BostadsBesiktningar

BostadsBesiktningar

Välkommen till BostadsBesiktningar!

Bostadsbesiktningar är specialiserade på besiktningar av lägenheter. Vi hjälper köpare, säljare och mäklarbyråer med bostadsrättsbesiktningar, avflyttningsbesiktningar. Även besiktning av totalrenoveringar, badrum och kök. Vi utför inga villabesiktningar utan endast lägenheter i Stockholm & Uppsala.

Om du funderar på att sälja eller köpa en bostad är det klokt att anlita oss för en komplett besiktning av hela din bostad.

Alla våra besiktningsmän är utbildade och godkända med lång erfarenhet. Vi är certifierade av RISE (Research Institutes of Sweden), anslutna till SBR (Svenska Byggingenjörers Riksförbund) samt utbildade och listade hos branschorganisationerna Byggkeramikrådet, Säker Vatten och BRiF (Branschföreningen för Relining i Fastigheter). Vi är även medlemmar i SBRs expertgrupp för entreprenadbesiktning, Sveriges Handelskamrar och Entreprenadrådet.

Bostadsbesiktningar är en del av Badrumsbesiktningar AB (www.badrumsbesiktningar.se) med fokus på bostadsrättsbesiktningar.

Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till oss via mail info@bostadsbesiktningar.se eller telefon 08-409 29 400

Du kan även besöka vår hemsida www.bostadsbesiktningar.se

Lägenhetsbesiktning bostadsrättsbesiktning besiktning av lägenhet och besiktning av bostadsrätter. Avflyttningsbesiktning besiktning inför köp av bostadsrätt.

Läs vad 12 kunder tycker om BostadsBesiktningar 2

2020-12-27
    Fick hjälp med en besiktning av min bostadsrätt.
    2020-12-14
    Vi skulle sälja vår lägenhet, och fick hjälp med besiktningen av badrum med kort varsel. Sedan fick vi ett protokoll direkt efter.
    2020-12-03
    Trevligt bemötande!
    Proffsigt utfört!
    Bra kunnande!
    Mycket nöjd!
    2020-12-01
    Skicklig besiktningsman, ingav stort förtroende. Väl utfört arbete. Protokollet levererades samma dag. Aningen kostsam men nödvändig.
    2020-11-26
    Superbra service och bra koll.
    Hade branschkunnig med under besiktningen "just in case" som också var imponerad av deras kunskap och framförallt punkter som påpekades där man tydligt märker att det är långa branscherfarenheten som talar.
    Gällde husköp.
    2020-11-19
    Min dotter skulle köpa en bostadsrätt som var totalrenoverad. Vi krävde att få göra en lägenhetsbesiktning och anlitade bostadsbesiktningar som undersökte hela lägenheten. Besiktningsmannen var noga och hittade en del anmärkningar som vi begärde säljaren åtgärda. Tydlig rapport, bra service. Väl investerade pengar
  • Peter Åke S
    skrev om BostadsBesiktningar
    2020-11-18
    Vi har använt bostadsbesikningar vid vår renovering av badrum för att få fuktspärr och fall på golv godkänt. Mycket sakkunnig personal som snabbt kom med protokoll på utfört arbete.
    Kan varmt rekommendera detta företag som kan sin sak.
    2020-11-18
    Verifierad kundrelation
    Angav fel ålder på badrummet. Angav att skydd saknades under diskbänken vilket det inte gjorde. Blandade ihop vad som fanns/inte fanns i gäst WC och badrum. Slog på golvvärmen och lämnade den på max
    2020-11-17
    Besiktningsmannen var trevlig, kunnig och lyhörd. Fick svar på alla mina frågor. Väl investerade pengar.
    2020-11-12
    Jag anlitade Bostadsbesiktningar inför ett köp av en bostadsrätt. Besiktningen gav mig viktigt information om bostadens skick som var avgörande för köpet. Ett protokoll skickades till mig samma dag. Rekommenderas varmt
  • Kiraz Azra P
    skrev om BostadsBesiktningar
    2020-11-11
    Vi anlitade BostadsBesiktningar i samband med ett husköp för att noga kontrollera alla badrum. Det visade sig att det fanns flera allvarliga brister som ingen kände till. Vi lyckades avbryta kontraktet och låta köpet återgå.
    Vi rekommenderar dem speciellt Sajad som hjälpte oss, och kommer garanterat anlita dem igen inför nästa köp!
    2020-11-08
    Gjorde en badrumsbesiktning inför försäljning av lägenhet. Hade kontakt med Sajad, mycket bra bemötande och snabb återkoppling. Efter utfört arbete kom besiktningsprotokollet snabbt. Rekommenderas! //Erik W