Flytt & Städ Sverige AB

Vi på Flytt & Städ Sverige AB är ett företag som älskar städning och kontakten med människor som den medför. All vår personal är välutbildad inom flytt och städ och ger både snabb service, noggrannhet och ett gott bemötande.

Vilka städjänster behöver du? Eller ska du flytta? Hos oss kan du få hjälp med allt från hemstädning till storstädning eller flyttstädning, och vi kan även bistå med trädgårdsskötsel eller byggstädning för dig som behöver. Vi utför våra tjänster på flera orter och är självklart försäkrade och har trafiktillstånd. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 233 kunder tycker om Flytt & Städ Sverige AB 2

2022-01-20 Insamlad av företaget
    Bra och proffsigt bemötande
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Jätte nöjd med allt både flytt & städ 👏👌
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Flytten gick snabbt och smidigt. Trevlig personal.
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Lite trång hiss som gjorde att det blev en del stötar. Mankanske inte kan begära att bära 4-5 trappor. Annars smidigt och trevlig personal.
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som utförde ett fint arbete! Packning/flytt och städning.
    Tack för ett bra arbete.
    Stark rekommenderar 👍🏼
  • LINNÉA R
    2021-12-15 Spontant omdöme
    Aldrig träffat på ett mer oseriöst företag i nåt sammanhang alls. Anlita bara dem om det är likgiltigt vilken dag sakerna kommer fram vid en flytt, om du är ok med att ömtåliga saker tappas, om du ogillar fungerande kommunikation och om du gärna får ett pristillägg du måste tacka ja till för att flytten ska genomföras, och om du överlag vill anlita någon som tycker att det är jättejobbigt att flytta på saker. Du behöver också uppskatta lögner, orimligheter, förseningar och att alla deras brister faktiskt är ditt eget fel. Finns det inte något du gjort fel kommer de hitta på något så allt ansvar kan läggas på dig.

För mig blev det tex mitt fel att de kom två timmar sent, sen tog 1,5 timme på sig för att komma fram till att de möjligen kunde genomföra flytten en annan dag men absolut inte kunde hinna den planerade dagen (för det hade ju redan gått 3,5 timmar), att det blev dyrare, att de inte svarade i telefon, att jag fick sms:a med tre olika personer varav en inte presenterade sig, för att alls få besked om ifall de tänkte flytta mina saker, att den som skulle vara tillgänglig på telefon hade ljudet avstängt på flyttdagen pga sov osv. Sannolikt också mitt fel att det tog extremt många försök för att få kontakt med dem efteråt för att klaga, att de inte återkopplade som avtalat o dyl. Det är ju faktiskt jättejobbigt att ha kunder. Det är viktigt att förstå. Det här är en flyttfirma som verkligen tycker att både kunder och att flytta saker är bördor de råkat ut för, och att man ska vara tacksam om de orkar handskas med en.

Fick förklarat för mig upprepade gånger att de var snälla som alls flyttade mina saker även om det blev dyrare och ett dygn senare än beställt, eftersom det enligt villkoren går finfint för dem att göra som de vill med såväl bedömning, pris, som om de alls ska genomföra flytten. Obs att det enda fel jag gjort var att glömma att säga att jag bodde i ett stort hus med en korridor mellan lägenhet och hiss, vilket inte var ett hinder när jag flyttade dit med hjälp av en annan firma, men efter att de här ljugit ihop att korridoren var 90 meter (så stort är huset inte) blev det i stort sett ett oöverstigligt hinder som de kunde använda för att lägga allt ansvar för allt på mig.

Alltså helt ärligt, anlita bara dem om du har tid och pengar över och är sugen på ett nervsammanbrott.
    2021-12-13 Spontant omdöme
    Varning: detta är ett företag som samordnar flytt- och städtjänster från underleverantörer! Och samordnar gör de uselt.

OTYDLIG PRISBILD: vi bad om ett slutgiltigt fast pris, men fick maila flera vändor då det alltid kvarstod någon del som var på timpris i de nya offerterna. Vi gjorde rätt i att lusläsa offerterna.

OMÖJLIGA ATT FÅ TAG PÅ:
    Efter att offerten var accepterad var det i stort sett omöjligt att få tag på kundtjänsten gällande precisering av tider för flytten och städningen. Vi sökte dem på telefon mer än 30 gånger utan svar, fick utlovat att de skulle återkomma, vilket de aldrig gjorde. Fick veta att flyttkillarna var på väg en halvtimme innan de var framme. Fick aldrig städtid bekräftad, och var därför inte på plats i gamla lägenheten för att släppa in den stackaren i porten.

DÅLIGA DYRA FLYTTKARTONGER:
    Betalade 15kr/kartong i hyra, trodde då att det skulle vara ordentliga kartonger av stadigare kvalitet. Det var det inte, mkt använda och tunna kartonger från IKEA, BAUHAUS och RUSTA som går för 15 kr/st nypris att köpa. Enstaka kartonger av bättre kvalitet.

Underleverantörerna som faktiskt utförde flytt och städ gjorde ett bra jobb, men det hade varit bättre att anlita dessa direkt, utan mellanhanden. Och via Flytt &Städ Sverige AB blir det ju ett lotteri vilken underleverantör som får jobbet, dvs ingen garanti om kvalitet.

SAMMANFATTNINGSVIS: Dåligt oseriöst företag som är bäst att undvika. Välj en mindre lokal firma istället.
    Hej Tomas,

Jättetråkigt att du känner att du upplevt tjänsten såhär!

Vi såg över lite kring mailkonversationen ni haft med oss och där informerade vi er tydligt om att packningen var på ett timpris med minsta beställningen 3h men att flytten var på ett fast pris :)

Därefter så önskade du att vi tog bort packningen så då uppdaterade vi offerten och gav dig en på enbart flytten.
    Sedan så återkom du om önskemål på ett fastpris på packningen, då beräknade vi på totalt 8h och att om det tog mer/mindre tid så skulle det justeras i priset.

Gällande skicket på kartongerna och att det varit svårt att komma fram till oss, så ber vi givetvis om ursäkt över att ni upplevt det såhär!
    Om vi hade fått denna information tidigare så hade vi sett till att leverera ut nya kartonger till er, för att ersätta dem som ej var i bra skick.

Sedan så har vi både samarbetspartners men även vår egna personal som utför uppdragen.

Vi har haft ett högre tryck i samtal och vi enbart har öppet på växeln vardagar mellan KL 8-11 & KL 12-17, givetvis beklagar vi detta och du får gärna ta kontakt med oss så kan vi se över en kompensation för missnöjet!
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, smidigt utförande.
    Hej Emil
    Tack :)

Mvh Anastasiia Flytt och Städ Sverige AB
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Jag köpte flytthjälp, de kom på avtalad tid o h tog hand om allt. Jag kände mig trygg. Men det skulle nog behövts 2 bilar o 4 personer för mitt bohag. Det var mkt att bära för 3 personer och allt fick inte plats i en bil.
  • ANNIE G
    2021-10-22 Spontant omdöme
    Snabb flytt med duktiga killar. Lindade in allt, plastade alla möbler. Noggranna. Städningen var perfekt utförd. Anlitat dom 3 ggr. Alltid lika nöjd😀
    Hej Annie
    Tack snälla :)
    Du är alltid välkommen åter! Vi gör vårat bästa för att ha nöjda och glada kunder!

2021-10-07 Spontant omdöme
    Jag beställde flyttstäd. Det kom tre pigga trevliga killar och städade, det blev rent och det gick fort. Bra pris också.
    Jag är jättenöjd !
    Hej Lena
    Så härligt att höra :)
    Tackar är fina recension.
    Du är alltid välkommen åter. ❤️

2021-09-30 Insamlad av företaget
    Jag hade inte något att jämföra med då de var min första flyttfirma. Jag beställde både flytt och städ.

Jag har pga psykisk ohälsa inte förberett mig bra, och visste inte riktigt hur jag skulle göra med packning och så vidare. Tyvärr blev det mycket problem med kommunikationen med det första gänget vilket resulterade med att lastbilen var för liten. De var ganska arga på mig över hur det slutade, och i slutändan körde de inte iväg allt. Vi var livrädda att vi skulle behöva boka släp och bära resten själva, då vi har mycket hälsoproblem i familjen så hade det inte blivit färdigt samma dag vilket var ett måste. Men jag hörde av mig till kundtjänsten och de var helt fantastiska, Lina och Vera såg till att skicka ett nytt gäng som tog hand om det sista.

Städningen blev godkänd och jag har aldrig sett lägenheten så blank!

Pga av det första som hände kan jag inte ge ett högre betyg, då det skapade otrolig stress hos oss men med den hjälp jag fick i slutet var fantastisk.
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Både killarna som bar och dom som städa var jättebra. Flytt killarna var trevliga och effektiva. Städarna träffa jag inte men det var välstädat och jag kan verkligen rekommendera den här flyttfirman.
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Vi beställde nedpackning, flytt och städ.. Allt gick väldigt smidigt och grabbarna var effektiva och flexibla.
    Hej Maria
    Tack snälla för din feedback ;)

• ARVID J
    2021-09-21 Verifierad kund
    Katastrofalt. Beställt flyttstäd och de dyker upp med en Ikea-kasse med sönderrivna lakan och en toaspray. Inga handskar och inga handtvättar. Från toalett till kökskåp med samma trasa. Inte ett tecken på någon typ av utbildning eller branschkunskap och heller ingen kommunikation. Haft totalt 6 städare hos mig för flyttstäd och omstäd. Ingen har behärskat språket tillräckligt för en konstruktiv dialog. Önskar det gick att bifoga bilder från mina erfarenheter så att alla potentiella kunder kan se. Styr undan!
    2021-08-26 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött av företaget det gick snabbt att flytta alla möbler trevliga grabbar jag är mycket tacksam
    2021-08-19 Spontant omdöme
    Beställde flytt och städ. Bra service, mycket trevlig personal!
    Bra bemötande och service hela vägen från förfrågan till betalning av faktura!
    Hej Marcus
    Tack för din recensionen :)

2021-07-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabbt jobbat. Köpte flytt och städning.
  • TOVA E
    2021-06-21 Spontant omdöme
    Är sååååå nöjd med städningen av detta företag. Besiktningen blev godkänd utan anmärkning. Super bra kundtjänst och trevlig personal som kom och städade.
    Dessa kommer jag absolut anlita när jag ska flytta.
    2021-06-02 Insamlad av företaget
    Beställde flyttstäd, fick mycket bra bemötande, hade sms konversation med chefen för städfirman för att komma överens om tid och bekräfta rätt datum.
    Hade egentligen inga förväntningar men hoppades på väl utfört arbete. Allt blev över min förväntan, skinande rent precis överallt. Städningen fick även mycket beröm av hyresvärden vid överlämnandet av lägenheten.
    Jag har redan rekommenderat er till mina vänner /grannar.
    Vänliga hälsningar /Danuta Ådin
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Det var en jättebra flytt!
    Killarna var artiga, snabba och duktiga.
  • MARIA S
    2021-04-12 Spontant omdöme
    Vänligt bemötande i telefon och bra problem lösning. Snabba svar. Grabbarna som skötte flytten var otroligt proffsiga. Och plastade in allt som jag inte plastat in. De visade stor respekt och det kändes tryggt.
    2021-03-18 Spontant omdöme
    I staden för jag bor finns det egentligen BARA en flyttfirma?? Som man är IFK supporter . Tog in offer från alla som fanns även dom och Flytt & Städ Sverige ab. Tyvärr var supporter firman DYRAST men Flytt och Städ Sverige ab INTE BILLIGAST men nästan. Och vilken hjälp vi har fått ALLT från kartonger, packningspappet till att svara snabbt på Mail och Telefonsamtal. Kommer rekommendera dom till min vänner. Tack Lina med personal 18/3-2021 Norrköping
    2021-03-18 Spontant omdöme
    Skulle inte rekommendera detta bolag. Pga de sa att de finns på Gotland och att de har flyttgubbar på ön. Det visade sig att de har ingen personal på Gotland. De finns bara på fastlandet.
    Anlitade detta bolag och betalde en Orderbekräftelse som de ansåg var en faktura. Krävde pengar på en Orderbekräftelse.
    Ett annat bolag från Gotland fick ta över min flytt pga de kunde inte utföra den flytt jag beställt och betalt.
    Tydligen så är detta inte första gången de gör så här.
    I 3månader hade detta bolaget på sig att fixa min flytt.
    Sista sekund så blev min flytt av iallafall. Deras kundtjänst är riktigt dålig, ingen som svarar, de parkerar samtalen och skickar vidare samtalen till att klicka bort en.
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Snabb och effektiv flytt. Hjälpsamma och ordningsamma.
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Kan bara varmt rekommendera Flytt & Städ Sverige AB Norrköping!
    Suveränt duktiga trevliga killar som utförde min flytt. Noggranna och snabba!
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Fungerade super bra, flytten gick snabbt och städningen var prima!
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    En utmärkt flytt genomfördes . Trevliga,snabba och punktliga.
    2021-02-01 Insamlad av företaget
    Jag har köpt en flytt.
    Tyvärr var de försenade med 2,5 timme utan att meddela mig så det blev en tråkig start.
    De två unga männen hade ett trevligt bemötande.
    Jag har skickat bilder på ett skadat bord till platschefen efter rekommendation utan att få återkoppling. Nu har jag gjort en skadeanmälan och hoppas på att få hjälp.
    "Summan av kardemumman" blir social personal men väldigt dålig information och uppföljning!
    2021-01-30 Insamlad av företaget
    Flyttfirman kom för sent på ankomstdagen, skadade flera möbler, hade sönder hissen flyttadressen vilket resulterade i att flytten tog flertalet timmar extra. Rökpauser hela tiden... katastrof.

Städfirman ändrade tiden när de skulle komma 3 ggr. Men det blev godkänt.
    2021-01-30 Insamlad av företaget
    Trevliga, snabba och effektiva.
    Hej Martina
    Tack snälla ❤
    grattis till nya bostaden!

2021-01-24 Spontant omdöme
    Jag kan INTE rekommendera detta företag, välj en annan firma när ni ska flytta!
    De tog tre dgr att flytta från en 3:a till en 3:a med 1,6km avstånd. Jag hade varit mycket tydlig med att det var Mycket saker, men 3 dagar!!!
    De håller inte tiderna, packar jättesakta och fyller inte kartongerna för att samla timmar, pratar mkt i telefonen på ”vår” tid. Packar ömtåligt i svarta sopsäckar!!! Tappar kartonger och tar inte ansvar för det som går sönder. Handlar mat och äter utan att dra av tid för det. Och om man ifrågasätter fakturan så finns det inget att hämta där. Denna flytt var en katastrof, akta er!
    2020-12-19 Spontant omdöme
    Det här företaget går inte att lita på, de ger offerter med lockpriser och sen när fakturan kommer så är det ett mycket högre belopp. Jag har varit i kontakt med VD:n och andra chefer på företaget och de påstår sig förstå situationen men säger att de inte kan göra något åt saken. De vet exakt vilket lurebedrägeri som försegår. Finns många andra flytt firmor, välj de för att det är inte okej att lura folk på pengar, speciellt inte under en pandemi och försöka suga ut så mycket pengar som möjligt. Välj en annan flyttfirma som inte försöker lura folk!

Flytt & städ ni bör eller skall skämmas på riktigt!
    Hej Adde,

Jättetråkigt att du känner så!

Däremot så fick du offert och bokade ett timpris utav oss, där vi även informerat dig att det är en minsta beställning på 3h och att det sedan tillkommer en timkostnad efter dem 3h.
    Inget vi har dolt eller lurat någon med, då det även står med i offerten som vi skickade ut till dig från början, även i orderbekräftelsen så står detta med!
    Om du önskar så kan vi även fördela betalningen i två fakturor ifall du ej har möjligheten att betala hela direkt, då vi självklart har förståelse för den rådande pandemin som är

God jul & gott nytt år 🥳
  • MALIN-EVELINA L
    2020-12-16 Spontant omdöme
    Väldigt effektiva och med stor respekt för sakerna de flyttade
    Hej Malin
    Tack för din recension! :)

God Jul!

2020-12-10 Insamlad av företaget
    Super trevliga killar som hjälpte oss på ett föredömligt vis
    Hej Susanne
    Kul att du är nöjd
    Lycka till med ditt nya boende (✿◠‿◠)

2020-12-09 Insamlad av företaget
    Flytt och Städ hjälpte mig flytta från Västerås till Stockholm.
    Vänligt och proffsigt bemötande, skicklig service och som plus i kanten skjutsade de mig till Stockholm.
    Levde upp till förväntningarna, riktigt trevliga killar, och jag rekommenderar varmt att anlita.
    Wow 😃
    Tack för ditt härliga och positiva omdöme Johan🙏🏼
    Lycka till med ditt nya boende.

2020-12-09 Insamlad av företaget
    Allt var mycket bra! Enkelt att boka och flytten gick snabbt. Finns inget att klaga på.
    Hej Moa
    Tack för ditt omdöme :)

2020-12-03 Insamlad av företaget
    Ett utmärkt företag med tjänstvillig personal med trevligt bemötande.
    Anlitade företaget för flytt och allt fungerade bra.
    Stort tack, bra service!
    Kommer gärna åter!
    Härligt o höra Solveig🙂
    Tack för ditt omdöme.

Alltid välkommen åter ;)

• Annica S
    2020-12-02 Insamlad av företaget
    Jag beställde flytthjälp. Bra bemötande vid beställning. Helt igenom jätte trevliga killar som gjorde flytten. Duktiga på det de gjorde. Riktiga proffs. Tog hand om möblerna riktigt bra. Hade egentligen inga förväntningar. Men blev väldigt imponerad av dessa killar. Rekommenderar dem gärna.
    Annica Sjöström Oxelösund
    Hej Annica
    Vi på Flytt & Städ Sverige AB är väldigt tacksamma för att ni tagit er tid att skriva om er upplevelse. :)
    Tack så hemskt mycket! ❤

2020-11-30 Insamlad av företaget
    Det jag har köpt för tjänst är att de från flytt och städ ska hjälpa mig med flytt. De från företagen mötte oss på ett trevligt sätt under tiden som de hjälpte oss i var de också väldigt trevliga. Mina förväntningar var att mina möbler inte skulle skadas eller att väggen skulle skadas men företaget gjorde ett härligt jobb med det.
    Jag tyckte att allting gick bra och de som jobbade gjorde ett väldigt bra jobb.
    Hej Malak
    Tack för topp betyget samt rekommendationen, du är alltid vart välkommen åter till oss när du behöver våra tjänster igen ❤️

2020-11-02 Insamlad av företaget
    Beställde flytt av möbler med bortforsling. Är nöjd, allt gick snabbt och smidigt. Kan absolut rekommenderas.
    2020-11-02 Insamlad av företaget
    Fik från vänner höra talas om er var duktiga killar jobbade mycket bra skulle anlita dom igen
    2020-10-31 Insamlad av företaget
    De kom visserligen för sent, men de var duktiga, professionella och ohyggligt hjälpsamma. 5/5!
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Ni är så bra. Allt har fungerat bra. Ni är på plats o tid. Respektfulla och hjälpsamma personal. Trevliga är ni.
  • Kim P
    2020-10-28 Insamlad av företaget
    Alltså vilka flyttningar från en bra flyttfirma noga packat starka som aldrig klagade dem slet som djur så då fick dem 20 pack cola rekommenderar starkt flytt och städ Halmstad så noga perfekt inga söndriga saker ni vet vilka ni e som hjälpte oss med jasmine Johansson värt summan alla dagar om året
    2020-10-26 Insamlad av företaget
    Proffsigt!bra killar,snabba o alerta.bra flyttat inget sönder
    2020-10-13 Spontant omdöme
    En sådan smidig flytt ni gjorde och vilket bra arbete med flyttstädningen. Jag dvs ni fick beröm, det var länge sedan bovärden sett en sådan bra städad lägenhet sa hen. Jag kommer absolut att använda mej av er igen.
    2020-10-10 Insamlad av företaget
    Tusen tack för en jättebra flytt planering och service. Verkligen duktiga killar och arbetet utfördes smidigt, professionellt.
    Tidsschema höll även om det var finsk och svensk tid.
    Har flyttat många gånger ca 22 gånger med olika flytt företag och denna är den bästa av alla.
    Tack till er fortsätt på samma sätt blir ni störst i Norden. Tack Maria
    2020-09-29 Insamlad av företaget
    Utmärkt utfört arbete och bemötande. Goda tips och suverän service under dagen. Vi hade lyckats boka en bil för lite men detta löste man omgående. Mycket nöjd med Flytt och Städ Sverige AB, rekommenderas varmt!
    Hej Simon
    Tack för din fina rekommendation om oss.
    Det glädjer oss att du återigen är nöjd med vår service och vi hoppas att vi ses igen i framtiden om du behöver vår hjälp!
    Du är alltid varmt välkommen : )

2020-09-10 Spontant omdöme
    Fantastisk service! Duktiga och professionela killar som hjälpte med flytten och städningen. Jag är supernöjd och kan absolut rekommendera!