Alla kategorier Sängar Skåne Lund Blomsterbergs Sängar Blomsterbergs Sängar i Lund

Blomsterbergs Sängar i Lund

Avtalsvägen 13, 227 61 Lund — Visa karta

Välkommen till oss på Blomsterbergs Sängar i Lund!

Hos oss hittar du en välsorterad och väletablerad sängbutik där du erbjuds full service. Vi säljer skandinaviska sängar av högsta kvalitet och har ofta fantastiska erbjudanden.

Vi tycker att det ska vara enkelt att köpa ny säng. Därför har vår personal all den kunskap som behövs och är riktiga sömnexperter. Har du inte tid att komma förbi butiken? Då kan du boka en särskild sängprovning så hjälper vi dig välja säng helt utan stress.

Vi har hjälpt människor till en god nattsömn sedan år 1926!
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 99 kunder tycker om Blomsterbergs Sängar i Lund

• Maria M
    Maria M skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi har precis köpt nya ställbara sängar. Extremt bra bemötande, vi var inne och provlåg vid minst 6 tillfällen, och blev bemötta mera som gäster än som de jobbiga kunder vi var.
    Vi fick ärliga och raka svar på alla frågor, och många tips och råd. Läs mer
  • Urban P
    Urban P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi har köpt ställbara sängar av märket Hilding. Vi blev väldigt väl bemötta, stannade en god stund i butiken innan vi gjorde vårt val.
    Vi förväntade oss god service och högt kunnande. Vi blev inte besvikna, allt det fick vi.
    Det tog väldigt lång tid att hitta den bästa inställningen på sängen. Det trodde vi inte att det skulle vara en så stor grej. Negativt är att madrassen glider av när man höjer sängen, men det är inget som inte går att föra tillbaka. Och en sak till, den ena sängar ger redan små ljud ifrån säg, väldigt sällan, men blir det oftare får vi reklamera det Läs mer
  • Marianne G
    Marianne G skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte säng på rean. Den billigaste! Fick trots det ett mycket trevligt bemötande av båda säljarna som jag träffade.
    Leveransen hem fungerade bra. Kom vid utsatt tid och även dessa hade ett trevligt sätt mot kunden. Läs mer
  • Klas A
    Klas A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Beställde säng på telefon, levererad och på plats inom 2 dagar.

Snabbt och smidigt. Dessutom är sängen en Hilding väldigt skön! Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vid provning och köp av säng blev vi proffsigt behandlade. Uppstod lite strul vid beställningen men blev erbjudna kompensation på ett sätt som gör att vi fortfarande har förtroende för affären.
    Killarna som levererade var mycket trevliga och duktiga.
    Vi är nöjda med allt. Läs mer
  • Merete H
    Merete H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Sänghilding blev bra bemött bra säng men bäddmadrassen glider lätt iväg Läs mer
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte sängar som hade ett bra pris för ändamålet med sängarna. Säljaren professionell och utlevereringen fungerade bra även om lagret låg lite i skymundan och var svårt att hitta. Läs mer
  • Azad H
    Azad H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng och bemötande och service är mycket bra. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Bra. Proffsigt.......... ................ Läs mer
  • Beatrice N
    Beatrice N skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket bra service och kundbemötande ! Läs mer
  • Bo P
    Bo P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte nya sängar, de blev snabbt och effektivt monterade och det bästa av allt att ni tog med er våra gamla sängar!!! Trevlig personal. Mycket nöjda med bemötandet och nu sover vi så gott så gott. Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en Jensen kontinentalsäng till ett bra kampanjoris. Dessutom erbjöd Blomsterbergs att utan kostnad transportera vär gamla säng från bostaden till vårt sommarhus. Båda leveranserna fungerade utmärkt och all personal vi var i kontakt med var mycket hjälpsamma och trevliga. Högsta betyg på alla sätt! Läs mer
  • Åströms M
    Åströms M skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Trevligt bemötande, bra produkt tackar så mycket Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Säng 120 cm Hilding Anders Skön . bra försäljare dock var jag inte beredd på att den var 20 cm högre än min gamla Hästensäng! Skulle klart frågat!! Fick lite panik när den flyttade in😜 Bra tips att info den som inte köpt säng på länge ang dagens höga sängstandard Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket bra bemötande och proffesionellt hela kedjan. Leverans på utsatt tid. Läs mer
  • Nikolay V
    Nikolay V skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    All good so far, accurate delivery and good service. Läs mer
  • Madelaine O
    Madelaine O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag fick ett mycket professionellt bemötande från början till slut. Pratade bl.a med Daniel i telefon som hjälpte oss med ordern av en säng.
    Killarna som levererade satte ihop den på 15 minuter. Läs mer
  • Viktor H
    Viktor H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Har svårt att påminna mig om att jag någonsin fått så bra och personlig service som när jag köpte säng på Blomsterbergs i Lund. Bustiksansvarige Daniel med personal är verkligen otroligt trevlig, hjälpsam och kunnig. Kan inte annat än att varmt rekommendera ett köp här! Läs mer
  • Kenth S
    Kenth S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en Jensen suprime . Toppen säng Läs mer
  • Olle E
    Olle E skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    A. Justera sned fotända på ställbar säng vilket berodde på monteringsfel/brist/slarv/ingen leveranskontoll .Lyftarmen var ej monterad,bara två hål inga originalskruvar fastskruvade.
    B. Bra
    C.Stora.Allt klappat ock klart. Mycket missnöjd.
    D.Dåligt att ej vara utrustad med originalskruvar.( Servicebil och
    två tekniker ). Fick leta efter skruvar i mitt garage ,ingen passa-
    de. Fick ingen ny servicetid. BESVIKEN. Läs mer
    2018-06-07 Daniel S svarar Olle E
    Hej Olle,
    Jag vill börja med att tacka för ett trevligt och bra samtal.
    Skönt att höra att det inte riktigt var så illa som jag först trodde när jag läste din Reco.
    Som jag sa till dig på telefon är det svårt att kontrollera godset innan vi kör ut till kund då vi gärna inte vill ta av emballaget utanför kundens bostad då risken för att smutsa ner sängen ökar.
    Jag har pratat med Jensen nu som skulle ta en vända med produktionen så att kontrollerna skärps och att förhoppningsvis samtliga skruvar ska medfölja samtliga av deras sängar.
    Har även pratat med lagerkillarna och framfört dina fina ord för snabb återkoppling av dem för att korrigera problemet du hade.
    Jag önskar dig en fin sommar och många sköna sovtimmar i era nya sängar.

Daniel Svensson
  • Maria J
    Maria J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte säng . Super bra service . Kunnighet!!! Servicemindeded . Absolut super nöjd Läs mer
  • Albin S
    Albin S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Super! Allt var bra, bemötandet, montering och hjälpen. Läs mer
  • Mikael Y
    Mikael Y skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Proffesionellt bemötande och superb service. Läs mer
  • Nils S
    Nils S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Allt fungerade som det skulle. Läs mer
  • Johan T
    Johan T skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Fantastisk rådgivning vid val av säng av Pontus Könsberg. Snabb effektiv leverans och montering. Läs mer
  • Robin J
    Robin J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag köpte en Jensen säng i modellen ambassadör. Jag blev väldigt väl bemött i butiken och fick en utmärkt service med valet av säng, samt leverans och montering. Läs mer
  • Rolf H
    Rolf H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket nöjda👍
    Ett fantastiskt bemötande i Nova Lund👏👏
    Leverans såsom överenskommit.
    Synd att det var så svårt att hitta butiken på NOVA LUND
    Nära att vi gav upp!
    Ingrid och Rolf Läs mer
  • Hans-göran N
    Hans-göran N skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte nya sängar, Caroe Diem. De hade tid för oss. Vi testade olika kombinationer. Vi fick ett par dsgars betänke tid. Vänliga, informativa. Också efter stt vi bestämt oss visa de sin service mind. Sedan fungerade sllt perfekt också med leveransen även om det vsr fem veckor efter att vi köpt sängarna. 👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Dirk V
    Magnus P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Bra service. Engagerad säljare. Läs mer
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en säng på blomSterbergs sängar i Lund.
    Blev bemött väldigt proffsigt och fick en perfekt service och precis den hjälp jag behövde.
    Fick den hemkörd och uppsatt under det datumet vi bestämde och allt gick precis som vi bestämt.
    Är helt enkelt väldigt nöjd och har rekommenderat stället till flera.
    Tack för allt, mvh Marcus Nilsson en nöjd kund. Läs mer
  • Bernd R
    Bernd R skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mkt bra radgivning, snabb leverans, bra service ...kanske prismässigt i övre medelklass (men Sverige är generellt 30% över Tyska marknadspriser inte bara I detta segment)... Läs mer
  • Agneta N
    Agneta N skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Trevligt bemötande i butik. Proffsig och hjälpsam. Leveransen av carpe diem-sängen fungerade väl. Med andra ord, vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Positivt bemötande. Service minded. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Sängar, fantastisk service vid hemleverans och så trevlig tillmötesgående säljare Läs mer
  • Carin R
    Carin R skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte 2 st sängar. Mkt trevligt bemött av kunnig personal. Bra pris på utställngssängar.Snabb service och hemkörning .
    Känner mig dock lite lurad, trodde jag köpte två fasta men fick en fast och en medium. Mitt eget fel dock,som kanske inte lyssnade ordentligt....
    Sköna är dom iaf ! Läs mer
  • Jakob Ö
    Jakob Ö skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi fick bra bemötande av säljaren. Läs mer
  • Monica W
    Monica W skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Kontinentalsäng, 130 bred. Brmötandet var utomordentligt. Förbäntningarna inglrlivades mer väl. Läs mer
  • Gerhard L
    Gerhard L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jensen dubbelsäng.
    Bra bemötande.
    Goda förväntningar som uppfylldes.
    Bra o personlig service med bra priser. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Vi köpte en säng och blev väl bemötta.
    Vi hade inga förväntningar men upplevde företaget seriöst. Läs mer
  • Christina O
    Christina O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Sängar och sängbord väl bemötande och tillmötesgåend Läs mer
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Köpte en Hilding Family Plus ramsäng

Riktigt bra och proffsigt bemötande av försäljaren! Jag har en del problem med ryggen och är känslig mot tryck vilket jag berättade och han därmed tog hänsyn till. Sängen kom när den skulle och allt fungerade bra.

Jag är absolut nöjd med valet av säng. Enda negativa är att den luktade en del i början och att bäddmadrassen (Style) glider så man får rätta till den efter någon dag. Men, så länge sängen är skön för kroppen är det ett mindre problem tycker jag. Läs mer
    2018-04-17 Daniel S svarar Ewa K
    Hej Ewa,

Kul att du är nöjd med sängen och att den är skön för dig att ligga i.
    Gällande att bäddmadrassen glider så kan man använda ett klassiskt halkskydd (silikonbaserad) mellan bäddmadrassen och resårbotten, det ökar friktionen och brukar hjälpa en del.
    Daniel
  • Helene B
    Helene B skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag köpte en säng. Och är nöjd med allt. Helene Läs mer
  • Yvonne P
    Yvonne P skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Fick bra hjälp första gången jag var i affären på nova Lund och bestämde mig på stående fot för att köpa en ny säng. Leveransen fungerade bra. Nöjd med att bli av med min gamla säng. Den nya är lite högre men precis lagom mjuk. Så jag är jättenöjd. Läs mer
  • Kenny L
    Kenny L skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Kundservice ut i fingerspetsarna. Finns inget annat att ge än toppbetyg! Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Bra! Läs mer
  • Kenneth O
    Kenneth O skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Mycket bra👍👍 allt från köp till leverans.
    Rekomenderas Läs mer
  • Thomas J
    Thomas J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Ett trevligt bemötande, kände att säljaren gav oss lugn o ro att fundera över vårt sängköp.
    Vi köpte 2 Jensen sängar, hemlevererade av trevliga killar. Läs mer
  • Madelaine H
    Madelaine H skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Ett snabbt och trevligt bemötande i butik av Daniel (Nova). Serviceinriktad och lyhörd över mina önskemål. Även en enkel och bra kommunikation vid leverans. Toppbetyg, med andra ord! Jag kommer varmt att rekommendera er till andra 🙏🏻 Läs mer
  • Anette J
    Anette J skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    Jag har köpt en ramsäng med bäddmadrass. Min budget var liten, men jag fick ändå superbra service hela vägen och behövde aldrig känna mig "fattig".
    Jag vet sedan innan att Blomsterbergs är seriöst och med fin service. Ändå överträffades mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Läs mer

Avtalsvägen 13, 227 61 Lund