Bredband2

Bredband2

Ring 0770-81 10 00 www.bredband2.com
Omdömen totalt
125
Snittbetyg
1.2

Om företaget

Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.

Skriv ett omdöme

125 omdömen om Bredband2

Visar 125 omdömen med 1.2 i snittbetyg
Christoffer I
Skrev om Bredband2

Katastrof företag. Någon månad efter man tecknat ett abonnemang så kommer det information om att de höjer avgiften då deras underleverantör höjt priset. Kan inte nog betona att rekommendera alla att undvika detta bolag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Reco tipsar!
Hot Help
4.8/5 i betyg av 621 omdömen 4.8 av 621 omdömen
BadgeSixYears

Snabb service och kunnig personal.

Robin A
Skrev om Bredband2

Allt nedan med avsikt att hjälpa framtida kunder att undvika denna pest. Går inte att kontakta på någon standard epostadress (support@, info@, admin@, etc.. inklusive styrelse), endast uppsägning genom telefon. Detta säger inte lite. Nedan min uppsägning, minus personuppgifter: Hej du ärade supportperson, Detta är min formella uppsägning. Vänligen bekräfta uppsägningsdatum. Önskar dig all lycka och tack för din hjälp! :)

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna Victoria P

Beställde ett 100/100 bredband från bredband2 som skulle kopplas på samma dag som mitt bredband hos Telenor sades upp. Bredband2 lyckades av någon anledning inte koppla på bredbandet vid avtalad dag, så jag fick gå utan bredband i 5 dagar (inte jättekul när man har ett smart hem..). Efter 5 dagar bad de mig att ringa upp dem, varav det visade sig att de hade höjt priset från 269 kr till 349 kr (utan router), det priset vi avtalade om som fick mig att byta till dem som leverantör slutade alltså gälla innan de ens kopplat... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan Mattias C

Beställde för över en månad sedan. När det är dags för inkoppling händer ingenting. Två dagar senare får jag kontakt med supporten som hänvisar till att det kan ta upp till fem dagar efter datumet man valt. ( Varför väljer man inte bara en vecka istället då för en dag? ) Plötsligt kommer ett mail om att min bostad inte uppfyller kraven. Ringer då igen och får besked att handläggaren gjort fel och att det nu är åtgärdat. Dock är priset nu närmare dubbelt så högt. Bredband2 skyllde på att nätavgiften var annorlunda jämfört... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Martin Roland J

beställer man bredband från ett visst datum så levererar de inte det datumet utan 1-5 arbetsdagar efter. Och om man ringer kundservice så är det för att de som sköter det har andra saker på sin tallrik. Aldrig mer Bredband 2

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Goran P
Skrev om Bredband2

URUSELT. Varning för detta företag!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karl-Johan S
Skrev om Bredband2

sämta internetet jag någonsin haft, inget fel på levererad hastighet men anslutningen bryts helt oväntat i ungefär 10 sekunder. detta har resulterat i att jag DEMOTADE PÅ LEAGUE OF LEGENDS!!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Olof T
Skrev om Bredband2

Modemet gick sönder (coaxial) men de vägrar skicka ut ett nytt, de vägrar också säga upp tjänsten utan skall ta betalt ändå tills uppsägningstiden går ut. Ingen kompensation, ingenting.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kim Jarl Gunnar M

När jag beställer blir mitt startdatum samma som beställningsdatum. Hade inte flyttat in i den nya lägenheten, så jag ringer kundtjänst. Där säger man att det inte går att ändra med mindre än att jag får betala ytterligare en startavgift. Försöker sedan snarast nyttja min ångerrätt, men får goddag yxskaft till svar. Skickar även in skriftlig ångeranmälan, men ingen reaktion från B2. Efter en trevligare person på chatten får jag äntligen tala med någon som ifrågasätter kundtjänsts ointresse att ändra startdatum. Får sedan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Srdjan G
Skrev om Bredband2

Riktig dålig kundbemötande, fick kontakta konsument verket då dom fakturerade för router som jag inte fick. Riktigt dåliga.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jihad A
Skrev om Bredband2 AB

Felanmälan ta extremt lång tid att lösa. Jag gjorde fel anmälan 24/04 och det är fortfarande ingen internet hemma, och de vet inte när problemet kan lösas. Felanmälan säger de själva att det ska vara fixat mellan 1 till 5 arbetsdagar men det är inte sant.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Leutrim R
Skrev om Bredband2 AB

När jag fick en spontan höjning 1 och en halv månad efter tecknat avtal så menar dom på att dom har rätt till det trotts att jag kommit överens om ett pris som ska gälla i 12 månader. När jag ber om ljudfilen så vägrar dom skicka den men kräver mig ändå på pengar och startavgiften. Och ingen reklamations avdelning eller chef kontaktar mig trotts att jag bet om att få prata med dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Klas Peter H
Skrev om Bredband2 AB

Företaget ersätter dig inte om deras tjänst inte fungerar för dig. Hade ett 4 dagar långt avbrott i tjänsten vilket dom ansåg vara för kort tid att vara utan bredbandsuppkoppling för att kunna bli kompenserad. Jag finner det mycket märkligt att man skall behöva betala trots utebliven leverans. Här hade jag räknat med lite mer tillmötesgående hanterande.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan P
Skrev om Bredband2 AB

Extremt dålig kundsupport. Har efaktura men i samband med att de bytte betalsystem slutade de dra pengar och därför blev räkning obetald. Men inte skickade de något SMS innan det gick till inkasso. Försökte få kontakt med kundtjänst via den meddelandeQfunktion som finns på "mina sidor" men alla meddelanden bara ignorerades trots att det var brådskande ärenden om hur man fick den nu betalda fakturan att dra tillbaka inkasso. De var billiga, men det är värt några tior mer i månaden att få något som klarar av det mest grundläggande som att skicka fakturor och svara i sin kundtjänst.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hanna Sofia R
Skrev om Bredband2 AB

Sämsta blyg företaget jag någonsin stött på. Orimligt lång tid att koppla på tjänst, håller inte utlovad hastighet, vägrar felsöka och lägger skulden på andra. Ett blufföretag med en ”ung” support som sitter med händerna bakbundna och bara kan bolla problemet tillbaka på kunden. Tillsynes helt oförmögen att vilja vara tillmötesgående eller att vilja hjälpa sina kunder. Wi-Fi fungerade fint tills bredband2 började leverera sin bredbandstjänst, då tappade wi-fi uppkoppling till internet. Går ej att få wi-fi att fungera, får... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hampus F
Skrev om Bredband2 AB

Trogna kunder kan betala upp till dubbelt så mycket mot vad en ny kund gör Är man inte snäll/tacksam mot trogna kunder får man hoppas dom lämnar, likt mig

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Adam Peter Kristoffer K

Katastrof Lurar folk på avgifter som inte finns, använder ångerrätt inom 14 dagar vilket dom godtar men skickar faktura och kräver betalt för startavgift trots att den inte finns med i avtalet. Bestrider men detta bekräftar dom inte. Känns rent av som att dom satt i system att lura kunder, rena bedrägerier. Påhittade allmänna villkor som inte har stöd i lagen. UNDVIK, ANMÄL!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karl Robert Eddie R

Välj annan aktör!! Bredband2 tar inte hand om sina trogna kunder i kombination med en fruktansvärd dålig kundservice utan egen beslutsrätt.. En prishöjning sker i början 2023 vilket leder till att jag betalar 45kr/månad över deras eget marknadspris som befintlig kund och nu i början 2024 vill de höja med ytterligare 50kr/månad.. Pratade med kundservice och blev igår lovad kampanjpris i 6 månader för att sedan gå över till marknadspriset resterande 6 om jag band i 12 månader.. När jag sedan tagit beslut att gå vidare... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Jonathan Henning J

Marknadsför ett kampanjpris som man direkt efter tecknat avtal chockhöjer pga "ökade kostnader". Sunkigt beteende. Tvingar även kunden till att ha pappersfaktura första månaden så att de kan ta ytterligare 39 kr från en.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Dan Olof O
Skrev om Bredband2 AB

Kort tid efter att man tecknat så höjer de priset med ca 30%. Det tar en evighet att säga upp skiten, så se till att aldrig bli kund på detta ohederliga skitföretag. Glöm inte att fakturan också kostar att få. Även om du säger att du vill ha den med e-post.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
LARS-TURE S
Skrev om Bredband2 AB

Välj en annan aktör. Jag trodde jag betalade ordinariepris men ser att jag i 1,5 år betalat högre än deras ordinarie pris. De har alltså höjt enbart för sina befintliga kunder men behållit ordinarie pris för nya (och ibland kampanjpris för nya kunder men det är inget konstigt). Ingen respons vid kontakt heller utan de anser nog att de kan behandla sina kunder hur som helst. Naturligtvis är allt engagemang uppsagt med dem, vilket gör att de åtminstone på mig tappar mera än det dom tjänat på sitt bedrägliga beteende.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Chloé J
Skrev om Bredband2 AB

Sämre finns inte… problem med att bli kund, dålig internet samt problem med att säga upp. 1v senare har de fortfarande inte lyckats koppla ur..

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patrik N
Skrev om Bredband2 AB

Jag har varit utan Bredband i 3 veckor dom skyllde på Stadsnätet ( Telia, Skanova) men felet ligger hos Bredband 2, vilket dom inte kan lösa, urusel Kundtjänst , saknar helt kunskap och kundbemötande, ber om att tala med någon Chef på företaget, får svar att det inte är möjligt, Avrådes att ha med detta Oseriösa Företag att göra

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders Sven Henrik P

Värdelös kundservice. Lång hanteringstid för påkoppling trots att det enbart handlar om ett par knapptryck i ett system. Min förra operatör kunde automatiskt koppla bort mitt internet, men Bredband2 kan tydligen inte schemalägga nya kunder. Inte konstigt att de har så dåligt rykte.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders L
Skrev om Bredband2 AB

Har också upptäckt att jag betalar mer än "ordinariepris" i samband med att jag skulle kolla över avtal. Inte enkelt att se hur man ska göra för att säga upp avtal.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonas A
Skrev om Bredband2 AB

Upptäcker av en slump att jag som kund sedan 8 år betalar betydligt mer än ordinariepris för min tjänst. Kundtjänst meddelar att dom aldrig sänker när marknadspriser går ner, men höjer när dom går upp. Så nej jag rekommenderar inte detta företag

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lukas J
Skrev om Bredband2 AB

De vägrar felsöka eller hjälpa till med fel jag har. Har bredband från dom via fiber med en svarstid på ungefär 300ms vilket är VÄLDIGT dåligt. Enligt dom ser dom inget fel och tänker inte felsöka vidare och tänker inte kompensera mig för att min bredband inte fungerar att använda. Väldigt dålig support som inte visar något tecken på att dom vill hjälpa till

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl-Johan T
Skrev om Bredband2 AB

De kan inget om mobiler, men lesserwissern påstår sig veta att det inte går att koppla in en utan router. Det går visst med en USB-C to gigabit Ethernet adapter. Den har sålts sedan 2017, men Bredband2 påstår fortfarande efter sex år att man måste ha dator för att koppla utan router. De vill ha IP- och MAC-adressen vid en felanmälan, de går bara att få fram utan router. Unvik detta företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emil R
Skrev om Bredband2 AB

Beställde 500/500 till bättre pris än alla andra. Skulle ta 1-5 dagar att koppla in, och inklusive lite bekymmer pga någon blockering från tidigare leverantör, så tog det totalt 5 arbetsdagar. Supporten var bra, trevlig och upplevdes kunniga. Tyvärr är det 1-5 dagar som gäller för precis allting, inklusive supportärenden så trodde jag skulle få vara utan länge. Men det gick fortare än väntat och plötsligt fungerade det. Mäter nu upp 500+ Mbps i båda riktningarna. Nöjd så här långt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Oscar K
Skrev om Bredband2 AB

Bytte från Bredband2 till Halebop via Bredbandsval då Bredband2 höjde priset. Jag gjorde misstaget att missa att säga upp avtalet hos Bredband2 och har dessutom missat att jag fortsatt betala för tjänsten då det gick på autogiro. Bredband2 vägrar betala tillbaka för de 7 månaderna som de inte levererat något men ändå fakturerat. De har rätt tekniskt me jag anser att det är moraliskt förkastligt. Så undvik detta företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Axel E
Skrev om Bredband2 AB

Känns som att ha med djur att göra

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
First-Name L
Skrev om Bredband2 AB

Bytte till Bredband2 i november-23. Jag måste säga att jag är imponerad över tydligheten i kommunikation till mig. Denna sker operativt via sms. Har aldrig tidigare fått meddelanden såsom "nu är tjänsten aktiv", "din faktura har kommit", "byte till e-faktura har genomförts". Tjänsten är lika stabil som vilken operatör som helst. De följer det avtal jag ingick vad gäller pris och villkor. Jag tror många tidigare omdömen är gamla här så frukta ej!

1
First-Name L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Helena K
Skrev om Bredband2 AB

Uruselt. Haft trassel med internet ett halvår utan att få hjälp. Tusen samtal med support, olika personer varje gång. Sagt upp nu och gått över till Telia som hjälpt oss utan dröjsmål.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Elina S
Skrev om Bredband2 AB

Absolut SÄMSTA företaget jag har varit med om. Hade gett dem en 0 om man kunde!!! Jag har haft bredband2 som internet leverantör sedan sommaren 2023, den 1 Oktober skulle jag flytta till en ny lägenhet så jag gjorde en flyttanmälan där jag fick bekräftat att internet skulle börja gälla den 1 Oktober. Dagen efter var det inte igång så jag ringer kundtjänst och uttrycker oro då mitt internet inte har dragit igång och då jag arbetar hemifrån så kräver jag såklart fungerande internet. Jag berättar att routern inte lyser, vilket... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Robin S
Skrev om Bredband2 AB

Oärliga och falska, vid problem med bredband/helt avstängt så samarbetar dem med Bluecom och bor du utanför stan så kostar dem ej på tekniker under helger så ni kan vara utan internet i 1-2 veckor utan kompensation. Dem fixar internet till slut och så fort det är i gång igen så väntar dem 1-2 dagar och när dem vet att det fungerar igen så kontaktar deras kundtjänst dig och skriver "vi har sökt men inte hittat något problem med din anslutning", för dem vill inte ge dig bevis så du kan begära kompensation för en tjänst som... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan Isak Fredrik M

Faktura 5799-14885354 Förfallodatum – 2023-04-27 Denna faktura missade jag att betala, men fick på SMS en påminnelse från Bredband2 2023-05-15 som löd: ”Hej! Vi vill påminna dig om att vi inte mottagit betalning för faktura 5799-14885354 med förfallodatum 2023-04-27. En påminnelseavgift på 60 kr har därför tillkommit. Slipp fler extra kostnader och undvik nedstängning av din tjänst genom att betala din faktura direkt.” Detta är då uppenbart deras påminnelse. Fakturan betalades omgående. Detta till trots så får jag 2023-05-19... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
EMIL M
Skrev om Bredband2 AB

Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David H
Skrev om Bredband2 AB

Sa upp bredband2, då tog dom bort efakturan och skickade ingen pappersfaktura istället. Så jag missade betala den och fick en påminnelseavgift på 60kr. Riktigt uselt, skaffa inte bredband2.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karin S
Skrev om Bredband2 AB

Jag har varit en trogen kund hos Bredband 2 i en del år nu, och nu har jag för andra gången fått se hur lågt de värderar trogna kunder. För andra gången så upptäcker jag att de har sänkt priset på min tjänst för alla som blir nya kunder; men alltså INTE sänkt priset för mig, som är en trogen och befintlig kund. ?? (Nu talar jag inte om lockpriset som gäller första månaderna, utan det som räknas som ordinarie pris.) Även denna gång ringde jag kundtjänst, och de beklagade och kunde korrigera ner mitt pris, men de kunde inte... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats Eric S
Skrev om Bredband2 AB

Trillade ner en retursedel, på vad, jo efter ett telefonsamtal till Bredband2 så är det tydligen någon dosa som jag inte använt sedan 2012, och eftersom jag sagt upp min telefoni ska dosan tillbaka så nu får jag leta eller betala 695:- Någon skrev 500:- så detta verkar vara godtyckligt. Letar nytt bredbandsföretag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Simon Daniel S

Höjde månadsavgift från 245:- till 300:- med bara en liten notis i fakturan trots överrenskommet avtal. De sa priserna hade gått upp, detta till trots kunde man teckna till 251kr mån på nätet samma bredband. Då sa hon på kundtjänst att priserna även skulle höjas för de som köper på nätet idag, snacka om bedrägeri. Riktigt kasst. Sa upp direkt.

1
Karin S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus S
Skrev om Bredband2 AB

Hade bytt från Bredband2 till annan… Hade bytt från Bredband2 till annan leverantör när ett ett träd som inte står på vår tomt rev ned fiberkabeln(luftburen ledning). Försökte anmäla detta till B2 för åtgärd av Telia Öppen fiber/Skanova som sköter infrastrukturen. De vägrade ta emot anmälan och sa åt oss vänta tills vår nya leverantörs kontrakt hade börjat gälla så de slapp ansvaret. Vi hade samtidigt IP-tefoni som vi skulle behålla från Bredband 2, men det struntade de fullständigt i. Så vi sa upp IP-telefonin också. Undvik denna sopiga leverantör. När hade du din upplevelse?: 08 augusti 2023

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nils Erik Edmund B

Säger att de skickar retursedel till lånad router, vilket de aldrig gör. Sedan skickar de faktura istället på ej återlämnad router på 500 kr.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sanna J
Skrev om Bredband2 AB

Har varit segt Wi-Fi länge. Nu dessutom ligger det nere och det är helt omöjligt att nå de. Sämst support. Nu påstår de att det kommer ta 2-5 arbetsdagar innan det är löst men vi måste ha hjälp nu. De kan dock inte ge något besked om när vi får hjälp. Under all jäkla kritik hur dåligt det kan vara! De kompenserar inte heller att hela ens mobildata brinner upp.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kinan A
Skrev om Bredband2 AB

Tjänsten är dålig. Internet stängs då och då av. När jag kontaktar dem säger de till mig att de kommer att åtgärda problemet, men efter flera månader stängs internet av igen. När jag skrev kontrakt med dem via internetsidan fanns det ingen startavgift, men de skickade en bekräftelse till min email om att jag skulle betala en startavgift 250 k och 10 kronor för en e-faktura. Jag ringde dem och sa att jag kommer att lämna in en polisanmälan. De bad mig om ursäkt och sa till mig att det var ett misstag och de kommer att lösa... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Martin S
Skrev om Bredband2 AB

Ett bedrövligt dåligt företag. Noll koll på rutiner, bredbandet var dåligt och supporten en mardröm. Undvik till alla priser.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ardi V
Skrev om Bredband2 AB

Lita inte på detta företag. Dom ljuger med falska ord och lurar in sina kunder och håller absolut inte vad dom säger. Lyckas man få tag på dom i telefon så fortsätter dom ljuga där och detta är det största svineriet hos ett företag jag varit med om!!!! Lovade mig att om jag teknar med dom den 12 Juni att när internet kopplas in från 1 juli, så har jag från 1 juli 14 dagar ångerrätt. Behövde detta då jag var osäker om det fanns internet i bygnaden jag flyttade till. Nu när jag försöker utnyttja denna ångerrätt så säger... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karin K
Skrev om Bredband2 AB

Haft dem som bredbandsleverantör via fiber i många år. Men nu mär de ska leverera mobilt bb till mig så klarar de det inte. Missar att skicka simkort, skickar simkort till slut som inte funkar. Säger att jag fått fel modem vilket inte stämde. Efter mycket om och men behöver jag inte betala för den tid det inte funkat. Men det fick jag tjata mig till! Är väl självklart att inte behöva betala för en tjänst som inte funkar. Fått ladda ner extra surf från 3 men dör får jag ingen kompensation av bredband 2. Skitdåligt!!!! Byter bb leverantör nu.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Olof Gustav M

kollade bredband på min adress via bredbandsval och detta kom upp högst upp med jättebra betyg. jag tecknade 500/500mbit och kopplade in min router. När det väl funkade så funkade det bra, men en ping på 17-38ms på fiberlina kändes lite väl dåligt. efter flera avbrott de första 2 veckorna så sa jag upp tjänsten. kostade mig 1000kr för 15 dagar bredband som inte ens fungerade. jag kan inte rekommendera detta till någon.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars N
Skrev om Bredband2 AB

Kraftig kostnadshöjning…. Har fungerat bra men skickade idag ut info om kraftig höjning av månadskostnaden från 1/9 trots en tidigare förhandlad abonnemangskostnad som löper ut senare. Känns som att jag får byta leverantör.

1
Per Simon Daniel S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen