Hallonqvist Fastighetsbyrå AB

Hallonqvist Fastighetsbyrå AB

Välkommen till oss på Hallonqvist Fastighetsbyrå!

Vi är en familjeägd mäklarbyrå som förmedlar bostäder med stort engagemang och personlig närvaro. Vi strävar inte mot att bli störst, utan satsar på kvalitét före kvantitet.

Målet för oss är alltid att både köpare och säljare ska känna sig nöjda efter genomförd affär. Vi tror det är viktigt att du som ska sälja vet vem du har att göra med och ett gott råd är att träffa några olika mäklare, ställa frågor och jämföra. Sedan bestämmer du vem du vill lämna dina nycklar till. Du som ska köpa bostad bör också vara noga med att du får all information om aktuella objekt, så att du inte får några oväntade överraskningar.

Vi svarar gärna på frågor och hjälper dig genom din bostadsaffär!

Läs vad 334 kunder tycker om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    • 91.0 m²
    • LIMHAMN / ROSENVÅNG
    2021-04-10
    Sålt bostadsrätt i Limhamn. Perfekt bemötande från en kunnig mäklare med bra kontakter till styling, förvaring, flyttning, etc. Högsta betyg
    • 53.0 m²
    • LORENSBORG
    2021-03-11
    Sålde min bostadsrätt genom Hallonqvist. Kunde nog inte begärt ett bättre bemötande. Proffsig, engagerad, driven och väl förberedd. Genom hela säljprocessen har jag fått otroligt bra service som inte bara underlättat det för mig men också gett mig en känsla av trygghet. Jag kan bara varmt rekommendera Hallonqvist.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    • 79.0 m²
    • RIBERSBORG
    2021-03-08
    Proffsig och lyhörd. Bara positivt att säga om hur Claudia skötte försäljningen av vår lägenhet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-02-24
    Vi köpte en villa där Jennie Hallonqvist representerade säljaren. Genom hela processen var det ett proffsigt bemötande. Informativ visning och Jennie var snabb med återkoppling vid olika frågeställningar. Hela affären gick smidigt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-02-20
    Jag är övertygad om att Jennies yrkeskunnande och underbara energi var orsaken till den lyckade affären, där både vi säljare och köparna verkade lika nöjda. TACK
    • 101.0 m²
    2021-02-19
    Jag sålde min bostadsrätt på Limhamn och kan bara rekommendera Jennie & Claudia för deras arbete.
    Proffsigt och tydligt från första möte till avslutad budgivning.

Processen gick fort och jag fick tydlig återkoppling i försäljningens samtliga skeden.
    Sammanfattningsvis är jag supernöjd och kan verkligen rekommendera Hallonqvist.
    2021-02-18
    Jennie hjälpte oss att sälja föräldrarnas hus. Mycket positivt överraskad över hur proffsig hon var och den höga kvalitet på säljtexterna. Rekommenderas!
    2021-02-15
    * Köpt ett hus i Bunkeflostrand.
    * Utmärkt bemötande av mäklaren som överträffade våra förväntningar.
    * Jennie är en mkt förtroendeingivande, lyhörd & proffsig mäklare. Hon förmedlade både detaljerad & betydelsefull information på visningen, levererade snabb återkoppling och gav oss som helhet en mkt fin & seriös köpupplevelse.
    2021-02-15
    Försäljning av villa. Jennie Hallonqvist har varit engagerad, kunnig, effektiv och trevlig. Jag kan bara rekommendera!
    2021-02-15
    Mäklaren Jennie Hallonqvist har sålt en villa. Hon har lett hela processen på ett mycket professionellt sätt.
    Jag rekommenderar verkligen Jennie och hennes kollegor.
    • 53.5 m²
    • SLOTTSSTADEN / ERIKSLUST
    2021-02-04
    Trevlig, professionell och lätt att prata med, vilket jag uppskattar. Rekommenderas varmt!
    Tack för den fina återkopplingen Karin och dessutom med högsta betyg! Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel
    • 84.0 m²
    • LIMHAMN / ROSENVÅNG
    2021-01-20
    Jennie hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt och med hennes energi, engagemang och professionalitet genom hela processen kan vi varmt rekommendera henne!
    Iréne M
    Energi, engagemang och professionalitet - Tack snälla Iréne för fin återkoppling och dessutom med högsta betyg. /Vi bugar och tackar! //Team Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • 6:a
    • 146.0 m²
    2021-01-05
    We were extremely happy with the service we received from Hallonkvist.

Jennie and her team were very professional all the way from the beginning until the end.

I can highly recommend Hallonqvists fastighetsbyrå!
    • 98.6 m²
    • RIBERSBORG
    2020-12-01
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Ett mycket bra agerande av en mäklare med mycket energi och sktivitet.
  • skrev om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2020-11-23
    Stans bästa mäklare. Otroligt kunnig och engagerad. Vi hade inte ens kunnat önska oss en bättre och smidigare process när vi fick sålt vår lägenhet till ett fantastiskt bra pris!
    Wow, inte illa. :-D Stans bästa! Det gör mig mycket glad att ni känner så för det arbete som vi har lagt ner. Jag bugar och tackar för 5 av 5. /Tack snälla för att du tagit dig tid att rekommendera oss. Mvh Jennie Hallonqvist Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    • 70.5 m²
    • ANNELUND / INNERSTADEN
    2020-11-22
    Serviceminded, snabb, alert och kunnig
    4 snabba! Tack för fin summering, det uppskattas mycket. :) / Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • 70.5 m²
    • ANNELUND / INNERSTADEN
    2020-11-20
    Har solgt lejlighed. Mit møde med mælgerne var en meget professionelt og imødekommende mælger. Som rådgiver en , en som lytter. Som første gangs sælger, blev alle mine forventninger indfriet. Min mælger arbejdet målrettet og hårdt for at sælge min lejlighed. Jeg kan anbefale min mælger til andre. I tæt samarbejde får man en fantastisk mægler.
    Lene, stort tack för högsta betyg. :) /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
  • Jan H
    • 120.4 m²
    2020-11-02
    Lade ut huset till försäljning och det gick snabbt och smidigt samtidigt som jag köpte en annan lägenhet av Erik Olsson.
    Vid konkrakskrivning av huset svek modet och Jennie klarade av det och påtog sig försäljningen av lägenheten och allt är nu tillbaka till ruta ett👍
    Jag tackar för förtroendet ni har gett mig X2. Stort tack även för bästa betyg. /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • 94.0 m²
    • DJUPADAL / LIMHAMN
    2020-10-19
    Jennie Hallonqvist har ett stor engagemang, driv och service utöver vad jag förväntade mig. Högsta betyg!
    Philippa, stort tack för fin återkoppling på utfört arbete. Det värmer gott. :) /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • 68.5 m²
    • ÖN / LIMHAMN
    2020-10-17
    Jennie har hjälpt mig att sälja lägenhet.

Jennie är krävande på ett positivt sätt och uppnådde ett utmärkt resultat.

Kan bara bli högsta betyg!
    Tack Håkan för konstruktiv respons. För att nå gemensamma mål så är det bra att sätta upp delmål och på så sätt nå högre än förväntat. :) Tack för hösta betyg! /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    • 66.0 m²
    2020-09-20
    Jag och min sambo köpte en 3:a i Limhamn på Vasagatan 16b. Vi blev väl bemötta av Claudia som va mycket engagerad och pålitlig. Skulle absolut rekommendera henne till nära och kära i samband av att sälja/köpa bostad i framtiden!
    • 66.0 m²
    2020-09-18
    Allt gick perfekt med vårt bostadsköp. Claudia är professionell och förtroendeingivande. Vi kommer att kontakta Hallonqvist fastighetsbyrå och Claudia i framtiden. Kan varmt rekommendera!
    • 57.0 m²
    • RIBERSBORG / SLOTTSSTADEN
    2020-08-17
    Vår upplevelse av Hallonqvist Fastighetsbyrå har varit mycket positiv från första mötet till avslutad affär. Vårt positiva intryck påbörjades redan när vi gick på visningar som Jennie höll i, då hon uppvisade ett engagemang och en insatthet i objekten på en nivå som stack ut jämfört med andra mäklare. Vi fick många värdefulla tips och förslag inför vår egen försäljning, och Jennie var lättillgänglig under hela processen, alltid med ett varmt och trevligt bemötande. Vi hade inte kunnat be om en bättre mäklarupplevelse!
    • 58.0 m²
    2020-07-29
    Jennie &Co har ett starkt engagemang i sitt uppdrag. Kompetent och med ett starkt driv inom sin yrkesgrupp. Sällan upplevt liknande under tidigare köp och försäljningar av fastigheter och lägenheter. Önskar Jennie fortsatt framgång.
    Marie och Bo
    • 140.0 m²
    • SÅLD! - SIBBARP / LIMHAMN
    2020-06-26
    Bra engagerad mäklare som jag varmt rekommenderar.
    • 91.5 m²
    • LORENSBORG / PILDAMMARNA
    2020-06-22
    Köpt lägenhet, Jennie hade bra koll och höll en kort och märkbart väl repeterad genomgång av allt som var relevant för lägenheten. Den svarade på alla de frågor jag hade med mig, och Jennie hade inga som helst problem att svara på de få frågor hon inte täckt och fick från andra spekulanter. Informativ och enkel att ha att göra med!
    • 55.5 m²
    • SLOTTSSTADEN / ERIKSLUST
    2020-06-16
    Vi har precis köpt vår drömbostad! Jennie Hallonqvist är påläst, proffsig och inte minst trevlig att ha att göra med. Både jag och min man är supernöjda både med affären och bemötandet.
    • 71.0 m²
    • DAMMFRI
    2020-06-16
    Jennie hjälpte oss med att sälja vår bostadsrätt. Det var toppklass redan från första början. Jennie är otroligt rutinerad och vi är väldigt nöjda med henne. Ska vi sälja i framtiden så kommer vi använda oss av Hallonqvist igen.
    • 71.0 m²
    • DAMMFRI
    2020-06-16
    Bostadsrätt. Professionellt, engagerat bemötande. Slutpris blev något under förväntan, men berodde på tidpunkten med pandemin. Ingen skugga ska falla på mäklaren för det.
    • 99.0 m²
    • FRIDHEM / RIBERSBORG
    2020-06-16
    Väldigt duktig och påläst. Mycket professionellt intryck
    • SÅLD! BUNKEFLO / BUNKEFLOSTRAND
    2020-06-11
    Jag och min familj köpte ett hus på Bunkeflostrand, där Jennie Hallonqvist var ansvarig mäklare. Redan från första visning upplevde vi Jennie som en utomstående professionell mäklare. Hon visade stor respekt för våra behov, involverade sig i våra tankar och funderingar genom hela processen. Efter Att köpet genomförts dök det upp en del oväntade utmaningar i huset. Även efter signerat köpeavtal hade Jennie stort engagemang och hög service med att hjälpa oss reda ut dessa utmaningar.

Rekommenderar varmt Jennie och hennes personal.
    //Eva Loubani
    • 100.0 m²
    • SÅLD! - BORGMÄSTAREGÅRDEN
    2020-06-10
    Vi har köpt en fyrarumslägenhet på 14:e vån centralt i Malmö. Vi blev i princip bra bemötta. I princip levde mäklaren upp till våra förväntningar. Eftersom vi inte tidigare varit i budgivningssituation var vi inte helt informerade om att det förväntades att vi skulle ha ett explicit lånelöfte från banken. Vi hade i princip pengarna - men inte tillgängliga på kvällen när budgivningen blev onödigt hetsig.
    • SÅLD! - LIMHAMN / SIBBARP
    2020-06-09
    Köpt villa. Alltid väl bemött. Snabb i kommunikationen. Går absolut att lita på.
    Sammanfattningen är mycket bra mäklare.
    • ERIKSLUST / MELLANHEDEN / SLOTTSSTADEN
    2020-06-09
    Väldigt trevlig, förståelig och professionell mäklare. Var väldig informativ under visningen.
    • 140.0 m²
    • SÅLD! - SIBBARP / LIMHAMN
    2020-06-08
    Köpt och sålt villa. Väldigt engagerat bemötande. Kunnig och professionell.
    2020-06-07
    Trevlig och seriös mäklare som som gjorde vår försäljning av lägenheten smidig och utan bekymmer.
    • 284.0 m²
    2020-06-07
    Köpare av villa.
    Trevligt bemötande, bra kommunikation , kunnig, pålitlig och ärlig.
    Inga problem, bara lösningar.

Bara gott omdöme från mig.
    • 73.5 m²
    • SLUSSEN / CENTRUM
    2020-06-06
    Efter att själv försökt att sälja Fastigheten bad jag JH att överta
    arbetet med försäljningen.
    Detta gjorde JH med min största belåtenhet och till ett rimligt pris. Alla möten i JH:s Mäklarbyrå var väl förberedda och till allas belåtenhet.
    Resultatet av hela transaktionen var mycket över mina förväntningar!
    2020-06-06
    Vi köpte en tvåa av Jennie, och sen sålde hon vår trea. Hon är verkligen engagerad hela tiden.
    Kan varmt rekommendera henne. Hon är en toppenmäklare på alla sätt och vis.
    • 108.5 m²
    • BORGMÄSTAREGÅRDEN
    2020-06-05
    Jag har för första gången sålt en bostad, en bostadsrätt.

Jennie var mycket öppen och lätt att prata med. Vi fick snabbt "kontakt". Dock är hon mycket snabb i både tal och tanke, det tog ett tag innan jag kom in i det. (det har jag sagt tll henne)
    Med ingen erfarenhet, fick jag de råd jag behövde inför försäljningen, Hon såg till att lägenheten blev väl dokumenterad och blev fotograferad på ett säljande sätt. Vid budgivningen, fick jag stöd i hur jag kunde tänka, vid val av köpare

Jag är mycket nöjd med hur hon uppfyllde och fullföljde uppdraget.
    Super proffs

Köpt villa
    Sålt lägenhet
    • 164.0 m²
    • SÅLD! - SKEGRIE
    2020-06-05
    Vi har sålt vårt hus. Vi valde Jennie pga hon är ett proffs. Hon levde upp till alla våra förväntningar.
    • SÅLD! - LIMHAMN / SIBBARP
    2020-03-25
    Vi har sålt två hus med Jennie och hon är en mycket engagerad, professionell, informativ, samt strukturerad mäklare som ger stort förtroende både till säljare och köpare.

Dessutom använder Jennie sig utav en väldigt duktig fotograf.

Vi kommer definitivt att vända oss till Jennie igen om vi skall sälja hus i framtiden.
    • 1.5:a
    • 45.0 m²
    2020-03-23
    Har sålt min bostadsrätt via Hallonqvist Fastighetsbyrå AB. Väldigt bra service, full koll på läget genom hela processen och väldigt effektivt. Kan varmt rekommendera Hallonqvist!
    • 148.0 m²
    • SÅLD! - DJUPADAL / LIMHAMN
    2020-03-20
    Har sålt en bostad på 148 kvm
    Blev utmärkt bemött från första stund.
    Mäklaren levde upp till alla mina förväntningar med råge.
    Är mycket kunniga.
    Härligt att läsa Mats. Stort tack för reco med högsta betyg. Trevlig helg! /Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • 172.0 m²
    • LIMHAMN / SIBBARP
    2020-03-19
    Jennie är en engagerad och kunnig mäklare med gott omdöme som jag har stort förtroende för och varmt rekommenderar.
    Bengt Tore, starka ord engagemang, omdöme och förtroende. Gläder mig mycket att få så fin återkoppling på utfört arbete. Trevlig helg! //Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    • ERIKSLUST / MELLANHEDEN / SLOTTSSTADEN
    2020-03-19
    Jennie, är professionell, vänlig, noggrann och engagerad. Rekommenderas varmt!
    Cecilia, tack för fin återkoppling. Det uppskattas mycket. /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
  • Peter H
    skrev om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2019-11-18
    Hallonqvist Fastighetsbyrå

Onekligen " bäst av det bästa"
    Professionella, tillmötesgående,
    välinformerande i uppdraget,
    effektiva och vänliga.
    Vi är väldigt, väldigt nöjda med deras arbete.
    Kan på det varmaste rekommendera dem till framtida
    kunder. 👍🌷🌷🌷😀😁
    Peter & Eva H.
    • SÅLD! - ERIKSLUST / MELLANHEDEN / SLOTTSSTADEN
    2019-09-28
    Jag har både köpt en bostadsrätt och sålt en annan med hjälp av Hallonqvist Fastighetsbyrå. Claudia Carlin Hagel hade hand om försäljningen av min bostadsrätt.
    Claudia är professionell, hon är noggrann och ser till att allt går rätt till, men bemöter samtidigt kunderna på ett trevligt och personligt sätt.
    Tack för den fina rekommendationen Marie-Louise! Claudia Carlin Hagel
  • skrev om Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2019-09-24
    Hjälpt mig sälja lägenhet. Mycket seriös och duktig mäklare. Alltid nåbar via sms och telefon. Hela försälningsprocessen var snabb och smidig från första till sista kontakt. Kan verkligen rekommendera Claudia och Hallonqvist Fastighetsbyrå.
    Tore, tack för den fina rekommendationen! :) Claudia Carlin Hagel