Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Bredbandsbolaget
-
skrev om Bredbandsbolaget
Sämsta bredbandsbolaget förutom Comhem så klart.. fick hjälp I helgen att installera min nya dator då upptäcktes att jag bara får 146 i hastighet o vi betalar för 500-1000..påtalar detta i kundtjänsten killen i kundtjänsten hjälper mig att fylla I ny kod o i datan o i telefon o det funkar nu får 446 så rätt ok. Fick en annan kod från början blev alltså lurad att skriva in fel kod från början så dem tjänar pengar på att ge sämsta uppkoppling o man betalar för högsta..Nu börjar helsiket efter att datan är klar svartnar våra 2 tv apparater pratar med kundtjänsten mellan kl 19-21 som är trevlig o försöker hjälpa mig att få igång min tv som vi betalar för dubbelt för då vi har två. Jag får springa mellan vardagsrummet/sovrummet o dra ut sladdar/starta om upp o klättra för att komma åt vår router..efter 1.5 h säger han att han inte är bra på detta utan får hjälp av en specialist på detta han går också bet på detta..alltså blir utan tv o vet ej när det ska fixas..Blir lovad en ny router o en slad som jag kan dra själv mellan router och tv..behöver jag mer hjälp får jag betala det själv 499 kr/h..annars läsa på nätet hur jag ska göra för att installera detta..Bara detta om specialist inte fixar det lär ju jag inte göra det heller..Bara hålla tummarna på ny router o att det ska funka bättre..undermåliga produkter som man betalar för o en tjänst man inte får som dem tar fullt pris för. HAR DU ETT VAL VÄLJ INTE BREDBANDSBOLAGET!! Själv hade jag inget val fick välja på Comhem/Bredbandsbolaget som br tecknat avtal med..
-
-
skrev om Bredbandsbolaget
Jag har aldrig någonsin fått ett så dåligt bemötande som hos Bredbandsbolaget.
Jag skulle kunna skriva en hel bok om er.
Precis allt som har kunnat gå fel, har blivit fel.
Det är alltid minst 25 minuters väntetid till support eller fakturafrågor. -
skrev om Bredbandsbolaget
Jag beställde fiber till min villa förra året (2017). Bokade tid för underleverantörerna att komma hem till mig denna vår (2018) , tog ledigt från jobbet, ringde till Bredbandsbolaget när jag blev ombedd, hämtade ut routern som jag fick hemskickad och följde i övrigt alla instruktioner från både BB och underleverantören el-tel.
Från ingenstans fick jag för några veckor sen ett mail från Bredbandsbolaget om att de ställt in min installation av fiber. Jag ringde till Bredbandsbolaget och frågade varför, de sa att de begått ett misstag. Detta misstag kommer leda till att jag får fiber installerat ETT ÅR SENARE, 2019.
Jag får ingen ekonomisk kompensation, trots att jag nu måste använda mig av mobilt internet ännu ett år för stora kostnader och trots att misstaget är helt och hållet deras. Har förstås anmält ärendet till Konsumentverket, vi får se vad de säger.
Som om det inte vore nog fick jag häromdagen hem en faktura på 19600 kronor från Bredbandsbolaget. Jag skulle alltså betala för fiberinstallationen som jag kommer att få först om mer än ett år. Vet inte vad jag ska säga. Är bara trött. -
skrev om Bredbandsbolaget
Uselt. Bredbandsbolaget tycker tydligen det är ok att man är utan fiber över 2 veckor för de har så undermåliga underleverantörer dvs. bredbandsgruppen som inte ens kommer på utsatt tid flera gånger! De tycker det är "tråkigt" och de förstår men de gör inget åt saken. Vägrar hjälpa.
-
skrev om Bredbandsbolaget
En garanti för instabilt internet, dåliga hastigheter och undermålig hjälp från kundtjänst.