Helenelunds Trafikskola

Stupvägen 1, 191 42 Sollentuna — Visa karta

Helenelunds Trafikskola, norr om Stockholm, har en vision att med hög kvalitet utbilda riskmedvetna och trafiksäkra förare. Vi arbetar även miljömedvetet för att minska påfrestningen på miljön och våra resurser.

Vi erbjuder möjligheten att ta körkort för personbil, både automat och manuellt, onlinetest, introduktionsutbildning samt riskutbildningarna.

Hos oss blir du bemött på ett professionellt och vänligt sätt av kompetent och pedagogisk personal. Du hittar oss ovanför ICA butiken i Helenelunds Centrum och det är lätt att ta sig hit med både buss och pendeltåg.

Välkomna!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 195 kunder tycker om Helenelunds Trafikskola

• 2020-10-17

Matias L skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Bra bemötande och pedagogisk lärare! Läs mer
    2020-10-19 Monica H svarar Matias L
    Hej !

Tackar för dina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev.
    Fokuserad och engagerad.
  • 2020-10-15

Carina V skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    - Jag köpte ca 20 lektioner & teori böcker från skolan, bokade även risk 1:an & halkbana hos dom.
    Bemötandet från både receptionen och lärarna var utmärkt! De fick mig att känna mig välkommen och respekterad.
    - Min lärare fick mig att känna mig säker och kunde anpassa sitt lärande ut efter det sättet som passade mig bäst. Läs mer
    2020-10-16 Monica H svarar Carina V
    Hej Carina !
    Tackar för dina varma rekommendationer !!
    Stort Grattis än en gång till ditt körkort. Bra kämpat och du var alltid så fokuserad och engagerad. Och din anteckningar under tiden du var elev hos oss, är helt underbara.Kör nu mycket och försiktigt samt lycka till med allt.
  • 2020-09-24

Hanna H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fått av Helenelunds Trafikskola för att ta körkort. Monica har varit snabb och flexibel med bokningar och ändringar, alltid trevlig service!

Rammy som varit min körledare har professionellt, lugnt och tydligt lärt mig det som krävs för att jag ska vistas i trafiken.

Jag kan bara säga, TACK Helenelunds Trafikskola för hjälpen! Läs mer
    2020-09-24 Monica H svarar Hanna H
    Hej Hanna !

Tack för att vi fått ha dig som elev hos oss, alltid fokuserad på allt.
    Du har alltid visat ett stort engagemang i din körutbildning.
    Kör mycket och försiktigt !!!
  • 2020-09-22

Nicolai F skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Närvarande, pedagogisk, lugn och tydlig lärare, se till att köra med Ramy! Läs mer
    2020-09-23 Monica H svarar Nicolai F
    Hej !
    Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev.
    Lycka till med allt !
  • 2020-09-04

Elvira H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag köpte ett 15-lektionerspaket för manuell bil körkort B. Alla lektioner gick jättebra, och när jag efter halva antalet lektioner vill bryta från manuellt till automat körkort var alla tillmötesgående och hjälpsamma - det gick hur bra som helst att byta. Jag lärde mig det allra mesta från min lärare. Hela upplevelsen av körning blev mycket lättare sedan jag började med trafikskolan. Läs mer
    2020-09-07 Monica H svarar Elvira H
    Hej Elvira!
    Än en gång Grattis till körkortet.
    Tack för dina fina rekommendationer, det har varit ett nöje att ha dig som elev hos oss.
    Engagerad och driven.Kör nu mycket och försiktigt, samt Lycka till med allt !!
  • 2020-07-29

Ashok G skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I would like to thank you Helenelund trafikskola for all your support and Guidance for preparing the B-Class car driving test.

Big credit goes for passing driving test to Ramy, Monica and Helenelund trafikskola Team.

Very good & Professional service by Helenelund trafikskola. One of the best school for learning car driving test. Läs mer
    2020-07-29 Monica H svarar Ashok G
    Hello !

Thank you for your fine recommendations, and once again congratulations to your driving license.
    It was a great pleasure to have you as our student, always focused and happy.
  • 2020-07-19

Mona N skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    TRevligt bemötande, flexibla och kunning körlärare som guidade fram i trakiken. Super nöjd när jag fick godkänt på första försöket på körprovet. Läs mer
    2020-07-20 Monica H svarar Mona N
    Hej Mona !

En än gång grattis till ditt körkort, mycket bra jobbat.
    Det var en glädje att ha dig som elev hos oss, kör försiktigt och mycket.
  • John T

2020-07-09

John T skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Really good service and classes in English . Ramy good teacher for English speaker and good administration work by Monica ... 5 stars . Läs mer
    2020-07-09 Monica H svarar John T
    Hello!
    Thank you so much for your nice recommendations, and it was a pleasure to have you as our student.
    Really good work, drive carefully and good luck in future.
  • 2020-07-09

Hua J skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I bought a package of 10 lessons with theory book.
    Their service is extremely nice. People are kind and patient. My instructor Ramy is very experienced and has a good way of teaching. I learned a lot of useful driving skills and progressed well lesson by lesson. I'm happy with whole journey of learning and would recommend it to my friends and colleagues.
    In short, Helenelunds Trafikskola is awesome! Läs mer
    2020-07-09 Monica H svarar Hua J
    Hello !
    Congratulations once again , to your driving license.
    And thank you for your nice recommendations, it has been a plesaure to have you as our student.
    Drive carefully !!!
  • 2020-06-26

Axel H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Paket 10.
    Utmärkt bemötande.
    Förväntade mig att med erbjuden hjälp klara uppkörningen vilket var fallet.
    Bra service och utan lärdomarna jag fick så hade jag inte klarat proven. Läs mer
    2020-06-29 Monica H svarar Axel H
    Hej Axel !

Tack för dina fina rekommendationer, mycket bra kämpat för ditt körkort.
    Lycka till med allt i framtiden, kör försiktigt.
  • 2020-06-26

Yunchao S skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    köpte totalt 15 körlektion. kör alltid med Kardo. personal från skola är alltid tålamode. Kardo är profesional och trevlig. han kan göra undervising roligare då kan man lära sig fort. Läs mer
    2020-06-26 Monica H svarar Yunchao S
    Hej !

Alltid med ett glatt leende, bra kämparanda och alltid fokuserad.
    Kör nu mycket, och ta det lugnt i trafiken !!
  • 2020-06-02

Yaran L skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I learned a lot regarding how to drive. I also feel comfortable with them. Monica does very good planning and supporting tasks. My coach also does a great job. Läs mer
    2020-06-03 Monica H svarar Yaran L
    Hello Yaran !
    Once again, congratulations to your driving license !!!
    And many thanks for your fine recomendations, Have a nice summer and drive carefully.
  • 2020-05-27

Mohsen H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I have had my driving license for 16 years and I am a responsible driver, but I still felt the need for some driving sessions to get familiar with how we should drive in Sweden.
    The booking was fast and without any issues or delays.
    They were crystal clear about what I am gonna get and what I need to do.
    The instructor was totally professional.
    The driving test was exactly what we practiced on, so I passed easily. Läs mer
    2020-05-27 Monica H svarar Mohsen H
    Hello !

Congratulations once again, and thank you so much for your fine recommendations.
    It was a great pleasure to have you as a student with us. Drive a lot and take it easy !!
    Looking forward to perhaps see you on the roads !!
  • 2020-04-01

Niklas J skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Mycket bra körskola. Vänligt bemötande, familjärt och hjälpsamma Läs mer
    2020-04-01 Monica H svarar Niklas J
    Hej Niklas !
    Än en gång Grattis till körkortet, och din härliga rekommendationer.
    Vi är så glada att din körutbildning med oss fick dig att känna dig väl omhändertagen och att det har varit en glädje att ha dig som elev.
    Önskar dig all lycka i framtiden !!
  • 2020-03-12

Jenny N skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Innan jag började på Helenelunds trafikskola hade jag aldrig suttit bakom en ratt. Jag körde med Kardo, han är väldigt pedagogisk, har mycket tålamod och vill verkligen ens bästa. Att han också har nära till skratt är ett extra plus! Monica i receptionen är en diamant! Alltid lika hjälpsam och förstående om man behöver ändra någonting. Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket 🌟 Jag kan varmt rekommendera Helenelunds trafikskola! Läs mer
    2020-03-12 Monica H svarar Jenny N
    Hej Jenny !
    Tackar så hjärtligt för dina härliga och fina rekommendationer. Det var ett sant nöje att få hjälpa dig i din körutbildning till ett körkort.
    Alltid så lugn, fokuserad och mycket engagerad i allt i din utbildning, så jättebra jobbat !!
    Vi saknar dig redan, ut och kör mycket nu på vägarna, så kanske vi ses där !! Lycka till !!
  • Emily H

2020-02-12

Emily H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag köpte intensivt kurs på Helenelund Trafikskola. Kursen är välstrukturerat med hög kvalitet. Jag vill bara säga att varje öre jag spenderat på den här trafikskolan är värt . Verkligen prisvärt . Läs mer
    2020-02-12 Monica H svarar Emily H
    Hej Emily !
    Tackar så mycket för fina rekommendationer, det har varit så härligt att få ha dig som elev. Jobbade alltid själv också intensivt för att komma framåt i utbildningen, alltid fokuserad av att lära dig nya moment. Vi önskar dig all lycka i framtiden, kör mycket !!
  • 2020-02-10

Hadzera H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jätte snälla och roliga lärare, man kommer lära sig köra bil samtidigt som man kommer ha det kul. De lär dig om allt som man behöver, guidar en genom hela vägen och viktigaste av alla genuint bryr sig om sin elever. Läs mer
    2020-02-11 Monica H svarar Hadzera H
    Hej Hadzera !

Än en gång , Grattis till körkortet och tack för dina fina rekommendationer.
    Bra jobbat med ditt körkort, och du var alltid engagerad och fokuserad.
    Kör mycket och försiktigt och lycka till med allt !!
  • 2020-02-07

Cecilia S skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag köpte paket till B-kort.
    All personal (såväl adminstrativ som körlärare) var ytterst professionella och väldigt trevliga. Läs mer
    2020-02-10 Monica H svarar Cecilia S
    Hej Cecilia !
    Tackar för fina rekommendationen, det var så härligt att ha dig som elev. Bra jobbat !!
    Lycka till med allt!
  • 2020-02-07

Isabelle B skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Tog 8 lektioner på Helenelunds Trafikskola. Väldigt trevlig trafikskola! Kardo är otroligt pedagogisk och rolig att köra med, och Monica i receptionen är en stjärna vad gäller att hjälpa till med att boka lektioner och prov. Klarade teoriprov och uppkörning på första försöket! SÅ tacksam! Läs mer
    2020-02-07 Monica H svarar Isabelle B
    Hej Isabelle !
    Tack för dina härliga rekommendationer. Det värmer verkligen
    Det har varit ett stort och härligt nöje att fått hjälpt dig till ditt körkort, alltid fokuserad.
    Kör mycket nu och lycka till med allt, vi syns kanske på vägarna !!!
  • 2020-01-30

Anja L skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    De har alltid bra service och man blir alltid bra bemött. Personalen är toppen. Körskolelärarna är väldigt uppskattade av båda mina barn som tagit flera lektioner där och som nu fått sina körkort.
    Rekommenderar Helenelunds Trafikskola! Läs mer
    2020-01-30 Monica H svarar Anja L
    Hej !
    Tackar för fina rekommendationen, det har varit ett stort nöje att fått utbilda båda dina barn till att bli bra bilförare.
    Alltid fokuserade och engagerade, All lycka till dem båda.
  • 2020-01-15

JOHAN M skrev om Helenelunds Trafikskola
    Jag tog en intensivkurs på Helenelunds trafikskola och det hjälpte mig mycket på vägen till körkortet. Bemötandet var alltid på topp och skolan gjorde sitt yttersta för att hitta tider som passade mig. Priset på intensivkursen var också det lägsta jag hittade i hela Stockholmsområdet. Läs mer
    2020-01-15 Monica H svarar JOHAN M
    Hej Johan !
    Tack för dina fina rekommendationer.
    Det var en glädje att få ha dig som elev, alltid ivrig att lära. Fokuserad, engagerad.
    Lycka till med allt !! Och kör mycket !!
  • 2020-01-03

Estelle J skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag köpte 10 körlektioner á 80min och trafikskolan var väldigt hjälpsamma och löste så att jag fick alla lektioner inom en kort period då jag redan hade bokat min uppkörning vilket många andra trafikskolor inte kunnat hjälpa mig med. Med andra ord är deras flexibilitet super bra!!

Alla som jag blev bemött av var otroligt trevliga och hjälpsamma vilket gav mig en positiv inställning redan från början. Jag har absolut inget att klaga på när det gäller service, bemötande, lektioner eller dylikt, det var galant!

Körlektionerna var prisvärda och hjälpte mig otroligt mycket trots att jag redan hade övningskört privat mycket tidigare.

Bästa valet jag kunde gjort, var att ta in på en körskola och dessutom hitta rätt körskola. Läs mer
    2020-01-03 Monica H svarar Estelle J
    Hej Estelle !
    Tackar, Tackar för alla fina rekommendationer. Det har varit ett stort nöje och glädje att haft dig som elev hos oss och fått hjälpa dig till ditt körkort. Stort engagemang i allt, fokuserad att vilja lära dig så snabbt som möjligt. Mycket bra jobbat.
  • 2019-12-21

Surinder Singh R skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Driving class by Aras was great. Passed the driving test in first shot due to his detailed explanations of minor driving behaviours. I would highly recommend him if anyone wants to clear the exam. Läs mer
    2019-12-23 Monica H svarar Surinder Singh R
    Hello!

Thanks for your warm recommendations. It has been a pleasure to have you as our student.
    You where always focused and committed to your education.Good luck to you in the future !!
  • 2019-12-21

Jimmy P skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag köpte alla mina körlektioner, risk 1&2 av denna trafikskola. De har varit jättebra och det har gått väldigt smidigt att köra tillsammans med dem. De har lyckats ordna för mig att köra på trots att jag bara kunnat köra på vissa tider. De ordnade med alla bokningar, är noggranna under körning och mycket professionella. Jag är mycket nöjd med Helenelunds trafikskola. Läs mer
    2019-12-23 Monica H svarar Jimmy P
    Hej Jimmy !
    Tack för dina härliga rekommendationer, det har varit så härligt att ha dig som elev, engagerad fokuserad.
    Och det har även för dig varit ett pussel att hitta tider beroende på ditt jobb. Men med bra samarbete så lyckas man alltid.
    Så vill än en gång gratulera dig till ditt välförtjänta körkort.
  • 2019-12-13

Hua Z skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I started learning in May and passed test in December. During the 6 months I bought 27 driving lessons + risk1 + two driving tests renting the car from school. Plus some driving practice with another private teacher.

In general the service and education was good. Monica usually can book lessons fit my schedule, and updated info in good time. Ramy is one of teachers for English lesson, he is skilled at driving and controlling the learning progress and pace, helps student to master techniques with explaining the reason. He used a few teaching methods in practice to correct student's bad driving habit. Communication got better after a while.

Recommend student to discuss with teacher about the learning program often and adjust it reasonable. I started with one package of 10 lessons, ended with 27 lessons in total by four purchases. Läs mer
    2019-12-13 Monica H svarar Hua Z
    Hello !

Thank you for your recommendations, and good work all the way !!
  • 2019-12-12

Robert K skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Hjälpsamma och vänligt bemötande. Mycket hjälp med alla steg på vägen. Mycket bra lärare med tålamod och förståelse för vad som skulle komma i fråga vid uppkörning. Läs mer
    2019-12-12 Monica H svarar Robert K
    Hej Robert !

Tackar för de fina rekommendationerna, det har varit ett nöje att få hjälpa dig till ditt körkort.
    Mycket bra jobbat, samt Lycka till med allt framöver !!
  • Gunilla B

2019-12-08

Gunilla B skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    B-körkort med riskettan, handledarkurs och halkbana. Lite körning privat, ca 35 lektioner på 7 månader. Mycket bra strukturerat, fin stämning och jag hade en och samma lärare som är toppen. Flexibelt om man behövde göra ändringar, snabba svar och tydlighet. Det är roligt att köra bil är min upplevelse. Jag kan verkligen rekommendera körskolan. Läs mer
    2019-12-09 Monica H svarar Gunilla B
    Hej Gunilla !
    Hurra för ditt körkort, än en gång.
    Det har varit så härligt att få ha dig som elev, alltid fokuserad, engagerad och med ettglatt humör.
    Vi saknar dig redan, kör försiktigt och mycket !!
  • 2019-12-02

JOSEFIN B skrev om Helenelunds Trafikskola
    Hade kört mycket privat men behövde finslipa mina kunskaper innan uppkörningen. Tog åtta dubbellektioner och fick verkligen en bra helhetsbild från mina lärare på körskolan. Klarade uppkörningen på första försöket. Kan verkligen rekommendera Helenelunds trafikskola! Läs mer
    2019-12-02 Monica H svarar JOSEFIN B
    Hej Josefin !
    Tack för dina fina rekommendationer, det var ett nöje och glädje att ha dig som elev hos oss.
    Du var alltid engagerad så att allt gick som smort med dina körlektioner. Vi önskar dig all lycka i framtiden !!
    JOSEFIN B gillar detta
  • 2019-11-27

Henrik E skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Utmärkt service och lärare tog körkort för manuell bil blev godkänd efter cirka 10 lektioner Läs mer
    2019-11-27 Monica H svarar Henrik E
    Hej Henrik!

Grattis än en gång till ditt välförtjänta körkort, och tack för dina fina rekommendationer.
    Vi saknar dig redan, så ut på vägarna och kör försiktigt och mycket, så syns vi säkert där !!
  • 2019-11-25

Anurupa N skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I started with "15 körlektioner à 80 minuter'" in Helenalund trafikskola from August and I got my driving license by November. Monica (administrator) was a great support. She always helped me to fix dates whenever I had issues with a big smile. Apart from administration I like their driving lessons and teachers especially Ramy. He is calm and help me to improve my confidence.
    The biggest impression towards Helenalund trafikskola is that they are very professional, they often provide detailed instructions to do step by step for each skill and knowledge during driving, which is very efficient to follow. Läs mer
    2019-11-25 Monica H svarar Anurupa N
    Hello !

Thank you so much for your warm recommendations. It was also so great to have you as our student, you also always with a big smile.
    You where eager to learn much and always focused. You did a good work.
    Congratulations once again both to your driving license and your birthday !!!
  • Toste R

2019-11-19

Toste R skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag har köpt flera körlektioner. Personerna bakom trafikskolan var väldigt trevliga och hjälpte mig bra. Hade Inge speciella förväntningar mer än att dem var duktiga på att lära ut. Vilket Kardo va (min lärare).
    Vi kämpade tillsammans och klarade det nu:) Läs mer
    2019-11-19 Monica H svarar Toste R
    Hej Toste !

Tack för dina härliga rekommendationer, det har varit en glädje att ha dig som elev hos oss.
    Mycket bra jobbat, och nu är körkortet fixat och klart, lycka till med allt !
    Kör försiktigt !!
  • 2019-11-07

Andrea S skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Helenelunds trafikskola hjälpte och stöttade mig hela vägen från början till slut. Utan de hade det varit svårt att ta körkortet. De var väldigt pedagogiska under körningar och varje lektion var ytterst lärorik. Detta resulterade i att jag hade bra underlag för att nöta hemma på detaljer och liknande. Slutligen måste jag säga att personalen och lärarna på Helenelunds trafikskola alltid möter en på ett trevligt och välkomnande sätt. De stöttar och pushar en hela vägen till körkort! Rekommenderar de starkt! Läs mer
    2019-11-08 Monica H svarar Andrea S
    Hej Bästa Andrea !
    Tackar allra ödmjukast för dina fina rekommendationer. Och att du känt vårat stöd under hela din utbildning.
    Mycket bra jobbat , alltid fokuserad, engagerad. Vi saknar dig redan mycket !!!
    Det har varit en ära att få ha dig som vår elev, lycka till med allt och kör mycket !!!
  • Paulson S

2019-11-07

Paulson S skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Opted for '5 körlektioner à 80 minuter' in Helenalund trafikskola. Monica (administrator) was very quick to provide the dates. I insisted on some earlier dates and she was kind enough to adjust and give the new dates, which was very convenient for me as I had my driving test very soon.

My instructor ARAS is a patient gentle man and he was kind enough to give me enough tips and driving experiences as i had only 5 driving lessons before my actual driving test. He tracked clearly what are the areas we have to focus on each class and
    he had a plan. After end of each session, we revisited what went wrong and what to focus on the next classes. On top of this, he took me to all the drive test routes which helped me tremendously during my test.

After the 5 lessons, I asked for two more lessons as i was not confident and Monica ensure that, I got those two classes in time before my driving test, which gave a lot of confidence for my final driving test.

Overall, I am extremely happy with Helenalund trafikskola on how they prepared me for the Driving test. I will definitely recommend it for those who want to get the through the driving test in first attempt :-). Läs mer
    2019-11-07 Monica H svarar Paulson S
    Hello !

So fine and really nice recommendations. You was always focused and eager to learn.
    And that we could get you a good and satisfied education for driving, drive a lot and carefully.
    Good luck with everything !
  • 2019-11-07

Qin Y skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Drive lessons.
    Very excellent experience.Good teacher Ramy and Aras. Läs mer
    2019-11-07 Monica H svarar Qin Y
    Hello !

Thank you so much, for recommendations. We miss you alreday.
    You were so dedicated to learn, and it was really nice to have you as our student.
    Good Luck with everything !!
  • 2019-10-25

Emma L skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Det har varit jättebra! Jag har lärt mig mycket där och fått den hjälp jag har behövt Läs mer
    2019-10-25 Monica H svarar Emma L
    Hej Emma !
    Tack för dina fina rekommendationer, bra kämpat själv.
    Du har varit mycket engagerad, fokuserad och alltid med ett leende.
    Lycka till med allt, Kör försiktigt !!
  • 2019-10-24

Rui Z skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Drive lessons.
    Very excellent experience.
    100%.
    Kindly remind before each lesson, very carefully teaching on class, and an amazing teacher and reception. Läs mer
    2019-10-28 Monica H svarar Rui Z
    Hello !

Thank you so much for recommendations and your fine words, and that your time with us, been good for you.
    It has been a pleasure to have you as a student in our trafficschool.
    Drive carefully !!
  • 2019-10-24

Yan Ma J skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    My teacher is very patient and good at teaching. Läs mer
    2019-10-24 Monica H svarar Yan Ma J
    Hello Yan Ma !

Thank you for your fine recommendations, and congratulations once again to your license.
    Drive carefully, and good luck with everything !!
  • 2019-10-22

Johan H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Väldigt bra bemött av alla! Monica som bokar tider och sitter i receptionen har hjälpt mig med mer än vad som krävs! Har även haft chansen att köra med alla lärare och samtliga är väldigt tillmötesgående och kompetenta! Jag hade kardo som såg till att ja klara både teorin o uppkörningen på första försöket! Rekommenderas starkt. Ett plus är priserna! Läs mer
    2019-10-22 Monica H svarar Johan H
    Hej Johan !
    Gratulerar än en gång till ditt körkort, bra jobbat !!
    Tackar så mycket för de fina och varma rekommendationerna, det har varit ett stort nöje och en ära att få haft dig som elev hos oss.
    Alltid fokuserad, engagerad och med glimten i ögat.
    Alla trafiklärarna hälsar till dig , Kram från oss alla !!
  • 2019-10-15

Zuonan L skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I bought 16 courses from Helenelunds trafikskola. The service is very good. They are very nice and often consider my concern and help to address problems.
    The biggest impression the gave me is the expertise, they are very professional, they often provide detailed instruction to do step by step for each skill and knowledge during driving, which is very efficient to follow.
    All in all, it is a very good trafikskola Läs mer
    2019-10-15 Monica H svarar Zuonan L
    Hello !

Once again congratulations to your license.
    Thank you for your fin recomendations, it was so great to have you in our trafficschool as a student.
    Hope to see you on the road, and drive carefully !!
  • 2019-10-11

Emilia K skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Fantastisk utbildning och stöd, från det att jag satte mig bakom ratten för första gången och hela vägen fram till körkortet! Alltid personligt och proffsigt bemötande. Kardo, Ramy och Monica har för alltid en särskild plats i mitt hjärta! Läs mer
    2019-10-14 Monica H svarar Emilia K
    Hej Emilia !

Vi tackar och bugar allihop för dina fina och varma rekommendationer.
    Så härligt att vi fått ha dig som elev hos oss, att vi gjort din upplevelse under körkortsutbildningen till det bästa.
    Alltid positiv, engagerad och vilja att vilja utmana dig själv. Vi glömmer dig aldrig, du är i våra hjärtan också.
    Kardo tänker på dig varje gång han går uppför trappan !!
  • 2019-10-11

Jie G skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    The school and coach are very professional. I bought 11 drive courses and past the exam successfully. Läs mer
    2019-10-14 Monica H svarar Jie G
    Hello!

Once again, congratulations to your license.
    And thanks for your recomendations, it was a pleasure to have you as a student in our trafficschool.
    Good luck with everything in the future.
  • Peter Sunanth A

2019-09-27

Peter Sunanth A skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    After 2 failed attempts in exams and trying 4 different driving schools I reach the Helelunds trafikskola. I took 6 classes and already felt more comfortable and confident behind the wheel. The tutor Aras was polite, pedagogical in his approach that helped me a lot. I passed the test today at Sollentuna and drove exactly where we practised and also the same car VW golf.
    The experienced teacher exactly knows the 'do and donts'. So I totally recommend this school! Läs mer
    2019-09-27 Monica H svarar Peter Sunanth A
    Hello Peter !

Thanks for your fine recomendations, it was a great joy, to have you as our student.
    Always focused on everything.
    Once again congratulations to you for passing the driving test.
  • 2019-09-22

Shujie W skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    The school is very good, the service is nice, and especially, they have the experienced teacher. they are patient and give you valid hints and tips Läs mer
    2019-09-23 Monica H svarar Shujie W
    Hello Shujie !

Thanks for your warm and fine recomendations, it was wery nice to have you as our student in the trafficschool.
    We all give you , good luck with everything and drive safetly.
  • 2019-09-06

Johan B skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Administration som var lätt att kontakta och väldigt flexibel. Pedagogiska lärare som aldrig gjorde mig nervös eller rädd för att göra fel. Alla var trevliga, vänliga och beredda att hjälpa till ifall man hade frågor. Läs mer
    2019-09-06 Monica H svarar Johan B
    Hej Johan !

Tackar för dina härliga ord och rekommendationer.Det har varit ett stort nöje att få ha dig som elev hos oss.
    Alltid fokuserad och engagerad att vilja lära mer vid varje körlektion. Ut på vägarna och kör mycket.
    Vi saknar dig redan !!
  • 2019-08-08

Anel D skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    This traficskola is one of the best. They are so kind and they helped me alot 🙏🏻👍🏻🌹👌🏻 Läs mer
    2019-08-08 Monica H svarar Anel D
    Hello Anel !

Thank you for your warm recommendations, and we are so happy for you.
    It has been so good to have you as our student, and after hard work you got the license.
    Take care of you and good luck with everything.
  • Zhonghua W

2019-07-29

Zhonghua W skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I got the very good help for practicing driving for my license B. My instructor is very nice and professional. He gave me good training which makes me improved a lot with my driving skills and knowledge. Läs mer
    2019-07-30 Monica H svarar Zhonghua W
    Hello Zhonghua !

Once again , congratulations to your license, it was a pleasure to have you as our student.
    And after good work and always eager to learn more , you have it !!
    Good luck with everything !!
  • 2019-07-17

Peng G skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I take the practical driving lessons with Ramy, who is handsome, experienced, patient, strong teaching skills and can point my faults precisely. I can feel my improvment after each lesson. Ramy designs each lesson based on my personal wish and skills, and we have a really good time during these days. What's more, big thanks to Monica, who tries her best to arrange lessons to meet my schedule and book tests in good time. I strongly recommend you to choose Helenelunds Trafikskola. You can get your diving licence soon and have a great time here meanwhile. Läs mer
    2019-07-17 Monica H svarar Peng G
    Hello Peng !

Thank you so much for all the great recommendations, it has been a great pleasiure to have you as our student.
    Always eager to learn more, so focused and always smiling.
    You have done a good job during your education.
    All the luck to you !!
  • Lipsa D

2019-07-12

Lipsa D skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Jag tog mina körlektioner hos Helenelunds Trafikskola, och klarade sedan uppkörningen på första försöket :)
    Jag är så nöjd med min utbildning. Jag hade den bästa trafikläraren, Ramy, som är väldigt pedagogisk, trevlig och tålmodig. Efter varje lektion fick jag feedback på min körning och även tips på vad jag behövde öva på inför nästa gång. Jag körde med Kardo några gånger och han är mycket kunnig och rolig. Monica i receptionen är riktigt trevlig och var alltid så hjälpsam att hitta körtider.
    Fantastisk körskola! De är trevliga, lyhörda, informativa och genuint serviceinriktade och har en hjälpsam attityd gentemot alla elever. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-07-12 Monica H svarar Lipsa D
    Hej Lipsa !

Så härliga och varma rekommendationer !!
    Det har varit en ära att få ha dig som elev, alltid så engagerad, fokuserad vid varje körlektion.
    Och eftersom du körde intensivt så får man resultat snabbare, vi saknar dig redan !!
    Ramy, Kardo och jag önskar dig lycka till med allt !!!
  • 2019-06-26

Felix H skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    Köpte några körlektioner. Blev fantastiskt bemött och lärarna var väldigt bra. Läs mer
    2019-06-26 Monica H svarar Felix H
    Hej Felix !
    Grattis än en gång till ditt körkort !!
    Det har varit härligt att ha dig som elev och vi önskar dig all lycka i framtiden !
  • Edmund D

2019-06-17

Edmund D skrev om B-körkort en del av Helenelunds Trafikskola
    I took the B-körkort driving lessons and risk 1 with Ramy at Helenlundstrafikskolan. He was an extremely good teacher and knew exactly how to guide the lessons and help me through the learning according to my abilities. He was always calm and supportive and had a long-term plan which delivered a first-time pass! Monica on reception and administration was equally helpful and kind and always had the answers to my questions - I highly recommend this driving school! Läs mer
    2019-06-18 Monica H svarar Edmund D
    Hello Edmund !
    Thank you so much for your recommendations.
    It has been so good to have you here on our trafficschool, and we miss you already.
    Always in a happy mood and eager to study.
    Get out on the roads now !!
B-körkort
Handledarutbildning