Hallonqvist fastighetsbyrå AB

Hallonqvist fastighetsbyrå AB

Välkommen till oss på Hallonqvist Fastighetsbyrå!

Vi är en familjeägd mäklarbyrå som förmedlar bostäder med stort engagemang och personlig närvaro. Vi strävar inte mot att bli störst, utan satsar på kvalitét före kvantitet.

Målet för oss är alltid att både köpare och säljare ska känna sig nöjda efter genomförd affär. Vi tror det är viktigt att du som ska sälja vet vem du har att göra med och ett gott råd är att träffa några olika mäklare, ställa frågor och jämföra. Sedan bestämmer du vem du vill lämna dina nycklar till. Du som ska köpa bostad bör också vara noga med att du får all information om aktuella objekt, så att du inte får några oväntade överraskningar.

Vi svarar gärna på frågor och hjälper dig genom din bostadsaffär!

Läs vad 391 kunder tycker om Hallonqvist fastighetsbyrå AB 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    • VÄSTRA HAMNEN
    2022-11-09 Verifierad kund
    Jennie var proffessionell, noggrann och trevlig med ett tydligt fokus på att alla parterr skulle bli nöjda.
    Peter, tack snälla för bästa betyg.
    Vi önskar dig varmt välkommen till vårt fantastiska Malmö.
    /Teamet på Hallonqvist
    Jennie Hallonqvist
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    • VÄSTRA HAMNEN
    2022-11-08 Verifierad kund
    Vill tacka för ett fantastiskt utfört arbete! Jennie är superduktig på sitt jobb och som säljare behöver du inte tänka på något, du får klara direktiv med en god kommunikation. Jennie sköter presentationen av din lägenhet på ett proffsigt och kompetent vis vilket skapar goda möjligheter för en bra försäljning. Hela processen har förts över mina förväntningar och jag har känt mig trygg att lämna över allt till Jennie. Stort tack än en gång! Kommer definitivt att höra av mig till nästa försäljning :)
    Stort tack Janny för din fina "reco". Din tydliga återkopplingen, den blir vi mycket glada för.
    Dessutom med bästa betyg. /Tack tack!
    /Jennie & Claudia...
    2022-11-01 Verifierad kund
    Jennie är engagerad, professionell och seriös. Har varit en bra rådgivare genom hela processen och enkel att samarbeta med. Kan varmt rekommendera Jennie som mäklare!
  • sålde sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    2022-10-14 Verifierad kund
    Mycket tydlig, noga och pedagogisk. Gav mycket tid, och var mycket snabb.
    Jennie är mycket professionell både vad det gäller försäljningen och byggtekniskt. Det ger trygghet genom hela processen för mig som säljare, också gentemot spekulanterna för dem att känna förtroende. Jag uppfattade det som att Jennie hade en förmåga att bemöta alla spekulanter lika.
    Samarbetet var lustfyllt trots att det handlade om en så svår sak som att lämna ett hem.
    Hej Gunnel, tack för att du har tagit dig tid och summera din erfarenhet av oss som fastighetsmäklare.

Vi är kanske lite extra ”nördiga” när det gäller byggnadsteknik, men det är också en viktig del i processen för att förstå och kunna förklara husets uppbyggnad och ev. risker mm.
    När det gäller själva försäljningsprocessen, så är ingen försäljningsprocess den andra lik. Utan där gäller det att vara lyhörd för hur marknaden svarar och agera därefter. Med 20 års erfarenhet i branschen, så kan vi kort summera att ”träning” helt enkelt ger färdighet.

Vi som mäklare känner verkligen att vi har lyckats när du som uppdragsgivare återkopplar med att du har uppfattat vårt samarbete som lustfyllt. Tusen tack för den fina responsen.
    /Trevlig helg önskar teamet på Hallonqvist!
    Jennie Hallonqvist
  • köpte sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    2022-10-13 Verifierad kund
    The best thing about Jennie is the way she connects you. She brings that special personal touch in the conversations while explaining the property you are viewing. It;s not what you see but talking about history, potential of the property etc which you might not be known about unless told by any nearones living in the same community. The overall process from viewing until now has been very pleasant and very professional. Thank you Jennie.
    Sachin, stort tack för din fina respons. Där du belyser vikten av vårt bemötande och arbetssätt för dig som kund, när du står i begrepp att ta ett av ditt livs största beslut och köpa din bostad. Värdet av att vi har lokalkännedom. Betydelsen av att vi ser möjligheter med alla bostäder och gärna dela med oss av dem, till dig som köpare.

Sachin, many thanks for your nice response. Vere you emphasize the importance of our treatment and way of working for you as a customer, when you are about to make one of the biggest decisions of your life and buy your home. The value of having local knowledge. The importance of us seeing opportunities with all homes and happy to share them, with you as a buyer.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Mycket proffesionellt rakt igenom hela processen. Jenni är otroligt engagerad i alla momenten. allt från rådgivning in för beslut om försäljning. Hur huset på bästa sätt skulle förberedas inför fotografering. Mycket proffsig under fotograferingen, med optima fotovinklar o.s.v. Fick bra info under budgivning osv och var med och lämnade goda råd även under detta momentet. Proffsig under möten vid skrivning av kontrakt och när llidvid skull göra. Jag kan verkligen rekommendera och ge Hallonqvist mina bästa rekommendationer.
    Stort tack Mikael för den fina responsen och dessutom med högsta betyg, det uppskattar vi verkligen.
    Det gläder oss att du har känt vårt engagemang och stöd genom hela försäljningsprocessen.
    • BUNKEFLOSTRAND
    2022-09-26 Verifierad kund
    Jennie Hallonqvist är super proffsig och super trevlig.
    Väldigt tydlig och tillmötesgående. Bästa mäklarvalet
  • sålde sitt hus med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    2022-09-23 Verifierad kund
    Alle forventninger er opfyldte.
  • köpte sitt hus med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    2022-09-21 Verifierad kund
    Claudia was very professional: always very well prepared and prompt with helpful information. Our entire experience was smooth and lovely. Thank you!
    Thank you for your feedback and nice words!

Mvh Claudia Carlin Hagel
    Claudia Carlin Hagel
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    • SÅLD! - FÅGELBACKEN / HÄSTHAGEN
    2022-09-21 Verifierad kund
    En otroligt proffsig och duktig mäklare som inger förtroende från start till slut.
    Under hela försäljningen var jag väl informerad om vad som hände i processen och ingen fråga var för liten eller för stor eller för dum för att ställa. Claudia är mäklaren som gör det lilla extra för hennes kunder och potentiella köpare. Hon är en fantastisk mäklare som jag vill rekommendera alla att arbeta med vid en bostadsförsäljning. Hennes arbete har varit otroligt smidigt och helt enkelt outstanding på alla plan! Jag är otroligt nöjd och kommer vara det självklara valet av mäklare för mig i framtiden!
    Tack!
    Stort tack Alexandra för den fina återkopplingen och förtroendet att få sälja din bostad. Dessutom med högsta betyg!
    2022-09-21 Verifierad kund
    Alltid trevlig och hjälpsam, hon var väl förbered att svara på alla möjliga frågor.
    Tack för återkopplingen Mathias! Det uppskattas mycket!
    • LINDEBORG
    2022-09-06 Verifierad kund
    Jennie och Claudia skötte försäljningen av min bostadsrätt helt fantastiskt! Allt gick otroligt smidigt och jag kände mig hela tiden väl informerad om processen, vilket var mycket betryggande för mig som aldrig sålt bostad förut.
    En "fantastisk" förmedlingsprocess... My, vilken härlig respons, vi blir innerligt glada.

I dessa tider när det är aktiva diskussioner runt marknaden och dess utveckling, så är vi extra glada över att vi tillsammans kunde förbereda och möta marknaden på bästa sätt. Med den dryga 15% budgivningen, så kan vi med facit i hand säga att det blev en maxad försäljningsprocess med en utveckling och utdelning över våra gemensamma mål.

Än en gång STORT tack för din respons.
    /Mvh Jennie & Claudia.
    2022-09-01 Verifierad kund
    För oss var det av stor vikt att välja en mäklare som inger ett stort förtroende, för såväl oss som säljare som för våra potentiella köpare. Därav var valet väldigt enkelt, att ge uppdraget åt Hallonqvist Fastighetsbyrå och mäklare Jennie Hallonqvist i täten med sitt välkända renomé.

Jennie är oerhört professionell och seriös, har ett fantastiskt engagemang och dessutom garanterat den största lokalkännedomen, efter att ha verkat i branschen i över 20 år. Parametrar som sammantaget har skapat en trygghet genom hela processen och affären. Jennies och Hallonqvist Fastighetsbyrås arbete har varit outstanding - vi är mycket nöjda kunder och kan med varm hand och kallt affärssinne ;) rekommendera Jennie och Hallonqvist Fastighetsbyrå som det självklara förstahandsvalet av mäklare.
    Eva & Anders, tack för förtroendet ni gav oss. Det har varit ett nöje att få arbeta tillsammans med er och er vackra fastighet.
    Stort tack för er starka återkoppling på vårt utförda arbete. Det uppskattar vi verkligen.
    2022-08-20 Verifierad kund
    Vi hade främst kontakt med Claudia Carlin Hagel och vi är mycket nöjda med allt kring vårt köp! Bra service, snabb återkoppling och trevligt bemötande! Kan varmt rekommenderas :)
    2022-08-12 Verifierad kund
    Otroligt duktig och proffsig! Älskar hur mycket hon tar tag i utöver hennes måsten och att hon genuint älskar sitt yrke!
    Tack snälla Megan för fin återkoppling. Det värmer extra gott denna soliga fredag. :) Jennie Hallonqvist
    • SÖDERKULLA
    2022-07-02 Verifierad kund
    Utmärkt!

De hjälper mig mycket och jag har nästan ingenting att göra.
    Mai, tusen tack för din respons. Det uppskattas mycket. /Trevlig helg! Jennie Hallonqvist
    • SÖDERKULLA
    2022-06-30 Verifierad kund
    BrA bemött och svar på tekniska frågor om bostaden
    • RIBERSBORG
    2022-06-24 Verifierad kund
    Inget att anmarka pa, valdigt korrekt och effektivt bemotande.
    • RIBERSBORG
    2022-06-22 Verifierad kund
    Varje gång vi eller barnen flyttat har Jennie Hallonqvist och hennes medarbetare haft ansvar för försäljning. Ibland har det varit lätt under stark konjunktur.

Andra gånger, som nu senast, har det varit i oroliga tider. I det senare visar Hallonqvist den stora omsorg de visar om både köpare och säljare – att arbeta outtröttligt tills rätt köpare möter säljaren.
    Peter tack snälla för din återkoppling både i mailet som du skickade till oss och här på reco. Det betyder mycket för oss.

Det bästa betyget vi kan få är när du/ni som kunder återkommer till oss genom åren. Ett fortsatt förtroende måste vi ändå säga är den bästa responsen vi kan få på utfört arbete. 🙏🏼
    / Jennie Hallonqvist
    • JOHANNESLUST
    2022-06-19 Verifierad kund
    Proffsigt och fokuserat. Mycket fina bilder!
    Tack för återkopplingen Johan. Dessutom med högsta betyg :)
    Claudia Carlin Hagel
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist fastighetsbyrå AB
    • LIMHAMN/ LIMHAMNS SJÖSTAD
    2022-06-13 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemött. Snabb information skickades till mig
    både före och efter köpet. Allt gick fantastiskt bra med Claudia.
    2022-05-10 Verifierad kund
    Claudia har varit fantastisk att ha som mäklare. Engagerad, professionell med bra råd och mycket bra uppdatering om försäljningen under hela processen.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Jag hade ingen erfarenhet av mäklare och försäljning av bostad innan, så jag bad två olika mäklare titta på huset och presentera sig. Jag måste säga att det var stor skillnad i engagemanget och det personliga bemötandet, och valet av Hallonqvist ångrar jag inte.
    Den lilla mäklarbyrån gav en närhet och personlig kontakt som uppskattades mycket. Jennie med kollega Claudia var ytterst noga med detaljerna och gav omedelbar uppdatering samt lotsade en fram genom processen. Ytterst professionella.

Rekommenderas å det varmaste.
    Thomas, tack snälla för fin återkoppling på vårt arbete i samband med förmedlingen av er fastighet. Det uppskattar vi verkligen. Stort tack även för högsta betyg, och dina varmaste rekommendationer. :) Jennie Hallonqvist
    2022-04-12 Verifierad kund
    Mycket professionell och effektiv mäklare! Upplevde ett gott bemötande och vi kände oss trygga i vårt köp. Fick bra svar på våra frågor. Allt gick smidigt och bra!
    Professionell och effektiv mäklare, starka ord.
    Ni kommer med all säkerhet att trivas bra på Djupadal.
    Tack Petra! /Mvh Jennie Hallonqvist
    2022-04-12 Verifierad kund
    Mäklaren bemötte oss på ett proffsigt sätt och gav oss all den hjälp vi behövde under processen. Sammantaget kan det bara bli högsta möjliga betyg!
    2022-04-04 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med det stora engagemanget Jennie och Claudia visade. Jag är också nöjd med deras tydlighet och bemötande.
    Mvh Maria Brakel
    2022-04-04 Verifierad kund
    Vi blev mycket bra bemötta, och de levde upp till våra förväntningar.
    • HÄSTHAGEN
    2022-03-13 Verifierad kund
    Hon är intensiv och bra på att sälja! Men samtidigt väldigt professionell!
    Christian, stort tack för din respons.
    /mvh Jennie Hallonqvist
    • HÄSTHAGEN
    2022-03-13 Verifierad kund
    Kunnig mäklare som har fokus på att det ska kännas bra för dig som köpare
    Felicia, tack snälla för fin återkoppling, det värmer. :)
    • KRONBORG / INNERSTADEN
    2022-01-18 Verifierad kund
    Claudia beskrev lgh, föreningen och allt därtill på ett professionellt sätt, förenklade för oss att ta beslutet

Bra genomgång av alla dok vid signering!
    Enkelt!
    • KRONBORG / INNERSTADEN
    2022-01-15 Verifierad kund
    Mycket gott bemötande men budgivningsprocessen måste sägas har varit stressad, så även mäklaren under dessa korta telefonkontakter
    • PILDAMMARNA / KRONBORG
    2021-12-09 Verifierad kund
    Professionellt och mycket vänligt bemötande trots speciella omständigheter. Kontinuerlig uppdatering via mail och telefon under hela processen. Stor förståelse för en del specifika problem som dök upp.
    Tack snälla för den fina återkopplingen och dessutom med högsta betyg!
    Önskar er en God Jul, MVH Claudia Carlin Hagel
    2021-12-08 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionellt bemötande av Claudia. Utmärkt tillgänglighet och effektivitet!

Kan inte bli annat än högsta betyg!
    Tack snälla för den fina återkopplingen! Önskar er en riktigt God Jul.
    MVH Claudia Carlin Hagel
    2021-12-05 Verifierad kund
    Vi blev mycket trevligt bemötta av Claudia och hon var väldigt hjälpsam och professionell när vi köpte vårt hus!
    Tack Stina för den fina återkopplingen och dessutom med högsta betyg! Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel
    2021-12-03 Verifierad kund
    Vi är väldig nöjda med både köp av lägenhet och sedan hjälp med försäljning av hus ! Proffsigt , enkelt och tydligt är väl de tre orden som kommer automatiskt !
    Tack så mycket Gabriella för det fina omdömet och för att jag fick förtroendet att arbeta med ert hus. Önskar er en God Jul, Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel
    2021-12-03 Verifierad kund
    Engagerade, kunniga och snabba.
    Vi är helnöjda med försäljnings processen.
    Tack Jonas för den fina återkopplingen och dessutom med högsta betyg!
    MVH Claudia Carlin Hagel
    • HINDBY
    2021-11-22 Verifierad kund
    Hon gjorde ett utmärkt jobb! Tillmötesgående och engagerad.
    Tack Henrik för den fina återkopplingen och dessutom med högsta betyg! Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel
    2021-11-15 Verifierad kund
    Bra konkreta tips på hur vi gör huset mer lockande för presumtiva kunder. Mycket positiv feedback till oss som säljare .
    2021-11-11 Verifierad kund
    Jag blev mycket trevligt bemött och upplevde Jennie som mycket proffsig.
    Hon har hanterat marknadsföring och försäljning av vårt barndomshem på ett fantastiskt sätt, och jag känner mig väldigt nöjd med hennes engagemang.
    Stort tack Jan för den fina rekommendationen.
  • Claes H
    2021-11-11 Verifierad kund
    Här kan det inte bli annat än högsta betyg!
    Otroligt bra bemötande och en kompetens och noggrannhet som imponerar.
    Detta är en mäklare som jag verkligen kan rekommendera till alla som är ute efter att få bästa tänkbara hjälp med husförsäljningen.
    Claes, stort tack för en den fina summeringen efter förmedlingen av fastigheten.
    En stark rekommendation med högsta betyg, det gör oss mycket glada.

Önskar er en trevlig helg!
    Mvh Jennie Hallonqvist
    • SÖDERTORP / VÄSTRA MALMÖ
    2021-11-10 Verifierad kund
    Allt sköttes smidigt och perfekt.
    Mäklaren gav oss bra instruktioner.
    Tack för fin återkoppling Lena.
    /Trevlig helg!
    Mvh Jennie Hallonqvist
    • HINDBY
    2021-11-09 Verifierad kund
    Ett mycket gott bemötande och ett gott teamwork mellan mig och mäklaren.
    En god kommunikation och uppdatering efter varje visning samt vid budgivningen.
    Jag är nöjd och mina förväntningar har uppfyllts, med råge.
    Tack
    2021-10-24 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda då Jennie visade på stort engagemang och gav snabb återkoppling i allt vad gällde affären med vår bostad!
    2021-10-15 Verifierad kund
    En underbart och väldigt noggrann mäklare!
    Tack för fint omdöme och för att jag fick förtroendet att arbeta med er bostad!
    Önskar er en trevlig helg!
    • ERIKSFÄLT / SÖDRA MALMÖ
    2021-10-11 Verifierad kund
    Jennie Hallonqvist har levt upp till alla mina förväntningar. Jag är tacksam för vänligt, korrekt, snabbt, effektivt och hjälpsamt bemötande.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Proffsigt och personligt.
    Vi tyckte om att få en muntlig redovisning av mäklaren , inte bara en broschyr tryckt i handen. Väldigt påläst och personlig .
    2021-10-03 Verifierad kund
    Bra bemött, hon kan sin sak, var bra på att informera oss om saker
    Hade inga förväntningar men blev nöjd med allt
    2021-10-01 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och kändes direkt rätt för vår försäljning över förväntningarna
    2021-10-01 Verifierad kund
    Tydliga, kunniga, snabba.
    Claudia hjälpte oss.
    • LIMHAMN/ LIMHAMNS SJÖSTAD
    2021-09-03 Verifierad kund
    Vi kom i kontakt med Claudia via en husvisning. Den professionalitet och det engagemang vi upplevde under visningen gjorde att vi där och då bestämde oss för att anlita mäklaren vid vår egna lägenhetsförsäljning. Vi blev inte besvikna! Claudias målmedvetna, positiva och smidiga sätt genomsyrade hela processen från start till mål. Hon såg möjligheter, tog ansvar och initiativ långt över de vi hade kunnat förvänta av en mäklare. Jag ger Claudia högsta betyg i alla kategorier och rekommenderar henne till alla jag känner!
    Tack så mycket Sofie för det oerhört fina omdömet och för att jag fick förtroendet att arbeta med er bostad. Önskar er en trevlig helg, Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel