Granatum AB

Biblioteksgatan 3, 111 46 Stockholm — Visa karta

Geometrivägen 7, 14175, KUNGENS KURVA
Kvik Kungens Kurva
Stefan Å:
Vid köp av garderober fick vi trevlig och snabb service. Allt från beställning till leverans gick smidigt och enligt utsatt leveranstid. Eft...

Byggvaruhus nära Granatum AB:

Hunnebergsvägen 3, BROMMA
Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda k... Läs mer ›
Kund B:
En duktig kille som fixade rörledningarna och elementen. Rekommenderas varmt att anlita det företaget.

Läs vad 1 kund tycker om Granatum AB

• Michael T
    Michael T skrev om Granatum AB
    Vi beställde ett växthus (model 500) i sept 2009. Nedan följer en kort beskrivning av de problem vi har haft:
    Färgpaketet som levererades räckte inte till för att måla växthuset, långt ifrån det. Vi blev därmed tvungna att köpa mycket mer färg (utökat kostnad)
    - Samtliga silikon tuber som levererades hade en bäst förre datum i 2007. Vi försökte trots allt att använda silikonen, vilket visade sig vara ett stort misstag då vi fick göra om all arbete. Då vi tog upp detta med bolaget vägrade de först att ersätta oss.
    - Vi fick mycket dålig rådgivning av firman som var på plats innan vi la en beställning. Arbetet för att montera växthuset och förbereda terrängen/underlaget blev tre gånger större än beräknat.
    - Skulle Du mot all förmodan köpa ett växthus från detta bolag är våra starka rekommendationer att Du beställer produkten färdig målad. Det är värd det då det är ett tidskrävande arbete att måla alla delar innan monteringen (måste göras rent, grundmålas och målas minst en gång till efteråt). Efter upprepade samtal och mail fick vi till slut (dvs flera månader senare) en liten ersättning på 1464,40 Sek
    - Monteringsanvisningar är dåliga. Ännu värre blev det med manualen till de automatiska fönster öppnare som vi även beställde. Bolaget hävdar att det ska vara super enkelt men man måste även borra nya hål i fönsterramen, och då bör man vara noggrann med att borra på rätt plats.
    - Då vi nyligen återupptog kontakt med firman per telefon, för att få kvalificerad vägledning att montera dessa fönster öppnaren, utlovade firman (Urbain von Ulitzen) att han skulle komma förbi i torsdags, förra vecka, kl 09.00. Ingen kom så jag ringde kl 09.45 och frågade om han var på vägg. Jag fick då besked att Lennart Jonsson skulle komma förbi istället och jag fick hans mobil telnr. När jag ringde honom fick jag då besked att han kunde inte komma. Istället lovade han att skicka ett email samma dag med en bild som klar och tydligt skulle visa hur fönster öppnaren skall monteras. Ett email fick jag men bilden var på 7,9kb, cirka mått: 1,5 x 1,5cm vilket är bedrövligt. En bättre bild har vi aldrig fått trots nya löften.

Vår rekommendation är att Du beställer ett växthus av bättre kvalitet, även om det innebär att du ska betala en högre summa. Det var inte värd all besvär. Flera problem har vi haft då det läcker vatten hit och dit. Mycket kall luft kommer in på vinter då det är långt ifrån tätt runt dörren och fönsterna.

Biblioteksgatan 3, 111 46 Stockholm