Alla kategorier Dator Stockholms län Solna Hewlett-Packard Sverige AB

Hewlett-Packard Sverige AB

Gustav III:s Boulevard 36, 169 73 Solna — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Anders N:
Mycket trevligt bemötande och kompetent personal. Väldigt snabb reparation och bra meddelande när den var klar. Går nåt annat sönder så komm...

Företag inom dator nära Hewlett-Packard Sverige AB:

Strandbergsgatan 61, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
O. Haag Vent-kontroll:
Jag kunde inte ladda in gratisversionen av windows 10 i min dator, Köpte en ned- laddningsbar usb från webbhallen men det fungerade inte he...

Årstavägen 29, Stockholm
Vi erbjuder fast pris! Läs mer ›
Anders N:

Läs vad 3 kunder tycker om Hewlett-Packard Sverige AB

• Magnus T
    Magnus T skrev om Hewlett-Packard Sverige AB
    Köp inte dator av de här skurkarna. Köp inte heller dator med grafikkort med GPU från NVIDIA. Via länkarna nedan kan du läsa varför. Se även Torgrim Os rekommendation... samma fel på just en HP Pavilion. Tycks vara ett fabrikationsfel på ett stort antal datorer.

HP har visserligen försökt åtgärda min dator på förlängd garanti. För detta har de anlitat Infocare CS AB. Infocare CS AB har totalt misslyckats med uppgiften (se min reco på dem). Datorn är fortfarande trasig efter att Infocare CS AB har försökt reparera den fyra gånger. Jag bedömde det som meningslöst för mig att spilla mer av min tid på att sända in datorn en femte gång, när Infocare CS AB redan hade misslyckats fyra gånger. Jag tycker vidare att det är oansvarigt av HP att låta kunderna fortsätta använda sina datorer utan att göra något, trots att de innehåller för HP kända konstruktionsfel, vilka förr eller senare yttrar sig i att datorn slutar fungera. Enligt det besked, som HP gick ut med till alla kunder, vilka hade datorer med vissa angivna P/N, så skulle kunden inte göra något, även om man hade en maskin med listat P/N, om maskinen inte visade några symptom. En produkt, där tillverkaren vet att den är behäftad med fel, borde återkallas för åtgärd på tillverkarens initiativ, innan den upphör att fungera. Så uppträder en seriös leverantör.

Sedan är det dessutom underligt att meddelandet till den svenska marknaden inte listar P/N på min Pavilion dv6386eu. P/N på min dator finns i meddelandet riktat till kunder i Storbritannien. Jag råkade se det av en slump, när jag surfade runt på nätet, och valde att titta på meddelandet avsett för den engelska marknaden. Min dator är köpt i butik i Sverige. Dess P/N borde finnas med i meddelandet till kunder i Sverige. Mörkläggning eller misstag? Ingetdera är smickrande för HP.

Den hantering, som jag har fått utstå av den av HP kontrakterade leverantören Infocare CS AB, gör att mitt förtroende för både HP och Infocare CS AB är fullständigt obefintligt. Jag avråder alla från att köpa varor eller tjänsten från HP eller Infocare CS AB.
  • Sophie L
    Sophie L skrev om Hewlett-Packard Sverige AB
    Jag har köpt min dator från HP och deras support och service är exceptionell! Jag rekommenderar alla mina vänner och bekanta att skaffa sin dator från detta företag, just för deras service. Leveranstiden är kort och de ordnar till de eventuella problem man har med datorn. Hatten av!
  • Torgrim O
    Torgrim O skrev om Hewlett-Packard Sverige AB
    Avråder alla från att köpa HP. I alla fall deras Pavilion datorer. Dem har haft enorma problem med sina bärbara Pavilion, ett fel på grafikkortet som gör att datorn blir helt svar. Felet beror bl.a. på att HP´s datorer blir för varma under drift, samt undermålig grafikprocessor. TROTS detta så vägrar HP ta sitt ansvar, utan ger 1 års garanti och bryr sig inte om att byta ut detta. Ett första problem visade sig vara lödningen av grafikkortet, då "snyggade" man till alla gamla moderkort och drog ut dem igen, vilket gjorde att massor med datorer vart dåligt servade.

Gustav III:s Boulevard 36, 169 73 Solna