Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Colours By Jenny Hansson

Colours By Jenny Hansson

Nybrogatan 83, 114 41 Stockholm — Visa karta

Du hittar Colours By Jenny Hansson på Nybrogatan 83 i centrala Stockholm. Salongen ligger centralt men på behagligt avstånd från storstadsstressen.

Vår kompetens och passion finns inom klippning, hårfärg och styling för både män och kvinnor. Vi gör vårt bästa för att du ska få komma hit och koppla av och få en stund av njutning. Vi arbetar miljömedvetet i allt från produkterna vi använder i våra behandlingar till det vi serverar våra kunder i salongen.

Jenny är specialiserad på hårfärg och har varit färgtekniker för flera välkända färgmärken, vilket ger henne en spetskompetens som sticker ut. Vill du veta mer om Jenny driver hon även bloggen Colorista.nu.
Med sig på salongen har hon Nathalie Cesaretti och Eva Kronqvist som båda har lång erfarenhet inom yrket och de båda har en oerhört god kompetens inom klipp, färg och styling.
Välkommen förbi, njut av en kopp te samtidigt som du låter axlarna sjunka ner. Den här stunden är bara din.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Colours By Jenny Hansson

• Melin
    Melin skrev om Colours By Jenny Hansson
    Helt sanslöst fantastiskt duktiga frisörer - på både färger och klippning. Nathalie är extremt noggrann, lyhörd, tekniskt kunnig och dessutom trevlig. Enda gångerna jag är helt nöjd med resultatet efter att ha varit hos frisör. Jättegott kaffe och trevlig lokal gör inte saken sämre heller. Läs mer
  • helena m
    helena m skrev om Colours By Jenny Hansson
    Proffsigt, trevligt och superfint resultat - vill varmt rekommendera Läs mer
  • christina s
    christina s skrev om Colours By Jenny Hansson
    Mycket trevligt bemötande och Jenny är grym på färg Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastiskt personal, härligt bemötande, en riktig espresso och en fin klippning. Vad är det mer att säga, gå dit och få en upplevelse utöver det vanliga.
    Lars 56🤠 Läs mer
  • Per w
    Per w skrev om Colours By Jenny Hansson
    De ger den service som jag begär och de möter alltid kunden bra lite Läs mer
  • Emma O
    Emma O skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag kan bara säga TACK för att du räddade mitt hår! Helt magiskt vad du kunde göra :D Så glad och nöjd när jag gick därifrån :)

För före och efterbilder, se länken nedan

http://colorista.nu/ett-misslyckat-frisorbesok/ Läs mer
  • Susanna
    Susanna skrev om Colours By Jenny Hansson
    Proffsig salong i både behandling och bemötande!
    Nathalie och Jenny tog sig an mitt hår efter misslyckad färgning hos en annan frisör med både lyhördhet och stort engagemang. Fin & fräsch salong med lyxiga schamponeringsstolar som har inbyggd massagefunktion.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Marlene B
    Marlene B skrev om Colours By Jenny Hansson
    Bästa stället i stan, utan tvekan! Som egenföretagare & mamma till 2 busiga småkillar är det verkligen lyx att få en stund hos Jenny & hennes härliga kollegor ❤️
    Man känner sig välkommen, omhändertagen & trygg att bli snygg 😍
    Både Jenny & Nathalie är fantastiskt proffsiga & som t.o.m minns vad mina barn heter 💕 man känner sig inte som en kund utan som en vän hos dem ❤️ Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Colours By Jenny Hansson
    Att få ett avbrott i den stressiga vardagen och bli ompysslad på Colours By Jenny Hansson är verkligen en lyxig upplevelse. Härlig atmosfär och glädjespridare o välkomnande frisörer. De har bra produkter o tar sig tid att lyssna på vad mina önskemål är och är mycket noga med att jag ska lämna salongen nöjd med resultatet. Kan verkligen rekommendera ett besök då jag alltid blivit nöjd både i knopp och själ. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastiskt duktiga frisörer med känsla för hur kunder ska tas omhand. Har gått hos dessa frisörer i flera år och alltid varit supernöjd. Ger de allra bästa rekommendationerna. Läs mer
  • Ebba E
    Ebba E skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag har gått hos Jenny för att färga och klippa håret i iallafall 8 år nu och har alltid känt mig otroligt nöjd med resultaten. Det känns så bra att gå till en frisör som verkligen vet vilka toner och färger som passar en samtidigt som man har en trevlig stund på salongen. Jag blev superglad när Jenny sedan öppnade Colours, allt känns så fräscht och proffsigt och man blir alltid välomhändertagen, må det vara med latte eller massagestolar. Skulle inte kunna tänka mig att gå till någon annan då jag fullständigt litar på Jenny och hennes kompetens. Idag blev jag finfixad inför jul och nyår med en gyllene blond färg som jag trivs superbra i! Har redan fått massa komplimanger :) keep up the good work Xx Läs mer
  • Renee S
    Renee S skrev om Colours By Jenny Hansson
    Mycket professionellt och personligt bemötande av personal.
    Man känner att kunden är i fokus
    Mordern och fräsch lokal
    Bara positivt upplevelser
    Kan varmt rekommendera salongen Läs mer
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag kände mig prioriterad och att frisören visade intresse för att göra mitt hår så bra som möjligt. Bra service! Serveras kaffe och chokladbit. Bra rekommendationer av produkter. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Colours By Jenny Hansson
    Efter oändligt många mindre lyckade försök att hitta en frisör som kan sin sak när det kommer till färgning/slingor träffade jag slutligen rätt. Jenny Hansson erfarna och tvärsäkra hand ledde till exakt önskat utfall. Hennes därtill varma och trevliga bemötande bidrog även till en rakt igenom positiv upplevelse. Rekommenderas varmt för alla som vill vara säkra på att håret behandlas utifrån kompetens och erfarenhet! Läs mer
  • Carin R
    Carin R skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag tycker Jenny är mycket kunnig och gillar att komma till den lugna fridfulla salongen där man tas väl om hand- det kostar men då får man ockdå något extra för pengarna! Jag återvänder självklart! Läs mer
  • Therese H
    Therese H skrev om Colours By Jenny Hansson
    Colours by Jenny är en stilren salong med mycket kunnig och trevlig personal! Jag både klipper, färgar slingor och bottenfärgar mitt hår och jag är alltid mer än nöjd efter mina timmar på salongen.

De har ett bra utbud av hårprodukter för försäljning. Mitt favorit schampo och balsam kommer från Oribe - doftar ljuvligt.
    Jag kan varmt rekommendera Colours by Jenny! Läs mer
  • Madelene F
    Madelene F skrev om Colours By Jenny Hansson
    Proffsig och serviceinriktade Nathalie Cesaretti Läs mer
  • Carin e
    Carin e skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag har fått ett mycket fint bemötande.Det bästa jag gjorde var att följa efter Nathalie till dig Jenny.Upplevelsen är spa känsla,lugn musik, massage vid tvättningen ,kaffe av olika smaker o en liten chokladbit Lite småprat.Överhuvudtaget mycket lugn o trivsam miljö.Köpte:DemoOrganic Color Care,Oribe Dry Text Spray,OribeShine Spray.Tog med mig barnbarnet Vi är båda super nöjda😍Kram Carin Läs mer
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastisk salong! Går alltid därifrån mycket nöjd! Läs mer
  • Ingela K
    Ingela K skrev om Colours By Jenny Hansson
    Mycket trevligt bemötande. Fick en god kaffe, vatten, frukt och en chokladbit på en fin liten bricka. Färgade och klippte håret och jag är väldigt nöjd med resultatet. Hade en stund för mig själv med lyxkänsla. Läs mer
  • åsa p
    åsa p skrev om Colours By Jenny Hansson
    Mkt bra salong med trevlig och kunnig personal.
    Filosofin att inte "släppa" ngn kund utan att båda är genuint nöjda med resultatet, ger trygghet och viljan att återkomma! Läs mer
  • frida l
    frida l skrev om Colours By Jenny Hansson
    Vacker salong med bra läge. Trevlig och duktig personal. Blev väldigt nöjd med min klippning! Köpte även doftljus som jag tycker väldigt mycket om. Plus för det är mycket eko! Läs mer
  • yvonne b
    yvonne b skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jenny är både proffsig och lyhörd utöver det vanliga. Jag har varit hos henne två gånger och klippt, färgat och slingat och det har varit mina bästa frisörupplevelser någonsin. Jag kommer definitivt tillbaka.
    Jag har köpt en del produkter och både hår och hårbotten mår bättre efter två månaders användning. Så nöjd!
    Yvonne Läs mer
  • jamie u
    jamie u skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastiskt kunniga, speciellt inom färgsättning. De är lyhörda och väger in sina erfarenheter och kunskaper för att kunna bemöta kunders önskemål. Jag är väldigt nöjd efter varje besök, känner mig ompysslad och sedd. Rekommenderas! Läs mer
  • Christel H
    Christel H skrev om Colours By Jenny Hansson
    Hos Jenny är det en lugn miljö. Dom som jobbar där är professionella och kunniga och väldig duktiga på färg. Läs mer
  • Johanna Ö
    Johanna Ö skrev om Colours By Jenny Hansson
    Snabbt och enkelt att boka tid. Blev ompysslad från det att jag kom dit. En av de få frisörer som jag varit nöjd med. Klipp och färg. Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Colours By Jenny Hansson
    Trevligt fräscht och kunniga frisörer Läs mer
  • Jannika O
    Jannika O skrev om Colours By Jenny Hansson
    Stockholms bästa frisörsalong❤️ Läs mer
  • Jannike L
    Jannike L skrev om Colours By Jenny Hansson
    Toppenfint resultat, både färg och klipp!! Läs mer
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Colours By Jenny Hansson
    Träffsäker gällande klipp och färg - oerhört nöjd! Läs mer
  • Marielle A
    Marielle A skrev om Colours By Jenny Hansson
    Alla produkter är bra. Bra information vad alla produkter innehåller och dom ska användas. Läs mer
  • Kristina  Ö
    Kristina Ö skrev om Colours By Jenny Hansson
    När jag hade färgat håret hemma själv och det blev helt katastrof så googlade jag "frisör bra på färg i Stockholm" och fick upp Jenny Hansson. Jag bokade genast tid hos henne och jag blev supernöjd med resultatet!
    Hon är, förutom trevlig och lyhörd, otroligt duktig på att färga hår. Jag brukar ofta få komplimanger då jag har varit hos Jenny, allt ifrån kollegor och vänner till okända människor typ expediter i butiker.
    Detta var för dryga ett år sedan och jag går nu regelbundet hos henne och tänker fortsätta med det - hon är magiskt bra! : ) Läs mer
  • Annie M
    Annie M skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jättetrevlig personal, bra bemötande. Tyvärr blev inte färgningsresultatet helt lyckat, till ett väldigt högt pris. Läs mer
    2017-03-13 Colours By Jenny Hanssson svarar Annie M
    Hej Annie! 🌸
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med ditt resultat! Hos oss är vi jätteglada om man hör av sig om man inte är helt nöjd så vi får chansen att göra något åt det som inte känns bra...du är alltid välkommen att höra av dig eller titta förbi!

Med vänlig hälsning, Jenny Hansson
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Colours By Jenny Hansson
    Känner mig alltid lika snygg i håret efter att ha varit hos Jenny. Riktigt proffs på både färgning och klippning. Lyxig salong med trevliga frisörer! Läs mer
  • Katrin L
    Katrin L skrev om Colours By Jenny Hansson
    En proffsigare frisör går inte att hitta! Jenny är superduktig på att få fram det där lilla extra som jag inte upplevt att andra frisörer får till. Expert på färg och grym på att klippa. Även Nathalie är en pärla på salongen! Kan varmt rekommendera båda! Läs mer
  • Evelina W
    Evelina W skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastiskt trevlig lokal, färgningen blev suverän, rekommenderar alla ett besök hit! Läs mer
  • Fredrica K
    Fredrica K skrev om Colours By Jenny Hansson
    Grymt trevligt ställe med mycket profisionellt bemötande och resultatet var jag riktigt nöjd med !! Kan verkligen rekommendera att gå dit så värt ! Läs mer
  • Filippa F
    Filippa F skrev om Colours By Jenny Hansson
    Så otroligt nöjd med min nya frisyr, alltid lika trevligt hos er och utan tvekan grymt proffsigt resultat ;) Läs mer
  • Bella S
    Bella S skrev om Colours By Jenny Hansson
    Grymt lyxig salong med bästa frisörerna, sjukt nöjd! Läs mer
  • Patricia S
    Patricia S skrev om Colours By Jenny Hansson
    Fantastiskt duktiga både på färg och klippning. Personlig service och man känner sig omhändertagen. De är mycket proffsiga och ser vad som passar och blir bra för mig. Otroligt bra produkter. Läs mer
  • Ann L
    Ann L skrev om Colours By Jenny Hansson
    Proffsigt och trevligt bemötande från första början. Klipper och färgar håret och känner att Jenny försöker uppnå mina önskemål på bästa sätt. Man känner sig alltid väl omhändertagen och att man får det där lilla extra så att det känns som att man unnar sig lite vardagslyx och inte bara en klippning! Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Colours By Jenny Hansson
    Supernöjd! Söker du det där lilla extra när du ska gå till frisören så är detta rätta stället. Tex får du ryggmassage samt skalpmassage när du är i schamponeringen. Säger bara känns väldigt lyxigt. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Colours By Jenny Hansson
    Otroligt proffsigt bemötande från första sekund. Bokade till och med tid via Facebook. Läs mer
  • Lena H
    Lena H skrev om Colours By Jenny Hansson
    En underbar salong med en lugn harmonisk känsla! Sen att ägaren Jenny är extremt kunnig som frisör gör inte saken sämre! Rekommenderas varmt för den som vill ha det lilla extra! Läs mer
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Colours By Jenny Hansson
    Bästa frisören och fantastiskt duktig på färg. Läs mer
  • Niclas L
    Niclas L skrev om Colours By Jenny Hansson
    Otrolig service och kompetens. Världens bästa salong! Läs mer
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Colours By Jenny Hansson
    Trevlig stämning och bra bemötande blandat med grundlig och uppdaterad kunskap - det klart att det blir ett bra resultat! Jag har besökt Colours By Jenny Hansson ett antal gånger och alltid varit supernöjd. Äntligen en frisör som är lyhörd och förstår vad man är ute efter och som dessutom jobbar med magisk produkter. Jag kan varmt rekommendera ett besök - ni kommer inte bli besvikna! Läs mer
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag är jätte nöjd med mitt resultat och allting var jätte bra. Det ända jag reagerade på var priset kanske lite dyrt men det är det kanske värt med detta resultat :) Läs mer
  • Sara P
    Sara P skrev om Colours By Jenny Hansson
    Jag har ingen aning om vad detta är. Har inte använt mig av någon tjänst på detta företag utan bara fått ett mail. Säkert jättebra, vad det än är! Läs mer
  • Karin T
    Karin T skrev om Colours By Jenny Hansson
    Man känner sig alltid välkommen. Det käns fräscht och lyxigt.
    Oribe produkterna är jättebra, men dyra:) Läs mer

Nybrogatan 83, 114 41 Stockholm