Joachim Sköld är mäklare på HusmanHagberg Kungsbacka

Joachim Sköld har varit registrerad mäklare sedan 2002-09. Joachim Sköld har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-01 och har fått 97 omdömen med ett betyg på 4.8. Joachim Sköld har haft 29 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det är väldigt kul med affärer. Att få en säljares förtroende att förmedla dennes bostad men också att få hjälpa en spekulant att nå fram till ett beslut om att köpa en ny bostad. Det är roligt att få vara med i den processen och bidra till en lyckad affär.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag har lång erfarenhet av att förmedla bostäder i både uppåtgående och nedåtgående marknad. Varje marknad och varje bostad kräver sin unika lösning för att hitta rätt köpare och hjälpa dem genom processen. Jag brinner för det och är bra på att hitta lösningar som ger båda parter trygghet och möjlighet att komma vidare.

Vad gör du helst på fritiden?
Jag tar gärna en tur med båten tillsammans med min familj.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 97 Läs vad Joachim Sköld

• Onsala Fjordsidan
    2022-07-11 Verifierad kund
    Joachim var lätt att nå och om han inte svarade ringde han snabbt tillbaka. Vi hade missat att det var visning på lördagen och trots att Joachim hade flera visningar på söndagen och vi ville gärna komma in i huset innan vi åkte på semester så löste Joachim en visning för oss på söndag kväll.
    Vi var oerhört nöjda med Joachim som mäklare. Våra varmaste rekommendationer.
    • Spårhaga - Lindome
    2022-07-07 Verifierad kund
    Mycket bra! Lugn och rak i sin kommunikation.
    • Rävekärr
    2022-05-23 Verifierad kund
    Joachim gjorde ett bra jobb med försäljningen av vårt hus. Han kan med fördel rekommenderas.
    • Fjärås
    2022-04-14 Verifierad kund
    Fin seriös säljare känns som han är lite mera mån om köpare än säljare.
    Valde Joakim framför flera andra mäklare.
    Joakim är en mycket trevlig och sympatisk person. Saknar dock lite mera personlighet.
    Tack så mycket för omdömet.
    Som mäklare ska jag ju vara en oberoende part mellan köpare och säljare och anstränga mig i att förmedla korrekt information etc. Det gäller allt utom priset och då känns det lite extra roligt att just ni nu har fått ett rekordpris för Fjärås :-)
    Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er och jag lovar att jobba på det personliga också.
    • Kungsbacka
    2022-04-11 Verifierad kund
    Korrekt bemötande.
    Förväntningarna infriades.
    Ställde upp och var mycket behjälplig.
  • Karin G
    sålde sitt hus med hjälp av Joachim Sköld en del av HusmanHagberg Kungsbacka
    • Kungsbacka
    2022-04-11 Verifierad kund
    Joachim har mött mig med sin proffesionalitet och ett jordnära sätt. Det har varit tydligt och ärligt vilket betyder mycket for min tillit då jag lägger ett stort ansvar på honom för att min försäljning skall gå rätt till. Joachim har infriat alla mina förväntningar och skapat denna tillit som är så grundläggande för ett samarbete av denna kaliber.
  • sålde en tomt med hjälp av Joachim Sköld en del av HusmanHagberg Kungsbacka
    • Åsa
    2022-03-16 Verifierad kund
    Toppen!
    Vi är mycket nöjda med Joacims insats!
    / Pehr
  • köpte en tomt med hjälp av Joachim Sköld en del av HusmanHagberg Kungsbacka
    • Åsa
    2022-03-15 Verifierad kund
    Jag förväntar mig en god kunskap hos mäklaren gällande det aktuella objektet och kringfrågor gällande byggnation och tomtköp. Den kunskapen upplever jag att mäklaren hade.

Jag förväntar mig även att attityden hos mäklaren är att få köpet i hamn gemensamt med köpare och säljare och att se till att allt sköts snyggt och korrekt. Jag uppskattade inte mäklarens attityd. Jag som köpare upplevde att jag kontinuerligt blev ifrågasatt gällande min ekonomiska situation och utöver det oerhört påjagad och stressad av mäklaren att lägga bud och att skriva på dokumenten. Saker som sades till mig som köpare i samband med budgivning och efter att vi vunnit budgivningen är exempelvis: "Nu är det din tur att lägga ett bud, vi måste komma framåt nu" (trots att budgivningen pågått i knappt 1 dag), "Har du verkligen råd att köpa tomten?" (efter att vi vunnit budgivningen), "Du måste skicka ett bevis från banken att du verkligen har råd" (trots att jag i budgivningen, legitimerad med bankID, visat att jag har lånelöfte från banken), "Vi måste skriva på ikväll, annars går vi vidare med den andra budgivaren" (sägs samma kväll som budgivningen vunnits och efter det att banken egentligen stängt. Banken gick i tron att de kunde få 1 dag på sig att titta på objektet och godkänna, istället fick de jobba utanför normala arbetstider och utföra sina godkännanden utanför sina normala rutiner).
    Hej.
    Först tack för att du uppskattade min kunskap. Alltid roligt att läsa.
    Gällande budgivningen så är vi medvetna om att den kan uppfattas som stressande ibland. Men det är mitt jobb att på ett så smidigt sätt som möjligt driva processen framåt. Tråkigt att du upplevde det stressande dock. Jag tar det till mig.
    Gällande lånelöftet så är det tråkigt att du upplever det så. Jag menar att jag utifrån den information jag hade då ställde fullt relevanta frågor angående ditt lånelöfte. Nu var det inga problem i slutändan och det är ju väldigt bra.
    Till sist ordnade sig ju allt och jag är övertygad om att ni kommer att få ett väldigt fint hus på denna tomt när allt är klart.
    Tack ändå för omdömet. Vi ses igen vid tillträdet.
    • Vallda-Sandö
    2022-02-21 Verifierad kund
    Allt var toppen, Joacim visade engagemang och hjälpte oss sälja vårt hus till den prislapp som vi önskade. Rekommenderas varmt!
    • Vallda-Sandö
    2022-02-15 Verifierad kund