Hemfrid

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm — Visa karta

4.0 i betyg av 2012 rekommendationer
Känslan av att kliva in till ett rent och prydligt hem är helt underbar. Men ibland räcker varken orken eller tiden till. Därför finns Hemfrid. Vi gör din vardag lite enklare och livspusslet lättare att lösa – oavsett var du befinner dig i livet.

I över 20 år har vi tagit hand om hem i Sverige. Målsättningen är, och har alltid varit, att leverera tjänster med bästa service. Som kund hos oss på Hemfrid får du regelbunden städning i ditt hem. Hur du vill ha det städat och hur ofta, det bestämmer du själv.

Alla våra tjänster går ut på att förenkla tillvaron. Förutom regelbunden städning kan vi hjälpa till med storstädning, flyttstädning, fönsterputs, strykning och barnpassning. Sedan september 2016 erbjuder vi även flytthjälp.

Våra medarbetare är vårt främsta kapital och de har självklart kollektivavtal och schyssta arbetsvillkor.

Välkommen till Hemfrid!
Lör-Sön: Stängt
4.0/5
4.0/5
4.4/5

Läs vad 2012 kunder tycker om Hemfrid

• Veronica H
    Veronica H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Väldigt trevligt bemötande och de levde mer än väl upp till mina förväntningar. Enormt tillmötesgående såväl kontorspersonal som personalen som arbetade vid flytten. flyttpersonalen var även enormt varsamma och försiktiga med mina saker, fantastiskt duktiga
  • Peter J
    Peter J skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Gott bemötande och bra kommunikation. Jag har minimi städning men sitter stort förde på hjälpen då jag reser mycket.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Utomordentligt positiv! Vad jag än behövde, och det var emellanåt ganska mycket, så fick jag svaret:" Det fixar vi!" Och det gjorde de också. VI hade ganska komplicerade förhållanden, men allting löstes. Snabbt, Glatt, Effektivt.
  • Madeleine G
    Madeleine G skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi är supernöjda med flytthjälpen och flyttstädningen! Alla var hjälpsamma, försiktiga med våra saker och det gick smidigt. Högsta betyg!
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Hemstädning var 14 dag. Fantastisk personal vänlig. Har samma flicka utom vid semester. Bra kontakt. Mycket noggran. Jag är helnöjd. Kan uppstå lite problem vid vikarier som att missar finns men inga större problem.
  • Anette J
    Anette J skrev om Städservice en del av Hemfrid
    bemötande har varit bra, men förstår inte hur vi har fått 9 tim minus på kontot då vi har avbokat en tid och borde ligga på plus....annars är det ok...
  • Marie A
    Marie A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra bemötande hos företagets kontakt. Varannanveckas städningen mycket bra utförd. Förtroendeingivande!
  • Moa L
    Moa L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Smidigt och snabbt. Jättebra att få låna flyttkartonger. Flytten gick snabbt och flyttgubbarna slet på bra. Kanske något dyrt men värt varenda krona att slippa bära själv.
  • Malin D
    Malin D skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Proffsigt och vänligt bemötande på alla sätt. Vi är mycket nöjda och har stort förtroende för Hemfrid.
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Väldigt proffsigt. Bra attityd, bra respons vid klagomål och bra bokningsschema online.
  • Torbjörn P
    Torbjörn P skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Kanonservice, både vid bokning och killarna som flyttade.
    Extraplus till flyttkillarna, dom både var oerhört hjälpsamma, positiva och duktiga.
    Ni överträffade verkligen mina förväntningar!
  • Ann F
    Ann F skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Det var den sämsta flytt jag någonsin varit med om. Flyttpojkarna kunde inget om möbler, hade sönder två lampor och skrapade ytor. Jag kommer aldrig att rekommendera Hemfrids flyttservvice.
    2017-08-16 Elinor S svarar Ann F
    Hej Ann,
    Tack för din feedback. Det låter inte som du har haft den upplevelse av Hemfrid som vi eftersträvar. Hör av dig till oss så att vi får reda ut vad som gick snett och så att vi får åtgärda dig. Hör av dig till din kontaktperson hos oss. Det går också bra att ringa vår kundtjänst på 0200 11 45 50 eller mejla till info@hemfrid.se.
  • Reneé L
    Reneé L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    De var mycket tillmötesgående, men hade rört till det med schemat, så drt tog längre tid än beräknat. Men de ställde upp med extra personal och ett gott humör. Bra betyg med andra ord!
  • Laura M
    Laura M skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Puntliga, snälla, hjälpsamma, effektiva. Fantastisk, komplett service. Om man kan inte göra något själv för vad som helst anledning, då kommer man inte ens behöva röra en ena sak.
  • Helena N
    Helena N skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Jättebra och proffsigt. Allt gick utan problem.
  • Line E
    Line E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket nöjd! De ställde upp med mycket kort varsel och utförde jobbet utan problem.
  • Britt R
    Britt R skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vi har ingenting att anmärka på. Hjälpsamma och bra vid flytten.
    Vi kommer säkerligen att återkomma om vi behöver hjälp.
  • Annie N
    Annie N skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Nkt trevlig och snabb kontakt, dock strul med bokningar och tider. Försat omgången jag använda företaget städade de ok, nu andra gången inte lika välstädat.
  • Karin S
    Karin S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Fick bra bemötande, de var trevliga och effektiva.
  • Nedim B
    Nedim B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag tog kontakt med Hemfrid och ville köpa hushållsnära tjänster från dem. De gjorde ett hembesök och vi gick igenom vad som ingår och steg för steg vad som skulle göras etc. Jag tycker inte att de lever upp till kvaliten på tjänsten som de ska utföra. detta har påtalats. trots påtalande om att byta personal för att utföra så har man inte gjort det så jag funderar på att byta företag om ingen ändring görs
  • Marie R
    Marie R skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Flytten avlöpte smidigt. Bra dialog unde dagen och lätt att hitta lösningar när behov av anpassningar uppstod. Anlitar dem gärna igen.
  • Eva-lena D
    Eva-lena D skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Från början total katastrof - mycket dålig städning tom städare som ljög om vad de gjort. Hemfrid dock tillmötesgående och bytte städare. Tyvärr två gånger då vi varit nöjda har städare bytts ut pga av att de vi haft slutat. Jag tycker att städarna ska vara två samtidigt då städningen tar hälften så lång tid samt att mattor o dyl blir bättre städat då de kan lyftas ut mm. Nu har vi en gullig tjej. Materialet som Hemfrid använder inte bra då kakel o speglar bor fläckigt och jag får torka efter.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bemötanden har från administration/kundservice varit på det hela taget gott, även om jag ännu inte fått riktig klarhet i några frågor jag ställt.

Bemötandet från arbetsledning och arbetare har varit gott med några språkproblem vid något tillfälle. Jag är mycket nöjd med resultatet av städningen.

Det mest centrala, utöver resultatet, är hur timmarna förbrukas. Det händer (ofta) att personalen kommer sent men ändå skriver att de kommit i tid. När de går vet jag oftast inte men de anger ibland att de går efter överenskomna timmar vilket resulterar i att det dras fler timmar än jag betalt för vilket jag inte gillar.

Jag kan tänka mig att rekommendera Hemfrid till andra.
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Mycket tillmötesgående personal. De ordnade allt som jag själv inte kunnat
  • Ulla R
    Ulla R skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Mottagandet har / är mycket bra med den städhjälp vi får 2ggr. i månaden samt fönsterputsning, det känns rent och friskt, kommer vid utsatt tid, bra kommunikation, allt käns bra och vi är mkt. nöjda.
  • Irene L
    Irene L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Bra! De var noggranna och hjälpsamma.
    Den enda lilla kommentaren är att de kunde varit aningens mer metodiska i hur de staplade flyttkartongerna i den nya lägenheten, det blev lite huller-om-buller. Men inte någon stor sak, jag skulle lätt rekommendera dem vidare.
    2017-08-15 Elinor S svarar Irene L
    Hej Irene,
    Tack för att vi fick hjälpa dig med flytten! Så kul att du blev nöjd. Vi tar till oss av din feedback kring flyttkartongerna.
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Väldigt trevlig personal men tyvärr väldigt många så får säga samma sak flera gånger och en del missförstånd.

Fått en städare Bruno som kommer varannan vecka och är väldigt duktig och noggrann. Så nöjd med honom men de gånger vi haft andra har det blivit skador och dåligt. Dock fått ersättning av Hemfrid men kommer inte använda någon annanän Bruno igen. Slutar han slutar antagligen vi.

Fönsterputs var riktigt dåligt, ringde extra för att dubbelkolla att inglasadbalkong görs och fick svaret självklart. Gick ut en timme och när jag kom tillbaka hade fönsterputsaren gått och skippat balkongen "för svårt att nå". Bara att putsa själv. Samtidigt kom en "riktig" fönsterputsare till grannen och gjorde det så snabbt och snyggt. Enkelt med bra redskap. Fick reklamera direkt hos Hemfrid med väldigt trevligt bemötande.

Hemsidan är värdelös uppdaterar inte timmbank mm på flera veckor. Visar fel och ändrar sig själv är min uppfattning. Bokade om till storstädning och fick meddelandet att de kommer då kl.8 istället för 9. När dagen kommer, har jag bokat jobb redo att gå. Då ingen kommer 8 går jag in på "min sida" och ser att tiden ändrats till kl.9 igen. Lite samtal, sen till jobb, lämnat olåst nu påväg till jobbet. Lärdom för mig använd ej den sidan och ring istället. Skönt att skriva av sig lite.
    Tack, Lisa
    2017-08-15 Elinor S svarar Lisa H
    Hej Lisa,
    Tack för din feedback. Med den kan vi bli ännu bättre på det vi gör. Vi jobbar just nu med att ta fram nya digitala plattformar för både medarbetare och kunder så att kommunikationen ska gå smidigare. Hoppas du kommer märka skillnad. Varmt välkommen att höra av dig direkt till din områdeschef med speciella önskemål eller synpunkter. Vi vill att du ska känna dig helt nöjd!
  • Louise G
    Louise G skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Good and always spotless clean. Though the extra non-cleaning services, such as folding towels, making the bed and changing the diaper bin varies from time to time. One week everything was done, the next it wasn't.
    All together super happy though :)
    2017-08-15 Elinor S svarar Louise G
    Hi Louise,
    Thanks so much for your feedback. We are happy that you like our services. Do not hesitate to contact your area manager if you have any questions or concerns.
    Have a good day,
    Elinor at Hemfrid
  • Maria C
    Maria C skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Bra men saknar wow känslan när man kommer hem och in genom dörren ( har tidigare upplevt detta med annan utförare).
    2017-08-15 Elinor S svarar Maria C
    Hej Maria,
    Tack för din rekommendation! Hör gärna av dig till områdeschefen och berätta för oss vad som är extra viktigt för dig och hur vi kan göra det där "lilla extra" hemma hos dig.
  • Helena R
    Helena R skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Professionell försäljare men kontakten med ansvarig i kommun har inte fungerat så bra.

Vi har varit tvungna att boka om och avboka flera gånger och tycker inte att vi har blivit kompenserade i timbanken. Att det inte heller städas i hyllor och bakom soffor/undersängar sänker betyget.

Det är också dyra tjänster vilket gör att vi inte kommer att kunna ha kvar abonnemang hos Hemfrid.
    2017-08-15 Elinor S svarar Helena R
    Hej Helene,
    Tack för din feedback! Det låter som att vi kan förbättra din upplevelse av oss. Hör av dig till oss på 0200-11 45 50 eller till mejla till info@hemfrid.se så att får vi titta närmre på ditt städupplägg. Vi vill att du ska vara helnöjd!
  • Gullwi E
    Gullwi E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Utmärkt service och bra bemötande. Effektiv.
    2017-08-15 Elinor S svarar Gullwi E
    Hej Gullwi,
    Härligt att du blev så nöjd med din flytt! Tack för din rekommendation!
  • Sari V
    Sari V skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Flyttgubbarna var lyhörda och de var måna om att möbler lådor skulle hamna i rätt rum. Jag kände mig trygg att lämna mitt hem i deras händer. Fantastiska killar som också tog väl hand om varandra det märktes tydligt då jag var närvarande vid mitt nya boende. Skulle jag flytta igen så skulle jag självklart anlita samma flyttfirma igen . Bäst hittills.
    2017-08-15 Elinor S svarar Sari V
    Hej Sari,
    Fantastiskt att läsa så fin feedback till vårt flyttgäng som gör ett grymt jobb! Tack för att vi fick hjälpa dig med flytten och hoppas du ska trivas på din nya adress.
  • Kristin W
    Kristin W skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Pålitliga, snabba & bra kommunikation.
    2017-08-15 Elinor S svarar Kristin W
    Hej Kristin,
    Tack för toppbetyget! Vad kul att du blev nöjd med flytten.
  • Scandic Järva Krog A
    Scandic Järva Krog A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Seriöst och bra företag som tar sina kunder på allvar. Ett extra plus att de tänker på miljön också.
    2017-08-15 Elinor S svarar Scandic Järva Krog A
    Hej Scandic Järva Krog!
    Vad kul att ni gillar oss och våra tjänster. Särskilt att ni uppskattar att vi tar hållbarhet på allvar.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Städning en ggr per månad.
    Min uppfattning är att det är helt ok
    2017-08-15 Elinor S svarar Stefan A
    Hej Stefan,
    Tack för din feedback. Hör gärna av dig direkt till oss eller till din områdeschef. Vi kan göra bättre än "helt ok", så låt oss se över ditt städupplägg.
  • Martin H
    Martin H skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Köpte städ, levererade som önskat men inget extra
    2017-08-15 Elinor S svarar Martin H
    Hej Martin,
    Tack för din feedback. Vi har många kunder och alla hem är unika. Berätta gärna mer vad du tycker är extra viktigt hemma hos dig och vad som vi kan göra "lite extra". Vi vill gärna att alla våra kunder ska bli nöjda och glada!
  • Marianne V
    Marianne V skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Har sedan ca 4 månader tillbaka varannan vecka städninf. Bra bemötande hela tiden, och god service.
    Städningen möjligen något mindre utmärkt ä jag förväntat mej
    2017-08-15 Elinor S svarar Marianne V
    Hej Marianne,
    Kul att du gillar vårt bemötande och service! Återkom gärna direkt till oss och berätta hur vi kan göra utmärkt resultat hos dig. Det är viktigt att du känner dig helt nöjd.
  • Petter E
    Petter E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Hemfrid gjorde jobbet utmärkt. Snabb hantering och transport. Framförallt var de lyhörda och snabba att rätta till besvärligheter som uppstått på grund av missförstånd. EN felbokad dag, löstes genom snabba extrainsatser. Extrafolk rykte in vid avlastningen, trots sen timme. Ett antal glömda kartonger hämtades snabbt upp och kördes till den nya adressen. Just förmågan att improvisera och lösa problemen imponerade. Vi är mycket nöjda.
    2017-08-15 Elinor S svarar Petter E
    Hej Petter,
    Toppen att allt löste sig så bra trots felbokad flyttdag! Vad kul att du blev nöjd och kan rekommendera oss till andra. Det blir vi mycket glada för.
  • Michael O
    Michael O skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Plus för bra flyttning med trevliga medarbetare som kom i god tid vid avtalad plats, Minus för att fakturan sänds till gamla adressen. Minus för att det inte går att ändra sin adress på hemsidan. Minus för felstavningar på Hemfrids hemsida.
    2017-08-15 Elinor S svarar Michael O
    Hej Michael,
    Tack för din feedback! Vad kul att du blev nöjd med flytten!
    Märkligt att fakturan gick till fel adress. Hoppas det löste sig till sist. Har du specifika synpunkter på hur vår bokning kan bli bättre är du varmt välkommen att höra av dig till info@hemfrid.se.
  • Nina Å
    Nina Å skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Abonnemang städning var 14:e dag. Vi är nöjda. Skulle uppskatta om en enkel lista sammanfattade vad som görs vid varje städning.
    2017-08-15 Elinor S svarar Nina Å
    Hej Nina,
    Tack för din rekommendation. Vad kul att du är nöjd! Det som ni kom fram till under vårt första möte hemma hos dig sammanfattades till ett städkort. Hör gärna av dig till din områdeschef här om du har fler frågor kring vilka moment som utförs under din städning.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Hemfrid arbetade hårt med vår flytt, vi flyttade från lägenhet på fjärde våningen utan hiss!
    Packning samt flytt tog lite längre tid än först beräknat. Killarna fick jobba sent in på kvällen dag två.
  • Annika P
    Annika P skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Det var mycket bra!
    Ordning och reda.
    Jag är nöjd.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Vänligt och proffsigt bemötande. Flytten var snabb och effektiv. Man kände sig trygg.
  • Annica H
    Annica H skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Trevligt och serviceinriktat telefonsamtal, de som flyttade var trevliga förutom att det röktes en del och att man kastade fimparna där man stod. Annars allt bra, rädda om godset, väggar och golv.
  • Lena T
    Lena T skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Jag är nöjd med städningen som jag har 3 Tim varannan vecka. De är noggranna och försiktiga.
  • Ingemar L
    Ingemar L skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Effektiva och professionella.
    Rekommenderas!
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Städservice en del av Hemfrid
    Storstädningen var väl utförd. Vår ordinarie hemfridare är superbra. Dock var hemfridaren som kom till oss nu i sommar inte bra. Kändes inte som om hon hade fått lära sig hur man använder städartiklarna då alla våra speglar var helt dimmiga. Hon verkade ej heller ha någon känsla för det här med städning, med tanke på hur hon placerade kuddarna, gardinerna. Hon hade tom bäddat om vår redan bäddade säng... vilket var helt onödigt. Vi har dock förståelse för detta det är är semestertider. Vi valde dock att avboka en städning då samma hemfridare skulle komma tillbaka igen. Bra bemötande av teamledaren när vi påtalade detta.
  • Maria E
    Maria E skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Lättsamt trevligt bemötande , alla jobbade på inga krångligheter .
  • Doris V
    Doris V skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Jag är helt nöjd med själva flytten.
    Dessförinnan var jag lite fundersam om jag var "bortglömd".
  • Katja S
    Katja S skrev om Flyttservice en del av Hemfrid
    Trevligt bemötande, snabb service. Levde väl upp till mina förväntningar.

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm