Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag14 omdömen om Bilia Group Stockholm AB
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Min fru lämnade in bilen på service och under tiden skadades bilen på parkeringen innan bilen hämtades några timmar senare. Bemötandet från verkstaden, efter att detta påtalades, blev att de inte ansvarar för bilen när den körts ut från servicehallen. Mycket dyr självrisk som följd för omlackering vars kostnad vida översteg servicen. Inte premium på något sätt.
-
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Bilia i Segeltorp bäst i Stockholm tycker jag. Fick fantastisk hjälp igen.
Mycket trevlig bemötande och proffesionellt inställning till mig som kund. Särskild tack till Aydin som hjälpte mig lösa problemet. Varmt rekommenderar -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Reservdelsavdelningen har den mest otrevliga och intresserade personal jag stött på. Mitt omdöme är satt i jämförelse med en brach som redan där (tycker jag) ligger lågt. Trots detta lyckas de prestera en etta.
Jag kommer att välja någon annan anläggning för framtida behov. -
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Har lämnat in 2 bilar där. Den första fick några plastclipps förstörda när tändspolar byttes på kampanj. Fick bekosta reparation av hela kåpan runt vindrutetorkarna där clippsen satt.
2:a bilen skulle bara få ny bromsvätska på servicen.
Lucka som döljer bromsservo och behållare monterades uselt. Bara 1 clips av 3 på plats. Stor glipa syntes tydligt. Efter klagomål tog man in den igen. Fixade det nu så att två klipps höll fast luckan...
Orkade inte mer, fixade det själv på 5 minuter. Verkstaden är verkligen helt kass. Försäljning och reservdelar har jag inget negativt att säga om. -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Eftersom jag är BMW fantast och har ägt /äger flera BMW bilar har jag varit i kontakt med detta ställe tiotals gånger genom åren. Men jag är extremt missnöjd. Därför att de är jätte okunniga om reservdelar, jag får fel reservdel varannan gång, de debiterar flera tusen för saker som kan ha kostat ett par hundra lappar, de ska alltid ursäkta sig med att det var "felsökning". Vidare är personalen (förutom ett par stycken) jätte otrevliga. Man får nästan be om ursäkt för att få säga sitt, i telefon låter de, speciellt en som heter Rasmus, som om jag ringer för att tigga om något. T ex blev jag debiterat 15 000 under mitt tredje senaste besök utan att de hade lagat bilen! Och de ringde och bad mig hämta bilen med bärgning! När jag kom till platsen låg det demonterade reservdelar på golvet och i bilen och de bad mig montera tillbaka själv! Jag tänkte, kära någon. Näst sista besöket gällde nya muttrar som gick sönder i samband med däckskifte och när jag var där för att påtala det ville de inte veta av något av återbetalning eller återtagande av bristfällig vara. Jag fick bita idet sura äpplet på nytt. Och nu senast får jag fel vara igen efter 10 dagars fördröjning och än en gång vill de inte ta tillbaka eller återbetala för det. Efter mycket om o men och tjafsande lyckas jag lämna tillbaka varan denna ggn. Bara för att jag sa emot och argumentera emot men varför ska jag behöva göra det som kund? Nej detta företag är värdelös, har otrevlig personal som inte bryr sig om kundens behovs utan hela fokuset ligger på att lura kunder på pengar, på ett eller annat sätt. Helt otroligt.
-
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Fotografera bilen innan verkstadsbesök samt gå igenom skador som finns på bilen och få kundmottagaren att dokumentera de skador som finns innan besök. Jag gjorde inte det och får stå för byte av ett repat/skadat säkerhetsbälte, 50 % rabatt på bytet av bälte var det man kunde erbjuda som goodwill för något verkstan saboterat.
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Rekommenderar varmt en mycket professionell säljare Mevlut Korkmaz.
Sakkunnig, konkret, alltid tillgänglig, hjälpsam och serviceinriktad säljare! -
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Jag kan skriva en hel tidning om hur ytterst orimligt dålig denna återförsäljare är. Liknande som andra recensioner så är dom helt ointresserade vad som händer med kunden. Dåligt arbete från verkstan. Och man ringer 2-4 gånger tills man för höra något som ska föreställa ett svar.
Spenderar 60K för att reparera bilen, Dom tar pengarna men felen är kvar, dom skyller på helt andra saker när man frågar varför dom ska få pengar men inte gör det dom lovade.
Skäms -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Bokade service online. Valde det som gick att välja efter att jag har skrivit reg. nr. och miltal och fick fram kostnad på 4500 kr.
På platsen fick jag veta att luftfilter, kupefilter, bromsolja och fordonskontroll ska också göras för att nollställa service indikation i bilen. Det kostar + 6000 kr dvs. totalt 10500 kr. Tackade nej till luftfilter och kupefilter byte och fordonskontroll som skulle kosta 5000 kr. Samma veckan köpte luftfilter och byte det på ca 5 min. Bilia ville ha 2000 kr för det. Det konstigaste är att vid luftfilter byte kommer man också åt oljefilter. Området runt om oljefilter samt locket till oljefilter såg orörd (bara gammal damm och ingen oljespår). Jag är 99,9% säkert att Bilia har inte bytt oljefilter fast det har jag betalat för.
Sammanfattning av hela;
Bilia borde ha bättre information online vid service bokning. T ex. att bromsoljebyte och fordonskontroll måste ingå i service.
Kan jag verkligen lite på att oljefilter är bytt när det finns ingen spår som tyder på det.
Helt ok att Bilia kontakt mig angående detta. -
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Har aldrig blivit så besviken på en bilverkstad.
Tänk er noga för innan ni väljer Bilia group i segeltorp.
Verkligen inte Premium -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Dryga tvåtusen fick jag betala för att fylla på bensin när det visade sig att "felet" var slut på bensin. Nästa gång betalade jag tretusen trehundra för byte av en säkring.
Andra gången bad jag om kostnadsförslag men det visade sig när de ringde att för Bilia i Segeltorp betyder detta att de letar felet tills de hittar det oavsett hur lång tid det tar och sedan debiteras kunden per timme. Så ett kostnadsförslag kan kosta hur mycket som helst, det finns ingen övre begränsning. I mitt fall nu senast alltså ca tretusen trehundra. -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Jag kan varmt rekommendera Fredrik Fungdahl! Fredrik är en säljare som inger förtroende men också lyssnar på vad kunden vill! Två lyckade affärer senare vet jag att det självklara valet när det gäller att köpa BMW är hos Fredrik Fungdahl.
-
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Vill å det varmaste rekommendera Bilcentralen till all er BMW älskare som önskar bra service och trevligt bemötande. Sedan länge en trogen och nöjd kund.
Mvh, Mårten Andersson -
skrev om Bilia Group Stockholm AB
Under alla år denna anläggning har funnits så har jag varit förbi där när det dykt upp någon ny BMW modell eller bara flanerat, jag kan inte minnas att jag någonsin har blivit tilltalad av en säljare eller någon annan anställd. Sämst.