Rekommenderat företag 2016 - Hemfrid

Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp i Stockholm.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1063 kunder tycker om Hemfrid

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hemfrid
    Vår städare är fantastisk. Noggrann och trevlig.
  • Göran R
    Göran R skrev om Hemfrid
    Städningen upplevs som hyfsad men med viss ojämn kvalitet beroende på person. Men inga allvarliga klagomål.
    Kanske vi har det lite stökigt vilket kan upplevas som svårstädat.
  • Malin S
    Malin S skrev om Hemfrid
    Haft städning i flera år och ibland köpt storstädning. Vi är mkt nöjda!
  • Anette W
    Anette W skrev om Hemfrid
    jag har en Eva som kommer till mig varannan tisdag och hon är det bästa som hänt mig. Jag litar helt på hemfrid, det känns tryggt och säkert. De är vänliga, de levererar, ordentliga, miljövänliga, flexibla, hjälpsamma - allt.
  • Emma D
    Emma D skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med vår städning
  • Sven Erick A
    Sven Erick A skrev om Hemfrid
    Städning (varannan vecka), fönsterputsning (1 gång).
    Övervägande positivt.
    Periodvis för stor personalomsättning och bristande språkkunskaper hos personalen.
  • Erik B
    Erik B skrev om Hemfrid
    Bra bemötande. Viss personalomsättning bland städarna.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Hemfrid
    Bra bemötande från företagets administratörer.
    Tycker inte om de obligatoriska rengöringsmedlen, de är alldeles för mycket parfymerade. Jag använder annars alltid neutrala rengöringsmedel.
    Fick aldrig upplysning om att städerskorna inte får torka damm ovanpå skåp och bokhyllor, dåligt! Man ska inte behöva begära storstädning för att få alla ytor dammade.
    Inte helt nöjd med vikarierna, särskilt den som blev hämtad av en kollega (för ett annat städuppdrag) en halvtimme före arbetstidens slut och dessutom missade helt att städa det ena badrummet.
    Jag anser att städningen är förhållandevis dyr och städerskorna har inte justa villkor, jag intervjuar dem alla!
    2017-01-23 Elinor S svarar Elisabeth E
    Hej Elisabeth,
    Tack för din feedback. Det är sant att städmedlen är milt parfymerade men vi har varit mycket sparsamma så att de även ska fungera bra för en allergiker. Du har också rätt i att vi inte städar över skåp på en vanlig veckostädning då vi behöver använda stege. Jag är helt enig med dig att du skulle ha fått den informationen vid första mötet med oss. Det är standard.
    Har du specifika synpunkter på något städtillfälle som inte funkat eller har frågor kring våra arbetsvillkor är du varmt välkommen att höra av dig till din områdeschef. Hemfrid har över 2000 medarbetare och vi gör regelbundna medarbetarundersökningar för att ta reda på trivselnivå och om det finns saker man inte är nöjd med. Detta följer vi naturligtvis också upp så att vi får personal som är glada och stannar länge hos oss.
    Fortsatt trevlig dag,
  • Olof J
    Olof J skrev om Hemfrid
    Kund sedan länge, drygt 15 år. Vi har köpt städning, ibland storstädning, fönsterputs o flyttstädning. Hemfrid har hela tiden utvecklats på ett bra sätt. Har lyckats väl med att utbilda sin personal. Min upplevelse är att kvalitén hela tiden har blivit bättre, på hemfridarna, administrationen mm.
    2017-01-23 Elinor S svarar Olof J
    Hej Olof,
    Tack för din rekommendation! Det är jättekul att höra att vårt arbete med att städning bli ännu lite bättre på det vi gör märks. Kul att du är nöjd.
  • Karin S
    Karin S skrev om Hemfrid
    Har städning varannan vecka, 5 timmar per gång. Håller städningen på en accepterad nivå. Det var bättre i början, då kändes det rent och luktade gott! Nu märks det inte så mycket, men det kanske är att jag har vant mig. Tycker iofs att det är lite slarvigt ibland och jag får alltid städa lite efter att de gått...
    2017-01-23 Elinor S svarar Karin S
    Hej Karin,
    Tack för din feedback! Du ska inte städa efter vi har gått. Hör av dig till din områdeschef så att ni kan gå igenom ditt städupplägg. Vi vill att du ska vara helt nöjd.
  • Jennie E
    Jennie E skrev om Hemfrid
    Superbra service och flexibel ombokning via app. Alltid bra utförd städning oavsett om det är ordinarie städare eller vikarie.
    2017-01-23 Elinor S svarar Jennie E
    Hej Jennie,
    Tack för din rekommendation! Det är alltid lika trevligt att höra när kunder är nöjda.
    Önskar dig en fin vecka!
  • Agnetha E
    Agnetha E skrev om Hemfrid
    Alltid nöjd,
    Bra och snabb respons på frågor e dy
    Vi kommer fortsätta många år till som köpare av era tjänster! Med vänlig hälsning, Agnetha
    2017-01-23 Elinor S svarar Agnetha E
    Hej Agnetha,
    Så härligt att höra att du är så nöjd! Tack för att du delade med dig.
    Trevlig vecka,
  • Anders S
    Anders S skrev om Hemfrid
    Hej, i början var bemötandet bra. Vi köpte produkter rekommenderade av företaget. Den första tiden fungerade inte städningen pga av dålig utbildning av städpersonalen som utförde städningen. Chefer ställde sig frågande till vår kritik. Vi fick ny städpersonal som fungerade utmärkt en tid. Sedan byttes personal igen och då återkom tidigare problem. Vi upplever att det inte finns en ordentlig grundutbildning för personalen och att det saknas uppföljning av städningens kvalitet. Vårt tidskonto för innestående städtid som vi betalt för schabblades också bort med diverse konstiga bortförklaringar. Det är uppenbart att Hemfrid inte står för kvalitet utan bara vill tjäna pengar. Vi rekommenderar inte det här företaget till någon. Vänligen familjen Schöön
    2017-01-23 Elinor S svarar Anders S
    Hej Anders,
    Tack för din feedback. Det är uppenbart att vi inte kunnat leva upp till dina förväntningar och jag förstår att du är besviken. För oss är kundernas nöjdhet allt. Vår ambition är att leverera den bästa kvaliteten och hjälpa våra kunder till en enklare vardag. Om vi inte hade haft det som mål hade vi inte funnits i branschen.
    Önskar dig en fortsatt bra dag,
  • Marie A
    Marie A skrev om Hemfrid
    Jag anlitar Hemfrids städtjänst sedan ett halvt år tillbaka. Jag blev bra bemött vid introduktionsmötet och tycker att jag har bra, personlig kontakt med vår städhjälp Aduba. Jag har köpt Hemfrids städprodukter och jag upplever dessa som bra.
    2017-01-23 Elinor S svarar Marie A
    Hej Marie,
    Stort tack för din rekommendation. Kul att du är nöjd!
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Hemfrid
    Administrativt har det funkat bra, snabba svar och viljan att tillmötesgå önskemål och ändra sådant som inte upplevs bra med städningen har varit bra.
    Lite ojämnt med städresultaten under den tid vi varit kunder, men vi är medvetna om att det är svårt att hitta personal som är bra och få de bästa att stanna. Det är väl den typen av jobb? De personer vi har varit väldigt nöjda med har slutat, men nu har vi fått en ny som vi hoppas skall stanna. Det känns lite tveksamt att släppa in nya personer i hemmet hela tiden också, det känns inte helt tryggt.
    2017-01-23 Elinor S svarar Ulrika J
    Hej Ulrika,
    Tack för din feedback. Förstår att man kan känna en viss osäkerhet att släppa in någon i sitt hem men vi är väldigt noga med vilka som vi anställer och har otroligt duktiga rekryterare. Hoppas ändå ni får behålla er nuvarande hemfridare länge!
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Hemfrid
    Hemfrid skulle vinna mycket på att att inte gå ut med information som det senare blir svårt att hålla. Tex att det alltid kommer samma person hem. Det var allt för många nya som kom och städade och anledningen till att jag säger upp tjänsten.
    2017-01-23 Elinor S svarar Kerstin S
    Hej Kerstin,
    Tack för din feedback. Vår ambition är att du som kund ska ha samma hemfridare som kommer, men vi kan inte garantera att en hemfridare inte väljer att sluta, är sjuk eller vill ta semester. Det låter som att du har haft lite otur och det är naturligtvis tråkigt att höra. Välkommen tillbaka som kund om du ångrar dig!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Hemfrid
    Jag är nöjd med de kontakter jag haft med Hemfrid. Inte minst beror det på den person som nu under ett par års tid hjälpt till med hämtning av mina barn, Ariam Beine. Hon är fantastisk på alla sätt och jag känner fullt förtroende för henne.
    2017-01-23 Elinor S svarar Jonas N
    Hej Jonas,
    Så trevligt att läsa att det funkar så bra med er barnpassare! Guldstjärna till henne.
  • Per H
    Per H skrev om Hemfrid
    Jag upplever Hemfrid som professionella i service/bemötande och har bra kvalité i utförandet.
    2017-01-23 Elinor S svarar Per H
    Hej Per,
    Vad kul att du är så nöjd! Stort tack för din rekommendation.
  • Karin W
    Karin W skrev om Hemfrid
    Hemfrid är alltid serviceminded mot mig som kund. Lyhörd. Försöker alltid tillgodose mina behov - t ex om jag vill ha min hemfridare till extra timmar annan dag än vanligt, så försöker de alltid se till det.
    2017-01-23 Elinor S svarar Karin W
    Hej Karin,
    Vad härligt att du upplever att vi är tillmötesgående och flexibla! Stort tack för att du delade med dig.
  • Nicklas J
    Nicklas J skrev om Hemfrid
    Fungerar bra, informativa och seriösa vid eventuella problemställningar, jag och mina sambo tillbringar mycket tid på träning i olika former och tiden vi har tillsammans skall inte spenderas på städning. Hemfrid hjälper oss att öka mängden av kvalitetstid ä, rekommenderas
  • Joakim Ƒ
    Joakim Ƒ skrev om Hemfrid
    Vi tycker att Hemfrid är bra och vår städare Maria städar mkt bra.
    2017-01-23 Elinor S svarar Joakim Ƒ
    Hej Joakim,
    Kul att höra och vad roligt att ni trivs med Maria!
  • ≈sa P
    ≈sa P skrev om Hemfrid
    Jag är supernöjd med tjänsterna och valde Hemfrid för att de har kollektivavtal.
    2017-01-23 Elinor S svarar ≈sa P
    Hej!
    Det var ett bra val, tycker vi! Kollektivavtal har vi haft från start. Kul att du gillar våra tjänster.
  • Stellan S
    Stellan S skrev om Hemfrid
    Inget tjafs med tider. Är den ordinarie städerskan sjuk eller annat kommer en vikarie. Allt fungerar smärtfritt och det är tydlig information om något ändras. Det ser städat och fräscht ut när man kommer hem. Saknar dock att man inte skurar golven.
    2017-01-23 Elinor S svarar Stellan S
    Hej Stellan,
    Kul att du är så nöjd! Självklart kan vi torka golven. Hör av dig till din områdeschef så löser vi det!
  • Lena W
    Lena W skrev om Hemfrid
    Lätta och trevliga att ha att göra med, håller sig till det vi kommit överens om meddelar och informerar om det är några förändringar.
    2017-01-23 Elinor S svarar Lena W
    Hej Lena,
    Tack för din rekommendation. Vad kul att du är så nöjd med oss!
  • Adela ≈
    Adela ≈ skrev om Hemfrid
    Fantastiskt bemötande vid avbokningar/ombokningar samt beställningar av nya tjänster.
    2017-01-23 Elinor S svarar Adela ≈
    Hej Adela,
    Så roligt att läsa att du är så nöjd med vårt bemötande! Tusen tack för att du delade med dig.
  • Monica H
    Monica H skrev om Hemfrid
    Städning varannan vecka med start under 2016.
    2017-01-23 Elinor S svarar Monica H
    Hej Monica,
    Tack för ditt omdöme! Hoppas att du ska fortsätta vara kund hos oss.
  • Karolina K
    Karolina K skrev om Hemfrid
    Allt funkar bra, service och kontaker. Mycket nöjda.
    2017-01-23 Elinor S svarar Karolina K
    Hej Karolina,
    Toppen! Kul att du är så nöjd med oss. Tack för din rekommendation.
    Önskar dig en bra dag!
  • Wiveca W
    Wiveca W skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med Hemfrids bemötande. Vi har alltid fått snabbt svar när vi haft frågor, velat avboka samt lägga till städning.
    Vi har hjälp med städning varannan vecka.
    2017-01-23 Elinor S svarar Wiveca W
    Hej Wiveca,
    Tack för din rekommendation och toppbetyget! Vad glada vi bli att du är nöjd.
  • Helena M
    Helena M skrev om Hemfrid
    Har under många år köpt tjänster från Hemfrid. Alltid professionella, serviceminded och personliga i sitt bemötande. Jättenöjd.
    2017-01-23 Elinor S svarar Helena M
    Hej Helena,
    Så roligt att höra att du är så nöjd med oss! Tack för att du delade med dig.
    Ha en fin vecka,
  • Staffan W
    Staffan W skrev om Hemfrid
    Bara bra erfarenhet av Hemfrid.
    2017-01-19 Elinor S svarar Staffan W
    Hej Staffan,
    Fint att höra! Tack för att du delade med dig.
  • Lars-åke L
    Lars-åke L skrev om Hemfrid
    Vi har 100% förtroende för Hemfrid. Vi fick en alldeles fantastiskt städerska från början och har fått behålla henne hela tiden. Så värdefullt!
    När hon städat är de härligt att komma hem och öppna dörren.
    2017-01-19 Elinor S svarar Lars-åke L
    Hej Lars-Åke,
    Tack för ditt förtroende. Vi blir så glada av att höra att du är nöjd, njuter av ett städat hem och förhoppningsvis en lite enklare vardag.
  • Susanna L
    Susanna L skrev om Hemfrid
    Jag har köpt städtjänster från Hemfrid under flera års tid i 2 olika bostäder.
    Bemötandet från arbetsledning och "Hemfridare" har genomgående varit mycket bra och korrekt. Alltid snabb återkoppling och punktliga besök. Kvalitén på städningen är utmärkt. Jag uppskattar att Hemfrid satsar på miljövänliga trasor och rengöringsmedel. Det bästa är dock att jag är trygg med att personalen har det bra och är försäkrade samt får undervisning i svenska vid behov. Vid några tillfällen har jag haft synpunkter och vid något tillfälle har något gått fel. Då har jag alltid fått rättelse/information/kompensation utan dröjsmål. TACK!
    2017-01-19 Elinor S svarar Susanna L
    Hej Susanna,
    Tack för ditt fina omdöme och för din feedback till oss. Vad glada vi blir att du är nöjd och har varit kund hos oss så länge!
  • Margareta U
    Margareta U skrev om Hemfrid
    Nu frågar ni lite för ofta...
    Bra städning. Pålitliga. Bra att ha att göra med när jag ringer. Hopplös redovisning av tid (+/-) som är väldigt svår att förstå och inte förmedlas tillräckligt ofta (lämpligt 2 - 4 ggr/år).
    2017-01-19 Elinor S svarar Margareta U
    Hej Margareta,
    Tack för din feedback. Frågar man inte får man ingenting veta heter det ju. Men tack för ditt tålamod med oss!
  • Christopher H
    Christopher H skrev om Hemfrid
    Bra kvalité på städning och trevlig personal.
    2017-01-19 Elinor S svarar Christopher H
    Hej Christopher,
    Kul att du gillar oss! Tack för att du delade med dig!
  • Fredrik D
    Fredrik D skrev om Hemfrid
    Bemötandet har varit bra.
    Jag är mycket missnöjd att man får betala halva städavgiften när man avbokar eller ombokar städningen.
    Bra att företaget har kollektivavtal.
    2017-01-19 Elinor S svarar Fredrik D
    Hej Fredrik,
    Tack för ditt omdöme! Det stämmer inte helt det du skriver om avbokningen. Så länge du bokar av 5 dagar innan tillfället behöver du inte betala något. Det här ska framgå i informationen som du fick när du blev kund hos oss. Försök komma ihåg det till nästa gång det blir ändrade planer, så ska det inte vara några problem!
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Hemfrid
    Har haft städning varannan vecka i ca 1,5 år och det har fungerat mycket bra. Vid frågor och ev problem har kontaktpersonen varit snabb att återkoppla och tillmötesgående.
    2017-01-18 Elinor S svarar Mattias R
    Hej Mattias,
    Härligt att läsa ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd! Tack för att du delade med dig.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Hemfrid
    Vi är väldigt nöjda med städningen. Det är skönt att komma hem när allt skiner och luktar gott. Negativt är att det är stor personalomsättning. Vi har varit tvingade att byta städare flera gånger. Vid ett tillfälle ville vi själva byta då vi inte alls var nöjda efter första besöket. Detta ordnades på ett utmärkt sätt.
    2017-01-18 Elinor S svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Tack för det fina omdömet och din feedback! Vi vill också att våra hemfridare ska stanna länge men vi accepterar och uppmuntrar dem också när de vill gå vidare - till studier, inom företaget eller andra utmaningar. Hoppas du ska vara fortsatt nöjd med din städning!
    Ha en fin eftermiddag och kväll,
  • Anna Karin T
    Anna Karin T skrev om Hemfrid
    Vill kunna köpa städprodukter dirket via min städpersonal och inte beställa med fraktavgift
    2017-01-18 Elinor S svarar Anna Karin T
    Hej Anna-Karin,
    Tack för din feedback. Det skulle vi kunna göra men vi har valt att underlätta för våra hemfridare som annars hade fått mycket att bära på. Hoppas du tycker det känns okej.
  • Jacob H
    Jacob H skrev om Hemfrid
    Alltid väl städat på rimlig tid. Något dyrare än vissa andra alternativ men resultatet överväger.
    2017-01-18 Elinor S svarar Jacob H
    Hej Jacob,
    Kul att höra att du är nöjd med städningen! Tack för rekommendationen.
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Hemfrid
    Nöjd! Levererar det som är förväntat.
    2017-01-18 Elinor S svarar Bengt B
    Hej Bengt,
    Fint att höra! Tack för att du delade med dig.
    Fortsatt trevlig dag,
  • Per J
    Per J skrev om Hemfrid
    Bra introduktion.
    Bra städning av ordinarie personal, lite sisådär när det kommer in vikarier (sämre städat, fusk med tider).
    Svårt att få till ändringar vid sjukdom/helgdagar, men har blivit lite bättre på senaste tiden.
    2017-01-18 Elinor S svarar Per J
    Hej Per,
    Tack för din feedback. Vi tar till oss av den för att bli bättre! Fint att höra att du tycker den ordinarie städningen funkar bra.
  • Cecilia E
    Cecilia E skrev om Hemfrid
    Har köpt städning i många år. Är nöjd med den och har haft en bra dialog med den ansvariga.
    2017-01-18 Elinor S svarar Cecilia E
    Hej Cecilia,
    Kul att höra! Tack så mycket för att du delade med dig.
  • Cathrin U
    Cathrin U skrev om Hemfrid
    Hemfrid har fungerat bra från början. Det har gått bra att ändra tider vid behov.
    2017-01-18 Elinor S svarar Cathrin U
    Hej Cathrin,
    Tack för det fina betyget! Vad kul att allt fungerar bra hemma hos dig och att vi motsvarar dina förväntningar.
  • Pia L
    Pia L skrev om Hemfrid
    Helhetsintrycket är inte proffsig städning då det
    varierar mycket på personalen. Det missas ofta saker och upplevs genomgående slarvigt.
    Ofta snabbare dammigt igen efter någon dag sen Era egna produkter används.
    2017-01-18 Elinor S svarar Pia L
    Hej Pia,
    Tack för din feedback! Så som du beskriver det ska det inte kännas. Hör av dig till din områdeschef så att vi kan komma fram till ett bättre upplägg.
  • Jim O
    Jim O skrev om Hemfrid
    Initialt bemötande har varit bra. Vi har städning två gånger i veckan, och även städarna bemöter oss så gott de kan utifrån deras språkkunskaper. Mindre bra är att språkkunskaperna genomgående har varit begränsade. De kan utföra sitt jobb, inga anmärkningar där, men troligen skulle de flesta vinna på att prata svenska utanför sitt jobb. Kanske kan Hemfrid anordna aktiviteter för de anställda där man pratar svenska? Vidare har vi ibland bytt städerskor lite för ofta.

Totalt är jag nöjd med Hemfrid, men tjänsten är inte märkbart bättre än andra.
    2017-01-18 Elinor S svarar Jim O
    Hej Jim,
    Tack för ditt omdöme och din feedback till oss! Språkkunskaper är naturligtvis viktiga, därför erbjuder vi och uppmuntrar våra medarbetare att lära sig svenska, vilket de också har möjlighet att göra på arbetstid. Men jättebra idé om att ordna fler aktiviteter som främjar språkinlärning! Vi får fundera vidare på den.
  • Kimmo L
    Kimmo L skrev om Hemfrid
    Bemötandet och resultatet var bra.
    Priset var för högt för mig.
    Ibland svårt att få kontakt via telefon.
    2017-01-18 Elinor S svarar Kimmo L
    Hej Kimmo,
    Tack för din feedback! Den tar vi till oss av.
  • Oskar M
    Oskar M skrev om Hemfrid
    Professionellt. Inget fuffens. Kollektivavtal och språkutbildning för städarna. Priset lite i överkant men jag upplever att det är värt det.
    2017-01-18 Elinor S svarar Oskar M
    Hej Oskar,
    Tack för ditt omdöme. Så roligt att läsa att du upplever oss som professionella och att du uppskattar vår personalpolitik! Vi tycker det är superviktigt.
  • Linda M
    Linda M skrev om Hemfrid
    Hemfrid är professionella och flexibla. De utför den städning vi ber om.
    2017-01-18 Elinor S svarar Linda M
    Hej Linda,
    Tack för din rekommendation! Vad glada vi blir att du är nöjd och upplever att vi är flexibla.
  • Teija A
    Teija A skrev om Hemfrid
    Det var bättre tidigare. Nu upplever jag er ostrukturerade. Olika kontaktpersoner. Ingen återkoppling vid utebliven städning eller vid klagomål. Jag är inte helt nöjd med städningen. .
    En städerska hinner stryka nästa hinner inte alls :-(
    Jag har övervägt att byta bolag
    2017-01-18 Elinor S svarar Teija A
    Hej Teija,
    Tack för din feedback. Tråkigt att vi inte lever upp till alla dina förväntningar. Ibland blir det personalbyte, men vi hoppas ju såklart att det inte ska påverka mer än vad det behöver göra - det vill säga att det kan ta en liten stund att bli "varm i kläderna". Jag rekommenderar dig att höra av dig till din områdeschef igen. Vi ska alltid återkoppla till kund, och det låter som det har blivit en olycklig miss. Hoppas du ger oss en chans att hitta en bättre lösning hemma hos dig!
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Hemfrid
    Proffsigt bemötande från början till i nuläget. Vi har städning varje vecka och är väldigt nöjda.
    2017-01-18 Elinor S svarar Magnus O
    Hej Magnus,
    Tack för ditt omdöme! Så kul att du är nöjd med oss.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm