Bredband2 AB

Gävlegatan 22, 113 30 Stockholm — Visa karta

Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.

Företag inom telekommunikation nära Bredband2 AB:

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Stig J:
Jag, Vi, är såå nöjda med ER, alltid snabbt svar när man ringer till Er och får då svar på fråga man ställer.Vi kan bara ge Er många ++++++ ...

Läs vad 8 kunder tycker om Bredband2 AB

• Erik B
    Erik B skrev om Bredband2 AB
    Värdelös service, efter ett tiotal samtal till kundtjänsten efter ej fungerande fiberanslutning så fungerar bredbandet efter tre månader. Den kompensation jag erbjuds är 13 dagar då det var den tidigaste notering som kundtjänstmedarbetaren kunde härleda till en regelrätt felanmälan. Jag hänvisar till upprepade felanmälningar tidigare men ingen "notering" påträffas. Skandalöst är vad det är. Omedelbar uppsägning, och företaget bör undvikas.
  • Peter H
    Peter H skrev om Bredband2 AB
    Aldrig varit med om värre support! Varning för deras tjänster!
  • Junghan P
    Junghan P skrev om Bredband2 AB
    Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer.
    Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!!
    Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig!

De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder.

Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande.
    Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring.

"PTS bedömning
    Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som
    tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. "

För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071"

Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar!
  • Robert
    Robert skrev om Bredband2 AB
    Levererar fungerande fiberbaserat bredband på 10/10 i hastighet till hyfsat månadspris. Uppmätt med Speedtest är det 9.5/10.67 och ping på 7ms vilket får anses som godkänt. Man får flera publika IP:n också. Någon enstaka gång har det varit lite nertid men då har det rört sig om en timme eller två max. En vän som hade betalningsanmärkningar nekades hos andra bredbandsbolag, men Bredband2 tillät henne att vara kund.
  • Johan E
    Johan E skrev om Bredband2 AB
    Urusel support. Efter ändringar som Bredband 2 gjorde så gick min kunds hemsida ner. De kunde inte ordna problemen. Gick så långt att vi bestämde oss för att bygga en ny hemsida. Har efter det frågat om små tjänster. De säger att de ska lösa det och höra av sig när det är löst. Flera gånger nu har de inte hört av sig trots att de lovat. När man väl får tag på dom så säger de att de inte kunde lösa det. Dvs. dom kan inte lösa någonting, inte svara på några frågor och de kan inte höra av sig för att säga att de inte kan någonting. Helt värdelösa
  • Vaya P
    Vaya P skrev om Bredband2 AB
    Jag har inte haft några problem med dem. Mitt bredband fungerar ypperligt. Kort eller ingen väntetid alls när jag ringt kundtjänsten. Vänligt bemötande!
    Har inte haft det så länge men fortsätter det så här får de en klar femma!
  • Kunden
    Kunden skrev om Bredband2 AB
    VARNING! Jag tänkte varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan sa istället att JAG skulle kopiera erbjudandet och skicka det till dem?!

Jag har ännu (efter 10-11 månader) varken fått en ursäkt eller ett svar från företaget när jag mailade dem angående ovanstående problem.

Oprofessionellt, ansvarslöst och respektlöst!
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Bredband2 AB
    Fungerar bra, aktiverade via datauttaget och det var igång på 1 minut. Lite ostabilt i hastighet föra 24h men sen har jag fått 94/10 av mina beställda 100/10 så jag är nöjd för priset av 235kr.

Den enda nackdelen just nu är att jag inte kan välja till möjligheten till fast IP men det beror troligen på att det går via Zitius stadsnät

Gävlegatan 22, 113 30 Stockholm