Hallonqvist Fastighetsbyrå AB

Tegnérg. 58, 216 12 limhamn — Visa karta

Välkommen till oss på Hallonqvist Fastighetsbyrå!

Vi är en familjeägd mäklarbyrå som förmedlar bostäder med stort engagemang och personlig närvaro. Vi strävar inte mot att bli störst, utan satsar på kvalitét före kvantitet.

Målet för oss är alltid att både köpare och säljare ska känna sig nöjda efter genomförd affär. Vi tror det är viktigt att du som ska sälja vet vem du har att göra med och ett gott råd är att träffa några olika mäklare, ställa frågor och jämföra. Sedan bestämmer du vem du vill lämna dina nycklar till. Du som ska köpa bostad bör också vara noga med att du får all information om aktuella objekt, så att du inte får några oväntade överraskningar.

Vi svarar gärna på frågor och hjälper dig genom din bostadsaffär!

Läs vad 310 kunder tycker om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB

• 2020-06-26

Anna L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Bra engagerad mäklare som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • 2020-06-22

Rikard L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpt lägenhet, Jennie hade bra koll och höll en kort och märkbart väl repeterad genomgång av allt som var relevant för lägenheten. Den svarade på alla de frågor jag hade med mig, och Jennie hade inga som helst problem att svara på de få frågor hon inte täckt och fick från andra spekulanter. Informativ och enkel att ha att göra med! Läs mer

Ida E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har precis köpt vår drömbostad! Jennie Hallonqvist är påläst, proffsig och inte minst trevlig att ha att göra med. Både jag och min man är supernöjda både med affären och bemötandet. Läs mer

Emilie R skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jennie hjälpte oss med att sälja vår bostadsrätt. Det var toppklass redan från första början. Jennie är otroligt rutinerad och vi är väldigt nöjda med henne. Ska vi sälja i framtiden så kommer vi använda oss av Hallonqvist igen. Läs mer

Carl E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Bostadsrätt. Professionellt, engagerat bemötande. Slutpris blev något under förväntan, men berodde på tidpunkten med pandemin. Ingen skugga ska falla på mäklaren för det. Läs mer

Jonas E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Väldigt duktig och påläst. Mycket professionellt intryck Läs mer
  • 2020-06-11

Eva L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag och min familj köpte ett hus på Bunkeflostrand, där Jennie Hallonqvist var ansvarig mäklare. Redan från första visning upplevde vi Jennie som en utomstående professionell mäklare. Hon visade stor respekt för våra behov, involverade sig i våra tankar och funderingar genom hela processen. Efter Att köpet genomförts dök det upp en del oväntade utmaningar i huset. Även efter signerat köpeavtal hade Jennie stort engagemang och hög service med att hjälpa oss reda ut dessa utmaningar.

Rekommenderar varmt Jennie och hennes personal.
    //Eva Loubani Läs mer
  • 2020-06-10

Kjell Arne Peter E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har köpt en fyrarumslägenhet på 14:e vån centralt i Malmö. Vi blev i princip bra bemötta. I princip levde mäklaren upp till våra förväntningar. Eftersom vi inte tidigare varit i budgivningssituation var vi inte helt informerade om att det förväntades att vi skulle ha ett explicit lånelöfte från banken. Vi hade i princip pengarna - men inte tillgängliga på kvällen när budgivningen blev onödigt hetsig. Läs mer
  • 2020-06-09

Mats C skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpt villa. Alltid väl bemött. Snabb i kommunikationen. Går absolut att lita på.
    Sammanfattningen är mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2020-06-09

Bogdan D skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Väldigt trevlig, förståelig och professionell mäklare. Var väldig informativ under visningen. Läs mer
  • 2020-06-08

Per N skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpt och sålt villa. Väldigt engagerat bemötande. Kunnig och professionell. Läs mer
  • 2020-06-07

Pär H skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Trevlig och seriös mäklare som som gjorde vår försäljning av lägenheten smidig och utan bekymmer. Läs mer
  • 2020-06-07

Anna B skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpare av villa.
    Trevligt bemötande, bra kommunikation , kunnig, pålitlig och ärlig.
    Inga problem, bara lösningar.

Bara gott omdöme från mig. Läs mer
  • 2020-06-06

Lennart J skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Efter att själv försökt att sälja Fastigheten bad jag JH att överta
    arbetet med försäljningen.
    Detta gjorde JH med min största belåtenhet och till ett rimligt pris. Alla möten i JH:s Mäklarbyrå var väl förberedda och till allas belåtenhet.
    Resultatet av hela transaktionen var mycket över mina förväntningar! Läs mer
  • 2020-06-06

Katarina L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi köpte en tvåa av Jennie, och sen sålde hon vår trea. Hon är verkligen engagerad hela tiden.
    Kan varmt rekommendera henne. Hon är en toppenmäklare på alla sätt och vis. Läs mer

Mariann P skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag har för första gången sålt en bostad, en bostadsrätt.

Jennie var mycket öppen och lätt att prata med. Vi fick snabbt "kontakt". Dock är hon mycket snabb i både tal och tanke, det tog ett tag innan jag kom in i det. (det har jag sagt tll henne)
    Med ingen erfarenhet, fick jag de råd jag behövde inför försäljningen, Hon såg till att lägenheten blev väl dokumenterad och blev fotograferad på ett säljande sätt. Vid budgivningen, fick jag stöd i hur jag kunde tänka, vid val av köpare

Jag är mycket nöjd med hur hon uppfyllde och fullföljde uppdraget. Läs mer

Nina W skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Super proffs

Köpt villa
    Sålt lägenhet Läs mer

Patrick W skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt vårt hus. Vi valde Jennie pga hon är ett proffs. Hon levde upp till alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-03-25

Per N skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt två hus med Jennie och hon är en mycket engagerad, professionell, informativ, samt strukturerad mäklare som ger stort förtroende både till säljare och köpare.

Dessutom använder Jennie sig utav en väldigt duktig fotograf.

Vi kommer definitivt att vända oss till Jennie igen om vi skall sälja hus i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-23

Håkan C skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har sålt min bostadsrätt via Hallonqvist Fastighetsbyrå AB. Väldigt bra service, full koll på läget genom hela processen och väldigt effektivt. Kan varmt rekommendera Hallonqvist! Läs mer
  • 2020-03-20

Mats E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har sålt en bostad på 148 kvm
    Blev utmärkt bemött från första stund.
    Mäklaren levde upp till alla mina förväntningar med råge.
    Är mycket kunniga. Läs mer
    2020-03-20 Jennie H svarar Mats E
    Härligt att läsa Mats. Stort tack för reco med högsta betyg.
    Trevlig helg! /Jennie Hallonqvist
  • 2020-03-19

Bengt T skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jennie är en engagerad och kunnig mäklare med gott omdöme som jag har stort förtroende för och varmt rekommenderar. Läs mer
    2020-03-20 Jennie H svarar Bengt T
    Bengt Tore, starka ord engagemang, omdöme och förtroende. Gläder mig mycket att få så fin återkoppling på utfört arbete. Trevlig helg! //Mvh Jennie Hallonqvist
  • 2020-03-19

Cecilia K skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jennie, är professionell, vänlig, noggrann och engagerad. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-03-20 Jennie H svarar Cecilia K
    Cecilia, tack för fin återkoppling. Det uppskattas mycket. /Mvh Jennie Hallonqvist
  • Peter H

2019-11-18

Peter H skrev om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Hallonqvist Fastighetsbyrå

Onekligen " bäst av det bästa"
    Professionella, tillmötesgående,
    välinformerande i uppdraget,
    effektiva och vänliga.
    Vi är väldigt, väldigt nöjda med deras arbete.
    Kan på det varmaste rekommendera dem till framtida
    kunder. 👍🌷🌷🌷😀😁
    Peter & Eva H. Läs mer
  • 2019-09-28

Marie-louise O skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag har både köpt en bostadsrätt och sålt en annan med hjälp av Hallonqvist Fastighetsbyrå. Claudia Carlin Hagel hade hand om försäljningen av min bostadsrätt.
    Claudia är professionell, hon är noggrann och ser till att allt går rätt till, men bemöter samtidigt kunderna på ett trevligt och personligt sätt. Läs mer
    2019-11-27 Claudia C svarar Marie-louise O
    Tack för den fina rekommendationen Marie-Louise!
  • 2019-09-24

Tore M skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Hjälpt mig sälja lägenhet. Mycket seriös och duktig mäklare. Alltid nåbar via sms och telefon. Hela försälningsprocessen var snabb och smidig från första till sista kontakt. Kan verkligen rekommendera Claudia och Hallonqvist Fastighetsbyrå. Läs mer
    2019-11-27 Claudia C svarar Tore M
    Tore, tack för den fina rekommendationen! :)
    Claudia C, Jennie H gillar detta

Anders H skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Sålt en fastighet
    Väldigt positivt bemött av Jennie. Vi hade höga förväntningar på priset och utfallet av försäljningen. Tycker verkligen att Jennie levde upp och lite till enligt våra förväntningar. Läs mer

Bodil S skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag har sålt en fastighet på Arbäcksgatan i Malmö. Jag och min man träffade Jennie Hallonquist då vi var ute på promenad med vår hund. Min man berättade om huset och Jennie sa att hon var fastighetsmäklare och att vi var välkomna att höra av oss när det var dags för försäljning.
    Vi, jag och min bror fastnade för Jennie på grund av hennes energi och noggrannhet.
    Hon hade bra koll på området och informerade oss om alla steg.
    Huset blev snabbt sålt och till ett bra pris.
    Hälsningar
    Bodil Sjöberg Läs mer

Sara H skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Sålde vårt hus och är oerhört nöjda. Professionellt bemötande och proffsigt arbete från start till mål. Läs mer
  • 2019-09-22

Kenneth N skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Proffsig och snabb försäljning av bostadsrätt. Läs mer
    2019-09-23 Claudia C svarar Kenneth N
    Kenneth, stort tack för rekommendation med högsta betyg.
    / Mvh Claudia & Jennie
  • Eva J

2019-09-22

Eva J skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har ännu inte genomfört handeln helt, men har köpt en 3:a på Köpenhamnsvägen, Malmö - brf. Trumman.

Claudia är mycket vänlig och ger ett professionellt och hederligt/seriöst intryck. Hon hade full kontroll på alla papper och har hanterat allt perfekt, mitt intryck är att även säljaren var mycket nöjd.

Hon är både duktig och sympatisk, en vinnande blandning! Läs mer
    2019-11-27 Claudia C svarar Eva J
    Tack för rekommendationen Eva och högsta betyg! Hoppas att du trivs bra i din nya bostad.
    Mvh Claudia
  • 2019-09-22

Karin L skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi köpte en villa genom Hallonqvist Fastighetsbyrå AB och mäklare Claudia Carlin Hagel. Mycket trevlig och professionell hantering genom hela förvärvsprocessen. Det är andra gången vi köper en bostad genom just den här mäklarbyrån och vi var väldigt nöjda med processen även den första gången. Läs mer
    2019-11-27 Claudia C svarar Karin L
    Tack för den fina rekommendationen Karin!
    Mvh/ Claudia & Jennie
  • 2019-09-21

Thomas K skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Claudia har på ett föredömligt hjälpt min dotter Johanna och mig i samband med vårt köp av dotterns bostadsrätt på Limhamn.
    Claudia hjälpte oss med tips på bankkontakt efter det att vår tidigare husbank motsatt sig belåning med hänvisning till att Johanna har en provanstöllning och att jag sedan 10 år är avtalspensionär. Den av Claudia anvisade bankkontakten på Nordea i Limhamn ordnade lånet vi telefonsamtal på mindre än en kvart. Stor eloge till Claudia!!!!
    Claudia hanterade hela köpprocessen från start till mål på ett ytterst proffesionellt sätt med beundransvärt engagemang. Våra varmaste rekommendationer till Claudia och Hallonqvist!!! Läs mer
    2019-11-27 Claudia C svarar Thomas K
    Tack Thomas för den mycket fina rekommendationen och högsta betyg!

Jonathan L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Både köper och säljer hus via Hallonqvist. Noga med detaljer, trevlig och tillmötesgående. Väldigt bra kundkontakt och inger trovärdighet och tillit. Läs mer

Fredrik S skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Väldigt proffsigt i alla avseenden. Väldigt trevligt!
    Kan bara rekommendera! Läs mer

Patrik E skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpte villa genom Hallonqvist. Proffsigt bemötande med utförlig info och hon följde alltid upp det vi hade pratat om samt höll vad hon lovade. Läs mer

Sara T skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt vårt hus i Malmö. Jenny och kollega Claudia har på ett mkt proffesionellt och utmärkt sätt hjälpt oss sälja vårt hus. De har levt upp till alla våra förväntningar och bemött oss på bästa sätt. Kan varmt rekommendera Hallonqvist. Läs mer

Alexander S skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Sålde villa. Jennie var väldigt drivande och noggrann. Vilket uppskattades oerhört Läs mer

Selmiina M skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpt hus på Limhamn Djupadal.

Mäklaren var super under hele processen. Mycket nöjd Läs mer

Anders L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jennie Hallonqvist hjälpte mig med försäljningen av min villa som jag ägt i 25 år. Mycket professionellt agerande hela vägen, allt flöt på och vi hade en nära kommunikation hela tiden.
    Kan varmt rekommendera Hallonqvist Fastighetsbyrå.
    //Anders Läs mer
  • Andreas Christopher G

2019-06-04

Andreas Christopher G skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Gick på visning i januari, vilket resulterade i att jag köpte en bostad tillsammans med min blivande sambo ute på Ön. Håkan Carlbergs professionella intryck gjorde att jag valde Hallonqvist Fastighetsbyrå.

Jag köpte först en bostad hos er och sedan sålde jag min lägenhet. Eran energi och tydlighet gjorde mig trygg som säljare.

När jag skulle sälja min bostad träffade jag både Jennie och Claudia. Sedan dag ett har ni tre haft en bra kontakt med mig och varit tydliga i ert förmedlande. Väldigt trevligt bemötande och alltid svarat utförligt på mina frågor och funderingar. Detta känns väldigt bra när man skall sälja sin bostad.

Kommer rekommendera er och anlita er i framtiden! Läs mer
  • 2019-04-23

Jeanette B skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har sålt en bostadsrätt. Blev mycket trevligt bemött, fick snabb information och mina förväntningar jag hade blev väl uppfyllda.
    Kan varmt rekommendera Hallonqvist Fastighetsbyrå AB vidare på mäklaruppdrag. Läs mer
  • Josefine C

2019-04-23

Josefine C skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Supertrevliga och duktiga mäklare både Jennie och Claudia.
    Har både köpt och sålt bostad genom dem. Läs mer
  • 2019-04-18

Finn H skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    År 2015-2016 letade vi hus i Malmö och var således på väldigt många visningar innan vi till slut hittade vår nuvarande bostad. Bland alla mäklare vi träffade så var det en som varje gång skiljde ut sig från mängden: Jennie Hallonqvist. Hennes noggranna genomgångar av bostäderna hon sålde visade på stor kunskap om husen, och hon gav ett förtroendegivande, ärligt och professionellt intryck.

Därför lade vi hennes namn på minnet och tänkte att om vi någon gång skulle sälja vårt eget hus så var det definitivt Hallonqvist vi skulle kontakta. Och detta gjorde vi när vi sålde vårt hus, och efter att nu hela processen är färdig så gjorde vi ett helt rätt val. Både Jennie och Claudia var oerhört kompetenta, noggranna, tillgängliga, ärliga och transparenta, viket gjorde att vi kände oss trygga hela processen, från uppstart, till fotografering, till visning, till budgivning, och slutligen till kontraktskrivning. Därför kan jag varmt rekommendera Hallonqvist till alla som tänker sälja bostad i Malmö. Läs mer
  • 2019-04-17

Elisabeth L skrev om Claudia Carlin Hagel en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Köpt hus i Falsterbo. Kändes som om hon saknade erfarenhet satt och läste innatill dvs hade högläsning för oss. Bemötandet var helt ok. Läs mer
  • 2019-04-17

Carin M skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har köpt en bostadsrätt av Jennie. Hon hade ett proffsigt erfaret bemötande och jag hade själv kunnat anlita henne vid en försäljning i framtiden. Läs mer
  • 2019-04-16

Gun-Britt U skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Samarbetet med Jennie och Håkan fungerade väldigt bra från första början. De är mycket professionella och effektiva. Dokumentationen är också utmärkt och jag kan varmt rekommendera dem.
    Gun-Britt U Läs mer
  • Margarita P

2018-12-13

Margarita P skrev om Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi hade det stora nöjet att med Håkan och Claudia på Hallonqvist få vår lägenhet förmedlad på bästa möjliga sätt.
    Från vårt första möte till såld bostad har vi fått förstklassig service med omedelbar återkoppling vid varje händelse.
    De gjorde försäljningsprocessen rolig att få vara en del av.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
    2018-12-14 Björn H svarar Margarita P
    Tack för den fina återkopplingen! Det värmer lite extra denna kalla fredag. Vi önskar er en god jul och ett gott nytt år!
    Hälsningar Håkan och Claudia
  • 2018-11-27

Johan L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt en bostadsrätt storlek större.
    Vi blev från första början bemötta på ett väldigt professionellt och engagerat sätt på en väldigt personlig nivå.
    Vi blev imponerade av engagemanget och effektiviteten i processen där vi tyckte att storleken på firman gjorde att alla var involverade.
    Tillsammans gjorde detta att vi fick ett väldigt bra pris för vår bostad. Läs mer
  • Joakim W

2018-11-10

Joakim W skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag sålde min bostadsrätt i Slottstaden med hjälp av Hallonqvist Fastighetsbyrå och jag kan verkligen rekommendera byrån och Jennie. Jennie har ett fantastiskt engagemang och brinner verkligen för sitt jobb. Jag kommer att kontakta Jennie även vid framtida försäljningar. Läs mer
    2018-11-13 Jennie H svarar Joakim W
    Joakim, stort tack för tydlig återkoppling och dessutom med högsta betyg. Det värmer. / Mvh Jennie Hallonqvist
Jennie Hallonqvist
Claudia Carlin Hagel