Flytt & Städ Sverige AB

Flytt & Städ Sverige AB

flytt-stad.se
  • Badge2023
4.1

Vi på Flytt & Städ Sverige AB är ett företag som älskar städning och kontakten med människor som den medför. All vår personal är välutbildad inom flytt och städ och ger både snabb service, noggrannhet och ett gott bemötande. Vilka städjänster behöver du? Eller ska du flytta? Hos oss kan du få hjälp med allt från hemstädning...

567 omdömen om Flytt & Städ Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2017

Michaela Anna-sofi Angelina W
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Uppdraget i sig utfördes katastroftalt, men ger ändå 2 stjärnor på grund av bra kompensation från företaget. De 3 största problemen: 1. Offerten är otydlig och det som står ska ingå, det ingår inte. I mitt fall stod det t.ex att det ingår en lastbil och att den kan lastas upp till 20 kubik. Det står däremot INTE att lastbilen endast kör en vända, och att du får betala dubbla priset om allt inte får plats på en vända. Det står även att alla möbler plastas in, men det fanns absolut noll plast med i bilden. Flyttkillarna...

Emma E
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bra och smidig flytt, trevlig och hjälpsam personal. Dock så dök flyttfirman upp 2h senare än avtalad tid. Vid kontroll av städet fick jag torka av delar av golv, vägg o list själv då det var damm och smuts kvar vilket var lite tråkigt.

Fanny N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Enkla och flexibla! Väldigt trevlig personal och sjukt bra städat. Är så nöjd ☺️ tack!

Sven B
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Flyttstädning av villa blev inte bra trots upprepade försök. Personalen verkade tillfällig och sakna erfarenhet av städning t.ex. hur man öppnar och putsar fönster. Bra kontaktperson i Karlskrona och bra att man kom tillbaka och förbättrade.

Citropresso A
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Vi hade förväntat oss en flytt av pianot måndag 30/9 mellan 08.00-10.00. Inget hände förrän jag ringde er.Först efter tre eller senare kom tre män De hade inte bärselar med sig. Det måste man ju ha Pianot är ju mycket tungt. Det blev ett svårt och krångligt uppdrag för flyttkarlarna.

Wsp A
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Proffsiga samt ett bra och vänligt bemötande. Väldigt hjälpsamma.

Koresh Y
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

All personal har en fantastisk bemötande gentemot kunderna och väldigt tydlig i deras kommunikationen. De tar hand om varorna jätte bra. Jag var väldigt nöjd 🫶🫶

Ingela B
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Det var bra städat, tog lite långtid bara. Städarna var trevliga

Mengqiao D
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

I think the service is good and it passes the inspection after second time cleaning!

Orkidé Ö
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Jag fick en offert som matchade priset jag fick av ett annat bolag. Smidig och kvalitativ service trots kort varsel. Mycket nöjd med arbetet!

Benjamin C
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

They are very best of all and they deliver value and very well i will always recommend their service and to other people too.

Maria L
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Så nöjd med era flyttkillar. De tömde min lägenhet på kvällen den 30/9 och bar in det i det nya boendet dagen efter. Jag kan varmt rekommendera flytt och städ i Sverige AB. Maria från Halmstad

Peter L
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bokade flytt med er flera månader innan flytten för att slippa massa strul. Ingen lastbil har kommit, inga flyttgubbar. Ringt 3 gånger för att få svar på vart fan dom är men inget svar från kundservice heller. Sämsta jävla flyttfirman jag någonsin haft att göra med.

Birgitta K
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Då jag missade rutan för godkännandeförsta gången jag läste offerten och sedan var borta från arbetet höll flytten på att missas. Vilket berodde på mej När vi ringde fixade företaget flytten samma dag i alla fall vilket var en utmärkt service. Allt gick dessutom väldigt snabbt och bra

Anne Nadine M
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Vi har flyttat många gånger och detta är utan tvekan den sämsta erfarenheten av alla. Kontakten inför uppdraget var snabb och lättsam och kundtjänsten var trevligt, därav 1 betyg. Men både flytten och städet var under all kritik inkl kontakten under uppdraget. Flytt & Städ Ab hade anlitat underleverantör av en underleverantör och det var dåligt bemötande och utförande av de som utförde arbetet. De höll inte de utlovade tiderna, kom sent, ifrågasatte det avtal vi hade fått från Flytt & Städ Ab med vad som ingick, hade...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej Anne Tack för att du delade med dig av din erfarenhet. Vi beklagar verkligen att flytten och städningen inte levde upp till dina förväntningar. Vi tar dina synpunkter på stort allvar och kommer att se över vad som gått fel, inklusive kommunikationen och kvaliteten på arbetet. Vi uppskattar din feedback och vill gärna rätta till situationen. Vänligen återkom till oss så att vi kan diskutera en eventuell kompensation.

Billy M
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Beställde flyttstädning och flytthjälp via deras hemsida, fick en relativt bra offert och kundservicen via mejl var behjälpliga. Bokat och klart. När dagen ankommer så är flyttgubbarna 40 min sena och packar in mina saker lite väl slarvigt i flyttbilen, men de är annars trevliga och effektiva och ingen anmärkning på städningen. Vad som dock är under all kritik var att personen som satt bakom ratten rökte, rattsurfade och pratade i telefon HELA färden vilket är både fruktansvärt oprofessionellt, enormt respektlöst, farligt...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Tack för att du tog dig tid att dela din erfarenhet med oss. Vi beklagar djupt att både flytten och städningen inte levde upp till dina förväntningar och att du och din familj har haft en så negativ upplevelse. Vi förstår att detta har orsakat både stress och besvär, och vi vill försäkra dig om att vi tar din feedback på största allvar. Vi arbetar ständigt med att förbättra vår kommunikation och våra tjänster och det är tydligt att vi brustit i flera avseenden vid detta tillfälle. Att höra att du har behövt städa...

Nils E
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bokade flyttstäd. Efter 2 städningar så blev det ändå inte godkänt vid avflyttningsbesiktning. Det står på sidan att all personal är utbildad inom städ...?? Ytterst tveksamt!! Nja, isåfall skolkade alla elever från städlektionerna! Det blir betyg F, Kvarsittning i källaren och ny tenta för samtliga!!!!!

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar att städningen inte blev godkänd. Vi tar detta på allvar och erbjuder en ny städning utan extra kostnad. Hör av dig så ordnar vi även kompensation enligt vår nöjd kund-garanti. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Rolf P
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Det började med att jag och kvinnan som gav mig offerten, gjorde en grundlig genomgång av hur mycket möbler som skulle flyttas rum för rum. Så att hon skulle kunna räkna ut hur många vändor som skulle krävas. Hon sa att två körningar skulle räcka med en liten flyttbil 20kbm. Det gjorde det långt ifrån, och de två killarna som bar möblerna skulle vidare på en ny flytt, så de hann inte köra en vända till. Så jag och sambon fick hyra ett släp mitt i allt och köra halva möblemanget själva. Killarna sa även att det skulle bli...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar verkligen att din flytt inte gick som planerat. Vi tar detta på största allvar och vill gärna reda ut vad som gick fel. Hör av dig så att vi kan diskutera kompensation och eventuell återbetalning för besväret. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Hans J
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Jag har inte flyttat än. Har bokat flytthjälp 13/9. Förstår inte varför jag ska svara på detta en månad innan flytten??

Karin G
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bra. Professionella, trevliga, noggranna.

Ewa K
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Blev bemött som förväntad av förste klass firma! Snällt, effektivt! Alla mina behov blev tillgodosett optimalt. Jag räknar med att själva servis dvs. lasting, transport og avlastnings blir på samma nivå. Kan med rent samvete rekommendera!

Staffan W
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bra så här långt, har inte flyttat än. Får återkomma efter flytt och slutbesiktning är klar. Mvh Staffan

Helny L
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Det tog orimligt lång tid att städa då lägenheten inte var särskilt hårt smutsad. Ev målade ytor som lösts upp pga av mycket vatten och/eller rengöringsmedel. Dock var bovärden nöjd- så även vi.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Tack för din feedback. Vi beklagar att städningen tog längre tid än förväntat och att vissa ytor påverkades, men vi är glada att både ni och bovärden är nöjda med resultatet. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Kerttu M
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Snabb och proffsig dialog vid förfrågan och prisuppgift inför beställningen. Flyttdagen tog personal kontakt innan och var mkt trevliga vid flyttarbetet. Även städningen var bra utförd.

Rut W
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Jättebra bemötande, trevliga och tillmötesgående med de saker som gällde allt runt flytten. Superbra att de skötte allt från flytt till flyttstäd. Trots lite oväntat trassel, var det inga problem med att lösa det. Supertrevlig personal! Rekommenderas!!

Marianne Ö
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Lite sen vid ankomst, men jobbade snabbt och effektivt. Efter genomförd flyttstäd gick vi igenom de olika delmomenten. Alla var utförda till belåtenhet

ANNIE G
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Trevliga killar, som arbetade snabbt och var duktiga. Städningen perfekt utförd. Anlitade firman för fjärde gången. Helnöjd och kan varmt rekommendera dom.

Moa N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Trevlig och smidig kontakt och mycket väl utfört arbete. Är mycket nöjd!!!

Sofie E
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Anlände 3 timmar efter bestämd tid. Men personalen var överlag snabba och trevliga.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar att vi anlände senare än avtalat, och vi uppskattar din förståelse. Det är glädjande att höra att du upplevde vår personal som snabba och trevliga. Vi tar med oss din feedback för att förbättra vår punktlighet framöver. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Emelie F
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Bokade flyttstäd 29juli som skulle komma mellan 8-10. Ringde flera gånger på morgonen för att få reda på när städare skulle komma men fick ej svar. Straxt efter 10 kom en man och tog mina nycklar o sa att städare kommer om 15-20 min. 4 timmar senare hade fortfarande ingen kommit. Ringde över 20 gånger till kundtjänst och städarna men fick inga svar. Fick väldigt märkliga svar när jag väl fick tag i städarna, ex att det spelar väl ingen roll om dom städar några dagar senare, att jag skulle lugna ner mig och sluta oroa mig,...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar verkligen den upplevelse du har haft med vår flyttstädning. Det du beskriver lever inte upp till våra standarder, och vi förstår att det har orsakat både stress och oro. Vi vill gärna reda ut vad som gick fel och säkerställa att du blir kompenserad enligt vår nöjd kund-garanti. Vänligen hör av dig till oss så vi kan ordna detta på bästa sätt. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Catherine N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Vänligt bemötande Pet telefon. Bra pris. Vet ännu ej hur det har fallit då flytten o s v blir först om 3 V

Caisa S
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Mycket bra upplevelse! Kom i tid och var noggranna, dock plastades ej möblerna in vid flytt enligt överenskommelse. Städ var mycket bra utfört!

Agneta N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Mycket missnöjd, klarade inte att flytta 61kvm på ett lass utan jag fick betala för en extra lastbil ,förstörde mitt marmorbord som jag anmälde direkt men inte fått någon ersättning alls för ,dom glömde sopkvasten kvar .väldigt ung flyttpersonal utan erfarenhet och styrka ( under 18 år ) misstänker jag.däremot är jag väldigt nöjd med flyttstädningen !

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar verkligen att flytten inte levde upp till dina förväntningar och att skadan på ditt marmorbord ännu inte har blivit ersatt. Vi vill gärna reda ut detta och se till att du får den ersättning du har rätt till. Vänligen hör av dig till oss så vi kan lösa det här på bästa sätt. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Edvin B
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Initialt blev jag bra bemött, men flyttstädningen var väldigt dålig och nu när jag försöker reklamera den så är det locket på hos Flytt & Städ. De svarar inte helt enkelt. Så min upplevelse är tyvärr riktigt dålig. 1 av 5.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar verkligen att din upplevelse har varit negativ och att du haft problem med att nå oss för att reklamera städningen. Det är inte den service vi strävar efter att erbjuda. Vi vill gärna rätta till detta och se till att din reklamation hanteras omgående. Som ett led i vår nöjd kund-garanti vill vi även erbjuda dig kompensation för besväret. Vänligen hör av dig så att vi kan lösa detta på ett sätt som gör dig nöjd. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Linn H
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Världens bästa! Super trevliga och flexibla med datum och allt liknande. Snabb service och allt gick smidigt vilket var skönt

Anna V
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Trevligt bemötande, snabb och effektiv flytt !

Madeleine Anna Kristina J
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Vilket jävla skitföretag. Hur man kan behandla en ensamstående mamma på detta sättet. Ha sönder saker tv plus lgh och sno saker från hemmet och barnen. Plus att du har tagit tandborstar och gnuggat dom mellan sina egna skinkor. Plus hotar henne och barnen. Lägg ner denna firma i Norrköping. Och börja ta in andra människor ist för omogna pojkar!!

Sven H
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Allt med flytten var toppen. Men städningen var ej bra gjord. Fick ej godkänd besiktning

Moa F
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Flyttfirman meddelade kvällen innan flytten att de inte kommer att utföra flytten som panerat morgonen efter utan ville göra det 1.5 vecka senare. Fick ett sms med informationen där de skev att jag ej kunde ringa upp på numret de skrev ifrån och växeln var stängd. Svarade på smset och bad dem ringa upp vilket de inte gjorde. Att ändra datum för flytt drygt en vecka var helt otänkbart då lägenheten skulle vara utflyttade då. Fick svar via sms att de kan lösa det dagen efter planerad flytt med en annan firma från en annan...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej, Vi beklagar verkligen att din flytt inte skedde som planerat och att kommunikationen från vår sida var bristfällig. Det är inte acceptabelt att meddela ändringar med så kort varsel. Vi uppskattar att du ändå var nöjd med det utförda arbetet och priset, men vi tar till oss av din feedback för att förbättra vår service framöver. Med vänliga hälsningar, Flytt & Städ Sverige AB

Karin N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Killarna var trevliga, noga och mycket effektiva. Noga med att fråga om det var något. Mvh/Irene

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej Irene, Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service. Med vänliga hälsningar,

Salah A
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Väldigt tillmötesgående och hjälpsamma.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du upplevde oss som tillmötesgående och hjälpsamma. Välkommen åter!

Bayan A
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Vi är nöjd med tjänsterna som Flytt & Städ Sverige AB har tillhandahållit. Flytten gick smidigt och effektivt tack vare deras professionella och hjälpsamma personal. Vi är mycket tacksamma för deras hjälp och skulle definitivt rekommendera deras tjänster till andra.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

ack så mycket för din positiva recension! Vi är glada att höra att flytten gick smidigt och att vår personal kunde hjälpa till på ett professionellt och effektivt sätt. Det betyder mycket för oss att ni är nöjda med våra tjänster. Vi uppskattar verkligen att ni rekommenderar oss till andra och ser fram emot att få hjälpa er igen i framtiden. Om ni har några fler frågor eller behöver ytterligare hjälp är ni alltid välkomna att kontakta oss! Med vänliga hälsningar,

Matilda J
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Gjorde ett bra jobb med flytten och fick hjälp att pussla in bohaget i magasineringen så att det skulle få plats. De dök dock upp 2 timmar innan utsatt tid trots att jag ringt och dubbelkollat ankomsten innan och jag fick inget gehör för det utan de började flytta grejer ändå.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Tack för din feedback och för att du tog dig tid att skriva en recension. Vi är glada att höra att vårt team gjorde ett bra jobb med flytten och hjälpte till att optimera utrymmet i magasineringen. Vi beklagar verkligen att vi kom tidigare än planerat och för eventuella besvär det kan ha orsakat. Det är viktigt för oss att hålla oss till de överenskomna tiderna och vi kommer att se över vår rutiner för att undvika liknande situationer i framtiden. Din feedback är värdefull och hjälper oss att förbättra vår service. Om...

Mk A
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Trevligt och professionellt bemötande väldigt smidigt att samarbeta med de Linn jassin Mary Michelle ni är bäst

Tack för fina ord :) Mvh Michelle

Sigrid K
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Efter ett trög början blev det till slut mycket bra och jag är jätte nöjd med flytten och även städning!

Tack för fina omdömet! Mvh Michelle

Simon N
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Det gick snabbt och smidigt, inga bekymmer.

Kul att höra! Tack för omdömet :) Mvh Michelle

Carl R
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Jag hade en trevlig bemötelse från Flytt & Städ. Väldigt trevlig personal som var förstående och hjälpsamma! Hjälpte mig med flyttstädningen på ett väldigt proffesionellt sätt. Blev lite strul med nycklar från både mitt håll och deras men det löstes utan några problem.

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Det låter fantastiskt att du hade en trevlig upplevelse med Flytt & Städ Sverige AB! :)

Philip J
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

2 trevliga killar kom på utsatt tid. Bar snabbt och smidigt ut det som skulle flyttas. Körde möbler som dem plastat in till angiven adress, resterade till förrådet där möbler och kartonger skulle magasineras. Mycket välorganiserat i förrådet !. Lätt att hitta. Jag och min mamma är supernöjda. Tack!

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Tack så mycket för det fina omdömet! Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med vår service. Om det är något mer vi kan hjälpa er med i framtiden är ni varmt välkomna att höra av er igen. Ha en fortsatt trevlig dag! Mvh Michelle

Linda S
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Anlitade detta företag för flytt från villa till lägenhet. 2 super trevliga killar kommer och lastar lastbilen på ett bra och smidigt sett så att hur mycket som helst fick plats i en ”liten” lastbil (ca 18 kubik) dom gjorde det verkligen super bra. Dom lyssnade på våra önskemål. Jag kan varmt rekommendera detta företag. Vi fick hjälp av Alex och hans kollega (osäker på namn). Ska jag någonsin flytta igen, kommer jag boka detta. Och priset kunde matcha andra, perfekt. Från 09-17 tog allt, och då flyttade dom en villa...

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Tack så mycket för ditt fina omdöme och för att du valde att anlita oss för er flytt från villa till lägenhet. Det gläder oss att höra att du är så nöjd med vår service och att Alex och hans kollega kunde göra er flytt så smidig och effektiv. Vi strävar alltid efter att lyssna på våra kunders önskemål och att leverera en högkvalitativ service till ett konkurrenskraftigt pris. Vi är tacksamma för att ni uppskattade vårt arbete trots de utmaningar som uppstod med nycklar och andra detaljer. Att ni känner er trygga med att...

Carina B
Skrev om Flytt & Städ Sverige AB

Jag flyttade för några veckor sedan och fick hjälp av tre glada, trevliga och uthålliga killar. Muhammed, Kaled och Yosuf (med reservation för ev. felskrivning) gjorde ett bra jobb och kämpade med flytt från två adresser till en tredje. Allt kom fram och det var på det stora hela bara några få små skador. Jag är nöjd och glad, stort tack! :) Carina

Svar från Flytt & Städ Sverige AB

Hej Carina, Tack så mycket för dina vänliga ord och för att du delar din positiva upplevelse med oss! Det glädjer oss att höra att Muhammed, Kaled och Yosuf levererade en bra service och att de gjorde flytten smidig för dig trots att det var från två olika adresser till en tredje. Vi är glada att höra att allt kom fram väl och att skadorna var minimala. Ditt tack betyder mycket för oss och vi kommer att se till att vidarebefordra dina fina ord till vårt team. Tack igen för att du valde våra tjänster och för att du tog...