Jonas Andreasson
Registrerad mäklare sedan 2006
Aktiv på Reco.se sedan 2017
2019-04 - 2020-03

Läs vad 49 Läs vad Jonas Andreasson

• Frans R köpte sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-03-06

Bohus
    Köpt en villa. Engagerat bemötande, kunnig och saklig. Lättsam. Trevlig upplevelse rakt igenom. Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Anna R köpte sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-03-04

Bohus
    Vi köpte vår villa via Jonas.

Träffade honom första gången på en annan visning där han var mycket saklig och hjälpsam mot oss förstagångsköpare. När vi sedan hittade vårt hus så var han både ärlig om skicket och tydlig med förutsättningarna.

Fick till slut huset på förhand och till ett rimligt pris och hjälp och tydlighet från Jonas hela vägen tills vi hade nycklarna i handen så vi är mycket nöjda! Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Omar R köpte sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-02-27

Skepplanda
    Jag köpte ett villa på Ale kommun och han hjälpte till mig att sänka priset.
    Sen han hjälpte till på banken.

Tack får er Läs mer
  • Kerstin E sålde sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-02-16

Nödinge
    1 Sålt villa i Nödinge.
    2. väldigt bra
    3. Man vill bara att allt ska gå i lås,
    och det gjorde det med Jonas hjälp.
    4. Upplevelsen är inte färdig än.
    Men allt känns bra. Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Fredrik J sålde sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-02-04

Skepplanda
    Måste säga att Jonas är den bästa ”kallpratarn”.
    Han har själv jobbat för en god relation mellan oss. Han har sedan vi anlita honom sist 2016, hållit kontakten med ojämna mellanrum.
    Har tar till sig snabbt om vad vi säger, även om han bara har ett öra tillgängligt.

Jag är nöjd, inte minst att jag båda gångerna sålt till engelsk talade personer, som Jonas skött snyggt. Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Fredrik J köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2020-01-16

Köpte en bostadsrätt. Trevligt bemötande och tillmötesgående. Läs mer
  • Nora Z sålde sin lägenhet med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2019-10-25

Sålt min bostadsrätt.
    Jätte duktig mäklare, rekommenderas stärkt!👌🏼 Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Noshdar S köpte sin lägenhet med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2019-10-20

Bohus
    Jag har köpt bostadsrätt.
    Mäklaren var mycket trevlig, tydlig och pålitlig. All information stämde som mäklaren nämnde. Mäklaren var bra Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Magnus P sålde sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2019-10-11

Bohus
    Sålt vårt radhus. Jonas skötte försäljningen på ett lugnt och förtroendeingivande sätt. Avslutningsvis kan vi säga att vi är mycket nöjda med Jonas arbete och kan verkligen rekommendera honom. Läs mer
    Jonas A gillar detta
  • Anita H sålde sitt hus med hjälp av Jonas Andreasson en del av Fastighetsbyrån Ale

2019-09-05

Positivt
    Lätt att komma i kontakt med.
    Säljcoachen.
    Mycket bra och snyggt visningsprospekt
    "Bäst" ekonomi och beräkningsmodell av arvode bland 3 mäklare som vi jämförde.
    Uppfattas ha stort nätverk och inarbetad affärsmodell.

Mindre positivt
    Handpenningen kom inte in i tid enligt köpekontraktet men kommunicerades inte till oss (köparna hade dock meddelat
    mäklaren i tidigare skede).
    Vi blev avrådda att ta lagt bud innan visning, vilket i slutändan hade varit mer än vi fick som slutpris. Vi rodde sen själva affären i hamn. Mäklararvoden är generellt för höga i förhållande till vad du får. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Ale

Lovisa Bååth