Grip Fastighetsmäkleri

Grip Fastighetsmäkleri

Vi är en fastighetsmäklare i Malmö inriktad på förmedling av bostäder uppförda före 1960-talets miljonprojekt. Vi har ett genuint intresse för att förmedla hem med själv, personlighet och historia och vi engagerar oss helhjärtat i varje uppdrag vi tar oss an.

Detaljer är viktiga för oss och vi tycker att varje hem förtjänar att framställas från sin bästa sida. Därför har vi både stylist och fotograf i vårt team och vi håller kommunikationen öppen mellan oss genom hela försäljningsprocessen. Vid varje förmedling erbjuds kostnadsfri konsultation eller fotostyling för att skapa en så bra grund som möjligt för marknadsföringen.

Välkommen till Grip Fastighetsmäkleri!

Läs vad 124 kunder tycker om Grip Fastighetsmäkleri 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    • Ellstorp
    2021-06-30
    Annika har varit fantastiskt under hela försäljningsprocessen. Underbart engagerad och alltid ett stort leende på läpparna.
    Kan starkt rekommendera Annika och Grip Fastighetsmäkleri.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    • Ellstorp
    2021-06-30
    Proffesionell och sakkunnig. En riktig stjärna!
    2021-06-20
    Trevligt, personligt och professionellt bemötande. Vi kunde ha en avslappnad och öppen dialog med våran mäklare, där vi kände oss bekväma att ställa de frågor vi ville. Hon gjorde det lilla extra för att alt skulle gå så smidigt som möjligt för vårat köp. Vi är väldigt nöjda och imponerade.
    2021-06-14
    Trevlig och proffsigt bemötande!
    • Slussen
    2021-05-16
    Är supernöjd med valet av mäklarfirma! Processen sköttes snyggt och smidigt längs med hela vägen! Är även nöjd med samarbetet kring stylist! Superbra!
  • skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    2021-04-09
    Vi köpte en bostadsrätt och blev väl bemötta utav mäklaren. Då detta var vårt första köp av bostadsrätt hade vi en del frågor som mäklaren hjälpte oss svara på.
    2021-04-09
    Fick bra stöd och hjälp vid köpet av vår nya lägenhet.
  • Kerstin R
    skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    2021-03-30
    Annika har varit vår mäklare gällande en bostadsrätt på Erikstorpsgatan i Malmö. Lägenheten var ett dödsbo. Annika har skött sitt uppdrag på ett föredömligt sätt. Jag och min syster har varit trygga och fått återkoppling under hela processen. Våra förväntningar infriades både gällande bemötande, förhållningssätt och försäljning. Tidsplanen höll och förutom Annikas professionella bemötande fick vi också ta del av hennes stylist och fotograf som bägge var i toppklass.
    Jag skulle anlita Grip Fastighetsmäkleri om det blev aktuellt fler gånger och kan varmt rekommendera Grip.
    • Ribersborg
    2021-03-29
    Köpte en 4:a tillsammans med min sambo i Slottstaden.
    Annika är en väldigt trevlig och kommunikativ mäklare som hjälpte oss från början till slut.

Rekommenderas!
    • Ribersborg
    2021-03-25
    Köpte en lägenhet från Annica. Hon var superproffsig på visningen och lättillgänglig att nå efter. Hon var tydlig i kommunikation och vi fick det vi ville. Rekommenderar verkligen henne.
    2021-03-19
    Smidig och okomplicerad försäljning tack vare en proffsig mäklare!
    2021-03-19
    Supertrevlig mäklare med koll på allt, mitt första bostadsköp i livet men känner mig trygg tack vare mäklaren!
    • Värnhem
    2020-12-14
    Annika hjälpte oss med försäljning av vår lägenhet på ett professionellt och drivande sätt. Det har varit smidigt att planera hela processen från början till slut och vi har känt oss trygga med henne som mäklare. En bonus har varit att hitta en rätt köpare på 3 veckor.
    2020-12-13
    Annika is a very friendly and kind agent. I appreciate her quick response and she answers phone or calls me back every time.

But it was unfortunate that I was informed that my apartment got a water leakage at the table on the day we hand over the key. I had to delay to hand over the key and negotiate to recover the state of the apartment.
    Annika supported communication with the seller but she wanted the seller and buyer to find the solution by themselves so I needed to negotiate with the seller often directly. Annika professionally formulated a contract which includes the procedures to inspect the damage from water leakage and procedure to recover the value/state of apartment out of our discussion. But Annika suggested not to sign the contract, but she said it’s enough to reply “confirmed” to her email. I discussed with the seller directly and the seller kindly signed the contract too.

In the end we could handover the apartment safely and I am very happy with the apartment.
    • Värnhem
    2020-12-11
    Vi var mycket nöjd med Annika. Hon gav bra råd, förstod vad som var viktigt för oss och hon höll oss uppdaterade hela tiden. Vi kände oss trygga med henne helt enkelt. Vi uppskattar också den stylistrådgivning vi fick inför foto och visningar och fotografen tog jättefina bilder.
    2020-11-04
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande av mäklaren.
    Kommer sannolikt anlita denna mäklare när det blir dags att sälja bostaden.
    2020-11-04
    Amazing real estate broker. Vere attentive, listens to the customers carefully, works quickly, can always suggest the best solution. She supports the customers through the whole process of the deal. Highly recommended without any doubts!
    2020-11-02
    Köpt bostadsrätt. Professionell och trevligt bemötande i alla lägen. Tar sig tid och är angelägen om att allt ska bli bra. Svarar på alla möjliga frågor. Noggrann och går att lita på.
    2020-10-26
    En mäklare med lång erfarenhet, vilket märks vid samarbetet.
    Annika jobbar med även med "hjärtat", vilket ger mig en trygghet i att hon gör det bästa hon kan.
    Annika hjälpte mig med att sälja en lägenhet.
    2020-10-24
    Trevligt bemötande och god kommunikation.
    2020-10-20
    I have bought an apartment. The broker has been friendly and very helpful in every step. She has solved all my questions and hesitations. She even talk my language perfectly. (Spanish) So the communication has been fluid and easy.
    I can say that my overall experience is a 10/10.
    • Dammfri
    2020-10-19
    Jag anlitade Annika för att sälja min 2:a på Dammfri efter att ha mött henne på en visning hon höll i. Jag träffade flera mäklare innan jag bestämde mig, men valet föll på Annika eftersom hon gav ett lugnt och behagligt och samtidigt proffsigt intryck. Dessutom ville jag gärna gynna henne som egenföretagare istället för att anlita en av de stora firmorna.
    Annikas insats gav inget övrigt att önska. Under hela processen var hon hjälpsam och tillgänglig, kom med rekommendationer samtidigt som hon var noga med att allt skulle kännas rätt för mig. Rekommenderar starkt att anlita Annika.
    2020-10-13
    Inför försäljningen kände jag mig lite orolig eftersom det handlade om ett ganska annorlunda objekt.
    Annikas engagemang och lyhördhet gjorde mig dock helt trygg i det hela.
    • Kirseberg
    2020-10-12
    Vi har köpt en bostadsrätt som Annika Rosenberg har varit mäklare för. Annika har bemött oss på ett professionellt sätt och har nog överträffat våra förväntningar på en mäklare. Annika har varit tydlig i sin kommunikation och har kunnat hjälpa oss som köpare i processen i samband med kontraktsskrivande. Vi har ännu inte tillträtt lägenheten, men vi förväntar oss att det också sker professionellt.
    • Kirseberg
    2020-10-11
    Jag rekommenderar Annika Rosenberg på Grip Fastighetsmäklare
    • Möllevången
    2020-08-05
    Sålde min första bostadsrätt via Annika för att kunna köpa något för framtiden. Hon var hjälpsam, noggrann och flexibel genom hela processen, från renovering till försäljning. P.g.a. mitt arbete och COVID-19 fick mycket skötas på distans och via ombud. Annika var varm och behjälplig och gav alltid snabb återkoppling. Ambitiös och såg möjligheterna i bostaden utan att trissa upp orimliga förväntningar.
    2020-08-03
    Mycket trevlig mäklaren.,vänligt,hjälpsam ,kunig.Hon uppfyllt alla mina krav som har förväntat av en mäklaren.
    2020-07-26
    Sålde min tvåa med hjälp av Annika på Grip. Proffsigt bemötande från första kontakta och mycket pragmatisk inställning genom hela processen. Skulle varmt rekommendera Grip till andra som går i säljtankar!
    2020-07-21
    Vi har köpt en tvåa i Lund till vår dotter. Väldigt bra och effektivt service - sex timmar från visning till skrivet kontrakt. Mycket nöjda.
    2020-07-21
    Köpt lägenheten till dottern. Proffsigt bemötande, hade svar på alla mina frågor.
    2020-07-19
    Pålitlig och saklig mäklare. En trygg köp- och säljupplevelse.
    • Dammfri
    2020-07-16
    Annika är en mycket professionell mäklare!
    Förtroendeingivande, kunnig, ordningssam, tillmötesgående, snabb återkoppling och uppföljning. Vi är helnöjda!
    • City / Gamla Staden
    2020-07-16
    Välj Annika, proffsig, påläst och hon får jobbet gjort!
    2020-07-09
    Seriös och pålitlig. Tät återkoppling.
    • Pildammarna
    2020-07-08
    Jag köpte en ny lägenhet, och Annika har fått uppdrag att sälja min också. Hennes bemötande var vänligt. Jag kände mig trygg.
    • City / Gamla Staden
    2020-07-06
    Grym service, kunnig, och väldigt hjälpsam vid frågor
    2020-07-01
    Köpt lägenhet där Annika var ansvarig mäklare. Bra bemötande, Återkopplat snabbt och varit flexibel.
    • S:t Knut
    2020-06-25
    Trevlig och kunnig mäklare. Hjälpsam och proffsig.
    2020-06-17
    Vi köpte bostad. Annika var duktig, tillgänglig på telefon varje gång vi ringde, och jättetrevlig. Kändes tryggt att köpa bostad gjenom Annika och Grip.
    2020-06-15
    It has been a great experience being helped by Annika, and I will recommend her to anybody having to sell their home.
    2020-05-14
    Sålde min lägenhet i slottstaden. Var otroligt enkelt för mig då Annika ordnade och förklarade allting, jättefin styling och fotografering på plats!
    En härlig mäklare som håller en uppdaterad och hjälper en i alla situationer
  • Lars G
    2020-04-19
    Mycket proffesionell och trevlig mäklare.
    Har bara positiva ord om Annica och har tidigare erfarenheter med mycket nöjsamt resultat! Fem solar 👍🏼
    2020-03-25
    Väldigt bra bemötande och tydlig kommunikation. Annika var flexibel och trygg i hela säljprocessen av min lågenhet. Mina förväntningar i form av uppföljning, budgivning, etc. var hon lyhörd på. Rekommenderas starkt.
    2020-03-18
    Gott bemötande, kunnig och snabb på att svara på frågor!
    2020-03-16
    Vi är väldigt nöjda med Annika och kan rekommendera henne varmt. Hon lyssnar på vad säljaren vill men kommer också med egna tips och råd. Hon är snabb på att svara på frågor och höll oss hela tiden uppdaterade. Hon agerar utifrån hur situationen är just för stunden, istället för att vara låst i en strategi, för att du som säljare ska få ut maximalt.
    2020-03-16
    Är mycket nöjd med Annika. Mycket professionell. Rekommenderas
    2020-01-03
    Mån om kunden, klart engagerad.
    2019-12-08
    Annika var trevlig och tillmötesgående, hon fixade en visning utöver angivna tider, vilket var toppen och bidrog till att det blev faktiskt blev ett köp för min del.

Överlag är det synd att mäklare inte har bättre koll på marknaden (priset i området etc.), själva lägenheten (om en diskbänk är original eller ej, om det är en säkerhetsdörr eller ej). Detta är något jag har märkt hos alla mäklare jag mött (bristande förarbete och kunskap), så det gäller inte bara Annika.

Jag tyckte som sagt Annika var trevlig, hjälpsam och gjorde ett bra jobb.
    2019-12-08
    Är fantastiskt nöjd med Annika. Gav mig en trygg, erfaren och engagerad känsla redan från första mötet. Hon var lyhörd och tillmötesgående inför mina önskemål och svarade på alla mina frågor (och de var många då jag är dåligt insatt i de här sakerna), höll mig konstant och snabbt uppdaterad under processens gång och var tillgänglig om jag behövde ha tag på henne. Kompetent, både tekniskt och socialt. Stylist, fotograf mm hon samarbetar med var mycket duktiga även de, annonsen blev jättebra.

Och framförallt fick hon sålt lägenheten för långt mycket mer än jag realistiskt hade hoppats på.

Rekommenderar Annika helhjärtat, utan minsta reservation.
  • skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    2019-11-07
    Annika är supertrevlig och professionell, allt samarbete har flutit på smidigt. Vi är väldigt nöjda med både utgångspris och slutpris, rådgivning och process, från första mötet till sista.