Alla kategorier Webshop Cykelkraft.se

Cykelkraft.se

Välkommen till oss på Cykelkraft.se!

Cyklar är vår passion. Vi driver en webbshop, en fysisk cykelbutik och en cykelverkstad. Här hittar du verkligen allt! Från cyklar till tillbehör och reservdelar.

Vår vision är att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Detta gör vi genom ett brett utbud, konkurrenskraftiga priser och en hög servicenivå. Alla cyklar som skickas är självklart färdigmonterade och redo att använda, och du får både försäkring och fri frakt.

Besök vår e-handel för att se våra fina produkter och läsa mer!

Läs vad 69 kunder tycker om Cykelkraft.se

• Julia E
    Julia E skrev om Cykelkraft.se
    Jag beställer i Juni, men infon att några av grejerna har 5-6dagar innan leverans, fine. Efter 2 veckor har ingen leverans skett. Jag mailar kundtjänst och efter 3veckor får jag ett svar att ordern bör levereras om någon dag. Vilken den gör. Men den levereras inte till mig utan någon i Karlstad. I tron att det är en internleverans väntar jag någon dag innan jag mailar kundtjänst och underbar vad som händer. Inget svar. Ringer några dagar senare och efter 10min i kö får jag prata med support som inte förstår vad som hänt mer än att de levererat till sig själva. Hon ska återkomma. Vilket hon såklart inte gör. Svar på mitt första mail i det ärendet kommer sedan 2 veckor senare, men svar att de gjort en retur och om jag vill ha varorna måste JAG lägga en ny order. Fakturan finns idag kvar på Klarna. Det tar väl 1mån till att lösa. Köp cykelgrejer någon annanstans! Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Cykelkraft.se
    Bra priser på produkter och stort sortiment.

Senaste beställningen jag gjorde skickades dagen efter så det är bra och i sin ordning.

I butiken i Täby fick jag ett otroligt nonchalant bemötande när jag var där och skulle köpa en cykel för 15.000 efter att ha kört 30 mil enkel resa. Jag vände och köpte cykeln på Sportson istället.
    Hoppas att det var en engångsföreteelse eller att det var just den säljaren som inte har koll på hur man bemöter en kund.

Långsam support, men när de svarar så tycker jag att svaren har varit bra. Läs mer
  • Mats
    Mats skrev om Cykelkraft.se
    Bluff och båg företag som ljuger rätt upp i ansiktet och "inte har tid" att rätta fel dom gjort. Samtidigt har dom tid att spama hur mycket som helst. Läs mer
  • Peter P
    Peter P skrev om Cykelkraft.se
    Helt bedrövligt!

Sakerna jag beställde skulle finnas i lager trots det fanns dom inte i praktiken, fick
    ingen information om att grejer var försenad heller.
    Efter 1 timme i telefonkö kommer man bara fram till en otrevlig och oförstående kundtjänst
    Nej välj något annat företag om du ska beställa cykelgrejer på nätet! Läs mer
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Cykelkraft.se
    Förmodligen en av de värsta erfarenheterna jag haft gällande näthandel. Har ej fått varan levererad ännu, 4 dagar efter beräknad leveranstid. De har skickat ut ett kolli på 1kg, vilket inte är i närheten av vikten på den vara jag beställt.. Så jag vet inte vad de skickat... Men har nu fått faktura från Klarna för att kollit har skickats.

Kundtjänst ringde aldrig upp mig efter jag satt upp mig på återringningslistan.

När jag väl kom fram till kundtjänst dagen efter var medarbetaren otrevlig. Hon sade att min estimerade leveranstid inte alls var det datum jag menade att jag fått info om att det var, utan att det var ett estimerat utskickningsdatum. Jag kollade mailet och det står LEVERANSDATUM och inget annat. Läs mer
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Cykelkraft.se
    Varning! Två varor beställda som enligt hemsidan skulle finnas i lager för leverans nästa dag (står fortfarande med leverans nästa dag på hemsidan). 15 dagar efter beställning har fortfarande ingen leverans skickats.

De svarar inte på mejl, och komma fram på telefon är omöjligt, Vid försök till telefonkontakt har jag blivit bortkopplad i telefonkön bägge gångerna!

Luktar begynnande konkurs om företaget. Lagersaldo och leveranstider på hemsidan är rena lögnen, skulle aldrig rekommendera någon att handla på Cykelkraft! Synd på det som en gång var en bra svensk cykelbutik på nätet.

Mitt tips är att använda de tyska och engelska alternativen som finns istället, tyskarna skickar ofta så du har grejorna på tre dagar. Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Cykelkraft.se
    Respektlöst! Kan man inte leverera är det väl bättre man respekterar kunden tillräckligt för att medge det. Beställde själv 15 april med leverans 19 april. Svåra att få tag på. När jag väl fick tag på support ringde de aldrig tillbaka trots att de skulle det. 18 maj avbeställde jag. 30 maj fick jag svar att det var för sent att avbeställa. Igår 25 juni fick jag meddelande om leverans?!?! Är 30 dagar för kort för avbeställning när normal leverans är fyra dagar?!? Klarna har tydligen redan fått info om att jag fått leverans och fakturan ska nu betalas. Postnord kan inte förhindra leverans, men har inte heller fått någon vara. Noll koll och respektlöst helt enkelt. Läs mer
  • Henric L
    Henric L skrev om Cykelkraft.se
    Med en order på "varor i lager" och det tar 18 dagar till leverans. Mailar utan svar. Ringer och de säger att varan är packad och skickad (lögn), den levererades 8 dagar senare. Handla inte här! Läs mer
  • Janos D
    Janos D skrev om Cykelkraft.se
    Det står klart och tydligt att varan finns på lager och levereras SENAST dagen efter.
    Lik väl får man ringa efter 7 dagar och fråga var leveransen har tagit vägen. Då de kollar upp det så är den inte skickad.
    Det är riktigt dåligt!!! Läs mer
  • Pontus W
    Pontus W skrev om Cykelkraft.se
    Svin bra sida iaf om man köper dt50 delar Läs mer
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Cykelkraft.se
    18 dagar leverans, 10 dagar på att få svar på mail, 40 personer i kö när man ringer. Läs mer
  • David W
    David W skrev om Cykelkraft.se
    Beställde två vikbara Continental. De kom riktigt fort och verkar, än så länge, verkar vara ett bra köp. Läs mer
  • Patrick L
    Patrick L skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans och nöjd med det jag beställde. Läs mer
  • Julia
    Julia skrev om Cykelkraft.se
    Ordered a thule urban glide, delivery 5-8 days, I had to call them twice to find out why nothing was shipped, and then, 20-so days later, and one day after I called them, they mailed me claiming the item is not deliverable to them from Thule (for what reason, no clear answer!) and they offered a different alternative.
    Very long times to go through to customer service, and days before getting an email reply. Not professionals, stay away. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Cykelkraft.se
    RIKTIGA klåpare som levererade en defekt cykel, ingen kompensation krångliga med retur, okunnig kundtjänst och vägrar betala tillbaka pengarna trots att cykeln är returnerad sen länge. Rekommenderar absolut inte cykelkraft! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Cykelkraft.se
    Beställde ett par dubbdäck. Leveransen fungerade bra. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Cykelkraft.se
    Har beställt cyklar vid 2 tidigare tillfällen (2013,2015) och fick då snabb leverans och bra återkoppling på orderstatus. Beställde nu en elcykel för flera veckor sedan med leveranstid 1-3 dagar. Det har nu gått över en vecka från utlovat leveransdatum. Orderstatusen har inte uppdaterats på hemsidan, jag har inte fått någon som helst info och när jag skrev och frågade om min order fick jag som svar att den är på plock och skickas inom kort. Jag väntar fortfarande... Är mycket besviken på servicegraden. Jag valde cykelkraft utifrån tidigare erfarenhet för att jag ville ha SNABB leverans! Tråkigt att företaget växer för snabbt och inte lyckas hantera ordermängden och kunderna blir lidande. Funderar till och med på att makulera min order och beställa på annat håll. Läs mer
  • Filippa A
    Filippa A skrev om Cykelkraft.se
    Beställde en cykel, med utlovad leverans 3-5 arbetsdagar, då varan fanns i lager.
    Detta var enda anledningen till att jag beställde av Cykelkraft, för den utlovade snabba leveransen.

Dessa dagar har passerat med råge, kontaktar dem och får veta att den cykel jag köpt inväntar dem en leverans av nästa vecka!!
    Jag har förväntat mig cykeln redan förra veckan.

Detta är inget företaget själva hört av sig till mig och beklagat sig för. Utan något jag fick höra av mig till dem för att få höra.
    Att dessutom sälja en cykel, som enligt dom finns på lager med ett utlovat leveransdatum. När man inte står med cykeln i handen är riktigt uruselt!

Jag struntar i om det är högtryck på cyklar, om ni trott att ni ska få en leverans av något företag så ni skulle hinna med erat utlovade leveransdatum etc.
    Ni har sålt en cykel, med utlovat leveransdatum. Det ligger på ER! Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Cykelkraft.se
    Jag upplevde att det gick snabbt och felfritt, och så fick man godis på köpet! aldrig fel =) Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Cykelkraft.se
    2018-03-27 Cykelkrafts kundservice svarar Kristian R
    God morgon Kristian!

Vad kul att du valde att skriva en recension om oss här.

Det var roligt att höra att du känner dig nöjd med hela din köpupplevelse - det glädjer oss verkligen. :)

Du är varmt välkommen åter som kund hos oss och vi önskar dig en fin dag samt en Glad påsk!

• Lars B
    Lars B skrev om Cykelkraft.se
    En fullträff, mycket nöjd med köpet, snabbt o enkelt Läs mer
    2018-03-08 Cykelkrafts kundservice svarar Lars B
    Hej Lars,

Stort tack för din feedback!

Vad kul att du är nöjd med hela din upplevelse hos oss, det glädjer oss givetvis då vi alltid strävar efter att du som kund ska känna att det gick enkelt och snabbt till!

Finns det något som du undrar över eller som vi kan stå till tjänst med så är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi på Cykelkraft önskar dig en trevlig torsdag!

• Marcello P
    Marcello P skrev om Cykelkraft.se
    Bra smidig order/leverans.Prisvärt. Läs mer
    2018-03-05 Cykelkrafts kundservice svarar Marcello P
    Hej Marcello,

Stort tack för ditt omdöme!

Det glädjer oss verkligen att du känner att köpet gick smidigt till samt att leveransen skedde snabbt, det var verkligen roligt att höra!

Naturligtvis är du varmt välkommen att återkomma om det finns någonting som vi kan hjälpa dig med.

Önskar dig en fantastisk kväll!

• Sanna
    Sanna skrev om Cykelkraft.se
    Supersnabb leverans, hämtade paketet redan dagen efter orderläggning. Enkel och smidig hemsida med grymma priser! Läs mer
    2018-02-28 Cykelkrafts kundservice svarar Sanna
    Hej Sanna,

Vad kul att du hör av dig!

Det är välidgt viktigt för oss att du som kund känner att allt går smidigt till samt att leveransen sker snabbt. Detta var väldigt roligt att höra och givetvis blir vi också glada över att du är nöjd med våra priser!

Naturligtvis är du varmt välkommen om det finns något som vi kan stå till tjänst med.

Önskar dig en förträffligt fin vecka!

• Samuel J
    Samuel J skrev om Cykelkraft.se
    Hittade mest prisvärda cykeln här. Snabb leverans och inget strul. Cykeln var väl packad och monterad(förutom pedalerna). Tummer upp! Läs mer
    2018-02-27 Cykelkrafts kundservice svarar Samuel J
    Hej Samuel,

Stort tack för den feedback som du lämnat!

Vad kul att du är nöjd med hela din köpupplevelse hos oss - det var verkliget mycket roligt att höra!

Finns det något som du önskar att få hjälp med så är du givetvis varmt välkommen åter till oss.

Vi önskar dig en trevlig vecka!

• Tomas F
    Tomas F skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, trevligt bemötande o bra priser! Läs mer
    2018-02-19 Cykelkrafts kundservice svarar Tomas F
    Hej Tomas,

Vi vill verkligen tacka dig för att du hörde av dig.

Det är verkligen roligt att du är nöjd med bemötandet från vår sida och med ditt köp!

Önskar dig en fantastisk vecka och varmt välkommen åter!

• Gert Patrik G
    Gert Patrik G skrev om Cykelkraft.se
    Trevlig chat löste ett problem med udda reservdel till IKEA Elcykel.
    Beställde på em och hade nya bromsklotsar i brevlådan dagen efter. Läs mer
    2018-02-09 Cykelkrafts kundservice svarar Gert Patrik G
    Hej Gert Patrik,

Tack snälla för din recension!

Det glädjer oss verkligen att du är nöjd med bemötandet från vår sida och med leveranstiden, det var mycket roligt att höra då vi alltid vill att du som kund ska få den bästa möjliga köpupplevelsen hos oss.

Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor eller funderigar.

Vi på Cykelkraft önskar dig en trevlig helg!

• Mattias C
    Mattias C skrev om Cykelkraft.se
    Supernöjd! Snabb leverans och bra prylar till bra priser! Läs mer
    2018-02-09 Cykelkrafts kundservice svarar Mattias C
    Hej Mattias,

Stort tack för ditt omdöme och vi beklagar det fördröjda svaret!

Vad kul att du är nöjd med hela din köpupplevelse hos oss, det var verkligen roligt att höra!

Önskar dig en härlig fredag!

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, bra grejor och trevligt bemötande i kundtjänst.
    Ett stort bra sortiment som gör Cykelkraft ett enkelt val för mig att få ”de där” specialgrejorna till min MTB Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, grejorna kom dagen efter. Produkt enligt beskrivning. Trevligt företag. Läs mer
  • Joakim V
    Joakim V skrev om Cykelkraft.se
    Jättebra. Leverans på några dagar. Man får besked om när grejerna kommer. Inget krångel. Bra prylar. Läs mer
  • Marita H
    Marita H skrev om Cykelkraft.se
    Mycket bra pris på högkvalitativ cykelhjälm. Snabb leverans och godis-överraskning i paketet 😆 Läs mer
  • johanna E
    johanna E skrev om Cykelkraft.se
    Snabb och smidig leverans, bra priser. Jag är jättenöjd! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Cykelkraft.se
    Bra service och bra produkter. Snabb att leverera. Tyvärr så försenade Postnord leveransen så jag fick reklamera ärendet. Läs mer
  • Villu K
    Villu K skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans och bra pris! Rekomenndera! Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Cykelkraft.se
    Snabb och bra leverans bra kvalite Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Cykelkraft.se
    Snabbt och smidig leverans och bra pris Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Cykelkraft.se
    Bra priser och mycket snabb leverans. De har också ett stort sortiment. Läs mer
  • Ida A
    Ida A skrev om Cykelkraft.se
    Jätte bra service och väldigt snabb leverans. Kommer att rekommendera denna sida till flera Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Cykelkraft.se
    Cykelkraft lyckades efter påminnelse (efter 2 veckor) skicka en av de två produkter jag beställt.
    Den andra produkten har jag trots fråga via mail inte sett röken av. Dom svarar uppenbarligen inte på mail, dom skickar inte betalda produkter. Jag rekommenderar att ni vänder er till seriösa cykelföretag på nätet inte Cykelkraft. Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Cykelkraft.se
    Helhetsintrycket av mitt cykelköp hos cykelkraft har varit mycket gott.
    All personal jag har varit i kontakt med har kunnat besvara mina frågor både på ett trevligt och professionellt sätt.
    Snabba leveranser, stora tydliga bilder, utförliga produktbeskrivningar.
    Cykelkraft blir det självklara valet även till framtida köp. Läs mer
  • Kerstin Sassa J
    Kerstin Sassa J skrev om Cykelkraft.se
    Besökte Cykelkraft i Täby och fick bra info om elcyklar. Beställde i nätbutiken och fick cykeln levererad till dörren av Postnord. Allt till belåtenhet! Priset ger oxå ett högt betyg. Läs mer
  • Andreas D
    Andreas D skrev om Cykelkraft.se
    Jag beställde ett dubbdäck och leveranstiden var 2 dagar, beställde en måndag och på onsdagen kunde jag hämta ut paketet. Perfekt och supersmidigt. Inga problem att förstå deras hemsida eller få till ett inköp. Tror inte de är billigast, men eftersom de är sådär snabba kommer jag beställa där fler gånger.
    Kvaliten på dubbdäcket vet jag inget om än. Men enligt tester är det bra. Läs mer
  • Jon
    Jon skrev om Cykelkraft.se
    Beställde 2 par dubbdäck till cykeln en måndag 11:00 och på onsdag morgon kl 9:00 var de framme hos ombudet. Bor i Norrbotten och har aldrig varit med om en och en halv arbetsdags frakt från södra Sverige, särskilt inte med ett paket.

Priset var bäst både inrikes och utrikes och kundtjänsten guidade mig till val av dubbdäck. De var inte billigast men fantastiskt grepp och det bästa du kan ha nu under ishalkan. Helnöjd! Kommer handla här igen. Läs mer
  • Svante  J
    Svante J skrev om Cykelkraft.se
    Snabb frakt, hjälpsam personal, bra sortiment och bäst pris. Full pott! Läs mer
  • Joakim D
    Joakim D skrev om Cykelkraft.se
    Lätt att hitta sökt vara och konkreta svar via telefon. Snabb leverans när ordern lagts. Blir säkert fler köp då priserna är bra. Läs mer
  • Eric F
    Eric F skrev om Cykelkraft.se
    Har beställt några gånger och kommer beställa fler gånger i framtiden. Snabb leverans. Läs mer
  • David L
    David L skrev om Cykelkraft.se
    beställt från nyligen, helnöjd med köpet Läs mer
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Cykelkraft.se
    Cykelkraft borde vinna priset för Sveriges sämsta näthandel 2017... Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Oscar B
    Hej Oscar,

Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss.

Detta var verkligen tråkigt att höra. Vi värdesätter givetvis dina åsikter som kund, då vi självfallet vill att du ska få den bästa möjliga köpupplevelsen! Naturligtvis har vi framfört detta vidare till berörd avdelning så att vi kan förhindra att liknande scenarion uppstår i framtiden.

Om ditt ärende fortfarande  inte löst är du varmt välkommen att höra av dig till oss per telefon 010-101 40 00 eller per mejl till support@cykelkraft.se så ska vi självfallet se till att reda ut detta.

Ha en fortsatt fin dag!

• Emelie 馬
    Emelie 馬 skrev om Cykelkraft.se
    Bra Leverans och service! Rekommendera! Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Emelie 馬
    Hej Emelie,

Tack för att du hörde av dig.

Vad roligt att du är nöjd med din köpupplevelse hos oss, det glädjer oss verkligen!

Du är varmt välkommen åter som kund hos oss i framtiden när du själv önskar.

• Anette
    Anette skrev om Cykelkraft.se
    Tyvärr kan man inte lämna minuspoäng, annars hade jag gjort det.
    VARNING! Jag rekommenderar inte någon att handla från Cykelkraft. Usla leveranstider trots att det står att varorna finns i lager. Efter tre veckors väntetid utan leverans åberopade jag ångerrätten. Förväntade mig att snabbt få tillbaka mina pengar, det rörde sig om drygt 16 000 kr. Då får jag besked att Cykelkraft har rätt att behålla mina pengar i 30 dagar, efter de har fått varorna i retur. Nu fick jag aldrig några varor.
    Det är möjligt att Cykelkraft ha juridisk rätt att göra så, men det vittnar inte om någon särskild omtanke om kunderna och deras pengar. Väldigt underligt bemötande i telefon, det gullas (förutom hon som slängde luren på i örat på mig) och man ska göra allt man kan för att jag ska få mina pengar tillbaka, men inget händer. Pengarna får jag inte tillbaka förrän efter exakt 30 dagar dvs att Cykelkraft har haft mina 16 000 kr hos sig totalt 2 månader. Detta är självklart inte ok!
    Vad du än gör, så handla INTE från Cykelkraft - värsta företaget jag haft att göra med! Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Anette
    Hej Anette,

Stort tack för att du har delat med dig av din köpupplevelse hos oss.

Självfallet var detta mycket tråkigt att höra och vi ber verkligen om ursäkt för hur ditt ärende blivit hanterat.

Vi strävar och jobbar alltid efter att ge våra kunder en mycket snabb och god service, så att någon ska ha kastat luren i örat på dig är något vi anser är mycket allvarligt. Vi vill uppmärksamma dig på att vi har upp till 30 dagars returhanteringstid, detta står även i våra köpvillkor. Har detta inte framgått tydligt så ber vi om ursäkt för detta då det är mycket viktigt att våra villkor framgår tydligt för alla våra kunder.

Naturligtvis har vi framfört din köpupplevelse vidare till berörd avdelning för att det är av yttersta vikt att våra kunder får ett bra bemötande från vår sida samt för att hindra att liknande händelser uppstår i framtiden.

Har du fortfarande inte fått ditt ärende löst är du varmt välkommen att höra av dig till oss per telefon 010-101 40 00 eller per mejl till support@cykelkraft.se så ska vi naturligtvis se till att lösa detta.

Ännu en gång så beklagar vi det som inträffat och önskar dig en trevlig dag!

Bästa webshopparna i Täby:

Lisen E Lisen E tycker:
“Trevligt bemötande från företa...” Läs mer

Klarabergsgatan 35, 11121, Stockholm