Grip Fastighetsmäkleri

En del av Bostadsagentenwww.grip.se

Kungsgatan 10, 211 49 Malmö — Visa karta

Vi är en fastighetsmäklare i Malmö inriktad på förmedling av bostäder uppförda före 1960-talets miljonprojekt. Vi har ett genuint intresse för att förmedla hem med själv, personlighet och historia och vi engagerar oss helhjärtat i varje uppdrag vi tar oss an.

Detaljer är viktiga för oss och vi tycker att varje hem förtjänar att framställas från sin bästa sida. Därför har vi både stylist och fotograf i vårt team och vi håller kommunikationen öppen mellan oss genom hela försäljningsprocessen. Vid varje förmedling erbjuds kostnadsfri konsultation eller fotostyling för att skapa en så bra grund som möjligt för marknadsföringen.

Välkommen till Grip Fastighetsmäkleri!

Läs vad 99 kunder tycker om Grip Fastighetsmäkleri

• 2020-08-05

Jakob B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde min första bostadsrätt via Annika för att kunna köpa något för framtiden. Hon var hjälpsam, noggrann och flexibel genom hela processen, från renovering till försäljning. P.g.a. mitt arbete och COVID-19 fick mycket skötas på distans och via ombud. Annika var varm och behjälplig och gav alltid snabb återkoppling. Ambitiös och såg möjligheterna i bostaden utan att trissa upp orimliga förväntningar. Läs mer
  • 2020-08-03

Edna B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Mycket trevlig mäklaren.,vänligt,hjälpsam ,kunig.Hon uppfyllt alla mina krav som har förväntat av en mäklaren. Läs mer
  • 2020-07-26

Gustav F skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde min tvåa med hjälp av Annika på Grip. Proffsigt bemötande från första kontakta och mycket pragmatisk inställning genom hela processen. Skulle varmt rekommendera Grip till andra som går i säljtankar! Läs mer
  • 2020-07-21

Sandi H skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Vi har köpt en tvåa i Lund till vår dotter. Väldigt bra och effektivt service - sex timmar från visning till skrivet kontrakt. Mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-07-21

Catharina H skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Köpt lägenheten till dottern. Proffsigt bemötande, hade svar på alla mina frågor. Läs mer
  • 2020-07-19

Christine A skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Pålitlig och saklig mäklare. En trygg köp- och säljupplevelse. Läs mer
  • 2020-07-16

Anette O skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika är en mycket professionell mäklare!
    Förtroendeingivande, kunnig, ordningssam, tillmötesgående, snabb återkoppling och uppföljning. Vi är helnöjda! Läs mer
  • 2020-07-16

Daniel F skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Välj Annika, proffsig, påläst och hon får jobbet gjort! Läs mer
  • 2020-07-09

Anders J skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Seriös och pålitlig. Tät återkoppling. Läs mer
  • 2020-07-08

Nadja N skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Jag köpte en ny lägenhet, och Annika har fått uppdrag att sälja min också. Hennes bemötande var vänligt. Jag kände mig trygg. Läs mer
  • 2020-07-06

Jonas K skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Grym service, kunnig, och väldigt hjälpsam vid frågor Läs mer
  • 2020-07-01

Amanda S skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Köpt lägenhet där Annika var ansvarig mäklare. Bra bemötande, Återkopplat snabbt och varit flexibel. Läs mer
  • 2020-06-25

Paul A skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Trevlig och kunnig mäklare. Hjälpsam och proffsig. Läs mer
  • 2020-06-17

Andreas S skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Vi köpte bostad. Annika var duktig, tillgänglig på telefon varje gång vi ringde, och jättetrevlig. Kändes tryggt att köpa bostad gjenom Annika och Grip. Läs mer
  • 2020-06-15

Ian S skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    It has been a great experience being helped by Annika, and I will recommend her to anybody having to sell their home. Läs mer
  • 2020-05-14

Nicklas E skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde min lägenhet i slottstaden. Var otroligt enkelt för mig då Annika ordnade och förklarade allting, jättefin styling och fotografering på plats!
    En härlig mäklare som håller en uppdaterad och hjälper en i alla situationer Läs mer
  • Lars G

2020-04-19

Lars G skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Mycket proffesionell och trevlig mäklare.
    Har bara positiva ord om Annica och har tidigare erfarenheter med mycket nöjsamt resultat! Fem solar 👍🏼 Läs mer
  • 2020-03-25

Christoffer B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Väldigt bra bemötande och tydlig kommunikation. Annika var flexibel och trygg i hela säljprocessen av min lågenhet. Mina förväntningar i form av uppföljning, budgivning, etc. var hon lyhörd på. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-03-18

Gustaf L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Gott bemötande, kunnig och snabb på att svara på frågor! Läs mer
  • 2020-03-16

Anna B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Vi är väldigt nöjda med Annika och kan rekommendera henne varmt. Hon lyssnar på vad säljaren vill men kommer också med egna tips och råd. Hon är snabb på att svara på frågor och höll oss hela tiden uppdaterade. Hon agerar utifrån hur situationen är just för stunden, istället för att vara låst i en strategi, för att du som säljare ska få ut maximalt. Läs mer
  • 2020-03-16

Andréas B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Är mycket nöjd med Annika. Mycket professionell. Rekommenderas Läs mer
  • 2020-01-03

Rufus B skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Mån om kunden, klart engagerad. Läs mer
  • 2019-12-08

Clara O skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika var trevlig och tillmötesgående, hon fixade en visning utöver angivna tider, vilket var toppen och bidrog till att det blev faktiskt blev ett köp för min del.

Överlag är det synd att mäklare inte har bättre koll på marknaden (priset i området etc.), själva lägenheten (om en diskbänk är original eller ej, om det är en säkerhetsdörr eller ej). Detta är något jag har märkt hos alla mäklare jag mött (bristande förarbete och kunskap), så det gäller inte bara Annika.

Jag tyckte som sagt Annika var trevlig, hjälpsam och gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-12-08

Martin K skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Är fantastiskt nöjd med Annika. Gav mig en trygg, erfaren och engagerad känsla redan från första mötet. Hon var lyhörd och tillmötesgående inför mina önskemål och svarade på alla mina frågor (och de var många då jag är dåligt insatt i de här sakerna), höll mig konstant och snabbt uppdaterad under processens gång och var tillgänglig om jag behövde ha tag på henne. Kompetent, både tekniskt och socialt. Stylist, fotograf mm hon samarbetar med var mycket duktiga även de, annonsen blev jättebra.

Och framförallt fick hon sålt lägenheten för långt mycket mer än jag realistiskt hade hoppats på.

Rekommenderar Annika helhjärtat, utan minsta reservation. Läs mer
  • 2019-11-07

Frida L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika är supertrevlig och professionell, allt samarbete har flutit på smidigt. Vi är väldigt nöjda med både utgångspris och slutpris, rådgivning och process, från första mötet till sista. Läs mer
  • 2019-10-22

Ebba J skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Trevligt bemötande, engagerad och proffsig. Läs mer
  • 2019-09-05

Sue-Anne T skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika is a helpful, knowledgeable, proactive and skillful real estate agent that will do her best for her clients. We engaged Annika to sell our apartment in Malmö and were really pleased with the result. Läs mer
  • 2019-09-04

Anders S skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika Grip hjälpte oss att sälja vår lägenhet snabbt, till låg kostnad, med stort engagemang, gedigna kunskaper och en varm personlig service. Om vi ska sälja igen kommer vi använda henne en gång till. Vi rekommenderar verkligen Grips fastighetsmäkleri. /Anders och Rickard Söderberg Läs mer
  • 2019-09-03

Pia Teresa R skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Professionell rakt igenom hela försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Annika har varit snabb, kommunikativ och ytterst kompetent som mäklare. Kan varmt rekommendera henne till en försäljning. Läs mer
  • 2019-06-13

Erik S skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde min lägenhet på Ribersborg via Annika och Grip fastighetsmäkleri. Annika har verkligen levererat! Med sitt professionella och trevliga sätt har hon sett till att hela försäljningsprocessen från början till slut har löpt fantastiskt smidigt och snabbt. Skulle utan minsta tvekan rekommendera Annika Rosenberg på Grip Fastighetsmäkleri. Läs mer
  • 2019-06-10

Nina W skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika är en fantastiskt mäklare med super bra erfarenhet. Hon är lugn, kunnig och otroligt driven. Lämnar alltid snabba besked. Har under min försäljning utav lägenheten haft 100 % förtroende. Hon är grym på det hon gör! Läs mer
  • 2019-06-10

Karin Götte I skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Väldigt nöjd med köp av en sekelskiftslägenhet i Malmö. Allt fungerar smidigt so far. Läs mer
  • Arantxa M

2019-05-20

Arantxa M skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    I bought an apartment, the communicatin with Annika has been ptety open an natural. Thanks!!! Läs mer
  • Sofie T

2019-05-20

Sofie T skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Tack Annika, som lotsade oss genom försäljning av lägenhet. Annika är professionell, kunnig och gav det lilla extra. Vi är mycket nöjda och kände oss väldigt trygga och omhändertagna i processen. Läs mer
  • 2019-04-10

Annica L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika har haft hand om försäljningen av min bostadsrätt. Hon har varit mycket trevlig, tillmötesgående och professionell.
    Annika levde upp till alla mina förväntningar och försäljningen av min bostadsrätt gick verkligen både snabbt och smidigt. Jag kan absolut rekommendera Annika Rosenberg på Grip Fastighetsmäkleri. Läs mer

Yuji D skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    I bought a 3 room apartment in Malmo. I booked the view from the website. Anika is very helpful and effective in the whole process. Läs mer

Amanda L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    En mycket kompetent och sympatisk mäklare, som verkligen tar sig tid till att svara på frågor. Läs mer

Cassandra M skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde vår lägenhet i Malmö via Annika. Fantastiskt bemötande från start. Annika förstod tydligt våra önskemål kring försäljningen och kom med bra rådgivning. Läs mer
  • 2019-02-12

Sålt en lägenhet. Snabbt enkelt och bra slutpris. Läs mer
  • 2019-01-22

Roger L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Köpt en lgh.
    Mycket bra bemötande och påläst om lgh.
    Kommer absolut rekommendera Grip Fastighetsmäkleri och i synnerhet Annika Läs mer
  • 2019-01-19

Lotten D skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika var snabb och tydlig med återkoppling, professionell och gav bra råd och tips! Läs mer
    2019-01-21 Annika R svarar Lotten D
    Hej Lotten!
    Tusen tack för det fina omdömet och för att vi fick förtroendet att sköta försäljning av din fina lägenhet.
    Ha det fint och jag hoppas att vi ses i samband med framtida bostadsaffärer.
  • 2019-01-18

Mats O skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Vi är mycket nöjda med den mäklartjänst som Grip och Annika Rosenberg levererade i samband med försäljningen av vår lägenhet på Gamla Väster i Malmö. Annika har visat noggrannhet och engagemang i alla moment från fotografering till kontraktsskrivning. Vad jag uppskattar mest är den uppföljning som Annika har haft med alla intressenter för att säkerställa att alla frågor är besvarade, samt att den personliga kontakten med mäklaren skapar den trygghet som krävs att spekulanter ska bli budgivare. Läs mer
    2019-01-21 Annika R svarar Mats O
    Hej Mats!
    Vad roligt att höra att ni är så nöjda med mitt jobb och vår tjänst. Hälsa Anna så ses vi om ett par veckor!
  • 2019-01-17

Anna L skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika sålde vår lägenhet på ett mycket professionellt sätt. Hon är engagerad, trevlig och precis lagom drivande. Den bästa mäklare vi haft! Läs mer
    2019-01-21 Annika R svarar Anna L
    Hej Anna!
    Jag tackar och niger för den fina omdömet. Det är verkligen roligt att höra att ni är den bästa mäklare ni haft.
    Ha det fint så länge så ses vi om ett par veckor!
  • 2018-12-21

Carl A skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika är en mycket trevlig och omtänksam person. Hon var hela tiden tillgänglig under försäljningen och hjälpte oss med alltifrån visningar till fullmakter. Dessutom var mäklararvodet rimligt.

Jag rekommenderar Annika och hennes företag. Läs mer
    2019-01-21 Annika R svarar Carl A
    Hej Carl!
    Stor tack för det fina omdömet. Hoppas att allt går fint i Frankrike/Schweiz och hälsa Marlène så mycket!
  • 2018-12-03

Eva A skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Sålde en lägenhet, byggår 1925, i centrala Malmö. Mäklarens bemötande var pålitligt, rejält och chosefritt. Mäklaren uppträdde på ett engagerat, kunnigt och trevligt sätt.
    Våra förväntningar var att möta en seriös mäklare fri från floskler. Dessa förväntningar uppfylldes mycket väl.Vi fick fortlöpande information om försäljningsprocessen och mäklaren tog initiativ för att driva processen framåt bl.a. genom att erbjuda kunder privata visningar.

Vi kan å det varmaste rekommendera Annika Rosenberg och Grip Fastighetsmäkleri. Läs mer
    2018-12-10 Annika R svarar Eva A
    Hej Eva!
    Stort tack för det varma utlåtandet och för att jag fick sköta försäljningen av er fina lägenhet.
    Hälsa Eje och Carl så gott. Ha en god jul och gott nytt år!
  • Sebastian R

2018-10-30

Sebastian R skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Vi sålde vår bostadsrätt i Malmö.
    Vi blev bemötta på ett mycket proffsigt sätt.
    Hon överträffade våra förväntningar. Inte bara av själva affären utav allt i sin helhet.
    Snabbt och smidigt.
    Vi är mer än nöjda. Läs mer
    2018-12-10 Annika R svarar Sebastian R
    Hej Sebastian!
    Tusen tack för det fina omdömet och för att jag fick förtroendet att sköta försäljning av er lägenhet.
    Hoppas att ni trivs i er nya lägenhet. Hälsa Susanne så mycket! Ha en riktigt god jul och gott nytt år!
  • 2018-10-22

Jenny D skrev om Annika Rosenberg en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Annika sålde min 2a i Västra Sorgenfri i Malmö.
    Bemötandet från Annika har varit fantastiskt bra! Hon levde upp till alla förväntningar jag hade och mycket mer därtill.
    Det har funnits mycket engagemang, en tydlighet gentemot mig som kund och en beslutsamhet och positiv inställning i försäljningen som gjort mig som kund väldigt trygg! Läs mer
    2018-10-24 Annika R svarar Jenny D
    Hej Jenny!
    Tusen tack för att jag fick förtroendet att sköta försäljningen av din vackra lägenhet och för de fina orden, de värmer. Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hus.
  • 2018-09-20

Jonatan P skrev om Emelie Mäntynen en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Supertrevlig tjej! Har varit en väldig hjälp vid köp av lägenhet. Läs mer
    2018-09-20 Emelie M svarar Jonatan P
    Tack snälla och varmt välkommen till Malmö :)
    Emelie M gillar detta
  • 2018-09-06

Erik J skrev om Emelie Mäntynen en del av Grip Fastighetsmäkleri
    Utmärkt mäklare! Emelie är trevlig, pålitlig och tillmötesgående och har varit snabb och tydlig i all kontakt. Hon har varit väldigt flexibel och hjälpt till med extra visning, ändrat datum för tillträde etc.
    Underbar att ha att göra med på alla sätt! Läs mer
    2018-09-06 Emelie M svarar Erik J
    Gud vad jag blir glad Erik! Tack snälla för de fina orden. Hoppas att du kommer trivas i nya lyan och lycka till med allting!
    Emelie M gillar detta
Annika Rosenberg