Alla kategorier Snickare Västra Götaland Göteborg Elega Kök Sverige

Elega Kök Sverige

Blacktjärnsgatan 4A, 416 78 Göteborg — Visa karta

Med över 60.000 genomförda köksrenoveringar är vi på Elega marknadsledande på just köksrenoveringar. Vi på Elega drivs av energisk och pålitlig arbetsgemenskap, punktlighet och ärlighet samt att locka fram ett leende hos våra kunder genom att vi förstår och uppskattar våra kunder. Sedan 1991 har Elega varit aktivt och det hela började i Finland för att sedan utöka till den svenska marknaden.

- 150 inrednings- och köksexperter.
- Innovativa lösningar
- Kostnadsfri planering av ditt kök

Ta gärna en titt in på vår hemsida Elega.se för att se våra unika och smarta kökslösningar. Välkommen!

Läs vad 17 kunder tycker om Elega Kök Sverige

• Lars K
    Lars K skrev om Elega Kök Sverige
    Vi köpte ett kök där nya luckor ersatte gamla på befintlig stomme. Vi byggde också till några nya lådor och skåp till dom befintliga och höjde arbetsbänk med 5cm. Vidare bytte vi el, kakel och arbetsbänk med diskho och spridare.

Vi fick en grundlig genomgång av Elegas säljare som mätte, ritade och förklarade under 5 timmars tid. Vi fick sedan en offert med fast pris. Mycket proffsigt!

Vi hade stora förväntningar på leveransen som sköttes av en underleverantör. En snickare som också koordinerade asbestsanering, el, rör och kakelsättare. Lite av en utmaning och denne lyckades inte helt leverera allt i färdigt skick när han sa men ca 1,5 veckors försening när slutresultatet blev så gott kan vi leva med. Läs mer
    2018-09-14 Elega Kök Sverige svarar Lars K
    Hej och tack för din rekommendation Lars.
    Det var ett nöje att få hjälpa er med med köket.! Hoppas ni kommer få många fina stunder i det. Trevlig helg till er båda.
    //Jani, Elega Kök
  • Mehrdad K
    Mehrdad K skrev om Elega Kök Sverige
    Allt var enligt överenskommelse och inga konstigheter.
    Perfekt från säljaren till montör. Läs mer
    2018-09-10 Elega Kök Sverige svarar Mehrdad K
    Tack Mehrdad! Tack också för dina rekommendationer!
  • Jan Å
    Jan Å skrev om Elega Kök Sverige
    Vi uppskattar det goda utförandet, personalens kompetens och leveranstiden. Läs mer
    2018-09-06 Elega Kök Sverige svarar Jan Å
    Hej och tack för positivt omdöme! Känns väldigt bra att våra medarbetare gör bra ifrån sig!
  • Jill A
    Jill A skrev om Elega Kök Sverige
    Nya luckor och självstängda lådor.
    En trevlig och försynt säljare vid dörren.
    Trimma upp ett slitet kök. Det blev ett fräschare och ljusare kök. Och lätt att underhålla.
    Snabb leverans och smidigt på en dag.
    Ett trovärdigt företag. Läs mer
    2018-08-15 Elega Kök Sverige svarar Jill A
    Hej Jill och tack för fint omdöme!
    Visst blev det bra?
    Jag vet att du var väldigt nöjd precis när ni fick köket och det låter som att du fortfarande är det.
    Kul!
    Med vänlig hälsning
    Den Försynte...
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Elega Kök Sverige
    Det som lovades levererades. Nöjd med kvalitet och hantverkarna. Läs mer
    2018-08-13 Elega Kök Sverige svarar Magnus L
    Tack Magnus. Ert kök är ett av de absolut roligaste jag gjort och hatten av för er som vågade göra något annorlunda.
    De ljusa kompositbänkarna blev sedan pricken över i!
  • Paul T
    Paul T skrev om Elega Kök Sverige
    Överlag bra.synd att kanten vid ena luckan vid diskbanken blir porös till föjld av diskvatten som ibland rinner ner..vi önskar att vi beställde två skåpsluckor med glass.Känslan nu blir en stor vit ’mur’ när man kommer in i köket! Läs mer
  • Sirpa A
    Sirpa A skrev om Elega Kök Sverige
    Bra helhetsintryck. Lådor och dörrar skulle vara självstängande men de fungerade bara under ett par månader efter montering.
    De fungerar inte ens efter 1-årsbesiktningen när de åtgärdades.
    Några lådor som monterades första gången, kunde inte belastas utan att tippa, under ett år. Åtgärd skedde vid 1-års besiktningen. De fungerar utan att tippa men är fortfarande inte självstängande. Golven fungerar bra. Montörerna trevliga och duktiga. Håller lovad tidsram. Rekommenderar men uppmanar till tydlighet vid beställning! Skriv upp alla överenskommelser i beställningen. Läs mer
  • Tord E
    Tord E skrev om Elega Kök Sverige
    Köpte tre lådor till garderoben i hallen för prginal-lådorna var usla (höll på att falla sönder, och gick inte att dra ut helt.

Efter lite missförstånd och försening pga sjukdom kom lådorna på plats.

Helt enkelt underbara!

Hela köket har sedan tidigare Elega lådor och luckor!

Lite dyrt kanske, men jävligt bra! Läs mer
    2018-08-14 Elega Kök Sverige svarar Tord E
    Tack för omdöme! Tyvärr kan ju sjukdomar ställa till det, och särskilt i semestertider... Det var ju andra gången ni anlitade oss och det känns bra att ni är nöjda även denna gång! Vad vill ni göra härnäst ? ;)
  • Marita M
    Marita M skrev om Elega Kök Sverige
    Har förnyat mitt kök med nya luckor, bänkskivor, diskho och kakel.
    Mycket trevligt bemötande av er personal, erfarenhet kring mina frågor
    Några missuppfattningar kring vad jag skulle inskaffa/material till snickaren kring kakelsättning som sen kom på fakturan
    Där kan dem bli bättre på att vara ännu tydligare. Läs mer
    2018-06-10 Elega Kök Sverige svarar Marita M
    Hej och tack för ditt svar Marita.
    Vi försöker ha så goda dialoger som möjligt med våra kunder.
    Vi tar med oss missuppfattningen kring kakelsättningen så vi kan bli ännu bättre framöver.
    Ha en trevlig sommar.
    //Jani & Elega Kök Göteborg
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Elega Kök Sverige
    Köksluckot fungerade mycket bra. Läs mer
    2018-05-23 Elega Kök Sverige svarar Ingrid J
    Tack för omdömmet du lämnar.
    Ha en skön sommar.!
  • Harriet G
    Harriet G skrev om Elega Kök Sverige
    Köpte och anlitade tjänst för hel köksrenovering och blev mycket väl bemött av alla. Mina förväntningar var ett nytt bättre kök, dessutom att den skulle varas praktisk och lättare att städa. Slutresultatet blev över förväntan. Det är ett litet kök så planeringen blev välgjord t om en liten städvrå för dammsugaren gick in... lätt att snabbt plocka fram dammsugaren för att snabbt t ex dammsuga hallen eller annat skräp som kan dyka upp. Ventilation och luft påverkade hela lägenheten till det bättre. Köket är nu 1 år och fortfarande njuter vi. Att städa och diska även dammsugningen blev roligare och det viktigaste av allt lättare att hålla rent. Vi äter aldrig mera ute på balkongen, då vi nu har ett luftigt gemytligt kök. Vi har hund! Endast kakel/tåligt laminatgolv/målarfärg valde vi ut på BAUHAUS 2017 då de hade jubileum med bra nedsatta priser. Kaklet var som hittat ett utgående italienskt keramik eftersom vi hade litet kök räckte detta väl. Fina Vitvaror valde vi genom ELON då företaget samarbetade med dessa. Allt gick smidigt ungefär enligt tidplanering något senare men inte mycket. Det dök upp en jätte farlig spricka bakom matskafferiet. Att det skulle vara en spricka visste vi men inte så farlig. Alla andra små sprickor som gamla hus kan få med tiden är nu borta. Det finns ju inga garantier för att det kan komma nya, men det har det inte gjort. Det är en vinkellägenhet ut mot gata och köket är en form av ostbit och nu sitter vi här med ett - Modernt nytt kök! Läs mer
    2018-05-23 Elega Kök Sverige svarar Harriet G
    Hej Harriet. Vad skönt att du är nöjd med renoveringen du anlitade oss för.
    Tack för dom fina lovorden du ger oss och ha en riktigt skön sommar.!
    Harriet v gillar detta
  • Bo N
    Bo N skrev om Elega Kök Sverige
    Helt nytt kök.Bra bemött.Allt Ok Läs mer
    2018-05-14 Elega Kök Sverige svarar Bo N
    Tack för ditt omdöme Bo.
    Lycka till med det nya köket.
  • Felice J
    Felice J skrev om Elega Kök Sverige
    Köksluckor och stommar. Vi blev bra bemötta. Läs mer
    2018-05-13 Elega Kök Sverige svarar Felice J
    Tack för omdömet Felice.!
    Ni har varit återkommande kunder och det bevisar att vi gjort bra ifrån oss.
  • Behzad R
    Behzad R skrev om Elega Kök Sverige
    Allting var utmärkt!
    Arbetet, leverans , hålbarhet, efter kontakt... Läs mer
    2018-05-11 Elega Kök Sverige svarar Behzad R
    Tack Behzad, jag vet också att du rekommenderat Elega Kök till vänner så tack än en gång.!
  • Vivan B
    Vivan B skrev om Elega Kök Sverige
    Blev ett kök som blev mycket bättre än vad jag trodde. Jag älskar mitt kök nu. Jag fick ett mycket bra bemötande, och eftersom jag inte visste allt när jag tog Elega, hur jag egentligen ville ha det,så hjälpte mig Jani med vägledning och förslag som visade sig vara utmärkta förslag han gav mig.
    Jag tycker att jag har ett mycket modernt och vackert kök.
    Jag får tacka Jani än en gång.
    Elkillen, snickarna o s v, alla var jättetrevliga. Läs mer
    2018-05-11 Elega Kök Sverige svarar Vivan B
    Tack själv Vivan.!
    //Jani, Elega Kök
  • Mona-lisa L
    Mona-lisa L skrev om Elega Kök Sverige
    Jag valde ett helt nytt kök, nya vitvaror och nytt tak. Ett jätte fint bemötande med bra service. De fixade alla mina önskemål och köpte in det jag ville ha under renovering. Mkt bra att de utförde alla jobb som nytt tak, golv, kakel och målning. Jag hade hört gott om de innan så mina förväntningar blev blev uppfyllda. Läs mer
    2018-05-11 Elega Kök Sverige svarar Mona-lisa L
    Tack för dom finfina orden Mona-Lisa.
  • Per L
    Per L skrev om Elega Kök Sverige
    köpte komplett kök, är mycket nöjd. Läs mer
    2018-05-11 Elega Kök Sverige svarar Per L
    Stort tack Per. Jag är säker på att ni kommer få många fina stunder i ert nya kök.
    P.S. Snyggt med bistro..!

Blacktjärnsgatan 4A, 416 78 Göteborg