Bilia Group Stockholm AB

2.1

18 omdömen om Bilia Group Stockholm AB

Marcus E
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Använd aldrig bilia på Lidingö. Sämsta service - lämna in bilen fick betala 7000kr ocför att de ska paja bilen. Skjutsade inte ens mig därifrån till ett möte som jag blev försenad till.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Lars-Erik S
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Rörigt, mekar som går om kring och snackar... med varandra, alltså. Kaos på "kundparkeringen", krockade bilar, övrsnösde bilar, nya bilar om varandra och inga lediga platser. Hade bokat tid för mindre krockskada, bilen ficka jag ställa på övre parkeringen utanför bilförsäljningen, där stod den obevakad i FEM dar, dygnet runt, innan den togs in för reparation. Bokade en hyrbil, fick givetvis fel modell, spräckt vindruta och ostädad. Min bil klar 3 dar försent mot utlovat. Men den kom ju inte bort iallafall, som på Macken...

Niclas R
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Köpte min BMW iX hos BMW Bilia Segeltorp. Deras eftermarknad i form av verkstad och service är minst sagt under all kritik. Det är helt omöjligt att komma i kontakt med verkstaden och de återkommer aldrig efter att man frågat om det. Har haft min nya bil på verkstaden i drygt 2,5 månad för ett garantiärende och får ingen återkoppling över huvud taget. Kan verkligen inte rekommendera BMW Bilia Segeltorp.

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Tserensugar G
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Alltid lika trevligt att besöka Fick bästa service av säljare Denis och Mevlut Snabbt och smidigt även verkstaden Minns inte killarna tidigare Men senast fick hjälp av Daniel Rekommenderas starkt hela BMW Bilia Segeltorp!

Johan David C
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Min fru lämnade in bilen på service och under tiden skadades bilen på parkeringen innan bilen hämtades några timmar senare. Bemötandet från verkstaden, efter att detta påtalades, blev att de inte ansvarar för bilen när den körts ut från servicehallen. Mycket dyr självrisk som följd för omlackering vars kostnad vida översteg servicen. Inte premium på något sätt.

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Boguslaw O
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Bilia i Segeltorp bäst i Stockholm tycker jag. Fick fantastisk hjälp igen. Mycket trevlig bemötande och proffesionellt inställning till mig som kund. Särskild tack till Aydin som hjälpte mig lösa problemet. Varmt rekommenderar

Mikael S
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Reservdelsavdelningen har den mest otrevliga och intresserade personal jag stött på. Mitt omdöme är satt i jämförelse med en brach som redan där (tycker jag) ligger lågt. Trots detta lyckas de prestera en etta. Jag kommer att välja någon annan anläggning för framtida behov.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 751 omdömen 4.6 av 751 omdömen

JAN KURT E
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Har lämnat in 2 bilar där. Den första fick några plastclipps förstörda när tändspolar byttes på kampanj. Fick bekosta reparation av hela kåpan runt vindrutetorkarna där clippsen satt. 2:a bilen skulle bara få ny bromsvätska på servicen. Lucka som döljer bromsservo och behållare monterades uselt. Bara 1 clips av 3 på plats. Stor glipa syntes tydligt. Efter klagomål tog man in den igen. Fixade det nu så att två klipps höll fast luckan... Orkade inte mer, fixade det själv på 5 minuter. Verkstaden är verkligen helt kass. Försäljning och reservdelar har jag inget negativt att säga om.

Necati K
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Eftersom jag är BMW fantast och har ägt /äger flera BMW bilar har jag varit i kontakt med detta ställe tiotals gånger genom åren. Men jag är extremt missnöjd. Därför att de är jätte okunniga om reservdelar, jag får fel reservdel varannan gång, de debiterar flera tusen för saker som kan ha kostat ett par hundra lappar, de ska alltid ursäkta sig med att det var "felsökning". Vidare är personalen (förutom ett par stycken) jätte otrevliga. Man får nästan be om ursäkt för att få säga sitt, i telefon låter de, speciellt en som...

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1316 omdömen 4.6 av 1316 omdömen

Ett trevligt bemötande och en hjälpsam person till ett köpe av bil Mvh Anita Wikström

Clary Anita V Clary Anita V
Daniel  S
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Fotografera bilen innan verkstadsbesök samt gå igenom skador som finns på bilen och få kundmottagaren att dokumentera de skador som finns innan besök. Jag gjorde inte det och får stå för byte av ett repat/skadat säkerhetsbälte, 50 % rabatt på bytet av bälte var det man kunde erbjuda som goodwill för något verkstan saboterat.

Magdalena
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Rekommenderar varmt en mycket professionell säljare Mevlut Korkmaz. Sakkunnig, konkret, alltid tillgänglig, hjälpsam och serviceinriktad säljare!

Salah N
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Jag kan skriva en hel tidning om hur ytterst orimligt dålig denna återförsäljare är. Liknande som andra recensioner så är dom helt ointresserade vad som händer med kunden. Dåligt arbete från verkstan. Och man ringer 2-4 gånger tills man för höra något som ska föreställa ett svar. Spenderar 60K för att reparera bilen, Dom tar pengarna men felen är kvar, dom skyller på helt andra saker när man frågar varför dom ska få pengar men inte gör det dom lovade. Skäms

Samir R
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Bokade service online. Valde det som gick att välja efter att jag har skrivit reg. nr. och miltal och fick fram kostnad på 4500 kr. På platsen fick jag veta att luftfilter, kupefilter, bromsolja och fordonskontroll ska också göras för att nollställa service indikation i bilen. Det kostar + 6000 kr dvs. totalt 10500 kr. Tackade nej till luftfilter och kupefilter byte och fordonskontroll som skulle kosta 5000 kr. Samma veckan köpte luftfilter och byte det på ca 5 min. Bilia ville ha 2000 kr för det. Det konstigaste är att...

Fredrik F
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Har aldrig blivit så besviken på en bilverkstad. Tänk er noga för innan ni väljer Bilia group i segeltorp. Verkligen inte Premium

Andreas J
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Dryga tvåtusen fick jag betala för att fylla på bensin när det visade sig att "felet" var slut på bensin. Nästa gång betalade jag tretusen trehundra för byte av en säkring. Andra gången bad jag om kostnadsförslag men det visade sig när de ringde att för Bilia i Segeltorp betyder detta att de letar felet tills de hittar det oavsett hur lång tid det tar och sedan debiteras kunden per timme. Så ett kostnadsförslag kan kosta hur mycket som helst, det finns ingen övre begränsning. I mitt fall nu senast alltså ca tretusen trehundra.

Johan W
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Jag kan varmt rekommendera Fredrik Fungdahl! Fredrik är en säljare som inger förtroende men också lyssnar på vad kunden vill! Två lyckade affärer senare vet jag att det självklara valet när det gäller att köpa BMW är hos Fredrik Fungdahl.

Mårten A
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Vill å det varmaste rekommendera Bilcentralen till all er BMW älskare som önskar bra service och trevligt bemötande. Sedan länge en trogen och nöjd kund. Mvh, Mårten Andersson

John H
Skrev om Bilia Group Stockholm AB

Under alla år denna anläggning har funnits så har jag varit förbi där när det dykt upp någon ny BMW modell eller bara flanerat, jag kan inte minnas att jag någonsin har blivit tilltalad av en säljare eller någon annan anställd. Sämst.