Undvik Bilia Segeltorp! Slarvigt och dåliga kundmöten på verkstaden . Jag lämnade foto besiktning och fick bekräftelse att de fick bilder. Jag väntade en månad för att lämna bilen men inget svar. Försökte att ringa de , men de svarade inte. Jag var tvungen att åka ditt och de sa att de inte fick bilder trots att jag visade bekräftelse från de. Jag fick annan tid för att åka ditt för foto besiktning. Skit dålig service
Bilia Personbilar AB
Om företaget
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
20 omdömen om Bilia Personbilar AB
Det här omdömet gäller kundmottagaren Erdem Tumturk på Bilia Segeltorp och teknikern Hugo Lindholm Bilia Varvsgatan. Bägge två tar sitt jobb på stort allvar och levererar alltid. Lyssnar ordentligt på kunden och återkopplar inom rimlig tid med vettiga förslag på lösningar. Dessutom ytterst trevliga och artiga. Bilia måste se till att vårda dessa två medarbetarna ömt så de inte försvinner till konkurrenter. Höj deras löner.
Lämnade in bilen hos Bilig Group Segeltorp för att bilen larmar för chassi fel när det är minus grader ute. Efter att Bila undersökt bilen ringer dom och påstår att luftbälgarna på båda sidorna bak gått sönder och de hade i sin tur dragit med sig kompressorn som enligt dom också var trasig. För att åtgärda allt detta ville Bilia ha hutlösa 70.000kr! Jag kan inte mycket om bilar men i mina öron lät det helt otroligt så jag lämnade därför in bilen hos min lokala bilverkstad som konstaterade att båda luftbälgarna faktiskt var...
Trevligt person, enkelt att prata med snabb och smidig affär.
Jättebra service. Christian Hadad hjälpte mig mycket. Snäll mot kunder. Han kan jag lita på
Bästa Erdem Tumturk Hade min bil på byte av tak efter en händelse på vägen. Lämnade in bilen på Bilia segeltorp och kom i kontakt med flera på skadecenter som inte återkopplade om förseningar av material. Blev smått besviken och blev uppringd av Erdem Tumturk som tog tag i ärendet och gjorde ett fantastisk jobb och löste problemet felfritt. Rätt kille på den positionen. Stort tack för ditt professionella bemötande. Det kallar jag för kundvård!
Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät
Very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic refused to come and take a look and told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. He called later and told me it is cost 5250 SEK for changing the sensor. meanwhile I went to a local workshop and they fix it for 300 SEK. BMW price was 20 times more. Not customer friendly approach and come to look at the car. Unreasonable price for poor customer service. I told BMW workshop...
Måste bara säga WOW!! Vilken service och trevligt bemötande av Erdem Tumturk och hans gäng. Jag lämnade in bilen på lackering och grabbarna gjorde ett kanonjobb. Dem står bakom allt dem gör och minsta lilla man inte är nöjd åtgärdar dem. Kontakten med Erdem på mail skedde så proffesionellt och snabbt att jag bara väljer Bilia hädenefter tack vare honom och grabbarna på kundmottagningen. Tack på återseende.
Vi hade låga förväntningar då vi kom till Haninge bilpark för att titta på en bil vi sett på Blocket efter att vi vart runt i en månad och t
Volvo är bra men Bilia förstör varumärken - det är uppenbart varför Volvo valde att säga upp Bilia som representant. Min bil lämnades in för reparationer - efter skadebesiktning fick jag veta att det skulle ta 7-10 dagar. Väl inlämnade fick jag höra att det skulle ta 24 dagar. Varför frågade jag - svaret kom pga semestertiden! Så juli kom som en överraskning! Så jag pratade med chefen, som lovade att återkomma samma dag. Och naturligtvis för Bilia det gjorde han inte. Så efter 3 försök fick jag tag i honom och nej,...
Jag var hos Bilia i Segeltorp för jag ville gå till vad jag trodde var en seriös bilhandlare. Detta var mitt första bilköp, mina egna hårt sparade pengar och jag köpte en ny Volvo S60. Efter köp dök de upp extra avgifter på 10 000 om året som aldrig nämnts, självrisk vid olyckor skulle vara 3000 enligt försäljare. Den självrisken var istället 7500. Fullständig katastrof. Sätter aldrig min fot här igen och rekommenderar inte andra att göra det heller om ni ska köpa en bil. Nämnde jag också att när jag påpeka allt detta till försäljaren via mail fick jag inga svar, någonsin?
Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍
Enligt min bedömning bästa Bilia i Stockholm. Kompetent och tillmötesgående personal. Varm tack till Erdem Tumturk som är fantastisk och ger bästa möjliga service.
Veckan innan besiktning så gick EGR-ventilen sönder fick ta bärgning till Bilia. bokade en service samtidigt som dom skulle fixa ventilen. Slutsumma efter 50 % rabatt på ventilen blev 16,000:- . Hämtade ut bilen och när jag stod utanför den så lät den konstigt. Det var en slang ovanpå kylaren som hängde ner i fläkten. På måndagen så var det dax för besiktning. den fick en 2:a för läckande bromsolja. Kompensation för dålig service va det inte tal om. Svaret jag fick va ( vi fixade felet och släckte 2:an ) Va va...
Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service
Om du har Roy och Rogers mack i närheten så välj den före Bilia Segeltorp! Jag lämnade in min 320 GT 190719 och den står kvar där fortfarande (190905). Min bil hade råkat ut för modellens standardfel med EGR-ventilen. Jag har ringt minst 15 ggr och får hela tiden prata med olika handläggare som kör med olika bud "din bil står först i kö", "har vi tur så tar vi in din bil idag", "du har köplats 20". Bilen är nu felsökt och reparerad till viss del. Nu har man visst hittat nya fel.
Köpte en begagnad Renault Clio som gått 4000 mil. 20 mil efter hämtning släppte oljepluggen varpå familjen fick evakueras och bilen bärgas i södra dalarna. Motorn gick sönder och vi blev utan vår nyköpta bil redan efter en vecka. Bilia Segeltorp tog dock sitt garantiansvar utan bekymmer och gjorde allt man kunde förvänta sig av en bra återförsäljare. Återkopplingen var hela tiden bra utan att man behövde jaga någon person själv för återkoppling. Även om köpet blev en initial besvikelse har Bilia skött sig bättre än många återförsäljare över lag gör idag.
Jag hoppas att jag kan varna andra som funderar på att leasa bil här. Vidrigt bemötande, säljaren hittar på egna priset och tar inget ansvar för vad dom lovar.
En fantastisk upplevelse och underbart bemötande. Ni är otroliga. Så tacksam. Kvinnan med exmannen
En veritabel skitverkstad!!! min bil blev bärgad till plåtverkstaden efter en påkörning! 2 veckor efter ringer dom med besked om att bilen är klar! Hämtar upp bilen efter att mannen i receptionen säger att dom har personalbrist så vi kan INTE besiktiga reparationen!! Ehhh bilen har fler fel efter rep än innan och försäkringsbolaget är inkopplat och snart även en jurist SOM SAGT EN SKITVERKSTAD!!!!!!
Är på bilsemester när ett hjullager börjar låta. Bilia Segeltorp fixar med kort varsel och semestern är räddad. Tackar för det.
Först strulade allt men en duktig verkmästare ordnade upp allt till belåtenhet. 1 + 5 = 6 delat i två omdömen blir 3.
Två gånger har jag behövt att åka in och fixa ett och samma problem :( Om inte verkstadschefen hade hoppat in efter 4 veckors dribbel med tider och vilka delar som skulle servas hade det nog inte löst sig. Finns en kille vid namn Rickard där - han är riktigt serviceminded - eloge till honom och Jimme som är verkstadschef, ajaj inte bra hanterat av dina servicetekniker!
Rekomenders ej, min mamma skulle serva sin bil hos bilia i segeltorp. Bilen servades, men när sedan Volvo själva ville kontrollera servicen så visade det sig att allt de "tagit betalt för" ej var utfört. Rekomenderas med andra ord ej!