Colours By Jenny Hansson

Du hittar Colours By Jenny Hansson på Nybrogatan 83 i centrala Stockholm. Salongen ligger centralt men på behagligt avstånd från storstadsstressen.

Vår kompetens och passion finns inom klippning, färgning och styling.Vi gör vårt bästa för att du ska få komma hit och koppla av och få en stund av njutning. Vi arbetar miljömedvetet i allt från produkterna vi använder i våra behandlingar till det vi serverar våra kunder i salongen.

Jenny är specialiserad på hårfärg och har varit färgtekniker för flera välkända färgmärken, vilket ger henne en spetskompetens som sticker ut. Vill du veta mer om Jenny driver hon även bloggen Colorista.nu.
Med sig på salongen har hon Nathalie Cesaretti som även hon har lång erfarenhet inom yrket och en oerhört god kompetens inom klipp, färg och styling.

Välkommen förbi, njut av en kopp te samtidigt som du låter axlarna sjunka ner. Den här stunden är bara din.

Läs vad 113 kunder tycker om Colours By Jenny Hansson 2

2021-03-12
    Ville få en ljusare hårfärg och va osäker på om det skulle gå, men Jenny löste det , är så nöjd.
    Man kände sig hemma från första stund. Så trevligt bemötande. Blev så grymt nöjd. Verkligen professionella från början till slut. Rekommenderas starkt!
  • Lena Maria Catharina J
    2021-02-06
    Superproffsiga och trevliga frisörer med stort engagemang och kunnande. Stor, fin och ren lokal, väl ”Corona-anpassad”.
    Rekommenderas!
  • NEGAR E
    2021-01-30
    Jag är så nöjd! Efter många år bestämde jag mig för att klippa av mitt långa tjocka hår till en kort page! Vågade inte gå till vem som helst då jag är otroligt kräsen och har tjockt hår. Jenny la ner tid på konsultationen, var väldigt inlyssnande och gav mig tips och råd! Resultatet blev över förväntan, men förutom det blev jag otroligt väl omhändertagen och kände aldrig att jenny stressade eller prioriterade annat. Jag var i fokus under hela besöket. Mycket fräsch salong och bra produkter. Kommer fortsätta gå hos Jenny!
    2021-01-30
    Jag kom till Jenny med hemmafärgat sönderblekt hår & extrem utväxt i hopp om att få känna mig fin igen. Direkt när jag kommer dit blir jag fantastiskt bemött. Under tiden jag satt i stolen blev jag så ompysslad att jag aldrig ville lämna. Utöver den helt perfekta vistelsen gick jag där ifrån med en varmare ton i håret, utväxten vad borta & jag har aldrig varit mer nöjd eller känt mig finare i håret. Ärligt talat så är Colours den bästa frisörsalongen jag varit på där allt är välplanerat & alla detaljer uppskattas!
    2021-01-08
    Så otroligt nöjd med mitt hår efter mitt senaste besök på Colours.
    Väldigt varmt bemötande och en otrolig yrkesskicklighet.
    Måste vara stans bästa salong!
    2020-12-27
    Efter år av blond färgning som aldrig blev särskilt bra sökte jag upp Jenny. Hon fattade omedelbart galoppen, fixade till en harmonisk nyans som stämmer med mina övriga färger. Trodde knappt att det var möjligt. Hade glömt känslan.
    Lyhörd för mitt skadade hår känner jag mig helt trygg med processen.
    Som helhet; en upplevelse av genuin professionalitet och mycket fint bemötande.
    Charlotte.
  • Carol L
    2020-12-17
    Jag kom till Jenny med förstört hår. Första gången jag var där fick jag ett mkt proffessionellt mottagande och resultatet blev bra. Kostade dock över 5,000 kr.
    Andra gången jag var där blev det katastrof. Jenny lyssnade inte alls på vad jag ville ha utan gjorde vad hon ville. Jag litade på henne eftersom det blivit så bra första gången. Nu blev det katastrof. Jag såg hemsk ut och var fullkomligt chockad över hur hon kunde göra så här. Därefter fick jag kraftigt allergiutveckling i skalpen.
    Hon erbjöd visserligen att lägga in ljusa slingor men allt var ju helt fel så det hade inte hjälp. Nu tvättar jag håret två ggr per dag för att få bort färgen. Fick gå till läkare förallergiutslagen i skalpen
    För detta tog hon bra betalt. 3,600 kr. Jag var så chockad att jag betalade utan att ifrågasätta fräckheten. Ville bara komma därifrån.
    Trots att Jenny kan sina saker så hjälper det inte när man inte lyssnar på kunden. Det är ändå jag som ska gå omkring med mitt hår. Mycket hemsk upplevelse.
    Hej Carol! Så väldigt tråkigt att se ditt inlägg här efter vår långa konversation! Också väldigt tråkigt att jag tydligen inte lyckades nå fram med det jag försökte förklara för dig om hur vi ska nå en långsiktig och hållbar fin nyans för ditt hår. När jag förstod att du inte blev nöjd över resultatet så bad jag dig att få ordna det genast men du avböjde. Du sa till och med att du förstod att jag blev ledsen över att inte få göra dig nöjd men att du såg det långsiktigt. Du vet att du är välkommen att kontakta mig och att jag gärna hjälpt dig och är uppriktigt ledsen över att du inte blev nöjd med mitt arbete.
    Mvh Jenny Hansson
    2020-12-17
    Jag klippte och färgade håret plus att jag köpte hårprodukter, förväntningen var att jag skulle få ordning på mitt slitna hår och det levde dem upp till fullo med. Mycket trevligt bemötande. Sammanfattningvis fick jag en SPA upplevelse under besöket.
    2020-12-15
    Stamkund som alltid är nöjd med toning slingor samt klippning.
    Fint bemötande av frisör som är lyhörd och idérik.
  • Therese K
    2020-12-15
    Otroligt professionella frisörer som är mycket måna om resultatet.
    Fantastiskt fint bemötande. Har aldrig varit så nöjd med en frisör tidigare.
    Trodde inte sådana existerade!
    2020-12-15
    Färgade och klippte i samråd med Nathalie. Blev, som alltid, väl bemött av. En härlig, avkopplande upplevelse.
    2020-12-15
    Så nöjd med både klippning och färgning
    2020-12-15
    Jag kommer alltid därifrån supernöjd. Nathalie kan verkligen färg och hittar alltid rätt nyanser så att håret får liv och att det ser naturligt ut, anpassat efter årstid. Lugn lokal med lyhörd och väldigt trevlig personal.

Rekommenderas verkligen!
    2020-06-27
    Nathalie är en skicklig frisör och jag gå alltid nöjd därifrån. Vänlig atmosfär.
    2020-06-26
    Frisörer som är mycket skicklig på färgning! Trevlig och trivsam salong!
    2020-06-26
    Jag kom till colours för en herrklippning efter alldeles för många månader utan en sådan. Bemötandet från personalen var mycket bra. Trevliga från sekund ett med utmärkt service under hela besöket. Jag är väldigt nöjd med min klippning och besöket i sin helhet.// mvh en nöjd kund
    2020-06-25
    Kom till Colours by Jenny med skadat, riktigt dåligt färgat hår och litet hopp. Gick därifrån snyggare än någonsin, med glansigt vackert hår i en nyans som passade min hudton. Kommer aldrig gå till en annan frisör. De är uppriktiga, professionella och dessutom fantastiskt trevliga. Bästa betyg!
    2020-06-25
    Klippa håret och färga eller ibland slingor.Noppa ögonbryn plus färgning av dem. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.De levde upp till minna förväntningar och mer dom pysslar verkligen om sina kunder.Som en minisemester att få koppla av några timmar.
  • ROBERTO A
    2020-06-25
    Klippning och avkoppling på samma gång i ett lugn , trevligt och modernt lokal. Kunnig personal som vet vad som krävs för en lyckade klippning. Rekommenderas starkt.
    Klippning och färgning
    Här får de en att känna sig speciell tar väl hand om ditt hår med mycket professionalism
    Miljön är unik och ger en avslappnade känsla
    2020-02-09
    Att besöka Colours by Jenny Hansson är som att kliva in i en oas. Från vardagsstressen kommer jag in i en lugn atmosfär där jag får ett otroligt professionellt bemötande. Det Jenny och hennes team inte kan om hår och färg är inte värt att kunna. Jag känner mig sedd och får mina önskemål om färg och klippning bekräftade, samtidigt som jag får professionell rådgivning som gör slutresultatet ännu bättre. Medan behandlingen sitter i håret får jag njuta av en latte, massage, frans- och brynfärgning. Och ibland t.o.m ett glas bubbel. Det färdiga resultatet är alltid över förväntan! Jag lämnar mina varmaste rekommendationer!
    2020-02-08
    Fick håret klippt och färgat samt slingat av Jenny och resultatet blev över förväntan. Perfekta röda toner för mig, så nöjd! Bästa frisörupplevelsen jag haft!
    2020-01-23
    Otroligt nöjd även efter andra färgningen och klippningen hos Colors of Jenny.

De kan verkligen färg.
    2020-01-20
    En klippning som utfördes med engagemang och precision i en lugn och elegant miljö. Instämmer med min tonårsson som sa efter att även han klippte sig på Colours BJH: ”Nu har jag hittat min frisör!”. Vi har redan bokat in nästa klippning. Rekommenderas varmt för både kvinnor, män och unga! /Peter
    2019-09-09
    Klippning och rakning.
    Vart väl bemött
    Sammanfattningsvis så var mitt besök toppen
    2019-09-04
    Ett proffsigt, vänligt bemötande och utförande i exklusiv miljö. Både frisörer och nagelteknolog utför ett arbete långt över förväntan. Kan varmt rekommendera Colours by Jenny.
    2019-09-04
    Lever alltid upp till mina höga förväntningar.
    2019-09-04
    Hög kompetens och proffsigt omhändertagande!
    2019-09-04
    Jenny är både varm som person och mycket duktig på både färg och form. Hon har en tydlig vision och gör sitt yttersta för att just ditt hår ska komma till sin rätt. Hon är också mycket serviceinriktad och ser alltid till att ett besök hos henne blir en trevlig paus från vardag och stress.
    2019-09-03
    Alltid bra service och superkvalitet på färg och klippning.
    2019-09-03
    Klippning och färgning av utväxter. Har fått ett professionellt och vänligt bemötande varje gång jag har besökt salongen. Blir alltid nöjd. Min dotter har klippt sig en gång på min rekommendation. Hon var jättenöjd. Jag hade väldigt höga förväntningar eftersom jag redan var väldigt nöjd med min tidigare frisör som slutade som frisör.
    Jätte glad att jag hittade Natalie och Colours.
  • Julie D
    2019-09-03
    Jag var frisörelev som hittade bilder på Jennys färgningar och hittade salongen på det viset. Jag har färgat och klippt mig och fått gå på praktik hos Jenny. Nathalie har hjälpt mig hitta en kort frisyr som passar mig. Jag ser alltid fram emot att få gå på Colours som är så genomtänkt o fint gjort, trevligt och proffsigt på alla sätt. Jag avslöjar att jag är lite avis på henne, som har en pappa till snickare ;)! Det är även kul att få prata lite italienska med Nathalie!
    2019-09-02
    Jag letade efter ny frisör och sökte på nätet och kom till Jenny. Läste också andras recensioner.
    Jag har klippt och färgat och även köpt produkter och hunnit gå ett flertal gånger sen jag hittade hit
    De har ett fint och lyhört arbetssätt och sätter verkligen kunden i centrum med en skön och avslappnande behandling. Man känner sig som en ny människa när man går därifrån. Jag är så nöjd!
    2019-09-02
    Klipp, färg och kur! Supernöjd! Proffsigt och familjärt bemötande. Ingen stress alls. Väldigt hållbart resultat.
    Enda minuset är att salongen inte tar emot American Express som betaldel.
    2019-09-02
    Kände mig välkommen och de hade verkligen kunden i fokus. Supernöjd med både mitt hår och mina naglar. Fick bra rekommendation av produkter som jag köpte.
    2019-09-02
    Mysigt och hemtrevligt att bli klippt och få håret färgat!
  • Rejhana B
    2019-05-12
    Otroligt trevligt bemötande och trevlig atmosfär. Jätte bra klippning dock var färgningen en besviklse något jag bokade tide för , inte så lyhörd över om min egen hårkännedom, vilket resulterade i en för mörk matt färg till ett lite för dyrt pris med tanke på utgången.
    Vad tråkigt att du trots allt inte gillade färgen...jag tyckte att du blev jättefin...
    Colours By Jenny Hansson
    Hej , det blev absolut inte dåligt men inte riktigt vad jag hade tänkt.
    Färgen är betydligt fräschare och mer enhetlig jämfört med innan.
    Rejhana B
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-02-03
    En frisör som ser kunden, lyssnar och jobbar långsiktigt.
  • Sofia S
    2019-02-01
    Förstklassigt jobb och super trevligt bemötande, Jenny brinner för sitt jobb, det mörks i hennes noggrannhet och hur hos ser detaljer - även i hur hon skapar fantastiska slut resultat.
    2018-10-05
    Jenny och hennes team är fantastiskt duktiga frisörer! Färg och form är deras specialitet och atmosfären är alltid lika varm och välkomnande. Femstjärnigt helt enkelt.
  • Sara Camilla S
    2018-10-03
    Jag är alltid extremt nöjd när jag går från Colours! Jenny och Nathalie har alltid fokus på mig som kund, de är lyhörda för mina önskemål, men säger även till om det finns risk att mina idéer inte ger det resultat jag tror. Jag litar verkligen på deras expertis.
    Samtalen under behandling känn naturliga (inte för ytligt/pratigt) och jag känner mig som en del av en familj. Jag har svårt att tänka mig att jag någonsin kommer gå till annan frisör.
    2018-09-20
    Superbra klippt, bra bemötande.
    2018-09-20
    Mitt namn stavas Dorothea. Vv korrigera! Tack
    2018-09-18
    Gör mina naglar hos Riikka, super nöjd!!!
    2018-06-11
    Helt sanslöst fantastiskt duktiga frisörer - på både färger och klippning. Nathalie är extremt noggrann, lyhörd, tekniskt kunnig och dessutom trevlig. Enda gångerna jag är helt nöjd med resultatet efter att ha varit hos frisör. Jättegott kaffe och trevlig lokal gör inte saken sämre heller.
  • helena m
    2018-06-05
    Proffsigt, trevligt och superfint resultat - vill varmt rekommendera
    2018-06-05
    Mycket trevligt bemötande och Jenny är grym på färg
    2018-06-05
    Fantastiskt personal, härligt bemötande, en riktig espresso och en fin klippning. Vad är det mer att säga, gå dit och få en upplevelse utöver det vanliga.
    Lars 56🤠
    2018-06-04
    De ger den service som jag begär och de möter alltid kunden bra lite
    2018-02-04
    Jag kan bara säga TACK för att du räddade mitt hår! Helt magiskt vad du kunde göra :D Så glad och nöjd när jag gick därifrån :)

För före och efterbilder, se länken nedan