Robert Kassar
en del av Fastighetsbyrån Årsta

Johanneshovsvägen 104
120 50 Årsta — Visa karta

Vad tror Robert att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 40 kunder tycker om Robert Kassar

• Christian B skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Bra och smidig mäklare. Allt gick verkligen som vi hade hoppats och vi blev supernöjda!! Läs mer
  • Mimmi K
    Mimmi K skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Vi har precis sålt vår gamla-, och köpt vår nya lägenhet, båda med Robert som mäklare. Robert har agerat professionellt i alla lägen och han har verkligen gjort allt för att hjälpa oss med kontakter med banker och allt annat som har med köp- och säljproceduren att göra. Vi fick riktigt bra pris för lägenheten vi sålde med många budgivare som trissade upp priset. Detta tack vare goda kontakter och bra prospekt och visning. Vi fick också möjlighet att köpa vår nya lägenhet till ett rimligt pris och med en bra process.

Vi rekommenderar gärna Robert till alla som ska köpa eller sälja. Läs mer
  • Charlotte Ö skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Proffsig och korrekt. Höll det han lovat och återkopplade hela tiden. Robert hade koll på allt från början till slut. Läs mer
    2018-09-28 Robert K svarar Charlotte Ö
    Tusen tack för förtroendet. Önskar er all lycka i framtiden!
  • Kristofer H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Smidig och bra kontakt från början till slut. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Kristofer H
    Stort tack för förtroendet Kristofer. Vi ses på tillträdet! :)
  • Lotta L skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert gjorde ett proffsigt bra jobb med försäljning av min lgh, mycket nöjd. Fick stort förtroende. Kan varmt rekommendera honom! Duktig! Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Lotta L
    Bugar och bockar för denna hyllning. Stort tack för förtroendet och lycka till med det nya boendet! :)
  • Ulrik J skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert genomförde försäljningen av vår lägenhet på ett synnerligen gediget och proffsigt sätt med en stark känsla för detaljer och timing i både annonsering, presentation och vägledning i de affärsmässiga besluten. Våra varmaste rekommendationer! / Ulrik Jansson Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Ulrik J
    Tackar ödmjukast för denna fina hyllning Ulrik. Det har varit en ära att få hjälpa till. Stort tack för ditt förtroende och på återhörande! :)
  • Urmas B skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert fick man fötroende för direkt kändes helt rätt för mig .
    Kan varmt rekommendera Robert . Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Urmas B
    Tackar så mycket Urmas. Skönt att det löste sig smidigt utan några öppna visningar. Lycka till borta i Solna nu! :)
  • Mattias skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert var lyhörd, engagerad, proffesionell och mycket hjälpsam igenom hela affären. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Mattias
    Stort tack för dina fina ord Mattias. Lycka till med letandet efter ett nytt boende! :)
  • Fredrika L
    Fredrika L skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Seriös,kunnig,trevlig,kommunikativ,tillgänglig, Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Fredrika L
    Tack för detta Fredrika och tack för förtroendet. Önskar dig all lycka framöver! :)
  • Erika H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Vi lyckades lösa affären utan den öppna marknaden till ett väldigt bra pris dessutom. Smidigt och bra process! Läs mer
    2018-09-21 Robert K svarar Erika H
    Hej Erika!
    Ja, det gick smidigt minsann. Tack för förtroendet och lycka till framöver! :)
  • Jose E skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    "Jag är väldigt nöjd med resultatet i den tuffa rådande bostadsmarknaden.
    Robert är personlig, tillförlitlig, snabb och väldigt lätt att kommunicera med. Han var alltid tillgänglig och rätade ut alla frågetecken snabbt och effektivt.
    Jag rekommenderar därför Robert med varm hand till de som är ute efter en utmärkt mäklare." Läs mer
    2018-09-03 Robert K svarar Jose E
    Jag bugar och bockar för denna fina rekommendation. Stort tack för ditt förtroende och lycka till framöver! :)
  • Kristoffer skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Jättenöjd, pålitlig och proffesionellt genom hela försäljningen. Punktlig, noggrann och trevlig och får mej som säljare att känna mej säker och trygg. Läs mer
    2018-08-21 Robert K svarar Kristoffer
    Stort tack för ditt förtroende. Önskar dig all lycka i ditt nya boende! :)
  • Fabrice C skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert was helpful and took time to explain everything when I was selling my apartment. He was clear about what should be expected in a difficult market and how he intended to proceed.
    I think he handled everything in a professional manner and would recommend working with him. Läs mer
    2018-07-18 Robert K svarar Fabrice C
    Thank you very much for your kind words Fabrice. I wish you the best of luck back in France. Take good care of you!
  • Eric L
    Eric L skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert har varit mycket hjälpsam under affärens gång med att tillhandahålla information och råd. Informationen har i alla led varit tydlig och tillfredsställande. Det anordnades tillochmed en extra visning på hans lediga dag.

Robert har alltid hållit sig tillgänglig för frågor vilket har varit ett fint stöd för någon som mig som gör sin första bostadsaffär.

Robert rekommenderas helt och fullt till den som vill göra bostadsaffär. Läs mer
    2018-07-16 Robert K svarar Eric L
    Hallå Eric!
    Tack så mycket för din respons. Glad att höra att jag lyckades skapa bästa förutsättningarna under ditt första köp. Vi håller kontakten och jag är övertygad om att du kommer stormtrivas. Trevlig sommar på dig!
  • Daniel Å skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert gjorde ett grymt jobb. Va ständigt tillgänglig, visade till och med upp lägenheten på midsommardagen. Tack vare hans hårda jobb fick vi bra slutpris. Det va skönt med en mäklare som tog uppdraget på allvar och verkligen gjorde det han lovade och ständigt jobbade aktivt för att få lägenheten såld. Skulle rekomendera Robert till alla som vill ha en mäklare som verkligen jobbar hårt och alltid finns tillgänglig. Läs mer
    2018-06-29 Robert K svarar Daniel Å
    Stort tack för dina fina ord Daniel. Kul att Ni blev nöjda och ännu roligare att vi kom i mål smärtfritt. Vi ses på tillträdet! :)
  • Abrar K skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert Kassar är en av de bästa mäklarna vi någonsin har mött på. Han har visat ett fantastiskt engagemang, intresse av försäljningen, tillgänglighet och ett grymt bra avslut prismässigt. Robert har lagt ner tid för att få bästa resultat på försäljningen genom att vara tillgänglig under kvällar helger dagar och högtider. Han visade lägenheten till en spekulant på midsommarafton som resulterade i försäljning dagen efter.

Jag är tacksam att vi har haft turen att ha en så bra mäklare och rekommenderar Robert starkt till alla som vill sälja med hög standard och ett säkert köp för framtiden. Läs mer
    2018-06-23 Robert K svarar Abrar K
    Hej Abrar,
    Hatten av för din fina rekomendation. Jag tackar ödmjukast för lovorden och hyllningen. Jag uppskattar att Ni har sett mitt engagemang i det hela och jag önskar er all lycka med nästa köp. Vi ses på tillträdet, trevlig sommar! :)
    Michel W gillar detta
  • Hampus A
    Hampus A skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert är ambitiös, driven, mycket trevlig och bjuder på sig själv. Upplevde att han kan området och svarar snabbt på frågor oavsett när på dygnet de kommer in, vilket underlättade för oss som köpare.

I vårt fall budade vi först på en lägenhet som blev för dyr, varpå Robert hittade en annan lägenhet - i linje med våra önskemål - som vi sedermera köpte. Ärlig och öppen med fördelar/nackdelar på alla lägenheter. Läs mer
    2018-06-03 Robert K svarar Hampus A
    Jag bugar och bockar för detta fina omdöme Hampus. Ibland måste man bygga pusslet på rätt sätt! Riktigt uppskattat att veta att jag lyckats ge Er min fullaste potential. Tack så mycket! Hoppas Ni trivs kanonbra till dess att det är dags att flytta lasset igen. Jag finns alltid anträffbar oavsett fråga.
    Stort grattis ännu engång och trevlig sommar på Er! :)
  • Oleg L skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert har varit väldigt tillmötesgående och professionell. Han var alltid tillgänglig och behjälplig vid alla sorters eventuella frågor. Han var tydlig och förstående vid hela processen, speciellt med tanke på att detta var första bostadsköpet. Robert såg till att hela processen var smärtfritt och kändes trygg. Läs mer
    2018-06-03 Robert K svarar Oleg L
    Tack så mycket för denna fina respons Oleg. Kul att allting gick så bra och smidigt och att du kände att jag gav allt jag hade!
    All lycka till dig i den nya bostaden. Vi ses på tillträdet!
  • Christian C
    Christian C skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert har vart en supermäklare! Han har jobbat sent, ställt upp och jag har haft fullt förtroende av hans goda omdöme. Framför allt har han sett till en bra försäljning av lägenheten! Läs mer
    2018-05-30 Robert K svarar Christian C
    Stort tack för detta fina omdöme Christian! Fantastiskt kul att få jobba med dig och jag hoppas att du hittar det du finner. Lycka till med allt framöver!
  • Johan G skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert är snabb, vass och tydlig med vad som behövs av säljaren. Läs mer
    2018-05-23 Robert K svarar Johan G
    Tusen tack Johan!
    Skönt att vi kom i mål och nådde högre än förväntat. Hårt jobb lönar sig. Allt gott och lycka till i solna! :)
  • Sara S
    Sara S skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Jag är väldigt nöjd med hela processen när jag köpte min bostadsrätt i Årsta. Robert Kassar är väldigt snabb och tydlig i kommunikationen och jobbar hårt! Det märks och skapar trygghet. Läs mer
    2018-05-23 Robert K svarar Sara S
    Jag bugar och bockar för dina fina ord Sara. Superviktigt för mig att jag är tydlig i kommunikationen och inger trygghet. Det glädjer mig att höra att jag lyckats!
    Önskar dig all lycka i din nya bostad! :)
  • Oskar N
    Oskar N skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Kan bara hålla med om det Kristin S skriver.

Upplevde Robert som något hetsande, påtryckande och som att han ville komma till ett snabbt avslut. Jag saknade det transparenta och professionella i kommunikationen.

När han sedan frågade om han förtjänade högsta betyg så förklarade jag hur jag upplevt processen. Tillbaka kom bl.a. en del försvarande samt en del kritik mot mig. Kändes inte jätteproffsigt.

I slutet när budgivningen var klar och det var dags för kontraktskrivning och tillträde kändes det bättre. Då var han tydlig, förklarande och ingav trygghet. Läs mer
    2018-05-26 Robert K svarar Oskar N
    Hej Oskar,
    Min drivkraft i rollen som mäklare är att ständigt hålla alla parter nöjda. Det är otroligt trist att höra att jag inte lyckats leva upp till den nivån av tillfredsställelse trots att jag har gjort allt i min kraft för att skapa transparens, trygghet och ett professionellt handläggande för dig. Jag lade ner mycket energi på att skapa de bästa förutsättningarna för dig i denna bostadsaffär. Du kikade i lugn och ro på visningen, jag upplyste dig om allt som hör till och du hade gott om betänketid. Som förstagångsköpare så kan en bostadsaffär kännas stressig och läskig just på grund av att det ofta går rätt fort gällande köp/försäljning av bostadsrätt i Årsta med omnejd.

Jag hoppas att du ändå känner att jag har gett det där lilla extra då jag gick igenom vartenda nyckeltal i årsredovisningen för dig över en konversation som vi höll i ca 23:00 under en vardagskväll, berättade utförligt vad siffrorna innebar och varför. Dessutom så visade jag upp lägenheten gladligen till dig och din far en extra gång precis innan kontraktsskrivningen då jag även visade upp alla allmänna utrymmen som hör till lägenheten, såsom tvättstuga, förråd, cykelrum etc.
    Jag ber om ursäkt ifall din upplevelse inte varit till din fullaste belåtenhet. Jag tar till mig av denna erfarenheten och bär med mig detta inför framtiden.
    Hoppas du stormtrivs i din nya lägenhet. Allt väl!
  • Cecilia G skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert hjälpte oss på bästa sätt från första kontakt till försäljning. Alltid tillgänglig och engagerad. Vi är väldigt nöjda med valet av mäklare. Läs mer
    2018-04-12 Robert K svarar Cecilia G
    Tusen tack ska Ni ha för förtroendet! Allt gick som på räls och det är otroligt kul att ni upplevde min insats på bästa sätt. Önskar Er all lycka framöver i de nya boendet! :)
  • Petter G
    Petter G skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert är en energisk mäklare. Han är saklig och noggrann. Han är väldigt duktig på att sälja. Läs mer
    2018-04-10 Robert K svarar Petter G
    Stort tack för dina fina ord Petter. Men framförallt ett stort tack ska du ha för förtroendet. Det har varit en ära för mig att få jobba med Er. Riktigt kul att vi nådde en otrolig nivå och samarbetet var klockrent. Vi ses på tillträdet. Allt väl så länge! :)
  • Kristin S skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    När jag var på visning upplevde jag Robert som väldigt trevlig och påläst, men lite stressad. Han hade ytterligare en visning efter, och jag upplevde att han var lite stressad därav.
    Efter budgivningen var avslutat upplevde jag honom som rätt påtryckande och lite hetsande. Jag sade till att jag inte tidigare köpt bostad, och att jag behövde tydlighet och att jag inte ville stressas.
    Jag tyckte inte att det tydligt presenterades varför det var så bråttom med kontraktskrivning - det sades inget om detta under säljprocessen heller.
    Uppskattade hans hjälp i kommunikation med banken, och att han var tydlig i alla detaljer när kontrakt skrevs. Läs mer
    2018-04-09 Robert K svarar Kristin S
    Hej Kristin,
    Tack för den konstruktiva kritiken! Den viktigaste utgångspunkten i mitt arbete är tydlighet. Jag ber om ursäkt om du inte upplevde det till fullo denna gång. Jag tar med mig detta inför framtiden! Allt gott så länge till dess att vi ses på tillträdet! :)
  • Michal J
    Michal J skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert helped us to sell our apartment. He was very energetic and always available for help or advice. He gave us space for own decisions yet had a good suggestions and recommendations based on his experience.
    Very easy guy to work with, very helpful with positive attitude. I can only recommend selling with him. Läs mer
    2018-03-23 Robert K svarar Michal J
    Thank you so much for your kind words. I loved every second of working with you. I wish you all the best with your new house and we´ll see each other soon again! Cheers! :)
  • Kaya H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert was easy to work with, and answered all my questions (there were many), even taking care to help me in English, which is my favoured language.

He managed to help me not only sell, but at a good price in a volatile time for the market (March 2018).

He always seemed in control, and was always available when I needed some reassurance. Läs mer
    2018-03-23 Robert K svarar Kaya H
    It was a pleasure working with you Kaya, always polite and easy going. Thank you very much for this time and i wish you good luck! :)
  • Hanna K skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Jag köpte lägenhet i Årsta genom Robert och tyckte att han var trevlig och påläst på visningen, noggrann och tydlig vid kontraktsskrivningen samt snabb och effektiv på att besvara mina frågor som uppstod efteråt. Processen kändes mycket trygg och bra! Läs mer
    2018-02-26 Robert K svarar Hanna K
    Stort tack för detta fina omdöme Hanna!
    Dyker det upp någon fråga så tvekar du inte med att hojta till. Sköt om dig så länge så ses vi på tillträdet snart! :)
  • Camilla U
    Camilla U skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Proffesionell, kunnig och hjälpsam mäklare som svarade på alla mina frågor vilka de än var. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-02-07 Robert K svarar Camilla U
    Jätte tack ska du ha Camilla! Nu inväntar vi bara tillträdet! :)
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert är mycket påläst, insatt i Årsta även i föreningen. Lätt att kommunicera med och mycket tydlig i sin målbild. Vi skulle inte tveka en sekund att anlita honom igen. Läs mer
    2018-02-09 Robert K svarar Ulla S
    Ett stort tack till dig och Einar för det varma förtroendet. Jag uppskattar den korta och trevliga tid vi hade otroligt mycket. Lycka till i Västervik nu! :)
  • Alexander H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    En mäklare utan dess like! Fantastiskt att få vägledas genom denna ibland kluriga process tillsammans med Robert. På grund av hans vassa kompetens är man i goda händer. Robert är en mäklare som gör det där lilla extra, vilket för mig utgjorde hela skillnaden. En mäklare att ha fortsatt kontakt med i framtiden, stort tack! Läs mer
    2018-02-05 Robert K svarar Alexander H
    Otroligt fina ord och jag är otroligt tacksam för denna fina respons! Önskar dig ett stort lycka till i ditt nya boende så ses vi igen förhoppningsvis! :)
  • Kristina E skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Smidigt i kommunikation, tydlig, professionell, flexibel och målinriktad. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-02-05 Robert K svarar Kristina E
    Jätte tack för denna fina respons. Ni hör hemma i Årsta, det är en självklarhet! Vi ses på tillträdet! :)
  • Ulrika C skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Engagerad, målmedveten mäklare med stort sinne för service och snabba avslut ledde till en positiv upplevelse av försäljning på en skakig marknad. Tack Robert för ett grymt jobb! Läs mer
    2018-02-03 Robert K svarar Ulrika C
    Jag bugar och bockar för denna fina respons. Ha det så gott nu och så ses vi på tillträdet snart! Stort tack igen!
  • Joacim Ö skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Ingen är perfekt sägs det. Well, Robban är så nära man kan komma i dessa sammanhang! Från första trevande stegen till att affären var i hamn har han varit otroligt hjälpsam och guidat mig genom det minfält som är Stockholms bostadsmarknad. Ett ultraproffs som ordnade en sanslöst snabb affär med ett väldigt bra slutpris. Jag är mer än nöjd och precis som betyget säger är han: Exceptionell. Glödande rekommendation. Tack för ett fantastisk samarbete! Läs mer
    2018-01-28 Robert K svarar Joacim Ö
    Wow! Hatten av för dina fina ord. Uppskattar detta enormt ska du veta. Jag älskar mitt yrke och detta blir resultatet. Stort lycka till i ditt nya boende! :)
  • Kimmo P
    Kimmo P skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Professionell, positiv, driven mäklare och en mästare på att förhandla :) Rekommenderas varmt av oss. H:Kimmo&Lotta Läs mer
    2018-01-19 Robert K svarar Kimmo P
    Jag tackar ödmjukast för dessa fina ord. Vi lyckades! Nu får ni smälta allt så ses vi på tillträdet! :-)
  • Jesper H
    Jesper H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    En grym kille med koll på läget. Trevlig och kunnig innom alla områden. Rekommenderas starkt! 👊🏻👍🏻 Läs mer
    2018-01-08 Robert K svarar Jesper H
    Stort tack Jesper. Det har varit otroligt kul att jobba med dig. Lycka till med ditt nya boende! :-)
  • Erika H skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Jag hade nöjet att träffa Robert när jag köpte en lägenhet i Årsta.

Han är charmig, trevlig och dessutom väldigt hjälpsam! Läs mer
    2018-01-06 Robert K svarar Erika H
    Stort tack Erika! Nöjet var på min sida. Du lär nog stormtrivas i din nya lägenhet. Stort grattis ännu en gång! :-)
  • Viktor A skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Robert gick alltid att nå, morgon som kväll och var väldigt rakt på när de kom till kontentan. Vilket uppskattades enormt. Läs mer
    2017-12-13 Robert K svarar Viktor A
    Stort tack Viktor! Du lär nog stormtrivas i din nya lägenhet! Du är varmt välkommen att hojta till vid minsta lilla fråga eller fundering, morgon som kväll! ;)
  • Christian S skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Taggad, ambitiös och påläst! Robert lyckades få iväg min bostad i svag marknad till ett pris jag kände mig nöjd med. Läs mer
    2017-12-12 Robert K svarar Christian S
    Tusen tack för dina fina ord! Hårt jobb skördar till slut. Lycka till med livet innanför tullarna! :-)
  • Lisa G skrev om Robert Kassar en del av Fastighetsbyrån Årsta
    Min erfarenhet av Robert Kassar är mycket positiv. Ett gott bemötande, snabb och effektiv i sitt arbete och kommunikation. Mycket väl utfört arbete. Jag kan varmt rekommendera Robert för den som behöver anlita en mäklare! Läs mer
    2017-12-12 Robert K svarar Lisa G
    Jag tackar och bockar för dessa fina ord. Tackar ännu engång för ditt förtroende och jag önskar dig all lycka i framtiden! :)
Michel Warnie
Amanda Hermander