Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag11 omdömen om Ellevio
-
skrev om Ellevio
Uruselt företag. Har ingen känsla för vad kundservice är.
-
-
skrev om Ellevio
Har idag fått bekräftat att jag ska betala för påminnelseavgift och inkassokostnad när man skickar fakturan på fel adress. Man erkänner att man har fel adress i sitt system men det är min skyldighet att veta att det är fel i deras system. Undrar om jag har tillgång till att logga in i deras system och ändra detta? Fick också besked om att inkassokostnaden kunde jag ringa om själv och bestrida. Monopol är nog inte det bästa för kunden.
-
skrev om Ellevio
Otroligt dålig kundservice. De anser sig har rätt att debitera kund även när de själva har brustit i sina processer.
-
-
skrev om Ellevio
Jag sa upp Ellevio för våran gamla lägenhet, i slutet av augusti 2021.
Upptäckte nu i januari 2022 att fakturorna fortsatts att betala via autogiro.
Förmodligen förbrukning från de som köpt vår lägenhet.
Väntetid i telefonkö är 1 timme, blir man upplyst om. En tid jag inte vill lägga ner på det här.
Inget svar på mail efter två dygns väntan.
Totalt underkänd kundtjänst. -
skrev om Ellevio
Mycket bra kundtjänst, både via mail och telefon. Fick hjälp med allt jag behövde av vänliga och kompetenta personer
-
skrev om Ellevio
Dags för detta företag att göra annat än att leverera el.... garnaffär eller något som inte drabbar elabonnenter i hundratal pga dålig kompetens. Ingen storm eller dyl, har slagit ut nätet men ni lyckas inte på snart 13 timmar få igång elnätet för 72 abonnenter. Pajaslirare som borde göra annat som sagt. Levererar ett trasigt elverk som ska försörja elnätet provisoriskt. Jösses vilken fantastiskt dålig back up. Vag information på hemsidan där de flyttar fram starttid ideligen. Lämna branschen snälla ni för ni klarar inte av det.
Detta är ett typiskt exempel på när fungerande verksamhet tas över av girigbukar som bara ser vinsten som målet. -
skrev om Ellevio
Otroligt dålig kundservice och service överlag. En tydlig och kraftig försämring sedan Ellevio tog över det fasta elnätet i Vallentuna, särskilt för oss som inte bor i centrala Vallentuna.
-
skrev om Ellevio
Sämsta kundtjänsten ja har varit med om
-
skrev om Ellevio
Att tvingas att betala pengar till ett sådant skitföretag med urusel kundservice och ockerpriser är vidrigt. Att elnätsmarknaden har detta monopol där man tar bort kundens möjligheter helt att välja annan leverantör är skadligt och kommer slå hårt tillbaka på marknaden.
-
skrev om Ellevio
Dom ljög för mig! Jag hittade ett avtal på deras sida som jag ville ha men det stod inget om någon bindningstid så jag ringde in och pratade med dom. Jag var mycket tydlig att jag inte ville ha de om det var bundet i 1år. Och det va det inte sa dom! Sen fick jag hem papper på att det va bundet! Tur att man kan göra en flyttamälan;)
-
skrev om Ellevio
När jag skulle flytta hemifrån ringde jag Fortum för råd och tips vad jag behövde göra innan flytten. Jag skulle även teckna abonnemang för elnätet och passade då på att ta Forum på resten också. Men jag vet inte riktigt vad som hände, för jag fick aldrig någon bekräftelse på att jag nu hade el och efter 4e tillfället jag pratade med kundtjänst på Fortujm lyckades de äntligen skicka hem bekräftelsen till mig - men då hade jag redan hunnit flytta hemifrån. Har inte alls blivit bra bemött känner jag och funderar nu på att byta eldistrubitör inför nästa period.