FixaBildelar

Vi på Fixa Bildelar Europa AB har som mål att vara Sveriges bästa leverantör av katalysatorer och partikelfilter till verkstäder och privatpersoner. Det ger dig en rad fördelar som kund:

Vi kan avgas, vi har funnits i mer än tio år och har djup kunskap om vårt produktområde.

- Prisvärda delar från någon av våra 15-tal europeiska leverantörer.
- Stort sortiment att välja från. Även delar som andra inte har.
- Lättillgänglig kundtjänst i Stockholm.
- Snabba leveranser - alla lagerorders lagda innan kl 15.00 skickas samma dag.
- Eget lager i Stockholm. Säkra leveranser.
- Nu även elektronik och elektriska produkter.

Läs vad 593 kunder tycker om FixaBildelar 2

• Karl S
    2022-08-07 Verifierad kund
    Jeg har kjøpt katalysator ved et par anledninger fra dette firma og er svært godt fornøyd med leveransene. Hyggelige folk og rask levering. KarlSveinsvoll
    2022-08-02 Verifierad kund
    Leverans skedde blixtsnabbt! Allt var med och passade perfekt.
    2022-07-24 Verifierad kund
    Trevlig personal och bra service. Köpte ett partikelfilter. Hämtade på plats.
    2022-07-24 Verifierad kund
    Björn är kanon mycket kunnig och hjälpsam
    2022-07-23 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb leverans! köpte mellanljuddämpare (Polmo) till min subaru.
  • Lars J
    2022-07-02 Verifierad kund
    Jag han nästan inte plocka fram verktygen, så var partikelfiltret hos mitt utlämningsställe, helt fantastiskt, från beställning till att hämta ut på tre dagar.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Riktigt bra bemött. Snabb leverans. Klockrent
  • 2022-06-08 Spontant omdöme
    Bästa personal, snabb leverans, mycket bra delar
    2022-06-08 Verifierad kund
    Återkopplade så att det blev en del som passade till mitt fordon, inte den del som låg på Webben. Turbo till en Opel Movano.
    Bra service och gott bemötande
    2022-06-07 Verifierad kund
    Bra att dem går igenom ordern och kontrollerar att det du har beställt passar just din bil skickar inte om det är minsta tveksamheter utan ringer upp och kontrollerar ordern
    2022-06-01 Verifierad kund
    Bra priser och mycket trevlig och hjälpsam personal!! Rekommenderas varmt!
    2022-05-17 Verifierad kund
    Dom höll vad dom lovade den här gången. Det är inte så ofta som näthandlare gör det.
    2022-05-11 Verifierad kund
    Fick det jag beställde med väldigt kort leveranstid.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Kanonbra kille jag pratade med och snabb leverans.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Otrolig snabb leverans rätt enligt beställning min första kontakt med Fixa men inte den sista jättenöjd
    2022-05-02 Verifierad kund
    Toppennnnnnnnnnnmmmnnnnnnnnnnmmmnn
    2022-05-02 Verifierad kund
    Kanonbra!
    Köpte bakre ljuddämpare till Volvo V70 iii.
    Otroligt snabb leverans, perfekt passform och bra pris!
    Seriöst med det medskickade kontrollformuläret där packpersonalen bockat i de relevanta kontrollpunkterna.
    Nöjd kund!
    2022-04-22 Verifierad kund
    Kompetent o trevligt bemötande via telefon
    2022-04-20 Verifierad kund
    Alltid bra bemötande och hjälpsamma. Har haft att göra med dom mycket.
    2022-04-13 Verifierad kund
    Snabb leverans, det vae en bilfirma i stan där jag bor som monterade Ljuddämparen dom sa inget, så det var nog allt bra, får se hur länge den håller?
    2022-04-08 Verifierad kund
    Trevliga människor .Rekommenderar den här företaget !
    2022-04-03 Verifierad kund
    Råkade ut för katalysatortjuvar, beställde en ny .
    Sökte på nätet efter en ny.
    Hittade en katalysator, fick hem den snabbt till ett bra pris. Hade ingen direkt kontakt med företaget, beställde varan på nätet.
    De levde upp till mina förväntningar genom att leverera en bra reservdel snabbt till ett bra pris.
    2022-03-23 Verifierad kund
    Allt fungerade till full belåtenhet. Jag köpte mellanljuddämpare till en Subaru Legacy. När aviseringen kom valde jag att hämta på terminal. Misstag! Ett h-e att få in det i bilen😆.
    2022-03-18 Verifierad kund
    Bra support med att hitta rätt del. Snabb leverans, men ni måste packa grejerna bättre. När paketet kom fram stack ett av fästena på partikelfiltret ut ur paketet. Som tur var gick det att montera ändå, men kunde lika gärna varit paj.
    2022-03-12 Verifierad kund
    Bra bemötande å snabb leverans
  • Charbel S
    2022-02-03 Verifierad kund
    Mycket trevliga, kunniga och hjälpsamma!
    Snabb service till bra pris!
    2022-01-11 Verifierad kund
    Jag blev mycket bra bemött! Katalysatorn till min V70 2.0F 2008 levererades redan nästä dag och bilen kunde besiktigas med perfekta värden.
    Negativt var att tillverkaren inte observerat att rörens dragning skymmer ett av hålen / pinnbultarna för fastdragning av flänsen mot topplocket med hylsnyckel. För att komma åt och dra muttern krävs att generatorn demonteras, vilket kan vara riktigt bökigt då den drivs av den drygt två meter långa multiremmen som kan behöva återmonteras av två personer. Det är då bara en öppen blocknyckel som passar eftersom pinnbulten skyms av röret och åtdragning kan ej ske med momentnyckel. För att ringen på en block- eller ringnyckel ska kunna passa över muttern behöver man kapa bort c:a 1 cm av pinnbultens längd, eller modifiera röret.
    Jag löste det genom att slipa om formen på skaftet för en blocknyckel så att den kunde dras lite längre. Men blocknyckeln försvagades och muttern kunde sannolikt inte dras med det föreskrivna momentet.
    Orsaken till problemet med passformen är att tillverkaren försöker även göra katalysatorn kompatibel med ett antal fordmodeller som använder likadana motorer. Fords konstruktion passar inte då Volvo har valt att placera generatorn på en plats där den sitter i vägen för den första cylinderns grenrör. Därför är dragningen av avgasröret från den första cylindern annorlunda för Volvo. Tillverkaren böjer inte röret tillräckligt snävt, varför det skymmer hålet på flänsen.
    Jag dokumenterade problemet och återrapporterade det till FixaBildelar, som skulle kontakta tillverkaren i England. Har ingen aning om ifall det leder till förbättring, men FixaBildelar verkar göra vad de kan. De har gjort ett bra jobb med leveransen och katalysatorn fungerade perfekt när den väl var monterad.
    2021-12-25 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabb service. Grejerna blev snabbt leverade. Fick lite problem med monteringen. Fick lov att göra nya hål för att kunna montera värme skölden. Fick även lov att ta lös generatorn för att kunna montera katalysatorn då grenrörets rör dragning var annan. Tog kontakt med Fixa och löste även detta på ett mycket bra sätt. Köpte en katalysator till en Volvo V70 2011 2,0 f. Mycket nöjd med köpet trots allt.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb service
    2021-11-10 Verifierad kund
    allt va perfekt. snabbt svar och hjälpsam.
    2021-10-25 Verifierad kund
    Bra utbud .

snabba leveranser
    2021-10-22 Verifierad kund
    Jeg la inn forespørsel på bildel hos flere titalls leverandører, FixaBildeler var eneste leverandør som kontaktet meg med det samme delen kom inn på lager.
    2021-10-21 Verifierad kund
    Bra bemötande. Bra sortiment. Vi visste inte så mycket om dem när vi började handla av dem. Vi köper avgasdelar och har mycket bra erfarenhet av företaget.
    2021-10-11 Verifierad kund
    Mkt Bra snabb service återkommer alltid
    2021-10-11 Verifierad kund
    Mellanljuddämpare Polmo Artikel: 46.30 till Subaru Outback 3,0 2007: Passade dåligt, själva ljuddämparen låg emot kardanaxeln. Tyvärr såg jag inte det från början. Men fick snart uppleva det metalliska skrikandet. Kardanaxeln slipande ur ca. 4-5 mm. ur ljuddämparflänsen. Jag åkte ca.10 mil med detta problem. Hade ingen annan möjlighet, med viktiga tider att passa. Fick sedan bygga om upphängningen för att få luft mellan delarna. Övriga ljuddämpare passade bra.//Stefan Jakobsson 0706955975
    Hej Stefan,
    Jag beklagar att det inte passade rakt av från början. Ibland kan man få justera krokar och liknande för att få det bra. Jag ringer dig imorgon för att stämma av!
    Mvh,
    Björn Svensson
    Fixa Bildelar
    2021-09-28 Verifierad kund
    Mkt bra kundbemötande kunnande seriöst .Löste problemet enkelt.
    Trodde inte på en så smidig lösning TACK!
    Kommer självklart komma ihåg FixaBildelar
    Köpte en katalysator till Volvo S70
    2021-09-19 Verifierad kund
    Tryggt och säkert köp med fin service. Katalysatorn vi beställde är på plats och fungerar finfint
    2021-08-27 Verifierad kund
    Super seriöst dom mejlade innan dom skickade filtret och bad om regnummer för att dubbel kolla så det var rätt. Super nöjd
    2021-08-25 Verifierad kund
    Billigt och bra snabb leverans av avgassystemet.
    2021-08-18 Verifierad kund
    Bra leveranstid och service. Blev t.o.m uppringd där de dubbelkollade att delen skulle passa på min bil.
    2021-08-12 Verifierad kund
    Alltid god kommunikasjon og hjelp.
    Veldig ekspedit begjeni g.
    2021-07-27 Verifierad kund
    Bra bemötande! Bra grejjer å snabb leverans av avgassystem och tillhörande monteringsdelar. Passade dock inte 100% men till 99% och blev en bond-lösning på det sista.

Dock ligger mitt boende utanför DHLs serviceområde så de blir lite trist när en betalar för hemleverans. Men gick bra att ringa å prata med DHL och lösa på annat vis. Inga problem.
    2021-07-26 Verifierad kund
    Snabb och bra leverans, inga problem
    2021-07-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och mycket bra service
    Det var fel på filtret och jag fick omedelbart ett nytt
    2021-07-19 Verifierad kund
    Bästa bemött av trevliga och kunniga personal.
    Jag beställde en Katalysator och den var 100% perfekt
    Jag är mycket nöjd med både produkten och hantering.
    2021-06-16 Verifierad kund
    Alltid bra bemötande på fixabildelar
    Tyvärr fraktar de med DHL som ständigt gör en förbannad ochdå särskilt i Eskilstuna
    2021-06-08 Verifierad kund
    jag köpte ett Avgasrör Asmet till Golf Vento 1995

Bra pris och snabb levrans

M V H

Bertil Olfsson
    2021-06-08 Verifierad kund
    Super service och trevlig personal
    2021-06-07 Verifierad kund
    Jag uppskattar att de hörde av sig och dubbelkollade att det var rätt del! Det var det och både leverans och hanteringstiden var supersnabb. Tackar!
    2021-06-05 Verifierad kund
    Avgassystem till kia, bra och pris värd