Blomsterbergs Sängar i Lund

Blomsterbergs Sängar i Lund

Välkommen till oss på Blomsterbergs Sängar i Lund!

Hos oss hittar du en välsorterad och väletablerad sängbutik där du erbjuds full service. Vi säljer skandinaviska sängar av högsta kvalitet och har ofta fantastiska erbjudanden.

Vi tycker att det ska vara enkelt att köpa ny säng. Därför har vår personal all den kunskap som behövs och är riktiga sömnexperter. Har du inte tid att komma förbi butiken? Då kan du boka en särskild sängprovning så hjälper vi dig välja säng helt utan stress.

Vi har hjälpt människor till en god nattsömn sedan år 1926!

Läs vad 211 kunder tycker om Blomsterbergs Sängar i Lund 2

2020-12-18
    Jag köpte en ställbar säng.
    Bemötandet i butiken var mycket bra
    Är omgående leverans =3 veckor så bli betyget bra men vi tyckte det var lång tid
    Att vänta
    2020-12-17
    Köpte dubbelsäng. Fick ett bra bemötande. Superbra service utav kunnig personal, var väldigt trevliga och hjälpsamma. Allt var toppen.
    2020-12-17
    Mycket bra bra och snabb leverans
    2020-12-15
    Vi köpte en Hilding kontinental i Lund.
    Vi kom in i butiken utan förväntningar och blev bemött av en mycket trevlig säljare som tog sig tid att hjälp oss och förklara för- och nackdelar med olika modeller. Besöket slutade med ett köp som vi är mycket nöjda med!!
    2020-12-15
    Köpte ställbar säng, mycket brs bemötande.
    Leverans hem och montering på plats, inget kunde skötts bättre supernöjda.
    2020-12-15
    Vi köpte en underbar säng i butiken i Lund. Daniel tror jag han hette , och han var verkligen både kunnig o trevlig. Jag kommer att rekommenderar min vänner ock bekanta ett besök i denna butik.
    2020-12-15
    Blev mycket bra och trevligt bemött. Fick hjälp att välja rätt säng för oss och fick den hemkörd och inburen utan extra kostnad 👍
    2020-12-15
    Mycket bra service! Mycket kunnig personal! Väldigt bra bemötande och omhändertagande av hela familjen så att vi två vuxna kunde prova sängar utan att behöva tänka på busiga barn!
    2020-11-05
    Fantastiska! Vi köpte en kontinentalsäng som i butik kändes väldigt bra. När den väl kom hem var upplevelsen annorlunda. Jag fick så enormt ont i min rygg och kunde knappt ställa mig upp på mornarna. Efter ett par besök i butik där personal meddelade att det är svårt att byta säng men att jag kunde få byta fasthet. Detta var inte ett alternativ då jag hade testat min mans sida av sängen och jag hade lika ont.

Till slut fick jag tag i chefen. Halvt gråtfärdig beskrev jag situationen för honom. Jag uppgav att jag förstod att jag inte kunde byta säng men undrade om han hade några förslag. Direkt svarade chefen att sådär kan du inte ha det. Vi bestämde tid i butiken. Vi fick prova några andra sängar och valet föll på Hilding family plus. Han rådde oss till och med att avvakta nya beställningen till Black friday rean så att mellanskillnaden på priset inte skulle bli så stor.

Nu har vi fått vår nya säng. De var här och monterade ner den gamla och skruvade ihop den nya. Det chefen Daniel gjorde för oss sträcker sig långt över det han behöver göra. Jag kan inte ens beskriva min tacksamhet. Jag vaknar smärtfri och så TACKSAM. Hade jag kunnat ge 10 stjärnor hade jag gjort det. Jag älskar vår nya säng och är så enormt glad att vi valde Blomsterbergs. Inte bara för de bra sängarna utan även för den exceptionellt fina kundservice och omtanke om varenda kund.

TACK!
    2020-01-11
    Jättebra kundbemöttande, av kunnig säljare. Vid köp av ställbar säng.
    Och den snabba leveransen av den nya sängen avgjorde att det blev Blomsterbergs Sängar. Mycket nöjd.
    2020-01-04
    Mycket kunnig personal, fick svar på alla funderingar. Mycket fin bemötande
  • Ekki R
    skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    2020-01-03
    Köpte en dubbelsäng med höj och sänkbar huvud och fotände, med trådlös fjärrkontroll. Ingick hemleverans samt bortforsling av den gamla sängen. Jag kan bara berömma punktligheten och professionaliteten!! Punktlig snabb mycket trevlig personal. både i butik och leverans. Alltid gärna igen kan varmt rekommendera firman!!
    2020-01-03
    Kunnig och lyhörd säljare. Leverans och service fungerade utmärkt.
    2019-12-30
    Köpte jensens ställbar säng.

Gratis påslakan, kuddar och täcke skulle ni kunna behållt själva och dragit ner på priset på sängen istället. Vilka skitdåliga rent ut sagt. Lakanen andas ej, oanvändbara. Kuddarna är obekväma. Täcket skulle vara svalt, men det var det långt ifrån.

Blev lurad att köpa två sängar istället för en i dubbel storlek. Ni måste lyssna mer på kunden. Jag förstår inte ett försäljningsknep att prata mig till att välja något ni talar bättre för. Jag är inte nöjd. Kommer inte att rekommendera er. Jag ville ha utan skarven i mitten.

Blev lurad på att köpa dyrare säng då jag gillade känslan bättre i denna madrassen. Känslan finns ju inte när madrasskydd och lakan är på. De 10000 kunde jag ha lagt på annat.

Att sängen har en extra vinkel vid huvudet är superdåligt. Ligger man på platt säng är det skönt med kudde, men när du höjer huvuddelen så blir vinkel och kudde dålig kombo. Hade gärna haft en säng utan den extra vinkeln.

Stöd för svanken saknas, även om ni sa att den har det. Det minskar på sköna känslan innan ett år har gått då sängen känns nerliggen redan.

Sängen såldes med en annan fjärrkontroll än den som levererades. Jag blev lovad att de skulle komma och byta till mig. Det har inte hänt.

Kvaliteten matchar inte den prisklass ni säljer sängarna för.

Det som är bra är att det är ställbar efter behov.
    2019-12-30
    Säng Jenssen o bra bemötande av personalen nöjd med köpe
    2019-12-29
    Köpte sängar. Fick bra råd och trevligt bemötande.
    2019-12-29
    Bra service när jag skulle köpa en ny bäddmadrass. Fick prova olika för att känna vilken som passade mig bäst.
    2019-12-29
    Mycket trevligt säljare som gjorde allt i sin makt för att vi skulle bli nöjda med vår köp av säng. Flexibel sätt att sälja och mycket engagerad
    2019-12-29
    Jag fick löftet att ni inte skulle använda mitt telefonnummer till sms-utskick någonsin. Trots detta dyker detta upp och svarar man inte direkt kommer en påminnelse. Sms är påträngande och ni bryter ett löfte . Jag kommer aldrig mer att handla av Blomsterbergs.
    2019-12-28
    Har köpt en Ekens ställbar säng som jag är mycket nöjd med.
    Pratade med väldigt trevliga försäljare.
    Företaget levde upp till mina förväntningar som var att köpa en bra säng till ett pris som jag hade råd med.
    Leveransen var enligt överenskommelse och det gick smidigt och mycket bra. Att kunna bli av med min gamla säng var också jättebra annars hade det varit svårt för mig att transportera bort den.
    Sammanfattningsvis är jag jättenöjd med Blomsterbergs sängar personal och leveransen.
    Bra säljare
    Bra säng
    Bra service
    2019-12-27
    Säng. Trevligt bemötande. Hjälpsamt. Sommarrabatt.
    2019-12-27
    Har en underbar Jensen säng som jag sover gott i 😴😴😴
    2019-12-27
    Bra information och dito produkt.
    2019-12-27
    Ett mycket trevligt och ödmjukt bemötande och med goda råd med stort hänsynstagande till våra funderingar.
    Som kund kände jag mig sedd o närvarande. Vi köpte sängen, för att den var bra, men just Blomsterberg för det fantastiska bemötandet.
    2019-12-26
    Vi är helnöjda med allt från service till leverans!
    2019-12-26
    Jag och min fru köpte nya sängar av Mars Granehall. Vi blev mycket bra bemötta av Mats han var hjälpsam och tog verkligen hand om oss. Vi är väldigt nöjda med vårt köp och på sätt som Blomsterbergs bemötte oss.
    2019-12-25
    Köpte sängar med hemleverans och borttagning av våra gamla sängar. Det fungerade utmärkt
    bäddmadrassöverdrag i frotte
    BRA
    JA
    Bra varor, men för höga priser!
    2019-12-25
    Köpte Hilding sängar som vi valde m utmärkt vägledning av säljaren i Lund!
    Leverans o retur gamla sängar fungerade av artiga personer och helt enl avtal och viktigast de nya sängarna är mycket sköna, sover utmärkt bra i dem!
    2019-12-25
    Säng Hilding ställbar. Trevligt bemötande. Bra info om sängen och jämförelse med andra sängmärken. Är nöjd med sängen.
    Hästen sängar
    Mycket bra
    Förväntningarna på sängarna var höga,men redan efter två månader blev madrasserna sumpiga.Detta förvärras hela tiden.Detta påpekades i butiken efter ca två månader.Beskedet vi fick var att det var helt normalt för Hästens sängar att madrasserna sjunker ihop.
    Upplevelsen i butiken vid köptillfället var bra ,men kvaliteten på sängarna är vi mycket tveksamma till.
    M.V.H. Leif
    2019-12-23
    Fick en bra deal på en fantastisk säng, trevligt bemötande och bra service. Enda kruxet var att jag fick vänta på mina sängkläder som inte fanns i lager vid tillfälle, och dessa dröjde längre än väntat. Vill ändå rekommendera butiken pga omsorgsfull personal som kompenserade mig för väntan och var lätt att kommunicera med.
    2019-12-23
    Dubbelsäng.Mycket bra.Gott bemötande bra kunskap
    2019-12-23
    Leveransen var supersmidig, snabb och trevlig. Så bra det kan bli!
    Jag köpte en bänk.
    Jag skulle vänta mycket länge för att de hade ingen i lagret men varje gång jag ringde, togs jag emot på bästa sättet, alltid på ett trevlig och fint sätt.
    Tack för er vänlighet!
    Maria. 🌺
    2019-12-23
    Väldigt bra bemötande! Jättefin srevice! Kan varmt rekomendera Blomsterbergs sängar! Har aldrig sovit så bra i en säng förrut.😊😊😊
  • Rosita H
    skrev om Blomsterbergs Sängar i Lund
    2019-05-14
    Engagerad och kunnig personal
    2019-05-13
    Säng
    Bra bemött
    Levde upp till förväntningar
    Kunde enkelt byta till mjukare madrass
    Leverans mycket bra
    2019-05-11
    Köpte säng! Bra & proffsigt bemötande, goda råd, snabb leverans och montering på plats!
    2019-05-11
    Vi köpte en höj och sänkbar säng som var 210 cm lång.
    Vi valde er för vi blev lovade 1-2 veckors leveranstid, sen blev vi uppringda och leveransen blev 1,5 månad senare efter det och färgen vi skulle få också hade blivit ändrad. Efter dem 6 veckorna blev den ytterligare 1 vecka sen.
    Jag ringde sedan för att jag ville byta den ena bäddmadrassen för vi var inte nöjda med den. Då skulle det ta 2- 3 veckor att få den, sen gick det 3 månader och vi hade fortfarande inte hört något om bäddmadrassen. Nu har vi sagt att vi inte vill ha den längre för vi vill vara färdiga med blomsterbergs.
    Det enda positiva var att vi fick lite kompensation för förseningarna.
    2019-05-11
    Superservice och toppenbemötande av Daniel när jag köpte min Jensen säng.
    Jag kan stärkt rekommendera Blomsterbergs till alla som står i begrepp att köpa säng!
    2019-05-11
    Proffsigt och trevligt med väldigt trevlig personal
    2019-05-09
    Jag köpte en ställbar dubbelsäng.
    Bemötandet var superbra.Jag förväntade mig
    en skön säng. Och det stämde till 100%.
    Leveransen fungerade också till 100%.
    Mycket bra service. Jag är mycket nöjd.
    2019-05-09
    Vi köpte sängar och är galet nöjda! Fantastisk upplevelse från utprovning till leverans. Världsklass!

Elisefarm
    2 st. ställbara sängar.
    Trevligt bemötande och hjälpsam.
    Förväntade oss att fä bra hjälp att hitta rätt.
    Ja det tyckte v.
    Proffsigt
    2019-05-09
    Vi köpte Hilding ställbara sängar som vi är mycket nöjda med. Bemötandet i butiken med trevlig och kunnig personal och att leveransen fungerade perfekt.
    2019-05-08
    Vi köpte en Jensen Ambassadör säng som är ställbar samt sänglampor och bord. Det blev jättesnyggt. Bra bemötande av personalen - de är kunniga om sängar / sömn. Våra förväntningar på Blomsterbergs är kunnig personal bra bemötande snabb leverans varorna på plats i vårt hem och bortforsling av de gamla sängarna - vi har handlat hos Blomsterbergs tidigare
    2019-05-08
    Jag köpte en dubbelsäng och jag blev väl bemött och är nöjd med servicen och mitt köp.
    2019-05-07
    Köpte två Ekens ställbara sängar. Ville betala vid leverans eller mot faktura.
    Då öppnades ett konto i Santander Bank,
    Det borde gå att ta en upplysning på mig, och skicka en vanlig faktura., ev. mot en
    handpenning. Omständigt, och extrabesvär för mig att sedan makulera mitt konto hos Santander. Förstår att ni har någon form av anvisningsprovision, men det skall inte vara såhär. Något.avbetalningsköp ville jag absolut inte ha, detta klargjorde jag för säljaren. Annars allt perfekt, trevlig och kunnig säljare.