Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 2043 rekommendationer
Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
4.4/5

Läs vad 2043 kunder tycker om Hemfrid

• JOSEFIN F
    JOSEFIN F skrev om Hemfrid
    Anlita inte hemfrid om du vill att flyttstädningen ska gå igenom!

Anlitade hemfrid i december 2017 för en flyttstädning. Städfirman ringde en timme tidigare än utsatt tid och sa att de hade städat färdigt och gick därmed därifrån. Flyttstädningen blev sedan inte godkänd av hyresgästföreningen, varken spis eller ugn, badrum, golv, köksluckor, avtorkning av väggar och tak var städat ordentligt. Välj en annan firma! Läs mer
    2018-02-15 Elinor S svarar JOSEFIN F
    Hej Josefin,
    Tack för din feedback. Det låter som att det inte alls gick rätt till. Jag förutsätter att du varit kontakt med oss angående detta och att vi kunna åtgärda det? Annars ber jag dig höra av dig till oss.
    Tack,
    Elinor på Hemfrid
  • Göran L
    Göran L skrev om Hemfrid
    Tack för en fantastisk flytt, underbart att få hemmet packat av 3 glada grabbar, nästa dag packade dom 2 bilar, bar upp och placerade ut allt perfekt. Hela tiden trevliga och väldigt försiktiga om våra saker. Uppskattade att hela jobbet gjordes med ett fast pris. Hanterade dessutom hämtningen av tomma kartonger perfekt. Läs mer
  • Lina I
    Lina I skrev om Hemfrid
    Under ALL KRITIK.

Vi flyttade in i en lgh i fredags som Hemfrid ”flyttstädat”.

Vi har knappt varit i lgh sedan dess, bara sovit i princip då vi båda jobbat massor och haft andra åtaganden på kvällarna.
    Idag efter jobbet började jag plocka upp lite i köket och runtom och blir fruktansvärt besviken på städningen.

Elementen är inte ordentligt rengjorda (synliga fläckar på dem), det första jag fick göra på fredagen när städfirman åkt var att skrubba rent badkaret då det var avlagringar kvar, tydligt synliga och gråaktiga.

De har inte ens torkat av eller rengjort köksfläkten (synligt snuskigt smutsig så jag förstår inte hur man kan missa, speciellt när man torkat av kåpan. Om man inte rengör filtret av ngn anledning så kan man väl ändå torka av runtomkring), eller torkat under köksskåpen där lamporna sitter ovanför diskbänken.
    På samtliga handtag i hela lgh där det varit smuts är det kvar, väldigt lätt att se och det går även att känna på vissa ställen (vidrigt). De har inte torkat av ordentligt på tex gardinstången/fästena, det är alltså synliga dammtussar. Det va fläck på badrumsspegeln är smuts på kaklet nere vid golvet i badrummet.

Jag frågade om de gjorde rent fläckar på väggar, de sa ja, fläckar är kvar.

Kan absolut inte rekommendera dem vidare. Läs mer
  • Hjördis B
    Hjördis B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag tycker att de fungerar utmärkt. Läs mer
  • Stina T
    Stina T skrev om Hemfrid
    Vilken servicemedvetenhet idag! Ni var mina vardagshjältar idag när jag blev utelåst kl 8 på morgonen efter att ha varit på gymmet tidigt och inte tagit med nycklarna. Mannen min hann åka till skolan han undervisar på och satt med en sjätteklassare han inte kunde släppa med blicken! Jag är så tacksam över att teamet i Solna (Marta och Silvia) tog sig tiden att åka ut till Sollentuna för att fiska upp nycklarna från våran Hemfridare och sen åka tillbaka för att låsa upp åt mig! Ni har våra varmaste rekommendationer, vi kunde inte vara mer nöjda med er servicekänsla! Stina Tang & Daniel Yen Läs mer
  • Erling E
    Erling E skrev om Hemfrid
    Lustigt... När man scrollar ner den här listan... Så fort det kommit en negativ recension så dyker det plötsligt upp 10 positiva recensioner postade nästa dag, samtliga bestående av två glättiga meningar i samma stil, av personer utan profilbild med "typiska" namn. Märkligt sammanträffande.. Ännu märkligare att det kan trilla in 10-20 femstjärniga recensioner en och samma dag. Hur många flyttar egentligen via Hemfrid en typisk månad? Hela Sveriges befolkning?

PS. Gäller flyttservice. Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Flyttservicen på Hemfrid levererade perfekt service. Bra kommunikation inför flytten, lån av kartonger (inkl. lämning och hämtning av kartonger) gick smidigt, tider hölls, och trevlig personal som packade ihop lgh. Läs mer
  • Berit E
    Berit E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Hej! Bra bemötande, trevlig personal, bra samarbete. Allt genomfördes punktligt! / Berit Edvinsson Läs mer
  • Wanda J
    Wanda J skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mkt nöjd ! Bra service och trevlig bemötande . Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bara nyttjat städning i hemmet. Snabbt att komma igång med abonnemang och bra upplägg med timbank för eventuellt andra tjänster eller storstäd.
    Jämn kvalitet på städning, som kan förväntas.
    Gillar att de använder sig av egna produkter som känns sunda och skonsamma för personerna som använder dem. Läs mer
  • Magne H
    Magne H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Lite haltande. Hemfrid har svårt att hålla utlovad kvalitet.
    Devisen, lova aldrig mer än du kan hålla.
    Vi har dock fått svar och respons de gånger som vi klagar på utebliven leverans, kundnöjdhet etc. Läs mer
  • Annika W
    Annika W skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Proffsigt och trevligt bemötande och genomförande av vår flytt ! Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Lite krångligt under inkörsperioden. Känns som om man måste vara hemma och med de tre-fyra första gångerna. En del för mig självklara saker görs inte som mest har med ytskikt att göra.
    Bra bemötande annars och trevlig personal. Läs mer
  • Sonja A
    Sonja A skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Är mycket nöjd både med bemötande vid beställning och med killarna som skötte packning och flyttning. Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket bra bemötande. Speciellt tack till Bror och Dick för mycket bra service, Dick som speciellt åkte och hämtade flyttkartonger som saknades i flyttbilen. Flyttkillarna var väldigt trevliga och hjälpsamma. Bland flyttkillarna finns arbetsledarämnen som visade goda tecken på planering, organisation och ledarskap.
    Pga trång enkelriktad gata kunde flyttbilen inte parkera vid adressen vilket medförde att flyttgods tvingades placeras på trottoar. Flyttbilen skulle komma senare vilket fick till följd att tiggare stal saker därifrån. Det påtalades till Bror. Läs mer
  • Elena A
    Elena A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bemötandet är trevligt, men än så länge lever de inte upp till förväntningarna.
    Vi har hemstädning varje vecka och är inte nöjda, varje gång vi påtalar detta, lovar de att det ska åtgärdas och sen händer det inget. Läs mer
  • Malin T
    Malin T skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Proffsiga, i tid och effektiva. Service minded. Läs mer
  • Anette L
    Anette L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Pakkingen tilsvarte ikke forventningene og dette er konpensert. Flytt og städning, veldig bra. Generellt trivelig og bra service nivå på personal. Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Snabba, noggranna, trevligt bemötande. Inget gick sönder heller:) Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Bra och duktiga killar. Kom i tid, tog sig tid och löste situationen. Läs mer
  • Henrik T
    Henrik T skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Allt funkade mycket bra. Några nedsmutsningar åtgärades utan kostnad Läs mer
  • Kent S
    Kent S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Utmärkt! De kom på utsatt tid och gjorde allt enligt förväntan, de var trevliga och försiktiga med allt som flyttades. Jag är riktigt nöjd med deras uppdrag! Läs mer
  • Margit A
    Margit A skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi har redan svarar. De kom på tid, var snabba och effektiva. Läs mer
  • Anna-maria E
    Anna-maria E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Smidig bokning
    Trevliga och tillmötesgående säljare och arbetsledning.
    Några av "gubbarna" direkt otrevliga och raka motsatsen till service-minded. Dessvärre är det mötet med den/dem man minns.

Ok leverans. Några kvarglömda grejer och några saker som gick sönder och väggar/dörrposten som blev skavda.
    Höll tiderna bra. Läs mer
  • Björn M
    Björn M skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Flytten fungerade alldeles utmärkt och gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Trevligt bemötande. Punktliga och snabba. Läs mer
  • Margareta T
    Margareta T skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Absolut toppen! Mycket duktiga, kunniga, försiktiga, starka, oerhört serviceminded och hjälpsamma samt vänliga och snälla killar som gjorde jobbet. Vi är mycket nöjda och priset var helt okej. Bättre service får man leta efter, åtminstone när det gäller de tre killar som flyttade åt oss. Arbetsledaren var dessutom mycket ansvarstagande. Läs mer
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Kanonbra på alla vis, jag har städning varannan vecka och det sköts exemplariskt. Läs mer
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi blev positivt överraskade av att det kom fem personer och två lastbilar. De var noggranna, trevliga och snabba. Har aldrig flyttat så snabbt tidigare. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Gunhild B
    Gunhild B skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    De var snabba och effektiva. Läs mer
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Väldigt trevligt bemötande och de levde mer än väl upp till mina förväntningar. Enormt tillmötesgående såväl kontorspersonal som personalen som arbetade vid flytten. flyttpersonalen var även enormt varsamma och försiktiga med mina saker, fantastiskt duktiga Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Gott bemötande och bra kommunikation. Jag har minimi städning men sitter stort förde på hjälpen då jag reser mycket. Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Utomordentligt positiv! Vad jag än behövde, och det var emellanåt ganska mycket, så fick jag svaret:" Det fixar vi!" Och det gjorde de också. VI hade ganska komplicerade förhållanden, men allting löstes. Snabbt, Glatt, Effektivt. Läs mer
  • Madeleine G
    Madeleine G skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi är supernöjda med flytthjälpen och flyttstädningen! Alla var hjälpsamma, försiktiga med våra saker och det gick smidigt. Högsta betyg! Läs mer
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Hemstädning var 14 dag. Fantastisk personal vänlig. Har samma flicka utom vid semester. Bra kontakt. Mycket noggran. Jag är helnöjd. Kan uppstå lite problem vid vikarier som att missar finns men inga större problem. Läs mer
  • Anette J
    Anette J skrev om Städservice en del av Hemfrid
    bemötande har varit bra, men förstår inte hur vi har fått 9 tim minus på kontot då vi har avbokat en tid och borde ligga på plus....annars är det ok... Läs mer
  • Marie A
    Marie A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra bemötande hos företagets kontakt. Varannanveckas städningen mycket bra utförd. Förtroendeingivande! Läs mer
  • Moa L
    Moa L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Smidigt och snabbt. Jättebra att få låna flyttkartonger. Flytten gick snabbt och flyttgubbarna slet på bra. Kanske något dyrt men värt varenda krona att slippa bära själv. Läs mer
  • Malin D
    Malin D skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Proffsigt och vänligt bemötande på alla sätt. Vi är mycket nöjda och har stort förtroende för Hemfrid. Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Väldigt proffsigt. Bra attityd, bra respons vid klagomål och bra bokningsschema online. Läs mer
  • Torbjörn P
    Torbjörn P skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Kanonservice, både vid bokning och killarna som flyttade.
    Extraplus till flyttkillarna, dom både var oerhört hjälpsamma, positiva och duktiga.
    Ni överträffade verkligen mina förväntningar! Läs mer
  • Ann F
    Ann F skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Det var den sämsta flytt jag någonsin varit med om. Flyttpojkarna kunde inget om möbler, hade sönder två lampor och skrapade ytor. Jag kommer aldrig att rekommendera Hemfrids flyttservvice. Läs mer
    2017-08-16 Elinor S svarar Ann F
    Hej Ann,
    Tack för din feedback. Det låter inte som du har haft den upplevelse av Hemfrid som vi eftersträvar. Hör av dig till oss så att vi får reda ut vad som gick snett och så att vi får åtgärda dig. Hör av dig till din kontaktperson hos oss. Det går också bra att ringa vår kundtjänst på 0200 11 45 50 eller mejla till info@hemfrid.se.
    Allt gott,
    Elinor på Hemfrid
  • Reneé L
    Reneé L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    De var mycket tillmötesgående, men hade rört till det med schemat, så drt tog längre tid än beräknat. Men de ställde upp med extra personal och ett gott humör. Bra betyg med andra ord! Läs mer
  • Laura M
    Laura M skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Puntliga, snälla, hjälpsamma, effektiva. Fantastisk, komplett service. Om man kan inte göra något själv för vad som helst anledning, då kommer man inte ens behöva röra en ena sak. Läs mer
  • Helena N
    Helena N skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Jättebra och proffsigt. Allt gick utan problem. Läs mer
  • Line E
    Line E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket nöjd! De ställde upp med mycket kort varsel och utförde jobbet utan problem. Läs mer
  • Britt R
    Britt R skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi har ingenting att anmärka på. Hjälpsamma och bra vid flytten.
    Vi kommer säkerligen att återkomma om vi behöver hjälp. Läs mer
  • Annie N
    Annie N skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Nkt trevlig och snabb kontakt, dock strul med bokningar och tider. Försat omgången jag använda företaget städade de ok, nu andra gången inte lika välstädat. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Fick bra bemötande, de var trevliga och effektiva. Läs mer
  • Nedim B
    Nedim B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag tog kontakt med Hemfrid och ville köpa hushållsnära tjänster från dem. De gjorde ett hembesök och vi gick igenom vad som ingår och steg för steg vad som skulle göras etc. Jag tycker inte att de lever upp till kvaliten på tjänsten som de ska utföra. detta har påtalats. trots påtalande om att byta personal för att utföra så har man inte gjort det så jag funderar på att byta företag om ingen ändring görs Läs mer

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm