Rekommenderat företag 2016 - Hemfrid

Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp i Stockholm.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1197 kunder tycker om Hemfrid

• Gisela S
    Gisela S skrev om Hemfrid
    Oftast är det bra, men det är nästan vid varje tillfälle någon liten detalj som glömts bort(vi har städning varannan vecka och senast hade vi storstädning). När man betalar så pass mycket som man ändå gör så förväntar man sig att det ska funka och att man inte varje gång ska behöva påpeka det. Visserligen har vi fått rengöringsmedel ibland för besväret och de åtgärdar det nästa gång, men det är ändå själva grejen att jämt behöva påpeka något. Så visst det mesta är bra men det är ddessa smågrejer som drar ner betyget
  • Ann-marie R
    Ann-marie R skrev om Hemfrid
    I och med december städningen var usel, kanske vi skulle ha en gratis städning.
  • Johan S
    Johan S skrev om Hemfrid
    Bra service, trevliga anställda och vit lön med fast anställning.
  • Thore G
    Thore G skrev om Hemfrid
    Städning av 5 r.o.k. var fjärde vecka. Ordinarie städare bra, ojämn kvalité på vikarier. Saknas utbildning och stöttning där.
  • Karin E
    Karin E skrev om Hemfrid
    Jag har haft olika Hemfridare med olika kvalitet på utfört arbete.
  • Björn H
    Björn H skrev om Hemfrid
    Vi har alltid fått snabb service och trevligt bemötande.
    Hemservice, trädgårdsservice och fönsterputs
    Mycket trevlig personal
  • Wictoria Å
    Wictoria Å skrev om Hemfrid
    Vi har haft städning varannan vecka. Det har fungerat bra, men sedan Hemfrid står för städmaterial har vi behövt hämta ut dessa produkter på posten. Det blir ett extra moment för oss som vi helst hade velat slippa.
  • Boel R
    Boel R skrev om Hemfrid
    Jag köper städning varannan vecka 3 h. Har gjort det i ca 10 år. Är i stort nöjd med städningen. Bra bemötande vid avbokning/påbokning av städning. Bra information när städare sjuk/semester. Skulle vilja att städningen var lite mer ordentlig i badrumshörn där det skapas kalkavlagringar. Bra med att rengöringsmedel numera ingår. Jag var dock tvungen att själv säga till om flera gånger vilket jag tycker var dåligt.
  • Mikaela S
    Mikaela S skrev om Hemfrid
    Bemötandet har varit bra, lite strul i början med dålig info om vem som skulle städa, inställd städning m.m. men det har varit bra de senaste åren. Även fönsterputsning har fungerat bra.
  • Ramon N
    Ramon N skrev om Hemfrid
    Vänliga och trevliga och lätta att ha att göra med.
    Vi köper regelbunden städning och även prövat fönstertvätt.
    Vi är väldigt nöjda med tjänsten och de personer som utfört den.
    Bra med information innan om när det är dags för städning och när icke ordinarie medarbetare skall utföra tjänsten.
  • Mats T
    Mats T skrev om Hemfrid
    Har haft städare som hinner mer, men man kan lita på Hemfrid (kommer när de ska mm). Bl a bra kommunikation.
  • Anders L
    Anders L skrev om Hemfrid
    Överlag bra men kvaliteten kan variera på städningen. Något dyrt jämfört med konkurrenterna.
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Hemfrid
    Har haft hjälp med städning varannan vecka, 4 h per gång. Bra bemötande initialt vid första besöket men servicen därefter höll tyvärr inte samma klass. Vi har vid ett flertal tillfällen behövt kontakta Hemfrid efter genomförd städning pga av saker som inte blivit utförda trots överenskommelse. Bytt städperson någon gång men det har inte gjort så stor skillnad på det stora hela.
    Vill bara att det ska fungera men det har varit för mycket strul med bristfällig städning, andra saker gjorts än det vi kommit överens om, strul med byte av dagar/tid/personal. Vi har därför nu valt att avsluta vårt samarbete med Hemfrid.
  • Johanna V
    Johanna V skrev om Hemfrid
    Vi fick till en början ett väldigt bra mottagande av Hemfrid. Första mötet och första städningen var toppenbra, och min upplevelse var även att den första tidens städningar var riktigt bra.
    Tyvärr är vår känsla att kvalitén på städningen har blivit sämre och funderat på att titta efter andra alternativ till städfirmor på grund av att problem som vi rapporterat in inte blir bättre utan bara fortsätter.
    I övrigt gillar vi verkligen de miljövänliga produkterna som köps in av hemfrid.
  • Jan-olof C
    Jan-olof C skrev om Hemfrid
    Mycket bra service - verklig livskvalitetshöjning att ha Hemfrids tjänster i hemmet
  • Viktor L
    Viktor L skrev om Hemfrid
    Hög service, väl utförd städning varje vecka, god tillgänglighet och flexibel organisation gör Hemfrid till den bästa och mest proffesionella aktören på marknaden i mitt tycke. /Viktor Ljung
  • Monica L
    Monica L skrev om Hemfrid
    Bra, noggrant. trevlig personal
  • Ninni H
    Ninni H skrev om Hemfrid
    Varit kund hos Hemfrid över 5 år, väldgit bra bemötande samt bra utförda tjänster.
    Dock upplever jag att det har försämrats på alla plan.
  • Isabel T
    Isabel T skrev om Hemfrid
    Det fungerade väldigt bra i början och jag har haft städning varannan vecka. Vi har haft byte av städerska och det fungerar inte riktigt lika bra längre. 3:an i betyg blir det för att jag för tillfället inte är så nöjd
  • Anna-lena A
    Anna-lena A skrev om Hemfrid
    Mycket professionella. Städar jättebra och bra att ha göra med vad gäller administration.
  • Sara R
    Sara R skrev om Hemfrid
    Vi är nöjda med Hemfrid, det fungerar oftast som det ska. Ibland kan vi sakna det lilla extra.
  • Inger M
    Inger M skrev om Hemfrid
    Mycket bra bemötande från första början. Fönsterputsning är utmärkt när jag beställer det, allra bäst var det till jul 2016 när fönsterputsaren var här. Det blev riktigt riktigt bra!
    Städning överlag är bra, dock har jag klagat några gånger. Då har alltid "felen" åtgärdats snabbt och utan kostnad för mig.
    Nu har vi en jättebra städerska som vi är mycket nöjda med (henne har vi haft ca 2 år).
  • Philippa S
    Philippa S skrev om Hemfrid
    Bemötande har för det mesta varit väldigt bra då kontaktpersonen varit bra. Alltid positivt bemötande trots att man varit en "jobbig" kund.
    Men då min kontaktperson slutade blev bemötandet sämre. Positiv approach och tillmötesgående är A&O.
    Adissa som städat hos mig har alltid gjort sitt jobb bra och har det varit något speciellt jag velat att hon skulle utföra har det aldrig varit något problem. Om det är något som jag velat ha annorlunda har det bara varit att säga till.
    Dock är Hemfrid ganska dyra så därav provar jag något annat en tid.
    2017-02-17 Elinor S svarar Philippa S
    Hej Philippa,
    Tack för din feedback! Kul att du varit nöjd med vårt bemötande och städningen. Har du synpunkter på något av dem är du alltid välkommen att höra av dig. Vi hoppas du kommer tillbaka som kund hos oss!
  • Lina W
    Lina W skrev om Hemfrid
    Bra förutom kvalitén kring sommaren med olika vikarier och skiftande resultat, missuppfattad kommunikation med kontaktpersoner/områdesansvariga. Ibland svårt stt kommunicera med hemfridare pga språkbrister. Var supernöjd med min hemfridare som byttes ut i början på sommaren.
    2017-02-17 Elinor S svarar Lina W
    Hej Lina,
    Tack för din feedback. Vi tar till oss av den för att bli bättre. Angående språkkunskaperna erbjuder vi svenskundervisning på arbetstid för att stärka våra medarbetare som behöver det. Vi hoppas det ska göra skillnad!
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Hemfrid
    Det verkar vara ordning och reda på administrationen.
    Carina, som arbetar här hos mig är glad och arbetsvillig och gör det jag ber henne om. Utför sina uppdrag profetionellt. Hon är dessutom trevlig att ha i huset.

Vad jag köpt vet jag inte. Detta kom en låda och Carina packade upp den och lade in grejorna i städskrubben eller där de skulle vara.
    2017-02-17 Elinor S svarar Gunilla S
    Hej Gunilla,
    Toppen att allt funkar så bra med städningen och att du är nöjd med din hemfridare Carina. Guldstjärna till henne!
  • Arne N
    Arne N skrev om Hemfrid
    Städtjänst, samt vid behov förnstertvätt och storstäd.

Kontakterna har fungerat bra
    2017-02-17 Elinor S svarar Arne N
    Hej Arne,
    Tack för toppbetyget och rekommendationen. Vad glada vi blir att du är nöjd!
  • Per B
    Per B skrev om Hemfrid
    På det hela riktigt nöjd med servicen Hemfrid tillhandahåller!
    2017-02-17 Elinor S svarar Per B
    Hej Per,
    Jättekul att läsa att du är nöjd. Tack för att du delade med dig!
  • Ingegerd P
    Ingegerd P skrev om Hemfrid
    Mycket bra bemötande. Städning
    2017-02-17 Elinor S svarar Ingegerd P
    Hej Ingegerd,
    Så kul att du är nöjd! Tack för rekommendationen.
  • Helena P
    Helena P skrev om Hemfrid
    Har haft städ varannan vecka. upplevde att städningen utfördes slarvigt och även när team-leadren kom ut och städade på nytt blev det inte bra. Jag är verkligen inte kräsen, men med hus o tre barn behöver jag hjälp med den här tjänsten och att det efter extra städningn fortfarane är fläckar på golvet, är inte ok.
    2017-02-17 Elinor S svarar Helena P
    Hej Helena,
    Tack för din feedback. Det låter konstigt att det inte blev helt bra på andra försöket. Kontakta oss gärna angående det här ärendet så att vi kan reda ut vad som gick snett. Vi vill att du ska bli nöjd!
  • Solvieg T
    Solvieg T skrev om Hemfrid
    Goda erfarenheter från hjälp med städning o fönsterputs. Det ligger väl i sakens natur att det blir lite väl många byten av personal men upplever att Hemfrid ändå försäker hålla kontinuiteten.
    2017-02-17 Elinor S svarar Solvieg T
    Hej Solvieg,
    Härligt att du är nöjd! Tack för att du delade med dig.
  • Anette K
    Anette K skrev om Hemfrid
    Använder månadsstädning och storstädning+fönsterputsning vid behov.

När vår vanliga tjej kommer och städar blir det fantastiskt bra.
    När olika andra personer kommer blir resultatet väldigt varierat.

Det är svårt att få kontakt med administratör/säljare och göra ändringar.
    2017-02-17 Elinor S svarar Anette K
    Hej Anette,
    Tack för din feedback! Vi utvecklar just nu nya sätt att justera sin städning så att det blir ännu smidigare för kund. Angående vikarier kommer ett särskilt serviceteam ta hand om vikarieuppdrag - detta för att säkerställa kvalitet.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Hemfrid
    Vi har städning 1 gång var 14 dag som funkar jättebra. Vi har blivit väl bemötta ända från början och fått bra hjälp så gott som alltid. Vi har alltid fått hjälp att byta dag om vi har behövt det. Vi har också beställt några storstädningar + fönsterputs som vi har varit mycket nöjda med.
    2017-02-17 Elinor S svarar Susanne B
    Hej Susanne,
    Så kul att läsa att ni är nöjda! Tack för att du delade med dig.
  • Linda H
    Linda H skrev om Hemfrid
    Det var ett bra första möte med handläggare, flexibla tider.
    Städningen har varit OK, lite missar här och det vi tyckt varit något att rapportera så har vi gjort det och fått svar från team leader.
    2017-02-17 Elinor S svarar Linda H
    Hej Linda,
    Tack för din feedback! Tveka aldrig att kontakta oss om du har frågor eller funderingar. Vi vill att du ska bli helt nöjd.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Hemfrid
    Allt fungerar som det ska. Städning
    2017-02-17 Elinor S svarar Mikael E
    Hej Mikael,
    Toppen, att allt funkar bra och att du är nöjd! Tack för att du delade med dig.
  • Eva H
    Eva H skrev om Hemfrid
    Vi köer städhjälp kontinuerligt och vid en handfull tillfällen även trädgårdshjälp.

Bra bemöteande från företaget från första mötet och framåt. Vi har en bra städhjälp. Hon är duktig, noggran, pålitlig och trevlig. Hemfrida har lyssnat på våra behov och på vilken typ av person som passar just oss och våra krav. Vi har fått byta städare några gånger under åten men varje gång så har Hemfrid kunnat match bra till en ny städhjälp.
    Trädgårdshjälp har också fungerat bra
    Områdesansvarig har alltid bemött oss på ett bra sätt.
    2017-02-17 Elinor S svarar Eva H
    Hej Eva,
    Vad trevligt att läsa att du är så nöjd med oss. Stort tack för din rekommendation!
  • Pähr E
    Pähr E skrev om Hemfrid
    Vi har bara beställt städning och tillhörande städprodukter. Städprodukterna tycker vi är helt ok.
    Vi är nöjda med hemfrid och flickorna som kommer är väldigt trevliga och rara. Dock har vi märkt att de senaste gångerna har städningen inte varit lika noggrann som i början. Exempel är att fönsterbräden delvis har varit dammiga vid avslutad städning. Och delar av golv inte varit rena. En önskan är att sofforna blir dammsugna under och mellan kuddarna, där det ligger smulor mm och att skaka filtar i soffa och stol. Det görs aldrig, det är tungt för oss och det skulle vara en bra hjälp.
    2017-02-17 Elinor S svarar Pähr E
    Hej Pähr,
    Tack för din feedback. Får jag be dig om att kontakta din områdeschef och beskriva vad du skulle vilja att vi gör mer av hemma hos dig. Vi kan absolut justera städupplägget och anpassa oss så att du blir helt nöjd!
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Hemfrid
    Vi är väldigt nöjda med vår ordinarie städhjälp, men de gånger vi har haft vikarie är det inte lika professionellt utfört.
    2017-02-17 Elinor S svarar Sofia E
    Hej Sofia,
    Tack för din feedback! Vi jobbar med att utveckla ett serviceteam som jobbar med vikarieuppdrag. Detta för att säkerställa kvaliteten.
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Hemfrid
    Vårt samarbete med Hemfrid började inte så bra. Vi började sedvanligt med en storstädning. Det kom hem två personer och en fönsterputsare. Efter ca en halv timme kom ytterliggare en person.
    Fönsterputsaren gjorde ett bra jobb!
    Städningen tog längre tid än det var sagt och de hade dessutom lyckats göra sönder en prydnadssak som hängde på väggen och en prydnadssak som stod i ett fönster.
    Min känsla för företaget efter detta var inte positivt. Vi har inte tagit storstädning efter detta. (Vi fick kompensation för det men känslan var inte bra, vad skulle gå sönder här näst?)
    Sedan kom vår ordinarie städare och det gick bra. Tänkte då att det här blir nog bra. En dag bad jag henne att ta under våra tre överskåp i köket. Då fick jag till svar att då fick jag beställa en halvtimme mer städning nästa gång. (för en minuts jobb?) Strax där efter gick hon på föräldraledighet och vi fick vår nuvarande städerska och om jag ber henne om något så gör hon gärna det och hon frågar om det är något hon ska focusera på när hon kommer-det är positivt! och vi är nöjda.
    Vår "ordinarie" städerska skulle komma tillbaka efter föräldraledighet och vi bad då om att få behålla vår "vikarierande" städerska och det gick att ordna med och det är vi mycket glada för.
    När jag ringer in till kontoret så får jag oftast den hjälp jag behöver och blir mottagen med en positiv och glad attityd, det tycker jag ni gör bra!
    2017-02-17 Elinor S svarar Caroline M
    Hej Caroline,
    Tack för din feedback! Vi tar till oss av den för att bli ännu bättre.
    Kul att du är nöjd med din hemfridare och tycker kontakten med kontoret funkar bra!
  • Inga A
    Inga A skrev om Hemfrid
    Det var en perfekt genomgång och det har varit bra hela tiden. Informerar om det behövs t'ex ersättare om någon är sjuk och vem som kommer. Det är bra.
    2017-02-17 Elinor S svarar Inga A
    Hej Inga,
    Kul att läsa att allt funkar bra hemma hos dig och att du är nöjd med oss! Tack för rekommendationen.
  • Gun L
    Gun L skrev om Hemfrid
    Alltid snälla svar, men ibland undrar jag om de lyssnar på kunderna.
    2017-02-17 Elinor S svarar Gun L
    Hej Gun,
    Jo, vi lyssnar! Men påminn oss gärna om du tycker något fallit mellan stolarna. Vi vill att du ska bli helt nöjd!
  • Caroline S
    Caroline S skrev om Hemfrid
    Bra när det fungerar, men ibland lite väl mycket krångel.
    2017-02-17 Elinor S svarar Caroline S
    Hej Caroline,
    Tack för din feedback! Krångel är aldrig bra. Hör av dig till din områdeschef så att vi kan se över vad som behövs göras bättre. Vi vill att du ska vara helt nöjd.
  • Karin C
    Karin C skrev om Hemfrid
    Första bemötandet mycket bra. Jag fick en bra städerska dock har hon varit borta mycket så jag har fått en vikarie. Jag är i och försig väldigt noggrann men tycker att det iblnd slavas med att torka av ytor t ex dörrar mm
    2017-02-17 Elinor S svarar Karin C
    Hej Karin,
    Tack för din feedback! Har du frågor eller funderingar kring din städning är du alltid välkommen att kontakta din områdeschef. Vi kan alltid anpassa och justera ditt städupplägg så att du blir nöjd!
  • Johan S
    Johan S skrev om Hemfrid
    Arbetet som Hemfrids medarbetare utför är mycket bra.
    Administration kring bokning av städtillfällen samt hantering av fakturafrågor lämnar doch övrigt att önska.
    2017-02-17 Elinor S svarar Johan S
    Hej Johan,
    Tack för din feedback. Vi tar till oss av den för att bli ännu bättre på det administrativa. Kul att du är nöjd med din städning!
  • Tove W
    Tove W skrev om Hemfrid
    Hemfrid är toppen, verkligen toppentoppen.
    2017-02-17 Elinor S svarar Tove W
    Hej Tove,
    Men så trevligt skrivet!! Tack för att du delade med dig.
  • Inger B
    Inger B skrev om Hemfrid
    Uppriktigt sagt är jag trött på att svara på enkäter! Flera gånger från Hemfrid!

Om jag inte var nöjd skull jag ju inte anlita Hemfrid år efter år.
    Jag har städning en gång i månaden och är särskilt nöjd med den nuvarande
    personen som tycker om att städa hos mig!
    Det allra mesta har fungerat under de här åren.
    2017-02-17 Elinor S svarar Inger B
    Hej Inger,
    Det är självfallet frivilligt att svara på enkäter men vi är supertacksamma för all feedback vi kan få från kunder. Så tack för att du tog dig tid.
    Kul att du är nöjd med oss!
  • Martin J
    Martin J skrev om Hemfrid
    Nöjd kund. Bra flexibilitet med ändringar av datum etc. Snabba svar från områdesansvarig. Enbart köpt städningstjänst men varit företaget troget i ett antal år nu. Dock börjar priserna kännas lite höga.

Men i slutändan handlar det väldigt mycket om individen som utför tjänsten. Vi är extremt nöjda med vår städerska. Hon är trevlig, noggrann och har fattat vad som är det där lilla extra som får en att känna att det är städat med omsorg: kramdjur snyggt uppradade i dotterns säng, kuddar i soffan tillpuffade och snyggt arrangerade etc. Sånt är viktigare än om alla tavellister är perfekt dammade varje gång.
    2017-02-17 Elinor S svarar Martin J
    Hej Martin,
    Stort tack för din feedback och din rekommendation. Så kul att du är nöjd med oss!
  • Christin O
    Christin O skrev om Hemfrid
    Hemfrid fungerar väldigt bra och det är duktig och pålitlig personal som gör ett bra jobb!
    2017-02-17 Elinor S svarar Christin O
    Hej Christin,
    Kul att du är så nöjd! Tack för att du delar med dig.
  • Marianne V
    Marianne V skrev om Hemfrid
    Pålitliga! Lätt att fåkontakt med. Lyssnar på kunden.
    2017-02-17 Elinor S svarar Marianne V
    Hej Marianne,
    Kul att läsa att du är nöjd! Tack för din rekommendation.
  • Erik B
    Erik B skrev om Hemfrid
    Hej,
    jag har varit kund hos hemfrid i många år, tror att vi startade köpa tjänster 2008. Under den perioden har vi varit stora kunder och köpt 15-25h per vecka. Vi har med andra ord lagt över en halv miljon kr på olika tjänster under de här åren.Vi har haft turen att ha några riktigt bra medarbetare från hemfrid som har jobbat här. Vi har också haft några lite sämre. Jag är dock inte speciellt imponerad av Hemfrid, vore det inte för Mia hade vi hoppat av för länge sedan. Hemfrid hör inte av sig, kollar inte läget och verkar inte överhuvudtaget bry sig om kunden.

Efter att Mia bestämde sig för att sluta sade vi upp kontraktet med Hemfrid. Nu var det emellertid så att min fru (som är långtidssjukskriven) behövde ytterligare lite hjälp. Vi kontaktade Hemfrid igen, varför vet jag inte, och frågade om det fanns någon lämplig kandidat. Snart två månader senare har inget hänt.

Det är anmärkningsvärt att ett företag så totalt kan ignorera en av sina största och trognaste kunder. Finns det inget som helst system för att säkerställa att man hjälper sina trognaste kunder först?
    2017-02-17 Elinor S svarar Erik B
    Hej Erik,
    Tack för din feedback! Vi värnar om våra kunder och jag tycker det låter jättekonstigt att du inte fått någon återkoppling från oss att starta upp. Kontakta oss igen så vi kan ställa det till rätta!
    Önskar en trevlig helg,
  • Anders P
    Anders P skrev om Hemfrid
    bra, de gör sitt jobb. Skulle vilja att de var certifierade på mijövänlig städning
    2017-02-17 Elinor S svarar Anders P
    Hej Anders,
    Tack för din rekommendation! Miljö är viktigt och har en stor plats i vårt utvecklingsarbete. Våra städmedel är miljövänliga och nu kör vi även miljövänliga bilar!

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm