Hallonqvist Fastighetsbyrå AB

Välkommen till oss på Hallonqvist Fastighetsbyrå!

Vi är en familjeägd mäklarbyrå som förmedlar bostäder med stort engagemang och personlig närvaro. Vi strävar inte mot att bli störst, utan satsar på kvalitét före kvantitet.

Målet för oss är alltid att både köpare och säljare ska känna sig nöjda efter genomförd affär. Vi tror det är viktigt att du som ska sälja vet vem du har att göra med och ett gott råd är att träffa några olika mäklare, ställa frågor och jämföra. Sedan bestämmer du vem du vill lämna dina nycklar till. Du som ska köpa bostad bör också vara noga med att du får all information om aktuella objekt, så att du inte får några oväntade överraskningar.

Vi svarar gärna på frågor och hjälper dig genom din bostadsaffär!

Läs vad 348 kunder tycker om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-10-15
    En underbart och väldigt noggrann mäklare!
    Tack för fint omdöme och för att jag fick förtroendet att arbeta med er bostad!
    Önskar er en trevlig helg!
    Claudia Carlin Hagel
  • sålde sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    • ERIKSFÄLT / SÖDRA MALMÖ
    2021-10-11
    Jennie Hallonqvist har levt upp till alla mina förväntningar. Jag är tacksam för vänligt, korrekt, snabbt, effektivt och hjälpsamt bemötande.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-10-04
    Proffsigt och personligt.
    Vi tyckte om att få en muntlig redovisning av mäklaren , inte bara en broschyr tryckt i handen. Väldigt påläst och personlig .
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-10-03
    Bra bemött, hon kan sin sak, var bra på att informera oss om saker
    Hade inga förväntningar men blev nöjd med allt
    2021-10-01
    Mycket bra bemötande och kändes direkt rätt för vår försäljning över förväntningarna
    2021-10-01
    Tydliga, kunniga, snabba.
    Claudia hjälpte oss.
    • LIMHAMN/ LIMHAMNS SJÖSTAD
    2021-09-03
    Vi kom i kontakt med Claudia via en husvisning. Den professionalitet och det engagemang vi upplevde under visningen gjorde att vi där och då bestämde oss för att anlita mäklaren vid vår egna lägenhetsförsäljning. Vi blev inte besvikna! Claudias målmedvetna, positiva och smidiga sätt genomsyrade hela processen från start till mål. Hon såg möjligheter, tog ansvar och initiativ långt över de vi hade kunnat förvänta av en mäklare. Jag ger Claudia högsta betyg i alla kategorier och rekommenderar henne till alla jag känner!
    Tack så mycket Sofie för det oerhört fina omdömet och för att jag fick förtroendet att arbeta med er bostad. Önskar er en trevlig helg, Mvh Claudia Carlin Hagel Claudia Carlin Hagel
    • LIMHAMN/ LIMHAMNS SJÖSTAD
    2021-09-01
    En mäklare som verkligen går ”above and beyond”!
    Tack Alexander för den fina återkopplingen och dessutom med högsta betyg!
    • ERIKSLUST / SLOTTSSTADEN
    2021-08-23
    Ett mycket professionellt arbete och bemötande genom hela processen!
    • DJUPADAL / LIMHAMN
    2021-07-09
    Väldigt bra bemött. Jenny var bra organiserad, tydlig i sin kommunikation och gjorde hela processen enkel från visning, budgivning och kontraktsskrivning.
    • TRIANGELN
    2021-06-29
    Redan vid första kontakten fick vi ett mycket gott intryck av Claudia. Vi har haft många och tidvis täta kontakter och det positiva intrycket har förstärkts under denna tid. Claudia har varit professionell och informativ. Trots en hel del motgångar och besvärligheter lyckades Claudia behålla sin positiva inställning.
    Det har varit roligt och enkelt att kommunicera med Claudia. Vi kan starkt rekommendera henne till andra kunder.
    Tack Charlotte för det oerhört fina omdömet och dessutom högsta betyg! Tack igen för förtroendet att jag fick arbeta med er lägenhet.
    • PILDAMMARNA / KRONBORG
    2021-06-14
    Jennie hade ett vänligt och proffsigt bemötande. Hon förklarade alla turer kring lägenhetsköpet på ett bra sätt.
    2021-06-14
    Försäljningen av en lägenhet sköttes på ett i alla avseenden utmärkt sätt. Hallonqvist Fastighetsbyrå kan varmt rekommenderas.
    • BOBERGSÄNGEN / DAMMFRI
    2021-06-01
    Jag köpte nyligen en lägenhet via Jennie och har haft genomgående bra och trevligt bemötande. Hon kändes väldigt mån om att både jag och säljaren skulle vara nöjda och har hela tiden varit tydlig och förklarat utförligt varje steg. Kändes väldigt tryggt under hela köpet, vilket var särskilt skönt då det är mitt första lägenhetsköp.
    Josephine, det gläder oss mycket att du känner så.
    /Tack för fin återkoppling! Mvh, Jennie Hallonqvist
    • LIMHAMN / ROSENVÅNG
    2021-04-10
    Sålt bostadsrätt i Limhamn. Perfekt bemötande från en kunnig mäklare med bra kontakter till styling, förvaring, flyttning, etc. Högsta betyg
    Högsta betyg, inte illa! :)
    Jens, tack för en fin summering på utfört arbete. /Mvh Jennie Hallonqvist
    • LORENSBORG
    2021-03-11
    Sålde min bostadsrätt genom Hallonqvist. Kunde nog inte begärt ett bättre bemötande. Proffsig, engagerad, driven och väl förberedd. Genom hela säljprocessen har jag fått otroligt bra service som inte bara underlättat det för mig men också gett mig en känsla av trygghet. Jag kan bara varmt rekommendera Hallonqvist.
    Väl förberedd, driven, engagerad och proffsig. Det är inga dåliga ord som du summerar vårt arbete med. Stort tack för denna fina återkoppling, det värmer.
    • RIBERSBORG
    2021-03-08
    Proffsig och lyhörd. Bara positivt att säga om hur Claudia skötte försäljningen av vår lägenhet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2021-02-24
    Vi köpte en villa där Jennie Hallonqvist representerade säljaren. Genom hela processen var det ett proffsigt bemötande. Informativ visning och Jennie var snabb med återkoppling vid olika frågeställningar. Hela affären gick smidigt.
    Tack Pontus återkopplingen, det uppskattas mycket. /Mvh Jennie Hallonqvist Jennie Hallonqvist
    2021-02-20
    Jag är övertygad om att Jennies yrkeskunnande och underbara energi var orsaken till den lyckade affären, där både vi säljare och köparna verkade lika nöjda. TACK
    2021-02-19
    Jag sålde min bostadsrätt på Limhamn och kan bara rekommendera Jennie & Claudia för deras arbete.
    Proffsigt och tydligt från första möte till avslutad budgivning.

Processen gick fort och jag fick tydlig återkoppling i försäljningens samtliga skeden.
    Sammanfattningsvis är jag supernöjd och kan verkligen rekommendera Hallonqvist.
    2021-02-18
    Jennie hjälpte oss att sälja föräldrarnas hus. Mycket positivt överraskad över hur proffsig hon var och den höga kvalitet på säljtexterna. Rekommenderas!
    2021-02-15
    * Köpt ett hus i Bunkeflostrand.
    * Utmärkt bemötande av mäklaren som överträffade våra förväntningar.
    * Jennie är en mkt förtroendeingivande, lyhörd & proffsig mäklare. Hon förmedlade både detaljerad & betydelsefull information på visningen, levererade snabb återkoppling och gav oss som helhet en mkt fin & seriös köpupplevelse.
    2021-02-15
    Försäljning av villa. Jennie Hallonqvist har varit engagerad, kunnig, effektiv och trevlig. Jag kan bara rekommendera!
    2021-02-15
    Mäklaren Jennie Hallonqvist har sålt en villa. Hon har lett hela processen på ett mycket professionellt sätt.
    Jag rekommenderar verkligen Jennie och hennes kollegor.
    • SLOTTSSTADEN / ERIKSLUST
    2021-02-04
    Trevlig, professionell och lätt att prata med, vilket jag uppskattar. Rekommenderas varmt!
    Tack för den fina återkopplingen Karin och dessutom med högsta betyg!
    • LIMHAMN / ROSENVÅNG
    2021-01-20
    Jennie hjälpte oss med försäljningen av vår bostadsrätt och med hennes energi, engagemang och professionalitet genom hela processen kan vi varmt rekommendera henne!
    Iréne M
    Energi, engagemang och professionalitet - Tack snälla Iréne för fin återkoppling och dessutom med högsta betyg. /Vi bugar och tackar!
    //Team Hallonqvist
    2021-01-05
    We were extremely happy with the service we received from Hallonkvist.

Jennie and her team were very professional all the way from the beginning until the end.

I can highly recommend Hallonqvists fastighetsbyrå!
    • RIBERSBORG
    2020-12-01
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Ett mycket bra agerande av en mäklare med mycket energi och sktivitet.
  • skrev om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2020-11-23
    Stans bästa mäklare. Otroligt kunnig och engagerad. Vi hade inte ens kunnat önska oss en bättre och smidigare process när vi fick sålt vår lägenhet till ett fantastiskt bra pris!
    Wow, inte illa. :-D
    Stans bästa!
    Det gör mig mycket glad att ni känner så för det arbete som vi har lagt ner.
    Jag bugar och tackar för 5 av 5.
    /Tack snälla för att du tagit dig tid att rekommendera oss.
    Mvh Jennie Hallonqvist
    • ANNELUND / INNERSTADEN
    2020-11-22
    Serviceminded, snabb, alert och kunnig
    4 snabba!
    Tack för fin summering, det uppskattas mycket. :)
    / Mvh Jennie Hallonqvist
    • ANNELUND / INNERSTADEN
    2020-11-20
    Har solgt lejlighed. Mit møde med mælgerne var en meget professionelt og imødekommende mælger. Som rådgiver en , en som lytter. Som første gangs sælger, blev alle mine forventninger indfriet. Min mælger arbejdet målrettet og hårdt for at sælge min lejlighed. Jeg kan anbefale min mælger til andre. I tæt samarbejde får man en fantastisk mægler.
    Lene, stort tack för högsta betyg. :)
  • Jan H
    2020-11-02
    Lade ut huset till försäljning och det gick snabbt och smidigt samtidigt som jag köpte en annan lägenhet av Erik Olsson.
    Vid konkrakskrivning av huset svek modet och Jennie klarade av det och påtog sig försäljningen av lägenheten och allt är nu tillbaka till ruta ett👍
    Jag tackar för förtroendet ni har gett mig X2. Stort tack även för bästa betyg.
    • DJUPADAL / LIMHAMN
    2020-10-19
    Jennie Hallonqvist har ett stor engagemang, driv och service utöver vad jag förväntade mig. Högsta betyg!
    Philippa, stort tack för fin återkoppling på utfört arbete. Det värmer gott. :)
    • ÖN / LIMHAMN
    2020-10-17
    Jennie har hjälpt mig att sälja lägenhet.

Jennie är krävande på ett positivt sätt och uppnådde ett utmärkt resultat.

Kan bara bli högsta betyg!
    Tack Håkan för konstruktiv respons. För att nå gemensamma mål så är det bra att sätta upp delmål och på så sätt nå högre än förväntat. :)
    Tack för hösta betyg!
    Jennie Hallonqvist
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Claudia Carlin Hagel  en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    2020-09-20
    Jag och min sambo köpte en 3:a i Limhamn på Vasagatan 16b. Vi blev väl bemötta av Claudia som va mycket engagerad och pålitlig. Skulle absolut rekommendera henne till nära och kära i samband av att sälja/köpa bostad i framtiden!
    2020-09-18
    Allt gick perfekt med vårt bostadsköp. Claudia är professionell och förtroendeingivande. Vi kommer att kontakta Hallonqvist fastighetsbyrå och Claudia i framtiden. Kan varmt rekommendera!
    • RIBERSBORG / SLOTTSSTADEN
    2020-08-17
    Vår upplevelse av Hallonqvist Fastighetsbyrå har varit mycket positiv från första mötet till avslutad affär. Vårt positiva intryck påbörjades redan när vi gick på visningar som Jennie höll i, då hon uppvisade ett engagemang och en insatthet i objekten på en nivå som stack ut jämfört med andra mäklare. Vi fick många värdefulla tips och förslag inför vår egen försäljning, och Jennie var lättillgänglig under hela processen, alltid med ett varmt och trevligt bemötande. Vi hade inte kunnat be om en bättre mäklarupplevelse!
    2020-07-29
    Jennie &Co har ett starkt engagemang i sitt uppdrag. Kompetent och med ett starkt driv inom sin yrkesgrupp. Sällan upplevt liknande under tidigare köp och försäljningar av fastigheter och lägenheter. Önskar Jennie fortsatt framgång.
    Marie och Bo
    • SÅLD! - SIBBARP / LIMHAMN
    2020-06-26
    Bra engagerad mäklare som jag varmt rekommenderar.
    • LORENSBORG / PILDAMMARNA
    2020-06-22
    Köpt lägenhet, Jennie hade bra koll och höll en kort och märkbart väl repeterad genomgång av allt som var relevant för lägenheten. Den svarade på alla de frågor jag hade med mig, och Jennie hade inga som helst problem att svara på de få frågor hon inte täckt och fick från andra spekulanter. Informativ och enkel att ha att göra med!
    • SLOTTSSTADEN / ERIKSLUST
    2020-06-16
    Vi har precis köpt vår drömbostad! Jennie Hallonqvist är påläst, proffsig och inte minst trevlig att ha att göra med. Både jag och min man är supernöjda både med affären och bemötandet.
    • DAMMFRI
    2020-06-16
    Jennie hjälpte oss med att sälja vår bostadsrätt. Det var toppklass redan från första början. Jennie är otroligt rutinerad och vi är väldigt nöjda med henne. Ska vi sälja i framtiden så kommer vi använda oss av Hallonqvist igen.
    • DAMMFRI
    2020-06-16
    Bostadsrätt. Professionellt, engagerat bemötande. Slutpris blev något under förväntan, men berodde på tidpunkten med pandemin. Ingen skugga ska falla på mäklaren för det.
    • FRIDHEM / RIBERSBORG
    2020-06-16
    Väldigt duktig och påläst. Mycket professionellt intryck
    • SÅLD! BUNKEFLO / BUNKEFLOSTRAND
    2020-06-11
    Jag och min familj köpte ett hus på Bunkeflostrand, där Jennie Hallonqvist var ansvarig mäklare. Redan från första visning upplevde vi Jennie som en utomstående professionell mäklare. Hon visade stor respekt för våra behov, involverade sig i våra tankar och funderingar genom hela processen. Efter Att köpet genomförts dök det upp en del oväntade utmaningar i huset. Även efter signerat köpeavtal hade Jennie stort engagemang och hög service med att hjälpa oss reda ut dessa utmaningar.

Rekommenderar varmt Jennie och hennes personal.
    //Eva Loubani
    • SÅLD! - BORGMÄSTAREGÅRDEN
    2020-06-10
    Vi har köpt en fyrarumslägenhet på 14:e vån centralt i Malmö. Vi blev i princip bra bemötta. I princip levde mäklaren upp till våra förväntningar. Eftersom vi inte tidigare varit i budgivningssituation var vi inte helt informerade om att det förväntades att vi skulle ha ett explicit lånelöfte från banken. Vi hade i princip pengarna - men inte tillgängliga på kvällen när budgivningen blev onödigt hetsig.
    • SÅLD! - LIMHAMN / SIBBARP
    2020-06-09
    Köpt villa. Alltid väl bemött. Snabb i kommunikationen. Går absolut att lita på.
    Sammanfattningen är mycket bra mäklare.
    • ERIKSLUST / MELLANHEDEN / SLOTTSSTADEN
    2020-06-09
    Väldigt trevlig, förståelig och professionell mäklare. Var väldig informativ under visningen.
    • SÅLD! - SIBBARP / LIMHAMN
    2020-06-08
    Köpt och sålt villa. Väldigt engagerat bemötande. Kunnig och professionell.
    • ERIKSLUST / FRIDHEM / SLOTTSSTADEN
    2020-06-07
    Trevlig och seriös mäklare som som gjorde vår försäljning av lägenheten smidig och utan bekymmer.