Helenelunds Trafikskola

Helenelunds Trafikskola

Helenelunds Trafikskola, norr om Stockholm, har en vision att med hög kvalitet utbilda riskmedvetna och trafiksäkra förare. Vi arbetar även miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön och våra resurser.

Vi erbjuder möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, onlinetest, introduktionsutbildning samt riskutbildningarna.

Hos oss blir du bemött på ett professionellt och vänligt sätt av kompetent och pedagogisk personal. Du hittar oss ovanför ICA butiken i Helenelunds Centrum och det är lätt att ta sig hit med både buss och pendeltåg.

Välkomna!

Läs vad 206 kunder tycker om Helenelunds Trafikskola 2

2021-03-17
    Väldigt trevliga och pedagogiska lärare som hjälpte mig att klara uppkörningen på första försöket!
    Hej ! Tack för dina fina rekommendationer, det var en glädje att ha dig som elev hos oss. Kör mycket nu !!! B-körkort
    2021-03-08
    Jag hade kört en del privat innan och fick ett perfekt upplägg av körlektioner tillsammans med min lärare! Tack Helenelundstrafikskola för hjälpen!
    Hej ! Tack för dina fina rekommendationer. Det har varit en glädje för oss att ha dig som elev. Kör mycket nu !! Lycka till med allt !! B-körkort
    2021-03-03
    I took the lessons in Helenelunds Trafikskola for B-körkort in 2020-2021. Overall, everything was great - I could take the lessons in English and I feel I had support throughout the process.
    I did not know how to drive before I started and it took me around 25 lessons to pass the driving exam. I highly recommend Helenelunds Trafikskola!
    Hello Nikita ! Thank you for your fine recommendations, and congratulations once again to your license. It has been a plesaure to have you as a student. And than you so much for the presents you hade to us . Ramy, Hafidh and me says, Good Luck with everything !! B-körkort
  • Bo Zhi B
    2021-03-03
    I have bought 40 lessions from Helenelunds Trafikskola and Ramy was my supervisor. I would say I'm over satisfied with the education I received there. And the receptionist Monica has also been very helpful regarding making plans and booking tests for me. It's highly recommended.
    Hello Bozhi ! Once again congratulations to your licens, very good job you hav done. And thanks for your fine recommendations. Hope you will drive a lot now, and it was a great pleasure to have you as a student with us. Good luck in the future B-körkort
    2021-02-09
    Äntligen fick jag mitt körkort!
    Tack Kardo och Monica för all pepp och tålamod. ;)
    Professionella, trevliga och engagerade.
    Hej Kajsa ! Tack för dina fina ord, det var ett nöje att ha dig som elev. Alltid glad och engagerad, samt fokuserad på att lära dig allt. Kör nu mycket och försiktigt, så kanske vi syns på vägarna. B-körkort
  • Anna G O
    2021-01-26
    Jag kan varmt rekommendera Helenelunds trafikskola efter flera försök med andra skolor hittade jag äntligen rätt och nu har jag ett körkort. Tack Hafid, du är bäst! /Anna
    Hej Anna ! Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev. Och vill än en gång säga Stort Grattis till ditt Körkort !!! B-körkort
    2021-01-04
    Jag köpte sammanlagt 8 lektioner och är supernöjd! Personalen är mycket trevliga, välkomnande och hjälpsamma.

Jag skulle verkligen rekommendera Helenelunds trafikskola då jag är säker på att jag aldrig skulle klarat uppkörningen utan deras hjälp. Körskolelärarna lär ut och har koll på detaljer som är viktiga och avgörande på uppkörningen, som jag själv aldrig skulle tänkt på annars.
    Hej Evelina !! Tackar för dina fina rekommendationer, det var ett nöje att ha dig som elev hos oss. Alltidd engagerad och fokuserad. Än en gång Grattis till körkortet !!! B-körkort
    2020-12-09
    Duktiga och kunniga lärare som lär dig rätt från början. Jag skulle definitivt rekommendera skolan till andra som funderar på vilken skola de ska välja. Jag började från noll köpte sammanlagt 25 lektioner av dem och fick mitt körkort på första uppkörningen.
    Hej ! Tackar så hjärtligt för dina fina rekommendationer, och att din upplevelse med oss blev till det bästa. Men du var också så engagerad i din körutbildning. Önskar dig all lycka !!!! B-körkort
    2020-11-27
    Hej,

jag köpte intensivkursen för manuell B-körkort, riskettan samt bokade risktvåan, teoriprovet och uppkörningen via skolan. Jag hade läst många positiva saker kring Trafikskolan vilket de levde upp till dem alla och till och med mer. Jag blev mycket bra bemött av företaget. Alla var väldigt trevliga, positiva och i överlag härliga personer.

Förutom duktiga och kompetenta trafikskolelärare så har de även en fantastisk receptionist, Monica. Hon var pricket över i:et. Förutom att vara trevlig och gjorde att man kände sig välkommen så hjälpte samt stödde hon en under denna tiden man var där. Hon för mycket förstående och visade mycket god professionell och härligt bemötande.

Jag hade Kardo som min trafikskolelärare men när han var semesterledig hade jag Ramy. Båda var mycket trevliga och hade fantastiska personligheter. De lärde ut på ett pedagogiskt sätt vilket gjorde att man enkelt kunde förstå och utvecklas.

Jag övningskörde endast genom trafikskolan. De talade om för mig om jag behövde fler körlektioner eller vilka moment jag behövde träna mer på. De gjorde alltid återkopplingar vilket jag älskade. När de lärde ut så var de ordentliga med att förklara och beskriva hur allt gick till och om man gjorde fel. Dock var de inte enbart stränga utan de var alltid positiva och kanske skämtade då och då vilket gjorde att man enkelt kunde slappna av. Enligt mig är det viktigt att ens lärare behöver veta när de ska vara stränga samt bestämda och när de ska vara belönande vilket Helenelunds Trafikskola var utmärkta på.

Det känns lite konstigt att jag inte längre ska till trafikskolan längre. Jag var där i ett par månader men pga av deras gemenskap och trevliga atmosfär är det svårt att säga hejdå. Sammanfattningsvis kan man bara säga att jag hade en fantastisk upplevelse. Jag kan inte komma på något dåligt att säga även om jag försökte. Jag märker själv nu att jag har skrivit en uppsats till omdöme men det finns så mycket gott att säga om trafikskolan och dess personal. Jag kan enkelt säga att jag starkt rekommenderar Helenelunds Trafikskola, det är värt varje slant! :D
    Hej Romina ! Vilka helt underbara och fina kommentarer du har skrivit, så roligt att vi fått din upplevelse hos oss att bli till det bästa. Du beskriver hela vägen från början till körkort på ett så fint sätt. Vi saknar dig redan, och det är bara att komma och hälsa på , och dricka en kopp kaffe. Vi önskar dig all lycka i framtiden, kör mycket nu !!!! B-körkort
  • Emma S
    2020-11-13
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med min upplevelse av Helenelunds Trafikskola!

Jag tog 20 körlektioner, riskettan samt bokade risktvåan, teoriprovet och uppkörningen via skolan. I början var jag väldigt osäker på körningen och tycker min lärare hade en bra balans mellan att pusha mig framåt utan att skrämma bort mig. Det var ett tydligt upplägg med momenten att träna på och jag fick ofta konkreta saker att öva på vid övningskörning med handledare hemma.

Även om man kör hemma med någon som har jättemycket erfarenhet så rekommenderar jag verkligen att ta lektioner, körskollärarna har stenkoll på en massa smågrejor som inspektörer kollar på under uppkörningen och kan vara avgörande för om man får godkänt eller inte.

Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket efter att ha kört i cirka 3 månader och hade garanterat inte klarat det utan körlektionerna. Framförallt så känner jag mig trygg med att kunna köra bil nu, vilket är superkul!

Sist men inte minst stod Monica i receptionen för ett mycket professionellt och trevligt bemötande och påminde mig om att boka in lektioner, anmäla mig till risktvåan, teoriprov och så vidare. Om hon inte hört av sig regelbundet hade jag kanske tappat fart när skolan drog igång efter sommaren. Tack Monica!
    Hej Emma ! Så superfina rekommendationer du givit oss, vi känner oss myckst stolta att vi fått din upplevelse hos oss att bli till det bästa, samt att vi fått chansen att lära dig men du stod också för ett stort engagemang och fokus när du utbildade dig. Det har varit så härligt att ha dig som elev hos oss, så ut och kör mycket samt lycka till med alllt i framtiden, vi syns på vägarna. B-körkort
    2020-10-24
    Jag kontaktade Helenelunds Trafikskola för att så snabbt som möjligt kunna ta körkort. Jag valde att boka intensivkursen som inkluderade 18 körlektioner och riskettan. Under körlektionerna fick jag goda råd och tips om vad som behövde förbättras, men fick även beröm när något fungerade bra, vilket ökade motivationen enormt. Helenelunds trafikskola har trevliga anställda som är otroligt stöttande och motiverande under processen, man märker att de gör sitt bästa för att just du ska lyckas. Jag är mycket nöjd Helenelunds trafikskola och rekommenderar den varmt till alla som vill ta körkort.
    Hej Johanna ! Tackar ödmjukast för dina härliga rekommendationer.Det var ett stort nöje och glädje att ha dig som elev hos oss, alltid engagerad och nyfiken på allt kring körkortet.. Och fokuserad för att ta ditt körkort så snabbt du kunde, hoppas du är ute och kör mycket !! Lycka till med allt !! B-körkort
    2020-10-17
    Bra bemötande och pedagogisk lärare!
    Hej ! Tackar för dina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev. Fokuserad och engagerad. Lycka till med allt !! B-körkort
    2020-10-15
    - Jag köpte ca 20 lektioner & teori böcker från skolan, bokade även risk 1:an & halkbana hos dom.
    Bemötandet från både receptionen och lärarna var utmärkt! De fick mig att känna mig välkommen och respekterad.
    - Min lärare fick mig att känna mig säker och kunde anpassa sitt lärande ut efter det sättet som passade mig bäst.
    Hej Carina ! Tackar för dina varma rekommendationer !! Stort Grattis än en gång till ditt körkort. Bra kämpat och du var alltid så fokuserad och engagerad. Och din anteckningar under tiden du var elev hos oss, är helt underbara.Kör nu mycket och försiktigt samt lycka till med allt. B-körkort
    2020-09-24
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fått av Helenelunds Trafikskola för att ta körkort. Monica har varit snabb och flexibel med bokningar och ändringar, alltid trevlig service!

Rammy som varit min körledare har professionellt, lugnt och tydligt lärt mig det som krävs för att jag ska vistas i trafiken.

Jag kan bara säga, TACK Helenelunds Trafikskola för hjälpen!
    Hej Hanna ! Tack för att vi fått ha dig som elev hos oss, alltid fokuserad på allt. Du har alltid visat ett stort engagemang i din körutbildning. Kör mycket och försiktigt !!! B-körkort
    2020-09-22
    Närvarande, pedagogisk, lugn och tydlig lärare, se till att köra med Ramy!
    Hej ! Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev. Lycka till med allt ! B-körkort
    2020-09-04
    Jag köpte ett 15-lektionerspaket för manuell bil körkort B. Alla lektioner gick jättebra, och när jag efter halva antalet lektioner vill bryta från manuellt till automat körkort var alla tillmötesgående och hjälpsamma - det gick hur bra som helst att byta. Jag lärde mig det allra mesta från min lärare. Hela upplevelsen av körning blev mycket lättare sedan jag började med trafikskolan.
    Hej Elvira! Än en gång Grattis till körkortet. Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev hos oss. Engagerad och driven.Kör nu mycket och försiktigt, samt Lycka till med allt !! B-körkort
    2020-07-29
    I would like to thank you Helenelund trafikskola for all your support and Guidance for preparing the B-Class car driving test.

Big credit goes for passing driving test to Ramy, Monica and Helenelund trafikskola Team.

Very good & Professional service by Helenelund trafikskola. One of the best school for learning car driving test.
    Hello ! Thank you for your fine recommendations, and once again congratulations to your driving license. It was a great pleasure to have you as our student, always focused and happy. B-körkort
    2020-07-19
    TRevligt bemötande, flexibla och kunning körlärare som guidade fram i trakiken. Super nöjd när jag fick godkänt på första försöket på körprovet.
    Hej Mona ! En än gång grattis till ditt körkort, mycket bra jobbat. Det var en glädje att ha dig som elev hos oss, kör försiktigt och mycket. Lycka till med allt !! B-körkort
  • John T
    2020-07-09
    Really good service and classes in English . Ramy good teacher for English speaker and good administration work by Monica ... 5 stars .
    Hello! Thank you so much for your nice recommendations, and it was a pleasure to have you as our student. Really good work, drive carefully and good luck in future. B-körkort
    2020-07-09
    I bought a package of 10 lessons with theory book.
    Their service is extremely nice. People are kind and patient. My instructor Ramy is very experienced and has a good way of teaching. I learned a lot of useful driving skills and progressed well lesson by lesson. I'm happy with whole journey of learning and would recommend it to my friends and colleagues.
    In short, Helenelunds Trafikskola is awesome!
    Hello ! Congratulations once again , to your driving license. And thank you for your nice recommendations, it has been a plesaure to have you as our student. Drive carefully !!! B-körkort
    2020-06-26
    Paket 10.
    Utmärkt bemötande.
    Förväntade mig att med erbjuden hjälp klara uppkörningen vilket var fallet.
    Bra service och utan lärdomarna jag fick så hade jag inte klarat proven.
    Hej Axel ! Tack för dina fina rekommendationer, mycket bra kämpat för ditt körkort. Lycka till med allt i framtiden, kör försiktigt. B-körkort
    2020-06-26
    köpte totalt 15 körlektion. kör alltid med Kardo. personal från skola är alltid tålamode. Kardo är profesional och trevlig. han kan göra undervising roligare då kan man lära sig fort.
    Hej ! Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev hos oss. Alltid med ett glatt leende, bra kämparanda och alltid fokuserad. Kör nu mycket, och ta det lugnt i trafiken !! B-körkort
    2020-06-02
    I learned a lot regarding how to drive. I also feel comfortable with them. Monica does very good planning and supporting tasks. My coach also does a great job.
    Hello Yaran ! Once again, congratulations to your driving license !!! And many thanks for your fine recomendations, Have a nice summer and drive carefully. B-körkort
    2020-05-27
    I have had my driving license for 16 years and I am a responsible driver, but I still felt the need for some driving sessions to get familiar with how we should drive in Sweden.
    The booking was fast and without any issues or delays.
    They were crystal clear about what I am gonna get and what I need to do.
    The instructor was totally professional.
    The driving test was exactly what we practiced on, so I passed easily.
    Hello ! Congratulations once again, and thank you so much for your fine recommendations. It was a great pleasure to have you as a student with us. Drive a lot and take it easy !! Looking forward to perhaps see you on the roads !! B-körkort
    2020-04-01
    Mycket bra körskola. Vänligt bemötande, familjärt och hjälpsamma
    Hej Niklas ! Än en gång Grattis till körkortet, och din härliga rekommendationer. Vi är så glada att din körutbildning med oss fick dig att känna dig väl omhändertagen och att det har varit en glädje att ha dig som elev. Önskar dig all lycka i framtiden !! B-körkort
    2020-03-12
    Innan jag började på Helenelunds trafikskola hade jag aldrig suttit bakom en ratt. Jag körde med Kardo, han är väldigt pedagogisk, har mycket tålamod och vill verkligen ens bästa. Att han också har nära till skratt är ett extra plus! Monica i receptionen är en diamant! Alltid lika hjälpsam och förstående om man behöver ändra någonting. Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket 🌟 Jag kan varmt rekommendera Helenelunds trafikskola!
    Hej Jenny ! Tackar så hjärtligt för dina härliga och fina rekommendationer. Det var ett sant nöje att få hjälpa dig i din körutbildning till ett körkort. Alltid så lugn, fokuserad och mycket engagerad i allt i din utbildning, så jättebra jobbat !! Vi saknar dig redan, ut och kör mycket nu på vägarna, så kanske vi ses där !! Lycka till !! B-körkort
  • Emily H
    2020-02-12
    Jag köpte intensivt kurs på Helenelund Trafikskola. Kursen är välstrukturerat med hög kvalitet. Jag vill bara säga att varje öre jag spenderat på den här trafikskolan är värt . Verkligen prisvärt .
    Hej Emily ! Tackar så mycket för fina rekommendationer, det har varit så härligt att få ha dig som elev. Jobbade alltid själv också intensivt för att komma framåt i utbildningen, alltid fokuserad av att lära dig nya moment. Vi önskar dig all lycka i framtiden, kör mycket !! B-körkort
    2020-02-10
    Jätte snälla och roliga lärare, man kommer lära sig köra bil samtidigt som man kommer ha det kul. De lär dig om allt som man behöver, guidar en genom hela vägen och viktigaste av alla genuint bryr sig om sin elever.
    Hej Hadzera ! Än en gång , Grattis till körkortet och tack för dina fina rekommendationer. Bra jobbat med ditt körkort, och du var alltid engagerad och fokuserad. Kör mycket och försiktigt och lycka till med allt !! B-körkort
    2020-02-07
    Jag köpte paket till B-kort.
    All personal (såväl adminstrativ som körlärare) var ytterst professionella och väldigt trevliga.
    Hej Cecilia ! Tackar för fina rekommendationen, det var så härligt att ha dig som elev. Bra jobbat !! Lycka till med allt! B-körkort
    2020-02-07
    Tog 8 lektioner på Helenelunds Trafikskola. Väldigt trevlig trafikskola! Kardo är otroligt pedagogisk och rolig att köra med, och Monica i receptionen är en stjärna vad gäller att hjälpa till med att boka lektioner och prov. Klarade teoriprov och uppkörning på första försöket! SÅ tacksam!
    Hej Isabelle ! Tack för dina härliga rekommendationer. Det värmer verkligen Det har varit ett stort och härligt nöje att fått hjälpt dig till ditt körkort, alltid fokuserad. Kör mycket nu och lycka till med allt, vi syns kanske på vägarna !!! B-körkort
    2020-01-30
    De har alltid bra service och man blir alltid bra bemött. Personalen är toppen. Körskolelärarna är väldigt uppskattade av båda mina barn som tagit flera lektioner där och som nu fått sina körkort.
    Rekommenderar Helenelunds Trafikskola!
    Hej ! Tackar för fina rekommendationen, det har varit ett stort nöje att fått utbilda båda dina barn till att bli bra bilförare. Alltid fokuserade och engagerade, All lycka till dem båda. B-körkort
  • skrev om Helenelunds Trafikskola
    2020-01-15
    Jag tog en intensivkurs på Helenelunds trafikskola och det hjälpte mig mycket på vägen till körkortet. Bemötandet var alltid på topp och skolan gjorde sitt yttersta för att hitta tider som passade mig. Priset på intensivkursen var också det lägsta jag hittade i hela Stockholmsområdet.
    Hej Johan ! Tack för dina fina rekommendationer. Det var en glädje att få ha dig som elev, alltid ivrig att lära. Fokuserad, engagerad. Lycka till med allt !! Och kör mycket !! Helenelunds Trafikskola
    2020-01-03
    Jag köpte 10 körlektioner á 80min och trafikskolan var väldigt hjälpsamma och löste så att jag fick alla lektioner inom en kort period då jag redan hade bokat min uppkörning vilket många andra trafikskolor inte kunnat hjälpa mig med. Med andra ord är deras flexibilitet super bra!!

Alla som jag blev bemött av var otroligt trevliga och hjälpsamma vilket gav mig en positiv inställning redan från början. Jag har absolut inget att klaga på när det gäller service, bemötande, lektioner eller dylikt, det var galant!

Körlektionerna var prisvärda och hjälpte mig otroligt mycket trots att jag redan hade övningskört privat mycket tidigare.

Bästa valet jag kunde gjort, var att ta in på en körskola och dessutom hitta rätt körskola.
    Hej Estelle ! Tackar, Tackar för alla fina rekommendationer. Det har varit ett stort nöje och glädje att haft dig som elev hos oss och fått hjälpa dig till ditt körkort. Stort engagemang i allt, fokuserad att vilja lära dig så snabbt som möjligt. Mycket bra jobbat. Lycka till med allt !! B-körkort
    2019-12-21
    Driving class by Aras was great. Passed the driving test in first shot due to his detailed explanations of minor driving behaviours. I would highly recommend him if anyone wants to clear the exam.
    Hello! Thanks for your warm recommendations. It has been a pleasure to have you as our student. You where always focused and committed to your education.Good luck to you in the future !! B-körkort
    2019-12-21
    Jag köpte alla mina körlektioner, risk 1&2 av denna trafikskola. De har varit jättebra och det har gått väldigt smidigt att köra tillsammans med dem. De har lyckats ordna för mig att köra på trots att jag bara kunnat köra på vissa tider. De ordnade med alla bokningar, är noggranna under körning och mycket professionella. Jag är mycket nöjd med Helenelunds trafikskola.
    Hej Jimmy ! Tack för dina härliga rekommendationer, det har varit så härligt att ha dig som elev, engagerad fokuserad. Och det har även för dig varit ett pussel att hitta tider beroende på ditt jobb. Men med bra samarbete så lyckas man alltid. Så vill än en gång gratulera dig till ditt välförtjänta körkort. B-körkort
    2019-12-13
    I started learning in May and passed test in December. During the 6 months I bought 27 driving lessons + risk1 + two driving tests renting the car from school. Plus some driving practice with another private teacher.

In general the service and education was good. Monica usually can book lessons fit my schedule, and updated info in good time. Ramy is one of teachers for English lesson, he is skilled at driving and controlling the learning progress and pace, helps student to master techniques with explaining the reason. He used a few teaching methods in practice to correct student's bad driving habit. Communication got better after a while.

Recommend student to discuss with teacher about the learning program often and adjust it reasonable. I started with one package of 10 lessons, ended with 27 lessons in total by four purchases.
    Hello ! Thank you for your recommendations, and good work all the way !! B-körkort
    2019-12-12
    Hjälpsamma och vänligt bemötande. Mycket hjälp med alla steg på vägen. Mycket bra lärare med tålamod och förståelse för vad som skulle komma i fråga vid uppkörning.
    Hej Robert ! Tackar för de fina rekommendationerna, det har varit ett nöje att få hjälpa dig till ditt körkort. Mycket bra jobbat, samt Lycka till med allt framöver !! B-körkort
  • Gunilla B
    2019-12-08
    B-körkort med riskettan, handledarkurs och halkbana. Lite körning privat, ca 35 lektioner på 7 månader. Mycket bra strukturerat, fin stämning och jag hade en och samma lärare som är toppen. Flexibelt om man behövde göra ändringar, snabba svar och tydlighet. Det är roligt att köra bil är min upplevelse. Jag kan verkligen rekommendera körskolan.
    Hej Gunilla ! Hurra för ditt körkort, än en gång. Det har varit så härligt att få ha dig som elev, alltid fokuserad, engagerad och med ettglatt humör. Vi saknar dig redan, kör försiktigt och mycket !! B-körkort
  • skrev om Helenelunds Trafikskola
    2019-12-02
    Hade kört mycket privat men behövde finslipa mina kunskaper innan uppkörningen. Tog åtta dubbellektioner och fick verkligen en bra helhetsbild från mina lärare på körskolan. Klarade uppkörningen på första försöket. Kan verkligen rekommendera Helenelunds trafikskola!
    Hej Josefin ! Tack för dina fina rekommendationer, det var ett nöje och glädje att ha dig som elev hos oss. Du var alltid engagerad så att allt gick som smort med dina körlektioner. Vi önskar dig all lycka i framtiden !! Helenelunds Trafikskola
    2019-11-27
    Utmärkt service och lärare tog körkort för manuell bil blev godkänd efter cirka 10 lektioner
    Hej Henrik! Grattis än en gång till ditt välförtjänta körkort, och tack för dina fina rekommendationer. Vi saknar dig redan, så ut på vägarna och kör försiktigt och mycket, så syns vi säkert där !! B-körkort
    2019-11-25
    I started with "15 körlektioner à 80 minuter'" in Helenalund trafikskola from August and I got my driving license by November. Monica (administrator) was a great support. She always helped me to fix dates whenever I had issues with a big smile. Apart from administration I like their driving lessons and teachers especially Ramy. He is calm and help me to improve my confidence.
    The biggest impression towards Helenalund trafikskola is that they are very professional, they often provide detailed instructions to do step by step for each skill and knowledge during driving, which is very efficient to follow.
    Hello ! Thank you so much for your warm recommendations. It was also so great to have you as our student, you also always with a big smile. You where eager to learn much and always focused. You did a good work. Congratulations once again both to your driving license and your birthday !!! B-körkort
  • Toste R
    2019-11-19
    Jag har köpt flera körlektioner. Personerna bakom trafikskolan var väldigt trevliga och hjälpte mig bra. Hade Inge speciella förväntningar mer än att dem var duktiga på att lära ut. Vilket Kardo va (min lärare).
    Vi kämpade tillsammans och klarade det nu:)
    Hej Toste ! Tack för dina härliga rekommendationer, det har varit en glädje att ha dig som elev hos oss. Mycket bra jobbat, och nu är körkortet fixat och klart, lycka till med allt ! Kör försiktigt !! B-körkort
    2019-11-07
    Helenelunds trafikskola hjälpte och stöttade mig hela vägen från början till slut. Utan de hade det varit svårt att ta körkortet. De var väldigt pedagogiska under körningar och varje lektion var ytterst lärorik. Detta resulterade i att jag hade bra underlag för att nöta hemma på detaljer och liknande. Slutligen måste jag säga att personalen och lärarna på Helenelunds trafikskola alltid möter en på ett trevligt och välkomnande sätt. De stöttar och pushar en hela vägen till körkort! Rekommenderar de starkt!
    Hej Bästa Andrea ! Tackar allra ödmjukast för dina fina rekommendationer. Och att du känt vårat stöd under hela din utbildning. Mycket bra jobbat , alltid fokuserad, engagerad. Vi saknar dig redan mycket !!! Det har varit en ära att få ha dig som vår elev, lycka till med allt och kör mycket !!! B-körkort
  • Paulson S
    2019-11-07
    Opted for '5 körlektioner à 80 minuter' in Helenalund trafikskola. Monica (administrator) was very quick to provide the dates. I insisted on some earlier dates and she was kind enough to adjust and give the new dates, which was very convenient for me as I had my driving test very soon.

My instructor ARAS is a patient gentle man and he was kind enough to give me enough tips and driving experiences as i had only 5 driving lessons before my actual driving test. He tracked clearly what are the areas we have to focus on each class and
    he had a plan. After end of each session, we revisited what went wrong and what to focus on the next classes. On top of this, he took me to all the drive test routes which helped me tremendously during my test.

After the 5 lessons, I asked for two more lessons as i was not confident and Monica ensure that, I got those two classes in time before my driving test, which gave a lot of confidence for my final driving test.

Overall, I am extremely happy with Helenalund trafikskola on how they prepared me for the Driving test. I will definitely recommend it for those who want to get the through the driving test in first attempt :-).
    Hello ! So fine and really nice recommendations. You was always focused and eager to learn. And that we could get you a good and satisfied education for driving, drive a lot and carefully. Good luck with everything ! B-körkort
    Drive lessons.
    Very excellent experience.Good teacher Ramy and Aras.
    Hello ! Thank you so much, for recommendations. We miss you alreday. You were so dedicated to learn, and it was really nice to have you as our student. Good Luck with everything !! B-körkort
    2019-10-25
    Det har varit jättebra! Jag har lärt mig mycket där och fått den hjälp jag har behövt
    Hej Emma ! Tack för dina fina rekommendationer, bra kämpat själv. Du har varit mycket engagerad, fokuserad och alltid med ett leende. Lycka till med allt, Kör försiktigt !! B-körkort
    2019-10-24
    Drive lessons.
    Very excellent experience.
    100%.
    Kindly remind before each lesson, very carefully teaching on class, and an amazing teacher and reception.
    Hello ! Thank you so much for recommendations and your fine words, and that your time with us, been good for you. It has been a pleasure to have you as a student in our trafficschool. Drive carefully !! B-körkort
    2019-10-24
    My teacher is very patient and good at teaching.
    Hello Yan Ma ! Thank you for your fine recommendations, and congratulations once again to your license. Drive carefully, and good luck with everything !! B-körkort
    2019-10-22
    Väldigt bra bemött av alla! Monica som bokar tider och sitter i receptionen har hjälpt mig med mer än vad som krävs! Har även haft chansen att köra med alla lärare och samtliga är väldigt tillmötesgående och kompetenta! Jag hade kardo som såg till att ja klara både teorin o uppkörningen på första försöket! Rekommenderas starkt. Ett plus är priserna!
    Hej Johan ! Gratulerar än en gång till ditt körkort, bra jobbat !! Tackar så mycket för de fina och varma rekommendationerna, det har varit ett stort nöje och en ära att få haft dig som elev hos oss. Alltid fokuserad, engagerad och med glimten i ögat. Alla trafiklärarna hälsar till dig , Kram från oss alla !! B-körkort
    2019-10-15
    I bought 16 courses from Helenelunds trafikskola. The service is very good. They are very nice and often consider my concern and help to address problems.
    The biggest impression the gave me is the expertise, they are very professional, they often provide detailed instruction to do step by step for each skill and knowledge during driving, which is very efficient to follow.
    All in all, it is a very good trafikskola
    Hello ! Once again congratulations to your license. Thank you for your fin recomendations, it was so great to have you in our trafficschool as a student. Hope to see you on the road, and drive carefully !! B-körkort