Bredband2 AB

Gävlegatan 22, 113 30 Stockholm — Visa karta

1.4 i betyg av av 31 omdömen

Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.

Läs vad 31 kunder tycker om Bredband2 AB

• SIMON J

2020-06-22

SIMON J skrev om Bredband2 AB
    Det enda positiva jag har att säga om Bredband2 är kvalitén på teknologin.
    Under min period som kund blev jag erbjuden kampanjer och högre hastigheter med löftet att om jag ville ändra tillbaks så är det inte värre än ett samtal, inga förpliktelser och lena röster med entusiastiska och empatiska telefonförsäljare får allt att framstå som att man är i goda händer.

Tills du faktiskt tar upp deras erbjudanden eller visar något tecken på att vilja nergradera din hastighet. Här kommer kruxet;

Erfaren som jag är med hur stora företag opererar, speciellt när det kommer till privatkunder har format mig till en cyniker. Om du någonsin undrar varför alla samtal ska spelas in - i utbildningssyfte som alla hävdar - så är det en av många sätt att försöka binda dig i avtal som, om du inte är vaksam, är mer eller mindre maktlös i om du upptäcker att du blir lurad.

Så jag spelar in alla samtal, ofta med ett vittne i närheten över högtalartelefon så att alla muntliga avtal är bindande. Ett muntligt avtal, i kontrast till deras väl utformade och juridiskt tekniska kontrakt, är svårt att ändra i efterhand.

För när det kom till att nedgradera då kampanjen gått ut hade jag helt plötsligt 12 månader uppsägningstid på den nya hastigheten, något som varken kom upp i korrespondens och skriftligt eller i de orala besluten som togs i samrådan med försäljaren jag talat med.

Efter att metodiskt ha producerat inspelningarna krävdes att jag efterfrågade deras motsvarande inspelning, något jag aldrig fick rätt till trots att det var Bredband2 som försökt kringgå ett avtal, laga gällande. Men jag behövde den inte då jag efter flera "återkom senare" fördröjningar uppmuntrade teamet som in i det sista försökte hävda en påhittad bindningstid att jämföra inspelningarna jag försett dem med med sina egna och först då, fick jag ett syrligt och otrevligt samtal som kändes mer som besvikelse över att jag inte gick att klämma på vad som hade kostat mig dryga tusenlappen i månaden i 12 månader.

I det sista samtalet var det emellertid klart och tydligt en coachad representant som inte skämdes att sätta på mute för att rådfråga vad jag bara kan utgå från var ett team av jurister närvarande för att minimera skadan de orsakat sig själva men även göra det så otrevligt och formellt som möjligt för mig, som från första början blev lovad något och sedan pressat på något jag aldrig gått med på.

Vill du behöva spela in samtalen och, om du saknar motivationen och erfarenhet i dessa högst juridiska frågor (när blev affärer byråkratiska åtaganden?) där du konstant måste vara på vakt så att detta inte händer dig så rekommenderar jag BB2.

Om du inte vill syssla med sånt rekommenderar jag Bahnhof, Bredbandsbolaget, Tele2, m. fl. som är företag jag har erfarenhet av och som bevisat gång på gång att kunden är i centrum. Inte tjäna pengar på naiva eller godtrogna kunder som saknar intresse - eller vetskapen att det ska behövas - i juridiska frågor, undvik BB2 dock. Läs mer
    SIMON J gillar detta
  • 2020-06-20

NICKLAS E skrev om Bredband2 AB
    Kund i 6 år, la märke till att jag betalat för mycket i över ett år jämfört med vad nuvarande kunder betalar (295). Kontaktar dem, de justerar priset från och med nästa fakturaperiod. 4 månader senare höjer de priset(339) igen utan att säga något, upptäcks 6 månader senare, kollar hemsidan igen, priset för andra kunder vid den tidpunkten är då detsamma som vad de justerade till innan (295). Går tydligen väldigt bra att höja priset hur som helst, men aldrig att sänka, då måste kunden hålla ständig koll på vad som erbjuds och tjata på supporten för att "fixa" det.
    Bli endast kund om du vill kontrollera varje faktura och se till att rätt pris betalas från månad till månad. Läs mer
  • 2020-05-07

Ernst Fredrik Waldemar S skrev om Bredband2 AB
    VARNING för detta företag!

Instämmer med det som nästan alla här har skrivit. Efter en månad och många samtal till supporten har de fortfarande inte lyckats koppla in tjänsten! Trots att de inte levererat någon tjänst kommer de att fakturera mig för två månader berättar de när man säger upp tjänsten.

Kundtjänsten har inte koll på några tekniska detaljer och delegerar allt till tekniker. Skyller ifrån sig på sin underleverantör som de inte lyckas kontakta under 2 veckors tid (trots att jag nådde underleverantören själv på 5 minuter). Ingen fungerande möjlighet att eskalera ärenden och ingen återkoppling på de felanmälningar jag gjort med mindre än att man ringer och frågar om det hänt något.

Efter en månad och oändligt tålamod har jag gett upp om att de någonsin kommer att leverera någon tjänst.

Välj en annan leverantör! Läs mer
  • 2020-05-07

Conny Edvard H skrev om Bredband2 AB
    Kan inte rekommendera detta företag. Efter otaliga samtal med kundservice och flera felanmälningar/mätningar. Hade även min enda dator inkopplad till fiberswitchen i hallen i flera dagar så dom skulle kunna göra mätningar. Har jag sagt upp tjänsten. Jag betalar för 100/100 och har dom senaste 4 veckorna haft ca 94/0.95 Som lägst har uppladdningshastigheten legat på 0.2. För att vara fiber är det katastrofalt. Blev utlovad kompensation när felet blivit avhjälpt men det blev det aldrig då dom inte hittar vad som är fel. Efter uppsägning regnar det mejl i inboxen om att om jag binder mej i 12 månader så får jag 4 månader till halva priset. Vem vill binda sig i 12 månader på en tjänst när man inte får felet avhjälpt utan ska betala fullt pris för 100/0.95 som bäst? Skrev o bad dom sluta skicka dessa mejl för jag var ointresserad att binda mej på en tjänst som inte funkar.Fick svar att dom givetvis skulle sluta med det. Idag fick jag nytt "sista chansen mejl igen". Deras slogan om att dom lyssnar på kunden borde vara. " Vi är Döva". Undvik! Nån kompensation lär jag inte se röken av heller. Man betalar ju för flera månader i förskott. På plussidan kan dock sägas att jag blivit vänligt bemött av kundtjänst, dom förtjänar en eloge för det. Hade hört mycket gott om BB2, nu vet jag bättre. 2020-05-07 Vill nu komplettera detta med att efter att ha haft fibernätsägaren här och felsökt så visar det sig att mitt bredband inte ens har varit inkopplat i min lägenhet utan i grannens lägenhet. Teknikern som var här säger att jag hela tiden surfat på ett gammalt comhem ip nummer och att det därför inte är konstigt att min hastighet inte fungerat. Jag har kontaktat BB2 angående detta och begärt att dom ska ersätta mej för att jag betalat för en tjänst till dom sen i oktober som dom inte levererat till mej överhuvudtaget, utan till grannens lägenhet. BB2 svarar i mejl "Hej,

Tack för att du kontaktar oss.

Beställningen har gjorts med korrekta uppgifter sen därefter är det Zitius som aktivera tjänsterna. Jag kommer ta detta vidare för att se vad vi ska göra. Men vi har bara aktiverat på den adress som du har lagt beställningen på.

Vi på Bredband2 önskar dig en fortsatt bra dag!

Med vänliga hälsningar,

Emelie Johansson
    Service center " Om jag lämnar bilen på verkstaden så kan jag väl inte betala för att grannens bil blir lagad och betala för detta? Oavsett om det är Zitius eller Bredband2 som gjort ett misstag så kan jag nog tycka att dom borde vara väldigt måna om att kompensera kunden så att dom slipper ett omdöme som detta. Det handlar om några tusenlappar totalt. Jag tänker ta kontakt med KO och ARN och se vilka rättigheter jag har att få tillbaka pengarna för en tjänst jag betalat för men inte fått. Sålänge det funkar lyssnar dom säkert, gör dom fel kan ni glömma kompensation. Läs mer
  • Gustav Stefan L

2020-03-05

Gustav Stefan L skrev om Bredband2 AB
    Det sämsta företaget jag varit i kontakt med!
    Anser sig ha startat upp tjänsten men när man väl 5 dagar senare ska använda sitt bredband så funkar ingenting.
    Dessutom oskäliga villkor om ångerrätt, då man får betala för tjänsten under 1 månad även fast man valt att säga upp avtalet under ångerrätten. Erbjud inte distansavtal och start av tjänst under ångerrätten om ni inte är beredda att stå för kostnaderna som uppstår om någon använder ångerrätten.
    När man väl kommer i kontakt med någon på deras okunniga kundservice så kan ingen svara på frågor, lösa problemen eller ge något svar.
    Totalt värdelöst. Läs mer
    Ernst Fredrik Waldemar S gillar detta
  • Edward V

2020-01-21

Edward V skrev om Bredband2 AB
    Bredbandet fungerar bra, när det väl fungerar. Har en 1000/1000 lina och får ut 290/91 genom deras router.(observera att det går att få ut 1000/1000 i området utan problem).
    När man ringer kundtjänst så säger dem att de har absolut ingen hastighetsgaranti genom deras egna router. Dom säljer alltså en tjänst utan garanti på att den ska fungera.

De påstår att deras router är en av de bästa på marknaden. Det är en fullständig lögn. Det är en budgetrouter från Inteno. Har testat en annan router, och då fungerar allting som det ska. Känner flera som har bredband2 som kastat deras skitrouter för länge sen. Det fungerar bättre med en router från 2008.
    När jag påpekar det för kundtjänst så är de bara otrevliga och kommer med ursäkten att " routern kommer från ett externt bolag, vi har inget ansvar för den", även fast det står bredband2 på själva routern.

Jag förstår att många väljer bredband2 eftersom de är billiga. Men ibland är det bättre att betala lite mer för att få bättre delar och bättre kundtjänst. Detta fall är ett sådant. Vill du slippa problem? Välj en annan leverantör. Läs mer
  • MARIA B

2020-01-14

MARIA B skrev om Bredband2 AB
    Upptäckte att ni inte sade upp min router när jag sade upp mitt bredband. Jävla fult att man inte blir frågad eftersom jag inte visste att det var tekniskt sett två olika kontrakt. FULT SPEL! Läs mer
  • Erdinc C

2019-11-04

Erdinc C skrev om Bredband2 AB
    Snabb service. Anmälde mig för bredband på hemsidan kl 8 på morgonen och hade bredband innan lunch samma dag. Känns som att bara missnöjda kunder sökt sig till reco Läs mer
  • 2019-05-14

Hampus H skrev om Bredband2 AB
    Jag passade på att skapa ett konto för att skriva om min upplevelse av Bredband2, tyvärr är den under all kritik.

Beställde en flytt av mitt abonnemang fem veckor i förväg, får svar manuellt att allting kommer vara ordnat på den nya adressen till utsatt datum.
    När utsatt datum inträder har de inte kopplat in bredbandet och meddelar via supporten att de inte arbetar helgdagar och därför är inkopplingen lagd sist i kö. Jag skulle alltså valt dagen innan (fredag) om jag ville få det inkopplat i tid. Hade detta stått, dvs att de inte jobbar helger hade det varit OK, men de erkänner själva att det inte framgår på hemsidan eller i villkoren och kommer förtydliga det.

Nu har det gått fyra dagar sedan utsatt datum för inkoppling och har fortfarande inte fått något bredband. Bredband2 svarar att det tar 1-5 arbetsdagar för en inkoppling(deras konkurrenter gör samma operation med det samma, mer eller mindre samtidigt som man pratar med dem).

Gällande kompensation så meddelar faktureringsavdelningen att de inte ger ersättning, han totalvägrade att göra avdrag även fast det uppenbart är Bredband2 som fallerat.

Dagen efter får jag ett automatiskt meddelande om halva priset i sex månader på grund av att jag sagt upp abonnemanget. (Alltså helt oberoende på mina problem).

Slutsats, Bredband2 ger billiga erbjudanden, men teckna det endast om du har andra alternativ till internet under tiden som de kopplar in det. Räkna sedan inte med kompensation förrän det redan är uppsagt och du lessnat på företaget.

Usch. Känner stort avsmak för företagets policys även om personalen emellanåt är trevlig att prata med. Läs mer
  • 2019-03-21

Niklas H skrev om Bredband2 AB
    Riktigt oseriöst företag, kundtjänst verkar ha noll koll och är extremt ohjälpsamma. Undvik! Läs mer
  • 2019-03-04

Benjamin Bittone skrev om Bredband2 AB
    Det värsta är att de utger sig för att vara kundorienterade och att de lyssnar på kunden. SKITSNACK!!! De lyssnar inte ett dugg... Jag pratade med olika personer hela tiden som säger olika saker och de verkar inte föra någon daganteckning i systemet så ingen vet vad den andra har sagt. Detta är inte något företag man vill ha kontakt med eller köpa någon tjänst utav eftersom servicen är så pass kass. Läs mer
  • 2019-02-06

Stefan S skrev om Bredband2 AB
    Det sämsta företaget jag varit i kontakt med. Supporten låtsas vara engagerad men det är tillbakakaka på allting. Strategin är antagligen att trötta ut kunden som söker hjälp istället för att hjälpa kunden. Kanske är det billigare att tappa en kund än att försöka hjälpa den. De tror att man själv ska sitta och bevaka sin uppkoppling manuellt och har inga förslag på pingprogram eller dylikt. Alltid en ny handläggare vid varje kontakt och inte möjligt att få prata med en chef. Läs mer
  • Gustaf

2018-11-27

Gustaf skrev om Bredband2 AB
    Deras kundservice är det mest ogästvänliga jag upplevt! Läs mer
  • 2018-11-13

Jordstampat G skrev om Bredband2 AB
    Världens sämsta och sjukaste kundtjänst.
    Det tog över en vecka för dom att hitta igen att jag var kund hos dom och när ärendet väl påbörjades så bröts kontakten helt plötsligt utan åtgärd.

Jag får inte fram någon kundbild, var det enda svaret jag fick av det tiotal handläggare jag kom i kontakt med, vardera efter 20 minuter till en timmes telefonkö.

Det var som en levande mardröm.

Nu orkar jag inte börja om från början med att försöka få dom att hitta igen mig, sin egen kund i sin dator.

Jag kommer aldrig att anlita dom igen och avråder kraftigt alla andra att anlita dom. Läs mer
  • Alexandra H

2018-09-27

Alexandra H skrev om Bredband2 AB
    Det här är ett riktigt hemskt företag utan empati, vilja eller har kunskap att hjälpa eller viljan att finnas där för sina kunder.
    Bli aldrig kund hos Bredband2!
    Har man varit utan internet i 2,5 vecka och man kommer fram till att det är vår utrustning trots att vi inte gjort några ändringar, och att vi utan att gör något med utrustningen att det börjar fungera igen?!
    De vill inte kännas vid kompensation och de har ledorden "Vi utmanar omvärlden i snabb, pålitlig och trygg kommunikation" så är det helt missledande och har man den här kundservicen så finns det snart ingen att kommunicera med. Läs mer
  • Piam W

2018-09-04

Piam W skrev om Bredband2 AB
    Företaget som lurar dig!
    Vi beställde bredband i början av april, men det kom inte igång förrän mitten av juli. De krävde att vi fortsatte att betala hela tiden och vägrar att återbetala för april, maj, juni och halva juli. Detta trots att bolaget vet att det inte fanns bredband och att det krävdes en mindre översyn /reparation av själva tekniken för att få igång internet.
    Och som vi har suttit i olika telefonköer.
    Bredband2 har en helt oacceptabel kundpolicy. Aldrig mer!
    Vi har anmält dem till konsumentverket. Läs mer
  • Jonna E

2018-07-23

Jonna E skrev om Bredband2 AB
    Kan vara bland den värsta kundservicen jag stött på. Förvirrade, oengagerade, tidskrävande att ha och göra med. Dessutom ett väldigt sneaky, o-transparent och girigt företag. Inget svängrum för service överhuvudtaget. Läs mer
  • THOMAS T

2018-04-10

THOMAS T skrev om Bredband2 AB
    Valde Bredband2 för deras introduktionserbjudande på halva priset det första halvåret via vårt stadsnät som vårt El-företag hade installerat.
    Funderade inte så mycket på tjänsten som sådan och tänkte att allt fungerade smärtfritt.
    Räkningen fick jag inte, men tänkte att den nog ingick i den faktura vi fick från El-företaget varje månad.
    Nu, 2,5 år efterår kommer Bredband2 på att man inte har koll på sina linjer och kablar och inser att dom inte har fakturerat mig.
    Sådant kan ju hända, och de flesta vanliga företag hade då insett sitt misstag och tagit en del av smällen själv.
    Så fungerar inte bredband2.
    Där är man BARA intresserad av att dra in stålarna, inte alls att försöka behålla en god kundkontakt eller att ta sitt eget ansvar.
    Bredband2 ska nu skicka en räkning på nästan 9000kr till en privatkund.
    Ja, det står i lagen att man kan efterfakturera 3 år, men det betyder inte att man måste.
    Men man måste ju heller inte behålla sina kunder om man inte vill...
    Deras reklam säger att "Dom lyssnar", men det betyder verkligen inte att dom gör något.. Läs mer
  • Gabriella A

2018-03-29

Gabriella A skrev om Bredband2 AB
    Uselt att låta kunderna vänta så länge på att få svar i telefon. 42 min är helt galet! Läs mer
  • 2018-03-01

Ingvar A skrev om Bredband2 AB
    Alla mina undermappar i inkorgen med mina sparade mail försvann plötsligt för 5,5 veckor sedan. Trots frekventa påstötningar så har jag inte fått dem åter. Två ggr ombads jag ringa kundtjänst. Väntetid ena gången 50 minuter, andra gången 1 tim 50 min. Jag har bett att slippa få ringa kundtjänst igen men de ber mig fortfarande att göra detta.
    Uppdatering 13/3: År nu inne på 8:e veckan utan att ha fått mina mail tillbaka, känns som en mindre katastrof för mig. Två ggr med ca 1 månads mellanrum har kundtjänst sagt mig att det inte går att ha undermappar till inkorgen. När jag berättat att jag haft dem i flera år har de hållit med om att jag nog trots allt har rätt. Läs mer
  • 2018-02-13

M B skrev om Bredband2 AB
    VARNING för Bredband2, det är nog den sämsta servicen jag stött på under lång tid. Otroligt lååånga telefonköer. Jag blir förvånad att det fortfarande 2018 kan finnas företag som inte förstår sig på kundservice. Otroligt skrattretande att de marknadsför sig som att "vi lyssnar på kunderna" , när det är precis det motsatta. Lyckligtvis har jag nu lyckats säga upp tjänsten, som jag tyvärr måste betala för men som jag aldrig kunnat använda. Läs mer
  • 2017-11-30

Mikael B skrev om Bredband2 AB
    Oseriöst företag!

De följer bland annat inte de lagar som reglerar konsumenters rätt att ångra köp som gjorts utanför butik. Det handlar om köp som gjorts av t ex telefonförsäljare. Trots att lagstiftningen är tydlig fakturerar de för uppsägningstiden.

JAG HAR ANMÄLT DEM TILL ALLMÄNNA REKLAMMATIONSNÄMNDEN! Läs mer
  • Daniel J

2017-07-02

Daniel J skrev om Bredband2 AB
    Otroligt trög teknisk support och ibland helt omöjligt att nå fram i Kundtjänst. Hamnade i en telefonsvarare efter 20 min i kö. Rätt drygt. Tog dem flera dagar att få igång tjänsten på min nya adress. Hade dom satsat på fler tekniker så hade det varit löst på en halv dag max. I fyra dagar var jag tvungen att ha igång datorn direktkopplad till fibercentralen mellan 08-17. När jag bad dem att avsluta mitt abonnemang och stänga ner det (men ändå betala sista månaden) för att välja annan leverantör så vägrade dom och hänvisade till det finstilta i avtalet. Varför dom ska spärra mitt fiber i en månad förstår jag inte. Då är dom ändå dyrare än alla andra i vårt fibernät (Telia öppen) Hade definitivt inte valt Bredband2 idag. Läs mer
  • Robin B

2017-02-21

Robin B skrev om Bredband2 AB
    Sämre blir det faktiskt inte. Driftstörningar flera gånger per dag. Vi ska ha 100/10 mbit/s men kommer aldrig upp i mer än 50/5. Kundtjänsten är som att prata med lata, oengagerade skolungdomar med dåligt språkbruk. Välj annan leverantör - vad som helst är definitivt bättre. Läs mer
  • Erik B

2016-04-18

Erik B skrev om Bredband2 AB
    Värdelös service, efter ett tiotal samtal till kundtjänsten efter ej fungerande fiberanslutning så fungerar bredbandet efter tre månader. Den kompensation jag erbjuds är 13 dagar då det var den tidigaste notering som kundtjänstmedarbetaren kunde härleda till en regelrätt felanmälan. Jag hänvisar till upprepade felanmälningar tidigare men ingen "notering" påträffas. Skandalöst är vad det är. Omedelbar uppsägning, och företaget bör undvikas. Läs mer
  • Peter H

2016-04-13

Peter H skrev om Bredband2 AB
    Aldrig varit med om värre support! Varning för deras tjänster! Läs mer
  • Jung Han P

2015-12-29

Jung Han P skrev om Bredband2 AB
    Bredband2 lockar sina kunder lågt pris och kampanjer.
    Men håll ögonen öppna! De smyghöjer priserna!!!
    Jag blev drabbad... mitt pris som var 216 kr/månad när jag tecknade för abonnemanget(100/100 Mbit) har de höjt i smyg med en liten notis på e-fakturan som betalas automatiskt och jag har betalat 265 kr/månad i 12 månader ovetande när deras ordinariepris ligger nu på 217 kr/månad!! De har lyckats lura till sig nästan 600 kr extra från mig!

De lockar nya kunder med halva pris på ordinariepris i 6 månader men sedan luras de på dom som är trogna och betalar sina fakturor i tid via autogiro/e-faktura. 3 månaders förskottsbetalning är ett skämt! Vill man betala per månad så kostar det extra. Ännu ett sätt luras och binda upp sina kunder.

Deras kundtjänst är under all kritik! Det tar minst 1 timmes telefonkö-tid för att komma fram och då får man ingen bra bemötande.
    Det värsta är att kundtjänsten inte erkänner att det inte har gått rätt till utan försvarar sitt bedrägliga affärsmodell och skyller på mig att jag inte uppmärksammat på prishöjningen, trots att de har brutit mot lag och PTS allmänna råd om villkorsändring.

"PTS bedömning
    Enligt PTS bedömning har Bredband2 inte underrättat abonnenterna i enlighet med 5 kap 16 § LEK samt PTS allmänna råd om villkorsändringar. Det framgår av underlag som inkommit till PTS att bolaget inte underrättat abonnenterna en månad innan ändringen träder ikraft. Abonnenterna har inte heller fått upplysning om sin rätt att säga upp avtalet. Bredband2 har inte heller hållit information om villkorsändringen särskild från annan typ av information som
    tillhandahållaren tillhandahåller abonnenterna. "

För att läsa hela dokumentet från PTS(Post- och telestyrelsen) sök på" bredband2" på PTS-hemsidan och sedan klicka på länken som heter"Underrättelse-bredband2-15-3071"

Kan verkligen inte rekommendera detta företag. Kundtjänsten är ur-ursel och deras affärsmodell är att locka nya kunder med kampanjer och lura befintliga kunder på pengar! Läs mer
    Gustaf, Frank gillar detta
  • 2015-05-24

Robert Claes K skrev om Bredband2 AB
    Levererar fungerande fiberbaserat bredband på 10/10 i hastighet till hyfsat månadspris. Uppmätt med Speedtest är det 9.5/10.67 och ping på 7ms vilket får anses som godkänt. Man får flera publika IP:n också. Någon enstaka gång har det varit lite nertid men då har det rört sig om en timme eller två max. En vän som hade betalningsanmärkningar nekades hos andra bredbandsbolag, men Bredband2 tillät henne att vara kund. Läs mer
  • Johan E

2014-12-05

Johan E skrev om Bredband2 AB
    Urusel support. Efter ändringar som Bredband 2 gjorde så gick min kunds hemsida ner. De kunde inte ordna problemen. Gick så långt att vi bestämde oss för att bygga en ny hemsida. Har efter det frågat om små tjänster. De säger att de ska lösa det och höra av sig när det är löst. Flera gånger nu har de inte hört av sig trots att de lovat. När man väl får tag på dom så säger de att de inte kunde lösa det. Dvs. dom kan inte lösa någonting, inte svara på några frågor och de kan inte höra av sig för att säga att de inte kan någonting. Helt värdelösa Läs mer
  • 2011-11-03

Kunden skrev om Bredband2 AB
    VARNING! Jag tänkte varna för Bredband2! Jag har aldrig stött på så mycket problem under en så kort tid. De på supporten är också oerhört oförskämda.

Efter en oerhörd otrevlig upplevelse och konversation med en viss Niklas (som inte ville uppge sitt fulla namn) på Bredband2 angående en felaktig faktura valde jag att säga upp mitt abonnemang.

Jag är väldigt besviken på den behandling jag har fått. Inte bara samtalet (ovan) utan också den okunskap som finns deras egna erbjudanden och det merarbete jag utfört/utstått som kund inom en kort period; att jag fått fyra felaktiga fakturor (även efter två uppsägningar(!)), skickat flertalet mail, och tvingats ringa många samtal, inte bara till dem utan också till Opennet som är deras samarbetspartner för att reda ut allt krångel på Bredband2.

När jag krävde bli kopplad/få kontaktuppg till en ansvarig på Bredband2 efter Niklas bemötande blir jag vägrad detta, med anledning av att "de har bättre saker för sig". Vad är detta för svar? Jag jobbar själv på ett globalt företag med försäljning inom B2B och förstår inte alls vad en mellanchef kan ha för sig som är viktigare än att skapa business/PR/få nöjda kunder, särskild en mellanchef inom kundtjänst! Ännu en sak som jag undrar över är varför denna Niklas (som ansåg att allt gick rätt till) inte kommenterade "Kampanj Halva Priset" i fakturan som verkar komma från ingenstans. Och varför kunde inte han ska stå till service att kontakta Opennet själv, utan sa istället att JAG skulle kopiera erbjudandet och skicka det till dem?!

Jag har ännu (efter 10-11 månader) varken fått en ursäkt eller ett svar från företaget när jag mailade dem angående ovanstående problem.

Oprofessionellt, ansvarslöst och respektlöst! Läs mer
    Gustaf, Frank gillar detta
  • Tobias S

2011-08-06

Tobias S skrev om Bredband2 AB
    Fungerar bra, aktiverade via datauttaget och det var igång på 1 minut. Lite ostabilt i hastighet föra 24h men sen har jag fått 94/10 av mina beställda 100/10 så jag är nöjd för priset av 235kr.

Den enda nackdelen just nu är att jag inte kan välja till möjligheten till fast IP men det beror troligen på att det går via Zitius stadsnät Läs mer