Colours By Jenny Hansson

Du hittar Colours By Jenny Hansson på Nybrogatan 83 i centrala Stockholm. Salongen ligger centralt men på behagligt avstånd från storstadsstressen.

Vår kompetens och passion finns inom klippning, färgning och styling.Vi gör vårt bästa för att du ska få komma hit och koppla av och få en stund av njutning. Vi arbetar miljömedvetet i allt från produkterna vi använder i våra behandlingar till det vi serverar våra kunder i salongen.

Jenny är specialiserad på hårfärg och har varit färgtekniker för flera välkända färgmärken, vilket ger henne en spetskompetens som sticker ut. Vill du veta mer om Jenny driver hon även bloggen Colorista.nu.
Med sig på salongen har hon Nathalie Cesaretti som även hon har lång erfarenhet inom yrket och en oerhört god kompetens inom klipp, färg och styling.

Välkommen förbi, njut av en kopp te samtidigt som du låter axlarna sjunka ner. Den här stunden är bara din.

Läs vad 128 kunder tycker om Colours By Jenny Hansson 2

2022-02-19 Spontant omdöme
    Jättenöjd! Allt bara bra.......................................................
    2022-02-13 Insamlad av företaget
    Jag har klippt och färgat håret hos Nathalie och blir alltid supernöjd! Salongen är mysig och man blir väl omhändertagen, samtidigt som man får en riktigt snygg frissa!
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Jag var hos Nathalie, så duktig,👍 jag går till henne igen o jag är ganska petig med mitt hår.
    Lena
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Jag blir alltid väldigt bra bemött. Natalie är mycket noga att färgen blir den rätta och klipper håret föredömligt.
    2022-02-10 Insamlad av företaget
    Utmärkt på alla vis. Lugn och skön atmosfär och som kund känner man sig sedd och omhändertagen.
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Har aldrig haft en frisör som är så kunnig och passionerad i hår som Nathalie på color by Jenny Hansson. Hon är hjälpsam, trevlig och extremt noggrann med allt hon gör!! Söker du efter en frisör som är kunnig och som kan hjälpa dig att skapa just den där hårfrisyren du alltid velat ha har du kommit rätt!
    2021-10-25 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och professionellt
    2021-10-13 Insamlad av företaget
    Strålande service från bokning, sms påminnelse till färdig klippning. Bra jobbat😊
  • Helena F
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Helheten. Opretentiöst, familjärt, ärligt och ”det lilla extra”.
    Slutresultatet: har aldrig varit så nöjd förut.
    2021-09-27 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt nöjd med min nya hårfärg. Har besökt ett flertal olika frisörer i området och blivit missnöjd, men hos Jenny blev mitt hår äntligen som jag ville ha det. Det är så kul att bli nöjd efter sitt frisörbesök. Förra gången fick jag en allergisk reaktion då jag har en känslig hårbotten, men Jenny lyssnade på mig när jag beskrev vad som hade hänt. Hon lyckades med att färga håret så att det blev fint och utan att jag fick en allergisk reaktion denna gång. Om du är osäker på vilken frisör du ska gå till så kan jag varmt rekommendera Jenny. Hon är verkligen jättebra!
    2021-09-26 Insamlad av företaget
    Personligt och väldigt fint bemötande och så kunniga. Kan verkligen rekommendera.
    2021-09-26 Insamlad av företaget
    Lyxigt bemötande i harmonisk miljö. Professionell frisör och en fantastisk kreatör av färg- Colours By Jenny Hansson 🙏🏼
    2021-09-25 Insamlad av företaget
    Positivt bemötande och bra resultat!
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande av proffesionella frisörer! Helt och hållet nöjd med resultatet!
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    Riktiga professionella frisörer, kunniga och kan sin sak och med råge. Supertrevliga. Alltid ett vänligt ord till övers. Kan varmt rekommenderas.
    Nina
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Ville få en ljusare hårfärg och va osäker på om det skulle gå, men Jenny löste det , är så nöjd.
    Man kände sig hemma från första stund. Så trevligt bemötande. Blev så grymt nöjd. Verkligen professionella från början till slut. Rekommenderas starkt!
  • Lena Maria Catharina J
    2021-02-06 Spontant omdöme
    Superproffsiga och trevliga frisörer med stort engagemang och kunnande. Stor, fin och ren lokal, väl ”Corona-anpassad”.
    Rekommenderas!
  • NEGAR E
    2021-01-30 Spontant omdöme
    Jag är så nöjd! Efter många år bestämde jag mig för att klippa av mitt långa tjocka hår till en kort page! Vågade inte gå till vem som helst då jag är otroligt kräsen och har tjockt hår. Jenny la ner tid på konsultationen, var väldigt inlyssnande och gav mig tips och råd! Resultatet blev över förväntan, men förutom det blev jag otroligt väl omhändertagen och kände aldrig att jenny stressade eller prioriterade annat. Jag var i fokus under hela besöket. Mycket fräsch salong och bra produkter. Kommer fortsätta gå hos Jenny!
    2021-01-30 Spontant omdöme
    Jag kom till Jenny med hemmafärgat sönderblekt hår & extrem utväxt i hopp om att få känna mig fin igen. Direkt när jag kommer dit blir jag fantastiskt bemött. Under tiden jag satt i stolen blev jag så ompysslad att jag aldrig ville lämna. Utöver den helt perfekta vistelsen gick jag där ifrån med en varmare ton i håret, utväxten vad borta & jag har aldrig varit mer nöjd eller känt mig finare i håret. Ärligt talat så är Colours den bästa frisörsalongen jag varit på där allt är välplanerat & alla detaljer uppskattas!
    2021-01-08 Spontant omdöme
    Så otroligt nöjd med mitt hår efter mitt senaste besök på Colours.
    Väldigt varmt bemötande och en otrolig yrkesskicklighet.
    Måste vara stans bästa salong!
    2020-12-27 Insamlad av företaget
    Efter år av blond färgning som aldrig blev särskilt bra sökte jag upp Jenny. Hon fattade omedelbart galoppen, fixade till en harmonisk nyans som stämmer med mina övriga färger. Trodde knappt att det var möjligt. Hade glömt känslan.
    Lyhörd för mitt skadade hår känner jag mig helt trygg med processen.
    Som helhet; en upplevelse av genuin professionalitet och mycket fint bemötande.
    Charlotte.
  • Carol L
    2020-12-17 Spontant omdöme
    Jag kom till Jenny med förstört hår. Första gången jag var där fick jag ett mkt proffessionellt mottagande och resultatet blev bra. Kostade dock över 5,000 kr.
    Andra gången jag var där blev det katastrof. Jenny lyssnade inte alls på vad jag ville ha utan gjorde vad hon ville. Jag litade på henne eftersom det blivit så bra första gången. Nu blev det katastrof. Jag såg hemsk ut och var fullkomligt chockad över hur hon kunde göra så här. Därefter fick jag kraftigt allergiutveckling i skalpen.
    Hon erbjöd visserligen att lägga in ljusa slingor men allt var ju helt fel så det hade inte hjälp. Nu tvättar jag håret två ggr per dag för att få bort färgen. Fick gå till läkare förallergiutslagen i skalpen
    För detta tog hon bra betalt. 3,600 kr. Jag var så chockad att jag betalade utan att ifrågasätta fräckheten. Ville bara komma därifrån.
    Trots att Jenny kan sina saker så hjälper det inte när man inte lyssnar på kunden. Det är ändå jag som ska gå omkring med mitt hår. Mycket hemsk upplevelse.
    Hej Carol! Så väldigt tråkigt att se ditt inlägg här efter vår långa konversation! Också väldigt tråkigt att jag tydligen inte lyckades nå fram med det jag försökte förklara för dig om hur vi ska nå en långsiktig och hållbar fin nyans för ditt hår. När jag förstod att du inte blev nöjd över resultatet så bad jag dig att få ordna det genast men du avböjde. Du sa till och med att du förstod att jag blev ledsen över att inte få göra dig nöjd men att du såg det långsiktigt. Du vet att du är välkommen att kontakta mig och att jag gärna hjälpt dig och är uppriktigt ledsen över att du inte blev nöjd med mitt arbete.
    Mvh Jenny Hansson
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Jag klippte och färgade håret plus att jag köpte hårprodukter, förväntningen var att jag skulle få ordning på mitt slitna hår och det levde dem upp till fullo med. Mycket trevligt bemötande. Sammanfattningvis fick jag en SPA upplevelse under besöket.
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Stamkund som alltid är nöjd med toning slingor samt klippning.
    Fint bemötande av frisör som är lyhörd och idérik.
  • Therese K
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Otroligt professionella frisörer som är mycket måna om resultatet.
    Fantastiskt fint bemötande. Har aldrig varit så nöjd med en frisör tidigare.
    Trodde inte sådana existerade!
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Färgade och klippte i samråd med Nathalie. Blev, som alltid, väl bemött av. En härlig, avkopplande upplevelse.
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Så nöjd med både klippning och färgning
    2020-12-15 Insamlad av företaget
    Jag kommer alltid därifrån supernöjd. Nathalie kan verkligen färg och hittar alltid rätt nyanser så att håret får liv och att det ser naturligt ut, anpassat efter årstid. Lugn lokal med lyhörd och väldigt trevlig personal.

Rekommenderas verkligen!
    2020-06-27 Insamlad av företaget
    Nathalie är en skicklig frisör och jag gå alltid nöjd därifrån. Vänlig atmosfär.
    2020-06-26 Spontant omdöme
    Frisörer som är mycket skicklig på färgning! Trevlig och trivsam salong!
    2020-06-26 Insamlad av företaget
    Jag kom till colours för en herrklippning efter alldeles för många månader utan en sådan. Bemötandet från personalen var mycket bra. Trevliga från sekund ett med utmärkt service under hela besöket. Jag är väldigt nöjd med min klippning och besöket i sin helhet.// mvh en nöjd kund
    2020-06-25 Insamlad av företaget
    Kom till Colours by Jenny med skadat, riktigt dåligt färgat hår och litet hopp. Gick därifrån snyggare än någonsin, med glansigt vackert hår i en nyans som passade min hudton. Kommer aldrig gå till en annan frisör. De är uppriktiga, professionella och dessutom fantastiskt trevliga. Bästa betyg!
    2020-06-25 Insamlad av företaget
    Klippa håret och färga eller ibland slingor.Noppa ögonbryn plus färgning av dem. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.De levde upp till minna förväntningar och mer dom pysslar verkligen om sina kunder.Som en minisemester att få koppla av några timmar.
  • ROBERTO A
    2020-06-25 Spontant omdöme
    Klippning och avkoppling på samma gång i ett lugn , trevligt och modernt lokal. Kunnig personal som vet vad som krävs för en lyckade klippning. Rekommenderas starkt.
    2020-06-25 Spontant omdöme
    Klippning och färgning
    Här får de en att känna sig speciell tar väl hand om ditt hår med mycket professionalism
    Miljön är unik och ger en avslappnade känsla
    2020-02-09 Spontant omdöme
    Att besöka Colours by Jenny Hansson är som att kliva in i en oas. Från vardagsstressen kommer jag in i en lugn atmosfär där jag får ett otroligt professionellt bemötande. Det Jenny och hennes team inte kan om hår och färg är inte värt att kunna. Jag känner mig sedd och får mina önskemål om färg och klippning bekräftade, samtidigt som jag får professionell rådgivning som gör slutresultatet ännu bättre. Medan behandlingen sitter i håret får jag njuta av en latte, massage, frans- och brynfärgning. Och ibland t.o.m ett glas bubbel. Det färdiga resultatet är alltid över förväntan! Jag lämnar mina varmaste rekommendationer!
    2020-02-08 Insamlad av företaget
    Fick håret klippt och färgat samt slingat av Jenny och resultatet blev över förväntan. Perfekta röda toner för mig, så nöjd! Bästa frisörupplevelsen jag haft!
    2020-01-23 Insamlad av företaget
    Otroligt nöjd även efter andra färgningen och klippningen hos Colors of Jenny.

De kan verkligen färg.
    2020-01-20 Insamlad av företaget
    En klippning som utfördes med engagemang och precision i en lugn och elegant miljö. Instämmer med min tonårsson som sa efter att även han klippte sig på Colours BJH: ”Nu har jag hittat min frisör!”. Vi har redan bokat in nästa klippning. Rekommenderas varmt för både kvinnor, män och unga! /Peter
    2019-09-09 Insamlad av företaget
    Klippning och rakning.
    Vart väl bemött
    Sammanfattningsvis så var mitt besök toppen
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Ett proffsigt, vänligt bemötande och utförande i exklusiv miljö. Både frisörer och nagelteknolog utför ett arbete långt över förväntan. Kan varmt rekommendera Colours by Jenny.
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Lever alltid upp till mina höga förväntningar.
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Hög kompetens och proffsigt omhändertagande!
    2019-09-04 Insamlad av företaget
    Jenny är både varm som person och mycket duktig på både färg och form. Hon har en tydlig vision och gör sitt yttersta för att just ditt hår ska komma till sin rätt. Hon är också mycket serviceinriktad och ser alltid till att ett besök hos henne blir en trevlig paus från vardag och stress.
    2019-09-03 Spontant omdöme
    Alltid bra service och superkvalitet på färg och klippning.
    2019-09-03 Insamlad av företaget
    Klippning och färgning av utväxter. Har fått ett professionellt och vänligt bemötande varje gång jag har besökt salongen. Blir alltid nöjd. Min dotter har klippt sig en gång på min rekommendation. Hon var jättenöjd. Jag hade väldigt höga förväntningar eftersom jag redan var väldigt nöjd med min tidigare frisör som slutade som frisör.
    Jätte glad att jag hittade Natalie och Colours.
  • Julie D
    2019-09-03 Insamlad av företaget
    Jag var frisörelev som hittade bilder på Jennys färgningar och hittade salongen på det viset. Jag har färgat och klippt mig och fått gå på praktik hos Jenny. Nathalie har hjälpt mig hitta en kort frisyr som passar mig. Jag ser alltid fram emot att få gå på Colours som är så genomtänkt o fint gjort, trevligt och proffsigt på alla sätt. Jag avslöjar att jag är lite avis på henne, som har en pappa till snickare ;)! Det är även kul att få prata lite italienska med Nathalie!
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Jag letade efter ny frisör och sökte på nätet och kom till Jenny. Läste också andras recensioner.
    Jag har klippt och färgat och även köpt produkter och hunnit gå ett flertal gånger sen jag hittade hit
    De har ett fint och lyhört arbetssätt och sätter verkligen kunden i centrum med en skön och avslappnande behandling. Man känner sig som en ny människa när man går därifrån. Jag är så nöjd!
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Klipp, färg och kur! Supernöjd! Proffsigt och familjärt bemötande. Ingen stress alls. Väldigt hållbart resultat.
    Enda minuset är att salongen inte tar emot American Express som betaldel.
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Kände mig välkommen och de hade verkligen kunden i fokus. Supernöjd med både mitt hår och mina naglar. Fick bra rekommendation av produkter som jag köpte.