Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt
4.0/5
4.0/5
4.5/5

Läs vad 1728 kunder tycker om Hemfrid

• Annemay S
    Annemay S skrev om Hemfrid
    På det hela har det fungerat bra genom åren, bra kontakt med huvudkontoret, sämre när man ringer och lämnar meddelande till kontaktpersonen att man vill bli kontaktad men inte blir det. Det sämsta är att personalen inte kan tala svenska och inte heller engelska. Städningen är för det mesta bra.
  • Peter K
    Peter K skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har köpt städning och fått bra och snabb respons när saker inte har fungerat som det ska. Även kommunikationen har blivit bättre. Dock är det en relativt dyr tjänst så har haft och har fortfarande höga förväntningar på tjänsten...
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Överlag bra bemötande, framförallt om vi haft något klagomål. Dålig info om de "städpaket" av varor som numera ingår.
    Vi har köpt städning och fönsterputs.
    2017-06-07 Elinor S svarar Jenny B
    Hej Jenny,
    Tack för din rekommendation och din feedback. Vi tar till oss av den för att bli ännu bättre.
  • Johan L
    Johan L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bemötandet är bra. Jag har städning var 4'e vecka. Dock tycker jag städningen är för ytlig. Det ser bra ut när man kommer hem, men tittar man under sängar eller soffor är det oftast inte dammsugit där. Samma sak när man lyfter proppen i handfaten, det är ostädat under proppen.
    2017-06-07 Elinor S svarar Johan L
    Hej Johan,
    Härligt att du känner att du får ett bra bemötande av oss. Angående städningen ber jag dig kontakta områdeschefen så att ni tillsammans kan gå igenom ditt städupplägg. Kanske finns det behov av justeringar. Vi vill att du ska vara nöjd!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städning bra med Ximena som är vår nuvarande städare.. Administrationen runt omkring under all kritik.

Fel i RUT avdrag, när städerskan är sjuk så informeras det inte i tid. Fel på fakturor. De skickar vikarier trots att vi sagt till att vi hellre flyttar på städningen. Anledningen till att jag tackat nej till vikarier är att de städare som jag har specifikt sagt att jag inte vill ska städa hos oss är de som komit varje gång jag fått vikare.
    Anlednignen till att jag sagt nej till vissa personer är att de slagit sönder, lampa, damsugare ärvda glas. Men ingen av dem har informerat om det och det är krångligt att få ersättning från Hemfrid. Hade varit bättre om man fick en gratis städning eller liknande jag har inte ens orkat driva ersättnings frågan. Jag har också informerat från början att vi har stor hund och har fått personer som är hundrädda. En person vågade inte ens öppna dörren en annan såg jag hur han sparakde mot hunden när jag kom hem tidigt.
    Nu de sista gångerna verkar det som Hemfrid har förstått att vi föredrar en omboknad städning istället för vikarie så det har blivit lite bättre.

Vad det gäller hunden förstår jag att man kan vara rädd , men då bör de inte skickas till oss för att städa.

Jag hade inte varit kvar på Hemfrid om inte vår senaste städerska varit så bra. Hon städar bra, händer det något så har hon informerat på ett bra sätt och hon har varit snäll mot vår hund. Det har också fungerat bra när hon har fått med sig någon extra person för större städning till oss och hon har visat hur man gör och hur man får hunden att gå och lägga sig etc.. om personen ifråga inte varit van vid hundar. jag upplever henne som mycket ärlig och genuint snäll.

Förutom det så är det också inte kul med alla undersökningar de skickar, känns som jag straffas för att jag aktiv fyller i dem och får bara fler, jag får igenomsnitt några via SMS per månad och några på mail. Kan vara färre men i så fall tror ajg att de påminner på redan ifyllda. 2 sista veckorna så har jag fått 2 på mail och minst 1 på sms.
    2017-06-07 Elinor S svarar Jenny L
    Hej Jenny,
    Tack för din feedback. Vad kul att du är mycket nöjd med städningen och din hemfridare.
    Jag förstår det som att vi inte riktigt levt upp till dina förväntningar när det kommer till hanteringen av vikarier. Det är jag ledsen för. Snart kommer vi lansera en ny digital plattform som kommer förenkla kommunikationen med kund och göra det svårare att missa specifika önskemål som kunden har. Samtidigt blir det tydligare för våra hemfridare att läsa städinstruktioner och till exempel "förvarnas" om det finns husdjur hemma att ta hänsyn till. Jag hoppas att du ska märka av de förbättringar vi gör. Annars, tveka inte att ta kontakt med områdeschefen. Vi vill att du är nöjd med Hemfrid som helhet.
  • Jakob A
    Jakob A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har haft hemfrid senaste 3 åren. Nöjd med de som har städat, men missnöjd med Hemfrid som helhet.
    Priset har ökat succesivt, bl.a. genom påtvingade rengöringsmedel som inte alls motsvarade prishöjningen.
    Provade även på deras fönsterputs som slutade med att i princip alla fönster vart repade och hemfrid fick byta ut alla repade fönster. Kostade oss mycket tid och energi som var just det man ville undvika när man beställer fönsterputs.
    Dessutom verkar de inte vara så noggranna med tidsrapporteringen, ibland har städerskan vart hos oss 10min kortare utan att rapportera det, ibland 10 min längre. Svårt att veta om det går +-0.
    Vi har nu tröttnat och avslutat vårt avtal med hemfrid, främst pga den senaste prishöjningen.
    + hemstädningen ok
    - dyrt jämfört med andra städfirmor
    - repade fönster vid fönsterputs
    - dålig tidsrapportering
    2017-06-07 Elinor S svarar Jakob A
    Hej Jakob,
    Vad tråkigt att du valt att avsluta städningen. Prisjusteringen som du nämner gjordes till följd av höjda kollektivlöner och andra satsningar. Vår avsikt är självklart att vara punktliga både med start- och sluttid. Vi tar till oss av övrig feedback så att vi kan bli ännu bättre. Tack för att du delade med dig.
  • Lars M
    Lars M skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi valde att gå från ett enmansföretag till Hemfrid för att få stabilitet i utförandet av tjänsten genom att utnyttja deras stordriftsfördelar. Detta antagande visade sig vara fel, då vi förutom fortsatt fladdrighet kring när tjänsten skulle levereras fick ett strömhopp av kontaktpersoner på bokningskontoret. Sämre på alla fronter i samarbetet med andra ord.

Vi har inga klagomål på själva städarbetet
    2017-06-07 Elinor S svarar Lars M
    Hej Lars,
    Tack för din feedback. Det verkar som att städningen är till belåtenhet men att vi har misslyckats i kundkontakten. Med senaste tidens omorganisation samt en ny digital plattform som tas fram till våra hemfridare och kunder hoppas vi att du kommer uppleva en förbättring. Tveka inte att höra av dig direkt till områdeschefen om du tycker att problemen kvarstår. Vi vill att du ska vara nöjd!
  • Anna W
    Anna W skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städningen var ok men administrationen var urusel. Därför slutade jag med Hemfrid mkt svårt att få kontakt via mail tex. Utebliven städning eller senankomst. De lovade samma personal men det var nya hela tiden.
    2017-06-07 Elinor S svarar Anna W
    Hej Anna,
    Vad tråkigt att du inte blev nöjd med oss och att vi inte helt motsvarade dina förväntningar. Så som du beskriver det är självklart inte så vi vill att det ska vara. Då har vi misslyckats. Vi tror att det är viktigt att våra kunder känner att de har en bra kontakt med sin områdeschef. Det ska kännas tryggt att anlita oss. Tack för din feedback.
  • Richard L
    Richard L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi har fått fint bemötande från vår Hemfridare Agnieszka. Agnieszka gör ett utmärkt jobb och vi är så nöjda.
    Även vikarier har funkat bra (förutom en, då klagade vi och fick extra timmar i vår pott).

Vi skulle själva vilja bestämma vilka städprodukter vi vill ha från Hemfrid samt när vi vill ha dem.
    2017-06-07 Elinor S svarar Richard L
    Hej Richard,
    Tack för din feedback. Det tar vi till oss av. Framförallt jättekul att du är så nöjd med er hemfridare. Hon är en riktig stjärna!
  • Anne A
    Anne A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har varit kund hos hemfrid i många år. Jag är själv mycket noggrann men aldrig haft något att anmärka på. Vi har haft en fin kontakt med de två flickor som hjälpt oss med städningen. Att vi haft samma person som arbetat hos oss under flera år betyder mycket. Kontakten med områdeschefen har också alltid fungerat snabbt och enkelt. Vi är mycket nöjda med hemfrid.
    2017-06-07 Elinor S svarar Anne A
    Hej Anne,
    Tack för din rekommendation! Vad kul att du är så nöjd och varit kund hos oss under många år.
  • Börje W
    Börje W skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Varannanveckostädning
    Korrekt info från hemfrid
    På minus när de skulle skicka ut "påtvingade" ekologiska medel så ställdes lådan utanför dörren en lördag när vi var bortresta! Detta signalerar frånvaro på ett sätt som inte är bra.
    Annars är kontakt och bemötande av högsta klass
    2017-06-07 Elinor S svarar Börje W
    Hej Börje,
    Tack för din feedback! Kul att du är nöjd med bemötandet från oss.
    Angående städmedlen ber vi om ursäkt för att det blev tokigt med leveransen. Vi förstår självklart problematiken. Vi kommer ha med oss det när vi skickar ut medel i framtiden.
  • Liza K
    Liza K skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Väldigt tillmötesgående och måna om kunden.
    2017-06-07 Elinor S svarar Liza K
    Hej Liza,
    Kul att du trivs som kund hos oss! Tack för att du delade med dig.
  • Vivi-anne B
    Vivi-anne B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Områdesansvariga har inte fungerat på det stora hela. Tjänsten städning, storstädning och fönsterputs har fungerat OK till bra. Har också fått byta person som kommer och städar ett antal gånger för att under hösten fått en ny varje gång trots att det inte är konceptet.
    2017-06-07 Elinor S svarar Vivi-anne B
    Hej Vivi-Anne,
    Tack för din feedback. Vi har genomfört en del omorganisation för att underlätta arbetet för våra områdeschefer och på så sätt säkerställa att våra kunder får snabb återkoppling vid behov. Ge oss lite tid att bli varma i kläderna, så ska du nog märka en förändring.
    Angående din andra fråga är det som du nämner vårt koncept att du som kund har en och samma hemfridare. Kanske har du haft oturen att ha haft hemfridare som valt att gå vidare från oss. Sjukfrånvaro kan vara en annan anledning. Tala gärna med områdeschefen om du upplever att det inte blir bättre.
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har städning en gång var fjortonde dag, och då kommer en mycket trevlig 'hemfridare' och gör ett utmärkt arbete. Jag har även köpt storstädning och fönsterputsning vid några tillfällen. Även då har arbetet utförts till full belåtenhet. Jag kan dock uppfatta dessa tjänster som något dyra. Några gånger under somrarna har jag bytt ut städning mot trädgårdsarbete (gräsklippning, rensa i rabatter), och dessa arbeten har återigen utförts till full belåtenhet.
    Vid de tillfällen som jag har varit i kontakt med kundtjänst har jag fått ett vänligt bemötande, och mina problem har lösts effektivt.
    2017-06-07 Elinor S svarar Ulf L
    Hej Ulf,
    Stort tack för din rekommendation! Så kul att du är nöjd med oss. Vi tar till oss av all din feedback och uppskattar att du valde att dela med dig.
  • Louise N
    Louise N skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Hemstädning varannan vecka sedan >10 år tillbaka. Har fungerat mycket bra oavsett ordinarie städare eller vikarier. Det är däremot så att det på senare tid (senaste halvåret) inte fungerat med vikarier när det kommer med att larma huset, städinstruktioner (dessa har Hemfrid gjort på svenska men personen som kommer kan inte svenska), det har dessutom gått sönder ett antal saker i huset (som vi fått ersatt) och ibland inte städats den utlovade tiden (vi har även fått kompensation för det). Det gör att vi börjar tröttna och känna osäkerhet för fortsatt förtroende för Hemfrid. Framför allt det som gäller larm till hus (mycket inbrott i området vilket gör det extra osäkert) samt att inte städinstruktioner kan följas. Vi vill gärna ha samtal om hur detta ska förändras och förbättras.
    2017-06-05 Elinor S svarar Louise N
    Hej Louise,
    Tack för din feedback. Vi vill självklart att du ska vara helt trygg med oss och att de instruktioner som finns följs. Hör av dig till områdeschefen så att ni kan prata igenom vilka åtgärder som behövs göras. Som du nämner är det ju otroligt viktigt att informationen går hela vägen fram till hemfridaren. Under året kommer vi lansera en ny digital plattform som kommer hjälpa våra medarbetare i sitt arbete, bland annat så att blir enklare att följa städinstruktioner.
  • Ulrica T
    Ulrica T skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har städning 2ggr månad och är idag nöjd.
    Hemfrid agerar mycket proffisionellt och åtgärdar ev fel eller brister direkt.
    Ett plus att hemfrid också levererar städmtrl.
    2017-06-05 Elinor S svarar Ulrica T
    Hej Ulrica,
    Tack för rekommendationen! Kul att du är nöjd med både städning och bemötande. Jag hoppas du ska fortsätta trivas med oss!
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Hemfrid har ett bra och kundorienterat tjänstekoncept MEN kvalitén på veckostädningen är generellt för låg. Det som man lägger fokus på är att putsa upp allt rostfritt så att det blänker vilket kanske lurar några kunder. Däremot slarvar man väldigt med duschväggar och duschgolv, mattor, möbler etc. Känns som en del flyttar på allt och hänger allting snett så att det ska se ut som man städat. På 2 timmar städar jag själv min lilla lättstädade lägenhet mycket noga. Hemfrid är inte ens närheten av detta på 3 timmar!
    2017-06-05 Elinor S svarar Ingrid L
    Hej Ingrid,
    Det låter som att städningen inte uppfyller dina förväntningar, och det vill vi ju att den ska! Det bästa vore om du hör av dig direkt till områdeschefen. Jag är säker på att vi kan hitta en lösning om du ger oss chansen!
  • Eva U
    Eva U skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag tycker att kvalitén på städningen varierar. Man glömmer ofta bort något, tex att städa bakom skjutdörrar, kasta sopor, dammsuga ordenltigt, bädda säng eller annat. Nu senast så hade man bl amissat eller struntat i att plocka upp tre saker från golvet i barnrum,. Vet inte om det ingår, men då det är så få saker så bör man ju bara plocka upp det. Borde inte vara en stor grej.

Det är många gånger okej, ibalnd riktigt bra och ibland inte alls bra. Då vi betalar för tjänsten så jag förväntar mig att det alltid ska vara bra.

Vidare så önksar jag att det ska lukta nystädat (ingen stark doft) vilket det inte gör idag.
    2017-06-05 Elinor S svarar Eva U
    Hej Eva,
    Tack för att du delar med dig. Vi tar till oss av din feedback för att bli bättre. Hör gärna av dig direkt till områdeschefen och beskriv vad som kan bli bättre hemma hos dig. Kanske behöver vi justera eller förtydliga något i ditt städupplägg. Vi vill givetvis att du ska vara helt nöjd efter städningen!
  • Peter K
    Peter K skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städningen blir gjord varje vecka och det går bra att byta dag om barnen t.ex. är sjuka.
    2017-06-05 Elinor S svarar Peter K
    Hej Peter,
    Tack för det fina betyget du ger oss! Vad kul att du är så nöjd!
  • Johan E
    Johan E skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi har i huvudsak god erfarenhet av städningen. Däremot verkar det rörigt på kontoret. Ständiga byten av områdesansvariga ger intryck av att allt inte står rätt till.
    2017-06-05 Elinor S svarar Johan E
    Hej Johan,
    Härligt att ni är nöjda med städningen! På kontoret har det under senaste tiden skett en del omorganisation. Vi ber om ursäkt om det hittills upplevts lite otydligt men vi tror att det kommer bli jättebra när vi blivit lite varma i kläderna! Skulle du någon gång vara osäker på vem du ska vända dig till kan du alltid höra av dig till vår kundservice som guidar dig rätt. Du når dem på 0200-11 45 50 eller info@hemfrid.se.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Trevligt bemötande. Tyvärr inte nöjd med städningen. Fluffa kuddar kan jag göra själv.
    2017-06-05 Elinor S svarar Thomas S
    Hej Thomas,
    Tack för din feedback! Angående städningen tycker jag att du ska höra av dig till områdeschefen och berätta vad som inte blir som du tänkt dig. Vi kan säkert hitta en lösning! Det är viktigt att du känner dig nöjd efter vi har varit hemma hos dig.
  • Elsa S
    Elsa S skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra. Snabba svar när vi söker kontakt. Önskar att de var lite mer noga med städningen. Storstäd tycker jag är fel benämning, då ej spisfläkt, brunnar och element ingår. Kalla det tex helstäd och övrig städ vanlig vecostäd.
    Mvh Elsa
    2017-06-05 Elinor S svarar Elsa S
    Hej Elsa,
    Tack så mycket för din feedback. Vi tar till oss av den för att bli tydligare med vad våra tjänster innebär. Har du synpunkter på städningen eller känner att det inte riktigt blir som du vill ha det är du alltid välkommen att kontakta områdeschefen. Ni kan tillsammans gå igenom ditt städupplägg och se om det är något som behövs justeras eller förtydligas.
  • Sofia T
    Sofia T skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har ett städabonnemang varannan vecka. Mkt nöjd. Med vänlig hälsning, Sofia
    2017-06-05 Elinor S svarar Sofia T
    Hej Sofia,
    Kul att du är nöjd med oss! Tack för att du delade med dig.
  • Katharina A
    Katharina A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har alltid fått bra bemötande och snabb hjälp vid förfrågningar. Kontaktpersonerna svarar alltid snabbt. Har inte alltid varit nöjd med arbetet men efter att ha gett feedback har det alltid funnits en lösning och nu är vi jättenöjda. Har utnyttjat städning, storstädning och fönsterputs. Fönsterputsningen var så där och den kommer vi inte utnyttja igen, men städningen är överlag bra
    2017-06-02 Elinor S svarar Katharina A
    Hej Katharina,
    Vad kul att du är nöjd och upplever att vi anpassar oss efter dina önskemål! Tack för rekommendationen.
  • Lars F
    Lars F skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Periodisk städning av vårt hem.
    2017-06-02 Elinor S svarar Lars F
    Hej Lars,
    Tack för omdömet!
  • Eva M
    Eva M skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Kund sedan 15 år hos Hemfrid. Under dessa år har kontakterna med företaget löpt utmärkt. De har varit väldigt tillmötesgående och förstående till mina önskemål. Personalen har överlag hållit god kvalitet både vad gäller städningen som sådan och vad gäller trevligt bemötande. De gånger vi använt oss av fönsterputsning har den utförts samtidigt med städtillfället varför det inte varit något extra besvär för oss.
    2017-06-01 Elinor S svarar Eva M
    Hej Eva,
    Wow! Vad kul att du har varit kund hos oss så länge och känner dig nöjd med oss. Tack för att du delade med dig!
  • Henrik O
    Henrik O skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi har ett städabonnemang, 5 timmar varannan vecka. Anna som städar hos oss är toppen! Bemötandet och kommunikationen från övrig personal också är bra.
    2017-06-01 Elinor S svarar Henrik O
    Hej Henrik,
    Härligt att du är nöjd med både städning och bemötande! Tack för din rekommendation!
  • Anil H
    Anil H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Ikke bra. Ukvalifisert staff som ikke en gang kunne bruke en damsuger korrekt. Vil ikke rekommendere dem igjen.
    2017-06-01 Elinor S svarar Anil H
    Hej Anil,
    Tråkigt att du inte känner att vi levde upp till dina förväntningar. Ibland kan vi behöva justera städupplägget eller vidta andra åtgärder för att det ska bli helt enligt kundens önskemål. Alla hem är unika och därför uppmuntrar vi våra kunder att höra av sig om de har synpunkter på städningen. En kund ska känna sig nöjd efter sin städning, helt enkelt! Jag vill också poängtera att alla våra medarbetare är internutbildade.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vad är det jag ska betygsätta? Service? Städningen? Städmaterialer? Vad är det ni vill veta? Otydligt ställd fråga.
    2017-06-01 Elinor S svarar Cecilia S
    Hej Cecilia,
    Ursäkta om du upplever att frågan var otydligt ställd. Här på Reco kan du betygsätta vad du tycker om Hemfrid i helhet.
  • Pia E
    Pia E skrev om Hemfrid
    Jag har bara goda erfarenheter av Hemfrid. Enkla och tydliga att ha kontakt med. Bra lösningar med timbank och rengöringsmedel som ingår och levereras till dörren utan att man själv behöver tänka på det. Rent och fint blir det också.
  • Anita J
    Anita J skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har städning varannan vecka och är mycket nöjd med både städpersonalen och administrationen-
    2017-06-01 Elinor S svarar Anita J
    Hej Anita,
    Kul att du är nöjd! Tack för din rekommendnation!
  • Lina N
    Lina N skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Problem med ledarskap och struktur.

Oftast väldigt duktiga hemfridare/städare. Men eftersom de flesta inte erbjuds heltid slutar många efter ett tag. Vilket innebär ett byte av hemfridare lite då och då.

Vi är generellt jättenöjda med vår städning men tycker att det är lite rörigt ibland. Jag skulle vilja att man uppskattade sin personal mer och gjorde vad man kunde för att det skulle bli bra för dem. Då städar de bättre och vill också vara kvar på företaget.
    2017-06-01 Elinor S svarar Lina N
    Hej Lina,
    Tack för din feedback. Vi tar till oss av den för att bli ännu bättre. Det ligger i vårt intresse att kunna erbjuda högre sysselsättningsgrad till våra hemfridare och vi tittar även på andra faktorer som spelar roll för hur länge man vill stanna hos oss. Hemfridarna är vårt främsta kapital och vi vill att man ska trivas och må bra hos oss!
  • Maria H
    Maria H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag är mycket nöjd som kund hos hemfrid. De städar noggrant och det är alltid kul att komma hem när de har varit där.
    2017-06-01 Elinor S svarar Maria H
    Hej Maria,
    Fint att du är nöjd och gillar att komma hem efter städningen! Tack för att du delade med dig.
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra helhetssyn - uppföljning av städkvalitét kan förbättras
    2017-06-01 Elinor S svarar Birgitta G
    Hej Birgitta,
    Vi kan hjälpa dig med kvalitetsuppföljning på städningen om du upplever behov av det. Hör av dig till områdeschefen så kan ni komma överens om en bra lösning. Vi vill att du ska vara helt nöjd!
  • Lena L
    Lena L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi köper en städtjänst som oftast funkat bra. Hemfrid är starka då det blir något problem.
    Toppenbra bemötande.
    2017-06-01 Elinor S svarar Lena L
    Hej Lena,
    Härligt att du tycker vårt bemötande är toppenbra! Jätteroligt. Tack för att du delade med dig!
  • Carina H
    Carina H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Proffsigt säljbemötande, och löpande städning.
    2017-06-01 Elinor S svarar Carina H
    Hej Carina,
    Kul att det fungerar bra och att du tycker vi är proffsiga! Tack för att du delade med dig.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Helt OK städtjänster. rovade flyttstäd och det fungerade också helt ok...
    2017-06-01 Elinor S svarar Mikael B
    Hej Mikael,
    Tack för din rekommendation! Hoppas du ska vara fortsatt nöj med våra tjänster.
  • Per-erik L
    Per-erik L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Flexibla. Bra ordning (inga misstag). Nogrann städning.
    2017-06-01 Elinor S svarar Per-erik L
    Hej Per-Erik,
    Kul att du är nöjd med oss! Tack för din rekommendation.
  • Per-anders A
    Per-anders A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra personal hos mig. Jag upplever det lite dyrt.
    2017-05-31 Elinor S svarar Per-anders A
    Hej Per-Anders,
    Tack för din feedback. Kul att du är nöjd med våra medarbetare!
  • Birgitta v
    Birgitta v skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har ju svarat på enkäten en gång. Räcker inte det!
    MvH Birgitta von Hofsten
    2017-06-01 Elinor S svarar Birgitta v
    Hej Birgitta,
    Jag tror du menar att du har svarat på Hemfrids årliga kundundersökning som vi skickade ut i dagarna. Den är för internt bruk så att vi kan utvärdera vad våra kunder tycker och bli ännu bättre på det vi gör. Men tack för att du också tog dig tid att också skriva ett omdöme om oss här på Reco.se. Reco är en oberoende rekommendationssida som hjälper konsumenter utvärdera olika leverantörer.
  • Annette R
    Annette R skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi har fått ett bra bemötande från Hemfrid, när något har fallerat har dom löst det proffsigt. Vi har köpt städhjälp sex timmar var annan vecka, det har fungerat utmärkt främst för att vi har en mycket bra person Michala som är hos oss regelbundet.
    Att vi är så nöjda med Hemfrid är att vi har lyckats få samma person nästan varje gång.
    2017-05-31 Elinor S svarar Annette R
    Hej Annette,
    Tack för din rekommendation! Vad kul att ni är nöjda med er hemfridare och att ni fått bra bemötande av oss.
  • Ellinor E
    Ellinor E skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har haft städning åtta timmar i månaden och då borde inte vissa ytor gro igen, tex fogar på badrumsgolvet, dammtussar från lampor, stearinfläckar på golvet etc. Jag har även haft storstädning två ggr om året och fortfarande är det kvar.

Bytt henfridare kanske tio ggr. En del ställer till helt kaos med varenda lös pryl på snedden, typ tavlor, stolar, ljusstakar etc. Ytan på mitt piano består av diverse prydnadssaker i vackra mönster som ett stilleben. Men när jag kommer hem är grejerna travade på raka led.
    2017-05-31 Elinor S svarar Ellinor E
    Hej Ellinor,
    Det verkar som att vi behöver förtydliga städinstruktionen samt göra en kvalitetsuppföljning hemma hos dig. Hör av dig till din områdeschef så att vi kan bli bättre. Varje hem är unikt och vi anpassar oss naturligtvis efter det och kundens önskemål.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Är aldrig hemma och träffar personalen. Administrativ personal och kontaktpersoner mycket trevliga.
    2017-05-31 Elinor S svarar Kerstin L
    Hej Kerstin,
    Tack för din recension. Vad kul att du tycker att du får ett trevligt bemötande av oss!
  • Kati G
    Kati G skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vi får hjälp med veckovis städning samt fönsterputsning.
    Den veckovisa städningen fungerar bra och vi är jätte nöjda med vår ordinarie hemfridare. De fall då vikarie behövs fungerar det dock inte lika bra.
    Fönsterterputsarna putsar fönsterna jättebra de glömmer dock alltid något fönster. Tror det senare beror på kommunikationen mellan Hemfrid och fönsterputsarna. Jag upplever att mina instruktioner inte når fönsterputsarna. Informationen försvinner på vägen då den ofta passerara flera personer innan den når fönstrputsarna.
    2017-05-31 Elinor S svarar Kati G
    Hej Kati,
    Tack för din feedback. Vi kommer göra vissa förändringar i vikariehanteringen och upprätta en speciell servicepool. Syftet är att göra denna grupp specialister på att sådana uppdrag. Det kommer också bli lättare för kund att kommunicera direkt med oss genom en ny plattform som vi lanserar senare i år. Hoppas att detta ska göra din upplevelse av Hemfrid ännu lite bättre.
  • Lena S
    Lena S skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag har städning var 14 :de dag. Har varit ojämt men under senaste året har en förbättring skett. Har även haft hjälp att sköta trädgård och klippa buskar. Med denna tjänst har jag varit nöjd. Både med bemötande och utförande av arbete innan under och efter.
    Har haft fönsterputs vid 2 eller tre tillfällen. Här har jag inte varit lika nöjd. Tycker att jag får betala för många timmar och att resultatet inte är tillfredsställande
    2017-05-31 Elinor S svarar Lena S
    Hej Lena,
    Vad bra att du upplever att du blir mer och mer nöjd med din städning. Vi gör vårt bästa med att lyssna och och lära känna våra kunders hem och önskemål. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till områdeschefen.
  • Maria L
    Maria L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Vanlig städning av tvåa varannan vecka.
    Vid ombokningar har de inte haft koll, städerskan har kommit fastän vi har bokat av osv. har fått ringa och dubbelkolla grejer.
    Slarvig städning, bra städat i våtutrymmen som kök och badrum men fortfarande slarvigt, inte torkat av ytor som inte syns så väl, dammiga lister, mm. Luktat sur trasa när vi kommit hem till "nystädad" lägenhet vilket inte känns så kul.
    2017-05-31 Elinor S svarar Maria L
    Hej Maria,
    Hör av dig till din områdeschef så vi får chansen att lösa detta. Vi vill att du ska vara helt nöjd!
  • Therese S
    Therese S skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bemötandet var helt OK.
    Har städning var 4:e vecka.
    Personalen borde få mera utbildning i städningens konst.
    Jag är inte helt nöjd när hjälpen åker härifrån.
    2017-05-31 Elinor S svarar Therese S
    Hej Therese,
    Tack för din feedback. Det låter som att vi kanske ska se över ditt städupplägg för att utvärdera eventuella förändringar i det. Vi vill att du ska vara helt nöjd. Börja med att höra av dig till områdeschefen.
  • Maria L
    Maria L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Trevliga, noggranna och generösa
    2017-05-31 Elinor S svarar Maria L
    Hej Maria,
    Så kul att du är nöjd och tycker så bra saker om oss. Hoppas du ska fortsätta trivas med Hemfrid!
  • Robert E
    Robert E skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Tyvärr många saker som har gått sönder under deras städning. Känns inte som städarna hade respekt för vårt hem. Vi bytte städare 3 ggr men ingen förbättring. Nu har vi sagt upp vårt sammarbete och vi söker annat städbolag.

MVH
    Robert
    2017-05-31 Elinor S svarar Robert E
    Hej Robert,
    Vad tråkigt att du valt att avsluta din städning. Ber om ursäkt för besväret med det som inte funkade bra hemma hos dig. Vi gör vårt bästa för att det ska bli så bra som möjligt i matchningen hemfridare och kund. Välkommen tillbaka som kund om du vill ge oss en ny chans!
  • Päär W
    Päär W skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Allt har fungerat bra, fint städat. Lätt att komma i kontakt med. Trevligt bemötande.
    2017-05-31 Elinor S svarar Päär W
    Hej Päär,
    Vad kul att du är så nöjd med oss! Tack för att du delade med dig!

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm