Grindstolpens Begravningsbyrå

Grindstolpens Begravningsbyrå

Ring 018-13 03 26 www.grindstolpen.se

I samband med ett dödsfall är det mycket som behöver göras. Hos oss på Grindstolpens Begravningsbyrå kan du få full service. Vi arrangerar både borgerliga och kyrkliga begravningar, samt tar hand om minnesstunder och finns där för dig i din sorgbearbetning. Dessutom kan vi hjälpa till med det juridiska. Vi som jobbar här är...

39 omdömen om Grindstolpens Begravningsbyrå

ANNIKA O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Blev rekomenderad Grindstolpen. Det var ett bra möte med Lotta. Men dom skrev fel datum i dödsannonsen!! och på bladet i kyrkan, detta skulle vi bli kompenserade för och få en ny annons gratis, det fick vi inte, vi fick betala för den. Vi kommer aldrig rekomendera eller använda Grindstolpen igen

Folkare Begravningsbyrå
4.9/5 i betyg av 508 omdömen 4.9 av 508 omdömen

Från första kontakten till avslut, har vi blivit väl bemötta, respektfullt och inkännande. All hantering kring vår mors begravning har skö

Pia A
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Vi blev väldigt fint bemötta av Elmina på Grindstolpen. Hon ledde oss genom hela processen på ett fantastiskt sätt. Mycket samtal och bearbetning runt döden, så värdefullt för oss alla. Vi fick förmånen att träffa just Elmina under denna svåra tid. Hälsningar från familjen Alenstål-Skjöld 🌸🌸🌸☀️☀️☀️

Lena O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Vi är alla tre syskon så nöjda med vår mammas borgerliga begravning! Fantastiskt bemötande från Emelie från första stund! Personligt och proffsigt på samma gång! Lika nöjda med vår fina officiant Ida som med sin personlighet och sitt pianospel bidrog till en så fridfull och fin ceremoni! Avskedstalet var så fint och vi bara älskade hur Ida även lyckades förmedla mammas humor i brevet! Mvh Peter, Micke och Lena

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

Mia H
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Jättefint bemötande och bra vägledning från början till slut. Jag kan verkligen rekommendera Grindstolpen.

Jan Karlsson V
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

-Enkel begravning -Mycket bra, lugnt -Hade inga förväntningar egentligen, har ingen erfarenhet sen tidigare. - Behaglig personal, lung och sakkunnig.

Margareta P
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Planering och genomförande av begravning. Lugnt och bra bemötande vid vårt möte och mycket bra bemötande av barnen i samband med besök i Stefanskapellet. Lyhörd för våra önskemål. Mycket nöjd med allt !

Mårten O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Ett fantastiskt bemötande med värme, omtanke och glimten i ögat. Kunde inte varit bättre. Tack Elmina och hela Grindstolpen. Hjärtliga hälsningar Mårten

Annelie O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Jag kontaktade Grindstolpens Begravningsbyrå efter min mammas bortgång. I en tid av chock och stor sorg hjälpte Elmina oss med att ordna med ett fint avsked och en begravningen som blev precis som vi önskade oss. Och framför allt som min mamma hade velat ha den. Elmina mötte oss med värme och respekt och det kändes jättebra. Vi kan med varmt hjärta rekommendera Grindstolpen.

Bitte A
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Vi beställde hjälp med begravning. Grindstolpen var mycket trevliga. De hade ingen minnessid adock det skulle ha varit bra. Annars var de proffsiga, trevliga och begravningen gick bra.

Cecilia H
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Trevligt bemötande och ett professionellt arbete.

Peter E
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Begravning Personlig och lyhörd personal för frågor och önskemål En fin begravnings ceremoni Kan varmt rekommendera andra

Monica L
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Vi var i kontakt med Grindstolpen angående vår mors död och ville ha en begravningstjänst med tillhörande uppgifter samt en dödsannons. Vi blev väldigt vänligt bemötta av Lotta med stor empati och medkänsla. Hon tog sen kontakt med oss vid flera tillfällen. Jag har vid två tidigare tillfällen varit i kontakt med Grindstolpen och jag är återigen jättenöjd. De har kunskap, medkänsla, empati och ser till att det mesta går att ordna. Vi kan med varmt hjärta rekommendera Grindstolpen.

Martin J
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Grindstolpen ombesörjde båda mina föräldrars begravning, och allt sköttes effektivt och värdigt.

Jessica L
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Efter mammas tuffa bortgång, kom pappa och jag till Grindstolpens Begravningsbyrå ordentligt tilltufsade i vår sorg. Vi blev bemötta med stor värme och respekt av Elmina, som med mjuk hand hjälpte oss se till att utforma begravningen precis som vi önskade. Den enkla ceremonin blev helt fantastisk och jag VET att mamma skulle sagt att det blev precis som hon ville ha det! Officiant Ida är även hon värd allt beröm i världen och stor del i det vackra som blev. Vi är evigt tacksamma för Elmina och Grindstolpens Begravningsbyrå som hjälpte oss ge mamma den allra vackraste resan till sista vilan.

Eva W
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Med värme tog de emot oss samma dag som vi ringde. Vi kände oss vilsna i vår sorg och behövde hjälp och det fick vi. Mycket bra bemätande.

Håkan R
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Ett bra stöd i en ovan situation när pappa gått bort. Trevligt och omhändertagande bemötande och proffsigt utfört jobb kring begravningen, med den där lilla extra omsorgen som uppskattas.

Lena N
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Ett fint bemötande och personligt. Vi har bara goda ord att ge.

Mikael Å
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Väldigt bra bemötande och dialog, rekommenderar starkt.

Maud A
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Det bemötande vi fick av begravningsbyrån var fantastiskt och mycket proffesionellt. Vi är mycket nöjda med hela begravningsarrangemanget för vår avlidne make och pappa. 🙏

Evelyn E
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Högsta betyg både vad det gäller bemötande, flexibilitet och arrangemang. I min stora sorg i samband med förlusten av min man och planering av hans begravning, mötte jag Elminas stora och varma hjärta. Det gjorde min svåra prövning lite lättare när jag visste att hon fanns vid min sida. TACK! Evelyn Enström

Anna-lena E
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Ni var helt fantastiska i ert bemötande av oss vid vår mammas bortgång.

Lars-johan E
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Begravningstjänst, fantastiskt bemötande direkt. Hade inga förväntningar, det var denna byrå som min Mor hade noterat i vita arkivet. Jag och min bror kommer att rekommendera denna byrå om någon frågar oss. Har nu efteråt pratat med andra som säger samma sak. Sammanfattning så har de varit till stor hjälp och ett stöd som värmde i denna stund. Allt har fungerat prickfritt, toppenbra.

Qui Mari V
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Bemötande och service med högsta kompetens.

Inge O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Inge är död och kan inte svara på frågorna. Som hans fru kan jag svara på frågorna. Vi köpte en begravning. E Tingström bemötte oss med medkänsla. Ett proffsigt bemötande. Var till stor hjälp i en mycket svår stund. Vi fick hjälp med våra frågor samt ett stort stöd. E Tingström var ett stöd med flera telefonsamtal. Även ett stort stöd i samband med begravningen, Några förväntningar fanns inte då det var min första begravning som jag måste ordna tillsammans med min som. Vi fick råd och stöd. Vi blev bryskt utkörda...

Jan B
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Värdigt mottagande. Trevligt bemötande och enkelt informativt upplägg i en jobbig situation.

Mari H
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Borglig begravning med direkt kremering och urna i kapellet. Ett personligt bemötande i lugn och ro. Ett fint avsked på patologen. Måna om att det skulle bli bra . Personliga utan att bli för privata. Jag kommer rekommenderar till andra. Mina förväntningar infriades och jag kände att vi som anhöriga blev lyssnande på. Har erfarenhet av Fonus sedan tidigare och det var inte trevligt.

Berth A
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Mycket trevligt bemötande, en modern begravningsbyrå med en uppföljning som känns uppriktig.

Veronica G
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Rekomenderar varmt denna begravningsbyrå. Vi är väldigt nöjda men bemötandet och servicen.

Eva H
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Tog kontakt med Grindstolpen med anledning av min och mina 2 syskon mammas begravning. Bemötande av personalen där var så himla bra. Den vi pratade med var så omtänksam och hjälpte oss på ett sätt som va så fint. Grindstolpen levde verkligen upp till mina förväntningar och jag kan varmt rekommendera dom. Med hjälp av dom fick vår mamma en så fin begravning

Katarina S
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Var mycket nöjd när vi anlitade Grindstolpen 2013, men nu 2019 blev det inte alls så bra som tidigare. Blev lite nonchalant bemötta och Emelie hade svårt att ge tydliga svar på en del frågor. Skulle idag inte längre rekommendera Grindstolpen, något jag har gjort flera gånger tidigare.

Kersti N
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Lotta gav oss ett så otroligt vänligt, lugnt och ändå proffsigt bemötande. Vi kände oss väl omhändertagna, trots att jag trasslade med musikvalet vid vår mors begravning. Jag kan varmt rekommendera Grindstolpen.

ANN-KRISTIN S
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Tyvärr så var jag inte alls nöjd, i chocken när allt hände så orkade man inte tänka, men så här i efterhand, nej. Kom med konstigt förslag, påstod att prästen hade gått med på det, så var det inte. Måste säga att jag fick inte förtroende.

HÅKAN C
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Tack Jenny för ett otroligt proffsigt, varmt och medmänskligt bemötande! Du bidrog till att min pappas begravning blev så bra,vi fick ett fint avsked. Jag kan verkligen rekommendera denna lilla begravningsbyrå! Monica B

Anders S
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Har haft kontakt med Grinstolpen i olika sammanhang och har fått ett otroligt bra bemötande. De förstår att varje människa är unik och sörjer på olika sätt. Varför ska man anpassa sig efter hur svenska kyrkan tycker att man ska sörja och bearbeta sin sorg?!

Klas Ö gillar detta
Ihrene J
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Du fick ett absolut personligt bemötande. Det du sa var det som gällde. Personalen var mycket trovärdig och du kände dig trygg i bemötandet.

Klas Ö gillar detta
birgitta e

Siv O
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

Ett proffsigt och ändå mycket personligt bemötande - varmt, vänligt, hjälpsamt. Den fina ceremonin med kistläggning uppskattades mycket i vår familj.

Agneta L
Skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå

En fantastisk liten begravningsbyrå. Så omtänksam., proffsig och RÄTT I TIDEN. Jag rekommenderar den till alla. Deras råd och vägledning hjälpte oss verkligen genom den akuta sorgen. Kloka råd och bra guidning. Särskilt bra med att de stod upp för avskedet och att vara med ochlägga pappa i kistan. De var perfekta på alla sätt. Alla borde använda dem!

Vanna J