Alla kategorier Webshop Cykelkraft.se

Cykelkraft.se

Välkommen till oss på Cykelkraft.se!

Cyklar är vår passion. Vi driver en webbshop, en fysisk cykelbutik och en cykelverkstad. Här hittar du verkligen allt! Från cyklar till tillbehör och reservdelar.

Vår vision är att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Detta gör vi genom ett brett utbud, konkurrenskraftiga priser och en hög servicenivå. Alla cyklar som skickas är självklart färdigmonterade och redo att använda, och du får både försäkring och fri frakt.

Besök vår e-handel för att se våra fina produkter och läsa mer!

Läs vad 57 kunder tycker om Cykelkraft.se

• Patrick L
    Patrick L skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans och nöjd med det jag beställde. Läs mer
  • Julia
    Julia skrev om Cykelkraft.se
    Ordered a thule urban glide, delivery 5-8 days, I had to call them twice to find out why nothing was shipped, and then, 20-so days later, and one day after I called them, they mailed me claiming the item is not deliverable to them from Thule (for what reason, no clear answer!) and they offered a different alternative.
    Very long times to go through to customer service, and days before getting an email reply. Not professionals, stay away. Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Cykelkraft.se
    RIKTIGA klåpare som levererade en defekt cykel, ingen kompensation krångliga med retur, okunnig kundtjänst och vägrar betala tillbaka pengarna trots att cykeln är returnerad sen länge. Rekommenderar absolut inte cykelkraft! Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Cykelkraft.se
    Beställde ett par dubbdäck. Leveransen fungerade bra. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Cykelkraft.se
    Har beställt cyklar vid 2 tidigare tillfällen (2013,2015) och fick då snabb leverans och bra återkoppling på orderstatus. Beställde nu en elcykel för flera veckor sedan med leveranstid 1-3 dagar. Det har nu gått över en vecka från utlovat leveransdatum. Orderstatusen har inte uppdaterats på hemsidan, jag har inte fått någon som helst info och när jag skrev och frågade om min order fick jag som svar att den är på plock och skickas inom kort. Jag väntar fortfarande... Är mycket besviken på servicegraden. Jag valde cykelkraft utifrån tidigare erfarenhet för att jag ville ha SNABB leverans! Tråkigt att företaget växer för snabbt och inte lyckas hantera ordermängden och kunderna blir lidande. Funderar till och med på att makulera min order och beställa på annat håll. Läs mer
  • Filippa A
    Filippa A skrev om Cykelkraft.se
    Beställde en cykel, med utlovad leverans 3-5 arbetsdagar, då varan fanns i lager.
    Detta var enda anledningen till att jag beställde av Cykelkraft, för den utlovade snabba leveransen.

Dessa dagar har passerat med råge, kontaktar dem och får veta att den cykel jag köpt inväntar dem en leverans av nästa vecka!!
    Jag har förväntat mig cykeln redan förra veckan.

Detta är inget företaget själva hört av sig till mig och beklagat sig för. Utan något jag fick höra av mig till dem för att få höra.
    Att dessutom sälja en cykel, som enligt dom finns på lager med ett utlovat leveransdatum. När man inte står med cykeln i handen är riktigt uruselt!

Jag struntar i om det är högtryck på cyklar, om ni trott att ni ska få en leverans av något företag så ni skulle hinna med erat utlovade leveransdatum etc.
    Ni har sålt en cykel, med utlovat leveransdatum. Det ligger på ER! Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Cykelkraft.se
    Jag upplevde att det gick snabbt och felfritt, och så fick man godis på köpet! aldrig fel =) Läs mer
  • Kristian R
    Kristian R skrev om Cykelkraft.se
    2018-03-27 Cykelkrafts kundservice svarar Kristian R
    God morgon Kristian!

Vad kul att du valde att skriva en recension om oss här.

Det var roligt att höra att du känner dig nöjd med hela din köpupplevelse - det glädjer oss verkligen. :)

Du är varmt välkommen åter som kund hos oss och vi önskar dig en fin dag samt en Glad påsk!

• Lars B
    Lars B skrev om Cykelkraft.se
    En fullträff, mycket nöjd med köpet, snabbt o enkelt Läs mer
    2018-03-08 Cykelkrafts kundservice svarar Lars B
    Hej Lars,

Stort tack för din feedback!

Vad kul att du är nöjd med hela din upplevelse hos oss, det glädjer oss givetvis då vi alltid strävar efter att du som kund ska känna att det gick enkelt och snabbt till!

Finns det något som du undrar över eller som vi kan stå till tjänst med så är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Vi på Cykelkraft önskar dig en trevlig torsdag!

• Marcello P
    Marcello P skrev om Cykelkraft.se
    Bra smidig order/leverans.Prisvärt. Läs mer
    2018-03-05 Cykelkrafts kundservice svarar Marcello P
    Hej Marcello,

Stort tack för ditt omdöme!

Det glädjer oss verkligen att du känner att köpet gick smidigt till samt att leveransen skedde snabbt, det var verkligen roligt att höra!

Naturligtvis är du varmt välkommen att återkomma om det finns någonting som vi kan hjälpa dig med.

Önskar dig en fantastisk kväll!

• Sanna
    Sanna skrev om Cykelkraft.se
    Supersnabb leverans, hämtade paketet redan dagen efter orderläggning. Enkel och smidig hemsida med grymma priser! Läs mer
    2018-02-28 Cykelkrafts kundservice svarar Sanna
    Hej Sanna,

Vad kul att du hör av dig!

Det är välidgt viktigt för oss att du som kund känner att allt går smidigt till samt att leveransen sker snabbt. Detta var väldigt roligt att höra och givetvis blir vi också glada över att du är nöjd med våra priser!

Naturligtvis är du varmt välkommen om det finns något som vi kan stå till tjänst med.

Önskar dig en förträffligt fin vecka!

• Samuel J
    Samuel J skrev om Cykelkraft.se
    Hittade mest prisvärda cykeln här. Snabb leverans och inget strul. Cykeln var väl packad och monterad(förutom pedalerna). Tummer upp! Läs mer
    2018-02-27 Cykelkrafts kundservice svarar Samuel J
    Hej Samuel,

Stort tack för den feedback som du lämnat!

Vad kul att du är nöjd med hela din köpupplevelse hos oss - det var verkliget mycket roligt att höra!

Finns det något som du önskar att få hjälp med så är du givetvis varmt välkommen åter till oss.

Vi önskar dig en trevlig vecka!

• Tomas F
    Tomas F skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, trevligt bemötande o bra priser! Läs mer
    2018-02-19 Cykelkrafts kundservice svarar Tomas F
    Hej Tomas,

Vi vill verkligen tacka dig för att du hörde av dig.

Det är verkligen roligt att du är nöjd med bemötandet från vår sida och med ditt köp!

Önskar dig en fantastisk vecka och varmt välkommen åter!

• Gert Patrik G
    Gert Patrik G skrev om Cykelkraft.se
    Trevlig chat löste ett problem med udda reservdel till IKEA Elcykel.
    Beställde på em och hade nya bromsklotsar i brevlådan dagen efter. Läs mer
    2018-02-09 Cykelkrafts kundservice svarar Gert Patrik G
    Hej Gert Patrik,

Tack snälla för din recension!

Det glädjer oss verkligen att du är nöjd med bemötandet från vår sida och med leveranstiden, det var mycket roligt att höra då vi alltid vill att du som kund ska få den bästa möjliga köpupplevelsen hos oss.

Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor eller funderigar.

Vi på Cykelkraft önskar dig en trevlig helg!

• Mattias C
    Mattias C skrev om Cykelkraft.se
    Supernöjd! Snabb leverans och bra prylar till bra priser! Läs mer
    2018-02-09 Cykelkrafts kundservice svarar Mattias C
    Hej Mattias,

Stort tack för ditt omdöme och vi beklagar det fördröjda svaret!

Vad kul att du är nöjd med hela din köpupplevelse hos oss, det var verkligen roligt att höra!

Önskar dig en härlig fredag!

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, bra grejor och trevligt bemötande i kundtjänst.
    Ett stort bra sortiment som gör Cykelkraft ett enkelt val för mig att få ”de där” specialgrejorna till min MTB Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, grejorna kom dagen efter. Produkt enligt beskrivning. Trevligt företag. Läs mer
  • Joakim V
    Joakim V skrev om Cykelkraft.se
    Jättebra. Leverans på några dagar. Man får besked om när grejerna kommer. Inget krångel. Bra prylar. Läs mer
  • Marita H
    Marita H skrev om Cykelkraft.se
    Mycket bra pris på högkvalitativ cykelhjälm. Snabb leverans och godis-överraskning i paketet 😆 Läs mer
  • johanna E
    johanna E skrev om Cykelkraft.se
    Snabb och smidig leverans, bra priser. Jag är jättenöjd! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Cykelkraft.se
    Bra service och bra produkter. Snabb att leverera. Tyvärr så försenade Postnord leveransen så jag fick reklamera ärendet. Läs mer
  • Villu K
    Villu K skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans och bra pris! Rekomenndera! Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Cykelkraft.se
    Snabb och bra leverans bra kvalite Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Cykelkraft.se
    Snabbt och smidig leverans och bra pris Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Cykelkraft.se
    Bra priser och mycket snabb leverans. De har också ett stort sortiment. Läs mer
  • Ida A
    Ida A skrev om Cykelkraft.se
    Jätte bra service och väldigt snabb leverans. Kommer att rekommendera denna sida till flera Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Cykelkraft.se
    Cykelkraft lyckades efter påminnelse (efter 2 veckor) skicka en av de två produkter jag beställt.
    Den andra produkten har jag trots fråga via mail inte sett röken av. Dom svarar uppenbarligen inte på mail, dom skickar inte betalda produkter. Jag rekommenderar att ni vänder er till seriösa cykelföretag på nätet inte Cykelkraft. Läs mer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Cykelkraft.se
    Helhetsintrycket av mitt cykelköp hos cykelkraft har varit mycket gott.
    All personal jag har varit i kontakt med har kunnat besvara mina frågor både på ett trevligt och professionellt sätt.
    Snabba leveranser, stora tydliga bilder, utförliga produktbeskrivningar.
    Cykelkraft blir det självklara valet även till framtida köp. Läs mer
  • Kerstin Sassa J
    Kerstin Sassa J skrev om Cykelkraft.se
    Besökte Cykelkraft i Täby och fick bra info om elcyklar. Beställde i nätbutiken och fick cykeln levererad till dörren av Postnord. Allt till belåtenhet! Priset ger oxå ett högt betyg. Läs mer
  • Andreas D
    Andreas D skrev om Cykelkraft.se
    Jag beställde ett dubbdäck och leveranstiden var 2 dagar, beställde en måndag och på onsdagen kunde jag hämta ut paketet. Perfekt och supersmidigt. Inga problem att förstå deras hemsida eller få till ett inköp. Tror inte de är billigast, men eftersom de är sådär snabba kommer jag beställa där fler gånger.
    Kvaliten på dubbdäcket vet jag inget om än. Men enligt tester är det bra. Läs mer
  • Jon
    Jon skrev om Cykelkraft.se
    Beställde 2 par dubbdäck till cykeln en måndag 11:00 och på onsdag morgon kl 9:00 var de framme hos ombudet. Bor i Norrbotten och har aldrig varit med om en och en halv arbetsdags frakt från södra Sverige, särskilt inte med ett paket.

Priset var bäst både inrikes och utrikes och kundtjänsten guidade mig till val av dubbdäck. De var inte billigast men fantastiskt grepp och det bästa du kan ha nu under ishalkan. Helnöjd! Kommer handla här igen. Läs mer
  • Svante  J
    Svante J skrev om Cykelkraft.se
    Snabb frakt, hjälpsam personal, bra sortiment och bäst pris. Full pott! Läs mer
  • Joakim D
    Joakim D skrev om Cykelkraft.se
    Lätt att hitta sökt vara och konkreta svar via telefon. Snabb leverans när ordern lagts. Blir säkert fler köp då priserna är bra. Läs mer
  • Eric F
    Eric F skrev om Cykelkraft.se
    Har beställt några gånger och kommer beställa fler gånger i framtiden. Snabb leverans. Läs mer
  • David L
    David L skrev om Cykelkraft.se
    beställt från nyligen, helnöjd med köpet Läs mer
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Cykelkraft.se
    Cykelkraft borde vinna priset för Sveriges sämsta näthandel 2017... Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Oscar B
    Hej Oscar,

Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss.

Detta var verkligen tråkigt att höra. Vi värdesätter givetvis dina åsikter som kund, då vi självfallet vill att du ska få den bästa möjliga köpupplevelsen! Naturligtvis har vi framfört detta vidare till berörd avdelning så att vi kan förhindra att liknande scenarion uppstår i framtiden.

Om ditt ärende fortfarande  inte löst är du varmt välkommen att höra av dig till oss per telefon 010-101 40 00 eller per mejl till support@cykelkraft.se så ska vi självfallet se till att reda ut detta.

Ha en fortsatt fin dag!

• Emelie 馬
    Emelie 馬 skrev om Cykelkraft.se
    Bra Leverans och service! Rekommendera! Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Emelie 馬
    Hej Emelie,

Tack för att du hörde av dig.

Vad roligt att du är nöjd med din köpupplevelse hos oss, det glädjer oss verkligen!

Du är varmt välkommen åter som kund hos oss i framtiden när du själv önskar.

• Anette
    Anette skrev om Cykelkraft.se
    Tyvärr kan man inte lämna minuspoäng, annars hade jag gjort det.
    VARNING! Jag rekommenderar inte någon att handla från Cykelkraft. Usla leveranstider trots att det står att varorna finns i lager. Efter tre veckors väntetid utan leverans åberopade jag ångerrätten. Förväntade mig att snabbt få tillbaka mina pengar, det rörde sig om drygt 16 000 kr. Då får jag besked att Cykelkraft har rätt att behålla mina pengar i 30 dagar, efter de har fått varorna i retur. Nu fick jag aldrig några varor.
    Det är möjligt att Cykelkraft ha juridisk rätt att göra så, men det vittnar inte om någon särskild omtanke om kunderna och deras pengar. Väldigt underligt bemötande i telefon, det gullas (förutom hon som slängde luren på i örat på mig) och man ska göra allt man kan för att jag ska få mina pengar tillbaka, men inget händer. Pengarna får jag inte tillbaka förrän efter exakt 30 dagar dvs att Cykelkraft har haft mina 16 000 kr hos sig totalt 2 månader. Detta är självklart inte ok!
    Vad du än gör, så handla INTE från Cykelkraft - värsta företaget jag haft att göra med! Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Anette
    Hej Anette,

Stort tack för att du har delat med dig av din köpupplevelse hos oss.

Självfallet var detta mycket tråkigt att höra och vi ber verkligen om ursäkt för hur ditt ärende blivit hanterat.

Vi strävar och jobbar alltid efter att ge våra kunder en mycket snabb och god service, så att någon ska ha kastat luren i örat på dig är något vi anser är mycket allvarligt. Vi vill uppmärksamma dig på att vi har upp till 30 dagars returhanteringstid, detta står även i våra köpvillkor. Har detta inte framgått tydligt så ber vi om ursäkt för detta då det är mycket viktigt att våra villkor framgår tydligt för alla våra kunder.

Naturligtvis har vi framfört din köpupplevelse vidare till berörd avdelning för att det är av yttersta vikt att våra kunder får ett bra bemötande från vår sida samt för att hindra att liknande händelser uppstår i framtiden.

Har du fortfarande inte fått ditt ärende löst är du varmt välkommen att höra av dig till oss per telefon 010-101 40 00 eller per mejl till support@cykelkraft.se så ska vi naturligtvis se till att lösa detta.

Ännu en gång så beklagar vi det som inträffat och önskar dig en trevlig dag!

• P
    P skrev om Cykelkraft.se
    Mycket brett och fint sortiment av cyklar och tillbehör till väldigt konkurrenskraftiga priser!
    Snabb leverans, god service med snabbt svar. Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar P
    Hej,

Tack snälla för att du valt att skriva ett omdöme om oss.

Vad kul att höra att du är nöjd med leveransen samt med vår service, detta blir vi verkligen glada över!

Naturligtvis är du varmt välkommen åter som kund när du själv önskar.

Önskar dig en härlig tisdag!

• Jonas T
    Jonas T skrev om Cykelkraft.se
    Leverans enligt hemsida, både med produkter i lager och där produkterna fanns på leveratörslager. Grym support via epost, svar inom någon timme. Läs mer
    2017-11-01 cykelkraft svarar Jonas T
    Hej Jonas,

Stort tack för din recension.

Detta glädjer oss, då vi alltid strävar efter att våra kunder ska bli nöjda med hela sin köpupplevelse!

Du är varmt välkommen att återkomma som kund i framtiden eller om det finns något annat som vi kan hjälpa dig med.

Önskar dig en fortsatt fin dag!

• magnus l
    magnus l skrev om Cykelkraft.se
    Snabba och lätta att nå. Hjälpsama. Snabb och bra leverans Läs mer
  • Sture G
    Sture G skrev om Cykelkraft.se
    Fantastiskt bra support och snabba svar på mina frågor. Fick hjälp att reda ut vilka delar som passade till den cykel jag ska renovera. Dessutom snabb leverans på de delar jag beställde. Läs mer
  • Jonatan B
    Jonatan B skrev om Cykelkraft.se
    Snabb leverans, bra service. Enkelt! Läs mer
  • Latif E
    Latif E skrev om Cykelkraft.se
    Köpte en fel varan men det löste sig fint å stort tack för fri retur.
    Nu håller på beställa Frikrans :-)

Latif Läs mer
  • Christian A
    Christian A skrev om Cykelkraft.se
    Köpte nyss cykel och fick snabb hemleverans. Dock var det svårt att montera in fotstöden pga att det inte passade riktigt. Lyckades tillslut få ordning på det hela. Fick hjälp hyfsat snabbt men kunnat haft lite bättre kundbemötande. Blev beskylld och misstrodd vilket var mindre bra och fick vänta drygt 25 timmar efter jag ringt och bett om hjälp. Lovade hjälp samma dag. Det som sänker betyget tyvärr. Produkten i sig helt ok!
    När jag väl fick samtalet fick jag bra information. Tråkigt att man blir misstrodd bara. Kunden i fokus bör vara prio ett. Läs mer
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Cykelkraft.se
    Tyvärr går det inte att ge mindre betyg än 1 på Reco, hade gärna gett Cykelkraft -1.

Varning, skulle inte rekommendera någon att handla från Cykelkraft. Extrema leveranstider trots att det står att varorna finns i lager (vi snackar månader). Fel leverans av beställda produkter och sedan ett extremt dåligt bemötande där man hela tiden behöver hävda sin rätt. Usch så dåligt!!! Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Cykelkraft.se
    25/3 gjorde jag en beställning på en barncykel som enligt hemsidan stod fanns i lager (leverans 3-6 arbetsdagar). En orderbekräftelse kom på mail fort, dock ingen cykel och efter 7 arbetsdagar ringer jag dem med meddelandet om att "det är många som ringer nu, vänligen ring tillbaka senare *klick*".
    Den 10/4 mailar jag dem och frågar vart cykeln är då inget som helst meddelande om att den skulle vara försenad har skickats till en.
    Degen efter får jag meddelande om att cykeln inte finns på lager pga av ett fel i lagersaldot och erbjuder istället samma modell fast i annan färg. Nej tack, annullera denna ordet! Återkopplingen på cykelkraft är makalöst dålig och då kan jag stå ut med en hel del dålig service.
    Beställde istället en annan cykel från en lokal konkurrent och kunde plocka ut en färdigmonterad efter 2 dagar! Jo man tackar Läs mer
  • Robin A
    Robin A skrev om Cykelkraft.se
    sämsta stället! det står att dem har fysiskbutik och webshop när jag kommer dit säger dem att man måste beställa sakerna för dem har inte hand om saker till moppe i butik. Fan så sur och så garvar dem åt mig Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Cykelkraft.se
    Varning för Cykelkraft!!
    Vilket uruselt kundbemötande...
    Köp från nån seriös firma!
    /Fredrik Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Cykelkraft.se
    Om det är stans bästa eller sämsta företag vet jag inte (det kanske finns många dåliga ?)
    Vad jag vet är att jag nu väntat i över tre månader för att min order skulle bli komplett (har fått delleverans)
    Enligt info skulle mr M återkomma till mig med info när han varit i kontakt med leverantör (det är nu snart två månader sedan)
    Har fortfarande inte fått någon ny info..
    Vad tror ni? Är det dags för mig att leta affär i någon annan stad eller är det här den bästa cykelaffären i landet?
    Tycker att mr M har varit trevlig i alla sina mail, men nästa gång jag gör en affär med en försäljare, så hoppas jag på någon som levererar och som värnar lite mer om kunden
    Här är det tyvärr mycket snack och lite verkstad
    Eller är det vad vi kallar ett olycksfall i arbetet?

I så fall ,så hoppas jag det finns många nöjda kunder där ute, som visar det genom att ge sin rekommendation här, så att den framtida kunden kan göra ett korrekt beslut innan innan han/hon trycker på köp knappen

För min del ,så blev denna affär en förlust, men ni andra kanske har bättre flyt ,och vem vet, ni kanske till och med får se era varor, utan för mycket strul och väntan
    Gott nytt år

Mvh Göran Läs mer