooper Cab #Guldstjärnor till säljaren Ayman Fatot Läs mer
  • Katarina E skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Köp av Passat Sportkombi
    Rekommenderar verkligen både företaget BD Bil i Täby och säljaren Filip Stankovic vidare till andra för en mycket bra bilaffär och oerhört trevligt bemötande.
    Stort Tack
    Katarina & Jyrki Läs mer
  • Angelika E
    Angelika E skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Köpte en begagnad fin bil, jättetrevlig bemötande. Läs mer
  • Kristian K skrev om Viktor Basaric en del av BD Bil Täby
    Riktigt smidigt att köpa bil av BD Bil. Trevligt bemötande och de hade förberett för provkörning redan innan jag kom dit vilket kändes proffsigt. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Fredrik Kjell S skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Köpte en jättefin Passat kombi av Filip på Täby anläggningen. Snabb och smidig affär och bra service. Läs mer
  • Bo D skrev om Filip Stankovic en del av BD Bil Täby
    Bilbyte
    Mycket bra bemötande från första samtalet.
    Seriösa och håller vad de lovar. Läs mer
  • Emilio V skrev om BD Bil Täby
    Mycket bra bemötande. Tack till filip som hjälpte oss med vårt bilköp av en passat . Läs mer
    Emilio V gillar detta
Filip Stankovic