Alla kategorier Putsa fönster Skåne Malmö Hemfrid Hemfrid Malmö

Hemfrid Malmö

En del av Hemfridwww.hemfrid.se

Gråbrödersgatan 2, 211 21 Malmö — Visa karta

Välkommen till Hemfrid - Välkommen till ett företag med sjysta villkor, utbildning och kollektivavtal. Vi tror att om vi tar hand om vår personal på ett exceptionellt vis så gör de detsamma med ditt hem.

Hos oss på Hemfrid hittar du ett antal tjänster såsom flytthjälp, kontorsflytt, flyttstädning, barnpassning, fönsterputs och mycket mer.

Testa gärna någon av våra abonnemangstjänster - där börjar vi med ett kostnadsfritt hembesök för att sedan gå igenom dina önskemål och skräddarsyr efter dina behov.

Välkommen till oss på Hemfrid i Malmö.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 56 kunder tycker om Hemfrid Malmö

• 2019-05-19

Wiveka G skrev om Hemfrid Malmö
    Den regelbundna städningen är mycket bra. Blev dock rejält besviken då vi bokade storstädning samt fönsterputs, men endast fick vanlig städning och vi blev inte informerade om att det endast blivit vanlig städning, förtroendet svackar rejält. Det var ju tydligt att det inte blivit mer städat än vanligt och att fönsterna inte var putsade... Läs mer
  • 2019-05-16

Guje M skrev om Hemfrid Malmö
    Jag upplever Hemfrid Malmö positivt. Jag har även rekommenderat era tjänster till vänner som har börjat anlita er. Tillgänglighet och bemötandet är altid bra och allt är i överensstämmelse med mina förväntningar och behov. Läs mer
  • 2019-05-09

Lina G skrev om Hemfrid Malmö
    Alltid trevligt bemötande av de som kommer för att utföra städning mm. Städningen är även utförd tillfredställande.

När vi anlitat fönsterputsning är vi dock inte nöjda och kommer inte att anlita denna servicen framgent. Blir inte rent. Läs mer
    2019-05-10 Hemfrid svarar Lina G
    Hej Lina,
    vad glada vi blir att höra att du är nöjd med bemötande och städning.
    I alla våra tjänster så vill vi alltid hålla den höga standard som vi på Hemfrid står för. Hör gärna av dig till områdesansvariga så vi får möjlighet att åtgärda era fönster.
    Önskar dig en fin helg, Thomas Hemfrid Kundtjänst 0200-114550
  • 2019-04-23

Björn M skrev om Hemfrid Malmö
    Städ. Tillmötesgående. Ställer upp. Vänliga. Ärliga. Läs mer
    2019-04-26 Hemfrid svarar Björn M
    Hej Björn,
    tack för alla fina beröm!
    Önskar dig en fin sommar. Med vänlig hälsning Thomas Hemfrid Kundtjänst
  • 2019-04-14

Anki D skrev om Hemfrid Malmö
    städning varannan vecka.
    Jag blev väl bemött av företaget. Kanske har jag för höga förväntningar - damm under soffor och på böcker är ibland kvar efter städningen.
    Totalt sett ganska nöjd. Läs mer
    2019-04-15 Hemfrid svarar Anki D
    Hej Anki, tack för din rekommendation. Är det något du inte är nöjd med kan du alltid höra av dig till din kontaktperson så vi kan ta ärendet vidare! Mvh, Nadia på Hemfrid
  • 2019-04-13

Lotta H skrev om Hemfrid Malmö
    Kompetent personal som städar snyggt! Personalen är pålitlig och punktlig. Det är enkelt att hålla koll på sitt abbonemang och avboka/omboka städtillfällen via appen. Timbanken får ett extra plus, eftersom vi med inbesparade städtillfällen (avbokade städningar under semestertider) kunnat få fönstertvätt två gånger per år samt en sorstädning. Verkligen toppen! Läs mer
    2019-04-15 Hemfrid svarar Lotta H
    Hej Lotta! Vad kul att ni är nöjda med vår personal och vårt utförande. Tack för din feedback! Mvh, Nadia på Hemfrid
  • 2019-04-12

Sigrun E skrev om Hemfrid Malmö
    Får Städhjälp.
    Super flexibla och gör sitt uppdrag på bästa sätt. Gör det där lilla extra. Vi var bortresta och jag mejlade om de kunde slänga vatten på blommorna när de var där och städade. Försöker alltid hitta en annan tid om vi helt plötsligt ställer in med kort varsel. Bad vår hjälpare om hon kunde damma kökslampan eftersom det nyligen var städat (2 datum kommit tätt) vilket hon gjorde jätte bra. T.om våra barn säger så fint här är när de varit här. Läs mer
    2019-04-12 Hemfrid svarar Sigrun E
    Hej Sigrun, tack för att du tar dig tiden att ge oss så fin feedback och att hela familjen är nöjd. Mvh, Nadia på Hemfrid

Johanna H skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning var 14:e dag. Alltid vänligt och proffsigt bemötande från samordnarna som hör av sig i tid vid ev sjukdom, byte av dag etc. Dock många byten av personal som kanske inte vet hur vi vill ha det. Känns lite slarvigt städat ibland, men när vi har påtalat detta så har det b livet bättre. Läs mer
    2019-04-10 Hemfrid svarar Johanna H
    Hej Johanna, vad roligt att vi ger ett proffsigt bemötande. Det är toppen att du hör av dig med synpunkter så vi kan ta vid och åtgärda det vi missat så snabbt som möjligt. Jag önskar dig en fin onsdagskväll! Mvh, Nadia på Hemfrid

Allan A skrev om Hemfrid Malmö
    Städning och tvätta fönstertvätt
    Bra utfört Läs mer

Lars P skrev om Hemfrid Malmö
    Städabonnemang. Allt funkar väl. Läs mer

Eva T skrev om Hemfrid Malmö
    Löpande städning fungerar generellt mycket bra. Läs mer

Yvan F skrev om Hemfrid Malmö
    städning varannan, vecka 3 timmar.
    Vi bemött alltid på ett bra, trevligt och proffsigt sätt.
    Vi får en bra städning och är nöjd med servicen.
    Vi är också nöjd på hur vi njuttar av våra timmarna som sparas under semester uppehållet. Läs mer

Ing-britt D skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning varannan vecka och tar också hjälp med fönsterputs. Ändringar och tilläggsbokningar är mycket enkla att göra i appen. Vi är supernöjda med både utförande och med hur våra önskemål tillgodoses. Vår kontaktperson är mycket bra, tar kontakt och är lösningsorienterad. Ett annat bra skäl att anlita Hemfrid är att de har bra strukturer, man skriver avtal, är försäkrad, anställda har kollektivavtal osv. Läs mer
    2019-04-08 Gabriella A svarar Ing-britt D
    Tusen tack för din fina feedback och vad roligt att du gillar vår app. Jag skickar vidare dina fina ord till berörda avdelningar.
  • Lotta T

2019-04-08

Lotta T skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning varje vecka och vår hemfridare Nevena är fantastistk.
    Lite sisådär med områdeschefer och personalansvarigas insatser. Läs mer
    2019-04-08 Gabriella A svarar Lotta T
    Tack för din feedback och vi skickar dina fina ord vidare till Nevena. Hör gärna av dig till områdeschefen för ytterligare feedback på det du upplever att vi kan bli bättre på.
  • 2019-04-07

Jessica P skrev om Hemfrid Malmö
    Städning av huset varannan vecka. Olika bra beroende på vem som städar. Läs mer
    2019-04-08 Hemfrid svarar Jessica P
    Hej Jessica,
    tack för att du tagit dig tid att ge feedback till oss. Hör gärna av dig med synpunkterna efter dina städningar om du känner att städningen är olika utifrån vem som städat. Områdeschefen eller till oss på kundservice 200-114550. Med vänlig hälsning, Thomas Hemfrid Kundservice

Jonas N skrev om Hemfrid Malmö
    De är lika bra som den som städar hos oss. Vi har Pookie som är exceptionellt bra. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Jonas N
    Hej Jonas,
    tack för din feedback. Vi sänder den vidare till vårat kontor i Malmö.

Per-olof R skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har en bra städare, men deras organisation fungerar mindre bra.
    Svårt att beställa extratjänster, det tycks inte finnas tillräckligt med folk för att kunna hoppa in och jobba.
    Hemfrid är dyrt och känns lite anonymt med olika personer att tala med.
    Den så kallade timbanken förstår jag mig fortfarande inte på.
    Vi valde till sist att boka fönsterputs hos annan leverantör. Snabb utryckning därifrån, bra jobb och mycket billigare. (Det skullr dröja flera veckor innan Hemfrid kunde komma och göra jobbet). Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Per-olof R
    Hej Per-Olof,
    tack för att du tar dig tid att skriva dina synpunkter.
    Det är tråkigt att höra att du upplever att vi inte kunnat leverera enligt den höga standard som vi på Hemfrid står för.
    Vårat mål är alltid fokus på hög kvalitet och kundservice. samt att det ska vara lätt att administrera våra tjänster exempel via Hemfrids app. Du får gärna ringa oss på 0200-114550 så kan vi titta närmare på detta och svara få frågor och funderingar kring timbanken. Givetvis kan du också maila eller ringa direkt till områdeschefen.
    Med vänliga hälsningar, Thomas Hemfrid Kundservice

Åse I skrev om Hemfrid Malmö
    städning och fönsterputsning. Allt har fungerat utmärkt. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Åse I
    Hej Åse,
    Tack för din positiva feedback.
    Vi sänder vidare berömmet till vårat kontor i Malmö
    /Hemfrid Kundservice

Sandra J skrev om Hemfrid Malmö
    Hög kvalitet, bra bemötande och snabbt och lätt att komma i kontakt med ansvariga vid ändringar osv. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Sandra J
    Hej Sandra,
    tack för din positiva feedback. Vi sänder den vidare till vårat kontor i Malmö.

Mikael R skrev om Hemfrid Malmö
    För beroende av rätt person som städar hemmet Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Mikael R
    Hej Mikael,
    tack för att du skriver till oss.
    Vi tar gärna emot feedback på städningarna och du får gärna kontakta områdeschefen för ditt område eller oss på kundservice på nummer 0200-114550. Vi har alltid som mål att leverera städningar av hög kvalitet samt god kundservice.

Joachim E skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning i hemmet varannan vecka och tycker att det fungerar väl. Städningen fungerar bra med ett bra resultat med vår ordinarie städare. När hon inte kan, är det varierande resultat av städningen som drar ner betyget.
    Kontakten med Hemfrid fungerar mycket bra. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Joachim E
    Hej Joachim,
    tack för din feedback. Vad roligt att höra att du är nöjd med din Hemfridare samt kontakten med Hemfrid. Kontakta gärna områdeschefen för feedback kring de vikarier som du haft. Vårt mål är givetvis att leverera en hög kvalitet oberoende av vem som städar. Du kan också kontakta oss på 0200-114550

Claes L skrev om Hemfrid Malmö
    Alltid bra utförd städning och bra att ha med att göra. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Claes L
    Hej Claes,
    tack för din positiva feedback. Vi sänder den vidare till vårat kontor i Malmö.

Bengt H skrev om Hemfrid Malmö
    Har anlitat Hemfrid i 7 år för städning varannan vecka och tycker att det fungerat väl. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Bengt H
    Hej Bengt,
    tack för din positiva feedback. Roligt att höra att du är nöjd med oss och detta ska jag givetvis framföra till vårat kontor i Malmö.
  • 2019-04-04

Bonnie J skrev om Hemfrid Malmö
    Hej! Väldigt flexibla och tillmötesgående. Varit en gång jag ej var nöjd när vikarie varit på plats vilket de lyssnade på och tig på stort allvar och kompenserade oss för. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Bonnie J
    Hej Bonnie,
    tack för din positiva kommentar och vad trevligt att höra att ansvarig lyssnade på din feedback och kompenserade.
    Vårat mål är alltid att leverera städning med hög standard och med våra kunder i fokus.

Anethe P skrev om Hemfrid Malmö
    Veckstädning. Fint städat. Och bra att få meddelande innan vem som kommer vikare tex. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Anethe P
    Hej Anethe,
    tack för din positiva feedback. Jag sänder det vidare till vårat kontor i Malmö.

Dirkje V skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning tbångånger i månaden. Blev väl bemött, mycket nogran med information om tjänsten och att lyssna på våra önskemål eller det som vintyckte var vicktigt. Stadningen var jättebra i början - med fokus på detaljerna och att se till att helheten såg bra ut, inte bara att bocka av rutor på en lista. Men de har blivit mindre bra dem senaste tillfällen - mindre nogrant städat, lite slarvigt torkat, t. Ex en tydlig kaffefläck på en byrå som inte tagits bort trots flera städtillfällen - först så tänkte vi attt de kanske hade bråttom första gången men det torkades aldrig bort . Det är just det som är viktigt för oss - stt ser till att helheten ser bra ut. Det är klart att vi kan göra detta själv men då behöver vi kanske inte hemfrid. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Dirkje V
    Hej Dirkje,
    tack för att du tar dig tid till att skriva till oss och vad trevligt att höra att du varit nöjd med våra tjänster.
    Det är tråkigt att höra att du upplever att resultatet försämrats de senaste städningarna. Vårat mål är givetvis att alltid leverera enligt den höga standard som vi på Hemfrid står för. Kontakta gärna områdeschefen eller oss på kundservice 0200-114550 så kan vi se på detta lite närmare och finna en lösning.

Gustaf L skrev om Hemfrid Malmö
    Har använt Hemfrid för städning varannan vecka. Har varit god städning generellt. Det som inte stämde i början har de mottagit feedback på och justerats vilket är det bästa enligt mig, att även om det är något som inte stämmer så är de villiga att rätta till och lära. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Gustaf L
    Hej Gustaf,
    tack för din feedback. Vad trevligt att höra att det du framfört till oss löstes på ett smidigt sätt.

Carolina B skrev om Hemfrid Malmö
    Städ varannan vecka. Varierar beroende på vem som städar, vissa är mer noggranna än andra, men bemötandet har alltid varit bra och sällan problem av något slag. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Carolina B
    Hej Carolina,
    tack för att du tar dig tid att skriva till oss.
    Roligt att höra att det fungerat fint och givetvis beklagligt att det vid något tillfälle varierat. Vårat mål är alltid att leverera städning med bästa och högsta kvalitet. Tveka aldrig att kontakta områdeschefen för feedback efter städningen eller ringa oss på kundservice på nummer 0200-114550.
  • Linda K

2019-04-01

Linda K skrev om Hemfrid Malmö
    Städning i hemmet. Bra bemötande. Tyvärr många vikarier en tid nu och det märks. Personalen som kommer tillfälligt hittar inte, använder inte de städredskap som finns fullt ut vilket så klart medför en svårare städning och ett sämre resultat. Känns lite trist att städningen numera bara är ok. Läs mer
    2019-04-02 Gabriella A svarar Linda K
    Hej Linda, tack för din feedback. Vi vill såklart att alla våra kunder ska vara nöjda och jobbar ständigt med förbättringar. Kontakta gärna din områdeschef så att ni gemensamt kan justera städupplägget efter era önskemål samt se över ert kundkort.
  • 2019-04-01

Jerry A skrev om Hemfrid Malmö
    Vi köper städning samt strykning mm och vi är lyckligt lottade som har Emerita, kunde inte önska oss en bättre person. Läs mer
    2019-04-02 Gabriella A svarar Jerry A
    Tusen tack Jerry för dina fina ord, vi ska framföra detta till Emerita!
  • Azadeh G

2019-04-01

Azadeh G skrev om Hemfrid Malmö
    Min upplevelse är mycket positivt och att Hemfrid is very lyhörd. Läs mer
    2019-04-05 Hemfrid svarar Azadeh G
    Hej Azadeh,
    tack för din positiva feedback. Jag sänder den vidare till vårat kontor i Malmö.

Kristina S skrev om Hemfrid Malmö
    Abonnemang på städning. Bra bemötande, men mycket olika personer som utför städningen. Läs mer

Mats E skrev om Hemfrid Malmö
    Städning.
    Helt nöjd med såväl bemötande som utförande. Läs mer

Fredrik E skrev om Hemfrid Malmö
    Bra service och noggrann städning. Samma personal under lång tid, vilket också är positivt när allt fungerar så bra. Läs mer

Kim W skrev om Hemfrid Malmö
    Städning OK.
    Ofta byte av stödperson alla, med dålig överlämning av städinstruktioner.
    Flexibel och snabb kundtjänst. Läs mer
    2019-04-02 Gabriella A svarar Kim W
    Hej Kim, tack för din feedback den hjälper oss att bli ännu bättre. Kontakta gärna din områdeschef så att ni gemensamt kan se över ditt kundkort, kanske är det något som behöver förtydligas där. Vi vill ju såklart att ni ska känna er nöjda.

Peter L skrev om Hemfrid Malmö
    Vår hemfridare Annalyn är en fantastiskt bra ambassadör för Hemfrid och gör att vi gärna rekommenderar Hemfrid till våra vänner. Läs mer

Björn K skrev om Hemfrid Malmö
    Har haft städning 4 tim varannan vecka i ett par år. På det hela taget mycket positivt, men personberoende, och när den rutinerade hemfridare vi hade först slutade var det lite hackigt ett slag. Mest irriterande är hemfridare som verkar ofokuserade och oaktsamma/oförståndiga och lämnar lite skrap och skav på väggar och hörnor. Eller förstört trä som inte skulle våttorkas genom våttorkning.
    Men allt är förstås svårt i ett nytt hem på en begränsad tid. Kanske behövs det ett par extratimmar första gångerna? Som kund undrar man också över vad som egentligen står i anvisningarna för just vårt hem. I öppenhetens tidevarv skulle väl detta kunna vara tillgängligt också för oss som kunder? Till sist önskar man vägar för lite lätt kommunikation om enkla ting mellan hemfridaren och oss. Oftast är vi inte hemma när hemfridaren kommer. Sms? Fritt att ringa och fråga? Alla kontakter med företagets arbetsledning och chefer har alltid varit mycket bra. Men att arbeta i någons hem ger upphov till småfrågor som kanske inte måste gå hela den vägen?
    Hälsningar!
    Björn Kornhall Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Björn K
    Hej Björn, tusen tack för din feedback och förbättringsförslag. Jag ber Erica som är områdeschef hos er att kontakta dig så kan vi nog fixa några av sakerna du nämner redan nu. Ha en fin dag!

Fredrik S skrev om Hemfrid Malmö
    Bra personal. Duktiga och noggranna. Enkel kommunikation. Läs mer

Håkan P skrev om Hemfrid Malmö
    Mycket bekymmersfritt. Fungerar finfint. Läs mer

Mirlinda H skrev om Hemfrid Malmö
    Hemstad (abonnemang)
    Fönsterputs.

Bemötandet är jättebra, trevlig och kompetent personal!

Vi är nöjda med våra upplevelser. Läs mer
  • 2019-03-28

Dan K skrev om Hemfrid Malmö
    MYCKET POSITIVT PÅ ALLA SÄTT

ex städning ,bemötande inf Läs mer
  • Jonas N

2019-03-27

Jonas N skrev om Hemfrid Malmö
    Städningstjänsten är proffsig. Bra personlig kontakt i kombination med smidiga digitala verktyg Läs mer

Anna B skrev om Hemfrid Malmö
    Städning 5 h per vecka.
    Mkt snabb bokning av första mötet som var mkt professionellt.
    Vi har haft städning gm ett par andra bolag tidigare och var vana vid hemstäd. Vi är mkt nöjda med det arbete som utförs hos oss.
    Förbättringstips: Att som kund kunna göra noteringar i appen med info som är bra för Hemfrids personal att känna till. Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Anna B
    Tack för din fina feedback och förbättringsförslag. Vi tar den med oss på vår resa framåt.

Jessica H skrev om Hemfrid Malmö
    Det är enkelt att boka städning via appen, men lite knasigt att en måste prenumerera på städning. Läs mer

Hanna E skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städ en dag varannan vecka. Sker det förändringar t ex att det kommer en vikare eller en städtid måste flytts förmedlas det i god tid.
    Underbart att komma hem till ett städat hus. Läs mer

Silvia L skrev om Hemfrid Malmö
    Inte till min förväntning men ändå nöjd ! På 4 h känns som om man hade hunnit damma noggrannare och ta under soffor ex ! Men nu ska jag höra mig för vad andra alternativ finns med städning ! Det är jätte dyrt för 2 ggr i månaden betala 1858kr efter rut Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Silvia L
    Tack för att du tagit dig tid att skriva men tråkigt att höra att du inte upplever att städningen helt motsvarar dina förväntningar. Vi vill att alla våra kunder ska känna sig nöjda. Hör gärna av dig till din områdeschef så att ni tillsammans kan gå igenom hur vi kan justera ditt städupplägg till det bättre.

Josefin B skrev om Hemfrid Malmö
    Fördelen med hemfrid är att det är en stor arbetsgivare så när man är missnöjd med städning så kan man få en ny hemfridare. Skulle det uppstå problem som när saker går sönder så hanteras detta proffsigt. Tyvärr är hemfrid dyrt och vi har fått byta hemfridare många gånger för kvaliteten på städning har varit alldeles för låg. Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Josefin B
    Tack för ditt omdöme och kul att höra att du upplever en bra hantering när oväntade saker uppstår. Om du fortfarande upplever att kvaliteten på städningen inte lever upp till det du förväntar dig så kontakta gärna din områdeschef. Vi blir bara glada för feedback, det gör att vi kan bli ännu bättre.

Therese S skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har städning 8h/månad. Upplever generellt att det är bra. Tycker det slarvas lite med dammtorkning över skåp och dammsugning under sängar. Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Therese S
    Tusen tack för att du tagit dig tid att ge oss feedback. Kontakta gärna din områdeschef så att vi kan justera de saker du nämner. Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda.

Cecilia O skrev om Hemfrid Malmö
    Har städning varannan vecka har även lagt till fönsterputs och enstaka punktinsatser. Det har fungerat utmärkt! Läs mer
  • 2019-03-26

Sandra E skrev om Hemfrid Malmö
    Vi har haft många vikarier med varierande resultat av städningen. När vi tecknade avtal med Hemfrid så var ett av era säljargument att vi skulle ha samma städerska varje gång. Nu har vi haft minst två som har blivit långtidssjukskrivna. Det får mig som kund att reagera på två sätt. 1. Irritation över att inte känna dem som kommer hit här. 2. Undra över era anställdas arbetsmiljö och förutsättningar eftersom att det för mig verkar som om många blir sjuka. Läs mer
    2019-04-01 Gabriella A svarar Sandra E
    Vi uppskattar din feedback och tar den till oss för att bli bättre. Vi strävar efter att vara branschen bästa arbetsgivare och gör många aktiviteter för att personalen ska ha det bra hos oss. Ring gärna din områdeschef så berättar hen mer om detta samt ser över ert städupplägg.

Gråbrödersgatan 2, 211 21 Malmö