Läs vad 101 Läs vad B-körkort

• 2021-01-04
    Jag köpte sammanlagt 8 lektioner och är supernöjd! Personalen är mycket trevliga, välkomnande och hjälpsamma.

Jag skulle verkligen rekommendera Helenelunds trafikskola då jag är säker på att jag aldrig skulle klarat uppkörningen utan deras hjälp. Körskolelärarna lär ut och har koll på detaljer som är viktiga och avgörande på uppkörningen, som jag själv aldrig skulle tänkt på annars.
    Hej Evelina !! Tackar för dina fina rekommendationer, det var ett nöje att ha dig som elev hos oss. Alltidd engagerad och fokuserad. Än en gång Grattis till körkortet !!!

• 2020-12-09
    Duktiga och kunniga lärare som lär dig rätt från början. Jag skulle definitivt rekommendera skolan till andra som funderar på vilken skola de ska välja. Jag började från noll köpte sammanlagt 25 lektioner av dem och fick mitt körkort på första uppkörningen.
    Hej ! Tackar så hjärtligt för dina fina rekommendationer, och att din upplevelse med oss blev till det bästa. Men du var också så engagerad i din körutbildning. Önskar dig all lycka !!!!

• 2020-11-27
    Hej,

jag köpte intensivkursen för manuell B-körkort, riskettan samt bokade risktvåan, teoriprovet och uppkörningen via skolan. Jag hade läst många positiva saker kring Trafikskolan vilket de levde upp till dem alla och till och med mer. Jag blev mycket bra bemött av företaget. Alla var väldigt trevliga, positiva och i överlag härliga personer.

Förutom duktiga och kompetenta trafikskolelärare så har de även en fantastisk receptionist, Monica. Hon var pricket över i:et. Förutom att vara trevlig och gjorde att man kände sig välkommen så hjälpte samt stödde hon en under denna tiden man var där. Hon för mycket förstående och visade mycket god professionell och härligt bemötande.

Jag hade Kardo som min trafikskolelärare men när han var semesterledig hade jag Ramy. Båda var mycket trevliga och hade fantastiska personligheter. De lärde ut på ett pedagogiskt sätt vilket gjorde att man enkelt kunde förstå och utvecklas.

Jag övningskörde endast genom trafikskolan. De talade om för mig om jag behövde fler körlektioner eller vilka moment jag behövde träna mer på. De gjorde alltid återkopplingar vilket jag älskade. När de lärde ut så var de ordentliga med att förklara och beskriva hur allt gick till och om man gjorde fel. Dock var de inte enbart stränga utan de var alltid positiva och kanske skämtade då och då vilket gjorde att man enkelt kunde slappna av. Enligt mig är det viktigt att ens lärare behöver veta när de ska vara stränga samt bestämda och när de ska vara belönande vilket Helenelunds Trafikskola var utmärkta på.

Det känns lite konstigt att jag inte längre ska till trafikskolan längre. Jag var där i ett par månader men pga av deras gemenskap och trevliga atmosfär är det svårt att säga hejdå. Sammanfattningsvis kan man bara säga att jag hade en fantastisk upplevelse. Jag kan inte komma på något dåligt att säga även om jag försökte. Jag märker själv nu att jag har skrivit en uppsats till omdöme men det finns så mycket gott att säga om trafikskolan och dess personal. Jag kan enkelt säga att jag starkt rekommenderar Helenelunds Trafikskola, det är värt varje slant! :D
    Hej Romina ! Vilka helt underbara och fina kommentarer du har skrivit, så roligt att vi fått din upplevelse hos oss att bli till det bästa. Du beskriver hela vägen från början till körkort på ett så fint sätt. Vi saknar dig redan, och det är bara att komma och hälsa på , och dricka en kopp kaffe. Vi önskar dig all lycka i framtiden, kör mycket nu !!!!

• 2020-11-13
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med min upplevelse av Helenelunds Trafikskola!

Jag tog 20 körlektioner, riskettan samt bokade risktvåan, teoriprovet och uppkörningen via skolan. I början var jag väldigt osäker på körningen och tycker min lärare hade en bra balans mellan att pusha mig framåt utan att skrämma bort mig. Det var ett tydligt upplägg med momenten att träna på och jag fick ofta konkreta saker att öva på vid övningskörning med handledare hemma.

Även om man kör hemma med någon som har jättemycket erfarenhet så rekommenderar jag verkligen att ta lektioner, körskollärarna har stenkoll på en massa smågrejor som inspektörer kollar på under uppkörningen och kan vara avgörande för om man får godkänt eller inte.

Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket efter att ha kört i cirka 3 månader och hade garanterat inte klarat det utan körlektionerna. Framförallt så känner jag mig trygg med att kunna köra bil nu, vilket är superkul!

Sist men inte minst stod Monica i receptionen för ett mycket professionellt och trevligt bemötande och påminde mig om att boka in lektioner, anmäla mig till risktvåan, teoriprov och så vidare. Om hon inte hört av sig regelbundet hade jag kanske tappat fart när skolan drog igång efter sommaren. Tack Monica!
    Hej Emma ! Så superfina rekommendationer du givit oss, vi känner oss myckst stolta att vi fått din upplevelse hos oss att bli till det bästa, samt att vi fått chansen att lära dig men du stod också för ett stort engagemang och fokus när du utbildade dig. Det har varit så härligt att ha dig som elev hos oss, så ut och kör mycket samt lycka till med alllt i framtiden, vi syns på vägarna.

• 2020-10-24
    Jag kontaktade Helenelunds Trafikskola för att så snabbt som möjligt kunna ta körkort. Jag valde att boka intensivkursen som inkluderade 18 körlektioner och riskettan. Under körlektionerna fick jag goda råd och tips om vad som behövde förbättras, men fick även beröm när något fungerade bra, vilket ökade motivationen enormt. Helenelunds trafikskola har trevliga anställda som är otroligt stöttande och motiverande under processen, man märker att de gör sitt bästa för att just du ska lyckas. Jag är mycket nöjd Helenelunds trafikskola och rekommenderar den varmt till alla som vill ta körkort.
    Hej Johanna ! Tackar ödmjukast för dina härliga rekommendationer.Det var ett stort nöje och glädje att ha dig som elev hos oss, alltid engagerad och nyfiken på allt kring körkortet.. Och fokuserad för att ta ditt körkort så snabbt du kunde, hoppas du är ute och kör mycket !! Lycka till med allt !!

• 2020-10-17
    Bra bemötande och pedagogisk lärare!
    Hej ! Tackar för dina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev. Fokuserad och engagerad. Lycka till med allt !!

• 2020-10-15
    - Jag köpte ca 20 lektioner & teori böcker från skolan, bokade även risk 1:an & halkbana hos dom.
    Bemötandet från både receptionen och lärarna var utmärkt! De fick mig att känna mig välkommen och respekterad.
    - Min lärare fick mig att känna mig säker och kunde anpassa sitt lärande ut efter det sättet som passade mig bäst.
    Hej Carina ! Tackar för dina varma rekommendationer !! Stort Grattis än en gång till ditt körkort. Bra kämpat och du var alltid så fokuserad och engagerad. Och din anteckningar under tiden du var elev hos oss, är helt underbara.Kör nu mycket och försiktigt samt lycka till med allt.

• 2020-09-24
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fått av Helenelunds Trafikskola för att ta körkort. Monica har varit snabb och flexibel med bokningar och ändringar, alltid trevlig service!

Rammy som varit min körledare har professionellt, lugnt och tydligt lärt mig det som krävs för att jag ska vistas i trafiken.

Jag kan bara säga, TACK Helenelunds Trafikskola för hjälpen!
    Hej Hanna ! Tack för att vi fått ha dig som elev hos oss, alltid fokuserad på allt. Du har alltid visat ett stort engagemang i din körutbildning. Kör mycket och försiktigt !!!

• 2020-09-22
    Närvarande, pedagogisk, lugn och tydlig lärare, se till att köra med Ramy!
    Hej ! Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev. Lycka till med allt !

• 2020-09-04
    Jag köpte ett 15-lektionerspaket för manuell bil körkort B. Alla lektioner gick jättebra, och när jag efter halva antalet lektioner vill bryta från manuellt till automat körkort var alla tillmötesgående och hjälpsamma - det gick hur bra som helst att byta. Jag lärde mig det allra mesta från min lärare. Hela upplevelsen av körning blev mycket lättare sedan jag började med trafikskolan.
    Hej Elvira! Än en gång Grattis till körkortet. Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev hos oss. Engagerad och driven.Kör nu mycket och försiktigt, samt Lycka till med allt !!