Alla kategorier Byggföretag Jönköping Eksjö Hjältevadshus

Hjältevadshus

Storgatan 10, 570 32 Hjältevad — Visa karta

4.1 i betyg av 104 rekommendationer
Ett hus är byggt. En familj flyttar in. Här i deras nya hem ska de leva, bo och växa tillsammans. För de allra flesta av oss är ett färdigt hus mycket mer än ett avslutat projekt. Det kan vara en stor affär som gått i mål, en dröm som blivit verklighet eller början på ett nytt liv.

Vi på Hjältevadshus tror starkt att drömmar frodas bäst i en trygg miljö. När man känner sig trygg får man kraft och mod att växa, utvecklas och fortsätta framåt. Vi har byggt trähus i Hjältevad i 70 år med fokus på trygghet, och vi kan säga att vi numera har kommit fram till Sveriges säkraste byggmetod.

Läs vad 104 kunder tycker om Hjältevadshus

  • Reza N
    Reza N skrev om Hjältevadshus
    Det lovades en hel del i början. Huset lämnades med en hel del mindre och större fel som vi har väntat på i över 2 månader att ska åtgärdas.El kontakter i badrummet och köket hänger lös, dörrar som inte är justerade och går mot karmen, och en del annat. Det lovas men görs ingenting. Helt besviken och trött på det hela. Viste jag om detta hade jag definitivt inte valt detta företag.
    2017-08-21 Mikael O svarar Reza N
    Hej Reza, tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Vi ber om ursäkt att allt inte är åtgärdat från besiktning, dock står det på besikningmannens protokoll från besikningen "Parterna har överenskommit att fel skall vara avhjälpta senast 2017-09-15". Så vi kommer åtgärda detta inom den överenskomna tiden. Ofta hanterar vi de innan, men pga semester har det inte varit möjligt. Hoppas ni kommer bli nöjd med ert nya fina hus.
    gillar detta
  • Fehmi B
    Fehmi B skrev om Hjältevadshus
    Hej!

    Jag är faktiskt besviken på Hjältevadshus. Det här sättet de levererar hus trodde jag inte att det skulle bli sådana problem, trodde det mesta gjordes proffsigt på fabriken. Jag såg framemot en nyckelfärdig botten plan men så var det inte. Det slarvas mycket med huset, det känns som man flyttar in i ett halvfärdigt hus och hoppas att man ska se det fina huset komplett så småningom Det snickras slarvigt och man verkar inte inge respekt till en sådan fin dyrt hus. Man beställer ett stort hus på 194 kvadratmeter och får mikro och ugn under standard storlek.
    inte nog med alla skador man hittar och service telefonen verkar inte riktigt glada åt att få in anmälan , man vill ha det dokumenterad och de vill att man ska vänta. och samla ihop och sedan skicka. Hjältevadshus verkar inte vilja ta ansvar för försening av att kunna flytta in det är lite rörigt och de verkar skylla på varandra och försöker skylla ifrån sig på kunden så gott de kan.
    2017-06-28 Mikael O svarar Fehmi B
    Hej Fehmi, hej vad tråkigt att du är besviken. Mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så vi kan få mer information från er . När det gäller reklamationer efter besiktningen (månad 1-6) så åtgärdar vi dessa månad 6-8. Vänliga hälsningar Marknad
    gillar detta
  • Jonas R
    Jonas R skrev om Hjältevadshus
    Vi beställde ett Nyckelfärdig hus. Hjältevadshus var behjälplig med alla detaljer, det var enkelt att håller kontakt, allt har fungerat veldig smidig, man håller tider, så det har gått över förväntningar .
    2017-06-28 Mikael O svarar Jonas R
    Hej, vad glad att allt fungerat som ni önskat och att det varit enkelt att kontakta oss. Och att leverans och tillträdestider har stämt. Tack för rekommendationen och ett stor lycka till med ert Hjältevadshem.
    gillar detta
  • Peter K
    Peter K skrev om Hjältevadshus
    Har från mitt första samtal med Mikael Nilzon varit så nöjd som man kan bli! Han har hjälp oss att bygga en Spira 152 med oinredd övervåning.
    Fantastisk service och är så tacksam att vi under en oerhört stressig period i våra liv fick hjälp av den bästa!
    2017-06-28 Mikael O svarar Peter K
    Hej underbart att läsa att ni är helnöjda! Det är intressant att läsa att trots en stressig period i livet, så har det gått smidigt att bygga hus. Det är precis så vi vill att det ska vara att bygga ett Hjältevadshus. Vi vb berömmet till berörd säljare. Lycka till med er Spira 152 och tack för femman :-)
    gillar detta
  • Hansi K
    Hansi K skrev om Hjältevadshus
    Började lite trögt men med säljarbyte gick det bra.
    2017-06-28 Mikael O svarar Hansi K
    Hej, tack för din rekommendation. Bra att ni fick en säljare som kunde hjälpa er. Lycka till med ert hus!
    gillar detta
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Hjältevadshus
    Proffsigt bemötande från första kontakt och bra vägledning genom hela byggprocessen till huset stod på plats. Jag valde ett Spira 168 och allt har fungerat toppenbra! Huset håller en hög kvalitet! Rekommenderas starkt!
    2017-06-26 Mikael O svarar Jesper K
    Tack för rekommendationen. Spira 168 är ett av våra mest sålda hus och har många nöjda kunder, så ni har gjort ett bra val. Underbart att läsa att allt varit proffsigt från oss. Sånt gör oss väldigt glada att läsa, vi kommer vb till berörda i företaget. Vi jobbar hårt för att hålla en hög och jämn kvalitè, roligt att du uppmärksammar det. Stort lycka till med ert nya Hjältevadshus.
    gillar detta
  • Thorsten K
    Thorsten K skrev om Hjältevadshus
    Vi köpte Spira 175, vi är nöjda ifrån början till slut. Den ende som inte levt upp till våra förväntningar är vvs killen
    2017-06-22 Mikael O svarar Thorsten K
    Hej Thorsten, tack för femman! Suveränt att allt fungerat som det ska och vi infriat era förväntningar. När det gäller rörmokaren, så utveckla gärna det i den lite tjockare kundundersökningsformuläret som kommer om någon månad. För vi är tacksamma för alla tips som kan få oss bättre. Lycka till med ert Hjältevadshus.
    gillar detta
  • Hans A
    Hans A skrev om Hjältevadshus
    Katastrof från början när det inte fanns varken vatten
    avlopp eller el när det var tänkt att flytta in.
    Vi har fortfarande byggel!!!!!.

    Vi är hittills nöjda med huset men första tiden var en
    katastrof och vi mådde skit pga stress att inte veta när vi
    kunde flytta in.

    Vi tog för givet att säljaren hade totalentrepenad när han
    förmedlade säljet av hus o tomt.
    2017-06-21 Mikael O svarar Hans A
    Hej Hans. Vad tråkigt att det inte fanns vatten, avlopp och el till ert hus. Men vad roligt att ni är nöjda med huset.
    När det gäller entreprenaden så säljer vi endast huset, ej serviser som vatten och avlopp. Vi levererar ej elen heller utan det är elleverantören. Nu vet jag inte vad som har gått fel i ert fall men du får gärna mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se .
    gillar detta
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Hjältevadshus
    Bra rakt igenom med säljare bygglag och allting.
    2017-06-21 Mikael O svarar Mikael Ö
    Hej Mikael Ö, ett stort tack för femman! Vi är överlyckliga att allt har fungerat bra rakt igenom. Och ett stort tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Lycka till med ert Hjältevadshus
    gillar detta
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Hjältevadshus
    Hej,

    Vi är mitt i ett husbygge med Hjältevadshus. Huset ska levereras om 2 veckor. Jag önskar att alla som tänker bygga med Hjältevadhus i Stockholm tänker efter en extra gång. Jag skulle inte rekommendera Hjätevadshus till dig som bygger ditt första hus. De finns ingen röd tråd alls och de du får höra kommer troligen inte stämma framöver.

    När jag blev less på jaga min säljare på mail / telefon och påminna flera gånger så tog jag kontakt med agenturägaren i Stockholm. Kan tycka att han stod bakom sin säljare som inte levererat. Något försök att försöka kompensera fanns inte. Rätt fyrkantigt kan jag tycka.

    Efter mycket påtryckningar har de blivit mycket bättre men känslan är att "när du skrivit på" så kommer de fokus på hitta nya kunder. Det är väldigt mycket som blivit en aha upplevelse påvägen. Saker som vi fått höra en gång stämmer inte framöver. Någon som sammanfattar möten eller återkopplar har inte funnits någon gång. Väldigt snurrigt rent sagt.

    Jag hade önskat en husleverantör med struktur och man kan lita på. Som lika mycket som jag vill ha ett fint hus på min nya tomt. Som förstår att det är en stora affär för oss. Jag har suttit med frågor som hjältevadshus säger de ska hjälpa med. T ex Eln som min säljare skickade in till vattenfall när de var fortum och för även för sent. Vilket i slutet gör att jag som köpare för extra konstnader.

    Jag vill dock passa på att hylla Hjältevadshus säljstöd som hjälpt mig. Vände mig direkt dit istället för min säljare.

    Om någon funderar på bygga hus kan jag vara en referens. Tveka inte på skicka ett meddelande så kan jag lyfta de positiva sidorna kontra negativa.
    ekcim12@gmail.com

    Hjältevadshus har sjukt fina hus och kortare leveranser än andra husleverantörer, vilket gjorde att vi valde de.

    På torsdag träffar vi Hjältevadshus projektledare. Hoppas verkligen att han levererar.....
    Hittlls har jag nog ringt honom 3-4 gånger och när han lovade återkomma så fick vi aldrig något samtal utan fick ringa och påminna. Känns som många är trötta och vill ha semester på Hjältevadshus.
    2017-06-21 Mikael O svarar Mikael Å
    Hej Mikael, mitt i processen kan vara mycket att stå i. Ser i vårt affärssystem att ni varit i kontakt med säljaren och han med er 204 gånger mejlledes, så det har varit mycket information. Vi ber om ursäkt att vi varit otydliga, samtidigt är vi glada att säljstöd kunnat hjälpa dig. Nu tar byggledaren över och han är mycket skicklig. Så nu ska vi se till att ni får ett felfritt hus att flytta in i. Och ett stort tack för att du gillar utseendet på våra hus. Hoppas du kan komma in här på Reco igen, när ditt hus är byggt och ni flyttat in. Och att vi då får högre betyg. Har du mer information/synpunkter du vill delge oss, mejla direkt till service@hjaltevadshus.se så svarar vi där. MVH Marknad
    gillar detta
  • Kim H
    Kim H skrev om Hjältevadshus
    Vi har haft en jättefin kontakt med Sofia som har sålt huset till oss. Hon har varit behjälplig med alla frågor som vi haft och verkligen försökt att lösa alla våra önskemål.
    2017-06-19 Mikael O svarar Kim H
    Hej Kim. Underbart att vår säljare har varit behjälplig och tillgänglig under hela husköpet. Vi är så glada att ni tagit er tid att skriva en rekommendation och gett oss en femma i betyg. Lycka till med ert Hjältevadshus.
    gillar detta
  • Mohammad T
    Mohammad T skrev om Hjältevadshus
    Stort tack Hjältevadshus, huset är en bra produkt med bra kvalitet med alla tillval, det enda som kan göra det bättre att ta mer hand om kunden.

    MVH
    2017-06-16 Mikael O svarar Mohammad T
    Hej och ett stort tack för tacket! Bra att du uppskattar vår höga kvalitè och tack för att du skrivit denna recension. Det kommer även en utvärdering brevledes med lite mer frågor. Vi skulle uppskatta att du där ger oss tips på hur vi ska göra för att bli ännu bättre, tack på förhand. Och lycka till med ert hus.
    gillar detta
  • Lejla K
    Lejla K skrev om Hjältevadshus
    Väldigt bra vid införsäljning! Lovar mycket och allt går att lösa.

    Servicen och bemötandet vid reklamationer, då man som kund behöver som mest stöd och hjälp, är under all kritik. Precis som alla negativa betygsättare här skriver. De som ger er positiva betyg är de som precis byggt hus och är glada och nöjda. Men synd om dem ifall det om något år börjar strula eller gå fel.

    Tips om du bygger hus. Betala en slant mer och gå till en husleverantör som verkligen är kundorienterad i hela processen även när det ibland går fel. Det är det värt!
    2017-05-26 Mikael O svarar Lejla K
    Precis som vi svarade din man nedan, tråkigt att ni inte är nöjda. Ledsamt att ni skrivit två recensioner . Ni har ett jättefint hus. När det gäller ert badrum, så valde ni bort den entreprenaden från oss.
    Ni valde att anlita en annan leverantör än de från oss rekommenderade. Dvs vi har inte med ovan reklamation att göra.
    Vi har trots det varit behjälpliga och varit hos er ett antal gånger som goodwill service.
    Utan vi får be er ta reklamationen med de som ni valt att anlita, i detta fall JKS plattsättning.
    2017-05-26 Lejla K svarar Mikael O
    Ni är verkligen otroliga! Ni har varit hos oss och ljugit oss rakt upp i ansiktet med löfte om att ni ska lösa det om plattorna går upp igen. JKS har varit väldigt serviceminded och gjort om jobbet en gång men sa redan då att dem kommer gå upp igen då underlaget är ostabilt. Er billiga snabblösning funkar inte. Ni fick er bonus, du och Adam, lovade oss saker ni inte höll och skuttade iväg glada att tvåårsbesiktningen gick igenom så ni fick era extra pengar, är det det goda kundbemötande du menar? Ni borde skämmas! Det finns en anmärkning i besiktningsprotokollet om att ni ska göra en utredning av underlaget och att JKS redan gjort sitt så ansvaret är ert. Den lögt ni drog kommer vi se till att ni uppfyller. Det kommer snart i ett ärende till ARN och vi kommer ta kontakt med media också, vi kommer se till att andra få veta hur ni jobbar!
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Lejla K gillar detta
  • Ajdin K
    Ajdin K skrev om Hjältevadshus
    Jag har hoppats på att inte behöva skriva denna kommentar. Men efter att kämpat med Hjältevadshus i två år så väljer jag att göra detta. Hjältevadshus säljare måste jag säga har varit superduktiga. Från start till att vi fick vårt hus levererat.

    Men efter att vi fått lite problem i vårt badrum får vi ingen hjälp. Hjältevadshus skyller ifrån sig och menar på att detta inte är deras ansvar. Jag hävdar bestämt att det visst är Hjältevadshus ansvar. Dem har tom varit ute flera gånger och kikat på det och då konstaterat att det inte blivit bra med våra badrumsplattor på golvet som börjat släppa men ändå har dem inte kommit med någon vettig lösning.

    Badrumsplattorna på golvet har blivit omlagda av JKS en gång då Hjältevadshus menade på att plattsättarna gjort ett dåligt jobb. Nu efter att plattsättarna gjort om arbetet efter Hjältevadshus rekommendation så släpper plattorna igen. Det är alltså inte plattsättningen som blivit fel utan underredet är fel. Så JKS har gjort ett mycket bra jobb två gånger!

    Även om Hjältevadshus vet vad som blivit fel som bryr dem sig inte om detta.

    Så ni som funderar på Hjältevadshus skulle jag vilja rekommendera att titta på andra husleverantörer då det finns några stycken på marknaden. Dem är jätteduktiga när dem ska sälja men servicen i efterhand är usel! Den person som är serviceansvarig på deras kontor är också usel. Har behövt vänta i flera veckor på ett enkelt svar, och svar får jag först efter att jag påmint om mitt mail några gånger.

    Ovanstående är under all kritik när man bygger en villa för ett antal miljoner.
    2017-05-22 Mikael O svarar Ajdin K
    Hej. Tråkigt att ni inte är nöjda. Ni har ett jättefint hus. När det gäller ert badrum, så valde ni bort den entreprenaden från oss.
    Ni valde att anlita en annan leverantör än de från oss rekommenderade. Dvs vi har inte med ovan reklamation att göra.
    Vi har trots det varit behjälpliga och varit hos er ett antal gånger som goodwill service.
    Utan vi får be er ta reklamationen med de som ni valt att anlita, i detta fall JKS plattsättning.
    2017-05-24 Ajdin K svarar Mikael O
    Kunde nästan anat ovan svar. Du vet mycket väl vad vi beställt, och det var ett golv i badrum som är förberett för klinker. Men det har ni inte förberett på rätt sätt. Ni har vetat från start att vi ville välja egen kakel och det var inga problem enligt er. Denna konversation har vi även dokumenterad. Plattsättarna vi valde är certifierade och har dessutom på egen bekostnad lagt om plattorna en gång och konstaterat att det ostabila underlaget inte håller i ett trähus som rör sig. Ni valde att inte lägga flytspackel utan har istället lagt en fallskiva i trä som "ni vanligtvis inte gör" enligt er byggledare men den skulle fungera bra. Du och personen i fråga har varit här och filmat, tagit bilder och sett att golvet sviktar. Ni har förlängt garantin 5 år på badrummet just för att ni sa att om plattorna börjar gå upp igen så får ni ta upp golvplattorna och flytspackla golvet och lägga om det. Det skulle inte vara något problem. Så lurade vi blev. Vad hände efter det besöket?! Helt plötsligt är det inte ert ansvar. Märkligt.

    Ett tips till alla husbyggare, se till att få saker lösta innan 2-årsbesiktningen för efter det är ni helt ointressanta för husbolagen. Ni ser här hur Hjältevadshus bemöter sina kunder efter ett husköp. Vi är inte det enda exemplet. Det humoristiska är att vårt hus använder dem i sin marknadsföring!

    Vi kommer att gå vidare med detta ärende till ARN och lovar att lägga all krut och energi vi har på att ni ska lösa detta. För det ÄR ert ansvar.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Ajdin K gillar detta
  • Erik G
    Erik G skrev om Hjältevadshus
    Bra service och snabb.Lyssna på kunders behöv och leverera.
    2017-04-19 Mikael O svarar Erik G
    Tack Erik, kort och koncist. Svårare än så behöver det inte vara, du skriver det så bra "lyssna på kunders behov och leverera". Borde vara enkelt, men det är en tiotusen parametrar som ska klaffa med ett bygge och allt runtomkring. Så glad att vi lyckats hos er , ett stort lycka till med ert hus!
    gillar detta
  • Niklas V
    Niklas V skrev om Hjältevadshus
    Mycket nöjd.
    Vi fick väldigt bra hjälp av vår kontakt hos hjältevardehus.
    Dom var väldigt bra tillmötesgående om nästan allt.
    Problem som uppstått både före huset kom och när det var på plats har vi fått hjälp med.
    2017-04-19 Mikael O svarar Niklas V
    Hej Niklas, stort tack för för femman!
    Extra glad att ni är nöjda med servicen efter köpet. Lycka till med ert Hjältevadshem!
    gillar detta
  • Ronny C
    Ronny C skrev om Hjältevadshus
    Tillmötesgående, duktig säljare, kvalitethus.
    Ngt lite valbarheter i utbudet gällande utrustning och ändringar av huset.
    2017-04-17 Mikael O svarar Ronny C
    Hej och tack för recensionen. Vi blir glada att du uppfattar huset som ett kvalitètshus, vilket det är. Och att säljaren varit bra. Vi är dock medvetna om att vi inte är så flexibla i vårt koncept när det gäller tillval och ändringar. Lycka till med ert Hjältevadshus och tack för att vi fick leverera ert hem!
    gillar detta
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Hjältevadshus
    De höll inte vad dom lovade. Mycket brister och fel som fortfarande inte är åtgärdat. Inte klart i tid och dålig service vi fick inte hjälp när vi frågade om felen. Slarvig personal och okunning byggledare. Fel från fabriken. Listar är mycket längre men orkar inte skriva mer nu!!!!
    2017-04-26 Mikael O svarar Mattias L
    Hej Mattias.

    Ert hus besiktigades med noll fel.
    Felet på garageporten som upptäcktes omgående, är åtgärdat. Som vi tidigare skrivit, så ber vi om ursäkt för att det inte gick fortare.

    Vår personal är verkligen inte slarvig, huset levererades på rätt datum och felfritt enligt besiktningen.

    Vår byggledare har varit på plats och kontrollerat med er och då fått svar att det inte var några problem med huset. Han är inte okunnig utan har adekvat utbildning.

    Fel som uppkommer efter besiktning innan månad sex, åtgärdar vi normalt mellan månad 6-8.

    Vi har försökt göra er nöjda och är ledsamma att du ej blivit nöjd och gett oss en etta i betyg, trots ett hus som vid besiktningen hade noll fel.

    MVH Marknad.
    gillar detta
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Hjältevadshus
    De höll tidsplanen och budgeten. Kanontrevlig och duktig säljare. Fina och smarta hus, trevlig personal. Några enstaka saker blev fel under byggets gång, men det åtgärdades snabbt efter påtal. Hjältevadshus får högsta betyg av oss. Vi rekommenderar dem till vänner och bekanta och alla andra som vill ha tips och råd.
    2017-04-10 Mikael O svarar Marcus S
    Hej Marcus tack för att ni rekommenderar oss. Utan alla nöjda kunder är vi ingenting, fel och missar kan det alltid bli. Och blir i ärlighetens namn på ett så stort projekt som ett hus ändå är. Bra att vi då har fixat det under byggets gång. Fortsätt att rekommendera oss och ett stort lycka till med ert Hjältevadshus!
    gillar detta
  • Ilkay U
    Ilkay U skrev om Hjältevadshus
    Jag bor i mitt drömhus Spira 211, tack vare Hjältevadshus!
    Har fått den bästa hjälp man kan få from dag ett.
    2017-04-10 Mikael O svarar Ilkay U
    Tack! Vad underbart att du bor i ditt drömhus, och att det är Spira 211 vårt största 1,5plans hus. Och att vi hjälpt dig hela vägen från början till nu. Lycka till med ert drömhus, och hör av er om ni behöver hjälp med något eller behöver ett hus till ;-)
    gillar detta
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Hjältevadshus
    Vi tycker mycket har varit väldigt bra. De individer vi har varit i kontakt med från Hjältevadshus har varit bra. Det finns dock en hel del att förbättra när det gäller kommunikation och sammanlänkningen av samtliga inblandade. Det borde finnas ett projektplaneringsverktyg och en FAQ där man kan finna de mest frekventa frågorna. Skulle spara alla mycket tid och frustration. Är rädd att företaget har ordentlig växtvärk och att det inte togs höjd för den ökade belastning som så många nya kunder och nya projekt innebär. Många kunder har varit minst sagt missnöjda med service efter färdigställandet. Detta återstår för oss att se.

    Fantastiska hus med hög kvalitet!
    2017-04-06 Mikael O svarar Oskar L
    Hej och ett stort och varmt tack att vi fått leverera ert hem! Du har helt rätt att vi bör bli bättre på sammanlänkning och kommunikation. Vi håller på med ett stort digitaliseringsprojekt för att kunna ge bättre förståelse för projektet och nästa steg. Vår utmaning är det ser olika ut på nästan tvåhundra kommuner, och att även bankerna har olika rutiner/krav. Vi har växt med över 300% på fyra år, så vi kan till viss del hålla med om växtvärken. När det gäller servicen efter köpet hoppas vi kunna göra er nöjda, vilket de allra flesta av våra kunder är. Tackar speciellt för sista meningen :-). Stort lycka till med ert hus!
    gillar detta
  • Elena T
    Elena T skrev om Hjältevadshus
    Från den dagen vi klev in i ett Hjältevadshus så visste vi att det var så här vi ville bo!
    Sofia är en säljare ända ut i fingertopparna.
    Vi är så nöjda me bemötandet och all hjälp vi fått.
    Den totala upplevelsen , från början till slut , har varit toppen.
    Vi kunde alltid kontakta Hjältevadshus med våra funderingar.
    Vid monteringen av huset läckte det in vatten men detta åtgärdades omedelbart.
    Vi fick också lite avdrag för de lister som förstördes i fukten.

    Vi är MYCKET nöjda med huset! Det är så fint med stora , öppna och ljusa ytor.
    Perfekt för familjen med 3 barm :)
    Jag kan starkt rekommendera Hjältevadshus till de som går i husdrömmar.
    2017-04-04 Mikael O svarar Elena T
    Hej och ett stort tack för "femman". Vi är glada och stolta över att nöjda över ert val av husleverantör. Och att ni lyfter fram en av våra absolut skickligaste säljare. Vi kommer internt lyfta fram henne! Extra roligt är att vi löst de problem som uppstått på ett snabbt och korrekt sätt. Ser på profilbilden att ni bor i ett Spira. Vilket är vår mest populära husmodell. Lycka till med ert Hjältevadshem i många år!
    gillar detta
  • Mats L
    Mats L skrev om Hjältevadshus
    Hjältevadshus Göteborg var mycket bra leverantör i uppförandet av vår 1½ plans villa. Allt från att välja tillval till att bolla ideer om hur man gör en bra lösning på tomten.

    Noggranna och kunniga underleverantörer kändes bra. De flesta var lätta att få kontakt med både innan och under byggets gång. Det är viktigt med tanke på att det är en utmaning att bygga allt så bra det går, på kort leveranstid och samtidigt försöka hålla budgeten.

    Spira huset känns gediget och är ett bra familjehus med bra sällskapsytor.

    mvh Mats
    2017-04-04 Mikael O svarar Mats L
    Hej och ett stort tack för din rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med ert Spira, och att det gått att få tag på på alla involverade. Du har rätt i att det är en utmaning att bygga allt så bra det går, mest beroende på att det är så många inblandade . Inte bara från oss utan även kommun, grundfirma, grannar, bank etc.
    Och bra att ni uppskattar planlösningen på Spira huset. Lycka till med ert Hjältevadshem!
    gillar detta
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Hjältevadshus
    Vad gäller själva husen så är de väl bland de mest prisvärda på marknaden. Lite snålt med tillval ibland men det ingår liksom i konceptet om massproduktion. Fördelen med just massproduktionen är sedan hur snabbt och problemfritt själva bygget går. Vårt hus var klart på 3 veckor från leverans (gick lite snabbare eftersom vi färdigställde badrummet själva).

    MEN, ett bygge är så mycket mer än själva huset. Det är kontakterna med grundentreprenörer, bygglov osv. Vi hade oerhört stora problem med detta. Hjältevadshus bygglovsritningsavdelning klarar inte av att rita avancerade tomter. De klarar i princip bara att rita bygglov på platta gräsmattor. Detta försenade vårat bygge med flera månader innan vi till slut fick ge upp med deras interna avdelning och anlita ett extern arktitekt. Detta betalade dock Hjältevadshus men förseningen vilket ledde till en massa extrakostnader fick vi stå för helt själva. Dessutom hade sedan Hjältevadshus mage att indexuppräkna huskostnaden och skickade en faktura i efterhand. Det var sannerligen inte snyggt gjort.
    2017-04-03 Mikael O svarar Andreas L
    Hej, tack för dina synpunkter. Och roligt att ni uppfattat att huset är prisvärt och att det monterades snabbt och bra. Tråkigt att det varit otydligheter angående bygglov och grundentreprenörer. Ibland när tomterna är krångliga så kan det behövas lokala konsulter/arkitekter, och precis som du skriver så har vi tagit den kostnaden. Lycka till med ert hus!
    gillar detta
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Hjältevadshus
    Jag och min sambo köpte ett hus av Hjältevadshus. Resan fram till det färdiga huset var inte alls bra. Känslan av att känna sig hörd och förstådd var obefintlig. Vi som kund la mycket tid och energi på detta projekt då man kanske bara bygger hus en gång i livet. Många gånger kändes det som att de var underbemannade och därför hade för mycket att göra. Här följer punkter som vi var/är missnöjda med.
    1. Personalen var inte påläst gällande nyheter i sitt tillvals-utbud.
    2. Man hade inte exempel på olika golvtyper på kontoret, som vi ville titta på innan vi bestämde oss för vilket golv vi skulle välja (självklart vill man se golvet man väljer).
    3. Vi la mycket tid och energi (samt tog ledigt från jobb för att åka och prata med kommunen) gällande bygge av carport. Här skickade vi som kund detaljerad information kring vår situationsplan och hur vi skulle behöva göra för att lösa det (vi har ont om utrymme på vår tomt). Slutligen får vi information om att Hjältevadshus inte har några carportar som går att bygga ihop med huset. Denna information hade vi kunnat få veckor tidigare och därmed besparat oss mycket tid/energi. Vi hade hela tiden en dialog med säljaren och där pratade vi också kring att bygga ihop carporten med huset som ett alternativ.
    4. Hjältevadshus försåg kommunen med felaktiga kontaktuppgifter till oss vilket höll på att ställa till det med att få bygglovet godkänt i tid (med tanke på att vi sålt lghtn och därmed skulle få stå utan boende en månad om bygglovet inte blev godkänt i tid).
    5. På husgrundsavtalet var fastighetsbeteckning och prisuppgift felaktiga.
    6. Under monteringstiden av huset så monterades fel sort av stuprör och hängrännor. En ren slump att en bekant upptäckte detta i tid, då vi bodde på annan ort.
    7. Vi var heller inte nöjda med att byggarbetarna släppte in obehöriga i huset, som därmed fick se vårat hem innan vi själva fick det.
    8. Idag bor vi i huset och har b.l.a. problem med golvvärmen. Vissa rum är helt iskalla på golvet.
    9. I samband med punkt 7 så har vi kontaktat servicen/supporten på Hjältevadshus. Det är nu 3 veckor sedan vi mailade dom en lista med (funktionella) åtgärder som behöver göras. Vi har fortfarande inte fått någon återkoppling. Har ringt 10gånger under dagen, men får inget svar. Oacceptabelt helt enkelt.

    Som positiva saker kommer här följande lista:
    1. Snabb leverans.
    2. Kompetent byggarbetsledare.
    3. Vi fick välja ett golv från Kährs utanför sortimentet.
    4. Förutom bristerna med huset som tidigare nämnts, så är huset jättefint.

    Sammanfattningsvis skulle vi säga att processen fram till det färdigbyggda huset var stökig. Servicen som man vänder sig till idag (när huset är färdigbyggt) håller inte. Får vi bara de funktionella bristerna med huset fixade, så är vi jättenöjda med huset i sig.

    Skulle vi rekommendera Hjältevadshus för andra? Ytterst tveksamt med tanke på hur vägen fram till det färdigbyggda huset såg ut. Kundfokus är något som måste förbättras avsevärt.
    2017-04-03 Mikael O svarar Fredrik K
    Hej, tack för ni tagit er tid att skriva en recension. Såklart ska vi fixa de brister som finns så ni blir jättenöjda med huset. Ni kommer få återkoppling under veckan. mvh Marknad
    gillar detta
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Hjältevadshus
    Mycket hjälpsam försäljare som har varit med under hela processen. Väldigt lugn och sansad samtidigt lyhörd och engagerad i att få projektet komma tillvara.
    Väldigt aktiv, inspirerande och engagerad arbetsledare. De gjorde mycket bra team tillsammans.
    Mycket bra kvalitet på hus.
    Det var dock andra delar i den hela processen som inte har gått så bra.
    2017-03-29 Mikael O svarar Daniel D
    Hej Daniel, tack för att du tagit dig tid att skriva en rekommendation. Och ett stort tack för femma i betyg, förstår att det är vår säljare och byggledare som lyft betyget tillsammans med hög kvalitè på huset. Tråkigt att vissa delar i processen inte har gått lika bra. Om du vill får du gärna mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så kan vi se om vi kan hjälpa dig eller kan lära oss bli bättre. Tack än en gång och lycka till i många år med ert Hjältevadshus.
    gillar detta
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Hjältevadshus
    från början var det himla bra,marlene var toppen, sen blev det lite sämre,det fattades grejer, som blev klara i dagarna!!!!sen skulle dom byta lister på golvet som forfarande inte är bytta,kanske lite dåligt!!!bygger man fler hjältevadshus så blir det inte att godkänna besiktningen,då kanske det går fortare.
    vi byggde 3 hus det första kom i oktober och det sista i december,husen är himla fina vi trivs jätte bra
    2017-04-05 Mikael O svarar Gösta H
    Hej Gösta och tack för din recension. Härligt att husen är fina och att ni trivs, tom. jättebra. Ber om ursäkt att vi inte fixat till listerna ännu. Vi på marknad har påmint serviceavdelning. Så åtgärd är på gång. Lycka till med era hus och hoppas ni vill köpa fler hus i framtiden!
    gillar detta
  • Per H
    Per H skrev om Hjältevadshus
    Trevlig och tillmötesgående försäljare
    2017-03-29 Mikael O svarar Per H
    Tack Per för rekommendation, och lycka till med ert Hjältevadshus. Och suveränt att säljaren varit bra.
    gillar detta
  • kicki s
    kicki s skrev om Hjältevadshus
    Positiv allt har varit bra

    leverantörerna är bra och det finns inte så mycket mer att tillägga
    2017-03-24 Mikael O svarar kicki s
    Tack för er rekommendation, vi älskar femmor :-) . Lycka till med ert nya hus!
    gillar detta
  • Roland M
    Roland M skrev om Hjältevadshus
    Allt fungerat bra, lite strul med bygglovet - men det var inte Hjältevadshus fel. Snabb leverans och kalkylen stämde perfekt. Vi köpte av Hjältevadshus Kalmarkontor.
    2017-03-22 Mikael O svarar Roland M
    Hej och tack för din rekommendation. Skönt att kalkylen stämde, lycka till med ert Hjältevadshem.
    gillar detta
  • Klas N
    Klas N skrev om Hjältevadshus
    Bra säljare som höll i hela processen och var lätt att få kontakt med.
    Klart i tid och jättefint!
    2017-03-20 Mikael O svarar Klas N
    Tack för din rekommendation och underbart att läsa att ert hus blivit jättefint. Och vi är extra glada att vår säljare var lätt att få kontakt med. Lycka till med ert Hjältevadshem.
    gillar detta
  • Stina H
    Stina H skrev om Hjältevadshus
    Har fått mycket bra hjälp från Peter Högmo, dock har de fel som rapporterats ej löst inom en rimlig tid (tog flera månader). Fick till slut vända oss till VD för att få värmepumpen fixad t ex. Oacceptabelt. trots otaliga kontakter och löften om åtgärd.

    Hoppas nu att ni tagit tag i den servicen så fler kunder ej behöver vara med om detsamma.
    2017-03-15 Mikael O svarar Stina H
    Tack för dina synpunkter, det är sådant som gör att vi kan bli bättre. Bra att säljare varit behjälplig och ni fått bra hjälp där. Ber om ursäkt för att vi inte levt upp till era förväntningar när det gäller reklamationer. Beklagligt att ni har haft problem med värmepumpen, men skönt att det är löst nu. Vi håller på att göra om organisationen så service kommer vara tillsammans kundcenter, för snabbare och effektivare återkopplingar. Ett stort lycka till med ert fina hus!
    gillar detta
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Hjältevadshus
    Nöjd med allt utom byggledare. Oengagerad.
    2017-03-13 Mikael O svarar Mathias L
    Hej Mathias, och tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Och roligt att ni är nöjda med huset. Tråkigt att byggledaren inte levt upp till era förväntningar. Mejla oss gärna på marknad@hjaltevadshus.se så vi kan bli bättre. Lycka till med huset!
    gillar detta
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Hjältevadshus
    Produkten (Spira 168) är ett riktigt bra hus, jag och min familj stormtrivs.
    Mycket smarta lösningar med en bra nivå på standardtillvalen, mycket prisvärt.

    Vägen från start till mål vid ett husbygge är inte alltid helt rakt, men våra kontaktpersoner har hanterat de problem som uppstod på ett föredömligt sätt! Vår säljare Robert Pihl guidade oss igenom uppstarten, hjälpte oss med bygglovsansökningar och kom med input till våra tillval. Även ett stort plus för tillgängligheten!

    Thomas Dahl, vår byggledare skötte det praktiska runt montage och inflytt galant. Thomas hjälpte oss otroligt mycket och var väldigt engagerad för att vi skulle få det bra.

    På det stora hela en proffsig approach från gänget på Hjältevadshus Göteborgkontor!
    2017-02-08 Mikael O svarar Mattias S
    Tack för rekommendationen, vi är så glada för femman! Bra att säljaren och byggledare hjälpt er hela vägen. Vårt gäng i Göteborg levererar enormt många hus varje år, men bra resultat. Lycka till mer ert Spira 168
    gillar detta
  • Victoria  T
    Victoria T skrev om Hjältevadshus
    Vi vill ge Hjältevadshus högsta betyg och inte minst säljaren Michael Blomqvist för att ha guidat oss på ett alldeles fantastiskt sätt under vårat husbygge på Norraby Udde i Tranås. Vi flyttade in i vårat Solid 194 High under november månad och är mer än nöjda! Vi har fått vårat drömhus. Från första visningen till att få kliva över tröskeln i vårat eget hus har Michael funnits som en stöttepelare, bollplank och trygghet på ett alldeles fantastiskt sätt och har alltid varit nåbar för diskussion och frågor. Budget har hållits, kontakt med hantverkare för färdigställande av övervåning har som önskat skett genom säljare och som grädde på moset hamnade slutvärdering en väldigt bra bit över produktionskostnaden :D
    2016-12-12 Mikael O svarar Victoria T
    Hej och ett stort tack för er recension. Vi blir så glada över att ni är så nöjda och att ni fått ert drömhus. Det är mycket som ska klaffa och det är svårt att göra en perfekt budget. Extra roligt att läsa att budget hållits och att ni fått den hjälp som ni önskat. Roligt att värderingen blev högre än produktionskostnaden, den blir ofta det med våra hus :-). Tack än en gång för femman och vi kommer vb de fina vitsorden till berörd säljare. Hjältevadshus Marknadsavdelning
    gillar detta
  • Jenny J
    Jenny J skrev om Hjältevadshus
    Nu har vi kommit i ordning i vårat nya sober 137. Vill tacka Peter Janthe på södertälje kontoret för ett utomordentligt jobb. Vi hade inte klarat detta utan han. Allt gick hyfsat smidigt lite bulor på på vägen men inget som hjältevadshus kunde rå för. Hade lite meningsskiljaktigheter med grund firman men det hjälpte Peter oss med på bästa sätt. Är väldigt nöjd med alla tillvalet och som min brorsdotter sa shit vad lyxigt nu har. Tack åter igen mvh Jenny och Tommy
    2016-12-07 Mikael O svarar Jenny J
    Hej Jenny & Tommy, ett stort tack för att du tagit dig tid att skriva en rekommendation om oss. Vad roligt att ert Sober 137 känns lyxigt och allt har blivit bra. Och ett extra stort tack för att ni lyfter fram vår duktiga medarbetare Peter. Lycka till med nya huset och att ni kommer trivas i ert Hjältevadshem. / Hjältevadshus Marknad gm Mikael
    gillar detta
  • Alan B
    Alan B skrev om Hjältevadshus
    Jag vill tacka i första hand, Pontus Samuelsson säljaren och den första mötet med Hjältevadshus, som gav oss en otroligt trevligt och ärlig bemötande.
    Snabbheten och leveransen hos er var/är nästa fördel jämfört med andra husleverantörer.
    Men tyvärr måste jag säga att hantverkarna har gjort en hel del små fel, det hade varit bra om ni kan se över det.
    Vi är i helheten nöjda och skulle tänka oss att rekommendera Hjältevadshus till vänner och bekanta (Krypgrunden är fortfarande en okänd gåva, ett ex: det låter när man går i huset, mer nackdelar vet vi ännu inte)
    2016-07-12 Mikael O svarar Alan B
    Hej Alan, tack för er recension och härligt att ni är nöjda. Och att säljaren varit ärlig och trevlig mot er, och att vi levererat huset när vi skulle och dessutom snabbt.
    När det gäller synpunkterna på hantverkarna och småfel de orsakat, kontakta service@hjaltevadshus.se så skickar vi ut våra servicetekniker och fixar till dessa. Grunden har många fördelar som ni kommer märka framgent, bla så kommer ni få väldigt låga driftkostnader, och behaglig golvtemperatur även de varma månaderna, och enkelt att göra nya inkopplingar . Mer info om grunden www.isolergrund.se . Lycka till med ert nya hus, och tack för vi fick bygga det åt er!
    gillar detta
  • Martina K
    Martina K skrev om Hjältevadshus
    Vi har precis flyttat in i vårt nya Spira 168 och är supernöjda med allt, framförallt Hjältevadshus duktige säljare Sofia Rostedht på Husknuten här i Göteborg. Tack Sofia för allt, du har varit ett stort stöd och hjälp. Nu hoppas vi på att vår övervåning blir lika bra som undervåningen :-)
    2016-06-27 Mikael O svarar Martina K
    Hej tack för en rekommendation och att ni är supernöjda med oss och vår säljare. Tack för att ni valde Hjältevadshus som husleverantör. Lycka till med övervåningen..
    gillar detta
  • Louise W
    Louise W skrev om Hjältevadshus
    Vi har samarbetat med Pontus Samuelsson på Hjältevadshus Husknuten Göteborg i 2 år och när vi väl hittade rätt tomt så var vi redo att köra igång direkt. Budget, kalkyl, hus mm klart. Det gjorde att vi kunde få ett snabbare tomtköp och behövde inte gå in i budgivning. Vi har fått information av kunnig och hjälpsam personal med hög tillgänglighet under hela processen.

    Vi har fått mycket för pengarna, husen håller hög standard från start, och känner att vi mycket hellre spenderar och prioriterar pengar på helt nytt hus anpassat för oss än ett gammalt hus med dolda eller synliga fel och hemska inredningsval... Rekommenderas!
    2016-05-19 Mikael O svarar Louise W
    Hej Louise, tack för rekommendationen. Smart att ni gjort kalkylen i god tid, så ni kunde vara snabba när väl "er" tomt dök upp. Extra roligt att läsa att vi haft en hög tillgänglighet under processen, trots att det tog lite tid. VI är väldigt glada att ni är så nöjda, lycka till med ert nya Hjältevadshus.
    gillar detta
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hjältevadshus
    Efter en ordentlig analys av marknaden kom vi tillbaka till urspungsrekommendationen att välja Hjältevadshus med Peter Janthe som säljare.
    Förväntan var att vi skulle få mer hus, snabbare och tillförlitligare än hos alternativen. Det fick vi. Vi fick tydlig, vänlig handledning om varför det kan vara både billigare och snabbare att välja ett standardhus med tillförlitligt andrahandsvärde.

    De ändringar vi ville göra har vi gjort efter leverens och det har lett till att vi kan flytta in 3 veckor före utsatt tidsplan och säkert 3-4 månader före alternativ tidplan.

    Jag köper gärna ett sånt här hus igen och förstår inte varför man vill riskera fukt och tidsfördröjning som alltid finns med som en riskfaktor i platsmonterade/-byggda hus.

    Det finns så mycket mer än husstommen som gör att drömmen kan förverligas - vi lägger hellre pengar på det.

    Fredrik & Ulrika Arvas
    2016-04-03 Mikael O svarar Fredrik A
    Tack för er rekommendation. Härligt med kunder som gör en ordentlig analys av marknaden och väljer oss, då känner vi att vi lyckats hamna där vi vill, dvs "premiumvarumärket i volymhussegmentet". Kul att vår duktiga säljare får så fin feedback. Ett stort tack för att ni tog er tid att skriva här på Reco. Lycka till i ert Hjältevadshem!
    Fredrik A gillar detta
  • Johan W
    Johan W skrev om Hjältevadshus
    Har byggt ett Solid 194. Initialt tänkte vi bygga i Stockholmsområdet och tog därför kontakt med Peter Janthe, en säljare som vi starkt kan rekommendera. Lätt att få tag på, allt som vi kom överens om uppfylldes och dokumenterades under resans gång, om inte annat så via mail. På så sätt kändes det som att vi hela tiden hade kontroll på vad som skulle göras och vad vi hade köpt. Innan vi hade hittat en tomt att bygga på bestämde vi oss för att flytta till Östersund, och byggde därför huset där istället. Produktionskalkylen höll, och tillträdesdagen blev till slut en vecka tidigare än först utlovat. I samband med byte av stad hamnade vi i en sits där vi hade huvudsaklig kontakt med Peter i Stockholm, men en annan säljare i Sundsvall agerade byggledare och skulle ansvara för den praktiska biten kring uppförandet av huset. Tyvärr kände vi inte att vi fick samma bemötande och kontakt hos denna säljare, vilket är det som gör att betyget halkar ned en bit. Vi hade en del mindre strul under uppförandet där vi kände att säljaren gärna ville lägga över problemen i vårt knä. Delvis kan detta också säkert förklaras av att säljaren sitter i Sundsvall och vi byggde i Östersund. För övrigt är vi nöjda med huset, produkten motsvarar det vi förväntade oss när vi skrev på kontraktet. Vår slutsats är: säljaren är jätteviktig för upplevelsen av affären, se till att du hittar en säljare som du får förtroende för. Fundera igen om du tänker bygga på en ort där det inte finns någon säljare/byggledare tillgänglig. Saker händer alltid under byggnationer, det är mycket lättare om du har en byggledare nära som kan ta hand om problem som uppstår.
    2016-04-03 Mikael O svarar Johan W
    Hej, tack för er rekommendation. Roligt att ni är nöjda med huset, och härligt att ni kunde flytta in tidigare än beräknat. När det gäller brister i information pga olika orter och personer så tar vi till oss det på allvar. Det är ofta svårt att bygga på distans, likaså sälja och projektleda, olika kommuner, olika regler, olika entreprenörer gör att det lätt blir lite svårare. Om ett par månader kommer ni få en kundundersökningsblankett, vi hoppas att ni har möjlighet att svara på den utförligt så vi kan bli ännu bättre. Till sist bra att kalkyl och tid höll och att ni är nöjda med huset, lycka nu till i ny stad och med nytt hus!
    gillar detta
  • Sofie A
    Sofie A skrev om Hjältevadshus
    Hade velat ha mer stöd och en tydligare struktur genom hela köpprocessen. Kändes som att när papperen var påskrivna så fick vi klara oss själv. Är nöjd med Hjältevadshuset, men inte med säljaren.
    2016-03-18 Mikael O svarar Sofie A
    Hej, tack för er recension. Roligt att ni är nöjda med oss. Era synpunkter är värdefulla för oss, det kommer ett häfte med frågor inom ett par månader, utveckla gärna där hur vi kan bli ännu bättre. Tack för ni valt ett Hjältevadshus, lycka till med nya huset.
    gillar detta
  • Tim M
    Tim M skrev om Hjältevadshus
    Bra och snabb service. Säljaren i Södertälje var super.
    2016-04-03 Mikael O svarar Tim M
    Kul att allt har fungerat bra med ert nya hus och att säljaren varit till belåtenhet. Ett stort tack för det höga betyget och lycka till i ert Hjätevadshus.
    gillar detta
  • Bernhard N
    Bernhard N skrev om Hjältevadshus
    Hjätevadshus har en fantastisk säljare i Gävleborg, Mikael Nilzon, som gjorde vår resa från första möte till inflytt i huset till något vi verkligen kan rekommendera.
    Allt från produktionskalkyl till satta datum har stämt mycket bra vilket gör att vi känt oss trygga under hela processen.
    Huset har levt upp till allt vi velat ha och vi är i full färd att jobba in oss i det.
    2015-11-01 Mikael O svarar Bernhard N
    Hej och tack för er rekommendation. Verkligen roligt att allt har stämt när det gäller datum och kalkyl, och att ni känt er trygga under husbyggarresan. Lycka till i ert nya hus!
    gillar detta
  • Rebecca K
    Rebecca K skrev om Hjältevadshus
    Fantastiskt hjälpsamma, trevliga och framförallt duktiga! Lätta att nå, svarar alltid och informerar kunderna väl!

    Ett självklart val att välja Hjältevadshus framför andra kända entreprenader dels på grund av deras säljare Robert Phil i Göteborg men också på deras välplanerade och snygga husmodeller :)

    Jag rekommenderar dem till mina närmsta vänner!
    2015-11-01 Mikael O svarar Rebecca K
    Hej familjen K för en fina rekommendation. Vi är överförtjusta för att få en femma i betyg och att ni rekommenderar oss tom. till era närmsta vänner. Och härligt att läsa att ni tycker att det är ett självklart val att välja Hjältevadshus. Tack än en gång att ni valde Hjältevadshus och ett stort lycka till i ert nya fina hus!
    gillar detta
  • Gzim I
    Gzim I skrev om Hjältevadshus
    Har gjort ett grym bra jobb!!
    2015-10-07 Mikael O svarar Gzim I
    Tack för er rekommendation och lycka till med ert nya hus.
    gillar detta
  • Jan M
    Jan M skrev om Hjältevadshus
    Hej När vi köpte huset var det inga problem och fick ett bra bemötande,när huset väl kom på plats var det ett bra bemötande och mycket bra personal som satte ihop detta men sedan det som skulle åtgärdas var det inte så mycket med vi väntar fortfarande på snickare ,sotare,ventilations personal som skulle komma efter midsommar och rätta till felen och nu är den 12/08-2015 Vad jag saknar är att det skulle vara en mer seriös personal till detta till samordning
    2015-08-17 Mikael O svarar Jan M
    Hej, bra att du fick ett bra bemötande initialt av oss- Tråkigt att du inte är nöjd med aktiviteterna på ditt hus direkt efter inflyttning, byggledaren har varit kontakt med dig under förra veckan och de få punkter som kvarstår kommer att slutföras snarast enligt dialogen som ni hade. Det är ingen ursäkt men du tog över ditt hus precis innan semesterperioden och de olika yrkeskategorier (entreprenörer) som är inblandade i ett färdigställande av ett hus också har semester därav så kan det bli problem att få ihop åtgärderna inom de 2 månader ifrån tillträdet som är skrivet dock så fördes dialogen att därav så skulle 3 mån månader gälla. Hoppas att trots det inträffade att ni kommer att få många fina dagar i ert nya fina hus. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension, som kan göra oss bättre i framtiden.
    gillar detta
  • Martin M
    Martin M skrev om Hjältevadshus
    Jag har byggt Hjältevadshus 2004 och 2015 så jag jämför så klart en del praktiska saker med 2004 i min bedömning.

    Säljarna i Östergötland är sjukt svåra att få tag på. Trots att vi ringde flera gånger, mailade osv så ringde eller mailade aldrig någon tillbaka. Provade vid olika tillfällen under ett halvår ungefär. Vår-vinter 2014.
    När det blev skarpt läge med tomt så var vi istället tvugna att ringa Säljaren Janne i Nyköping som sedan blev vår kontakt - skitbra.
    Nöjda med Janne.

    Så fort huset stod på plats blev det dock rätt oklart och struligt med kontakten med byggledaren. Svår att förstå och ingen visste hur VA/el skulle lösas. Alla ryckte på axlarna. Så vi fick själva som lekman ringa runt i stress o sätta oss in i problemet med Vattenfall, kommunen, Eon, lokal installatör och rodda allt.
    Kommunikationen och samarbete mellan Hjältevadshus elansvarige och Hjältevadshus byggledare är mycket bristfällig. De vill inte lägga sig i varandras arbete o helst inte ens ringa varandra. Så vi fick ringa som en jojo mellan dem vilket gör det förvirrat eftersom vi inte snackar i deras termer o då tar allt lång tid o skapar stress o missnöje. Detta MÅSTE ni göra bättre!

    Vi är extremt nöjda med snickarlaget som reste huset!!! Mycket fint arbete!

    Vi älskar huset - solid 168 och stortrivs verkligen!!
    2015-08-08 Mikael O svarar Martin M
    Hej, tack för att ni valde att bygga med oss igen! Och underbart att ni älskar och trivs i ert Solid 168! Bra med er utförliga recension, vi tar till oss er kritik och kommer använda det som förbättringsmaterial. Hoppas det är okej att vi kontaktar er för ytterligare information. Lycka till i ert nya hus och stort tack för att vi fått bygga två hus till er!
    gillar detta
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hjältevadshus
    Husköp. Trevligt bemötande av säljare. Måttlig kunskap hos säljare. Blandat betyg på byggarbetare på plats från mycket bra till dåligt.
    2015-08-08 Mikael O svarar Fredrik A
    Tack för att du skrivit en recension, bra att du blivit trevlig bemött. Tråkigt att vår säljare inte haft den kunskap som förväntas och att det varit ojämt på byggplatsen. En gång i halvåret skickar vi ut utvärderingsfrågor, svara utförligt på dem så vi kan bli bättre. Är det något som inte är fixat nu, så mejla service@hjaltevadshus.se omgående. Lycka till med ert nya hus!
    gillar detta
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Hjältevadshus
    Fina hus , Men en säljare som ej är anträffbar förutom mail efter kontraktpåskrift i Östergötland .
    Efter slutbesiktning skall hjätevadshus fixa felen på 2 månader , men nu har vi bort i huset snart ett år o felen är ej fixade än o ingen golvvärme har vi ej heller bara strular , så kommer ej att rekommendera hjältevadshus .
    2015-06-10 Mikael O svarar Mikael P
    Hej Mikael, och tack för att du tycker att vi gör fina hus.
    Men du är inte rättvis när du säger att säljaren inte är anträffbar. Den aktuella säljare är en av dem som fått högst betyg på våra kundundersökningar 2014. 4,3 på en 5-gradig skala.
    Bara efter att ni köpt ert hus har ni varit i kontakt mer än femtio gånger med varandra , du har även varit i kontakt med våra snickare, serviceavdelning, försäljningschef och vår VD.
    Felen som fanns på huset vid besiktningen åtgärdades , förutom en list som ska bytas. Vi ber om ursäkt att vi inte åtgärdat dem tillräckligt snabbt.
    Nu vill du ha hjälp med ovanvåningen, en entreprenad vilket vi inte varit delaktiga i, vilket vi tänkt göra som en goodwill tjänst. Vi har planerat att åka ut till dig i juni att fixa den sista listen och hjälpa dig med din ovanvåning. Har du några mer frågor, kontakta oss gärna på service@hjaltevadshus.se Vänliga Hälsningar!
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Storgatan 10, 570 32 Hjältevad
Kategorier