Blomsterbergs Sängar i Lund

Avtalsvägen 13, 227 61 Lund — Visa karta

Välkommen till oss på Blomsterbergs Sängar i Lund!

Hos oss hittar du en välsorterad och väletablerad sängbutik där du erbjuds full service. Vi säljer skandinaviska sängar av högsta kvalitet och har ofta fantastiska erbjudanden.

Vi tycker att det ska vara enkelt att köpa ny säng. Därför har vår personal all den kunskap som behövs och är riktiga sömnexperter. Har du inte tid att komma förbi butiken? Då kan du boka en särskild sängprovning så hjälper vi dig välja säng helt utan stress.

Vi har hjälpt människor till en god nattsömn sedan år 1926!
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 202 kunder tycker om Blomsterbergs Sängar i Lund

• 2020-01-11

Majvi P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jättebra kundbemöttande, av kunnig säljare. Vid köp av ställbar säng.
    Och den snabba leveransen av den nya sängen avgjorde att det blev Blomsterbergs Sängar. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-01-04

Hanna T skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket kunnig personal, fick svar på alla funderingar. Mycket fin bemötande Läs mer
  • Ekki R

2020-01-03

Ekki R skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en dubbelsäng med höj och sänkbar huvud och fotände, med trådlös fjärrkontroll. Ingick hemleverans samt bortforsling av den gamla sängen. Jag kan bara berömma punktligheten och professionaliteten!! Punktlig snabb mycket trevlig personal. både i butik och leverans. Alltid gärna igen kan varmt rekommendera firman!! Läs mer
  • 2020-01-03

Johnsson R skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Kunnig och lyhörd säljare. Leverans och service fungerade utmärkt. Läs mer
  • 2019-12-30

Elin B skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte jensens ställbar säng.

Gratis påslakan, kuddar och täcke skulle ni kunna behållt själva och dragit ner på priset på sängen istället. Vilka skitdåliga rent ut sagt. Lakanen andas ej, oanvändbara. Kuddarna är obekväma. Täcket skulle vara svalt, men det var det långt ifrån.

Blev lurad att köpa två sängar istället för en i dubbel storlek. Ni måste lyssna mer på kunden. Jag förstår inte ett försäljningsknep att prata mig till att välja något ni talar bättre för. Jag är inte nöjd. Kommer inte att rekommendera er. Jag ville ha utan skarven i mitten.

Blev lurad på att köpa dyrare säng då jag gillade känslan bättre i denna madrassen. Känslan finns ju inte när madrasskydd och lakan är på. De 10000 kunde jag ha lagt på annat.

Att sängen har en extra vinkel vid huvudet är superdåligt. Ligger man på platt säng är det skönt med kudde, men när du höjer huvuddelen så blir vinkel och kudde dålig kombo. Hade gärna haft en säng utan den extra vinkeln.

Stöd för svanken saknas, även om ni sa att den har det. Det minskar på sköna känslan innan ett år har gått då sängen känns nerliggen redan.

Sängen såldes med en annan fjärrkontroll än den som levererades. Jag blev lovad att de skulle komma och byta till mig. Det har inte hänt.

Kvaliteten matchar inte den prisklass ni säljer sängarna för.

Det som är bra är att det är ställbar efter behov. Läs mer
  • 2019-12-30

Bengt E skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng Jenssen o bra bemötande av personalen nöjd med köpe Läs mer

Carina K skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte sängar. Fick bra råd och trevligt bemötande. Läs mer

Diana I skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Bra service när jag skulle köpa en ny bäddmadrass. Fick prova olika för att känna vilken som passade mig bäst. Läs mer

Regina A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket trevligt säljare som gjorde allt i sin makt för att vi skulle bli nöjda med vår köp av säng. Flexibel sätt att sälja och mycket engagerad Läs mer

Jonas H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag fick löftet att ni inte skulle använda mitt telefonnummer till sms-utskick någonsin. Trots detta dyker detta upp och svarar man inte direkt kommer en påminnelse. Sms är påträngande och ni bryter ett löfte . Jag kommer aldrig mer att handla av Blomsterbergs. Läs mer
  • 2019-12-28

Clara L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Har köpt en Ekens ställbar säng som jag är mycket nöjd med.
    Pratade med väldigt trevliga försäljare.
    Företaget levde upp till mina förväntningar som var att köpa en bra säng till ett pris som jag hade råd med.
    Leveransen var enligt överenskommelse och det gick smidigt och mycket bra. Att kunna bli av med min gamla säng var också jättebra annars hade det varit svårt för mig att transportera bort den.
    Sammanfattningsvis är jag jättenöjd med Blomsterbergs sängar personal och leveransen. Läs mer

Lousie Å skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund

Säng. Trevligt bemötande. Hjälpsamt. Sommarrabatt. Läs mer

Eva F skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Har en underbar Jensen säng som jag sover gott i 😴😴😴 Läs mer

Fredrik L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Bra information och dito produkt. Läs mer

Jan K skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Ett mycket trevligt och ödmjukt bemötande och med goda råd med stort hänsynstagande till våra funderingar.
    Som kund kände jag mig sedd o närvarande. Vi köpte sängen, för att den var bra, men just Blomsterberg för det fantastiska bemötandet. Läs mer
  • 2019-12-26

Christofer E skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi är helnöjda med allt från service till leverans! Läs mer
  • 2019-12-26

Kjell-åke W skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag och min fru köpte nya sängar av Mars Granehall. Vi blev mycket bra bemötta av Mats han var hjälpsam och tog verkligen hand om oss. Vi är väldigt nöjda med vårt köp och på sätt som Blomsterbergs bemötte oss. Läs mer

Leif A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte sängar med hemleverans och borttagning av våra gamla sängar. Det fungerade utmärkt Läs mer

Ulla A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    bäddmadrassöverdrag i frotte
    BRA
    JA
    Bra varor, men för höga priser! Läs mer

Birgitta P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte Hilding sängar som vi valde m utmärkt vägledning av säljaren i Lund!
    Leverans o retur gamla sängar fungerade av artiga personer och helt enl avtal och viktigast de nya sängarna är mycket sköna, sover utmärkt bra i dem! Läs mer

Christine M skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng Hilding ställbar. Trevligt bemötande. Bra info om sängen och jämförelse med andra sängmärken. Är nöjd med sängen. Läs mer

Leif C skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Hästen sängar
    Mycket bra
    Förväntningarna på sängarna var höga,men redan efter två månader blev madrasserna sumpiga.Detta förvärras hela tiden.Detta påpekades i butiken efter ca två månader.Beskedet vi fick var att det var helt normalt för Hästens sängar att madrasserna sjunker ihop.
    Upplevelsen i butiken vid köptillfället var bra ,men kvaliteten på sängarna är vi mycket tveksamma till.
    M.V.H. Leif Läs mer

Björn S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Fick en bra deal på en fantastisk säng, trevligt bemötande och bra service. Enda kruxet var att jag fick vänta på mina sängkläder som inte fanns i lager vid tillfälle, och dessa dröjde längre än väntat. Vill ändå rekommendera butiken pga omsorgsfull personal som kompenserade mig för väntan och var lätt att kommunicera med. Läs mer

Tord H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Dubbelsäng.Mycket bra.Gott bemötande bra kunskap Läs mer

Matilda L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Leveransen var supersmidig, snabb och trevlig. Så bra det kan bli! Läs mer

Maria P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag köpte en bänk.
    Jag skulle vänta mycket länge för att de hade ingen i lagret men varje gång jag ringde, togs jag emot på bästa sättet, alltid på ett trevlig och fint sätt.
    Tack för er vänlighet!
    Maria. 🌺 Läs mer

Tony M skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Väldigt bra bemötande! Jättefin srevice! Kan varmt rekomendera Blomsterbergs sängar! Har aldrig sovit så bra i en säng förrut.😊😊😊 Läs mer
  • Rosita H

2019-05-14

Rosita H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Engagerad och kunnig personal Läs mer
  • 2019-05-13

Irene L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng
    Bra bemött
    Levde upp till förväntningar
    Kunde enkelt byta till mjukare madrass
    Leverans mycket bra Läs mer

Peter L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte säng! Bra & proffsigt bemötande, goda råd, snabb leverans och montering på plats! Läs mer

Fredrik A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte en höj och sänkbar säng som var 210 cm lång.
    Vi valde er för vi blev lovade 1-2 veckors leveranstid, sen blev vi uppringda och leveransen blev 1,5 månad senare efter det och färgen vi skulle få också hade blivit ändrad. Efter dem 6 veckorna blev den ytterligare 1 vecka sen.
    Jag ringde sedan för att jag ville byta den ena bäddmadrassen för vi var inte nöjda med den. Då skulle det ta 2- 3 veckor att få den, sen gick det 3 månader och vi hade fortfarande inte hört något om bäddmadrassen. Nu har vi sagt att vi inte vill ha den längre för vi vill vara färdiga med blomsterbergs.
    Det enda positiva var att vi fick lite kompensation för förseningarna. Läs mer

Kjell A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Superservice och toppenbemötande av Daniel när jag köpte min Jensen säng.
    Jag kan stärkt rekommendera Blomsterbergs till alla som står i begrepp att köpa säng! Läs mer

Mattias W skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Proffsigt och trevligt med väldigt trevlig personal Läs mer

Susanne J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag köpte en ställbar dubbelsäng.
    Bemötandet var superbra.Jag förväntade mig
    en skön säng. Och det stämde till 100%.
    Leveransen fungerade också till 100%.
    Mycket bra service. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Elisefarm A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte sängar och är galet nöjda! Fantastisk upplevelse från utprovning till leverans. Världsklass!

Elisefarm Läs mer

Robert E skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    2 st. ställbara sängar.
    Trevligt bemötande och hjälpsam.
    Förväntade oss att fä bra hjälp att hitta rätt.
    Ja det tyckte v.
    Proffsigt Läs mer

Cecilia L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte Hilding ställbara sängar som vi är mycket nöjda med. Bemötandet i butiken med trevlig och kunnig personal och att leveransen fungerade perfekt. Läs mer
  • 2019-05-08

Monika P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte en Jensen Ambassadör säng som är ställbar samt sänglampor och bord. Det blev jättesnyggt. Bra bemötande av personalen - de är kunniga om sängar / sömn. Våra förväntningar på Blomsterbergs är kunnig personal bra bemötande snabb leverans varorna på plats i vårt hem och bortforsling av de gamla sängarna - vi har handlat hos Blomsterbergs tidigare Läs mer
  • 2019-05-08

Karin P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag köpte en dubbelsäng och jag blev väl bemött och är nöjd med servicen och mitt köp. Läs mer

Jan-erik O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte två Ekens ställbara sängar. Ville betala vid leverans eller mot faktura.
    Då öppnades ett konto i Santander Bank,
    Det borde gå att ta en upplysning på mig, och skicka en vanlig faktura., ev. mot en
    handpenning. Omständigt, och extrabesvär för mig att sedan makulera mitt konto hos Santander. Förstår att ni har någon form av anvisningsprovision, men det skall inte vara såhär. Något.avbetalningsköp ville jag absolut inte ha, detta klargjorde jag för säljaren. Annars allt perfekt, trevlig och kunnig säljare. Läs mer

Christian M skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en säng och fick fin service. Gratis hemkörning, inbärning och borttagning av emballage. Läs mer

Kerstin J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte hissbara sängar av märket Jensen. Mycket sköna.
    Trevlig försäljare som gav oss tid att prova olika typer. Verkade kunnig.
    En positiv upplevelse.
    Tyvärr blev leveransen försenad men annars är vi mycket nöjda Läs mer

Ulla E skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte Carpediums Saltö säng. Blev mycket väl bemötta av Daniel. När vi bestämt oss fick vi suverän service av honom, även leveranskillarna var mycket bra. Bemötandet efteråt med Mats var lika bra. Vi är helnöjda och kommer att rekommendera detta vidare. Bara rosor till alla. Läs mer

Martina A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte säng. Mycket väl mött. Kunnig personal. Över förväntan. Läs mer
  • 2019-05-05

Åke L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte 2 st ställbara 90-sängar.
    Bemötandet i butik var lydande, likaså när ni ringde för att boka tid för leverans och själva leveransen.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda.
    Klockrent!!

Mvh Åke och Anna-Carin Lindgren Läs mer
  • 2019-05-04

Per-ola K skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Trevlig personal, snabb leverans. Vi är dessutom jättenöjda med vår Carpe Diem säng. Läs mer
  • 2019-05-03

Michael O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Utmärkt service och bemötande hela vägen Läs mer
  • 2019-05-03

Fredrik W skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng. Underbar personal!
    Kunnig o hjälpsam Läs mer
  • Tom O

2019-05-02

Tom O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte kontinentalsäng med sänggavel. Trevligt bemötande och service, trotts lite problem med leverans. Som man löste på ett bra sätt, då sänggaveln fick bytas ut mot en annan modell. Läs mer

Avtalsvägen 13, 227 61 Lund