Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp i Stockholm och Malmö med omnejd.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt
4.0/5
0.0/5
0.0/5

Läs vad 1531 kunder tycker om Hemfrid

• Anette J
    Anette J skrev om Hemfrid
    Olika kvalitet beroende av vem som städar. För täta byten av städpersonal o inkörningsproblem. Ibland tar cheferna orimligt lång tid på sig att svara.
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Hemfrid
    Jag är väldigt nöjd med Hemfrid; duktig, trevlig personal och bra service!
  • Magdalena P
    Magdalena P skrev om Hemfrid
    Hemfrid är ett superproffisgt och skickligt företag med duktiga medarbetare. Jag har varit kund med städning av vårt hus varannan vecka i mer än 10 år och rekommenderar Hemfrid för städtjänster.
  • Lena-liz J
    Lena-liz J skrev om Hemfrid
    Bra bemötande.
    Köper städning + strykning. Nöjd med det mesta. Bäddning av säng bör ingå i städtjänsten - lite konstigt om de städar hela huset och lämnar sängen obäddad.
    Putsa fönster tjänsten är dyr
    Fakturan är svårförstådd och nästan omöjlig att kontrollera riktigheten - klar förbättringspotential!
  • Xiao-rong P
    Xiao-rong P skrev om Hemfrid
    I have been very happy with the service we recieved after many year and I stayed as a custumer of Hemfrid.
  • Alexander B
    Alexander B skrev om Hemfrid
    Ständigt blivit besviken på bolaget. Alltid ifrån kvalitén på städningen till kundkontakten. Ingen vidare ansvarstagande ifrån någon.
  • Mats E
    Mats E skrev om Hemfrid
    Det har varit blandad kvalitet under åren. Svårt med vikarier.
    Ibland har det blivit avbokningar i sista minuten. När vi har klagat har det dock varit bra bemötande..
  • Per I
    Per I skrev om Hemfrid
    Bra organisation som kan täcka upp bakom om din vanliga hemhjälp skulle vara sjuk eller liknande. Fördel jfr med enskilda företagare.
    Får tjänsten som förmån via jobbet så kan inte uttala mig om priset, men bra kvalitet och nivå.
  • Bo L
    Bo L skrev om Hemfrid
    Bäst fungerar det när samma person kommer
    Häls Bo
  • Peter L
    Peter L skrev om Hemfrid
    För många år sedan när vi började anlita hemfrid så var det alltid totalkaos och stort missnöje. Numera fungerar det alldeles utmärkt.
  • Eva P
    Eva P skrev om Hemfrid
    Märks direkt när olika personer städar. Just nu verkar man komma från hotellvärlden med de markeringar som se gör där.
  • Lars G
    Lars G skrev om Hemfrid
    Allt igenon ett proffisgt bemötande och jättebra leveranser vecka efter vecka
  • Jan B
    Jan B skrev om Hemfrid
    Bemötandet har varit både bra och dåligt de år vi anlitat Hemfrid. Dåligt bemötande från kontoret, nån gång dålig städning.

Nu har vi Jenny och är väldigt nöjda med henne. Förhoppningsvis ska inget trassla till det. Generellt kan jag säga att det varit personal på kontoret som brustit.

Att jag ändå rekommenderar Hemfrid beror till 100 procent på vår hemfridare.
  • Hedvig S
    Hedvig S skrev om Hemfrid
    Hemfrid har blivit bättre på att hitta alternativa tider om vi har behövt det. Tillgängligheten har ökat de senaste månaderna.
    Vi är nöjda med städningen.
  • Lena A
    Lena A skrev om Hemfrid
    Jag är en mycket nöjd kund sedan 15 år tillbaka!
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Hemfrid
    Min upplevelse som kund hos Hemfrid har varit både positiv och negativ. De positiva överväger och jag kan rekommendera andra att anlita företaget. För att nämna några saker så har det aldrig varit några problem att få kontakt, företaget svarar på telefonsamtal, mail utan fördröjning och är alltid trevliga och tillmötesgående. Städningen utförs enligt överenskommet och följer ett städschema. Det har varit lätt att boka till tex fönsterputsning. De negativa upplevelserna har enbart gällt dåligt utförd städning men då tycker jag att Hemfrid varit snabba med att rätta till problemet och jag känner mig därför nöjd som kund.
  • Lars F
    Lars F skrev om Hemfrid
    Hej
    Vi köper återkommande städning. Det fungerar bra :-)
    Lars
  • Tobias P
    Tobias P skrev om Hemfrid
    Väldigt bra utförande av tjänsten samt väldigt bra kommunikation från huvudkontoret ang ändringar och andra frågor.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Hemfrid
    Har regelbunden hemstädning. Det är ganska dyrt, men fungerar mycket bra. Samma städerska kommer punktligt varje gång om jag inte fått meddelade om att hon ersätts av någon annan.
    Ett extra uppdrag förra året med städning av sommarstuga fungerade inte fullt så bra, men det var nog rätt krångligt.
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Hemfrid
    Är på det stora hela nöjd med hemfrid. Bra städning. Tycker dock att priset är högt och att den fasta avgiften för utkörning ej är befogad.
  • Anders N
    Anders N skrev om Hemfrid
    Jag är kund hos Hemfrid sedan 2 år tillbaka och får städning varannan vecka med superb kvalitet. Bemötandet är alltid trevlig och tillgänglighet samt flexibilitet är toppklass. Förra gången bytte jag tex ut mitt ordinarie städtillfälle mot en fönsterputsning istället. Rekommenderas varmt!
  • Lotta  E
    Lotta E skrev om Hemfrid
    Varannan veckostädning fungerar bra, kök och badrum alldeles utmärkt.
  • Maria D
    Maria D skrev om Hemfrid
    Jag har alltid fått ett professionellt bemötande av Hemfrid oavsett vem jag haft kontakt med inom företaget. Jag har valt att prioritera bort min vardagsstädning och lämnat det förtroendet till Hemfrid som jag är mycket nöjd med. Har även köpt in andra tjänster såsom fönsterputsning.
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Hemfrid
    Städning, storstädning, fönsterputsning, lövkrattning
  • Leif S
    Leif S skrev om Hemfrid
    Städning, i fritidshus
  • Simon V
    Simon V skrev om Hemfrid
    Tycker att en städare ska städa bättre än jag själv gör när jag betalar för det.
  • Jan K
    Jan K skrev om Hemfrid
    Är mycket nöjd men det beror på att vi är nöjda med den städare Binyamine som utför arbetet på plats. Är mindre nöjd med Hemfrids priser på tilläggstjänster och att det inte var tydligt vid bokningen av fönsterputs att timkostnaden/antalet är högre än för vanlig städning. Kostnaden påverkade timbanken och blev därmed mindre transparant.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Hemfrid
    Bra städning men mkt rörig och opålitlig organisation runt omkring.
  • Diana N
    Diana N skrev om Hemfrid
    Städorskorna gjorde ett bra jobb men eftersom jag behövde betala tre månader efter att jag sagt upp mig trots att uppsägningstiden skulle vara en månad är det inte troligt att jag använder företaget igen.
  • Anders E
    Anders E skrev om Hemfrid
    Bra bemötande , trevlig personal och bra städning.
    Extra tjänster fungerar utmärkt.
  • Katarina P
    Katarina P skrev om Hemfrid
    Toppen ! Vi var supernöjda men tyckte att det var för dyrt för oss just nu. Återkommer gärna i framtiden.
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Hemfrid
    Vi har och har haft städning av Hemfrid under flera år (även fönstertvätt ibland). Tidigare blev det ganska ofta inställda städningar pga sjukdom hos Hemfrid men sen vi påtalade det har det blivit bättre. Senaste året har det funkat riktigt bra. Bra städning och bra fönstertvätt. Bra städprodukter.
  • Olle S
    Olle S skrev om Hemfrid
    haft städning sedan 1999 med undantag för två eller tre år. Med bara något enstaka undantag så är resultatet utmärkt. De senare åren har vi fått ny städare relativt ofta. Under de 10-12 första åren så bytte det bara en gång! Kan ibland vara problem med kommunikationen pga språksvårigheter. Nöjd och rekommenderar gärna.
  • Victoria N
    Victoria N skrev om Hemfrid
    Positivit bemötande med snabb återkoppling vid frågor. Vi har städning varannan vecka. Vi är mkt nöjda över städningen och bemötande.
  • Anna T
    Anna T skrev om Hemfrid
    Tycker att det varit bra , fått svar påmail snabbt och har lätt kunnat ändra tider. man har varit hjälpsam. har städ var 14.e dag. oftast samma person som städar, bra. har även fått storstäd och fönsterputs
    Viss försömring sista tiden, då det har blivit en del missförstånd och svar på mail ej erhållits.
  • Margaretha K
    Margaretha K skrev om Hemfrid
    När Marielle har varit hos oss är vårt hem omhändertaget. Det är underbart att komma hem de dagarna. När hon ibland blir ersatt blir vårt hem städat. Noggrannt och bra men vi kan se direkt att Marielle inte varit där. Jag kan inte sätta fingret på vad det är. Känslan är att hon tar hand om vårt hem.
  • Christer H
    Christer H skrev om Hemfrid
    En konsekvent och fantastiskt företag som man kan lita på när det gäller städning oavsett vem som varit här. Rent, snyggt och prydligt och man blir så nöjd varje gång en hemfridare varit här.
  • Kent Z
    Kent Z skrev om Hemfrid
    Hej. Det har alltid varit ett trevligt och positivt bemötande ifrån Hemfrid, med bra utbud. Har hjälp med städning 1 gång i månaden , mkt nöjd, bra utfört arbete,
    alltid punktlig, och inga döda punkter. Har även nyttjat fönsterputs.
  • Emma S
    Emma S skrev om Hemfrid
    Jag har haft barnvaktshjälp av er, jag var nöjd med tjejen som var hos oss.
  • Görel S
    Görel S skrev om Hemfrid
    Månadsstädning. Mycket bra! Mycket proffsigt!
  • Linnea V
    Linnea V skrev om Hemfrid
    Hemfrid får familjens vardag att funka. Det kostar, visst, men känslan av att komma hem till ett skinande kök och badrum är obetalbar.
  • Omid G
    Omid G skrev om Hemfrid
    Har blivit bättre! Jag är idag ganska nöjd med tjänsten. Ojämn kvalitet från person till person men kundservice är bra på att byta tillgodose behov.
  • Mikaela L
    Mikaela L skrev om Hemfrid
    Alltid smidigt med påfyllning av städprodukter.
    Ansvarstagande vid vikariebokning.
    ganska ofta förekommande vikarier dock, vilket iofs passar oss då vikarierna oftast är bättre än vår ordinarie hemfridare.
    helt okej städning.
  • Anders G
    Anders G skrev om Hemfrid
    Tyvärr måste jag säga dåligt över lag. Lovar runt och håller tunnt
  • Therese W
    Therese W skrev om Hemfrid
    Tråkigt bemötande vid uppsägning
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Hemfrid
    Bra ur flera synpunkter, endast strul med leverans av varor en sommar.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Hemfrid
    Jag har städabonnemang via jobbet, städning en gång i veckan. Jag brukar vara i kontakt med Hemfrid vid ändringar. Överlag fungerar det bra, ibland mindre språkhinder/missförstånd. De brukar svara snabbt på mejl. De har dock ibland skickat ändringar via mejl med förutsättningen att om jag inte svarar så har jag accepterat deras förslag, vilket jag inte gillar, alla ändringar ska baseras på att jag/kunden aktivt accepterar med ett svarsmejl, annars blir det lätt fel, man hinner inte läsa allt och det är inte samma sak som att man accepterar ett förslag. Vid särskild storstädning har det slarvats och betalningen var 8 timmar, när vi normalt har 2 timmar för en städning, vilket är orimligt mycket.
  • Jakob B
    Jakob B skrev om Hemfrid
    Mycket bra från start till mål!
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Hemfrid
    Städning.
    Jag tycker det fungerar bra. Jag har varit kund i flera år hos hemfrid och upplever att det fungerar bra.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Hemfrid
    Jag är jättenöjd med Hemfrid.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm