Alla kategorier Byggföretag Jönköping Eksjö Hjältevadshus

Hjältevadshus

Storgatan 10, 570 32 Hjältevad — Visa karta

Ett hus är byggt. En familj flyttar in. Här i deras nya hem ska de leva, bo och växa tillsammans. För de allra flesta av oss är ett färdigt hus mycket mer än ett avslutat projekt. Det kan vara en stor affär som gått i mål, en dröm som blivit verklighet eller början på ett nytt liv.

Vi på Hjältevadshus tror starkt att drömmar frodas bäst i en trygg miljö. När man känner sig trygg får man kraft och mod att växa, utvecklas och fortsätta framåt. Vi har byggt trähus i Hjältevad i 70 år med fokus på trygghet, och vi kan säga att vi numera har kommit fram till Sveriges säkraste byggmetod.

Läs vad 128 kunder tycker om Hjältevadshus

• Niclas R
    Niclas R skrev om Hjältevadshus
    Fina hus på håll. Jättebra säljare. Tills allt är klart.

Tittar man närmare så börjar man se allt slarv som man lite halvhjärtat fuskat undan.. Undermåligt golvbjälklag.

Serviceavdelningen är under all kritik.

Fint hus som sagt, men arbetet är hastigt och slarvigt med obefintlig service. Tyvärr för man får ett gott intryck. Läs mer
  • Ola J
    Ola J skrev om Hjältevadshus
    Köpte en Spira 175 och flyttade in innan sommaren. Lite småsaker på huset behöver fixas men i det stora har det fungerar perfekt. Säljaren var bra och hjälpte oss med bygglovsstrul när kommunen och en granne trilskades. Vi älskar planlösning och snart blir det ännu bättre då vi själva gör övervåningen och är nästan klara. Det som kunde varit bättre är snabbare service, men det är högkonjunktur i byggbranschen så man förstår att det tar ett litet tag. Så sammanfattning, fullt betyg, vi har fått ett riktigt bra hus i hög kvallitè till ett pris som är lägre än vad de gamla husen i området kostar. Läs mer
  • Joel R
    Joel R skrev om Hjältevadshus
    Hjälpsams fram tills pappren är påskrivna. Dålig information. Läs mer
  • Ivonne S
    Ivonne S skrev om Hjältevadshus
    Vi köpte en Spira 168.

Företagets försäljnings sida är mycket kompetent, tjänstvillig och ställer upp på alla sätt.
    Mina förväntningar var att få företagets stöd tills man flyttar in, med tillval och inredning av övervåning, men då materialval är ganska begränsat, hänvisas man till andra entreprenörer för färdigställandet, vilket i vårt fall lett till grava leveransförseningar och mycket huvudvärk. Även efterbeställning av garage gick inte att göra.
    Jag tror att produktionsmodellen kräver en väldigt begränsning i sig för att klara av leveranser i snabb takt, men då får man själv ett stort ansvar för färdigställandet vilket kanske inte passar alla. Läs mer
    2018-06-03 Mikael O svarar Ivonne S
    Tack för er recension. Det är viktigt för oss att få era synpunkter så vi kan utvecklas och bli bättre. Det stämmer att vi har vissa begränsningar i konceptet pga produktionsmodellen. Själva huset och nedervåningen bygger vi i vår fabrik, men övervåningen kan vi inte göra i fabrik utan den får göras med lokala hantverkare. Vi är väldigt glada att vi levt upp till förväntningarna på försäljningssidan och uppfattas som kompetenta och tjänstvilliga. Lycka till mer ert hus! Har ni mer synpunkter eller frågor mejla gärna på marknad@hjaltevadshus.se
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Hjältevadshus
    köpte ett slid 194 high. återförsäljaren i gbg. Hon är grymt trevlig och bra. Vi hade inga som helst problem med henne. Däremot mycket missnöjda med den byggansvarige. Han försöker lura kunden så fort han får en möjlighet. även våra grannar bygger ett hus av er och säger precis samma sak. Återförsäljaren är magisk. Läs mer
    2018-05-31 Mikael O svarar Ingela H
    Hej, tack för din recension. Bra att vår säljare är bra, tom. magisk :-). Utveckla gärna en synpunkter på marknad@hjaltevadshus.se . Vi skulle bli jätteglada om vi kunde få mer information, så vi kan bli bättre. Tack än en gång och ett stort lycka till med ert Solid 194.
  • Victor A
    Victor A skrev om Hjältevadshus
    Våran resa har varit mycket ojämn med många dalar...

Sommaren 2017 hittade vi en tomt som vi blev ägare till i augusti.

Pratade med säljaren hos lokala kontoret i stan, enlig han skulle vi kunna flytta in innan jul. Så blev de inte. Inflytt i början av febuari.

Vi ville ha med garage på bygglovet och bygga det själva, skickade egen ritning till säljaren som lovade skicka in denna. Det glömde han.
    Det gjordes i sista sekunden av KA.

Efter massa papper till bygglovsavdelningen och miljökontoret där det missade kompletteringar så det drog ut på tiden. Samt två grannar som överklagade. Säljare va dubbelbokad och kunde inte med på mötet med kommunen. Så alla viktiga papper ABS avtalet fanns inte på plats.

2/1 - 2018 fick vi tillslut bygglov & startbesked och grunden gjordes direkt.

Huset leverades 11/1-2018, allt flöt på bra. Men hade bara byggel för missförstånd mellan säljaren och kontoret.

Mailade kontoret fyra gånger ang byggelen då dom gjort beställning hos elleverantören. Så vi var låsta, jag ringde el leverantören flera gånger men dom väntade på besked ifrån hjältevadshus och efter en månad och många mail så hände det plötsligt grejer och el bolaget kom ut och fixade grejerna. Denna räkning väntar vi fortfarande på, tror den kommer vara på 7000kr.

Huset besiktad med några små fel som vi hittat och åtgärdas. ABS avtalet som vi skulle skrivit på typ vid första mötet får vi för första gången se nu när dom måste lämnas in till kommunen 5 min senare så dom hann vi knappt läsa.

Efter två dagar i nya huset hittade vi en liten vatten läcka i tvättstugan, det droppade pytte lite igenom väggen mot toan, vid genomföringarna. Skickade in mail och någon dag senare var som ute och fixade detta. ( detta var faktiskt skit bra av dom) men killen som var ute hittade en massa fel, plus dom vi hade hittat som kontrollbesiktningen inte hittade. Dörr reglar som var spricka i, eluttag som sitter löst under diskbänken, kakel i badrummet som borrat för stora hål i som täcklooken inte täcker,hålet i golvet för handfatet det är felgjort och tätat med silikon div "små" saker... Allt inanmält direkt när vi sett det men inte fått bekräftelse mail...

Avlopp till huset: vi köpte tomt på landet vilket resulterade i enskilt avlopp. Trekammarbrunn med infiltration fick offert på detta av samma kille som gjorde grunden, tyvärr så gnällde grannen och det blev tätmarkbädd istället vilket resulterande i 100% ökning av offerten = dyrt. Inte hjältevadshus fel dock...

Utanför vårt hus finns ett berg med skräp ifrån montering av huset, som dom aldrig slängde, trots att det fanns en container på plats. 5000kr kostade denna. Denna ringde våran granne om då dom undrade om vi inte skulle skaffa någon för det låg skräp över allt och dom var rädda för att deras barn skulle stampa på något. Ringde säljaren , han hade glömt detta och beställde en som kom ut nån dag senare...
    Gissar på att vi själva får fixa detta med att åka till sortergården säkert 5 gånger med fullt släp.

Fick en konstig faktura oxå, på leverans av huset, det trodde man ju ingick i priset. 5000kr.

Vi valde hus utan kamin, ändå var kommunen ute och kontrollerade typ våran skorsten för spisen. Detta var oxå en oväntad faktura på 6000kr.

Dagvattnet till huset blev inte klart inte heller dräneringen till grunden, det trodde man skulle ingå, stod så vitt jag inget om att det skulle kosta massa extra. Pratade med grund killen och han pratade om delar för 20000kr extra då avbokade jag det.får försöka lösa det själva på något sett.

Fick borra egen vattenbrunn till huset, det var med i kalkylen, dock inte vattenfilter som kommer gå på 25000kr, dock inte hjältevadshus fel.

Tomten, den ser ut som ett bombnedslag, mycket bröte och stora vallar med jord och sten. Det kostar massa extra om det skulle läggas tillbaka platt.

Om ni orkat läsa såhär långt så förstår ni att vi inte är så nöjda med säljaren och de runt omkring. Säljare lovade guld och gröna skogar och insåg väl att det sket sig stort och har inte svarat eller visat sig. Huset är väl helt okej. Det uppfyller dom förväntningar vi hade på det. Den som skött sig bäst och över förväntat är våran KA. Han har varit grymt bra. Läs mer
    2018-05-31 Mikael O svarar Victor A
    Hej, ursäkta sent svar. Vi skrev ett svar till dig i April. Men på något sätt så kom det aldrig fram. Tråkigt att det varit en ojämn resa att bygga hus. Att bygga utanför kommunala områden kan ibland vara lite besvärligt, och att grannar överklagar bygglovet gör det inte enklare. Då ni fick bygglov den 2/1 - 2018 och Huset levererades redan 11/1-2018, så det var nog rekordfart. Och skönt att bygget gick bra och att ni haft hjälp av er KA. Det är precis det KA ska vara, han ska byggherrens högra hand och se till att samhällets krav uppfylls. Vi hoppas att när allt kommit iordning att du kommer tillbaka hit och höjer betyget. De synpunkter du skrivit om säljare har vi tagit med berörd. Har du några mer frågor eller synpunkter, mejla gärna på marknad@hjaltevadshus.se . Trevlig Helg!
  • Elin H
    Elin H skrev om Hjältevadshus
    Den 14/12 Ska vårat spira 175 komma till oss i Motala.
    vår säljare Manfred Baumann har varit helt underbar på våran resa från första mötet.. Så fort man haft en fråga eller varit orolig för något så har han tagit reda på svaren och lugnat oss. Det är en stor resa vi gjort och känner vi fått ett väldigt bra stöd i från Manfred och alla som man varit i kontakt med inom hjältevadshus nu väntar vi med spänning på vårat hus Läs mer
    2017-12-08 Mikael O svarar Elin H
    Tack Elin för ert fina betyg. Vi blir väldigt glada och stolta över att säljaren tagit hand om er på ett mycket bra sätt. Ett stort lycka till med ert Spira 175 och hoppas att resten av husresan blir lika bra.
  • Peter M
    Peter M skrev om Hjältevadshus
    Man vill sälja sälja sälja.
    Många småmissar i beställningen av hus som säljaren borde plockat upp.
    Ingen eller obetydlig support efter leverans. Läs mer
    2017-12-07 Mikael O svarar Peter M
    Hej Peter, ursäkta sent svar. Och tråkigt att läsa att vi gjort småmissar och vi inte uppfyllt dina krav på support. Skulle bli glad om du kan mejla på marknad@hjaltevadshus.se vad som gått fel, lite mer konkret. Så vi kan försöka hitta lösningar. Tack på förhand.
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Hjältevadshus
    # Köpte tomt Jan 17
    # Kontrakt med Hjältevadsus Feb 17, Spira 175
    # Bygglov Apr 17
    # Inflyttning Aug 17

- Resan började på Bo-mässan i Gbg 2016 samt på Husknuten. Utav alla leverantörer fastnade vi för Hjältevadshus. Mycket tack vare engagerad säljare Sofia R samt deras byggmetod som möjliggör snabb leverans av färdigt hus. Sofias engagemang och snabba svar gjorde att vi fick svar på alla våra dumma frågor snabbt och vi kunde därav fortsätta processen hela tiden känna att vi hade ngn som hjälpte oss vid där det behövdes. Allt ifrån husmodell, placering, smarta tillval etc.

- Engagemanget ifrån Sofia fortskred hela byggprocessen beroende på vart i tidskedjan vi var och var allt vi kunde förvänta oss!

- Bygglovsansökan: Hjältevad hjälper till med ritningar, situationsplan etc, det som behövs för en ansökan för huset. Men här görs också en del arbete själv till kommunen, då du oftast har lokala "papper" som skall in. För oss bla anmälan om koppling till VA förening. Förväntar du dig snabbt bygglov, ser du själv till att kommunen har alla pappren de behöver utöver de till huset! annars kan man nog förvänta sig att bygglovet tar tid. (Detta var självklart för oss och inget vi förvänta oss av Hjältevadshus)

- Efter bygglovet tog byggledaren över det mesta konkreta arbetet och var även med vid detaljplanering av markarbetet med markentreprenör, även här är vi väldigt nöjda med Claes och han arbete och bemötande.

- Gränsen mellan Hjältevad och markentreprenören och ditt ansvar kunde varit tydligare. Här kämpar man också med att få bygglov beviljat, planera in markarbetet (vilket ingen vill planera utan bygglov) så det är klart innan planerad leverans av huset.

- Husleverans samt montage gick fint både utvändigt och invändingt, allt enligt förväntningarna. Endast ett par missar under kontrollbesiktningen som åtgärdades.

- Även hittat fel efter inflyttning. Vilket också åtgärdats smidigt. Fel sker, men inga problem med att få det fixat! En bra attityd samt förståelse för att fel sker är nog viktigt och att felet inte kan åtgärdas exakt samma dag som du hittat felet!

# Sammanfattningvis uppfyller Hjältevadhus och dess medarbetare vår förväntingar på projektet. Bra hjälpa av Sofia i början, Claes tog smidigt över och fel etc har åtgärdats. Kvaliten på huset är bra och som förväntat! Läs mer
    2017-10-25 Mikael O svarar Daniel K
    Wow! Viken fantastisk recension :-). En bra och mycket utförlig sammanfattning, och extra glada att även service/support efter leveransen fungerat bra . Vi tackar för femman och hoppas att ni kommer få många lyckliga år i ert Hjältevadshus.
    Husse S gillar detta
  • Malin J
    Malin J skrev om Hjältevadshus
    Vi fick hjälp med allt från kalkyl, vilka tillval som passade oss, hjälp med bygglov, bankkontakt osv. Vår säljare Sofia Rostedht fick det stora projektet att kännas möjligt! Det kändes som man var i trygga händer och hände det något på vägen hjälpte hon till att lösa det. Vi är mycket nöjda med vårat hus hittills! Läs mer
    2017-10-24 Mikael O svarar Malin J
    Tack för er recension. Roligt att läsa att säljaren verkligen varit en kompetent byggrådgivare, precis som vi önskar. Härligt att ni är nöjda, tack för att ni valt ett Hjältevadshus. Lycka till med ert hus!
  • Vedran V
    Vedran V skrev om Hjältevadshus
    Helt ok att göra med under hela köp processen speciellt med säljaren Patrick Lejon som va jättebra och behjälplig men nu när det gäller att åtgärda fel som har uppkommit så går det inte att komma i kontakt med service avdelningen. Har hus för 3 milj med massa fel som ingen vill titta på. Väldigt dåliga när det kommer till kundhantering och att åtgärda fel. Kommer inte rekommendera de.  Läs mer
    2017-10-23 Mikael O svarar Vedran V
    Hej, ,mejla oss på marknad@hjaltevadshus så ska vi försöka hjälpa dig.
    mvh Marknad
    2017-10-23 Vedran V svarar Mikael O
    Hej Mikael. Jag hoppas att du kan hjälpa mig med saker jag inte har fått hjälp med hittills. Ledsen att behöva ge sån dålig betyg men jag kännde tyvärr att det va min sista utväg för att få respons. Mvh Vedran
  • Johan R
    Johan R skrev om Hjältevadshus
    Jag har köpt ett hus och har fått bra bemötande från säljare från början till slut men efter det att vi flyttat in och fel kommer fram så har ingen hört av sig efter min felanmälan. Läs mer
    2017-10-23 Mikael O svarar Johan R
    Hej Johan, tack för din recension. Slutar ditt ordernr. med 274? Isf fick vi er reklamation den 9 okt, och den var vi tvungna att VB till vår leverantör. De har svarat oss den 18 okt att de skickar en ny motor till er garageport. Så det är på väg att lösas. Roligt att säljaren gett er bra bemötande, nu hoppas vi att ni snart ser mer positivt på serviceavdelningen också :-). Lycka till med ert hus!
  • Roger D
    Roger D skrev om Hjältevadshus
    Vi träffade i Februari säljaren Sofia Rostedth på Husknuten i Göteborg, det kostade oss flera miljoner.

Som ett resultat av hennes lyhördhet samt grundliga kunskap om Hjältevadshus, uppbackat av goda kontakter med markarbetare, inredningsfolk (dvs övervåning) och kommunen sover vi nu andra natten i vårt nya hus (Spira 175 förhöjt väggliv)

En extremt duktig representant för Hjältevadshus som med stadigt grepp om tyglarna ledde oss fram till bygglov, därefter övertygade ägaren till markarbetsfolket (Lars) att de visst kunde klara markjobber till färdig husgrund på mindre än halva beräknade tiden. (Protester från grannar försenade bygglovet) Mycket duktigt folk, allihop.

Hon o Lars blir hembjudna på middag i höst!!!!

Sammanfattningsvis kan vi säga att det varit en mycket, mycket positiv upplevelse att bygga hus med Hjältevad.

Oktober

MvH
    Annita o Roger Läs mer
    2017-10-16 Mikael O svarar Roger D
    Ett stor tack för femman! Vi är överlyckliga att att allt har fungerat så bra. Lasses Entreprenad är ett av Sveriges bästa markbolag som har gjort flera hundra grunder så förstår att ni är nöjda med deras arbeten. Att säljaren är lyhörd och kompetent är härligt att läsa. Vi kommer vb denna positiva recension till berörda. Tack för att ni valde Hjältevadshus.
  • Tommy I
    Tommy I skrev om Hjältevadshus
    Bra upplevelse över lag. Lite otydligt i början där vår säljare Pontus var väldigt otydlig med vad som ingick och inte. Svårt att få tag i honom med. Men när bygget väl var igång så var nästa kontaktperson Johnny väldigt bra att ha att göra med och processen fortlöpte väldigt bra. Läs mer
    2017-10-15 Mikael O svarar Tommy I
    Hej, och tack för er recension . Roligt att vår byggledare skött bygget bra och att processen fungerat bra. Tråkigt att det inte varit lika bra info från vår säljare. Lycka till mer ert Hjältevadshus.
  • Lars N
    Lars N skrev om Hjältevadshus
    Vår gemensamma resa har gått I stort sett bra hela vägen. Säljprocessen flöt på bra och kontakterna med säljaren I Sundsvall har fungerat bra. Nyckeln till ett bra projekt är hur alla hantverkare fungerar och där skall byggfirman (snickarna) lyftas fram rejält. Vårt byggprojekt har gått bra, tack vare dem (LJST). Husets kvalité upplevs som väldigt bra och vi rekommenderar gärna dessa hus till andra.
    Vi har hittills inte behövt reklamera några delar, så vi får väl se hur Hjältevads agerar om det upptäcks brister. Läs mer
    2017-10-15 Mikael O svarar Lars N
    Hej Lars, vad roligt att säljprocessen och snickarna har fungerat bra. Och vi är överlyckliga att ni rekommenderar oss vidare. Bra att ni tycker att kvalitèn på huset är hög. När det är dags för eventuella reklamationer så ska vi försöka åtgärda dessa på ett bra sätt. Så ni kan komma tillbaka hit och höja oss till en femma ;-) . Lycka till med ert nya hus!
  • Emma L
    Emma L skrev om Hjältevadshus
    Vi har haft bra kontakt med våra säljare. De har svarat på frågor och varit stöttande i processen. Vi har blivit informerade om de tillval som funnits, och vi har känt oss väl omhändertagna. Vi har en del tillval på vårt hus och vi är nöjda med entreprenadavtalet som upprättades.

Vi var nöjda med besöket på fabriken där vi blev väl omhändertagna med.

Vi är nöjda med husleveransen. Vi har hittills haft väldigt lite strul som beror på Hjältevadshus, vi har i dagsläget inte lämnat in vår lista på åtgärder som ska göras (rostiga garageportar, märken i golv och på väggar). Vi hoppas att detta ska åtgärdas smidigt så vi blir nöjda även med detta.

Det som varit störst besvär är en bardel som inte fanns med vid leverans och vår byggledare har brustit i sitt uppdrag att åtgärda problemen kring denna.

Vi är överlag nöjda med processen från början till slut, men byggledarens roll är vi inte nöjda med till fullo. Läs mer
    2017-10-15 Mikael O svarar Emma L
    Tack för er recension.Vi ber om ursäkt för förseningen på er köksö. Extra roligt att ni varit i vår fabrik och hälsat på. Bra att ni är nöjda med det mesta, nu får vi åtgärda det som vi missat. Så hoppas vi att ni återkommer hit och höjer betyget ;-). Lycka till med ert hus.
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Hjältevadshus
    Att köpa hus har varit en av de värsta resor man kan göra. Nu när det är färdigt så är vi nöjda med huset, själva varan som vi köpt är fin och prisvärd mot vad andra leverantörer är. Men även om man är en aktör som har ett lite lägre pris än andra, så hade vi förväntat oss lite mera service och hjälp på vägen.

Vi är som sagt nöjda med produkten, men hade förväntat oss en annan service nivå. Konstiga svar när montering och besiktningar skulle ske bland annat. Synd, igen då varan är bra och det är fina val som ingår bland annat varor från Ballingslöv som är mycket prisvärda. Läs mer
    2017-10-14 Mikael O svarar Niklas J
    Hej Niklas. Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Verkligen tråkigt att vi inte levererat den service som ni önskat.Vi är ändå glada att ni är nöjda med själva huset. Vi skulle bli jätteglada om du mejlar oss vad du tycker vi kan förbättra oss, på marknad@hjaltevadshus.se . Vi strävar alltid efter att bli bättre och dina synpunkter är viktiga.
  • Axel S
    Axel S skrev om Hjältevadshus
    En jättebra produkt. Vi är supernöjda med huset! Dock rörig kommunikation som t om ibland lyst (starkt) med sin frånvaro. Läs mer
    2017-10-13 Mikael O svarar Axel S
    Hej Axel, tack för att ni valt ett Hjältevadshus och att ni är supernöjda med huset. Vi är ledsna att kommunikation varit rörig. mejla oss gärna lite mer info på marknad@hjaltevadshus.se. Så vi kan bli ännu bättre. Tack för er rekommendation och lycka till med ert hus!
  • Erik  O
    Erik O skrev om Hjältevadshus
    Mkt trevlig säljare Marlene Hellström, kunnig, lätt att få tag på & full med ideer ! Väldigt nöjd med vårt hus Västangården.
    Med vänlig hälsning
    Erik Läs mer
    2017-10-10 Mikael O svarar Erik O
    Hej Erik, tack för rekommendationen! Verkligen roligt att läsa att vår säljare har varit lätt att nå och inspirerande. Hjältevadshus Västangården är ett mycket trevligt hus, vi är så glada att ni är väldigt nöjd med det. Lyckat till med ert nya hus!
  • Pelle P
    Pelle P skrev om Hjältevadshus
    Vi har byggt ett Solid 168 i Björsund utanför Strängnäs. En stor anledning till att vi valde just Hjältevadshus var pga ett väldigt professionellt och bra bemötande av Säljaren Peter Janthe. Han hjälpte oss med allt under hela processen och var väldigt tillmötesgående. När huset var på plats så tog byggledaren Anders Jansson över och även där så fick vi ett väldigt proffsigt bemötande och service i världsklass!
    Vi är väldigt nöjda med huset och det har överträffat våra förväntningar på många sätt! :) Läs mer
    2017-10-03 Mikael O svarar Pelle P
    Tack för ert fina betyg. Och vi är överlyckliga att vi överträffat era förväntningar. Kul att ni valt vår husmodell Solid 168, som har en modern planlösning med trappan i mitten av huset. Peter är en vara mest rutinerade säljare så vi förstår att ni känt er trygga i processen. Roligt att läsa att även vår byggledare har gett er bra service. Vi rodnar nästan över ordet "världsklass". Tack för det! Vi kommer såklart vb detta till berörda. Lycka till med ert nya hus!
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Hjältevadshus
    Vi har byggt ett Spira 175 med dubbla takkupor och amerikanska veranda på Norraby Udde i Tranås. Hade det inte varit för säljaren Michael Blomqvist hade vi troligtvis inte byggt ytterligare ett nytt hus. Han har guidat oss från första stund, kommit med idéer och inspel samtidigt som han fungerat som en länk mellan den entreprenör som fick i uppgift att bygga såväl övervåning som carport. Vi har nu landat i vårt färdiga hus och trivs fantastiskt bra.Michael Blomqvist är säljaren med hjärtat på rätt ställe och det kommer man långt med.

Sofia Stridh Läs mer
    2017-09-19 Mikael O svarar Sofia S
    Tack för femman! Vi blir överlyckliga att säljaren har hjälpt er med allt och att ni "vågade" bygga ett hus med oss. Vår byggmetod är erkänt trygg, då så mycket görs och kontrolleras i fabrik. Men det viktigaste är att ni är nöjda, det gör oss mycket glada. Lycka till med ert fina Spira 175. Kul att ni valt dubbla kupor, det är ovanligt men ger en fantastisk övervåning.
  • Reza N
    Reza N skrev om Hjältevadshus
    Det lovades en hel del i början. Huset lämnades med en hel del mindre och större fel som vi har väntat på i över 2 månader att ska åtgärdas.El kontakter i badrummet och köket hänger lös, dörrar som inte är justerade och går mot karmen, och en del annat. Det lovas men görs ingenting. Helt besviken och trött på det hela. Viste jag om detta hade jag definitivt inte valt detta företag. Läs mer
    2017-08-21 Mikael O svarar Reza N
    Hej Reza, tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Vi ber om ursäkt att allt inte är åtgärdat från besiktning, dock står det på besikningmannens protokoll från besikningen "Parterna har överenskommit att fel skall vara avhjälpta senast 2017-09-15". Så vi kommer åtgärda detta inom den överenskomna tiden. Ofta hanterar vi de innan, men pga semester har det inte varit möjligt. Hoppas ni kommer bli nöjd med ert nya fina hus.
  • Fehmi B
    Fehmi B skrev om Hjältevadshus
    Hej!

Jag är faktiskt besviken på Hjältevadshus. Det här sättet de levererar hus trodde jag inte att det skulle bli sådana problem, trodde det mesta gjordes proffsigt på fabriken. Jag såg framemot en nyckelfärdig botten plan men så var det inte. Det slarvas mycket med huset, det känns som man flyttar in i ett halvfärdigt hus och hoppas att man ska se det fina huset komplett så småningom Det snickras slarvigt och man verkar inte inge respekt till en sådan fin dyrt hus. Man beställer ett stort hus på 194 kvadratmeter och får mikro och ugn under standard storlek.
    inte nog med alla skador man hittar och service telefonen verkar inte riktigt glada åt att få in anmälan , man vill ha det dokumenterad och de vill att man ska vänta. och samla ihop och sedan skicka. Hjältevadshus verkar inte vilja ta ansvar för försening av att kunna flytta in det är lite rörigt och de verkar skylla på varandra och försöker skylla ifrån sig på kunden så gott de kan. Läs mer
    2017-06-28 Mikael O svarar Fehmi B
    Hej Fehmi, hej vad tråkigt att du är besviken. Mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så vi kan få mer information från er . När det gäller reklamationer efter besiktningen (månad 1-6) så åtgärdar vi dessa månad 6-8. Vänliga hälsningar Marknad
  • Jonas R
    Jonas R skrev om Hjältevadshus
    Vi beställde ett Nyckelfärdig hus. Hjältevadshus var behjälplig med alla detaljer, det var enkelt att håller kontakt, allt har fungerat veldig smidig, man håller tider, så det har gått över förväntningar . Läs mer
    2017-06-28 Mikael O svarar Jonas R
    Hej, vad glad att allt fungerat som ni önskat och att det varit enkelt att kontakta oss. Och att leverans och tillträdestider har stämt. Tack för rekommendationen och ett stor lycka till med ert Hjältevadshem.
  • Peter K
    Peter K skrev om Hjältevadshus
    Har från mitt första samtal med Mikael Nilzon varit så nöjd som man kan bli! Han har hjälp oss att bygga en Spira 152 med oinredd övervåning.
    Fantastisk service och är så tacksam att vi under en oerhört stressig period i våra liv fick hjälp av den bästa! Läs mer
    2017-06-28 Mikael O svarar Peter K
    Hej underbart att läsa att ni är helnöjda! Det är intressant att läsa att trots en stressig period i livet, så har det gått smidigt att bygga hus. Det är precis så vi vill att det ska vara att bygga ett Hjältevadshus. Vi vb berömmet till berörd säljare. Lycka till med er Spira 152 och tack för femman :-)
  • Hansi K
    Hansi K skrev om Hjältevadshus
    Började lite trögt men med säljarbyte gick det bra. Läs mer
    2017-06-28 Mikael O svarar Hansi K
    Hej, tack för din rekommendation. Bra att ni fick en säljare som kunde hjälpa er. Lycka till med ert hus!
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Hjältevadshus
    Proffsigt bemötande från första kontakt och bra vägledning genom hela byggprocessen till huset stod på plats. Jag valde ett Spira 168 och allt har fungerat toppenbra! Huset håller en hög kvalitet! Rekommenderas starkt! Läs mer
    2017-06-26 Mikael O svarar Jesper K
    Tack för rekommendationen. Spira 168 är ett av våra mest sålda hus och har många nöjda kunder, så ni har gjort ett bra val. Underbart att läsa att allt varit proffsigt från oss. Sånt gör oss väldigt glada att läsa, vi kommer vb till berörda i företaget. Vi jobbar hårt för att hålla en hög och jämn kvalitè, roligt att du uppmärksammar det. Stort lycka till med ert nya Hjältevadshus.
  • Thorsten K
    Thorsten K skrev om Hjältevadshus
    Vi köpte Spira 175, vi är nöjda ifrån början till slut. Den ende som inte levt upp till våra förväntningar är vvs killen Läs mer
    2017-06-22 Mikael O svarar Thorsten K
    Hej Thorsten, tack för femman! Suveränt att allt fungerat som det ska och vi infriat era förväntningar. När det gäller rörmokaren, så utveckla gärna det i den lite tjockare kundundersökningsformuläret som kommer om någon månad. För vi är tacksamma för alla tips som kan få oss bättre. Lycka till med ert Hjältevadshus.
  • Hans A
    Hans A skrev om Hjältevadshus
    Katastrof från början när det inte fanns varken vatten
    avlopp eller el när det var tänkt att flytta in.
    Vi har fortfarande byggel!!!!!.

Vi är hittills nöjda med huset men första tiden var en
    katastrof och vi mådde skit pga stress att inte veta när vi
    kunde flytta in.

Vi tog för givet att säljaren hade totalentrepenad när han
    förmedlade säljet av hus o tomt. Läs mer
    2017-06-21 Mikael O svarar Hans A
    Hej Hans. Vad tråkigt att det inte fanns vatten, avlopp och el till ert hus. Men vad roligt att ni är nöjda med huset.
    När det gäller entreprenaden så säljer vi endast huset, ej serviser som vatten och avlopp. Vi levererar ej elen heller utan det är elleverantören. Nu vet jag inte vad som har gått fel i ert fall men du får gärna mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se .
  • Mikael Ö
    Mikael Ö skrev om Hjältevadshus
    Bra rakt igenom med säljare bygglag och allting. Läs mer
    2017-06-21 Mikael O svarar Mikael Ö
    Hej Mikael Ö, ett stort tack för femman! Vi är överlyckliga att allt har fungerat bra rakt igenom. Och ett stort tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Lycka till med ert Hjältevadshus
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Hjältevadshus
    Hej,

Vi är mitt i ett husbygge med Hjältevadshus. Huset ska levereras om 2 veckor. Jag önskar att alla som tänker bygga med Hjältevadhus i Stockholm tänker efter en extra gång. Jag skulle inte rekommendera Hjätevadshus till dig som bygger ditt första hus. De finns ingen röd tråd alls och de du får höra kommer troligen inte stämma framöver.

När jag blev less på jaga min säljare på mail / telefon och påminna flera gånger så tog jag kontakt med agenturägaren i Stockholm. Kan tycka att han stod bakom sin säljare som inte levererat. Något försök att försöka kompensera fanns inte. Rätt fyrkantigt kan jag tycka.

Efter mycket påtryckningar har de blivit mycket bättre men känslan är att "när du skrivit på" så kommer de fokus på hitta nya kunder. Det är väldigt mycket som blivit en aha upplevelse påvägen. Saker som vi fått höra en gång stämmer inte framöver. Någon som sammanfattar möten eller återkopplar har inte funnits någon gång. Väldigt snurrigt rent sagt.

Jag hade önskat en husleverantör med struktur och man kan lita på. Som lika mycket som jag vill ha ett fint hus på min nya tomt. Som förstår att det är en stora affär för oss. Jag har suttit med frågor som hjältevadshus säger de ska hjälpa med. T ex Eln som min säljare skickade in till vattenfall när de var fortum och för även för sent. Vilket i slutet gör att jag som köpare för extra konstnader.

Jag vill dock passa på att hylla Hjältevadshus säljstöd som hjälpt mig. Vände mig direkt dit istället för min säljare.

Om någon funderar på bygga hus kan jag vara en referens. Tveka inte på skicka ett meddelande så kan jag lyfta de positiva sidorna kontra negativa.
    ekcim12@gmail.com

Hjältevadshus har sjukt fina hus och kortare leveranser än andra husleverantörer, vilket gjorde att vi valde de.

På torsdag träffar vi Hjältevadshus projektledare. Hoppas verkligen att han levererar.....
    Hittlls har jag nog ringt honom 3-4 gånger och när han lovade återkomma så fick vi aldrig något samtal utan fick ringa och påminna. Känns som många är trötta och vill ha semester på Hjältevadshus. Läs mer
    2017-06-21 Mikael O svarar Mikael Å
    Hej Mikael, mitt i processen kan vara mycket att stå i. Ser i vårt affärssystem att ni varit i kontakt med säljaren och han med er 204 gånger mejlledes, så det har varit mycket information. Vi ber om ursäkt att vi varit otydliga, samtidigt är vi glada att säljstöd kunnat hjälpa dig. Nu tar byggledaren över och han är mycket skicklig. Så nu ska vi se till att ni får ett felfritt hus att flytta in i. Och ett stort tack för att du gillar utseendet på våra hus. Hoppas du kan komma in här på Reco igen, när ditt hus är byggt och ni flyttat in. Och att vi då får högre betyg. Har du mer information/synpunkter du vill delge oss, mejla direkt till service@hjaltevadshus.se så svarar vi där. MVH Marknad
    2018-03-13 Mikael Å svarar Mikael O
    Hej Mikael 0,

Du svarde mig 2017-06-21 att jag skulle få en skicklig projektledare. Vi fick en 100% arrogant och otrevlig en. De finns forum på nätet där fler människor önskat byta ut honom utan fått detta.

Nu skriver jag här för att du verkar svara människor i detta forum. Jag har mailat dig och troligen ringt dig över 25 gånger. Utan att ett svar eller att du ringet upp igen.

Du kanske sparat mitt nummer och vet att vi har stora problem. Bland annat har ni bytt vårat golv en gång hittills och kommer behöva byta ytterligare en gång. Tydligen fel på hela vårat bjälklag från fabriken. *orolig* Inte mycket information har kommit till mig.

Har kämpat med dessa golv nu i 3,5 månad och nu vill ni jag ska vänta en månad till för kolla besikningsman. Alla som går in i huset frågar vad som hänt. Detta borde inte behöva en specialistkompitens.

Vet att ni inte vill att man ska skriva dåliga saker om er offentligt.
    Men för alla som läser detta så finns en facebook grupp där alla som köpt hus av er berättar vilka fel dom har och hur svårt det är att få hjälp. Detta påvisar att de finns många fler i min sits.

Hoppas du Micke ringer upp mig snart.

Om någon funderar köpa ett hvh och har frågor så finns jag på " ekcim12@gmail.com "

//Less kund som kämpar för få hjälp.
  • Kim H
    Kim H skrev om Hjältevadshus
    Vi har haft en jättefin kontakt med Sofia som har sålt huset till oss. Hon har varit behjälplig med alla frågor som vi haft och verkligen försökt att lösa alla våra önskemål. Läs mer
    2017-06-19 Mikael O svarar Kim H
    Hej Kim. Underbart att vår säljare har varit behjälplig och tillgänglig under hela husköpet. Vi är så glada att ni tagit er tid att skriva en rekommendation och gett oss en femma i betyg. Lycka till med ert Hjältevadshus.
  • Mohammad T
    Mohammad T skrev om Hjältevadshus
    Stort tack Hjältevadshus, huset är en bra produkt med bra kvalitet med alla tillval, det enda som kan göra det bättre att ta mer hand om kunden.

MVH Läs mer
    2017-06-16 Mikael O svarar Mohammad T
    Hej och ett stort tack för tacket! Bra att du uppskattar vår höga kvalitè och tack för att du skrivit denna recension. Det kommer även en utvärdering brevledes med lite mer frågor. Vi skulle uppskatta att du där ger oss tips på hur vi ska göra för att bli ännu bättre, tack på förhand. Och lycka till med ert hus.
  • Lejla K
    Lejla K skrev om Hjältevadshus
    Väldigt bra vid införsäljning! Lovar mycket och allt går att lösa.

Servicen och bemötandet vid reklamationer, då man som kund behöver som mest stöd och hjälp, är under all kritik. Precis som alla negativa betygsättare här skriver. De som ger er positiva betyg är de som precis byggt hus och är glada och nöjda. Men synd om dem ifall det om något år börjar strula eller gå fel.

Tips om du bygger hus. Betala en slant mer och gå till en husleverantör som verkligen är kundorienterad i hela processen även när det ibland går fel. Det är det värt! Läs mer
    2017-05-26 Mikael O svarar Lejla K
    Precis som vi svarade din man nedan, tråkigt att ni inte är nöjda. Ledsamt att ni skrivit två recensioner . Ni har ett jättefint hus. När det gäller ert badrum, så valde ni bort den entreprenaden från oss.
    Ni valde att anlita en annan leverantör än de från oss rekommenderade. Dvs vi har inte med ovan reklamation att göra.
    Vi har trots det varit behjälpliga och varit hos er ett antal gånger som goodwill service.
    Utan vi får be er ta reklamationen med de som ni valt att anlita, i detta fall JKS plattsättning.
    2017-05-26 Lejla K svarar Mikael O
    Ni är verkligen otroliga! Ni har varit hos oss och ljugit oss rakt upp i ansiktet med löfte om att ni ska lösa det om plattorna går upp igen. JKS har varit väldigt serviceminded och gjort om jobbet en gång men sa redan då att dem kommer gå upp igen då underlaget är ostabilt. Er billiga snabblösning funkar inte. Ni fick er bonus, du och Adam, lovade oss saker ni inte höll och skuttade iväg glada att tvåårsbesiktningen gick igenom så ni fick era extra pengar, är det det goda kundbemötande du menar? Ni borde skämmas! Det finns en anmärkning i besiktningsprotokollet om att ni ska göra en utredning av underlaget och att JKS redan gjort sitt så ansvaret är ert. Den lögt ni drog kommer vi se till att ni uppfyller. Det kommer snart i ett ärende till ARN och vi kommer ta kontakt med media också, vi kommer se till att andra få veta hur ni jobbar!
    Lejla K gillar detta
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Hjältevadshus
    Vi har precis byggt vårt Spira 175 i Alsike, Knivsta och vill varmt rekommendera Hjältevadshus och vår supergulliga och proffsiga hussäljare Marlene Hellström (finns till vardags att träffa i visningshuset på husexpon Nybygget vid Arlanda) som har hjälpt oss hela vägen från idé till nybyggt hus. Verkligen serviceminded och tydlig i all information! Vi var rätt oroliga inför bygget eftersom vi har hört att det ska vara så krångligt att bygga hus och valde därför husföretag hur länge som helst och med största omsorg. Vi är SÅÅ nöjda, huset håller vad det lovar, byggteamet från Tierp har varit otroligt trevliga att ha att göra med och varje detalj har uppmärksammats! Vi kommer att trivas kanonbra. Dessutom har Knivsta kommun varit exemplariska i att ge bygglov ultrasnabbt och snabbt återkomma med svar när vi velat fråga eller ändra saker. Tack vare er gick det faktiskt rätt lätt att genomföra projektet! Nu är det "bara" gräsmatta, häck, altanbygge osv kvar... :) Läs mer
  • Ajdin K
    Ajdin K skrev om Hjältevadshus
    Jag har hoppats på att inte behöva skriva denna kommentar. Men efter att kämpat med Hjältevadshus i två år så väljer jag att göra detta. Hjältevadshus säljare måste jag säga har varit superduktiga. Från start till att vi fick vårt hus levererat.

Men efter att vi fått lite problem i vårt badrum får vi ingen hjälp. Hjältevadshus skyller ifrån sig och menar på att detta inte är deras ansvar. Jag hävdar bestämt att det visst är Hjältevadshus ansvar. Dem har tom varit ute flera gånger och kikat på det och då konstaterat att det inte blivit bra med våra badrumsplattor på golvet som börjat släppa men ändå har dem inte kommit med någon vettig lösning.

Badrumsplattorna på golvet har blivit omlagda av JKS en gång då Hjältevadshus menade på att plattsättarna gjort ett dåligt jobb. Nu efter att plattsättarna gjort om arbetet efter Hjältevadshus rekommendation så släpper plattorna igen. Det är alltså inte plattsättningen som blivit fel utan underredet är fel. Så JKS har gjort ett mycket bra jobb två gånger!

Även om Hjältevadshus vet vad som blivit fel som bryr dem sig inte om detta.

Så ni som funderar på Hjältevadshus skulle jag vilja rekommendera att titta på andra husleverantörer då det finns några stycken på marknaden. Dem är jätteduktiga när dem ska sälja men servicen i efterhand är usel! Den person som är serviceansvarig på deras kontor är också usel. Har behövt vänta i flera veckor på ett enkelt svar, och svar får jag först efter att jag påmint om mitt mail några gånger.

Ovanstående är under all kritik när man bygger en villa för ett antal miljoner. Läs mer
    2017-05-22 Mikael O svarar Ajdin K
    Hej. Tråkigt att ni inte är nöjda. Ni har ett jättefint hus. När det gäller ert badrum, så valde ni bort den entreprenaden från oss.
    2017-05-24 Ajdin K svarar Mikael O
    Kunde nästan anat ovan svar. Du vet mycket väl vad vi beställt, och det var ett golv i badrum som är förberett för klinker. Men det har ni inte förberett på rätt sätt. Ni har vetat från start att vi ville välja egen kakel och det var inga problem enligt er. Denna konversation har vi även dokumenterad. Plattsättarna vi valde är certifierade och har dessutom på egen bekostnad lagt om plattorna en gång och konstaterat att det ostabila underlaget inte håller i ett trähus som rör sig. Ni valde att inte lägga flytspackel utan har istället lagt en fallskiva i trä som "ni vanligtvis inte gör" enligt er byggledare men den skulle fungera bra. Du och personen i fråga har varit här och filmat, tagit bilder och sett att golvet sviktar. Ni har förlängt garantin 5 år på badrummet just för att ni sa att om plattorna börjar gå upp igen så får ni ta upp golvplattorna och flytspackla golvet och lägga om det. Det skulle inte vara något problem. Så lurade vi blev. Vad hände efter det besöket?! Helt plötsligt är det inte ert ansvar. Märkligt.

Ett tips till alla husbyggare, se till att få saker lösta innan 2-årsbesiktningen för efter det är ni helt ointressanta för husbolagen. Ni ser här hur Hjältevadshus bemöter sina kunder efter ett husköp. Vi är inte det enda exemplet. Det humoristiska är att vårt hus använder dem i sin marknadsföring!

Vi kommer att gå vidare med detta ärende till ARN och lovar att lägga all krut och energi vi har på att ni ska lösa detta. För det ÄR ert ansvar.
    Ajdin K gillar detta
  • Erik G
    Erik G skrev om Hjältevadshus
    Bra service och snabb.Lyssna på kunders behöv och leverera. Läs mer
    2017-04-19 Mikael O svarar Erik G
    Tack Erik, kort och koncist. Svårare än så behöver det inte vara, du skriver det så bra "lyssna på kunders behov och leverera". Borde vara enkelt, men det är en tiotusen parametrar som ska klaffa med ett bygge och allt runtomkring. Så glad att vi lyckats hos er , ett stort lycka till med ert hus!
  • Niklas V
    Niklas V skrev om Hjältevadshus
    Mycket nöjd.
    Vi fick väldigt bra hjälp av vår kontakt hos hjältevardehus.
    Dom var väldigt bra tillmötesgående om nästan allt.
    Problem som uppstått både före huset kom och när det var på plats har vi fått hjälp med. Läs mer
    2017-04-19 Mikael O svarar Niklas V
    Hej Niklas, stort tack för för femman!
    Extra glad att ni är nöjda med servicen efter köpet. Lycka till med ert Hjältevadshem!
  • Ronny C
    Ronny C skrev om Hjältevadshus
    Tillmötesgående, duktig säljare, kvalitethus.
    Ngt lite valbarheter i utbudet gällande utrustning och ändringar av huset. Läs mer
    2017-04-17 Mikael O svarar Ronny C
    Hej och tack för recensionen. Vi blir glada att du uppfattar huset som ett kvalitètshus, vilket det är. Och att säljaren varit bra. Vi är dock medvetna om att vi inte är så flexibla i vårt koncept när det gäller tillval och ändringar. Lycka till med ert Hjältevadshus och tack för att vi fick leverera ert hem!
  • Mattias L
    Mattias L skrev om Hjältevadshus
    De höll inte vad dom lovade. Mycket brister och fel som fortfarande inte är åtgärdat. Inte klart i tid och dålig service vi fick inte hjälp när vi frågade om felen. Slarvig personal och okunning byggledare. Fel från fabriken. Listar är mycket längre men orkar inte skriva mer nu!!!! Läs mer
    2017-04-26 Mikael O svarar Mattias L
    Hej Mattias.

Ert hus besiktigades med noll fel.
    Felet på garageporten som upptäcktes omgående, är åtgärdat. Som vi tidigare skrivit, så ber vi om ursäkt för att det inte gick fortare.

Vår personal är verkligen inte slarvig, huset levererades på rätt datum och felfritt enligt besiktningen.

Vår byggledare har varit på plats och kontrollerat med er och då fått svar att det inte var några problem med huset. Han är inte okunnig utan har adekvat utbildning.

Fel som uppkommer efter besiktning innan månad sex, åtgärdar vi normalt mellan månad 6-8.

Vi har försökt göra er nöjda och är ledsamma att du ej blivit nöjd och gett oss en etta i betyg, trots ett hus som vid besiktningen hade noll fel.

MVH Marknad.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Hjältevadshus
    De höll tidsplanen och budgeten. Kanontrevlig och duktig säljare. Fina och smarta hus, trevlig personal. Några enstaka saker blev fel under byggets gång, men det åtgärdades snabbt efter påtal. Hjältevadshus får högsta betyg av oss. Vi rekommenderar dem till vänner och bekanta och alla andra som vill ha tips och råd. Läs mer
    2017-04-10 Mikael O svarar Marcus S
    Hej Marcus tack för att ni rekommenderar oss. Utan alla nöjda kunder är vi ingenting, fel och missar kan det alltid bli. Och blir i ärlighetens namn på ett så stort projekt som ett hus ändå är. Bra att vi då har fixat det under byggets gång. Fortsätt att rekommendera oss och ett stort lycka till med ert Hjältevadshus!
  • Ilkay U
    Ilkay U skrev om Hjältevadshus
    Jag bor i mitt drömhus Spira 211, tack vare Hjältevadshus!
    Har fått den bästa hjälp man kan få from dag ett. Läs mer
    2017-04-10 Mikael O svarar Ilkay U
    Tack! Vad underbart att du bor i ditt drömhus, och att det är Spira 211 vårt största 1,5plans hus. Och att vi hjälpt dig hela vägen från början till nu. Lycka till med ert drömhus, och hör av er om ni behöver hjälp med något eller behöver ett hus till ;-)
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Hjältevadshus
    Vi tycker mycket har varit väldigt bra. De individer vi har varit i kontakt med från Hjältevadshus har varit bra. Det finns dock en hel del att förbättra när det gäller kommunikation och sammanlänkningen av samtliga inblandade. Det borde finnas ett projektplaneringsverktyg och en FAQ där man kan finna de mest frekventa frågorna. Skulle spara alla mycket tid och frustration. Är rädd att företaget har ordentlig växtvärk och att det inte togs höjd för den ökade belastning som så många nya kunder och nya projekt innebär. Många kunder har varit minst sagt missnöjda med service efter färdigställandet. Detta återstår för oss att se.

Fantastiska hus med hög kvalitet! Läs mer
    2017-04-06 Mikael O svarar Oskar L
    Hej och ett stort och varmt tack att vi fått leverera ert hem! Du har helt rätt att vi bör bli bättre på sammanlänkning och kommunikation. Vi håller på med ett stort digitaliseringsprojekt för att kunna ge bättre förståelse för projektet och nästa steg. Vår utmaning är det ser olika ut på nästan tvåhundra kommuner, och att även bankerna har olika rutiner/krav. Vi har växt med över 300% på fyra år, så vi kan till viss del hålla med om växtvärken. När det gäller servicen efter köpet hoppas vi kunna göra er nöjda, vilket de allra flesta av våra kunder är. Tackar speciellt för sista meningen :-). Stort lycka till med ert hus!
  • Elena T
    Elena T skrev om Hjältevadshus
    Från den dagen vi klev in i ett Hjältevadshus så visste vi att det var så här vi ville bo!
    Sofia är en säljare ända ut i fingertopparna.
    Vi är så nöjda me bemötandet och all hjälp vi fått.
    Den totala upplevelsen , från början till slut , har varit toppen.
    Vi kunde alltid kontakta Hjältevadshus med våra funderingar.
    Vid monteringen av huset läckte det in vatten men detta åtgärdades omedelbart.
    Vi fick också lite avdrag för de lister som förstördes i fukten.

Vi är MYCKET nöjda med huset! Det är så fint med stora , öppna och ljusa ytor.
    Perfekt för familjen med 3 barm :)
    Jag kan starkt rekommendera Hjältevadshus till de som går i husdrömmar. Läs mer
    2017-04-04 Mikael O svarar Elena T
    Hej och ett stort tack för "femman". Vi är glada och stolta över att nöjda över ert val av husleverantör. Och att ni lyfter fram en av våra absolut skickligaste säljare. Vi kommer internt lyfta fram henne! Extra roligt är att vi löst de problem som uppstått på ett snabbt och korrekt sätt. Ser på profilbilden att ni bor i ett Spira. Vilket är vår mest populära husmodell. Lycka till med ert Hjältevadshem i många år!
  • Mats L
    Mats L skrev om Hjältevadshus
    Hjältevadshus Göteborg var mycket bra leverantör i uppförandet av vår 1½ plans villa. Allt från att välja tillval till att bolla ideer om hur man gör en bra lösning på tomten.

Noggranna och kunniga underleverantörer kändes bra. De flesta var lätta att få kontakt med både innan och under byggets gång. Det är viktigt med tanke på att det är en utmaning att bygga allt så bra det går, på kort leveranstid och samtidigt försöka hålla budgeten.

Spira huset känns gediget och är ett bra familjehus med bra sällskapsytor.

mvh Mats Läs mer
    2017-04-04 Mikael O svarar Mats L
    Hej och ett stort tack för din rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med ert Spira, och att det gått att få tag på på alla involverade. Du har rätt i att det är en utmaning att bygga allt så bra det går, mest beroende på att det är så många inblandade . Inte bara från oss utan även kommun, grundfirma, grannar, bank etc.
    Och bra att ni uppskattar planlösningen på Spira huset. Lycka till med ert Hjältevadshem!
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Hjältevadshus
    Vad gäller själva husen så är de väl bland de mest prisvärda på marknaden. Lite snålt med tillval ibland men det ingår liksom i konceptet om massproduktion. Fördelen med just massproduktionen är sedan hur snabbt och problemfritt själva bygget går. Vårt hus var klart på 3 veckor från leverans (gick lite snabbare eftersom vi färdigställde badrummet själva).

MEN, ett bygge är så mycket mer än själva huset. Det är kontakterna med grundentreprenörer, bygglov osv. Vi hade oerhört stora problem med detta. Hjältevadshus bygglovsritningsavdelning klarar inte av att rita avancerade tomter. De klarar i princip bara att rita bygglov på platta gräsmattor. Detta försenade vårat bygge med flera månader innan vi till slut fick ge upp med deras interna avdelning och anlita ett extern arktitekt. Detta betalade dock Hjältevadshus men förseningen vilket ledde till en massa extrakostnader fick vi stå för helt själva. Dessutom hade sedan Hjältevadshus mage att indexuppräkna huskostnaden och skickade en faktura i efterhand. Det var sannerligen inte snyggt gjort. Läs mer
    2017-04-03 Mikael O svarar Andreas L
    Hej, tack för dina synpunkter. Och roligt att ni uppfattat att huset är prisvärt och att det monterades snabbt och bra. Tråkigt att det varit otydligheter angående bygglov och grundentreprenörer. Ibland när tomterna är krångliga så kan det behövas lokala konsulter/arkitekter, och precis som du skriver så har vi tagit den kostnaden. Lycka till med ert hus!
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Hjältevadshus
    Jag och min sambo köpte ett hus av Hjältevadshus. Resan fram till det färdiga huset var inte alls bra. Känslan av att känna sig hörd och förstådd var obefintlig. Vi som kund la mycket tid och energi på detta projekt då man kanske bara bygger hus en gång i livet. Många gånger kändes det som att de var underbemannade och därför hade för mycket att göra. Här följer punkter som vi var/är missnöjda med.
    1. Personalen var inte påläst gällande nyheter i sitt tillvals-utbud.
    2. Man hade inte exempel på olika golvtyper på kontoret, som vi ville titta på innan vi bestämde oss för vilket golv vi skulle välja (självklart vill man se golvet man väljer).
    3. Vi la mycket tid och energi (samt tog ledigt från jobb för att åka och prata med kommunen) gällande bygge av carport. Här skickade vi som kund detaljerad information kring vår situationsplan och hur vi skulle behöva göra för att lösa det (vi har ont om utrymme på vår tomt). Slutligen får vi information om att Hjältevadshus inte har några carportar som går att bygga ihop med huset. Denna information hade vi kunnat få veckor tidigare och därmed besparat oss mycket tid/energi. Vi hade hela tiden en dialog med säljaren och där pratade vi också kring att bygga ihop carporten med huset som ett alternativ.
    4. Hjältevadshus försåg kommunen med felaktiga kontaktuppgifter till oss vilket höll på att ställa till det med att få bygglovet godkänt i tid (med tanke på att vi sålt lghtn och därmed skulle få stå utan boende en månad om bygglovet inte blev godkänt i tid).
    5. På husgrundsavtalet var fastighetsbeteckning och prisuppgift felaktiga.
    6. Under monteringstiden av huset så monterades fel sort av stuprör och hängrännor. En ren slump att en bekant upptäckte detta i tid, då vi bodde på annan ort.
    7. Vi var heller inte nöjda med att byggarbetarna släppte in obehöriga i huset, som därmed fick se vårat hem innan vi själva fick det.
    8. Idag bor vi i huset och har b.l.a. problem med golvvärmen. Vissa rum är helt iskalla på golvet.
    9. I samband med punkt 7 så har vi kontaktat servicen/supporten på Hjältevadshus. Det är nu 3 veckor sedan vi mailade dom en lista med (funktionella) åtgärder som behöver göras. Vi har fortfarande inte fått någon återkoppling. Har ringt 10gånger under dagen, men får inget svar. Oacceptabelt helt enkelt.

Som positiva saker kommer här följande lista:
    1. Snabb leverans.
    2. Kompetent byggarbetsledare.
    3. Vi fick välja ett golv från Kährs utanför sortimentet.
    4. Förutom bristerna med huset som tidigare nämnts, så är huset jättefint.

Sammanfattningsvis skulle vi säga att processen fram till det färdigbyggda huset var stökig. Servicen som man vänder sig till idag (när huset är färdigbyggt) håller inte. Får vi bara de funktionella bristerna med huset fixade, så är vi jättenöjda med huset i sig.

Skulle vi rekommendera Hjältevadshus för andra? Ytterst tveksamt med tanke på hur vägen fram till det färdigbyggda huset såg ut. Kundfokus är något som måste förbättras avsevärt. Läs mer
    2017-04-03 Mikael O svarar Fredrik K
    Hej, tack för ni tagit er tid att skriva en recension. Såklart ska vi fixa de brister som finns så ni blir jättenöjda med huset. Ni kommer få återkoppling under veckan. mvh Marknad
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Hjältevadshus
    Mycket hjälpsam försäljare som har varit med under hela processen. Väldigt lugn och sansad samtidigt lyhörd och engagerad i att få projektet komma tillvara.
    Väldigt aktiv, inspirerande och engagerad arbetsledare. De gjorde mycket bra team tillsammans.
    Mycket bra kvalitet på hus.
    Det var dock andra delar i den hela processen som inte har gått så bra. Läs mer
    2017-03-29 Mikael O svarar Daniel D
    Hej Daniel, tack för att du tagit dig tid att skriva en rekommendation. Och ett stort tack för femma i betyg, förstår att det är vår säljare och byggledare som lyft betyget tillsammans med hög kvalitè på huset. Tråkigt att vissa delar i processen inte har gått lika bra. Om du vill får du gärna mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så kan vi se om vi kan hjälpa dig eller kan lära oss bli bättre. Tack än en gång och lycka till i många år med ert Hjältevadshus.
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Hjältevadshus
    från början var det himla bra,marlene var toppen, sen blev det lite sämre,det fattades grejer, som blev klara i dagarna!!!!sen skulle dom byta lister på golvet som forfarande inte är bytta,kanske lite dåligt!!!bygger man fler hjältevadshus så blir det inte att godkänna besiktningen,då kanske det går fortare.
    vi byggde 3 hus det första kom i oktober och det sista i december,husen är himla fina vi trivs jätte bra Läs mer
    2017-04-05 Mikael O svarar Gösta H
    Hej Gösta och tack för din recension. Härligt att husen är fina och att ni trivs, tom. jättebra. Ber om ursäkt att vi inte fixat till listerna ännu. Vi på marknad har påmint serviceavdelning. Så åtgärd är på gång. Lycka till med era hus och hoppas ni vill köpa fler hus i framtiden!
  • Per H
    Per H skrev om Hjältevadshus
    Trevlig och tillmötesgående försäljare Läs mer
    2017-03-29 Mikael O svarar Per H
    Tack Per för rekommendation, och lycka till med ert Hjältevadshus. Och suveränt att säljaren varit bra.

Storgatan 10, 570 32 Hjältevad