Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Österåker FixaRyggen.nu

FixaRyggen.nu

Stationsgränd 16, plan 5, 184 50 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till FixaRyggen.nu - Din Kiropraktor i Åkersberga.

På mottagningen jobbar Legitimerad Kiropraktor Johannes Nordenstam.
Jag startade mottagningen i Folkets Hus, Åkersberga Centrum, 2008 och har sedan dess jobbat heltid med min passion, att hjälpa andra människor.
Min vision är, förutom att hjälpa till med det du söker för, att ge dig som patient förståelse för varför dina besvär uppkommit samt ge dig verktygen för att kunna underhålla behandlingsresultatet och förebygga framtida besvär.

Vad hindrar dig i vardagen?

Förhoppningsvis får jag chansen att hjälpa även dig!

Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-17:30
Fre: 08:30-15:30
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 197 kunder tycker om FixaRyggen.nu

• Lennart L
    Lennart L skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt bra proffsig hittade problem i min höft
    Som jag hade ont i sen gammalt 👍🌞 Läs mer
  • Tony T
    Tony T skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt och proffsigt, löser låsningar och hittar orsaker för att förebygga framtida problem. Läs mer
  • Torbjörn O
    Torbjörn O skrev om FixaRyggen.nu
    Bra ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om FixaRyggen.nu
    Jag kan varmt rekommendera Fixa Ryggen.
    Proffsigt och vänligt bemötande.
    Johannes har mycket god kunskap i sitt yrke och man får stort förtroende för honom. Läs mer
  • Anita Ö
    Anita Ö skrev om FixaRyggen.nu
    Bemötandet var bra,när jag sökte för ont i ryggen.Hade efter behandlingen en tid för uppföljning en vecka senare.Avbeställde den tiden eftersom jag upplevde att jag fick mera ont efter den första behandlingen. Läs mer
    2017-11-30 FixaRyggen.nu svarar Anita Ö
    Hej Anita och tack för din återkoppling.
    Tråkigt att höra att du inte fått den effekt vi båda förväntat oss.
    Efter behandling är det vanligt att man får en behandlingsreaktion. Den kan komma upp till 24 timmar efter behandling och sitta i 2-3 dagar. En del får ingen reaktion alls medans andra får en påtaglig reaktion.
    Detta sker då kroppen ska anpassa sig till de nya förutsättningarna efter behandlingen. Reaktionen är alltså ett tecken på förändring. Brukar vara noga med att informera om eventuell behandlingsreaktion i samband med behandling.

Du får gärna ta kontakt av mig så jag får höra mer om hur det var dagarna efter behandlingen och hur du mår i dagsläget.
    Om du fortfarande har besvär ska jag göra mitt yttersta för att hjälpa dig.

Mvh.

Kiropraktor Johannes
  • Marie O
    Marie O skrev om FixaRyggen.nu
    bra och proffsigt bemötande med god tillgänglighet ! Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om FixaRyggen.nu
    Fixa ryggen tog hand om mig på ett helt fantastiskt sätt när jag kom in med akuta smärtor och andnöd.

Den direkta behandlingen gjorde problemet bättre på en gång. Jag fick instruktioner om hur jag skulle mjuka upp. Ett uppföljningsmöte bokades in. Det var också mycket effektivt och jag fick övningar att göra hemma som visat sig vara stärkande.

Är nu helt smärtfri. Tack! Läs mer
  • Carl W
    Carl W skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande och oehört proffisga Läs mer
  • Jan O
    Jan O skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt och kompetent bemötande.
    Förtroendeingivande och behandlingen lyckad! Läs mer
  • Tina L
    Tina L skrev om FixaRyggen.nu
    Fått hjälp med Ischias problem.
    Bra bemötande och ett genomgående samtal om problemet, för att hjälpa på bästa sätt. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande, proffsigt info. och utförande behandling mot mitt begynnande diskbråck.
    Mvh Björn Saren Läs mer
  • Lena T
    Lena T skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt trevligt bemötande.
    Har blivit delvis hjälpt med nack-/ryggproblem. Kan bli bättre, men behöver ev. boka fler besök.
    Är väldigt nöjd med sulor jag köpt! Läs mer
  • Adil B
    Adil B skrev om FixaRyggen.nu
    Hej
    Fick lite övningar som jag är nöjd med.
    Hjälper mer än vad jag trodde. Läs mer
  • Heléne Birgitta Z
    Heléne Birgitta Z skrev om FixaRyggen.nu
    Sökte hjälp för en låsning av ryggen på högersidan . Fick ett otroligt bra bemöte med en proffsig hjälp. Kan varmt rekommendera Fixa Ryggen. Läs mer
  • Erik B
    Erik B skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt, proffsigt och bra! Seriöst!! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om FixaRyggen.nu
    Om du är ute efter 3 minuters behandlingar-välj annan Kiropraktiker. Johannes tar sig tid, är grundlig, envis och påläst.
    Fixaryggen.nu får högsta betyg av mig. Läs mer
  • Naima R
    Naima R skrev om FixaRyggen.nu
    Hej det är jättebra men tiden är kort.

Mvh/ Naima Läs mer
  • Ann    C
    Ann    C skrev om FixaRyggen.nu
    Hej!
    Jag är en kvinna på 62 år ( tidigare dansare ) som älskat att röra mig, men har de senaste 2 åren haft stora problem med att gå, stå, röra mig, ta på strumpor, vända sig i sängen om nätterna med sömnstörningar som följd, beroende på måttlig artros i vänster höft ( är röntgad ) samt förkortad muskulatur runt leden orsakad av bl.a. långvarig haltande gång. Detta ledde till en negativ spiral med mycket smärta, spänningar som tagit massa energi av mig och gjort mig deppad. Jag har trots det jobbat heltid och kämpat, försökt klara mig utan smärttabletter, gått hos sjukgymnast, fått träningsprogram på gym. som jag ihärdigt utfört. Men muskulaturen i ryggslut, höft, in och utsida av benet kändes som ett pansar som enbart tillfälligt med gymträningen lättade för att åter komma tillbaka. Provade då behandling av fascian, bindväven runt musklerna och fick bra hjälp ett halvår, men rörelseförmågan förblev begränsad och jag gick med förkortat steg med vänsterbenet. Desperat valde jag ett sista halmstrå, för att skjuta upp operation av leden, och kontaktade kiropraktor. Nu började saker att hända på kort tid. Efter endast 3 behandlingar kan jag nu gå med vanliga steg ( känns jättekonstigt ), muskulaturen krampar inte utan har lärt sig slappna av. Sömnen har blivit mycket bättre och min energi har kommit tillbaka. Jag känner hopp efter två års kamp. Bemötandet och behandlingarna av kiropraktor Johannes Nordenstam har vida överträffat mina förväntningar så jag kan verkligen rekommendera honom. Det jag skulle önska vore samarbete mellan husläkare, sjukgymnast, kiropraktor samt massör för effektivast hjälp men det verkar vara en dröm inför framtiden. FixaRyggen har kompetens, lyhördhet, pedagogik att lära ut hur kroppen fungerar och rörelseapparatens strävan efter att självläka om den får förutsättningar, varm medmänsklighet. Jag är inte återställd än, mycket träning återstår för att stretcha de förkortade musklerna men ja är på god väg. Jag är mycket nöjd.
    Ann Carlqvist Läs mer
  • Joakim    W
    Joakim    W skrev om FixaRyggen.nu
    Väldigt trevlig och kompetent personal. Ger bra råd med förebyggande av att problem ej ska upprepas samt egen övnings tips. Läs mer
  • Eva    S
    Eva    S skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt mottagande, men en behandling som inte gav något tyvärr. Det kändes alltför kort och absolut ingen behandling som påverkade min rygg på något sätt. dock trevligt sätt att ge tips och råd på vad jag kan göra för att få bättre rygg. Läs mer
    2017-09-05 FixaRyggen.nu svarar Eva    S
    Hej Eva och tack för din återkoppling.
    Ledsen att du inte fått det resultat du önskat dig.

Jag vill gärna att du kontaktar mig så jag får höra lite mer om hur du upplevde besöket, behandlingsresultatet och hur du mår i dagsläget.

Mvh. Kiropraktor Johannes 08-54068222
  • Carina L
    Carina L skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket bra bemötande med uppföljning av ryggproblemet.
    Ger tips på övningar som ska stärka upp ryggen.
    Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Björn T
    Björn T skrev om FixaRyggen.nu
    Fick ett fantastiskt bra bemötande både i första telkontakten samt båda besöken, känner att jag fått den proffsiga hjälpen som jag sökte Läs mer
  • Annika S
    Annika S skrev om FixaRyggen.nu
    Ont i ryggen, högra sidan långt ned. Visade sig vara sned i höften/bäckenet. Var hos Fixa ryggen 2 ggr. Fick några övningar och är mycket bättre idag. Jobbar dock på fortfarande med mina övningar. Läs mer
  • Anna-carin K
    Anna-carin K skrev om FixaRyggen.nu
    Smärta i nacke och skuldror.
    Proffsigt bemött och bra vård och uppföljning. Läs mer
  • David E
    David E skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande. Prisvärd och kompetent behandling Läs mer
  • Simone W
    Simone W skrev om FixaRyggen.nu
    Fick hjälp med det jag behövde! Skulle rekommendera för mina vänner. Jättebra hjälp! Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om FixaRyggen.nu
    Sökte för ryggont och fick ett mycket proffsigt och vänligt mottagande vid de två besök som krävdes för att bli bättre. Bra övningar att göra hemma för att hålla ryggen bra även framgent. Betyg 5 av 5 möjliga! Läs mer
  • Fredrik U
    Fredrik U skrev om FixaRyggen.nu
    bra och proffsigt.
    gott intryck.
    rekommenderar Johannes till vänner o bekanta. Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om FixaRyggen.nu
    Jag fick hjälp med att fixa ryggen, mycket nöjd med den behandling jag fick och mycket nöjd med bemötandet! Läs mer
  • Mikael E
    Mikael E skrev om FixaRyggen.nu
    Bemötandet hos fixaryggen.nu är som vanligt alldeles utmärkt. Har varit där till och från sedan ett par år tillbaks för mina ryggproblem. Och ryggen som varit ett stort problem för mig under en stor del av mitt vuxna liv är numera mycket bättre. Johannes är mycket proffsig.
    Jag rekommenderar honom ofta till andra människor i min omgivning som jag tror behöver hans hjälp.

Micke Eriksson ÅKERSBERGA Läs mer
  • Stig S
    Stig S skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket bra och informativ.
    Ger möjligheter att komma ifrån ryggproblemen genom hållbara träningsmetoder. Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om FixaRyggen.nu
    Bra och proffesionellt bemötande. Förklarade mycket och gav mycket bra behandling. Läs mer
  • Anita W
    Anita W skrev om FixaRyggen.nu
    Trevligt bemötande och det kändes som de visste vad de gjorde.
    Hade en längre tid gått med ryggsmärtor som spred sig ner i ena benet. Efter kontroll av min hållning gjordes en behandling samt att jag fick råd om hur jag själv skulle stretcha min ländrygg. Efter två behandlingar hos FixaRyggen.nu var jag symtomfri och har varit så sedan dess. Läs mer
  • Tilda F
    Tilda F skrev om FixaRyggen.nu
    Jag tycker att Fixaryggen är ett bra företag som hjälpte mig enormt. Min rygg gick från att göra ont i varje rörelse till att jag tillslut kunde röra mig igen. Det var bra information som kom till mig som kund. Tack /Tilda Läs mer
  • Josef A
    Josef A skrev om FixaRyggen.nu
    Bra bemötande , lyssnade och försökte förstå vad problemen jag hade berodde på ..fixade till mitt problem på ett bra å smidigt sätt ... Läs mer
  • Monica P
    Monica P skrev om FixaRyggen.nu
    Jag uppskattar verkligen johaness han är superbra och jag har blivit bra bemöt och han kan sitt jobb. Sökte för rygg smärta och jag har blivit bra.

Stort eloge för honom rekommendera honom för mina vänner. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om FixaRyggen.nu
    Snabbt, kunnigt och effektivt! Läs mer
  • Tiffany B
    Tiffany B skrev om FixaRyggen.nu
    Bra. Fått god hjälp med mina problem.

Några gånger har jag fått vänta på att få komma in på avtalat tid, och sedan gått innan min tid varit slut, vilket inneburit att min tid för behandling blivit kortare än avtalat. Läs mer
    2017-07-06 FixaRyggen.nu svarar Tiffany B
    Hej Tiffany och tack för din återkoppling.

Angående tidsåtgången så brukar jag säga att det är själva behandlingen man betalar för, inte tiden. En behandling kan därför vara både kortare och längre än de 30 minuter jag skriver om på hemsidan. Jag sätter däremot av 40 minuter per besök för att ha marginal för att skriva journal, svara på mail, telefon etc.

Jag tar till mig av din feedback och ska bli ännu bättre på att hålla avtalad starttid.

Tack än en gång för din återkoppling och välkommen åter vid behov!

Mvh. Kiropraktor Johannes
  • Peter W
    Peter W skrev om FixaRyggen.nu
    Kunnig, trevlig och informativ Läs mer
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om FixaRyggen.nu
    Jag har gått till Fixa Ryggen för att jag haft problem med rygg/höft i samband med graviditet. Jag har fått mycket professionell hjälp och det har känts tryggt. Skulle varmt rekommendera Fixa Ryggen till andra. Läs mer
  • Maire J
    Maire J skrev om FixaRyggen.nu
    Utmärkt bemötande och professionell insats för min onda rygg!!
    Kommer att anlita Åkersbergas kiropraktor Johannes fler ggr, Läs mer
  • Christina P
    Christina P skrev om FixaRyggen.nu
    Sökte för ont i ryggen. Fick tid snabbt. Mycket bra bemötande Och bra resultat Läs mer
  • Dragana E
    Dragana E skrev om FixaRyggen.nu
    Rekommenderas varmt. Fortsätter gå i förebyggande syfte. Läs mer
  • Eva M
    Eva M skrev om FixaRyggen.nu
    Mycket duktig och kunnig kiropraktor. Fått hjälp med mina rygg besvär. Läs mer
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om FixaRyggen.nu
    Har endast mkt positivt att säga utan att närmare precisera de behandlingar jag fått. Alla har resulterat i att jag blivit bättre allt helt bra.
    Alltid lätt att få en behandling inom rimlig tid och trevligt bemötande. Läs mer
  • Erik Å
    Erik Å skrev om FixaRyggen.nu
    Brukar få hjälp med nacke axlar. Läs mer
  • Ulla-Britt A
    Ulla-Britt A skrev om FixaRyggen.nu
    Jag fick en tid väldigt snabbt.
    Mycket gott bemötande Läs mer
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om FixaRyggen.nu
    Bra bemötande och proffsig behandling hos kiropraktor Fixa Ryggen. Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om FixaRyggen.nu
    Jag har fått ett snabbt bemötande och mycket bra behandling. Och mycket info hur jag ska gå vidare med träning med nacken. Och övriga. Rörelser får höra av mig efter semesterperioden. Igen om jag inte har blivit så bra TACK BIRGITTA Läs mer
  • Ramona C
    Ramona C skrev om FixaRyggen.nu
    Kompetent och skicklig kiropraktor, professionellt på alla sätt. Mycket nöjd. Läs mer

Stationsgränd 16, plan 5, 184 50 Åkersberga