Hemfrid Uppsala

En del av Hemfridwww.hemfrid.se

Stationsgatan 42, 753 32 Uppsala — Visa karta

4.2 i betyg av av 37 omdömen
Att vardagen kan vara fyllt med andra aktiviteter än städning är vi medvetna om. Därför erbjuder vi på Hemfrid regelbunden städning för dig - idag. Med mer flyt i vardagen minskar du stressen och får tid över till annat.

Boka städning till fast pris eller testa någon av våra andra tjänster såsom flytthjälp, barnpassning, storstädning, fönsterputs, kontorsflytt m.m.

Våra medarbetare på Hemfrid har alltid goda referenser och stor erfarenhet. Vi tycker att det är viktigt att ta hand om vår personal - så att de kan ta hand om ditt hem.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 37 kunder tycker om Hemfrid Uppsala

• Viviann K

2019-04-18

Viviann K skrev om Hemfrid Uppsala
    Jag är mycket nöjd med städningen som utförts av Hemfrid. Jag tycker däremot att det är väldigt svårt att komma i kontakt med företaget. Många gånger kommer jag till telefonsvararen och trots att jag lämnar meddelande hör ingen av sig. Då är det lätt att ge upp. Läs mer
    Hygienteknikerna i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 230 omdömen
    Badge2020
    "Så otroligt bra service. Väldigt tillmötesgående, snabb offert och de kunde komma med kort varsel. Hade städning innan fotografering av läge"
  • Ulf L

2019-04-12

Ulf L skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning av 200 m2 villa 3 timmar varannan vecka. Dessutom brukar vi beställa storstädning och fönsterputs en gång per år. Vi har även vid tillfällen bytt ut städning mot trädgårdsarbete (gräsklippning, ogräsrensning). Alla arbeten har utförts till vår fulla belåtenhet! Dessutom upplever vi både städande och administrativ personal som positiva och lätta att ha att göra med. Läs mer
  • Ann-sofi J

2019-04-10

Ann-sofi J skrev om Hemfrid Uppsala
    Fönsterputs och varannan veckas städning. Bra, flexibla. Ger det lilla extra. Mkt smidig app för avbokning/ombokning. Läs mer
    Städgiganten AB
    4.5 / 5 i betyg — 338 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag har anlitat Städgiganten under flera år för båda städning och fönsterputs. Jag är väldigt nöjd. När jag har klagat på nåt har detta gena"
  • 2019-04-10

Jessica H skrev om Hemfrid Uppsala
    Vi har städning två gånger i månaden. Jag har gett feed back om vår städning i tidigare enkät. Min områdeschef återkopplade direkt till mig och har genast tagit tag i de saker jag skrev hade förbättringspotential. Mycket bra hanterat av er på Hemfrid! Jag har bra förtroende för Hemfrid i Uppsala! Med vänlig hälsning, Jessica Läs mer

Anna-karin H skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning varannan vecka
    Trevligt bemötande
    Hemfrid levt upp till mina höga förväntningar
    Endast en städare har inte varit bra och henne fick vi utbytt Läs mer
    CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 662 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Flytt transport o flyttstädning av hus. Allt fungerade perfekt från början till slut. Alla höll överenskommen tid o var hjälpsamma. Kanon"

Anna B skrev om Hemfrid Uppsala
    Det underlättar oerhört mycket i vardagen att få hjälp med städningen. Och det är en verklig njutning att komma hem när det är nystädat! Läs mer

Maria N skrev om Hemfrid Uppsala
    Jag har städning varannan vecka (5 tim), samt haft ett låsbyte som kom av att en anställd hos er har tappat bort min nyckel.

Bemötandet av företaget är alltid vänligt och jag vet att det alltid löser sig. Aldrig krångliga eller besvärliga när det uppstår situationer som är utöver de vanliga.
    Jag har stora förväntningar och de lever upp till det tycker jag. Lyssnar om jag kommer med kritik men också förmedlar vidare när jag är nöjd. Läs mer
    Birgittas Städ i Stockholm AB
    4.7 / 5 i betyg — 382 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hela familjen är riktigt nöjda med städningen. Vi har städning varannan vecka och det är alltid samma par som städar hos oss, att det är sam"
    Therese H
  • 2019-04-08

Linda Å skrev om Hemfrid Uppsala
    Vi har hemstädning varannan vecka och ibland beställer vi fönsterputsning.
    Trevligt med hembesök för att de gå igenom vad som ska göras. Jag skulle uppskatta att de göra uppföljningsmöten för att se hur städningen fungerar och om det behövs göras några justeringar. Har alltid blivit bemött av trevliga människor vid kontakt med Hemfrid.
    Mina förväntningar var att jag skulle få huset städat så som jag ville. Förväntningarna har uppfyllts till stora delar.
    En trevlig överraskning var att vid ett tillfälle var det en Hemfridare som troligen hade tid över så hon/han strök några kläder som hängde i tvättstugan. Det tyckte jag var väldigt trevligt.
    Det är nog fönsterputsningen jag inte har varit lite nöjd med. Vet att det är svårt när det är spröjs i fönstren som kan tas loss men inte alltid går men det var mycket ränder på fönstren. Läs mer
  • 2019-04-08

Rune L skrev om Hemfrid Uppsala
    Helt ok, beroende på vem som kommer.
    Anneli är bäst. Läs mer
    Mälardalenrent
    4.3 / 5 i betyg — 59 omdömen
    Badge2019
    "Är trogen kund sedan många år tillbaka och har anlitat firman i snitt 2ggr/år. Alltid trevligt och professionellt bemötande av alla anställd"

Sten H skrev om Hemfrid Uppsala
    Vår ordiarie (Elena) är perfekt.
    Sten H Läs mer

Claes M skrev om Hemfrid Uppsala
    Har prenumeration på städ två ggr per månad sedan flera år. Alla kontakter med Hf Ua har varit till belåtenhet. Snabba klara svar på frågor.
    Dessutom har vi de senaste åren haft samma person som städat hos oss - mycket bra och rent, dessutom trevlig.
    Förra våren hade vi en fönsterputsare som tvättade otroligt rent. Vi fick en helt ny syn på våra omgivningar som vi då såg kristallklart. Bra service.
    Vår erfarenhet av Hf Ua låter kanske för bra att vara sant men det är faktiskt så, som vi upplever det. Läs mer
    Carolas Hem & Företagsservice AB
    4.9 / 5 i betyg — 161 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Otroligt duktig och pålitlig person- både vad gäller städning och admin. Jag kan verkligen rekommendera Carolas hem och företagsservice!"

Daniel S skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning
    Alltid jätte bra städat Läs mer
  • 2019-04-05

Harriet S skrev om Hemfrid Uppsala
    Fyra timmars städning var fjärde vecka sedan ca 10-15 år tillbaka.
    Företaget har numera sedan några år börjat leva upp till mina förväntningar.
    Vår ”Hemfridare” är vi väldigt nöjda med och hoppas att vi får behålla henne. Läs mer
    BA Prima Care AB
    4.3 / 5 i betyg — 42 omdömen
    Badge2019
    "Företaget höll avtal och överenskommelser. Städkvaliteten varierade dock."
    Kerstin inger margareta G
  • 2019-04-05

Sune L skrev om Hemfrid Uppsala
    Jag har haft samma omfattning på kontraktet sedan år 2000, dvs. städning tre timmar varannan onsdag. Jag brukar lägga till en storstädning i början av sommaren. Jag har alltid blivit vänligt bemött och har så gott som alltid fått det som förväntas. Kan bara påminna mig ett par tillfällen under snart 19 år då jag haft anledning att klaga.

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med Hemfrid. Läs mer
  • Carin H

2019-04-04

Carin H skrev om Hemfrid Uppsala
    Hemstädning 2ggr/mån. Alltid rent och fint när det är klart. Bra service och snabba återkopplingar. Det gillar jag Läs mer
    Städjätten
    4.1 / 5 i betyg — 183 omdömen
    Badge2020
    "Jag är jätte nöjd! Storstädning av min lägenhet på 39 kvm, mitt berg med disk diskat och inplockat i skåpen. Soffan dammsugen och ren, sänge"
    Paulina R

Carina L skrev om Hemfrid Uppsala
    Vi har städning varannan vecka och jag är helt nöjd med allt. Läs mer

Catharina K skrev om Hemfrid Uppsala
    Total upplevelse - fullgott!
    Bra bemötande. Ganska snabba svar. Lyhördhet för feedback på städning och städare. Läs mer
    Vardagsfrid
    4.1 / 5 i betyg — 502 omdömen
    Badge2020
    "Allt går bra. Efter första städning var jag så glad! Mina barn hjälper inte nye med hushållsvstädning, så jag känner bra efter jag fick hjäl"
    Jennifer T

Carl-johan W skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning fyra timmar varannan vecka. Bra bemötande. Professionellt. Läs mer

Lenka K skrev om Hemfrid Uppsala
    Regulär städning är en utmärkt tjänst och så länge det är fast personal och man kommunicerar om vad man vill ha.
    Jag skulle vilja utnyttja kanske flera tjänste, men vissa käns något för dyra, t.ex. strykning. Om jag skulle hinna stryka bara 4 skjortor på 30 min så hade jag inte hunnit med något i mitt liv. Läs mer
    Home Design One
    3.9 / 5 i betyg — 81 omdömen
    Badge2019
    "Installation av skjutdörrar till en garderob, trevligt och proffsigt bemötande och resultat, så nöjd, tack Doorline!"

Birgitta A skrev om Hemfrid Uppsala
    Fönstertvätt
    Mycket noggrant utfört! Läs mer

Helene B skrev om Hemfrid Uppsala
    Vi har haft en fantastisk hemfridare i många år, Elena. Hon är värd högsta betyg!

Dock stort minus i betyget när vi bokade om en städning i väldigt god tid pga. att den inföll på en helgdag. Då kom ingen till oss, vilket ni uppgav berodde på en dubbelbokning. Ni var inte särskilt tillmötesgående när detta skulle rättas till. Läs mer
    Service Lösningar Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 639 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hemstädning Positivt och professionellt bemötande från första början. De är väldigt måna om sina kunder."
  • 2019-03-30

Anne A skrev om Hemfrid Uppsala
    Pålitlig städleverantör som kommunicerar med mig som kund. Något att förbättra hos de som städar är deras kunskap om sortering av sopor. Läs mer
  • 2019-03-30

Haraldsson Dahlstedt T skrev om Hemfrid Uppsala
    Fungerar utmärkt , trevligt bemötande och professionellt utförande. Läs mer
    Viklunds Städ i Sverige AB
    4.6 / 5 i betyg — 89 omdömen
    Badge2020
    "Vi har hemstädning via Viklunds städ och är så nöjda! De är flexibla, noggranna och alltid trevliga. Rekommenderas!"

Björn S skrev om Hemfrid Uppsala
    Ingen, jag nyttjar hemfrid Västerås Läs mer

Michael W skrev om Hemfrid Uppsala
    Städningen har varit OK men administrationen har varit usel med för många fel i fakturering och registrering av städtimmar i timbanken. Om städerskan var sjuk en vecka så fick vi ändå betal fullt pris utan kompensation i timbanken. Läs mer
    JCS Company AB
    4.9 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Badge2020
    "Trevlig personal och bra service! Lägenheten känns som ny när dom varit framme och städat!"

Anders A skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning och fönsterputs.
    Mycket hjälpsam och trevlig personal.
    De löste även fönsterputs på svår åtkomliga ytor. Läs mer
  • 2019-03-28

Ulrika B skrev om Hemfrid Uppsala
    Städ varannan vecka. Bra bemötande men det dröjde länge innan vi fick en fast person, som jag hade som krav från början. Städningen haltade i början, nu bra! Kalk på duschväggar i badrum går inte bort med företagets städmedel, så det får jag alltid göra själv. Läs mer
    ER Lokalvård
    4.4 / 5 i betyg — 24 omdömen
    Badge2019
    "Jag köpte en flyttstädning mitt under industrisemestern med mycket kort varsel. ER kunde leverera en omfattande städning på samma vecka. Ja"
    Jonathan J

Emma G skrev om Hemfrid Uppsala
    Städ av villa varannan vecka. Oftast bra städat. Märks när det är vikarie. Bra bemötande från kundtjänst och säljare. Läs mer

Thomas T skrev om Hemfrid Uppsala
    Punktlighet, god service och ett vänligt bemötande.
    I den mån någon av Hemfrids produkter börjar ta slut blir jag uppmärksammad på detta så att jag kan beställa nya produkter. Läs mer
    BVTLER AB
    4.8 / 5 i betyg — 154 omdömen
    Badge2020
    "Kan rekommendera Bvtler! Enkla att kommunicera med och vi är mycket nöjda med städtjänsten vi köper. Flexibla och noggranna!"
    Martina N

Margareta L skrev om Hemfrid Uppsala
    Månadsstädning av lägenheten.
    Blev bra bemött.
    Städerskan överträffade mina förväntningar. Läs mer

Anders G skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning, fönsterputs

Bra, info mote

Ja delsvis, en del saker I början som inte blev som vi var överens om, men som på senare tid rättats till

Hög personalomsättning ?? vilket är ett minus pga nya personer väldigt ofta som besöker oss. En del kan knappt tala svenska. Läs mer
    HemMiljö
    4.3 / 5 i betyg — 1305 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt nöjd med utförd städning, fanns inget att anmärka på, hela lägenheten var superren. Trevlig personal som städade med bra kundbemötan"
  • 2019-03-26

Susanne S skrev om Hemfrid Uppsala
    Trevligt bemötande, och duktiga medarbetare.

M Läs mer
  • 2019-03-25

Stina B skrev om Hemfrid Uppsala
    Trevlig personal, lätt få kontakt med ansvariga chefer, bra bemötande. Har haft städning i många år.
    Kvaliteten på städningen är generellt sett mycket bra.
    Jag gillar att man har kollektivavtal och försöker erbjuda fler heltider för sina anställda. Läs mer
    SmartaVal AB
    4.3 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2019
    "SmartaVal helped me for many years with cleaning of my home, small repair work and moving - including flyttstadning. Their service and pric"
  • 2019-03-25

Sara Å skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning var 14e dag. Bemötandet har varit mkt bra. Städningen är okej, men ibland lite slarvigt utförd. Omdöme blir enbart ok därav. Funderar på att byta. Läs mer
  • 2019-03-24

Märet S skrev om Hemfrid Uppsala
    Stådning var 14e dag. Den person som städar hos oss gör ett bra jobb och är väldigt trevlig. Kontakten med kundtjänst fungerar bra. Har köpt städning i många år från olika leverantörer, och städningen motsvarar för det mesta mina förväntningar. Man ska ju ha klart för sig som kund att det är skillnad mellan att få det städat och att få det rent överallt. Läs mer
    Pribaltika
    4.9 / 5 i betyg — 44 omdömen
    Badge2020
    "Andra gången jag anlitar pribaltika, denna gången flyttstädning. Dom gjorde ett otroligt bra jobb, personalen var väldigt noggranna och det"
  • 2019-03-24

Johan H skrev om Hemfrid Uppsala
    Köper städning och är mycket nöjd med både utförandet och bemötandet Läs mer
  • 2019-03-22

Kerstin B skrev om Hemfrid Uppsala
    Städning och fönstertvätt.
    Bemötande helt OK.
    Uppskattar att samma person kommer.
    Uppskattar arrangemanget kring städningen. Läs mer
    Rozen Clean AB
    4.6 / 5 i betyg — 157 omdömen
    Badge2020
    "Proffsiga och städar magiskt. Trevlig personal."
    Charlotta H

Bästa städhjälpsfirmorna i Uppsala:

PETER V PETER V tycker:
“Efter att letat ganska länge b...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte