Alla kategorier Byggföretag Jönköping Eksjö Hjältevadshus
Rekommenderat företag 2015 - Hjältevadshus

Hjältevadshus

Storgatan 10, 570 32 Hjältevad — Visa karta

Ett hus står klart. Och en familj flyttar in. I sitt nya hem ska de bo, leva och växa tillsammans. För dem och för de allra flesta av oss, är färdigställandet av ett hus mycket mer än slutet på en byggprocess. För många är det livets största affär som har gått i hamn. En dröm som har förverkligats.På Hjältevadshus är vi övertygade om att stora drömmar frodas bäst mot en trygg bakgrund. För det är när man känner sig trygg som man får kraft att växa, utvecklas och ta nästa steg. Det är då man vågar tänka och drömma stort.I småländska Hjältevad har vi byggt trähus med fokus på trygghet i över 60 år, vilket har resulterat i Sveriges säkraste byggmetod.

Läs vad 70 kunder tycker om Hjältevadshus

• Victoria  T
    Victoria T skrev om Hjältevadshus
    Vi vill ge Hjältevadshus högsta betyg och inte minst säljaren Michael Blomqvist för att ha guidat oss på ett alldeles fantastiskt sätt under vårat husbygge på Norraby Udde i Tranås. Vi flyttade in i vårat Solid 194 High under november månad och är mer än nöjda! Vi har fått vårat drömhus. Från första visningen till att få kliva över tröskeln i vårat eget hus har Michael funnits som en stöttepelare, bollplank och trygghet på ett alldeles fantastiskt sätt och har alltid varit nåbar för diskussion och frågor. Budget har hållits, kontakt med hantverkare för färdigställande av övervåning har som önskat skett genom säljare och som grädde på moset hamnade slutvärdering en väldigt bra bit över produktionskostnaden :D
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Hjältevadshus
    Nu har vi kommit i ordning i vårat nya sober 137. Vill tacka Peter Janthe på södertälje kontoret för ett utomordentligt jobb. Vi hade inte klarat detta utan han. Allt gick hyfsat smidigt lite bulor på på vägen men inget som hjältevadshus kunde rå för. Hade lite meningsskiljaktigheter med grund firman men det hjälpte Peter oss med på bästa sätt. Är väldigt nöjd med alla tillvalet och som min brorsdotter sa shit vad lyxigt nu har. Tack åter igen mvh Jenny och Tommy
    2016-12-07 Mikael O svarar Jenny J
    Hej Jenny & Tommy, ett stort tack för att du tagit dig tid att skriva en rekommendation om oss. Vad roligt att ert Sober 137 känns lyxigt och allt har blivit bra. Och ett extra stort tack för att ni lyfter fram vår duktiga medarbetare Peter. Lycka till med nya huset och att ni kommer trivas i ert Hjältevadshem. / Hjältevadshus Marknad gm Mikael
  • Alan B
    Alan B skrev om Hjältevadshus
    Jag vill tacka i första hand, Pontus Samuelsson säljaren och den första mötet med Hjältevadshus, som gav oss en otroligt trevligt och ärlig bemötande.
    Snabbheten och leveransen hos er var/är nästa fördel jämfört med andra husleverantörer.
    Men tyvärr måste jag säga att hantverkarna har gjort en hel del små fel, det hade varit bra om ni kan se över det.
    Vi är i helheten nöjda och skulle tänka oss att rekommendera Hjältevadshus till vänner och bekanta (Krypgrunden är fortfarande en okänd gåva, ett ex: det låter när man går i huset, mer nackdelar vet vi ännu inte)
    2016-07-12 Mikael O svarar Alan B
    Hej Alan, tack för er recension och härligt att ni är nöjda. Och att säljaren varit ärlig och trevlig mot er, och att vi levererat huset när vi skulle och dessutom snabbt.
    När det gäller synpunkterna på hantverkarna och småfel de orsakat, kontakta service@hjaltevadshus.se så skickar vi ut våra servicetekniker och fixar till dessa. Grunden har många fördelar som ni kommer märka framgent, bla så kommer ni få väldigt låga driftkostnader, och behaglig golvtemperatur även de varma månaderna, och enkelt att göra nya inkopplingar . Mer info om grunden www.isolergrund.se . Lycka till med ert nya hus, och tack för vi fick bygga det åt er!
  • Martina K
    Martina K skrev om Hjältevadshus
    Vi har precis flyttat in i vårt nya Spira 168 och är supernöjda med allt, framförallt Hjältevadshus duktige säljare Sofia Rostedht på Husknuten här i Göteborg. Tack Sofia för allt, du har varit ett stort stöd och hjälp. Nu hoppas vi på att vår övervåning blir lika bra som undervåningen :-)
    2016-06-27 Mikael O svarar Martina K
    Hej tack för en rekommendation och att ni är supernöjda med oss och vår säljare. Tack för att ni valde Hjältevadshus som husleverantör. Lycka till med övervåningen..
  • Louise W
    Louise W skrev om Hjältevadshus
    Vi har samarbetat med Pontus Samuelsson på Hjältevadshus Husknuten Göteborg i 2 år och när vi väl hittade rätt tomt så var vi redo att köra igång direkt. Budget, kalkyl, hus mm klart. Det gjorde att vi kunde få ett snabbare tomtköp och behövde inte gå in i budgivning. Vi har fått information av kunnig och hjälpsam personal med hög tillgänglighet under hela processen.

Vi har fått mycket för pengarna, husen håller hög standard från start, och känner att vi mycket hellre spenderar och prioriterar pengar på helt nytt hus anpassat för oss än ett gammalt hus med dolda eller synliga fel och hemska inredningsval... Rekommenderas!
    2016-05-19 Mikael O svarar Louise W
    Hej Louise, tack för rekommendationen. Smart att ni gjort kalkylen i god tid, så ni kunde vara snabba när väl "er" tomt dök upp. Extra roligt att läsa att vi haft en hög tillgänglighet under processen, trots att det tog lite tid. VI är väldigt glada att ni är så nöjda, lycka till med ert nya Hjältevadshus.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hjältevadshus
    Efter en ordentlig analys av marknaden kom vi tillbaka till urspungsrekommendationen att välja Hjältevadshus med Peter Janthe som säljare.
    Förväntan var att vi skulle få mer hus, snabbare och tillförlitligare än hos alternativen. Det fick vi. Vi fick tydlig, vänlig handledning om varför det kan vara både billigare och snabbare att välja ett standardhus med tillförlitligt andrahandsvärde.

De ändringar vi ville göra har vi gjort efter leverens och det har lett till att vi kan flytta in 3 veckor före utsatt tidsplan och säkert 3-4 månader före alternativ tidplan.

Jag köper gärna ett sånt här hus igen och förstår inte varför man vill riskera fukt och tidsfördröjning som alltid finns med som en riskfaktor i platsmonterade/-byggda hus.

Det finns så mycket mer än husstommen som gör att drömmen kan förverligas - vi lägger hellre pengar på det.

Fredrik & Ulrika Arvas
    2016-04-03 Mikael O svarar Fredrik A
    Tack för er rekommendation. Härligt med kunder som gör en ordentlig analys av marknaden och väljer oss, då känner vi att vi lyckats hamna där vi vill, dvs "premiumvarumärket i volymhussegmentet". Kul att vår duktiga säljare får så fin feedback. Ett stort tack för att ni tog er tid att skriva här på Reco. Lycka till i ert Hjältevadshem!
    Fredrik A gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Hjältevadshus
    Har byggt ett Solid 194. Initialt tänkte vi bygga i Stockholmsområdet och tog därför kontakt med Peter Janthe, en säljare som vi starkt kan rekommendera. Lätt att få tag på, allt som vi kom överens om uppfylldes och dokumenterades under resans gång, om inte annat så via mail. På så sätt kändes det som att vi hela tiden hade kontroll på vad som skulle göras och vad vi hade köpt. Innan vi hade hittat en tomt att bygga på bestämde vi oss för att flytta till Östersund, och byggde därför huset där istället. Produktionskalkylen höll, och tillträdesdagen blev till slut en vecka tidigare än först utlovat. I samband med byte av stad hamnade vi i en sits där vi hade huvudsaklig kontakt med Peter i Stockholm, men en annan säljare i Sundsvall agerade byggledare och skulle ansvara för den praktiska biten kring uppförandet av huset. Tyvärr kände vi inte att vi fick samma bemötande och kontakt hos denna säljare, vilket är det som gör att betyget halkar ned en bit. Vi hade en del mindre strul under uppförandet där vi kände att säljaren gärna ville lägga över problemen i vårt knä. Delvis kan detta också säkert förklaras av att säljaren sitter i Sundsvall och vi byggde i Östersund. För övrigt är vi nöjda med huset, produkten motsvarar det vi förväntade oss när vi skrev på kontraktet. Vår slutsats är: säljaren är jätteviktig för upplevelsen av affären, se till att du hittar en säljare som du får förtroende för. Fundera igen om du tänker bygga på en ort där det inte finns någon säljare/byggledare tillgänglig. Saker händer alltid under byggnationer, det är mycket lättare om du har en byggledare nära som kan ta hand om problem som uppstår.
    2016-04-03 Mikael O svarar Johan W
    Hej, tack för er rekommendation. Roligt att ni är nöjda med huset, och härligt att ni kunde flytta in tidigare än beräknat. När det gäller brister i information pga olika orter och personer så tar vi till oss det på allvar. Det är ofta svårt att bygga på distans, likaså sälja och projektleda, olika kommuner, olika regler, olika entreprenörer gör att det lätt blir lite svårare. Om ett par månader kommer ni få en kundundersökningsblankett, vi hoppas att ni har möjlighet att svara på den utförligt så vi kan bli ännu bättre. Till sist bra att kalkyl och tid höll och att ni är nöjda med huset, lycka nu till i ny stad och med nytt hus!
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Hjältevadshus
    Hade velat ha mer stöd och en tydligare struktur genom hela köpprocessen. Kändes som att när papperen var påskrivna så fick vi klara oss själv. Är nöjd med Hjältevadshuset, men inte med säljaren.
    2016-03-18 Mikael O svarar Sofie A
    Hej, tack för er recension. Roligt att ni är nöjda med oss. Era synpunkter är värdefulla för oss, det kommer ett häfte med frågor inom ett par månader, utveckla gärna där hur vi kan bli ännu bättre. Tack för ni valt ett Hjältevadshus, lycka till med nya huset.
  • Tim M
    Tim M skrev om Hjältevadshus
    Bra och snabb service. Säljaren i Södertälje var super.
    2016-04-03 Mikael O svarar Tim M
    Kul att allt har fungerat bra med ert nya hus och att säljaren varit till belåtenhet. Ett stort tack för det höga betyget och lycka till i ert Hjätevadshus.
  • Bernhard N
    Bernhard N skrev om Hjältevadshus
    Hjätevadshus har en fantastisk säljare i Gävleborg, Mikael Nilzon, som gjorde vår resa från första möte till inflytt i huset till något vi verkligen kan rekommendera.
    Allt från produktionskalkyl till satta datum har stämt mycket bra vilket gör att vi känt oss trygga under hela processen.
    Huset har levt upp till allt vi velat ha och vi är i full färd att jobba in oss i det.
    2015-11-01 Mikael O svarar Bernhard N
    Hej och tack för er rekommendation. Verkligen roligt att allt har stämt när det gäller datum och kalkyl, och att ni känt er trygga under husbyggarresan. Lycka till i ert nya hus!
  • Rebecca K
    Rebecca K skrev om Hjältevadshus
    Fantastiskt hjälpsamma, trevliga och framförallt duktiga! Lätta att nå, svarar alltid och informerar kunderna väl!

Ett självklart val att välja Hjältevadshus framför andra kända entreprenader dels på grund av deras säljare Robert Phil i Göteborg men också på deras välplanerade och snygga husmodeller :)

Jag rekommenderar dem till mina närmsta vänner!
    2015-11-01 Mikael O svarar Rebecca K
    Hej familjen K för en fina rekommendation. Vi är överförtjusta för att få en femma i betyg och att ni rekommenderar oss tom. till era närmsta vänner. Och härligt att läsa att ni tycker att det är ett självklart val att välja Hjältevadshus. Tack än en gång att ni valde Hjältevadshus och ett stort lycka till i ert nya fina hus!
  • Gzim I
    Gzim I skrev om Hjältevadshus
    Har gjort ett grym bra jobb!!
    2015-10-07 Mikael O svarar Gzim I
    Tack för er rekommendation och lycka till med ert nya hus.
  • Jan M
    Jan M skrev om Hjältevadshus
    Hej När vi köpte huset var det inga problem och fick ett bra bemötande,när huset väl kom på plats var det ett bra bemötande och mycket bra personal som satte ihop detta men sedan det som skulle åtgärdas var det inte så mycket med vi väntar fortfarande på snickare ,sotare,ventilations personal som skulle komma efter midsommar och rätta till felen och nu är den 12/08-2015 Vad jag saknar är att det skulle vara en mer seriös personal till detta till samordning
    2015-08-17 Mikael O svarar Jan M
    Hej, bra att du fick ett bra bemötande initialt av oss- Tråkigt att du inte är nöjd med aktiviteterna på ditt hus direkt efter inflyttning, byggledaren har varit kontakt med dig under förra veckan och de få punkter som kvarstår kommer att slutföras snarast enligt dialogen som ni hade. Det är ingen ursäkt men du tog över ditt hus precis innan semesterperioden och de olika yrkeskategorier (entreprenörer) som är inblandade i ett färdigställande av ett hus också har semester därav så kan det bli problem att få ihop åtgärderna inom de 2 månader ifrån tillträdet som är skrivet dock så fördes dialogen att därav så skulle 3 mån månader gälla. Hoppas att trots det inträffade att ni kommer att få många fina dagar i ert nya fina hus. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension, som kan göra oss bättre i framtiden.
  • Martin M
    Martin M skrev om Hjältevadshus
    Jag har byggt Hjältevadshus 2004 och 2015 så jag jämför så klart en del praktiska saker med 2004 i min bedömning.

Säljarna i Östergötland är sjukt svåra att få tag på. Trots att vi ringde flera gånger, mailade osv så ringde eller mailade aldrig någon tillbaka. Provade vid olika tillfällen under ett halvår ungefär. Vår-vinter 2014.
    När det blev skarpt läge med tomt så var vi istället tvugna att ringa Säljaren Janne i Nyköping som sedan blev vår kontakt - skitbra.
    Nöjda med Janne.

Så fort huset stod på plats blev det dock rätt oklart och struligt med kontakten med byggledaren. Svår att förstå och ingen visste hur VA/el skulle lösas. Alla ryckte på axlarna. Så vi fick själva som lekman ringa runt i stress o sätta oss in i problemet med Vattenfall, kommunen, Eon, lokal installatör och rodda allt.
    Kommunikationen och samarbete mellan Hjältevadshus elansvarige och Hjältevadshus byggledare är mycket bristfällig. De vill inte lägga sig i varandras arbete o helst inte ens ringa varandra. Så vi fick ringa som en jojo mellan dem vilket gör det förvirrat eftersom vi inte snackar i deras termer o då tar allt lång tid o skapar stress o missnöje. Detta MÅSTE ni göra bättre!

Vi är extremt nöjda med snickarlaget som reste huset!!! Mycket fint arbete!

Vi älskar huset - solid 168 och stortrivs verkligen!!
    2015-08-08 Mikael O svarar Martin M
    Hej, tack för att ni valde att bygga med oss igen! Och underbart att ni älskar och trivs i ert Solid 168! Bra med er utförliga recension, vi tar till oss er kritik och kommer använda det som förbättringsmaterial. Hoppas det är okej att vi kontaktar er för ytterligare information. Lycka till i ert nya hus och stort tack för att vi fått bygga två hus till er!
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hjältevadshus
    Husköp. Trevligt bemötande av säljare. Måttlig kunskap hos säljare. Blandat betyg på byggarbetare på plats från mycket bra till dåligt.
    2015-08-08 Mikael O svarar Fredrik A
    Tack för att du skrivit en recension, bra att du blivit trevlig bemött. Tråkigt att vår säljare inte haft den kunskap som förväntas och att det varit ojämt på byggplatsen. En gång i halvåret skickar vi ut utvärderingsfrågor, svara utförligt på dem så vi kan bli bättre. Är det något som inte är fixat nu, så mejla service@hjaltevadshus.se omgående. Lycka till med ert nya hus!
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Hjältevadshus
    Fina hus , Men en säljare som ej är anträffbar förutom mail efter kontraktpåskrift i Östergötland .
    Efter slutbesiktning skall hjätevadshus fixa felen på 2 månader , men nu har vi bort i huset snart ett år o felen är ej fixade än o ingen golvvärme har vi ej heller bara strular , så kommer ej att rekommendera hjältevadshus .
    2015-06-10 Mikael O svarar Mikael P
    Hej Mikael, och tack för att du tycker att vi gör fina hus.
    Men du är inte rättvis när du säger att säljaren inte är anträffbar. Den aktuella säljare är en av dem som fått högst betyg på våra kundundersökningar 2014. 4,3 på en 5-gradig skala.
    Bara efter att ni köpt ert hus har ni varit i kontakt mer än femtio gånger med varandra , du har även varit i kontakt med våra snickare, serviceavdelning, försäljningschef och vår VD.
    Felen som fanns på huset vid besiktningen åtgärdades , förutom en list som ska bytas. Vi ber om ursäkt att vi inte åtgärdat dem tillräckligt snabbt.
    Nu vill du ha hjälp med ovanvåningen, en entreprenad vilket vi inte varit delaktiga i, vilket vi tänkt göra som en goodwill tjänst. Vi har planerat att åka ut till dig i juni att fixa den sista listen och hjälpa dig med din ovanvåning. Har du några mer frågor, kontakta oss gärna på service@hjaltevadshus.se Vänliga Hälsningar!
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Hjältevadshus
    Fina hus och bra säljare som hjälpte oss genom hela processen då vi byggde ett nytt Spira hus.
    2015-06-01 Mikael O svarar Jonas L
    Tack för er rekommendation och lycka till med ert Spira hus.
  • Gustav A
    Gustav A skrev om Hjältevadshus
    Vi har byggt ett Hjältevadshus, Spira 175. Vi är helnöjda med allt från första kundbemötande av säljare till byggledare och byggare. Hjältevadshus har varit väldigt tillmötesgående även när det gäller små ändringar. Även småfel har dom rättat till på ett smidigt sätt. Huset är fint och vi har fått bra hjälp hela vägen.
    Det har varit en rolig upplevelse att bygga ett nytt hus och Hjältevadshus har hjälpt oss få behålla den känslan genom hela bygget.
    2015-04-21 Mikael O svarar Gustav A
    Tack! Alltid roligt när vi lyckas få en femma i betyg. Roligt att det fungerat i alla steg, från Säljare - Byggledare - Byggare. Extra roligt att läsa att det varit en roligt upplevelse genom hela projektet och att ni tycker huset är fint. Ert hus är Sveriges första Spira 175, ett hus som om ett par år kommer finnas hundratals exemplar av. Hoppas ni var först med en framtida klassiker :-), lycka till!
  • Peter R
    Peter R skrev om Hjältevadshus
    har fått ett trevligt bemötande och är supernöjda med vårt hus köp Spira 168. Kände kanske att vi inte fick ta del utav alla tillval då det kom en ny tillvalskatalog under tiden.
    2015-04-21 Mikael O svarar Peter R
    Kul att ni är supernöjda med oss, vi är supernöjda med er som skriver en rekommendation. När det gäller tillval så är det tråkigt att ni hamnat "mellan" två editioner. Tack så mycket för att ni valde ett Hjältevadshus Spira 168, lycka till med ert hus!
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Hjältevadshus
    Ett otroligt gott bemötande och en bra kvalité på produkterna levererade. Dock med undantag för kakellev KVM golv i Norrköping genom golvkjedjan. Om jag skulle bygga ett hus till så skulle jag inte valt Hjältevadshus om de fortsättningsvis skulle samarbeta med KVM.
    2015-04-19 Mikael O svarar Andreas A
    Hej Andreas! Tack för dit fina betyg av oss. Vi tar till oss kritiken av underentreprenören, du får gärna utveckla på service@hjaltevadshus.se så vi kan vidta åtgärder. Tack än en gång för era synpunkter, det är det som får oss att bli bättre.
  • Michael S
    Michael S skrev om Hjältevadshus
    fick bra hjälp mailledes då jag hade problem med värmen på 3 radiatorer.
    2015-04-02 Mikael O svarar Michael S
    Tack för er rekommendation av vår serviceavdelning. Och tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation.
  • Bengt-arne S
    Bengt-arne S skrev om Hjältevadshus
    Hade en reklamation på mina luckor i köket och det blev ordnat efter ett mail till Hjältevadshus
    2015-04-01 Mikael O svarar Bengt-arne S
    Tack Bengt-Arne för att du tog dig tid att skriva efter att vår serviceavdelning hjälpt dig. Nu hoppas vi att allt fungerar som det ska. Och tack för att du valde ett Hjältevadshus.
  • Kent S
    Kent S skrev om Hjältevadshus
    Köpte en husmodell som heter Spira utav Hjältevadshus 2013. Tog kontakt med en säljare vars bemötande var trevligt, kunnigt och hjälpsam. Hela processen från beställning till inflyttning gick väldigt smidigt. Inom garantitiden råkade vi ut för ett problem som Hjältevad åtgärdade på ett mycket profisionellt sätt.

Produkten ( huset) är precis vad vi hade förväntat oss isamband med köpet. Och Hjältevadshus tjänster uppfyller alla krav.

Sammanfatting är vi en mycket nöjd kund och kommer verkligen rekomendera Hjältevadshus till folk som går i husköpartankar.
    2015-03-26 Mikael O svarar Kent S
    Hej och tack för er fina rekommendation. Extra roligt att vi har skött oss även efter köpet, och tagit ansvar för det fel som blev på ert hus. Kul att ni är mycket nöjda och fortsätt att rekommendera oss till de som går i husköpartankar.
  • Johan H
    Johan H skrev om Hjältevadshus
    Vi är otroligt nöjda! Vi trodde aldrig att det kunde vara så enkelt och smidigt att bygga ett nytt hus. Det har inte varit ett enda problem under tiden och besiktningen hade inga anmärkningar. Personerna som jobbar på Hjältevadshus har varit kunniga, tydliga och trevliga att ha och göra med. Innan vi köpte Spira 168 från Hjvhus har vi totalrenoverat ett fritidshus till permanenthusstandard så vi hade en grundläggande koll. Det var den kunskapen som gjorde att vi valde Hjältevadshus för vi förstod tidigt att de bygger med hög kvalité. Min bror bygger ett lösvirkeshus och det går inte att jämföra med detta för hans hus tar verkligen enormt mycket tid och energi. Vi ser inga problem med att bygga nytt hus med Hjältevadshus. Full pott!
    2015-03-26 Mikael O svarar Johan H
    Tack Johan för er rekommendation. Kul att ni med erfarenhet av andra byggnadssätt uppskattar industriellt byggande i volymelement. Vi tycker att det är det bästa sättet att bygga bostäder. Vi tackar extra för "full pott", och hoppas att ni får många lyckliga år i ert Hjältevadshus Spira 168
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Hjältevadshus
    Fantastiskt bemötade från första samtalet till slutbesiktning :) Mycket mer hus för pengarna än någon konkurrent!
    2015-03-10 Mikael O svarar Andreas J
    Tack för rekommendationen Andreas, vi är glada och stolta att ni tycker att ni fått mycket hus för pengarna. Och överlyckliga för att bemötande varit fantastiskt. Lycka till med ert nya Hjältevadshus!
  • Emil P
    Emil P skrev om Hjältevadshus
    Therese, Micke och Adam var toppen! det intrycket vi fått av beställningen av vårt nya hus är mycket bra! jag recomenderar varmt folk som vill bygga nytt hus att vända sig till hjältevadshus!
    2015-02-22 Mikael O svarar Emil P
    Tack för er fina rekommendation, kul att de inblandade får toppbetyg från er och att ni varmt rekommenderar oss till de som ska bygga hus. Alla vi på Hjältevadshus tackar för att vi valde att bygga med oss.
  • Marco S
    Marco S skrev om Hjältevadshus
    VI köpte ett Spira hus. Sevicen var så där. Dröjde länge innan vi fick svar på våra frågor. En del blev fel i beställningen också.

Tycker själva husen är bra för övrigt.
    2014-12-08 Mikael O svarar Marco S
    Tack för din rekommendation. Roligt att du tycker att huset är bra. Tråkigt att vi inte levt upp till dina förväntningar när det gäller service. Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra oss, och vi håller på men nya beställningsrutiner, där allt ska göras på webben för att minimera brister. Tack än en gång för er rekommendation och lycka till med ert nya hus!
  • Per G
    Per G skrev om Hjältevadshus
    Vi har fått ett mycket bra bemötande från Hjältevadshus rakt igenom hela projektet. Ända från från säljare till byggledare och byggarbetare. Vi byggde ett 1 ½-planshus med oinredd övervåning som heter Spira och ett garage. Vi har alltid fått svar på de frågor som dykt upp och haft en bra dialog under hela byggnationen. Så vi kan inte säga annat än att vi är supernöjda.
    2014-12-05 Mikael O svarar Per G
    Tack för er fina rekommendation. Vi är jätteglada över att få en femma i betyg. Roligt att ni byggde Spira, den husmodellen är vår klart mest sålda. Och alla kontakter med oss har varit bra. Tack för att ni är supernöjda! Lycka till med ert nya Hjältevadshus.
  • Jimmie K
    Jimmie K skrev om Hjältevadshus
    Vi är nöjda med Hjältevadshus som leverantör av vårt nya hus. Snabb och smidig leverans och montage och kvaliteten på huset uppfyller våra förväntningar.
    2014-11-24 Mikael O svarar Jimmie K
    Roligt att läsa att vi har uppfyllt era förväntningar. Snabbt och smidigt är ord som vi är glada att läsa i en rekommendation. Tack för att vi fick bygga ert hus och lycka till med er nya hem!
  • Peter W
    Peter W skrev om Hjältevadshus
    Proffsigt, lätta att få kontakt med. Byggarna som jobbade på plats gjorde det som skulle göras bra och i tid.
    2014-11-24 Mikael O svarar Peter W
    Tack Peter för din rekommendation. Roligt att höra att vi var lätta att komma i kontakt med och allt blev gjort som det skulle i rätt tid. Lycka till med ert nya Hjältevadhus.
  • Milan I
    Milan I skrev om Hjältevadshus
    Modernisera era tillval och erbjud mera nya lösningar än bara standar och det som var dåligt att ni inte fixade elen på utsidan för belysningen så att det skulle redan var dragen el för ute lampor och fanns ingen ytertrappa och fönsterkarmar för andra våningen och målar jobbet var jätte dåligt,fanns inte tillräkligt med tillval och säljaren måste förklara för köpare allt i minsta detalj och ta upp allt från utebelysning,trappa och andra våningen vad som ingår och vad som inte ingår
    2014-11-24 Mikael O svarar Milan I
    Tack Milan för dina synpunkter. S-Serien har ganska lite tillval för att vi ska kunna håller nere priset. Men el till utebelysning ska vara draget, är det inte det så kontakta oss på service@hjaltevadshus.se . Målningen ska vi såklart åtgärda så det blir bra. Tråkigt att säljaren inte informerat er tydligt nog. Men stort tack för dina synpunkter, vi tar till oss dem och ska bli bättre. Tack för att ni valde ett hus från oss.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Hjältevadshus
    Köpt Hjältevadshus "Sold 152"

Än så länge har vi varit nöjda med Hjältevadshus som leverantör av vårt nya hus. Kommunikationen från säljaren till oss har varit bra. Kvaliteten på huset upplever vi vara minst i nivå med våra förväntningar.
    2014-11-24 Mikael O svarar Andreas S
    Tack för din rekommendation. Bra att vi motsvarat eller överträffat era förväntningar, och allt fungerat bra med säljare. Hoppas att ni får många lyckliga år i ert Hjältevadshus Solid 152.
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Hjältevadshus
    Hej!
    Vi har köpt ett Spira av Hjältevadshus, som vi nu bor i, vårt drömhus, och vi är mycket nöjda med bemötande, den korta leveranstiden, kvalitet och har känt oss trygga under hela byggprocessen. Vi får även nu, efter övertagande, svar på frågor och Hjältevadshus, tar verkligen sitt ansvar.
    MVH
    Christoffer och Elin
    2014-11-24 Mikael O svarar Christoffer L
    Tack Christoffer och Elin för er fina rekommendation. Vi blir jätteglada att vi byggt ert drömhus, och att vi ni känt er trygga genom hela affären. Extra roligt att ni även efter besiktningen och övertagandet fått den service som vi vill ge, tack än en gång för att ni valde ett Hjältevadshus!
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Hjältevadshus
    Mycket strul rakt igenom.
    Hade inte valt Hjältevad om jag skulle bygga igen.
    2014-11-24 Mikael O svarar Mattias G
    Hej Mattias, vad tråkigt att inte gått som önskat. Mejla oss gärna mer detaljerad information på info@hjaltevadshus.se så återkommer vi till er. Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation.
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Hjältevadshus
    Som med "alla" säljföretag så är bemötandet innan påskrivet avtal alltid mycket mer tillmötesgående och vänligt än efter det är påskrivet. Synd att det ska behöva vara så. Fast det är väl å andra sidan inte något unikt för just Hjältevadshus. :/
    Pga. otydlig information så fick vi en mindre felleverans. Men den ska åtgärdas och vi är i övrigt nöjda.
    2014-11-24 Mikael O svarar Mattias J
    Hej Mattias, och tack för din rekommendation och bra att ni är nöjda. Tråkigt att säljaren inte levde upp till era förväntningar och att det skedde en mindre felleverans. Vi jobbar hela tiden på att förbättra våra rutiner, vi kommer se vad som gick fel i ert fall och försöka ta lärdom av det. Tack för ni valde ett Hjältevadshus.
  • Mitcho T
    Mitcho T skrev om Hjältevadshus
    En säljare som är rätt man på rätt plats och ett hus med bra kvalité och rättvist pris.
    2014-11-24 Mikael O svarar Mitcho T
    Tack för att vi fick fem i betyg, det gör oss stolta och glada. Kul att du uppskattar prisbilen och uppfattar kvalitèn på Hjältevadshus som hög. Och tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation.
  • Robert W
    Robert W skrev om Hjältevadshus
    Mycket bra kontakt med säljare och personal på fabriken genom hela processen.
    2014-09-29 Mikael O svarar Robert W
    Tack för den fina rekommendation Robert. Vi på Hjältevadshus är stolta och glada över att fått leverera ditt hus.
  • Martyn L
    Martyn L skrev om Hjältevadshus
    Hus är fint men leveranstid och övriga administration var inte väl speciellt bra
    2014-09-15 Mikael O svarar Martyn L
    Tack för din rekommendation, och roligt att du tycker huset är fint. Tråkigt med leveranstiden, men vår försäljning har ökat med nästan 50%, vilket har gjort att vi fått jobba skift i fabriken, dock har leveranstiden blivit längre än vad vi önskat ändå. När det gäller övrigt administration, mejla gärna på service@hjaltevadshus.se vad du tycker vi kan bli bättre på. För vi håller på med ett förbättringsarbete när det gäller rutiner och information. Tack än en gång för din rekommendation.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Hjältevadshus
    Fantastiskt säljare som varit ett bra stöd genom hela processen. Inger stort förtroende och är professionell.
    Montageledaren från Hjältevadshus behöver rycka upp sig. Det är viktigt att komma ihåg att montageledarens intryck är något av de sista som man som kund berömmer i sin kontakt med Hjältevadshus och då kan ett dåligt intryck skada hela den uppbyggda relationen.
    2014-09-08 Mikael O svarar Fredrik H
    Tack för ditt fina betyg och för den konstruktiva kritiken. Det är många steg i processen och det är alltid tråkigt när det fallerar i något skede. Vi tar till oss kritiken både den bra och den dåliga, tack för hjälpen. Lyckta till med ert nya Hjältevadshus.
  • Benny R
    Benny R skrev om Hjältevadshus
    Ett bra företag att ha att göra med, väldigt bra försäljare. Prisvärda hus. Den modellen vi valde fanns inte från början men dom ritade och tog fram den ganska snabbt och nu finns den i katalogen.(spira 122).
    Känner mig nöjd som köpare och kan helt klart rekommendera dom.
    2014-08-04 Mikael O svarar Benny R
    Hej Benny och tack för att ni tog er tid att skriva en rekommendation. Kul att ni är nöjda med ert Hjältevadshus Spira 122, extra kul då det är ett nytt hus och ni har fått ett av de första i Sverige. Men många fler är på g. Underbart att du är en nöjd köpare, för det är det vi verkligen vill och strävar efter. Tack än en gång för du valde oss som husleverantör.
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Hjältevadshus
    Enkelt val! Hjältevadshus nya solid-serie slår andra hustillverkare ordentligt på fingrarna! Dessutom är säljarna briljanta och mkt väl pålästa när det gäller allt "omkring", exempelvis bygglov, markarbeten, kontakter och kontaktnät m.m. Vi är störtnöjda!
    2014-08-04 Mikael O svarar Sebastian H
    Hej Sebastian och tack för er rekommendation. Kul att du är nöjd med säljarna, de flesta av våra säljare har lång erfarenhet av husförsäljning. Extra kul att du gillar vårt nya Solidhus. Hjältevadshus Solid har blivit en stor succè och ett stort antal kommer byggas under hösten. Ert var bland de första i landet. Tack för att ni valde oss som husleverantör och lycka till i nya huset.
  • Joel S
    Joel S skrev om Hjältevadshus
    Kvalitet byggt i fabrik! Hela processen från diskussion innan köp till kontrakt och sen uppbyggande har gått väldigt smidigt. Med bra team rakt igenom så har hjältevads hus lyckats få ett bra hus till ett bra pris.
    2014-06-22 Mikael O svarar Joel S
    Tack Joel för din rekommendation. Kul att du uppskattar den höga kvalitè som våra hus har tack vare att de byggs i perfekt klimat inomhus. Ännu roligare att du uppskattar vårt team, då att bygga hus verkligen är ett teamwork, där många är inblandade. Tack för att vi fått leverera ert hem!
  • Inge N
    Inge N skrev om Hjältevadshus
    Mycket bra och väldigt trevlig och säljare . Hjälpsam .
    Mycket bra hus kan varmt rekommendera , snyggt o välplanerat .
    2014-06-18 Mikael O svarar Inge N
    Tack Inge, för att vi har fått bygga ert hus. Kul att du tycker det är välplanerat, vi har lagt mycket tid och tanke på det. Roligt att säljare har hjälpt er under byggprocessen på ett bra sätt. Tack för att ni valt ett Hjältevadshus.
  • Alexander S
    Alexander S skrev om Hjältevadshus
    Fantastisk säljare som håller vad han lovar, allt har fungerat perfekt! Inga fördröjningar, nyckeln i handen och suverän service.
    Hur lätt som helst att få kontakt, bra återkopplingar och inga strul. Robert Pihl är värd en löneförhöjning för sitt engagemang.
    2014-06-18 Mikael O svarar Alexander S
    Tack för din rekommendation av vår säljare, vi blir väldigt glada när våra säljare får höga betyg. Vi kommer premiera Robert på något sätt. Härligt att läsa att vi återkopplat bra och ni sluppit strul. Att servicen är suverän gör oss glada och stolta. Tack för er rekommendation av Hjältevadshus.
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Hjältevadshus
    Flyttade in för 5 dagar sen och är helnöjda.
    2014-06-18 Mikael O svarar Joakim S
    Tack Joakim, då hoppas vi att resten av dagarna i huset blir lika bra som de första fem.
    Tack för att ni valde att bygga ett Hjältevadshus.
  • Rickard R
    Rickard R skrev om Hjältevadshus
    Jag tycker att Hjältevadshus har en hög kvalitet på sina hus. Vi har köpt ett hus av modellen spira 1 1/2 plan med förberedd övervåning. Generellt sätt har införsäljning, förarbete och montering löpt på med god service och bra resultat. På vårt hus återstår en del mindre justeringar innan det är helt färdigt.
    2014-06-18 Mikael O svarar Rickard R
    Tack för att du gett oss en rekommendation och att du valt ett Spira hus ur vår S-Serie. Nu ska vi se till att de mindre justeringarna görs så ert hus blir helt färdigt. Tack än en gång att vi fått leverera ert nya hem.
  • Hans F
    Hans F skrev om Hjältevadshus
    Hjältevadshus bygger enligt planering snabbt och effektivt. Vid mitt bygge blev det ett rent protokoll vid Garbo besiktningen.
    Det är många frågor vid att låta bygga ett eget nytt hus, men säljare och produktionsledare hade alltid svar och hittade lösningar i samband med produktionen.
    Hjältevadshus är alltid välkomna att besöka oss, och jag skulle sannolikt bygga med den igen
    2014-06-16 Mikael O svarar Hans F
    Tack Hans för att du tog dig tid att skriva denna rekommendation. Över 80% av våra hus har rena protokoll vid slutbesikningen, det är vi stolta över. Precis som du skriver är det många frågor när det gäller byggnation av hus, och bra att vi gett er svar och lösningar. Kul att du sannolikt skulle bygga med oss igen. Tack än en gång för att du valde att bygga med oss.
  • Roger B
    Roger B skrev om Hjältevadshus
    Allt har klaffat från börja till slut , stort tack till säljaren Peter Jante på södertälje kontoret som gjorde alltsammans möjligt!
    2014-06-16 Mikael O svarar Roger B
    Tack för din rekommendation! Tacket till säljaren kommer vidarebefordras. Hoppas på många lyckliga år i ert nya Hjältevadshus.
  • Per J
    Per J skrev om Hjältevadshus
    Har fungerat utmärkt allt ihopa, vi är mkt nöjda både med huset,leveransen och det bemötande vi fått från husförsäljaren
    2014-06-02 Mikael O svarar Per J
    Tack Per, roligt att ni är nöjda med huset och bemötandet. Och ett stort tack för er rekommendation.
  • Tobias P
    Tobias P skrev om Hjältevadshus
    Kan bara rekommendera Hjältevadshus!Engagerande projektledning som hållit hela vägen från deras agent. Bra grundkvalité och bra tekniska lösningar. Vi valde ett spira 194 som vi jämförelsevis fick mkt yta till bra pris.
    2014-04-01 Mikael O svarar Tobias P
    Hej och tack för din rekommendation. Kul att du gillar våra tekniska lösningar, vi lägger ner mycket tid och omtanke om dessa. Och att byggledare och säljare hållit i projektet på ett bra sätt. Tack och lycka till med ert nya hus!

Storgatan 10, 570 32 Hjältevad