Bredband2 AB

Gävlegatan 22, 113 30 Stockholm — Visa karta

Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.

Läs vad 19 kunder tycker om Bredband2 AB

• Gustaf
    Gustaf skrev om Bredband2 AB
    Deras kundservice är det mest ogästvänliga jag upplevt! Läs mer
  • Jordstampat G skrev om Bredband2 AB
    Världens sämsta och sjukaste kundtjänst.
    Det tog över en vecka för dom att hitta igen att jag var kund hos dom och när ärendet väl påbörjades så bröts kontakten helt plötsligt utan åtgärd.

Jag får inte fram någon kundbild, var det enda svaret jag fick av det tiotal handläggare jag kom i kontakt med, vardera efter 20 minuter till en timmes telefonkö.

Det var som en levande mardröm.

Nu orkar jag inte börja om från början med att försöka få dom att hitta igen mig, sin egen kund i sin dator.

Jag kommer aldrig att anlita dom igen och avråder kraftigt alla andra att anlita dom. Läs mer
  • Alexandra H
    Alexandra H skrev om Bredband2 AB
    Det här är ett riktigt hemskt företag utan empati, vilja eller har kunskap att hjälpa eller viljan att finnas där för sina kunder.
    Bli aldrig kund hos Bredband2!
    Har man varit utan internet i 2,5 vecka och man kommer fram till att det är vår utrustning trots att vi inte gjort några ändringar, och att vi utan att gör något med utrustningen att det börjar fungera igen?!
    De vill inte kännas vid kompensation och de har ledorden "Vi utmanar omvärlden i snabb, pålitlig och trygg kommunikation" så är det helt missledande och har man den här kundservicen så finns det snart ingen att kommunicera med. Läs mer
  • Piam W
    Piam W skrev om Bredband2 AB
    Företaget som lurar dig!
    Vi beställde bredband i början av april, men det kom inte igång förrän mitten av juli. De krävde att vi fortsatte att betala hela tiden och vägrar att återbetala för april, maj, juni och halva juli. Detta trots att bolaget vet att det inte fanns bredband och att det krävdes en mindre översyn /reparation av själva tekniken för att få igång internet.
    Och som vi har suttit i olika telefonköer.
    Bredband2 har en helt oacceptabel kundpolicy. Aldrig mer!
    Vi har anmält dem till konsumentverket. Läs mer
  • Jonna E
    Jonna E skrev om Bredband2 AB
    Kan vara bland den värsta kundservicen jag stött på. Förvirrade, oengagerade, tidskrävande att ha och göra med. Dessutom ett väldigt sneaky, o-transparent och girigt företag. Inget svängrum för service överhuvudtaget. Läs mer
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Bredband2 AB
    Valde Bredband2 för deras introduktionserbjudande på halva priset det första halvåret via vårt stadsnät som vårt El-företag hade installerat.
    Funderade inte så mycket på tjänsten som sådan och tänkte att allt fungerade smärtfritt.
    Räkningen fick jag inte, men tänkte att den nog ingick i den faktura vi fick från El-företaget varje månad.
    Nu, 2,5 år efterår kommer Bredband2 på att man inte har koll på sina linjer och kablar och inser att dom inte har fakturerat mig.
    Sådant kan ju hända, och de flesta vanliga företag hade då insett sitt misstag och tagit en del av smällen själv.
    Så fungerar inte bredband2.
    Där är man BARA intresserad av att dra in stålarna, inte alls att försöka behålla en god kundkontakt eller att ta sitt eget ansvar.
    Bredband2 ska nu skicka en räkning på nästan 9000kr till en privatkund.
    Ja, det står i lagen att man kan efterfakturera 3 år, men det betyder inte att man måste.
    Men man måste ju heller inte behålla sina kunder om man inte vill...
    Deras reklam säger att "Dom lyssnar", men det betyder verkligen inte att dom gör något.. Läs mer
  • Gabriella A
    Gabriella A skrev om Bredband2 AB
    Uselt att låta kunderna vänta så länge på att få svar i telefon. 42 min är helt galet! Läs mer
  • INGVAR A skrev om Bredband2 AB
    Alla mina undermappar i inkorgen med mina sparade mail försvann plötsligt för 5,5 veckor sedan. Trots frekventa påstötningar så har jag inte fått dem åter. Två ggr ombads jag ringa kundtjänst. Väntetid ena gången 50 minuter, andra gången 1 tim 50 min. Jag har bett att slippa få ringa kundtjänst igen men de ber mig fortfarande att göra detta.
    Uppdatering 13/3: År nu inne på 8:e veckan utan att ha fått mina mail tillbaka, känns som en mindre katastrof för mig. Två ggr med ca 1 månads mellanrum har kundtjänst sagt mig att det inte går att ha undermappar till inkorgen. När jag berättat att jag haft dem i flera år har de hållit med om att jag nog trots allt har rätt. Läs mer
  • M B skrev om Bredband2 AB
    VARNING för Bredband2, det är nog den sämsta servicen jag stött på under lång tid. Otroligt lååånga telefonköer. Jag blir förvånad att det fortfarande 2018 kan finnas företag som inte förstår sig på kundservice. Otroligt skrattretande att de marknadsför sig som att "vi lyssnar på kunderna" , när det är precis det motsatta. Lyckligtvis har jag nu lyckats säga upp tjänsten, som jag tyvärr måste betala för men som jag aldrig kunnat använda. Läs mer
  • Mikael B skrev om Bredband2 AB
    Oseriöst företag!

De följer bland annat inte de lagar som reglerar konsumenters rätt att ångra köp som gjorts utanför butik. Det handlar om köp som gjorts av t ex telefonförsäljare. Trots att lagstiftningen är tydlig fakturerar de för uppsägningstiden.

JAG HAR ANMÄLT DEM TILL ALLMÄNNA REKLAMMATIONSNÄMNDEN! Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Bredband2 AB
    Otroligt trög teknisk support och ibland helt omöjligt att nå fram i Kundtjänst. Hamnade i en telefonsvarare efter 20 min i kö. Rätt drygt. Tog dem flera dagar att få igång tjänsten på min nya adress. Hade dom satsat på fler tekniker så hade det varit löst på en halv dag max. I fyra dagar var jag tvungen att ha igång datorn direktkopplad till fibercentralen mellan 08-17. När jag bad dem att avsluta mitt abonnemang och stänga ner det (men ändå betala sista månaden) för att välja annan leverantör så vägrade dom och hänvisade till det finstilta i avtalet. Varför dom ska spärra mitt fiber i en månad förstår jag inte. Då är dom ändå dyrare än alla andra i vårt fibernät (Telia öppen) Hade definitivt inte valt Bredband2 idag. Läs mer
  • Robin B
    Robin B skrev om Bredband2 AB
    Sämre blir det faktiskt inte. Driftstörningar flera gånger per dag. Vi ska ha 100/10 mbit/s men kommer aldrig upp i mer än 50/5. Kundtjänsten är som att prata med lata, oengagerade skolungdomar med dåligt språkbruk. Välj annan leverantör - vad som helst är definitivt bättre. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om Bredband2 AB
    Värdelös service, efter ett tiotal samtal till kundtjänsten efter ej fungerande fiberanslutning så fungerar bredbandet efter tre månader. Den kompensation jag erbjuds är 13 dagar då det var den tidigaste notering som kundtjänstmedarbetaren kunde härleda till en regelrätt felanmälan. Jag hänvisar till upprepade felanmälningar tidigare men ingen "notering" påträffas. Skandalöst är vad det är. Omedelbar uppsägning, och företaget bör undvikas. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Bredband2 AB
    Aldrig varit med om värre support! Varning för deras tjänster! Läs mer
  • Junghan P
    Junghan P skrev om Bredband2 AB
    Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer.
    Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!!
    Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig!

De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder.

Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande.
    Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring.

"PTS bedömning
    Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som
    tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. "

För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071"

Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar! Läs mer
    Gustaf, Frank gillar detta
  • Robert skrev om Bredband2 AB
    Levererar fungerande fiberbaserat bredband på 10/10 i hastighet till hyfsat månadspris. Uppmätt med Speedtest är det 9.5/10.67 och ping på 7ms vilket får anses som godkänt. Man får flera publika IP:n också. Någon enstaka gång har det varit lite nertid men då har det rört sig om en timme eller två max. En vän som hade betalningsanmärkningar nekades hos andra bredbandsbolag, men Bredband2 tillät henne att vara kund. Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om Bredband2 AB
    Urusel support. Efter ändringar som Bredband 2 gjorde så gick min kunds hemsida ner. De kunde inte ordna problemen. Gick så långt att vi bestämde oss för att bygga en ny hemsida. Har efter det frågat om små tjänster. De säger att de ska lösa det och höra av sig när det är löst. Flera gånger nu har de inte hört av sig trots att de lovat. När man väl får tag på dom så säger de att de inte kunde lösa det. Dvs. dom kan inte lösa någonting, inte svara på några frågor och de kan inte höra av sig för att säga att de inte kan någonting. Helt värdelösa Läs mer
  • Kunden skrev om Bredband2 AB
    VARNING! Jag tänkte varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan sa istället att JAG skulle kopiera erbjudandet och skicka det till dem?!

Jag har ännu (efter 10-11 månader) varken fått en ursäkt eller ett svar från företaget när jag mailade dem angående ovanstående problem.

Oprofessionellt, ansvarslöst och respektlöst! Läs mer
    Gustaf, Frank gillar detta
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Bredband2 AB
    Fungerar bra, aktiverade via datauttaget och det var igång på 1 minut. Lite ostabilt i hastighet föra 24h men sen har jag fått 94/10 av mina beställda 100/10 så jag är nöjd för priset av 235kr.

Den enda nackdelen just nu är att jag inte kan välja till möjligheten till fast IP men det beror troligen på att det går via Zitius stadsnät Läs mer