Anmälan upprättad av Konsumentverket.
Om företaget
Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.
163 omdömen om Bredband2
Killarna på kundtjänst är nedlåtande, besserwissrar och dryga. Skulle rekommendera att välja annat företag som behandlar sina kunder bättre. Fått ett tydligt och skriftligt pris från Kundtjänst via chatten men nu påstår de att jag missuppfattar vad de menar. Vad de skrivit är följande "Fakturan för augusti och framåt kommer att bli 496 kr." Men ändå så betalar jag 584 kr, eftersom de påstår att det inte alls är så de menar. Hur man kan helt förneka vad de själva har skrivit, samt som jag har i skärmdump på, är ett oärligt och bedrägligt beteende från ett företag. VÄLJ ANNAT FÖRETAG!!
Varning! undvik Bredband2 (min starka rekommendation) Min erfarenhet av Bredband2 har varit katastrofal. Kort och gott: usel kundservice, lång väntetid, och en känsla av att de bryr sig först och främst om att få in dina pengar, inte om att lösa dina problem. När det gäller tekniska fel eller supportärenden blir du ofta bortkopplad, hänvisad fram och tillbaka och får vaga svar som inte löser någonting. Det värsta är att kundbemötandet ofta är respektlöst. Känslan är att du som kund är i vägen, tills fakturan ska betalas....
Som kund får man betala även om dom inte lyckas leverera den beställda tjänsten, dessutom förväntas man som kund att göra inköp av adaptrar och annat för att få deras tjänst att fungera och för att dom ens ska kunna felsöka. Sen förväntas man ändå betala och Bredband2 hänvisar till olika paragrafer istället för sunt förnuft att bara kreditera för en tjänst som inte fungerat. Skamligt arbetssätt som inte ser kunden utan bara ören och kronor utan ansvar för att leverera det man säljer.
Helt världelöst internet och företag!! Billiga men för att slippa huvudvärk ta ett annat
Sämsta jävla skit företaget, kundtjänsten är under all kritik. Välj något annat
Sämst på fakturering och påminnelser – undvik detta bolag! Det här företaget har den absolut sämsta kundtjänsten jag någonsin varit i kontakt med. Faktureringen fungerar inte. Jag hade slutat som kund för länge sedan, men tyvärr köptes mitt tidigare bolag upp av dem, så jag blev fast mot min vilja. Rekommenderar verkligen att undvika detta företag
Börjar undra hur deras faktura avdelning fungerar när man skickar påminnelse på försenad inbetalning och lägger på hela ordinarie summa ytterligare en gång istället för bara påminnelse summan !?. Lätt hänt att många bara betalar in automatiskt ytterligare en gång i tron att räkningen är missad, eller hur Bredband 2 😄. Förutom det så upplever jag Bredband 2 som ganska problemfri bortsett från att man är långt över den månads summa vi en gång var överens om !?.
Totalt oseriösa. Har aviserat prishöjning 1/8 till oss befintliga kunder. Hann ha abonnemanget i ett halvår, och betalat anslutningsavgift. Bad dem kreditera åtminstone anslutningsavgiften, men det slog de totalt ifrån sig, trots att man blivit "inlurad" på falska premisser. De marknadsför än idag 1/7 det gamla priset på sin hemsida, och hänvisar till även de kunderna kommer bli informerade om prisändring i god tid..ja jag tackar ja. Totalt oseriöst agerande, och kundtjänst helt oförstående att det är taskigt från deras sida. Undvik dessa.
Uppkopplingen är ok. Supporten är under all kritik, dom ljuger, förskjuter svar eller bara vägrar svara. Inte ens Telias support är såhär dålig.
Lurendrejare. Lovar att de skall korrigera startavgift som aldrig skulle varit med, för att sedan inte göra det. Tar evighet att avsluta abonnemanget. Undvik.
Jag gick över från Telia till bredband2 pga ett avtal under 12 månader sedan efter 6 mån ändrade de avtalet och höjde med bägge av mina avtal som inte lönar sig. Riktigt dålig stil och trodde aldrig ett företag kan bete sig. Jag betalar hellre ett högre pris till annat företag än detta då man helt enkelt gör inte så. Jag har aldrig sett nått liknande. Bind dig inte upp med luriga erbjudanden.
Bredband2 håller inte ingånget avtal. Kund sedan 2017, successiva höjningar sker hela tiden för fasta kunder. Sänkt pris överenskommet på telefon med skriftlig bekräftelse. Avtalstid 12 månader. En månad senare mail om höjning med 100 kr/mån. Avvisar all hänvisning till ingånget avtal. Har gjort anmälan till ARN. Uppmanar alla att göra detta som råkar ut för samma sak. Hoppa och byt avtal hela tiden för att få lägsta pris! Deras kundtjänst mycket okunnig och ej tillmötesgående.
Förra året tog jag breband2 till sommarhuset under 3-4 månader. Nu tecknade jag bredband igen för sommarmånaderna. På beställningen stod det nykundsrabatt - gratis anslutningsavgift och rabatterad månadskostnad. Det tackade jag ja till. På bekräftelsen via mail stod det något helt annat , så jag ringde upp nästa dag och ångrade mig. Men nej, anslutningsavgift skulle jag bestämt betala. Jag var ju inte ny kund. Problemet är att jag beställde något till ett angivet pris, men fick betala något annat. Så nu blir det till att...
Jag vill dela med mig av min mycket negativa upplevelse med Bredband2, så att andra konsumenter är medvetna innan de tecknar abonnemang hos dem. Jag beställde ett bredbandsabonnemang inklusive router från Bredband2. Efter att ha väntat i hela 11 dagar fick jag äntligen routern – men den visade sig vara defekt och fungerade inte alls som den skulle. När jag kontaktade kundtjänsten fick jag besked om att jag skulle behöva vänta ytterligare 5 dagar på en ny router. Jag hade redan varit utan internet i nästan två veckor, så...
Internet nere i 5 dagar. Kompensationen är långa telefonsamtal, vanlig faktura och en förväntan att jag ska avsätta en dator som ska stå på dygnet runt för att deras tekniker någon gång inom ytterligare 1-5 dagar ska ta tag i att lösa problemet. Kortfattat: Hyfsat stabil prestanda för pengarna tills det slutar fungera, då vill du inte ha med dem att göra längre.
Sitter på avtal till bostadsrättsföreningar så man tvingas att använda deras internettjänst. Kan sedan inte leverera en bråkdel av hastigheten som utlovas. Hotar med i telefon att man själv ska finansiera tekniker om det är felfritt när de kommer dit. Nej, jag tänker inte ansvara för det ni enligt avtal ska upprätthålla alla dagar i veckan - inte bara en. I övrigt, skjuter över ansvar på föreningen, vägrar själva stå för att man har haft fel eller betalningar pga detta. Enligt Bredband2 är deras problem alltid kundens att lösa :)
Värdelöst företag, riktiga skojare. Levererar en urusel produkt, trots att det är deras enda. Det är liksom det enda de ska kunna. Oskön kundtjänst. Men priset det höjs och höjs. Undvik och slipp vara lika förbannad som mig. Dessutom något underligt att de på denna sajt har 1,2 men på trustpilot har de 3,8? Jag verkar ju inte direkt vara ensam om min upplevelse. Stay Clear!
Fullkommligt uruselt företag. lägger på startavgift trots att den var bortförhandlad och påstår sedan att man kan korrigera detta på första fakturan. Man dokumenterar inte det som kommit överens om per telefon, så att det man är överens om inte skall gälla. Helt enkel ett uselt företag som bara finns för att lura till sig så mycket pengar som möjligt. VARNING för detta företag!
Jag har bytt bredbandsleverantör till Bahnhof men de har inte på 3 veckor lyckats få bredbandet att fungera, trots att jag bor i ett område med stabilt stadsnät där Bahnhof levererar tjänsten. Kundtjänsten är hjälpsam men förstod inte vad som var problemet. Detta fick jag lösa själv genom att ringa stadsnätet. Där såg de vad som var problemet direkt. Bahnhof hade inte anmält start av sin tjänst hos mig. Jag fick ringa Bahnhofs kundtjänst två gånger och förklara vad de skulle göra. När de förstod var det för sent och stadsnätets...
Bästa bredbandsbolag jag använt. Snabbare internet än vad jag betalar för. Snabb och smidig support, ingen korkad chattrobot, utan riktiga personer. Jag är mycket nöjd!
Riktigt irriterande. Byter till annan bredbandsleverantör vid midnatt 31/12. Alltså till 23.59 ska jag ha bredband 2 men ca 18:00 stänger ni ner mitt nät. Så jäkla dåligt då jag har all tv via internet och den tänkta uppesittarkvällen blev något annorlunda, fick dela min mobiltelefons internet och fungerade lite sådär.
Uselt företag som måste stängas o förbjudas med sysselsättning helt i Sverige. De är riktigt skam företag.
Vidrigt företag. Katastrof. Tecknade avtal utan startavgift, tog dessutom en router från de, endast för Otto i kundtjänsten lovade dyrt och heligt att jag skulle få routern senast fredag. Beställde på måndagen. Fredag, kollade igen, då hade de inte ens skickat den från deras lager. Blev så förbannad, valde att avsluta allt. Skulle ändå bli debiterad för 4 dagar trots att jag inte kunnat använda deras tjänst. 40kr sa de.. Fick sen en faktura på 415kr, med startavgift på 300+ kr, fakturaavgift på 49 när de skickar via mail...
Urusla. Flyttade in för snart en månad sedan och bredbandet funkade inte. En månad senare så funkar det fortfarande inte efter tjat.
Stort misstag att ge chansen till Bredband2. Kan inte leverera, trots att beställningen gjordes 1 månad (hela 30 dagar!) innan önskat aktiveringsdatum. Men NEJ, Bredband2 kunde inte och har inte heller sagt det. När jag ringde dit, säger de att de har 5 dagar på säg att aktivera. Man bara mörknar. "Det är våra rutiner" "Vi följer rutiner" - himla dåligt tyvärr. Välj INTE Bredband2!
Väldigt dålig kundsupport på bredband2! För att de ska kunna åtgärda ett driftproblem, behöver du som kund hålla på att koppla en dator och felsöka med deras kundsupport. I mitt fall sa man att det inte finns något fel trots att jag varit utan internetuppkoppling/bredband i flera veckor under två tillfällen. Jag hade en dator som jag felsökte med men sedan ville man att jag skulle felsöka med en annan dator,. Eftersom min dator inte fick kontakt, och det enligt de, inte hittade något fel på vår uppkoppling så fanns det...
Varit kund hos dem mer än 10 år, flyttade till annan ort där jag inte kunde få samma erbjudande utan blev erbjuden ett annat som jag tackade nej till då det var för dyrt. Såg sedan att de hade annat erbjudande två månader senare och ville teckna. Får bekräftelse där det står helt annat dyrare pris och avslutar då efter 4 dagar, använder mig av ångerrätten. Då vill de ha betalt för en startavgift på 249 kr plus ersättning för dessa 4 dagar tjänsten varit aktiv. Girigt och högt oetiskt!
Har precis lämnat detta oseriösa företag. De lockar med lågt ordinarie pris och efter en månad höjs ordinariepriset och sedan efter någon månad sänker de priset igen, men då sänks inte priset för oss befintliga kunder utan vi får betala mer än ordinariepriset. Detta verkar vara återkommande när man läser tidigare omdömen. Det finns många bredbandsleverantörer idag, välj en annan mer seriös aktör som tar hand om sina kunder.
Usel och okunnig support. Lovar mycket med håller inget.
Min slutsats är att Bredband2 är genomsurt av girighet och deras service enbart är kapabel till att lura till sig dyrare avtal för kunderna. Antagligen systematiskt och finansierat av illa luktande pengar i grund o botten. Rent lurendrejeri. De flaggar med ca 5% lägre ordinariepris än konkurrenterna + 10% rabatt som jag hoppade på då jag precis fått en höjning från min tidigare internetleverantör. Valde deras kampanjpris med avtal på 12 månader. 1 månad in på avtalet höjs priset med 29%. Jag blir såklart frustrerad...
Tre felanmälningar och felsökningar på tre månader. Teknikerutskick för fortsatt felsökning och byte av fiberbox. Ingen information om kostnaden från Bredband2, varken på eget initiativ eller när jag frågar. Bredband2 säger att om felet beror på min utrustning (dator, router, nätverkskabel) eller mig, kan det kosta. Felet beror inte på något av dem. Sedan kommer faktura på 3394 kronor. Oseriöst företag!
Bedragare som iskallt ljuger o luras!!!! Tar mer betalt än vad man kommer överens om i samtalet o sen är man fast i deras klor…. bestrider man extraavgifter utöver månadsavgiften så stängs internet av direkt utan förvarning!! Flera samtal o olika besked varje gång…. ledsnar till slut o betalar in extraavgifterna via swishlänk i samtal med kundtjänst då det skulle gå snabbt o få tillbaka men får sen höra att det visst kommer ta lång tid ändå när man redan betalat……. lurad igen av dom på mer pengar o inget internet som funkar :-((
Snabba på sätta igång tjänsten men blev helt lurat. Betalar för 500/500Mbps men får 60/60Mbps
Beställde bredbandstjänst i Juni månad av Bredband2 för att av slutas den 17 Augusti. Säljaren rekommenderade att jag även skulle beställa en router för 125k/mån så funkar allt som det ska och det skulle vara lätt att göra felsökning om så var fallet. Lätt perfekt. Bredbandet kopplades in enligt önskan. Den 20e kom ett paket med routern. Då jag skulle installera den insåg jag att jag faktiskt inte hade någon nytta av den så jag ville returnera den tjänsten, men det var omöjligt då den fjortondagars ångerrätten hade gått...
Nya kunder premieras högre än befintliga kunder. För befintliga kunder höjs priset kontinuerligt. Var medveten om att du måste vara "icke kund" i minst 2 månader innan du tecknar dig hos Bredband2 igen. Om inte åker du på "startavgift" och får inte någon rabatt såsom "nya kunder". Välj hellre en annan leverantör som ser till att du får den mest prisvärda tjänsten och ser till dig som befintlig/gammal kund. Bredband2 har massa kampanjer som du som befintlig kund är med och betalar ett högre pris för.
Jag hjälpte en dam med att koppla in en tv-box. Internet fungerade inte. I 6 dagar påstod bredband på att de gav 100/100. Först sa de att det var Telias fel att TV:n inte fungerade, jag delade internet från min telefon och då fungerade boxen. De sa att de måste felanmäla till stadsnätet för det var troligen där problemet satt och behövde veta hur mycket internet som fanns. De fick veta det. De ville också veta vilken ip-adress som fanns på stället vilket var rätt svårt att få fram då inget internet fanns. Till slut anmälde...
Bedragare som försöker mjölka er på pengar
Katastrof företag. Någon månad efter man tecknat ett abonnemang så kommer det information om att de höjer avgiften då deras underleverantör höjt priset. Kan inte nog betona att rekommendera alla att undvika detta bolag.
Allt nedan med avsikt att hjälpa framtida kunder att undvika denna pest. Går inte att kontakta på någon standard epostadress (support@, info@, admin@, etc.. inklusive styrelse), endast uppsägning genom telefon. Detta säger inte lite. Nedan min uppsägning, minus personuppgifter: Hej du ärade supportperson, Detta är min formella uppsägning. Vänligen bekräfta uppsägningsdatum. Önskar dig all lycka och tack för din hjälp! :)
Beställde ett 100/100 bredband från bredband2 som skulle kopplas på samma dag som mitt bredband hos Telenor sades upp. Bredband2 lyckades av någon anledning inte koppla på bredbandet vid avtalad dag, så jag fick gå utan bredband i 5 dagar (inte jättekul när man har ett smart hem..). Efter 5 dagar bad de mig att ringa upp dem, varav det visade sig att de hade höjt priset från 269 kr till 349 kr (utan router), det priset vi avtalade om som fick mig att byta till dem som leverantör slutade alltså gälla innan de ens kopplat...
Beställde för över en månad sedan. När det är dags för inkoppling händer ingenting. Två dagar senare får jag kontakt med supporten som hänvisar till att det kan ta upp till fem dagar efter datumet man valt. ( Varför väljer man inte bara en vecka istället då för en dag? ) Plötsligt kommer ett mail om att min bostad inte uppfyller kraven. Ringer då igen och får besked att handläggaren gjort fel och att det nu är åtgärdat. Dock är priset nu närmare dubbelt så högt. Bredband2 skyllde på att nätavgiften var annorlunda jämfört...
beställer man bredband från ett visst datum så levererar de inte det datumet utan 1-5 arbetsdagar efter. Och om man ringer kundservice så är det för att de som sköter det har andra saker på sin tallrik. Aldrig mer Bredband 2
URUSELT. Varning för detta företag!!
sämta internetet jag någonsin haft, inget fel på levererad hastighet men anslutningen bryts helt oväntat i ungefär 10 sekunder. detta har resulterat i att jag DEMOTADE PÅ LEAGUE OF LEGENDS!!!!!
Modemet gick sönder (coaxial) men de vägrar skicka ut ett nytt, de vägrar också säga upp tjänsten utan skall ta betalt ändå tills uppsägningstiden går ut. Ingen kompensation, ingenting.
När jag beställer blir mitt startdatum samma som beställningsdatum. Hade inte flyttat in i den nya lägenheten, så jag ringer kundtjänst. Där säger man att det inte går att ändra med mindre än att jag får betala ytterligare en startavgift. Försöker sedan snarast nyttja min ångerrätt, men får goddag yxskaft till svar. Skickar även in skriftlig ångeranmälan, men ingen reaktion från B2. Efter en trevligare person på chatten får jag äntligen tala med någon som ifrågasätter kundtjänsts ointresse att ändra startdatum. Får sedan...
Riktig dålig kundbemötande, fick kontakta konsument verket då dom fakturerade för router som jag inte fick. Riktigt dåliga.
Felanmälan ta extremt lång tid att lösa. Jag gjorde fel anmälan 24/04 och det är fortfarande ingen internet hemma, och de vet inte när problemet kan lösas. Felanmälan säger de själva att det ska vara fixat mellan 1 till 5 arbetsdagar men det är inte sant.
När jag fick en spontan höjning 1 och en halv månad efter tecknat avtal så menar dom på att dom har rätt till det trotts att jag kommit överens om ett pris som ska gälla i 12 månader. När jag ber om ljudfilen så vägrar dom skicka den men kräver mig ändå på pengar och startavgiften. Och ingen reklamations avdelning eller chef kontaktar mig trotts att jag bet om att få prata med dem.