Sebastian Scherdin
Registrerad mäklare sedan 2017-02-27
Aktiv på Reco.se sedan 2020-01-10
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att allt kan hända! Jag träffar på alla olika typer av människor och jag älskar det! Få ihop olika människor att enas i en affär som oftast är den största i deras liv. Jag själv ser inte det här som ett jobb, mer som en livsstil och hobby. Varje del i processen är så personlig, vilket är sjukt kul!

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Finns så mycket. Men den i närtid och roligaste är ett uppdrag som började hemskt, men slutade i en fest. En kund kontaktade mig efter att ha försökt få sin bostad såld i nästan ett år. Jag hade precis sålt en snarlik bostad till ett högre pris genom mitt interna register. När kunden kontaktade mig hade de tagit på sig onödiga skulder för att ha råd med dubbelt boende. Bara några timmar efter kundmötet, hade jag en visning för ett sällskap som också skulle sälja med mig. Som i sin tur inte ville köpa förrän de sålt. Nästa problem blev tvunget att lösas, så jag ringde en annan potentiell köpare till den bostaden samma kväll. Det slutade med att jag hade kontrakt på båda bostäderna, samma kväll i två olika rum – samtidigt.

Priset för bostaden blev så pass bra att de fick mer än vad den tidigare mäklaren lovat. Så det täckte alla lån de blev tvungna att lösa, plus en efterlängtad semesterresa – där de skickade ett fint vykort från till mig. Att se deras ögon nästan vattnas av lycka efter kontraktet, var obeskrivligt.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Både mitt engagemang och nätverkande! Ingen annan lägger ned så mycket timmar och kärlek in i varje affär. Dessutom gör jag allt koncentrerat i Sundbyberg vilket gör att det finns ingen som träffar lika många spekulanter som jag gör, på samma yta. Inte heller någon som förvaltar alla från visningar som jag gör. Det i kombination med mitt sätt att få in glädje i alla moment för både köpare och säljare, gör processen lättare och roligare. Läs mer

Läs vad 54 Läs vad Sebastian Scherdin

• Nathalie S köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

3:a
    Jag köpte en bostad för mer än jag tänkt. Men Sebastian var väldigt proffsig och rolig. Läs mer
  • Sandra P köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2:a
    Jag har köpt en lägenhet där Sebastian var mäklare, han har varit väldigt trevlig och hjälpsam Läs mer
  • Adam M sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

3:a
    Jag kontaktade Sebastian efter en rekordförsäljning han gjort i huset intill. Vi sa vad vi behövde ha för vår lägenhet som var en 3a och han tog sig an uppdraget!

Sebastians självsäkerhet och övertygelse om sin egna förmåga som han kan backa med grymma resultat gjorde att vi kunde luta oss bak och låta processen äga rum.

Sebastian levererade, hittade rätt spekulant och sålde i en svårsåld tid mitt i sommaren.

Vi är supernöjda!
    Vi vet att Sebastian jobbade hårt och effektivt och var alltid enkel och tillmötesgående för oss. Läs mer
  • Jukka K sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-08-11

3:a
    Jag anlitade Sebastian till försäljning av min lägenhet i Centrala Sundbyberg. Det var mycket trevlig och smidig process. Sebastian är alltid positiv och lösningsorienterat och därför lätt person att jobba med. Han levererar alltid det som han lovar och är mycket kommunikativ. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Björn Å köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-08-09

3:a
    Köpte bostad och blev väl bemöten. Läs mer
  • Hampus F sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-07-28

Jag har sålt en 1:a på 22 kvadrat. Sebastian visade stort intresse och engagemang redan från början, och ordnade sedan en snabb och bra affär. Allt var klart på en vecka! Läs mer
  • Jens P sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-07-28

Sebastian är en superbra mäklare! Är mycket nöjd med att jag anlitade honom inför att jag skulle sälja min lägenhet. Läs mer
  • Ann S sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-07-27

3.5:a
    Sålde med hjälp av Sebastian en nyproducerad lägenhet i Sundbyberg/Rissne på en svår marknad med bra resultat. Fick mer än vad likvärdiga lägenheter gått för. Sebastian är trevlig, glad, proffsig, hungrig och alltid tillgänglig för råd och stöd. Kan varmt rekommendera andra att anlita honom! Läs mer
  • William G
    William G sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-07-27

3:a
    Bra upplägg, tydlighet i strategi, mycket driven för ett bra och snabbt avslut i samband med budgivningen. Läs mer
  • metha e sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-07-26

Fantastic bra mäklare