Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp i Stockholm och Malmö med omnejd.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1396 kunder tycker om Hemfrid

• Benny L
    Benny L skrev om Hemfrid
    Uppskattar vår veckostädning som är punktlig o ordentligt gjord. Uppskattar även SMS påminnelsen samt snabb o smidig mailkorrespondens med kontoret.
  • Cecilia O
    Cecilia O skrev om Hemfrid
    Städningen är bra, kommunikationen med företaget smidig, bra med påminnelser om städningstillfällena.
  • Agneta D
    Agneta D skrev om Hemfrid
    När jag bodde i Linnéområdet var städningen bra. Här i Frölunda var det inte bra. Sista städningen var inte bra. Städpersonalen hade inte gjort rent dammsugarmunstycket. Det innebar att det blev läppstift på tapeter i sovrummet bl a. Golven i hallen och badrum var inte rengjorda. Över lag dåligt städat.
  • Mikaela G
    Mikaela G skrev om Hemfrid
    Köpt städning.
    Jag är väldigt nöjd. Får snabb respons vid kontakt via mail eller telefon. Städningen håller hög och jämn kvalitet.
  • Siv N
    Siv N skrev om Hemfrid
    Jag har städabonemang,det fungerar bra,får ofta vikarier då min ordenarie är sjuk lite då och då.
  • Karin L
    Karin L skrev om Hemfrid
    Rent hus utan bråk hemma! Proffsig städning och trasor och städmedel ingår.
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Hemfrid
    Jag bor i Uppsala. när maria von Rost var chef här i stan var det en fröjd att Hemfrid kom och städade. Jag är allergisk mor damm, kvalster, mögel och djurhår. De som städar i mitt hem får vara extra noga med:
    1. Att vid besöket inte ha kläder som varit i kontakt med djur.
    2. Vara noga med att först dammsuga alla ytor och sedan våtdamma.
    3. Vara utbildade och ha kännedom om konsekvenserna av en dåligt utförd städning.
    När Maria von Rost var chef här i Uppsala fungerade städningen utmärkt. Det var ordning och reda. Städarna gjorde ett gott arbete. Speciellt vill jag nämna två stycken av dessa: Emma och Befkadu. Tyvärr blev Befkadu långvarigt sjuk och låg på sjukhus. Under denna tid var det många olika städare som kom. I oktober kom en "Hemfridare" vid namn Désirée. Första gången hon besökte oss, gjorde hon en mycket noggrann städning, andra gången en godtagbar och tredje gången en städning, som var urusel. Tavlorna hängde "på trekvart" dvs. diagonalt läge på väggen i stället för ett vågrätt. Det var efter avslutat arbete fortfarande dammigt. För första gången, sedan jag insjuknat, fick jag på natten ett astmaanfall. Hemfrid kom och gjorde om städningen, men inte förrän långt senare. Detta beroende på att det var lördag nästkommande dag och kontoret stängt. Min man fick därför städa huset, så att jag utan besvär kunde vistas i vårt hem. Den allvarligaste konsekvensen av ett astmaanfall är att patienten avlider. Med tanke på detta yrkade jag på någon sorts ersättning. Jag begärde en extra städning. Min begäran avslogs av chefen för verksamheten i Uppsala. Den enda gottgörelse jag fick var en blomstercheck på 200 kronor. En människas liv och hälsa är alltså inte mer värt än 200 kronor!! Skandalöst! Ett stort företag, som Hemfrid, skulle inte ha råd att ersätta mig med en städning, som efter rotavdrag kostar mig 1457 kronor! Jag har funderat på att gå vidare med detta förfarande. Jag har goda kontakter att via media t.ex. SVT, där min bror arbetat som biträdande säkerhetschef och pressen. Så här får man inte behandla sina kunder!
    Uppsala 28.3.2017
    Margareta Renström Lingman
  • Anne-maria C
    Anne-maria C skrev om Hemfrid
    bra och proffsigt, bra nu när städmedel levereras. Dock är det rätt mycket och jag har fortfarande kvar när nästa påfyllning kommer
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda! Morgontiden 8.00 passar oss bra! Tack för fint jobb!
    Hälsningar Birgitta
  • Linda W
    Linda W skrev om Hemfrid
    Superfint efter att Hemfrid städat. Topp
  • Tomas ÷
    Tomas ÷ skrev om Hemfrid
    Lite ojämn kvalitet på de som kommer hem och städar.
    Oftast nöjd.
  • Jacobina S
    Jacobina S skrev om Hemfrid
    Det blir städat, men aldrig så ordentligt som jag önskar. Har gör höga krav för att bli nöjd, men det är bättre ön ingenting
  • Lars B
    Lars B skrev om Hemfrid
    Vi uppskattar mycket den service som Hemfrid erbjuder.
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Hemfrid
    Alltid ett proffsigt bemötande, har alltid fått hjälp med det som jag har efterfrågat. Utöver vardagsstädning så har vi även testat storstädning och fönsterputs.
  • Allan W
    Allan W skrev om Hemfrid
    Jag tycker att städupplevelsen är ordinär och godkänd men inte ger mig intrycket att de försöker överträffa förväntningarna
  • Annelie B
    Annelie B skrev om Hemfrid
    Det fungerar utmärkt med Hemfrid, de är lyhörda och mycket serviceminded. Har alltid blivit mycket väl bemött av såväl kontorsansvariga, teamledare som Hemfridare.
  • Veronica L
    Veronica L skrev om Hemfrid
    Oftast bra bemötande, tror att man i bland kan korta ner tiden på städ hemma hos oss men 3 tim är minimum. Har hänt att vikarier har slarvat med städ, på larmning och gått innan 3 tim. Ord personal är mycket bra och gör alltid det lilla extra för oss.
  • Paul G
    Paul G skrev om Hemfrid
    Alltid rent och fint när hemfrid varit hemma hos oss! Rekommenderas verkligen!
  • Sally K
    Sally K skrev om Hemfrid
    Om du har tur och får en som stannar en längre tid kan det bli riktig bra. I mitt fall städning hos en anhörig. Om det blir flera byte under året inte fullt så bra.
  • Charlotta S
    Charlotta S skrev om Hemfrid
    städning. Lite strul i början, de första åren, men sen har det funkat klockrent med trevliga hemfridare som piffar hemmet varannan fredag.
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med vår Hemfridare men även den kontakt vi har i övrigt!
  • Katarina O
    Katarina O skrev om Hemfrid
    Bra städning och trevlig service, smidigt sammantaget!
  • Charlotta E
    Charlotta E skrev om Hemfrid
    Städabg via arbetsgivare. Är mkt nöjd med ordinarie städpersonal. Har dock inte blivit nöjd då ersättare hoppat in. Har meddelat detta, via mail samt svar på veckovis enkät, att jag varit missnöjd utan att få någon som helst återkoppling el följdfråga. Därför kommer jag även att sluta svara på de utvärderinga man får veckovis per tel.
  • Karin J
    Karin J skrev om Hemfrid
    Proffsigt och supertrevligt bemötande från alla personal.
  • Ragnar O
    Ragnar O skrev om Hemfrid
    Städhjälp. Gott bemötande. Omtänksamma. God kontinuitet, samma personal återkommer vid varje besök
  • Ulrika F
    Ulrika F skrev om Hemfrid
    Ibland undrar jag vad som städas. Dammas det? Lyfter man öht på t.ex en lampa.
  • Shamani N
    Shamani N skrev om Hemfrid
    Det kan ibland ta lång tid att få svar på frågor och ibland bristfällig information och är dyrare än andra bolag. Vi är dock överlag nöjd.
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med Hemfrid! Vi har köpt städning, storstädning och fönsterputs. Resultatet blir bra + att de är serviceminded. Ett stort plus är att man nu själv kan sköta bokningar o annat via "Mina sidor". Vår nuvarande städare är mkt punktlig. Den förra kom ofta sent. Ibland vid storstädningar har det varit lite dålig kommunikation så att tex den ordinarie städaren inte vetat om att det samtidigt är storstädning osv, men vi upplever att den biten blivit bättre
  • Martin S
    Martin S skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med tjänsten hemstäd. Vi har städning 4 timmar varannan vecka.
    Mycket nöjda med den person som utför städtjänsten hos oss.
  • Karin W
    Karin W skrev om Hemfrid
    Väldigt varierande service beroende på vem som städar. Har gett konkreta förslag på hur detta ska bryggas genom att föreslå en överlämning när ny städerska ska introduceras men fått nej.

Hög prislapp för så okoncekvent servicenivå. Verkar också som att timmarna i vår timbank är betydligt färre än vad vi fått uppfattning om.

Vi har efter flera år nu valt att anlita en annan firma.
  • Edward L
    Edward L skrev om Hemfrid
    Bra, uppstyrt och klar kommunikation
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Hemfrid
    Vi är mycket nöjda med den service vi får från Hemfrid.
  • Albin L
    Albin L skrev om Hemfrid
    Inte så imponerad av kvaliteten. Beroende på utförare kan det vara mycket bra eller ganska dåligt. Interna kontroller och rutiner verkar fungera dåligt.
  • Gerda N
    Gerda N skrev om Hemfrid
    Vi har städning varannan vecka och har också köpt till fönsterputs. Tryggt att det är samma person som kommer varje gång och att man får meddelande om det är en vikarie. Inte alltid superbra överlämning till vikarien dock, så om det är något särskilt som är viktigt att tänka på får man komma ihåg att informera själv.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Hemfrid
    Nöjd med det mesta förutom dammtorkning på övre hyllpkan. Trots att jag har en pall som kan användas just för att damma övre hyllplan görs det i princip aldrig. Detta mönster att hoppa över hyllplan som sitter högre upp än ögonhöjd gäller både min ordinarie hemfridare och vikarier.
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Hemfrid
    Gör rent men kan ibland vara missnöjd med dammningen och golvvård i badrum.
  • Anna-karin L
    Anna-karin L skrev om Hemfrid
    Jag är för det mesta nöjd med Hemfrid. Ibland kan det vara ojämn kvalitet på städningen när det kommer vikarier ( när ens ordinarie Hemfridare är borta ) Jag är inte förtjust i städmedeln som ingår i abonnemanget jag hade hellre haft ett lägre pris på avtalet.
  • John W
    John W skrev om Hemfrid
    Allt har skötts dåligt! Vi hade städning. Inget företag som jag någonsin skulle rekommendera någon att köpa tjänster av. strul från dag 2 till sista samtalet när vi ville avsluta det hela.
  • Gunnel B
    Gunnel B skrev om Hemfrid
    Jag är i stort sett nöjd det är alltid skönt att komma hem till ett städat hus
  • Lotta M
    Lotta M skrev om Hemfrid
    Sådär. Ojämnt och sämre än förväntat. Glömmer ofta grejer
  • Helene H
    Helene H skrev om Hemfrid
    Nöjd med städningen, alltid skönt att komma hem till ett rent hem.
    Det har varit ganska många olika personer som har kommit hem till oss vilket inte är önskvärt. I nuläget har det var rätt stabilt.
  • Gertrud S
    Gertrud S skrev om Hemfrid
    Jag är nöjd med månadsstädningen,
  • Björn E
    Björn E skrev om Hemfrid
    Jag har anlitat Hemfrid för städning och inte inköpt varor eller andra tjänster.
    Mina erfarenheter har motsvarat de förväntningar som jag haft.
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Hemfrid
    Vi har haft städning i hemmet varannan vecka under många år. Bra kontakt med cheferna vid behov men vi valde att avsluta samarbetet pga den ojämna kvaliteten i arbetet. Vissa av medarbetarna gjorde ett strålande arbete och andra var dåliga. Det var också svårt att få de överenskomna städtiderna att fungera, man kom gärna tidigare än avtalat och för oss var det ett problem eftersom en av oss arbetar i hemmet vilket gjorde det svårplanerat.
    Att det inte finns möjlighet att välja om företaget ska ha med sig städutrustning känns också som en sämre service, det blir krångligare än vad det skulle behöva vara.
    Med vänlig hälsning/Tobias Frohm
  • Kari U
    Kari U skrev om Hemfrid
    Hej vi har varit mycket nöjda och personalen har varit trevliga// Cherrie
  • Peter E
    Peter E skrev om Hemfrid
    Bemötandet från företaget har fram till vi fick den områdeschef vi har nu varit mycket bra. Nu fungerar kontakten inte särskilt bra. Med en sådan områdeschef kan jag tom tänka mig att lämna Hemfrid.
    Våra ordinarie hemfridare har varit, och är bra. Fönsterputsning, trädgårdstjänst och putsning av kristallkronor har också fungerat mycket bra. Vad som var en katastrof var vid ett tillfälle när vi fick hjälp med att rengöra inne i köksskåp och bokhyllor med böcker. Vid det tillfället gick saker sönder och porslin, glas och böcker sattes tillbaka huller om buller. En riktig katastrof!!
  • Johan B
    Johan B skrev om Hemfrid
    Trevligt bemötande från samtliga på Hemfrid. Städningen har däremot varit mindre bra, inte urusel men ändå att saker missas, konstant. Ibland är fönsterbrädor inte torkade, några saker missas varje gång. Man är tyvärr inte tillräckligt noggrann för att jag skulle vilja anlita dem igen. Såklart varierar det beroende på vem man får som "hemfridare".
    Vi har haft Hemfrid i ett år.
  • Lennart K
    Lennart K skrev om Hemfrid
    Fungerar utmärkt. Har fått ha samma hjälp under längre tid, vilket underlättar.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Hemfrid
    Bra bemötande. Har städning 2 gånger i månaden. Har även köpt fönsterputs vid ett tillfälle. Det blev jättebra
    Vissa gånger är städningen bättre än andra gånger faktiskt
  • Sören O
    Sören O skrev om Hemfrid
    Första gången jag anlitade Hemfrid var 2010 för en storstädning. De två manliga städarna som kom gjorde ett fantastiskt arbete. Detta var grunden till att jag senare vände mig till Hemfrid för regelbunden städning.
    Övriga kriterier för att jag valde Hemfrid är vad Hemfrid utlovade:
    - jämnhet i städresultat oavsett vem som städar (kundkort)
    - samma städare varje gång (ersättare vid sjukdom, semester etc)
    De första åren stämde inte´´samma städare varje gång´. Bodde då i Haninge. Städare slutade och nya kom i stället. Detta gjorde att jag fick erfara olikheter i städarnas städning. Alla var noggranna. Det senaste året har jag haft samma städare i stort sett hela tiden så jag kan inte riktigt göra den jämförelsen nu.
    När det gäller fönsterputs är det olika varje gång och där varierar städresultatet. Särskilt när det gäller att städa kring fönstren.
    Jag har köpt städmaterial tidigare och tycker det är bra att Hemfrid nu står för detta. Allrent och rengöringspastan är toppen.
    Detta om själva städningen.
    Jag upplever Hemfrid som ett professionellt företag och att jag som kund får den hjälp jag efterfrågar.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm