Alla kategorier Flyttfirma Östergötland Norrköping Flytt & Städ Sverige AB

Flytt & Städ Sverige AB

Malmgatan 25, 602 23 Norrköping — Visa karta

Vi på Flytt & Städ Sverige AB är ett företag som älskar städning och kontakten med människor som den medför. All vår personal är välutbildad inom flytt och städ och ger både snabb service, noggrannhet och ett gott bemötande.

Vilka städjänster behöver du? Eller ska du flytta? Hos oss kan du få hjälp med allt från hemstädning till storstädning eller flyttstädning, och vi kan även bistå med trädgårdsskötsel eller byggstädning för dig som behöver. Vi utför våra tjänster på flera orter och är självklart försäkrade och har trafiktillstånd. Varmt välkommen till oss!
Lör: 09:00-16:00
Sön: 10:00-18:00

Läs vad 19 kunder tycker om Flytt & Städ Sverige AB

• Melinda S
    Melinda S skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Fantastisk VD som bemöter kunder bra när det gäller! Läs mer
  • Roger O skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Vill lägga ut en varning för detta flytt-städ bolag till andra.
    De behöver 4 flytt-städningar på sig för en 4:a på 90kvm för att få godkänt av värden.
    Kundtjänst är mer en central där du lämnar medl om att få bli uppringd men det blir du inte.
    När du själv jagad o äntligen får tag i ansvarig blir du bemött med nonchalans ( " jag har annat att göra")
    Reklamation på slutförd arbete fungerar inte, de påstår de att det inte har kommit någon reklamation till dem.
    De skickar ut samma personal som gjorde 2 första jobben som inte blev godkända, personalen kan inte prata svenska eller engelska så du måste stå och göra teckenspråk o peka. På backjobben har personalen inte fått information på vad som ska städas om så du får själv stå o peka.
    Personalen lämnar bara lägenheten när de är klara med jobbet utan att kontakta mig när de är klara som är lovat, får åka in mitt i natten för att se att lägenheten är låst. Läs mer
    Melinda S gillar detta
  • Rosmari K skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Flytt o städhjälp-
    Bra bemötande,
    Snabba svar både på mejl o tel.
    Effektiva flyttkillar,
    Har inte haft städ hjälpen än, men
    Kan rekommendera flyttfirman... Läs mer
  • Camilla C skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Flytt av mindre bohag 2 ggr. Mycket bra på alla vis, punktligt, trevligt bemötande snabbt urfört arbete. Rekommenderar gärna till alla!!! Läs mer
  • Sara V skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Flytthjälpen var ovärderlig men det slarvades med städningen av badrummet, jag fick gå in och städa själv Läs mer
  • Tommy V skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Det var lite tveksamt bemötande av dessa Iranier, men det gick bra, men inte var dom starka Läs mer
  • Åsa K skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Vi hade flytthjälp.Det tog lång tid,det skulle rökas och prata i mobilen flytta lite på bilen.....dom verkade väldigt ovana,kunde dålig svenska,vilket blir ett problem när dom inte förstår vad man säger.Jag kan inte säga att jag skulle anlita er igen.... Läs mer
  • Carina K skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Bra bemötande, snabba och effektiva Läs mer
  • Caroline K skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Mycket bra, både flytt å städ. Försiktiga flyttkillar och perfekt städning. Läs mer
  • Igor P skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Jag har beställt flytt och kan bara säga att genom hela processen från beställning, rådgivning och själva flytten var det med beröm godkänt Läs mer
  • Mats Ola H skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    I stort bra. Språksvårigheter med besättningen, men inget som inte var omöjligt att hantera. Tog lång tid, men allting utfördes och bara en liten skada. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Ansvarar inte för att saker blir förstörda. Flyttkarlarna hetsade till att skriva under förifyllt dokument som man inte fick en chans att läsa igenom först. I efterhand fick vi se att de själva hade fyllt i att vi skulle gett dem högsta betyg samt att inget gått sönder. Fruktansvärt oseriöst! Anlita dem inte!!!!!!!!!! Läs mer
    2017-12-29 Jassin J svarar Mikael S
    Hej Mikael.
    Flytt & Städ Sverige AB ansvarar för skador som har uppstått enligt våra allmänna villkor. Vi kan inte ansvara för skador som rapporteras in flera dagar efter avslutat uppdrag. Enligt våra allmänna villkor som ni har godkänt innan uppdraget står det tydligt att skadeanmälan ska rapporteras in skriftligt senast 1 dag efter flytten. Denna information finns även på vår hemsida. http://flytt-stad.se/flyttfirma/
    Som kund ska man alltid skriva under en uppdragsrapport efter avslutat flyttuppdrag, i rapporten kryssar kunden i om det har uppstått några synliga skador efter flytten och en skal till 1-10 hur nöjd man är som kund. Ni som kund har undertecknat denna uppdragsrapport, enligt underlag vi har.
    Som kund har man alltid rätt att läsa genom vad som står innan man skriver under.
    MVH
    Flytt & Städ Sverige AB
  • Gunnel W skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Bemötandet mycket bra. Packning och flytt utan skador
    städningen utan anmärkning Läs mer
  • Gunilla K skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Vi har fått hjälp med att flytta delar av ett bohag till två olika adresser och det har fungerat utmärkt.
    Det började mycket bra med snabbt svar och professionellt bemötande från kundtjänst. Snabbt fick jag en offert som jag blev nöjd med. De som kom och utförde själva jobbet var mycket trevliga och lyssnade på hur vi ville ha det. Sammanfattningsvis är vi supernöjda Läs mer
  • Anders G skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Punktliga och trevliga. Körde sakerna till rätt ställe. Bar in på ett bra sätt. Läs mer
  • Thomas P skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    De var sena och visste inte hur gps fungerar. Vilket resulterade i att de åkte vilse påväg till min gamla lägenhet och åkte vilse till min nya. Jag hade en inbokad hisstid som vi gick över tiden med pågrund av bristen i gps kunskaper. Men de var duktiga på att städa Läs mer
  • Jochim F skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Bra bemötande hela vägen från första kontakt till avslutat jobb Läs mer
  • Tommy S skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Trevligt bemötande från företaget, speciellt Hilda på kontoret.

Flyttgubbarna gjorde så gott det kunde.
    Första gänget som flyttade mellan två adresser i Västerås var väldigt duktiga.

Andra gänget var det lite si och så med. De hade svårt att förstå svenska och engelska.

Missade att packa ganska mycket, som jag och min fru fick göra själva. Vilket inte var meningen

Jag hjälpte dem genom att betälla fyra st 22 fots containrar, som jag betalade själv.

Meningen var att de skulle köra det som kastades till återbruket. Vilket jag betalade för.

Så blev det inte. På slutet tappade gubbarna stinget och slängde det som skulle sparas och sparade det som skulle slängas. Kastade delar av möbler så att det inte gick att montera ihop dessa.

Vi hade två pianon som vi informerat om men när det var dags att slänga så blev det argumentation. Till slut så flyttade gubbarna dessa, med följd att ett furugolv på 50m2 skadades.

För övrigt så var alla gubbarna glada och trevliga, utom på slutet då de verkade ha tröttnat. Då blev det lite hur som helst.

Vi fick hjälpa till en hel del jag och min fru. Sista gänget var dåliga på att passa tider.

De ville vi skulle vara på plats kl 9: 00. Vilket vi var. Själva kom den framåt 11 tiden.

Sammanfattningsvis så gick det bra till slutet. Både jag och min fru var duktigt mörbultade efter allt extra arbete för oss.

Med vänlig hälsning
    Monica och Tommy Sunvisson Läs mer
  • Nils
    Nils skrev om Flytt & Städ Sverige AB
    Det här företaget verkar vara nybörjare på bohagsflytt.

Jag beställde hela paketet - packning, transport, uppackning och flyttstädning.

De använde inte riktiga flyttkartonger utan små tunna förvaringskartonger från IKEA. De släpade grusiga kartonger på parkettgolv, hade för lite personal, för liten lastbil, hade sönder saker och argumenterade sedan och skylde ifrån sig, packade fel, jobbade ineffektivt, packade bara upp några av alla kartongerna och dessa få kartonger packade de dessutom upp fel, antecknade inte när de packade, antecknade inte när kunden instruerade, glömde saker och personalen kunde dessutom väldigt väldigt dålig svenska.
    När de sent på kvällen ansåg sig klara har jag fortfarande 43 ouppackade flyttkartonger i lägenheten och säkert lika många i ett knökfullt vindsförråd. De kom tillbaka dagen efter med mina soffben som de glömt, släppte ut minsta katten, monterade soffan fel, sket i att låsa dörren efter sig, åkte iväg igen och vägrade sedan svara på telefon och sms. Nu är de åtminståne äntligen borta men vi hittar inte speciellt många av våra saker bland alla flyttkartonger, familjen gråter och jag kokar av ilska.

Total missär.

Vill de att jag ska betala fakturan så får de lämna in en stämningsansökan i tingsrätten och berätta vart mina kontorsgrejer är, med min koddosa till internetbanken.

Rekommenderas ej. Läs mer
    Melinda S, Linda Ö gillar detta