Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt
4.0/5
4.0/5
4.6/5

Läs vad 1768 kunder tycker om Hemfrid

• Luksma O
    Luksma O skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Trevliga,hjälpsamma men kanske lite oförsiktiga med möblerna som hade fått några mindre skador.
  • Krille R
    Krille R skrev om Hemfrid
    Helt ok städning. Kanske överdriver de tiden det tar att städa ett hus. Men resultatet går inte att klaga på. Rent och snyggt blir det.
  • Erik H
    Erik H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Utmärkt och på alla sätt smärtfritt
  • Matz K
    Matz K skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Allt fungerade precis som det skulle. Jag är mycket nöjd.
  • Gun A
    Gun A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Haft Hemfrid c:a ½ år för hemstädning varannan vecka.
    Personalen behöver bättre utbildning om städning av olika material. T ex nystruken handbroderad duk dammsuges inte utan skakas varsamt, vaxpolerat ädelträbord torkas inte med duk som repar, skrivbordsunderlägg av läder och polerade mässingsföremål torkas inte med våt, repande trasa/duk utan med torr, mjuk sådan. Dammsugsborste bör göras ren efter städningen och några ggr under denna. Personalen bör vara mer varsam, så att inte skrapmärken uppstår på möbler och inredning. Detta gäller frf allt vikarierande personal. Diverse rengöringsmedel o d bör skickas ut på beställning av städpersonalen; nu skickas det ut alltför tätt. Vikarier bör undvikas (vi har haft vikarier ungefär lika ofta som ordinarie hemfridare).
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket bra bemötande, trevliga, ordentliga och snabba. Kan varmt rekommendera hemfrid.
    2017-07-12 Elinor S svarar Johanna K
    Hej Johanna,
    Vad kul att du vill rekommendera oss! Härligt att du blev nöjd!
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Trevliga grabbar , som slet och bar.
    2017-07-12 Elinor S svarar Tommy A
    Hej Tommy,
    Kul att du tyckte vi var både flitiga och trevliga! Tack för att vi fick hjälpa dig att flytta.
  • Monica H
    Monica H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Allt fungerade som det skulle.
    2017-07-12 Elinor S svarar Monica H
    Hej Monica,
    Tack för din rekommendation! Härligt att vi levde upp till dina förväntningar.
  • Anna-maria S
    Anna-maria S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Jag fick ett utmärkt bemötande. Också piano hanterades på ett bra sätt. 🙂
    2017-07-12 Elinor S svarar Anna-maria S
    Hej Anna-Maria,
    Kul att vi fick hjälpa dig med flytten och att du blev nöjd! Tack för toppbetyget!
  • Maria R
    Maria R skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Bra bemötande av arbetsledaren , duktiga personer som bar, två lag , inga skor inne, drog ut på tiden pga stor flytt och liten hiss, men inget knorr. Möjligen hade det varit bra och effektivare med två bilar, flyttsträckan var kort.
    2017-07-10 Elinor S svarar Maria R
    Hej Maria,
    Tack för din feedback till oss! Vad kul att flytten gick bra och att du också upplevde att du fick ett gott bemötande!
  • Pia A
    Pia A skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Flyttservicen jag fick av mitt piano hos Hemfrid var snabb, smidig och prisvärd!
    2017-07-10 Elinor S svarar Pia A
    Hej Pia,
    Kul att vi kunde hjälpa dig med pianot! Stort tack för att du delade med dig.
  • Ina J
    Ina J skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Fantastisk hjälp, trevlig personal! Fick offert från målerifirma. Ommålningen skulle kosta 53 000 kr. Vi målade själva och tog hjälp med packning, flytt o flyttstädning istället. Det kostade oss 16 000 kr istället. Och det tråkigaste fick vi hjälp med. Rekommenderas varmt av vår familj!
    2017-07-10 Elinor S svarar Ina J
    Hej Ina,
    Bra drag att anlita oss istället för målerifirman och kul att ni blev så nöjda! Hoppas ni trivs i ert nya hem!
  • Stina E
    Stina E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Tycker att allt flöt bra. Viss väntan på morgonen men bra kontakt innan-, under- och efter flytten.
    2017-07-10 Elinor S svarar Stina E
    Hej Stina,
    Kul att vi fick hjälpa dig med flytten! Tack för din rekommendation och feedback!
  • Anna-karin A
    Anna-karin A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Mycket fint och personligt bemötande från första början. Alltid snabba svar på mailförfrågningar och tydlig information, t.ex. när ordinarie hemfridare inte kan komma etc. Jag har alltid varit nöjd med städningen, och vår hemfridare, som är både duktig och trevlig.
    2017-07-10 Elinor S svarar Anna-karin A
    Hej Anna-Karin,
    Fantastiskt att höra att du är så nöjd med oss - både med städningen och vårt bemötande. Stort tack för din rekommendation och toppbetyget!
  • Annika B
    Annika B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag är otroligt nöjd, de underlättar verkligen vår familjs vardag och Myla som är hos oss är så bra!
    2017-07-10 Elinor S svarar Annika B
    Hej Annika,
    Toppen att du är nöjd med oss och vår stjärna Myla! Att underlätta vardagen för våra kunder är vår största drivkraft. Tack för att du delade med dig.
    Elinor
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag tycker att hemfrid är riktigt bra! Är jättenöjda.
    2017-07-10 Elinor S svarar Kerstin A
    Hej Kerstin,
    Åh så roligt att du gillar oss! Tusen tack för att du delade med dig.
  • Carin B
    Carin B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har upplevt ett intresserat och välkomnande bemötande ända från början.
    Har löpande städning varannan vecka och har även nyttjat storstädning och fönstertvätt. Har varit väldigt nöjd med allt.
    Härligt att också få så många hållbara rengöringsmedel hemlevererat i abonnemanget.
    2017-07-10 Elinor S svarar Carin B
    Hej Carin,
    Tack för toppbetyget och din fina rekommendation. Vad glada vi blir att du är så nöjd med oss!
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Trevligt bemötande.Hjälper gärna till med att lösa problem. Vi har städhjälp v.a. vecka. Vi har också köpt städprodukter som fungerat bra.
    2017-07-10 Elinor S svarar Gunilla A
    Hej Gunilla,
    Kul att du är nöjd med oss, städning och våra produkter! Tack för att du delade med dig.
  • Line A
    Line A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Förste mötet vart en trevlig bemötande och dt kändes tryggt från början.
    Förste städningen var jättebra och jeg tycker dt har fortsatt så.Nu går inte jag o koller om lister har blivit städat men när barnen ser at det et bra städat så er dt nog ett bra betyg från hemfrid!
    2017-07-10 Elinor S svarar Line A
    Hej Line,
    Härligt att till och med barnen tycker det blir extra fint efter vi har varit hemma hos er! Det tycker vi absolut är ett bra betyg. Tack för rekommendationen!
  • Karin A
    Karin A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi får hjälp varannan vecka med städning sedan före jul 2016. Dessutom har vi två gånger sedan dess fått fönstren putsade.
    Jag är väldigt nöjd med städningen det gör att vi veckorna emellan städningen bara behöver dammsuga av golven och ta badrummen. Eftersom Evita tar golven, listerna och alla dammtorkning noga och bra. Vi är mer än nöjda med Evitas städning. Fönstertvätten har också varit ok (men jag skulle gärna önska att även fönsterkarmar och utanpåliggande fönsterbrädor torkades av då).
    Det är lätt att få kontakt med er, produkterna som ingår är också bra!
    2017-07-10 Elinor S svarar Karin A
    Hej Karin,
    Vad kul att du känner dig nöjd! Kul att du också gillar våra städmedel, det gör vi med ;)
    I bokningen av fönsterputs kan du lägga till karmtvätt, så fixar vi naturligtvis det med när vi är på plats!
  • Karolin A
    Karolin A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra bemötande och en vänlig kundsupport. Till en början hade vi trassel med timbanken vilket tog ett tag att lösa, men det löste sig. Vi har 4 h städning varannan vecka och vi är väldigt nöjda med vår ordinarie städare. Det blir riktigt rent!
    2017-07-10 Elinor S svarar Karolin A
    Hej Karolin,
    Så kul att du är nöjd med oss, supporten och din hemfridare! Tack för att du delade med dig!
  • Eva A
    Eva A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Alldeles utmärkt från start, städning varannan vecka av först villa och nu lägenhet.
    Ordning och reda och lätt att komma i kontakt med företaget.
    2017-07-10 Elinor S svarar Eva A
    Hej Eva,
    Härligt att allt går som smort och att du är nöjd! Tack för din rekommendation.
  • Ellen B
    Ellen B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har använt hemfrid i många år för städning av hemmet, fönsterputs, flyttstädning mm. Ofta fungerar det bra men det är helt beroende av den individuella hemfridaren. De som är duktiga gör ett fantastiskt jobb medan andra, ofta vikarier, slarvar och lämnar ett halvfärdigt jobb. Bemötandet från teamledarna skiljer sig också mycket åt. Vissa är otroligt serviceinriktade medan andra inte accepterar kritik. Hemfrid är som ett lotteri kan man säga.
    2017-07-10 Elinor S svarar Ellen B
    Hej Ellen,
    Tack för din feedback! Självklart är våra hemfridares prestation och arbetsinsats jätteviktig. Och oavsett om det är din ordinarie hemfridare eller en vikarie som kommer hem till dig vill vi att du ska vara lika nöjd. Under året kommer vi ta fram en ännu bättre utbildning för våra hemfridare för att alla ska känna sig trygga och duktiga i sin yrkesroll. Vi kommer också jobba med en specialutbildad servicepool som tar alla vikarieuppdrag. Hoppas du kommer uppleva en förbättring!
  • Annika B
    Annika B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Köpt städning var 4:e vecka. Funkar för det mesta bra.
    2017-07-06 Elinor S svarar Annika B
    Hej Annika,
    Tack för din rekommendation. Vi vill gärna höra från din om du har speciella önskemål eller synpunkter på din städning.
  • Christina A
    Christina A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städhjälp. Mycket gott bemötande och hjälpsamhet sedan dag 1.
    2017-07-06 Elinor S svarar Christina A
    Hej Christina,
    Härligt att du är så nöjd med oss! Tack för att du delade med dig!
  • Anja A
    Anja A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Levererar det som är avtalat, punktligt, trevligt, informerar vid avvikelse (när annan städar än ordinarie). Egna bra städprodukter.
    2017-07-06 Elinor S svarar Anja A
    Hej Anja,
    Tack för toppbetyget! Vad kul att du är så nöjd med oss!
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Hemfrid är det sämsta företaget jag någonsin stött på. Man väljer ett stötte välrenommerat bolag som ska sköta städningen hos en och det är enbart trubbel. Städerskan kommer inte, ringer sig sjuk 5 minuter innan man ska vara på plats, vi blir överfakturerade för städning vi inte fått. Tror jag pratat med 4 olika områdesansvariga under min tid som kund hos er. Inte vart det speciellt rent heller. Nej, tyvärr i mig har ni en riktigt missnöjd kund. Jag har även bett personligen om att tas bort från er maillista då jag inte är intresserad av mail från er men inte heller det har Hemfrid lyckats med.
    2017-07-06 Elinor S svarar Sandra A
    Hej Sandra,
    Tack för din feedback, den tar vi till oss av. Det är självklart ledsamt att höra att vi inte levererat enligt dina förväntningar och vi ber om ursäkt för att vi har brustit i hanteringen i de ärenden du nämner. Det ligger alltid i vårt intresse att våra kunder är nöjda med både kontakten med oss på kontoret och kvaliteten på städningen. Och vi brukar oftast kunna hitta lösningar på de synpunkter eller önskemål som våra kunder har. Under det senaste året har vi gjort en del omorganisation för att skapa förutsättningar för en ännu högre servicenivå.
    Att du får mejl från oss trots att du avsagt dig är såklart inte bra och det låter som ett systemfel. Skulle det hända igen får du gärna avregistrera dig via länken som alltid finns med längst ned i våra nyhetsbrev, så kommer du inte få några fler.
  • Inger B
    Inger B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har hjälp en gång /mån. Allt har fungerat bra.
    2017-07-06 Elinor S svarar Inger B
    Hej Inger,
    Så bra att du är nöjd med oss! Tack för rekommendationen.
  • Bo L
    Bo L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket bra. Skulle anlita dem igen.
    2017-07-06 Elinor S svarar Bo L
    Hej Bo,
    Härligt att du blev nöjd med flytten! Tusen tack för att du valde att dela med dig.
  • Annelie P
    Annelie P skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Hemfrids flyttservice är förstklassig. Alla förväntningar när det gäller avtalet stämmer fullständigt. Personalen var otroligt skickliga både vars logistik samt i bemötande.
    Kommer definitivt att använda Hemfrids flyttservice igen om jag skulle behöva i framtiden.
    2017-07-06 Elinor S svarar Annelie P
    Hej Annelie,
    Stort tack för att du delade med dig! Vad kul att du blev nöjd! Vi hoppas naturligtvis att du trivs på din nya adress, men hör av dig om du får för dig att flytta igen ;)
  • Felix Bergström H
    Felix Bergström H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra, har nyss svarat på en annan enkät direkt från Hemfrid , orkar inte utveckla mer
    2017-07-06 Elinor S svarar Felix Bergström H
    Hej Felix,
    Tack för att du svarade på vår årliga kundundersökning! Kul att du är nöjd med oss!
  • Majlis A
    Majlis A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städ ning.
    Proffsig och trevlig personal.
    2017-07-06 Elinor S svarar Majlis A
    Hej Majlis,
    Tack för din rekommendation! Vad kul att du är nöjd med oss.
  • Susan B
    Susan B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har haft städabonnemang varannan vecka. I början var bemötandet jätteproffsigt. Sen där efter var det svårt att få kontakt snabbt och kontinuerlig städning. Vi hade väldigt ofta olika städare med olika noggrannhet, påpekade detta flera gånger utan att det gjordes något åt. Hemfrid är bra på att kompensera felaktigheter dock! Men t ex ville vi ha städning 9.00 men man kunde bara boka från 8.00 om man bokde om via webben (annars fick man maila eller ringa - en anledning till varför vi valde hemfrid var just webbokningen). Droppen blev att vi bokade städ när vi var på BB, vi dröjde oss kvar på BB då vi ville ha ett nystädat hem. När vi kom hem hade ingen kommit. När vi ringde så var svaret "oj då, det kanske har hänt något. Jag ska kolla" tydligen blev det en miss fick vi veta ett par dagar efter när vi ringde och kollade (så klart vi blev oroliga!) sen frågade de om de skulle komma imorgon istället, vilket inte var så lätt med en nyfödd. Där efter sa vi upp abonnemanget. Ingen ursäkt eller återkoppling, tror vi fick 1 eller 3 timmar extra städ dock.
    2017-07-06 Elinor S svarar Susan B
    Hej Susan,
    Tack för din feedback till oss! Vi ber om ursäkt för att det blev fel och för att vi missat i återkopplingen till dig. Det är så klart viktigt, och kanske speciellt när man kommer hem med en ny familjemedlem från BB, att städningen blev av som man planerat för. Vi håller just nu på att ta fram en ny digital plattform och förbättrat system för hantering av bokningar. Det ligger naturligtvis i vårt intresse att våra system fungerar och att våra kunder ska känna sig trygga med att boka digitalt, vilket för det mesta fungerar supersmidigt.
  • Charlotta B
    Charlotta B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har abonemang på stöd var fjärde månad
    Bemötandet bra
    Väldigt trevlig och represenativ personal
    Har haft ett par problem med bristande städning och sen ankomst men detta har hanterats bra av Hemfrid
    2017-07-06 Elinor S svarar Charlotta B
    Hej Charlotta,
    Tack för din feedback! Vad kul att du är nöjd och upplever att vi har varit tillmötesgående och kunnat lösa de önskemål som du har haft kring städningen.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    har beställ städning för min mammas räkning , allt har varit jättebra från början :)
    2017-07-06 Elinor S svarar Gunilla B
    Hej Gunilla,
    Härligt! Hoppas din mamma är lika nöjd. Tack för din rekommendation.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Tillmötesgående och bra på att korrigera misstag
    2017-07-06 Elinor S svarar Magnus A
    Hej Magnus,
    Service och problemlösning är viktiga utgångspunkter för oss. Kul att du tycker att vi är duktiga på det!
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har bara gott att säga. Är nöjd med storstädningen, fönsterputsning och den vanliga städningen. Trevligt bemötande vid mejlkonversation.
    2017-07-06 Elinor S svarar Katarina B
    Hej Katarina,
    Jättekul att du är nöjd! Stort tack för rekommendationen.
  • Johanna A
    Johanna A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Allt har varit/är toppen. Vi har hemstäd fyra timmar varannan vecka.
    2017-07-06 Elinor S svarar Johanna A
    Hej Johanna,
    Kul att du är så nöjd med oss! Tack för att du delade med dig.
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Jag blev bemött väl. Hade dock förväntat mig en stor flyttbil som kunde köra ett lass, istället var det en liten bil som fick köra flera gånger. Men det gick bra.
    2017-07-06 Elinor S svarar Camilla B
    Hej Camilla,
    Tack för din feedback! Kul att du blev nöjd med flytten! Vi har bara en storlek på våra bilar, och kör flera lass om det finns behov. Självklart är det ingenting du har behövt betala extra för eftersom vi tar ett fast pris utifrån kvm.
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Hemfrid
    Dålig städning spindelnät damm lister skitiga

Riktigt dåliga
    2017-06-27 Hemfrid svarar Jessica N
    Hej Jessica,
    Vad tråkigt att du inte blivit nöjd! Efter vi har varit och städat hemma hos dig ska du vara helt nöjd, annars är inte vi nöjda med vårt jobb. Kontakta områdeschefen eller vår superduktiga kundservice på info@hemfrid.se eller 0200-11 45 50, så hjälper vi dig.
  • Annemay S
    Annemay S skrev om Hemfrid
    På det hela har det fungerat bra genom åren, bra kontakt med huvudkontoret, sämre när man ringer och lämnar meddelande till kontaktpersonen att man vill bli kontaktad men inte blir det. Det sämsta är att personalen inte kan tala svenska och inte heller engelska. Städningen är för det mesta bra.
    2017-06-27 Hemfrid svarar Annemay S
    Hej Annemay,
    Tack för din feedback till oss. Vi tar till oss av den för att bli bättre. Ibland kan det vara många som ringer till oss. Pröva då att mejla oss istället. Angående språket så erbjuder vi våra medarbetare svenskundervisning och tycker förstås att det är jätteviktigt att hjälpa dem att bli bättre, men det tar förstås tid att lära sig ett språk. Vi ber om ditt tålamod! Känner du att något behöver förtydligas är du alltid varmt välkommen att höra av dig till områdeschefen så tar vi det vidare till din hemfridare.
  • Peter K
    Peter K skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har köpt städning och fått bra och snabb respons när saker inte har fungerat som det ska. Även kommunikationen har blivit bättre. Dock är det en relativt dyr tjänst så har haft och har fortfarande höga förväntningar på tjänsten...
    2017-06-29 Elinor S svarar Peter K
    Hej Peter,
    Jättekul att du trivs som kund hos oss. Och vi tycker det är bra att du har höga förväntningar! Tack för din rekommendation.
    Elinor
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Överlag bra bemötande, framförallt om vi haft något klagomål. Dålig info om de "städpaket" av varor som numera ingår.
    Vi har köpt städning och fönsterputs.
    2017-06-07 Elinor S svarar Jenny B
    Hej Jenny,
    Tack för din rekommendation och din feedback. Vi tar till oss av den för att bli ännu bättre.
  • Johan L
    Johan L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bemötandet är bra. Jag har städning var 4'e vecka. Dock tycker jag städningen är för ytlig. Det ser bra ut när man kommer hem, men tittar man under sängar eller soffor är det oftast inte dammsugit där. Samma sak när man lyfter proppen i handfaten, det är ostädat under proppen.
    2017-06-07 Elinor S svarar Johan L
    Hej Johan,
    Härligt att du känner att du får ett bra bemötande av oss. Angående städningen ber jag dig kontakta områdeschefen så att ni tillsammans kan gå igenom ditt städupplägg. Kanske finns det behov av justeringar. Vi vill att du ska vara nöjd!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städning bra med Ximena som är vår nuvarande städare.. Administrationen runt omkring under all kritik.

Fel i RUT avdrag, när städerskan är sjuk så informeras det inte i tid. Fel på fakturor. De skickar vikarier trots att vi sagt till att vi hellre flyttar på städningen. Anledningen till att jag tackat nej till vikarier är att de städare som jag har specifikt sagt att jag inte vill ska städa hos oss är de som komit varje gång jag fått vikare.
    Anlednignen till att jag sagt nej till vissa personer är att de slagit sönder, lampa, damsugare ärvda glas. Men ingen av dem har informerat om det och det är krångligt att få ersättning från Hemfrid. Hade varit bättre om man fick en gratis städning eller liknande jag har inte ens orkat driva ersättnings frågan. Jag har också informerat från början att vi har stor hund och har fått personer som är hundrädda. En person vågade inte ens öppna dörren en annan såg jag hur han sparakde mot hunden när jag kom hem tidigt.
    Nu de sista gångerna verkar det som Hemfrid har förstått att vi föredrar en omboknad städning istället för vikarie så det har blivit lite bättre.

Vad det gäller hunden förstår jag att man kan vara rädd , men då bör de inte skickas till oss för att städa.

Jag hade inte varit kvar på Hemfrid om inte vår senaste städerska varit så bra. Hon städar bra, händer det något så har hon informerat på ett bra sätt och hon har varit snäll mot vår hund. Det har också fungerat bra när hon har fått med sig någon extra person för större städning till oss och hon har visat hur man gör och hur man får hunden att gå och lägga sig etc.. om personen ifråga inte varit van vid hundar. jag upplever henne som mycket ärlig och genuint snäll.

Förutom det så är det också inte kul med alla undersökningar de skickar, känns som jag straffas för att jag aktiv fyller i dem och får bara fler, jag får igenomsnitt några via SMS per månad och några på mail. Kan vara färre men i så fall tror ajg att de påminner på redan ifyllda. 2 sista veckorna så har jag fått 2 på mail och minst 1 på sms.
    2017-06-07 Elinor S svarar Jenny L
    Hej Jenny,
    Tack för din feedback. Vad kul att du är mycket nöjd med städningen och din hemfridare.
    Jag förstår det som att vi inte riktigt levt upp till dina förväntningar när det kommer till hanteringen av vikarier. Det är jag ledsen för. Snart kommer vi lansera en ny digital plattform som kommer förenkla kommunikationen med kund och göra det svårare att missa specifika önskemål som kunden har. Samtidigt blir det tydligare för våra hemfridare att läsa städinstruktioner och till exempel "förvarnas" om det finns husdjur hemma att ta hänsyn till. Jag hoppas att du ska märka av de förbättringar vi gör. Annars, tveka inte att ta kontakt med områdeschefen. Vi vill att du är nöjd med Hemfrid som helhet.
  • Jakob A
    Jakob A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har haft hemfrid senaste 3 åren. Nöjd med de som har städat, men missnöjd med Hemfrid som helhet.
    Priset har ökat succesivt, bl.a. genom påtvingade rengöringsmedel som inte alls motsvarade prishöjningen.
    Provade även på deras fönsterputs som slutade med att i princip alla fönster vart repade och hemfrid fick byta ut alla repade fönster. Kostade oss mycket tid och energi som var just det man ville undvika när man beställer fönsterputs.
    Dessutom verkar de inte vara så noggranna med tidsrapporteringen, ibland har städerskan vart hos oss 10min kortare utan att rapportera det, ibland 10 min längre. Svårt att veta om det går +-0.
    Vi har nu tröttnat och avslutat vårt avtal med hemfrid, främst pga den senaste prishöjningen.
    + hemstädningen ok
    - dyrt jämfört med andra städfirmor
    - repade fönster vid fönsterputs
    - dålig tidsrapportering
    2017-06-07 Elinor S svarar Jakob A
    Hej Jakob,
    Vad tråkigt att du valt att avsluta städningen. Prisjusteringen som du nämner gjordes till följd av höjda kollektivlöner och andra satsningar. Vår avsikt är självklart att vara punktliga både med start- och sluttid. Vi tar till oss av övrig feedback så att vi kan bli ännu bättre. Tack för att du delade med dig.
  • Lars M
    Lars M skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi valde att gå från ett enmansföretag till Hemfrid för att få stabilitet i utförandet av tjänsten genom att utnyttja deras stordriftsfördelar. Detta antagande visade sig vara fel, då vi förutom fortsatt fladdrighet kring när tjänsten skulle levereras fick ett strömhopp av kontaktpersoner på bokningskontoret. Sämre på alla fronter i samarbetet med andra ord.

Vi har inga klagomål på själva städarbetet
    2017-06-07 Elinor S svarar Lars M
    Hej Lars,
    Tack för din feedback. Det verkar som att städningen är till belåtenhet men att vi har misslyckats i kundkontakten. Med senaste tidens omorganisation samt en ny digital plattform som tas fram till våra hemfridare och kunder hoppas vi att du kommer uppleva en förbättring. Tveka inte att höra av dig direkt till områdeschefen om du tycker att problemen kvarstår. Vi vill att du ska vara nöjd!
  • Anna W
    Anna W skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städningen var ok men administrationen var urusel. Därför slutade jag med Hemfrid mkt svårt att få kontakt via mail tex. Utebliven städning eller senankomst. De lovade samma personal men det var nya hela tiden.
    2017-06-07 Elinor S svarar Anna W
    Hej Anna,
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med oss och att vi inte helt motsvarade dina förväntningar. Så som du beskriver det är självklart inte så vi vill att det ska vara. Då har vi misslyckats. Vi tror att det är viktigt att våra kunder känner att de har en bra kontakt med sin områdeschef. Det ska kännas tryggt att anlita oss. Tack för din feedback.
  • Richard L
    Richard L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi har fått fint bemötande från vår Hemfridare Agnieszka. Agnieszka gör ett utmärkt jobb och vi är så nöjda.
    Även vikarier har funkat bra (förutom en, då klagade vi och fick extra timmar i vår pott).

Vi skulle själva vilja bestämma vilka städprodukter vi vill ha från Hemfrid samt när vi vill ha dem.
    2017-06-07 Elinor S svarar Richard L
    Hej Richard,
    Tack för din feedback. Det tar vi till oss av. Framförallt jättekul att du är så nöjd med er hemfridare. Hon är en riktig stjärna!
  • Anne A
    Anne A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har varit kund hos hemfrid i många år. Jag är själv mycket noggrann men aldrig haft något att anmärka på. Vi har haft en fin kontakt med de två flickor som hjälpt oss med städningen. Att vi haft samma person som arbetat hos oss under flera år betyder mycket. Kontakten med områdeschefen har också alltid fungerat snabbt och enkelt. Vi är mycket nöjda med hemfrid.
    2017-06-07 Elinor S svarar Anne A
    Hej Anne,
    Tack för din rekommendation! Vad kul att du är så nöjd och varit kund hos oss under många år.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm