Bilia Segeltorp
2.7 i betyg av av
16 omdömen
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag16 omdömen om Bilia Segeltorp
-
skrev om Bilia Segeltorp
Bästa Erdem Tumturk
Hade min bil på byte av tak efter en händelse på vägen. Lämnade in bilen på Bilia segeltorp och kom i kontakt med flera på skadecenter som inte återkopplade om förseningar av material. Blev smått besviken och blev uppringd av Erdem Tumturk som tog tag i ärendet och gjorde ett fantastisk jobb och löste problemet felfritt. Rätt kille på den positionen.
Stort tack för ditt professionella bemötande. Det kallar jag för kundvård! -
-
skrev om Bilia Segeltorp
Very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic refused to come and take a look and told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. He called later and told me it is cost 5250 SEK for changing the sensor. meanwhile I went to a local workshop and they fix it for 300 SEK. BMW price was 20 times more. Not customer friendly approach and come to look at the car. Unreasonable price for poor customer service. I told BMW workshop that I fixed the sensor and if I need help I will call them. But today I received a sms and they booked the time without my permission and without my request. I was very angry and I called them and they refused to accept that I did not book any time with them. I dont trust them anymore. and please be careful about the price and customer approach. I hope this review will improve their service and be better in customer service and they understand that they should not book any service without customer awareness and permission. I am going to sell my BMW because of poor customer service and never buy any car from BMW until they change their mindset be better in service.
-
skrev om Bilia Segeltorp
Måste bara säga WOW!! Vilken service och trevligt bemötande av Erdem Tumturk och hans gäng. Jag lämnade in bilen på lackering och grabbarna gjorde ett kanonjobb. Dem står bakom allt dem gör och minsta lilla man inte är nöjd åtgärdar dem. Kontakten med Erdem på mail skedde så proffesionellt och snabbt att jag bara väljer Bilia hädenefter tack vare honom och grabbarna på kundmottagningen. Tack på återseende.
-
-
skrev om Bilia Segeltorp
Volvo är bra men Bilia förstör varumärken - det är uppenbart varför Volvo valde att säga upp Bilia som representant.
Min bil lämnades in för reparationer - efter skadebesiktning fick jag veta att det skulle ta 7-10 dagar. Väl inlämnade fick jag höra att det skulle ta 24 dagar. Varför frågade jag - svaret kom pga semestertiden! Så juli kom som en överraskning! Så jag pratade med chefen, som lovade att återkomma samma dag. Och naturligtvis för Bilia det gjorde han inte. Så efter 3 försök fick jag tag i honom och nej, det var inte sitt fel han hade delegerat till någon annan. Det är ALDRIG Bilia's fel. Väl inte detta bolag om du vill bli betraktade som kund istället för pain in the ass till de. Och har jag berättat om den förfalskade fakturan från Bilia - detta kommer i nästa avsnitt.
BLIVANDE MERCEDES KUNDER - SE UPP MED BILIA -
skrev om Bilia Segeltorp
Jag var hos Bilia i Segeltorp för jag ville gå till vad jag trodde var en seriös bilhandlare. Detta var mitt första bilköp, mina egna hårt sparade pengar och jag köpte en ny Volvo S60. Efter köp dök de upp extra avgifter på 10 000 om året som aldrig nämnts, självrisk vid olyckor skulle vara 3000 enligt försäljare. Den självrisken var istället 7500. Fullständig katastrof. Sätter aldrig min fot här igen och rekommenderar inte andra att göra det heller om ni ska köpa en bil. Nämnde jag också att när jag påpeka allt detta till försäljaren via mail fick jag inga svar, någonsin?
-
-
skrev om Bilia Segeltorp
Enligt min bedömning bästa Bilia i Stockholm. Kompetent och tillmötesgående personal. Varm tack till Erdem Tumturk som är fantastisk och ger bästa möjliga service.
-
skrev om Bilia Segeltorp
Veckan innan besiktning så gick EGR-ventilen sönder fick ta bärgning till Bilia. bokade en service samtidigt som dom skulle fixa ventilen.
Slutsumma efter 50 % rabatt på ventilen blev 16,000:- .
Hämtade ut bilen och när jag stod utanför den så lät den konstigt. Det var en slang ovanpå kylaren som hängde ner i fläkten. På måndagen så var det dax för besiktning. den fick en 2:a för läckande bromsolja.
Kompensation för dålig service va det inte tal om. Svaret jag fick va ( vi fixade felet och släckte 2:an )
Va va det jag betalade för vid servicen?
Rekommenderar ej Volvo originalverkstäder. Bytt från Upplands Motor till Bilia. Men nu så får man byta till något Japanskt. -
-
skrev om Bilia Segeltorp
Om du har Roy och Rogers mack i närheten så välj den före Bilia Segeltorp! Jag lämnade in min 320 GT 190719 och den står kvar där fortfarande (190905). Min bil hade råkat ut för modellens standardfel med EGR-ventilen. Jag har ringt minst 15 ggr och får hela tiden prata med olika handläggare som kör med olika bud "din bil står först i kö", "har vi tur så tar vi in din bil idag", "du har köplats 20". Bilen är nu felsökt och reparerad till viss del. Nu har man visst hittat nya fel.
-
skrev om Bilia Segeltorp
Köpte en begagnad Renault Clio som gått 4000 mil. 20 mil efter hämtning släppte oljepluggen varpå familjen fick evakueras och bilen bärgas i södra dalarna. Motorn gick sönder och vi blev utan vår nyköpta bil redan efter en vecka. Bilia Segeltorp tog dock sitt garantiansvar utan bekymmer och gjorde allt man kunde förvänta sig av en bra återförsäljare. Återkopplingen var hela tiden bra utan att man behövde jaga någon person själv för återkoppling. Även om köpet blev en initial besvikelse har Bilia skött sig bättre än många återförsäljare över lag gör idag.
-
-
skrev om Bilia Segeltorp
Jag hoppas att jag kan varna andra som funderar på att leasa bil här. Vidrigt bemötande, säljaren hittar på egna priset och tar inget ansvar för vad dom lovar.
-
skrev om Bilia Segeltorp
En fantastisk upplevelse och underbart bemötande. Ni är otroliga. Så tacksam. Kvinnan med exmannen
-
skrev om Bilia Segeltorp
En veritabel skitverkstad!!! min bil blev bärgad till plåtverkstaden efter en påkörning! 2 veckor efter ringer dom med besked om att bilen är klar! Hämtar upp bilen efter att mannen i receptionen säger att dom har personalbrist så vi kan INTE besiktiga reparationen!! Ehhh bilen har fler fel efter rep än innan och försäkringsbolaget är inkopplat och snart även en jurist
SOM SAGT EN SKITVERKSTAD!!!!!! -
skrev om Bilia Segeltorp
Är på bilsemester när ett hjullager börjar låta. Bilia Segeltorp fixar med kort varsel och semestern är räddad. Tackar för det.
-
skrev om Bilia Segeltorp
Först strulade allt men en duktig verkmästare ordnade upp allt till belåtenhet. 1 + 5 = 6 delat i två omdömen blir 3.
-
skrev om Bilia Segeltorp
Två gånger har jag behövt att åka in och fixa ett och samma problem :( Om inte verkstadschefen hade hoppat in efter 4 veckors dribbel med tider och vilka delar som skulle servas hade det nog inte löst sig. Finns en kille vid namn Rickard där - han är riktigt serviceminded - eloge till honom och Jimme som är verkstadschef, ajaj inte bra hanterat av dina servicetekniker!
-
skrev om Bilia Segeltorp
Rekomenders ej, min mamma skulle serva sin bil hos bilia i segeltorp. Bilen servades, men när sedan Volvo själva ville kontrollera servicen så visade det sig att allt de "tagit betalt för" ej var utfört.
Rekomenderas med andra ord ej!