PV Solenergi

PV Solenergi

www.pvsol.se
  • Badge2023

PV Solenergi grundades 2021 med säte i Upplands Väsby, Stockholm. Bolaget bedriver projektledning och installation av solceller på tak i hela Mälardalsregionen. Våra anläggningar är omsorgsfullt utformade med produkter av hög kvalitet. Vi beaktar takets skick för att bevara hållbara och funktionella anläggningar i många år framöver....

30 omdömen om PV Solenergi

Fredrik A
Skrev om PV Solenergi

PV sol har nyligen installerat en solcellsanläggning (33000kw) på vårat ladugårds tak i Sörmland. Skickade offert till flera aktörer men att valet blev PV sol efter djupare analys var givet. Vi är väldigt nöjda med allt från projektering, hantering, montering och slutresultat av anläggningen. Proffsigt utfört, snyggt monterat med ett stort ansvars tänk samt att PV sol levt upp till utlovad sluteffekt, inga glädjekalkyler. Mycket noga med att följa de bransch standarder som finns, vilket tyvärr inte är fallet med många...

Carl-Oscar M
Skrev om PV Solenergi

Installationen gick snabbt och effektivt. Några småmissar med kabelfastsättningen upptäckes vid besiktningen men det fixades av PV Solenergi så fort vädret tillät. Det enda som drar ner betyget är att installationen blev försenad med ungefär en månad.

Svar från PV Solenergi

Tack för det fina omdömet och vad bra att vi kunde reda ut missförståndet kring leveranstiden över telefon då installationen slutfördes 5 veckor i förtid 🤗

Robert B
Skrev om PV Solenergi

Duktiga proffsiga och lyhördhet. Bra feedback och proffsiga råd. Mycket bra erfarenhet.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för möjligheten att få installera er solcellsanläggning! Din feedback gläder oss 🙏🏻

Sten S
Skrev om PV Solenergi

Vi blev bra bemötta och fick svar på alla våra frågor. Företaget levde upp till våra förväntningar. Vi köpte solceller med installation. De blev snyggt uppsatta på taket. Vi är gärna referens.

Svar från PV Solenergi

Tack för förtroendet att få installera era solceller! Det var ett nöje att få lära känna er 😊

Edwin H
Skrev om PV Solenergi

Allt gick smidigt och snabbt, god kommunikation med mig som kund så att jag visste vad som skedde

Svar från PV Solenergi

Tack för de fina orden och stort lycka till i framtiden med er anläggning! ☀️

Jonas G
Skrev om PV Solenergi

Jag är mycket nöjd med min erfarenhet av PV Solenergi. De visade verkligen sitt engagemang från första stund. Det skapade förtroende att de tog sig tid att göra platsbesök redan vid offertlämnandet. Under hela processen har kommunikationen varit utmärkt. Jag har känt mig välinformerad och har kunnat ställa frågor när som helst. Det var en väl förberedda och välplanerade installationen. De höll tidplanen. Jag är väldigt nöjd med resultatet och deras arbete både innan och under installationen

Svar från PV Solenergi

Tack så mycket för ditt positiva omdöme! Det gläder oss att höra att du är nöjd med din upplevelse och att vårt engagemang och kommunikation har uppskattats eftersom vi alltid strävar efter att leverera både utmärkt service och resultat. Tack för att du valde oss för din solcellsinstallation.

Arne B
Skrev om PV Solenergi

Jag fick in 5 offerter för solenergisystem, 4 st var beräknade på leverantörernas kontor med hjälp av kartor och översikter från nätet av mitt hus och garage. PV Solenergi däremot kom personligen snabbt ut på plats och kontrollerade förutsättningarna samt gjorde exakta mätningar av taken. Denna direkta kontakt med projektledaren har fortsatt genom hela installationsprocessen där planenliga tider har hållits och frågor har lösts direkt. Jag har PV Solenergi som bollplank även nu efter installationen. M.a.o Mycket nöjd kund.

Svar från PV Solenergi

Vi är otroligt tacksamma för din feedback och glada att du uppskattade det personliga tillvägagångssättet och detaljnivån vi lägger på våra platsbesök och offertprocesser. Att hålla projektet i linje med planerade tider och ge snabba svar på frågor är en prioritet för oss. Det är underbart att höra att du fortfarande ser oss som ett stöd efter installationen. Stort tack för att du valde PV Solenergi och för att du är en mycket nöjd kund!

Andreas K
Skrev om PV Solenergi

Vi köpte en komplett installation av solcellspaneler samt laddbox för bil. Snabb och bra service. Lugn och tydlig uppföljning/förklaring under hela installationsprocessen.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för möjligheten och tack för omdömet. Vi önskar er lycka till med anläggningen och hoppas på många soliga timmar framöver!

Mattias G
Skrev om PV Solenergi

Hej, svar har dröjt. Detta pga att jag ville ha sett anläggningen i funktion innan jag svarade. Men Vattenfall har helt sanslösa väntetider för att ansluta till nätet. Vi väntar fortfarande över tre månader senare, vilket ju känns väldigt frustrerande. Vi vill ju kunna bidra med miljövänlig energi nu när vi har anläggningen! Så inte funktionen, men jag kan bedöma kontakt, leverans noggrannhet. Jag tycker PV Sol gjort ett strålande arbete när det gäller kontakt, information, inlyssnande, konkreta förslag, praktiska lösningar...

Svar från PV Solenergi

Väldigt tråkigt att ni behövt vänta så pass länge. Vi hoppas verkligen att ni kommer igång så snart som möjligt. Tills dess vill vi verkligen passa på att tacka för de fina orden! Er upplevelse och erfarenhet av oss går i linje med våra målsättningar och det gör oss extra stolta 🌟

Raphael S
Skrev om PV Solenergi

Väldigt trevligt och professionellt bemötande av all ledning och personal. Från att de kom ut och tittade och vi kom överens om anläggningstyp för solpaneler till att det var färdigställt tog det totalt tre veckor. Från att material levererats tog det tre dagar innan allt var klart. Har fått tydlig användarinformation samt dokumentation för användning. Supernöjd med detta företag!

Svar från PV Solenergi

Tack så hemskt mycket för förtroendet och för att ni delar med er av er upplevelse. Vi är väldigt glada över möjligheten att få installera er fina anläggning!

Bager B
Skrev om PV Solenergi

De gjorde jobbet och höll tiden även svarade i tid. Allt fungerade som det ska 😀😀😀😀

Svar från PV Solenergi

Tack för din positiva feedback! Vi är glada att höra att du är nöjd med installationen 😄

Bodil A
Skrev om PV Solenergi

Väldigt proffsigt bemötande och utförande av arbete. Snabba och vänliga. Känns som det är god kvalitet

Svar från PV Solenergi

Hej Bodil. Stort tack för förtroendet och det fina omdömet! Vi är glada över att kunna möta era förväntningar. Tack för möjligheten att få installera er anläggning.

Kerstin S
Skrev om PV Solenergi

Hålla inte påskriven offert Två dagar innan leveransen kom meddelande om en sämre solcell produktionsprodukt ca.1000kw mindre el och den var leveransbart samma dag som den andra skulle komma, väldig märklig! Säkerheten följer inte upp lag och regel när man installerade på taket dom solpaneler

Svar från PV Solenergi

Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att vi inte kunde leva upp till era förväntningar och tar med oss er feedback.

Claes E
Skrev om PV Solenergi

Stort förtroende, anbefalles, bra service.

Svar från PV Solenergi

Tack så hemskt mycket, Claes. Nöjet är på vår sida!

Ibrahim M
Skrev om PV Solenergi

Håller vad de lovar Snabba och effektiva

Svar från PV Solenergi

Tack för ditt omdöme, Ibrahim. Vi finns tillgängliga om du skulle behöva någon hjälp i framtiden!

Issa R
Skrev om PV Solenergi

Mycket informativt, tydligt och bra service. Har fått över 10 offerter men valde att gå med PV pga deras professionalism

Svar från PV Solenergi

Tack så hemskt mycket! Vi är stolta över möjligheten att få installera er anläggning med tanke på den stora konkurrensen :)

Eva Marie Elisabeth F

Ber service och kunnande bemötande. Löpande uppdateringar genom hela processen och tydlig information. Kan inte säga annat än att vi är väldigt nöjda.

Svar från PV Solenergi

Vi är otroligt tacksamma för det fina omdömet! Lycka till i fortsättningen.

Anette B
Skrev om PV Solenergi

Bra möte med info, hjälpsamma och förklarade bra. Bokade upp sig relativt snabbt när allt var klart med Eon. Vi har installerat solceller.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för ert fina omdöme och förtroendet att få installera er solcellsanläggning!

Shantanu B
Skrev om PV Solenergi

They are very professional and humane in their approach. The installation was done as per commitment. Although the project came up with a special of laying some cables underground, they handled it smoothly and efficiently. Moreover, the offer did not have any fringes and heavy overhead costs. I highly recommend PV Solenergi as their solution are practical, prompt and cost-effective. A big thank you for all their efforts.

Svar från PV Solenergi

Thank you for your kind words. We truly appreciate your recommendation and are grateful for your acknowledgement of our services!

Ulf Z
Skrev om PV Solenergi

Allt flöt på precis som överenskommet. Inga problem på vägen. Snyggt, snabbt och smidigt. Jag återkommer gärna.

Svar från PV Solenergi

Tack för att vi fick möjligheten att installera er anläggning - vi hoppas på att få komma tillbaka!

Nimai L
Skrev om PV Solenergi

Mycket snabb service och bra kommunikation. Solpanelerna var helt installerade på bara 3 dagar. Skulle rekommendera!

Svar från PV Solenergi

Tack för det fina omdömet! Vi värderar snabb service och kommunikation oerhört högt - vi är glada över att det uppmärksammats.

Johan L
Skrev om PV Solenergi

Bra pris, vettiga villkor och måna om säkerheten var viktiga faktorer när vi valde PV Sol. Fick ett positivt och professionellt bemötande från första början och vill framförallt lyfta fram den goda kommunikationen både innan och under processen. Tydlighet och diskussioner/frågor kring val av paneler, växelriktare, processen, leveranstid har lotsat oss genom projektet. Kan varmt rekommendera PV Sol.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för ert generösa omdöme! Det värmer att höra att våra grundläggande värderingar låg som grund i ert beslut, att kommunikationen fungerade väl och att ni kan rekommendera oss på PV Solenergi.

Gunnar K
Skrev om PV Solenergi

Bra vägledning genom hela projektet Strukturerat anbud Snabb leverans vid avtalad tid Proffsiga yrkesmän fackmannamässiga och följer branschreglerna Bra bemötande av samtliga yrkesmän

Svar från PV Solenergi

Tack för det positiva omdömet! Vi är glada att höra om din upplevelse och ett bra bemötande av vår personal. Vi hoppas att du är nöjd med resultatet!

Ingvar N
Skrev om PV Solenergi

Bra dialog, kunnig säljare, bra genomgång hur allt funkar. Kan verkligen rekommendera PV som installatör. Och nöjd med priset efter att ha jämfört flera lokala firmor. Skönt vara igång efter bara ett par månaders en projektet började.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för att vi fick installera er anläggning. Tack för att du delar med dig av din upplevelse!

Taisa R
Skrev om PV Solenergi

PV sol hållit vad de har lovat från start till slut av processen. Gott bemötande och fin service. Nöjda kunder. Bengt och Taisa

Svar från PV Solenergi

Tack så mycket för möjligheten att få installera er anläggning - vi är glada att vi kunnat motsvara era förväntningar.

Berit A
Skrev om PV Solenergi

Snabbt, seriöst och serviceinriktat. Helt fantastisk service. Snabbt och seriöst. Jag valde firma dels utifrån snabbhet gällande offert och starttid och att man inte skruvar fast panelerna i råsponten med den risk för kondens och framtida problem som blir. Första mötet var inom någon dag och jag blev hela tiden uppdaterad på vad som skulle hända och när. Jag hade räknat med att ha igång panelerna till hösten men det blev en glad överraskning att de var startklara redan i mars. De hörde även av sig för att kontrollera att allt var okej någon vecka efter start.

Svar från PV Solenergi

Stort tack för det fina omdömet, Berit!

Göte H

Snappt monterat proffsigt bemötande från leverantören Göte Karlavagnen 28

Tack ska du ha, Göte!

Michael K
Skrev om PV Solenergi

Vi har fått en komplett solcellsanläggning installerad på vårt nya tak. Seriöst bemötande, god kunskap och bra dialog gjorde projektet lyckat. Leverans enligt offert där tidsramar och budget hölls. Kan varmt rekommendera.

Svar från PV Solenergi

Tack för att vi fick äran att installera er anläggning - kul att det redan börjat löna sig!

Yonas M
Skrev om PV Solenergi

Smidigt och proffsigt bemötande och en lärorik upplevelse där vår kunskap kring solceller ökat enormt. Platsbesöket och tillvägagångssättet att slippa genomföringar i takets tätskikt var avgörande för oss. Leveranstiden på två månader från godkänd offert till installation var en oväntad positiv överraskning.

Svar från PV Solenergi

Tack för ditt förtroende! Alltid kul att lära sig mer.

Estifanos G

Punktlig, pålitlig, professionell.

Svar från PV Solenergi

Tack för möjligheten att få installera er anläggning!