Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Österåker FixaRyggen.nu

FixaRyggen.nu

Stationsgränd 16, plan 5, 184 50 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till FixaRyggen.nu - Din Kiropraktor i Åkersberga.

På mottagningen jobbar Legitimerad Kiropraktor Johannes Nordenstam.
Jag startade mottagningen i Folkets Hus, Åkersberga Centrum, 2008 och har sedan dess jobbat heltid med min passion, att hjälpa andra människor.
Min vision är, förutom att hjälpa till med det du söker för, att ge dig som patient förståelse för varför dina besvär uppkommit samt ge dig verktygen för att kunna underhålla behandlingsresultatet och förebygga framtida besvär.

Vad hindrar dig i vardagen?

Förhoppningsvis får jag chansen att hjälpa även dig!

Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-17:30
Fre: 08:30-15:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 225 kunder tycker om FixaRyggen.nu

• David W
    David W skrev om FixaRyggen.nu
    Kiropraktorhjälp i samband med ryggbsvär.Bra bemötande och behandling, Läs mer
  • Monica W
    Monica W skrev om FixaRyggen.nu
    Bra behandling, bra info för hur jag skulle fortsätta ta hand om diskbråcket själv hemma.
    Bra bemötande Läs mer
  • Alf P
    Alf P skrev om FixaRyggen.nu
    Var inte den behandlingen som hjälpte min skada. Trevligt bemötande . Blev inte bättre . Läs mer
    2018-05-28 FixaRyggen.nu svarar Alf P
    Hej Alf och tack för din återkoppling!
    Tråkigt att höra att du inte fått den effekt vi båda förväntat oss.
    Jag hoppas att du fått hjälp med dina besvär och att du mår bra i dagsläget.

Välkommen åter vid behov.

Mvh. Kiropraktor Johannes
  • Reidar L
    Reidar L skrev om FixaRyggen.nu
    Bra bemötande och bra behandling. Tack Läs mer
  • Pernilla P
    Pernilla P skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt och professionellt bemötande. Blev bra efter några besök. Läs mer
  • Monica N
    Monica N skrev om FixaRyggen.nu
    Sökte för ryggskott .bra bemött o fick förklarat vad han skulle göra . Orolig för att det skulle göra ont ..... men icke ! Bra blev jag också ! Johannes hörde av sig o frågade hur det var ! Läs mer
  • Marjo J
    Marjo J skrev om FixaRyggen.nu
    Han va väldigt kunnig, fick goda råd och kände att verkligen hade tid med mej.väldigt nöjd. Läs mer
  • Tove W
    Tove W skrev om FixaRyggen.nu
    Det gick snabbt och lätt att boka tid. Trevligt och bra bemötande och professionell hjälp. Bra med uppföljning, jag har fått bra ”verktyg” och kan göra mycket själv med min onda nacke efter att ha varit på Fixa ryggen. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om FixaRyggen.nu
    Personlig och duktig kiropraktor, rekommenderas starkt. Läs mer
  • David K
    David K skrev om FixaRyggen.nu
    Extremt kompetent. Har nu hjälpt hela familjen med sina kunskaper.
    Supernöjd kund
    David Läs mer
  • Hans Å
    Hans Å skrev om FixaRyggen.nu
    Grundlig undersökning. Bra effekt av behandling och egen träning hemma Läs mer
  • Leif G
    Leif G skrev om FixaRyggen.nu
    Ett stort plus har varit att kunnat boka en tid med kort varsel.
    Bemötandet har varit bra.
    Behandling adekvat för ryggskott som jag besvärades av. Läs mer
    2018-03-27 FixaRyggen.nu svarar Leif G
    Hej Leif och tack för din återkoppling.

I dagsläget kan man boka tid via hemsidan/mobilen så kort som en timme innan aktuell behandling. Jag misstänker att det antingen varit i samband med ledighet eller att jag varit fullbokad om du inte kunnat få tid snabbt. Normal får man tid inom 24 timmar på vardagar.

Tack än en gång och välkommen åter vid behov.

Mvh. Kiropraktor Johannes
  • Jeanette D
    Jeanette D skrev om FixaRyggen.nu
    Jag tycker bemötandet ha varit mycket professionellt.
    Det märks att det finns stor kunskap inom ämnet och att jag känner att man är i goda händer. Jag kan verkligen rekommendera Fixaryggen. Läs mer
  • Rither K
    Rither K skrev om FixaRyggen.nu
    Jag tycker du är bäst för vad du göra. Du är duktig för Fixaryggen .Jag , tack för att du finns. Ha en bra dag. Rither. Läs mer
  • Mari K
    Mari K skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket professionellt och bra bemötande. Trovärdig, kunnig och personlig.
    Jag kände mej väl omhändertagen! Läs mer
  • Joanna W
    Joanna W skrev om FixaRyggen.nu
    Fick hjälp med besvär i nacke och bröstrygg. Otroligt trevlig och kompetent, angelägen om att ge mig verktyg att lösa mina problem på lång sikt. Besöker gärna igen om behovet uppstår! Läs mer
  • Andri E
    Andri E skrev om FixaRyggen.nu
    Johannes har hjälpt mig med min höft. Hann är duktig och har stor kunskap om hur kroppen fungerar. Hann har träffat alla mina förväntningar och hann värkar verkligen bry sig om att jag ska återställas. Läs mer
  • Dirk P
    Dirk P skrev om FixaRyggen.nu
    Verkligen bra första bemötande. Upptagning av tillstånd och problem med noggran undersökning.
    Efter det en bra behandling av problem. De kunde avhjälpas på en gång.
    Jag är jättenöjd och kan verkligen rekommendera Johannes! Läs mer
  • Madeleine H
    Madeleine H skrev om FixaRyggen.nu
    Enkelt lätt snabbt! Hittat på internet när jag sökte på kiropraktor
    Samma dag fick jag en tid
    Super enkelt att boka
    Och bra result efter första besök
    Väldigt bra på att prata med kiropraktor bra tips Läs mer
  • Nicklas W
    Nicklas W skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket nöjd
    Proffsigt bemötande
    Känns ärlig och kompetent Läs mer
  • Inger E
    Inger E skrev om FixaRyggen.nu
    Jag har fått utmärkt hjälp med mina problem med höften. Jag har fått bra information om hur jag själv kan träna och vad jag ska tänka på. Trevligt och seriöst bemötande.
    Jag rekommenderar gärna Fixa ryggen.nu till andra. Läs mer
  • Madelene K
    Madelene K skrev om FixaRyggen.nu
    Bemötandet var väldigt bra och jag fick hjälp med det jag har problem med. Jag ska gå dit fler gånger. Läs mer
  • bengt j
    bengt j skrev om FixaRyggen.nu
    Behandling en gång, som gav önskat resultat.
    Jag, liksom min man, har stort förtroende för Johannes och vi kommer att använda oss av honom, när behov uppstår.

Ps. Vi har fri sjukvård i detta land, men det innefattar INTE
    Johannes ingripanden!! MÄRKLIGT Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om FixaRyggen.nu
    Kunnigt och trevligt bemötande Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om FixaRyggen.nu
    Tycker både bemötandet och behandlingen varit mycket bra. Läs mer
  • Einar L
    Einar L skrev om FixaRyggen.nu
    Det var ett bra bemötande, med riktigt bra beskrivande på hur jag ska lösa och hur problemen uppstår. Läs mer
  • Jenny P
    Jenny P skrev om FixaRyggen.nu
    Har haft problem med ryggen en längre tid och bokade kiropraktor. Bemötandet har varit över förväntan och efter några behandlingar känner jag att det finns hopp om en smärtfri framtid. Finns en tydlig plan hur man ska gå till väga. Kan varmt rekommendera detta. Läs mer
  • Anneli Å
    Anneli Å skrev om FixaRyggen.nu
    Jag har blivit mycket väl bemött. Fått hjälp med mina besvär och dessutom gjutit nya sulor som redan verkar hjälpa. Toppen, tack för proffsig hjälp! Läs mer
  • Inga-lill O
    Inga-lill O skrev om FixaRyggen.nu
    Bra bemötande och bra hjälp med mina problem Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt bra proffsig hittade problem i min höft
    Som jag hade ont i sen gammalt 👍🌞 Läs mer
  • Tony T
    Tony T skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt och proffsigt, löser låsningar och hittar orsaker för att förebygga framtida problem. Läs mer
  • Torbjörn O
    Torbjörn O skrev om FixaRyggen.nu
    Bra ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om FixaRyggen.nu
    Jag kan varmt rekommendera Fixa Ryggen.
    Proffsigt och vänligt bemötande.
    Johannes har mycket god kunskap i sitt yrke och man får stort förtroende för honom. Läs mer
  • Anita Ö
    Anita Ö skrev om FixaRyggen.nu
    Bemötandet var bra,när jag sökte för ont i ryggen.Hade efter behandlingen en tid för uppföljning en vecka senare.Avbeställde den tiden eftersom jag upplevde att jag fick mera ont efter den första behandlingen. Läs mer
    2017-11-30 FixaRyggen.nu svarar Anita Ö
    Hej Anita och tack för din återkoppling.
    Tråkigt att höra att du inte fått den effekt vi båda förväntat oss.
    Efter behandling är det vanligt att man får en behandlingsreaktion. Den kan komma upp till 24 timmar efter behandling och sitta i 2-3 dagar. En del får ingen reaktion alls medans andra får en påtaglig reaktion.
    Detta sker då kroppen ska anpassa sig till de nya förutsättningarna efter behandlingen. Reaktionen är alltså ett tecken på förändring. Brukar vara noga med att informera om eventuell behandlingsreaktion i samband med behandling.

Du får gärna ta kontakt av mig så jag får höra mer om hur det var dagarna efter behandlingen och hur du mår i dagsläget.
    Om du fortfarande har besvär ska jag göra mitt yttersta för att hjälpa dig.

Mvh.

Kiropraktor Johannes
  • Marie O
    Marie O skrev om FixaRyggen.nu
    bra och proffsigt bemötande med god tillgänglighet ! Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om FixaRyggen.nu
    Fixa ryggen tog hand om mig på ett helt fantastiskt sätt när jag kom in med akuta smärtor och andnöd.

Den direkta behandlingen gjorde problemet bättre på en gång. Jag fick instruktioner om hur jag skulle mjuka upp. Ett uppföljningsmöte bokades in. Det var också mycket effektivt och jag fick övningar att göra hemma som visat sig vara stärkande.

Är nu helt smärtfri. Tack! Läs mer
  • Carl W
    Carl W skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande och oehört proffisga Läs mer
  • Jan O
    Jan O skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt och kompetent bemötande.
    Förtroendeingivande och behandlingen lyckad! Läs mer
  • Tina L
    Tina L skrev om FixaRyggen.nu
    Fått hjälp med Ischias problem.
    Bra bemötande och ett genomgående samtal om problemet, för att hjälpa på bästa sätt. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande, proffsigt info. och utförande behandling mot mitt begynnande diskbråck.
    Mvh Björn Saren Läs mer
  • Lena T
    Lena T skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt trevligt bemötande.
    Har blivit delvis hjälpt med nack-/ryggproblem. Kan bli bättre, men behöver ev. boka fler besök.
    Är väldigt nöjd med sulor jag köpt! Läs mer
  • Adil B
    Adil B skrev om FixaRyggen.nu
    Hej
    Fick lite övningar som jag är nöjd med.
    Hjälper mer än vad jag trodde. Läs mer
  • Heléne Birgitta Z
    Heléne Birgitta Z skrev om FixaRyggen.nu
    Sökte hjälp för en låsning av ryggen på högersidan . Fick ett otroligt bra bemöte med en proffsig hjälp. Kan varmt rekommendera Fixa Ryggen. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt, proffsigt och bra! Seriöst!! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om FixaRyggen.nu
    Om du är ute efter 3 minuters behandlingar-välj annan Kiropraktiker. Johannes tar sig tid, är grundlig, envis och påläst.
    Fixaryggen.nu får högsta betyg av mig. Läs mer
  • Naima R
    Naima R skrev om FixaRyggen.nu
    Hej det är jättebra men tiden är kort.

Mvh/ Naima Läs mer
  • Ann    C
    Ann    C skrev om FixaRyggen.nu
    Hej!
    Jag är en kvinna på 62 år ( tidigare dansare ) som älskat att röra mig, men har de senaste 2 åren haft stora problem med att gå, stå, röra mig, ta på strumpor, vända sig i sängen om nätterna med sömnstörningar som följd, beroende på måttlig artros i vänster höft ( är röntgad ) samt förkortad muskulatur runt leden orsakad av bl.a. långvarig haltande gång. Detta ledde till en negativ spiral med mycket smärta, spänningar som tagit massa energi av mig och gjort mig deppad. Jag har trots det jobbat heltid och kämpat, försökt klara mig utan smärttabletter, gått hos sjukgymnast, fått träningsprogram på gym. som jag ihärdigt utfört. Men muskulaturen i ryggslut, höft, in och utsida av benet kändes som ett pansar som enbart tillfälligt med gymträningen lättade för att åter komma tillbaka. Provade då behandling av fascian, bindväven runt musklerna och fick bra hjälp ett halvår, men rörelseförmågan förblev begränsad och jag gick med förkortat steg med vänsterbenet. Desperat valde jag ett sista halmstrå, för att skjuta upp operation av leden, och kontaktade kiropraktor. Nu började saker att hända på kort tid. Efter endast 3 behandlingar kan jag nu gå med vanliga steg ( känns jättekonstigt ), muskulaturen krampar inte utan har lärt sig slappna av. Sömnen har blivit mycket bättre och min energi har kommit tillbaka. Jag känner hopp efter två års kamp. Bemötandet och behandlingarna av kiropraktor Johannes Nordenstam har vida överträffat mina förväntningar så jag kan verkligen rekommendera honom. Det jag skulle önska vore samarbete mellan husläkare, sjukgymnast, kiropraktor samt massör för effektivast hjälp men det verkar vara en dröm inför framtiden. FixaRyggen har kompetens, lyhördhet, pedagogik att lära ut hur kroppen fungerar och rörelseapparatens strävan efter att självläka om den får förutsättningar, varm medmänsklighet. Jag är inte återställd än, mycket träning återstår för att stretcha de förkortade musklerna men ja är på god väg. Jag är mycket nöjd.
    Ann Carlqvist Läs mer
  • Joakim    W
    Joakim    W skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt trevlig och kompetent personal. Ger bra råd med förebyggande av att problem ej ska upprepas samt egen övnings tips. Läs mer
  • Eva    S
    Eva    S skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt mottagande, men en behandling som inte gav något tyvärr. Det kändes alltför kort och absolut ingen behandling som påverkade min rygg på något sätt. dock trevligt sätt att ge tips och råd på vad jag kan göra för att få bättre rygg. Läs mer
    2017-09-05 FixaRyggen.nu svarar Eva    S
    Hej Eva och tack för din återkoppling.
    Ledsen att du inte fått det resultat du önskat dig.

Jag vill gärna att du kontaktar mig så jag får höra lite mer om hur du upplevde besöket, behandlingsresultatet och hur du mår i dagsläget.

Mvh. Kiropraktor Johannes 08-54068222
  • Carina L
    Carina L skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket bra bemötande med uppföljning av ryggproblemet.
    Ger tips på övningar som ska stärka upp ryggen.
    Rekommenderar varmt. Läs mer

Stationsgränd 16, plan 5, 184 50 Åkersberga