Ellevio

1.3

18 omdömen om Ellevio

Casper A
Skrev om Ellevio

Jag fick inte fakturorna på mejlen som de sa att de skickat vilket ledde till flera påminnelsefakturor. Dålig service och ansvar kring detta.

Rustan Ö
Skrev om Ellevio

Ett rövarföretag utan dess like. Ta betalt kan dom, men att leverera det som avtalats, glöm det. Ständiga elavbrott, dåliga ursäkter, långsamma reparationer. Fy f-n vilket skitföretag. Tänk om det hade funnits möjlighet att byta nätleverantör, då hade NI försvunnit direkt. Enbart ert företag får mig att vilja flytta till en ort där ni inte existerar. Tvi vale för skit.

Patrick P
Skrev om Ellevio

Vi betalar hutlösa priser för att få tillgång till el. Men den kommer och går som om vi bodde i Nordkorea!

Mattias S
Skrev om Ellevio

Dom ville höja månadsavgiften från 105 kronor till 505 kronor trots att det bara är säkrat till 20A i lägenheten eftersom dom menar att "bottenplattan" utanför lägenheten klarar av 25A. Riktigt dålig stil. Nu löste vi det genom att BRF säkrade ner bottenplattan för alla lägenheter. Men för Ellevio spelade det ju absolut ingen roll egentligen, dom bara försökte få oss att betala mer för samma sak som vi haft i flera år. Väldigt lång telefonkö för att försöka komma till klarhet med situationen också.

Bo Michael N

Detta är det absolut sämsta företag som jag under 66 år haft att göra med. 1 Omöjligt att få hjälp då folk slutar i parti o minut (ett år för att få ny el i sommarboende) 2 Kundtjänst lägger på i örat på dig och framstår som upprepande papegojor 3 Kommer fram till kundtjänst sen är det täta skott med att få prata med någon som har befogenheter att ge svar/besked. 4 Är numera glad att slippa ha med dessa att göra

Christian P

En kundservice som starkt präglas av maktmissbruk. Ellevio befinner sig i en priviligerad särställning gentemot sina kunder. Inför detta faktum visar bolaget noll ödmjukhet och den tondövhet man uppvisar är något som endast kan komma ur ett monopol. I samtliga andra sammanhang hade detta bolag varit begravet sedan länge.

Muhmmoud A
Skrev om Ellevio

Jätte dåligt förtag var försiktig o vilja annat . Dåligt kundservice o hjälplös Försenad två dager hämnade då kronofogden

Lars B
Skrev om Ellevio

Uruselt företag. Har ingen känsla för vad kundservice är.

MICAEL R
Skrev om Ellevio

Har idag fått bekräftat att jag ska betala för påminnelseavgift och inkassokostnad när man skickar fakturan på fel adress. Man erkänner att man har fel adress i sitt system men det är min skyldighet att veta att det är fel i deras system. Undrar om jag har tillgång till att logga in i deras system och ändra detta? Fick också besked om att inkassokostnaden kunde jag ringa om själv och bestrida. Monopol är nog inte det bästa för kunden.

IRENA N
Skrev om Ellevio

Otroligt dålig kundservice. De anser sig har rätt att debitera kund även när de själva har brustit i sina processer.

DANIEL J
Skrev om Ellevio

Jag sa upp Ellevio för våran gamla lägenhet, i slutet av augusti 2021. Upptäckte nu i januari 2022 att fakturorna fortsatts att betala via autogiro. Förmodligen förbrukning från de som köpt vår lägenhet. Väntetid i telefonkö är 1 timme, blir man upplyst om. En tid jag inte vill lägga ner på det här. Inget svar på mail efter två dygns väntan. Totalt underkänd kundtjänst.

Hanna Maria Wilma G

Mycket bra kundtjänst, både via mail och telefon. Fick hjälp med allt jag behövde av vänliga och kompetenta personer

ÖRJAN W
Skrev om Ellevio

Dags för detta företag att göra annat än att leverera el.... garnaffär eller något som inte drabbar elabonnenter i hundratal pga dålig kompetens. Ingen storm eller dyl, har slagit ut nätet men ni lyckas inte på snart 13 timmar få igång elnätet för 72 abonnenter. Pajaslirare som borde göra annat som sagt. Levererar ett trasigt elverk som ska försörja elnätet provisoriskt. Jösses vilken fantastiskt dålig back up. Vag information på hemsidan där de flyttar fram starttid ideligen. Lämna branschen snälla ni för ni klarar inte...

Ella Rosanna B

Otroligt dålig kundservice och service överlag. En tydlig och kraftig försämring sedan Ellevio tog över det fasta elnätet i Vallentuna, särskilt för oss som inte bor i centrala Vallentuna.

Mehmet D
Skrev om Ellevio

Sämsta kundtjänsten ja har varit med om

Christian
Skrev om Ellevio

Att tvingas att betala pengar till ett sådant skitföretag med urusel kundservice och ockerpriser är vidrigt. Att elnätsmarknaden har detta monopol där man tar bort kundens möjligheter helt att välja annan leverantör är skadligt och kommer slå hårt tillbaka på marknaden.

Lisa E
Skrev om Ellevio

Dom ljög för mig! Jag hittade ett avtal på deras sida som jag ville ha men det stod inget om någon bindningstid så jag ringde in och pratade med dom. Jag var mycket tydlig att jag inte ville ha de om det var bundet i 1år. Och det va det inte sa dom! Sen fick jag hem papper på att det va bundet! Tur att man kan göra en flyttamälan;)

Elina E
Skrev om Ellevio

När jag skulle flytta hemifrån ringde jag Fortum för råd och tips vad jag behövde göra innan flytten. Jag skulle även teckna abonnemang för elnätet och passade då på att ta Forum på resten också. Men jag vet inte riktigt vad som hände, för jag fick aldrig någon bekräftelse på att jag nu hade el och efter 4e tillfället jag pratade med kundtjänst på Fortujm lyckades de äntligen skicka hem bekräftelsen till mig - men då hade jag redan hunnit flytta hemifrån. Har inte alls blivit bra bemött känner jag och funderar nu på att byta eldistrubitör inför nästa period.