Sebastian Scherdin

Sebastian Scherdin

Sebastian Scherdin är mäklare på HusmanHagberg Sundbyberg

Sebastian Scherdin har varit registrerad mäklare sedan 2017-02. Sebastian Scherdin har varit aktiv på Reco.se sedan 2020-01 och har fått 225 omdömen med ett betyg på 4.9. Sebastian Scherdin har haft 108 försäljningar sen 2021-09 och har tillfrågat 99% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att allt kan hända! Jag träffar på alla olika typer av människor och jag älskar det! Få ihop olika människor att enas i en affär som oftast är den största i deras liv. Jag själv ser inte det här som ett jobb, mer som en livsstil och hobby. Varje del i processen är så personlig, vilket är sjukt kul!

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Finns så mycket. Men den i närtid och roligaste är ett uppdrag som började hemskt, men slutade i en fest. En kund kontaktade mig efter att ha försökt få sin bostad såld i nästan ett år. Jag hade precis sålt en snarlik bostad till ett högre pris genom mitt interna register. När kunden kontaktade mig hade de tagit på sig onödiga skulder för att ha råd med dubbelt boende. Bara några timmar efter kundmötet, hade jag en visning för ett sällskap som också skulle sälja med mig. Som i sin tur inte ville köpa förrän de sålt. Nästa problem blev tvunget att lösas, så jag ringde en annan potentiell köpare till den bostaden samma kväll. Det slutade med att jag hade kontrakt på båda bostäderna, samma kväll i två olika rum – samtidigt.

Priset för bostaden blev så pass bra att de fick mer än vad den tidigare mäklaren lovat. Så det täckte alla lån de blev tvungna att lösa, plus en efterlängtad semesterresa – där de skickade ett fint vykort från till mig. Att se deras ögon nästan vattnas av lycka efter kontraktet, var obeskrivligt.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Både mitt engagemang och nätverkande! Ingen annan lägger ned så mycket timmar och kärlek in i varje affär. Dessutom gör jag allt koncentrerat i Sundbyberg vilket gör att det finns ingen som träffar lika många spekulanter som jag gör, på samma yta. Inte heller någon som förvaltar alla från visningar som jag gör. Det i kombination med mitt sätt att få in glädje i alla moment för både köpare och säljare, gör processen lättare och roligare.

Försäljningar 2021-09 - 2022-08

Läs vad 225 Läs vad Sebastian Scherdin