Brandfast Sverige AB

Brandfast Sverige AB

Vill du skapa en trygg arbetsplats?
Brandfast hjälper dig! Innan det är rök, aska och förtvivlan.
Vi erbjuder utbildning, service och utrustning i det mesta som berör brandsäkerhet och första hjälpen till företag och privatpersoner. Vi finns i Stockholm, Uppsala, Mälardalen, Göteborg och kan även utbilda runt om i landet. Utbildningarna sker både ute hos kund eller i egna lokaler.

Vår verksamhet präglas av en vision om att kurser inom brand och säkerhet ska vara enkla att ta till sig. Att de ska vara roligt att ta del av någonting så allvarligt och givande. Vi strävar efter att inspirera dig till att lära dig mer om att rädda liv! Våra instruktörer har omsorgsfullt valts ut för att ge dig några användbara nycklar som du ska kunna plocka fram i en nödsituation. Varmt välkommen att testa oss!

Läs vad 1676 kunder tycker om Brandfast Sverige AB 2

2022-12-04 Insamlad av företaget
    Super trevliga instruktör, en säkert och lugnt miljö med bra tempo.
  • 2022-12-03 Insamlad av företaget
    Det var en bra och nyttig övning i HLR
  • 2022-12-02 Insamlad av företaget
    Trevlig och engagerad ledare

Inga direkta förväntningar

Bra med nya kunskaper samt uppfräschning av gamla
    Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar Kristofer. Ja man kan ju aldrig få för mycket livräddande kunskaper :)

God Jul och Gott Nytt År!
  • 2022-12-01 Insamlad av företaget
    Toppenbemötande. Bra instruktör.
    Tack för att du valde att skriva en kommentar Patrik. God Jul och Gott Nytt År!
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Ett ”tungt” ämne som levererades väldigt trevligt och energifyllt. Bra blandning på teori och praktiska lövningar.
    Tack för din fina kommentar Petra och tack för att du tog dig tid att skriva. Känns tryggt att veta att du tar med dig livsviktiga kunskaper till västkusten :)

God Jul och Gott Nytt År!
    Erica R
    2022-11-30 Insamlad av företaget
    Bra kurs, grym kursledare med mycket kunskap och svar på alla frågor!
    Proffessionellt och högkvalitativt!
    Otroligt fin kommentar av dig Linda. Stort tack för att du tog dig tid att skriva. God Jul och Gott Nytt År!
    2022-11-29 Insamlad av företaget
    Bästa HLR utbildningen jag gått på
    Otroligt duktig instruktör
    Wow vad kul att läsa Robin! Så glad jag blir av att du tog dig tid att skriva en kommentar. Önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
  • 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött!
    Mycket bra och givande kurs med bra kursledare.
    Tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar Robert. Vi önskar dig en god jul och ett gott nytt år!
    Erica R
    2022-11-29 Insamlad av företaget
    Plus:
    Det var den mest genomgående HLR-Kursen jag har gått sen -95
    Minus:
    Vi gick igenom utrustning som var lite special, man troligtvis inte har själv, eller på en arbetsplats
    Kanske vore bättre att gå igenom vad man skulle kunna använda i sin närhet, typ tyg,rep,snöre,etc
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva en kommentar Jan. Jag förstår din tanke om minuskommentaren men vi följer svenska HLR-rådets riktlinjer i kursen HLR med första hjälpen och då är det just tryckförband och tourniquet som vi ska gå igenom. Tryckförband har de flesta arbetsplatser i sin utrustning och tourniquet kommer mer och mer i första hjälpen väskor och bör finnas på arbetsplatser där risk för avsliten kroppsdel eller stor sårskada/blödning kan ske. Men självklart tar man det man har just där och då om det är en privat situation :).

Allt gott och Gud Jul! Ses på bästa sida stan ;) /Erica
  • 2022-11-28 Insamlad av företaget
    Jag tyckte kursen var bra och vi gick igenom det jag förväntade mig. Jag blev utmärkt bemött och tyckte att dagen var bra. Skulle rekommendera detta företag till andra
    Tack för att du tog dig tid att kommentera Frauke och stort tack för att du valde att utbilda dig till HLR-instruktör hos oss på Brandfast. Vi har lagt upp kursdatum för första hjälpen-instruktör till våren. Kolla gärna här om du känner dig sugen på det. https://www.brandfast.nu/kurs/instruktorskurs/
  • 2022-11-26 Insamlad av företaget
    Bra kurs med instruktörer som brinner för ämnet.
    Företaget håller hög kvalitet.
    Köpte instruktörskurs i första hjälpen.
    Tack för din fina kommentar Patrik. Vi uppskattar att du tog dig tid att skriva. Du är hjärtligt välkommen tillbaka till Stockholm, Järfälla :). Vi önskar dig all lycka till med dina första hjälpen kurser.
    2022-11-26 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött
    Inga egentligen,men lärde mig mycket
    Jättebra kurs kunde varit lite mindre fokus på förkortningar i frågorna tycker inte det är där man lär sig om att hålla det brandsäkert
    Anläggningsskötsre brandlarm
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Har precis gått en tvådagars utbildning hos Brandfast, dels grundutbildning och instruktör HLR och även grundutbildning och instruktör Första Hjälpen. Väldigt nöjd med två givande dagar. Erica och Gillis var två väldigt inspirerande instruktörer som gjorde att dagarna kändes korta. Kan verkligen rekommendera att välja Brandfast om du vill skaffa dig dessa bokstavligt talat livsviktiga kunskaper.
    Tack för din utförliga recension Johan. Det var väldigt trevligt att ha dig här ute på Brandfast och vi önskar dig all lycka till i framtiden i dina HLR- och första hjälpen kurser. Välkommen tillbaka!
  • 2022-11-24 Insamlad av företaget
    Gick kurs för att bli instruktör i HLR och tyckte den var jättebra.

Trevliga lokaler och en klockren kursledare.
    Vad kul att läsa din kommentar om kursen HLR-instruktör Niclas. Vi har lagt upp nya kursdatum för första hjälpen instruktör till våren om du känner dig taggad för att få den kompetensen också. https://www.brandfast.nu/kurs/instruktorskurs/

God Jul! Erica R
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Grundligt och väl strukturerad genomgång!
    2022-11-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och man fick till sig utbildningen lätt. Inga krångliga ord.
    Det var företaget som tyckte jag skulle gå kursen.
    Jätte fint bemötande
    Mycket givande utbildning
    Tack för det
    Erika var härlig och kunde lära ut på ett mycket pedagogisk sätt
    Vad glad jag blir av att läsa din fina kommentar Ivette. Tack för att du tog dig tid att skriva. God Jul, Erica HLR och första hjälpen kurs
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Toppenbra på alla vis,alla förväntningar stämde vid min instruktörsutbildning hlr
    Vad kul att läsa din kommentar Tony. Tack för att du tog dig tid att skriva. Vi önskar dig ett stort lycka till i framtiden med HLR-kurser.
    God Jul, Erica
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött.
    De förväntningar jag hade levde kursen upp till.
    Bra lokal med bra mat och mycket trevlig och pedagogisk personal
    Vad kul att läsa din fina recension Elin. Tack för att du valde att utbilda dig till HLR-instruktör hos oss. Vi önskar dig all lycka till! God Jul, /Erica R HLR och första hjälpen kurs
  • 2022-11-23 Insamlad av företaget
    Mycket bra kurs och duktig kursledare.
    Bra att det fanns bra utrustning och tillräckligt så att vi alla fick prova på de olika momenten.
    Tack för din fina kommentar Gunnar. Vi uppskattar att du tog dig tid :)
    2022-11-23 Insamlad av företaget
    Erica var super!!!! Så roligt att lyssna och lära sig
    Vad rolig att läsa din kommentar Maria. Stort tack för att du tog dig tid :)
  • 2022-11-23 Insamlad av företaget
    Erica är mycket duktig på att lära ut HLR
    Tack vad glad jag blir av att läsa din kommentar. Och tack för att du tog dig tid att skriva :) God Jul, Erica HLR och första hjälpen kurs
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Väldigt professionellt från början till slut.
    Hela utbildningen hade en röd tråd och man fick gå igenom den steg för steg så att man fick förståelse för allt man gjorde.
    Tack din fina kommentar och för att du tog dig tid att skriva Robin.
    God Jul, Erica
    2022-11-21 Insamlad av företaget
    HLR Kurs torsdag 17 November 14.00 - 18.00 på Instrumentvägen 19. Superbra bemötande och superbra och informativ kurs.
  • Nora N
    skrev om HLR och första hjälpen kurs en del av Brandfast Sverige AB
    2022-11-21 Insamlad av företaget
    Jag utbildade mig till instruktör i HLR barn, vuxen och första hjälpen. Brandfast anpassade sig till det vårat företag behövde och gjorde ett specialanpassat upplägg till oss. Vi blev väldigt professionellt bemötta. Det var roligt och lärorikt.
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Instruktören hade en väldigt direkt pedagogik och inkluderade oss deltagare direkt i kursen.
    Han skapade en trygg miljö där vi fick utrymme till frågor men var samtidigt väldigt tydlig med ramarna för kursen och det vi skulle hinna med.

En förebild i mitt eget instruktörskap framöver!
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och up to date kurs i hlr. Otroligt bra och kunnig kursledare som utförde kursen med lite humor som gjorde att de 4h vi satt där kändes betydligt mindre. 10 av 10, would recomend!
  • 2022-11-17 Insamlad av företaget
    Kursledaren var väldigt trevligt och kursens innehåll var jättebra tyckte jag.
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Mycket bra kurs som alla borde gå!
    Bra kursledare.
    Hoppades på bra kursledare.
    Trevligt med många skratt.
    HLR Utbildning för företag
    Bemöttes av en positiv anda och mycket pedagogiskt utbildning.
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött! Erica var väldigt duktig på att lära ut både på ett pedagogiskt och roligt sätt.
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    En mycket lärorik och intressant utbildning.
    Väldigt bra utförd.
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Vi var ett gäng som skulle bli instruktörer i barn- och vuxen-HLR samt första hjälpen. Vi kunde bara ses kvällar eller helgtid vilket Brandfast löste åt oss. Efter våra kurstillfällens slut var vi alla nog lite ledsna över att vi inte skulle få ses tillsammans igen. Man har ju gått på en hel del tråkiga kurser men vi fick ett fantastiskt bemötande och lärde oss massor, särskilt om pedagogik och hur man fångar en grupp.
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Fin anläggning, bra lärare och hög kvalitet på kursen.
    Bra exempel och förklaringar utav incidenter.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Trevlig kurs och bra instruktörer😊
    Tack för din recension Peter. Vi uppskattar väldigt mycket att du tog dig tid. /Erica HLR och första hjälpen kurs
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Proffsigt, trevligt, levande o engagerat genomförande av både Brand o HLR
    Tack för din recension Katarine. Vi uppskattar väldigt mycket att du tog dig tid och att du nu känner att du har fått "kött på benen" att agera vid HLR och brand /Erica HLR och första hjälpen kurs
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Jag tyckte det mötte mina förväntningar. Bra med information och bra med praktiska övningar
    Vad kul att vår HLR-kurs mötte dina förväntningar Caroline. Praktik tycker vi är viktigt för att kunskapen och informationen ska sätta sig i muskelminnet = större chans att man vågar agera. Så det glädjer oss att du tycker det var bra med praktisk övning i hjärt-lungräddning m.m. Trevlig helg, /Erica R HLR och första hjälpen kurs
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Jag gick kursen anläggningsskötare brandlarm.
    Jättebra kurs. Väldigt bra lärare som förklarade jättebra och utförligt.
    Tack för att du tog dig tid att recensera kursen anläggningsskötare brandlarm. Det glädjer oss att du är nöjd med den. Är du nyfiken på fler brandkurser eller HLR-kurser så läs gärna mer här: https://www.brandfast.nu/utbildningar/ Brandkurser
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött jättebra.

Jag hade förväntningar att få förståelse och kunskap om brandlarm och dess skötsel. Företaget levde upp till förväntningarna.
    Vad trevlig att läsa att du känner dig nöjd med kursen anläggningsskötare brandlarm. Är du nyfiken på fler brandkurser eller HLR-kurser så läs gärna mer här: https://www.brandfast.nu/utbildningar/

Trevlig helg Patrik
    Brandkurser
    Snabba svar via mail
    Bra bemötande på kursen
    Tack för din recension Fredrik. Kul att du är nöjd med bemötandet från start till mål så att säga :). Trevlig helg till dig! Brandkurser
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Bra bemötande på alla sätt, har inte haft så mycket kontakt utöver själva kursledaren.
    Jag ville lära mig massor och det fick jag!
    Jag gick brandskötarutbildningen.
    Jag hade gärna velat ha min länk lite tidigare, typ i alla fall två dagar innan. 10 minuter att få allt att funka på inför utbildningen har inte räckt till på någon kurs jag gått på, det är alltid något som strulat. 20 minuter måste man nog ha på sig för att hinna med. Inte kul att sitta på kurstid och lyssna på trassel..
    Trevlig och kunnig kursledare!
    Vad roligt att läsa din utförliga och fina recension Marilouise. Vi tar till oss din önskan om länk tidigare. Tack för din feedback om anläggningsskötare brandlarm. Jag önskar dig en trevlig helg! Brandkurser
    Kurs anläggningsskötare
    Bra bemötande. Uppfyllde mina förväntningar. Mycket bra kursledare.
    Tack för din recension Susanna. Vad trevligt att läsa att du känner dig nöjd med både kontakt med admin på Brandfast och kursledare för anläggningsskötare brandlarm. Trevlig helg! Brandkurser
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Kag tycker kursen var bra, har ibland svårt att sitta på webutbildning men detta gick bra, det var lätt att förstå och hänga med.
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Företaget/representanten gjorde ett duktigt och professionellt intryck! Jag förväntade mig det vi gjorde. Det som var extra bra var att vi tränade på elektronisk hjärtstartare. Kursen var bra och hjälpte mig att komma ihåg det jag gjorde förr gången samt lärde mig elektronisk hjärtstartare också.
    Tack för din fina och utförliga recension om kurs i HLR med första hjälpen Annelie. Vad kul att du känner dig nöjd och att du har fått mer "kött på benen" även med hjärtstartare.
    Trevlig helg!
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Tydliga, enkla instruktioner - föredömligt!
    Trevlig, positiv instruktör.
    Tack för din fina recension om HLR och första hjälpen kurs Luke! Det blir vi så glada över :)
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Utmärkt kurs, under proffsig ledning, med mycket bra innehåll.
    Vilken fantastisk recension av HLR och första hjälpen utbildning Magnus. Stort tack för att du tog dig tid :)
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    HLR kurs. Bra och informativ kurs. Inspirerande instruktör.
    Tack för din fina recension Åsa! Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva.
    Superbra instruktör
    Bra information och utbildning
    Tack för dina fina recension om utbildning i HLR och första hjälpen. Det uppskattar vi verkligen. Trevlig helg önskar Brandfast! HLR och första hjälpen kurs
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Väldigt givande kurs och bra instruktör/kursledare!
    Tack för din fina recension Almedin. Vi uppskattar att du tog dig tid att skriva. Trevlig helg önskar Brandfast! HLR och första hjälpen kurs