Mäklare Skåne Malmö Hallonqvist Fastighetsbyrå AB Jennie Hallonqvist
Jennie Hallonqvist
Aktiv på Reco.se sedan 2014
?
Varför ska jag välja dig vid en bostadsaffär?
Jag garanterar mitt starka engagemang, noggrann hantering av alla papper och en presentation som höjer din bostad samt en tydlig närvaro vid visning som förenklar för din kommande köpare.
Tänker att det bästa är att låta mina tidigare uppdragsgivare berätta om deras erfarenheter, så läs vidare på reco.se :-D.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag har ett extra driv och ett stort behov av att prestera. Helt enkelt för att kunna leverera det bästa för både säljare och köpare.

Vad vet vi inte om dig?
För att orka hålla ett högt tempo så är jag mån om att motionera - oftast löpning eller raska & friska promenader med min hund. En stor bonus är att man då rensar huvudet och får en extra bra känsla av välbefinnande.
Utöver det så coachar jag tonårstjejer i Malbas basket, som ger mig mycket glädje och energi. Läs mer

Läs vad 223 kunder tycker om Jennie Hallonqvist

• Johan L skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt en bostadsrätt storlek större.
    Vi blev från första början bemötta på ett väldigt professionellt och engagerat sätt på en väldigt personlig nivå.
    Vi blev imponerade av engagemanget och effektiviteten i processen där vi tyckte att storleken på firman gjorde att alla var involverade.
    Tillsammans gjorde detta att vi fick ett väldigt bra pris för vår bostad. Läs mer
  • Joakim W
    Joakim W skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag sålde min bostadsrätt i Slottstaden med hjälp av Hallonqvist Fastighetsbyrå och jag kan verkligen rekommendera byrån och Jennie. Jennie har ett fantastiskt engagemang och brinner verkligen för sitt jobb. Jag kommer att kontakta Jennie även vid framtida försäljningar. Läs mer
    2018-11-13 Jennie H svarar Joakim W
    Joakim, stort tack för tydlig återkoppling och dessutom med högsta betyg. Det värmer. / Mvh Jennie Hallonqvist
  • Pia O skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi sålde vår villa genom Jennie Hallonqvist som genomförde försäljningsuppdraget på ett mycket proffsigt, effektivt och samtidigt lyhört sätt. Det var uppenbart att exponeringen mot marknaden var hög och att många seriösa spekulanter nåddes. Vi uppskattade särskilt Jennies noggrannhet, tydlighet och gedigna kunskaper om allt från byggnadskonstruktion till fastighetsjuridik. Vi uppskattade även de samarbetspartners som hon förmedlade kontakt med. Vi är mycket nöja med hela processen och kan varmt rekommendera Hallonqvist för framtida försäljningsprocesser. Läs mer
    2018-11-13 Jennie H svarar Pia O
    Pia, tack för din utförliga återkoppling. Extra glad blir jag att du som advokat återkopplar med uppskattning avseende våra kunskaper inom fastighetsjuridik och byggnadskonstruktion. Stort tack för högsta betyg med varma rekommendationer. /Mvh Jennie Hallonqvist
    Jennie H gillar detta
  • Frederik V skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
  • Yvonne A skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Mycket bra bemötande. Seriöst, engagerat
    Sålt hus
    Väldigt nöjd! Läs mer
    2018-11-06 Jennie H svarar Yvonne A
    Yvonne, stort tack för rekommendation med högsta betyg. /Mvh Jennie Hallonqvist
  • Bengt J skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Sålde ett hus på Limhamn. Köper ett annat i Bunkeflostrand. Allt gick som på räls. Bra bemött av mäklare. Läs mer
    2018-11-05 Jennie H svarar Bengt J
    Bengt, stort tack för din rekommendation med högsta betyg. / Jennie & Claudia
  • Joen C skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Har sålt en bostadsrätt.
    Mycket proffsigt bemötande
    Och agerande. Bra uppföljning
    På alla detaljer hela vägen.
    Mycket nöjd Läs mer
    Jennie H gillar detta
  • Anna-clara A skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Vi har sålt en bostadsrätt. Ett trevligt och engagerat bemötande. Relevanta tips och förslag på kontakter som visade sig vara utmärkta. Levde upp till alla förväntningar med bravur. Läs mer
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Jag är mycket nöjd med Hallonqvist fastighetsbyrå som haft uppdraget att sälja en lägenhet efter min mammas bortgång.
    Eftersom jag själv hade mycket att stå i ville jag ha en mäklare som tog hand om försäljningen med relativt liten insats från mig själv.

Jag förstod redan vid det inledande mötet att Jennie Hallonqvist, med sin energi, professionalism och faktaspäckade genomgång av säljprocessen, var rätt för mig.
    Jennie gav ett mycket kompetent och seriöst intryck och förklarade sakligt vad som behövde göras, vilka förväntningar jag kunde ha på priset samt tidplanen för försäljningen.
    Jennie förklarade också mycket tydligt vad som ingick i mäklaruppdraget och hur processen skulle genomföras.
    Jag upskattade särskilt Hallonqvists prismodell för arvodet där man kan välja mellan fast pris eller en rörlig provisionsmodell.

Jennie och Claudia bildade ett team som på alla sätt uppfyllde mina förväntningar. De genomförde snabbt och effektivt fotografering, beskrivning och annonsering.
    Vid fotograferingen gav Jennie och Claudia goda råd om hur lägenheten kunde ställas iordning för att ge ett gott och rättvisande intryck vid visningarna.
    Jennie och Claudia var noga med att alltid kolla med mig vad som publicerades innan det lades ut i annonserna, detta sköttes på ett effektivt och noggrant sätt.
    Tack vare Hallonqvists exponering och information blev intresset för lägenheten stort och visningar och budgivning hanterades av Jennie och Claudia under en kort men intensiv period.
    Jag hölls hela tiden underrättad om vad som hände och fick goda, lyhörda råd av Jennie och Claudia under denna del av processen.

Efter budgivningen träffades köpare och säljare på Hallonqvists kontor där vi noga gick igenom affären och där eventuella frågor kunde besvaras av Jennie och Claudia.

I ett av dokumenten, mäklarjournalen, beskrivs mäklarens aktiviteter under uppdraget och det var imponerande att se hur systematiska och noggranna Hallonqvists varit med varje moment under försäljningen.
    Den trygghet och professionalism som både jag, spekulanterna och köparen upplevt fick här sin förklaring i alla de detaljer som Jennie och Claudia utfört under uppdragets gång.

Jag har blivit mycket väl omhändertagen som kund och känner fullt förtroende för Hallonqvists Fastighetsbyrå. Jag rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Anna A skrev om Jennie Hallonqvist en del av Hallonqvist Fastighetsbyrå AB
    Ensam arvinge skall sälja dödsboets villa:Intervju och offert från fyra mäklarföretag på fyra dagar.Mindre än en halvtimme för att besluta Hallonqvists:Jennie H gav redan från början intryck av att vara kunnig,effektiv,energisk och rak.Sammanställning av presentationsdata,fotografering och visningsplanering gick snabbt; kloka råd när de efterfrågades och alltid direkt svar på alla frågor.Efter två veckor klart för första visning.Anbud och budgivning direkt,kontraktsskrivning två dagar senare.Alla kontakter därefter i första hand med Håkan Karlberg som fortsatte företagets linje:svar direkt,klart,tydligt och respektfullt.Allt som sedan gjordes fram till avslutet gick lika väl.Alla råd visade sig vara goda;stöd och informationer alltid omedelbara och korrekta.Jag har svårt att tänka mig hur ett mäklarföretag skulle kunna sköta ett uppdrag bättre.Köparna föreföll lika nöjda som jag.Annat än högsta rekommendation kan inte komma i fråga. Läs mer
    2018-08-20 Jennie H svarar Anna A
    Stort tack Anna för fin återkoppling på utfört arbete, det värmer. Dessutom med högsta betyg.
    /Tack!!!
    /Mvh Jennie Hallonqvist