Sebastian Scherdin
Registrerad mäklare sedan 2017
Aktiv på Reco.se sedan 2020
2019-04 - 2020-03
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att allt kan hända! Jag träffar på alla olika typer av människor och jag älskar det! Få ihop olika människor att enas i en affär som oftast är den största i deras liv. Jag själv ser inte det här som ett jobb, mer som en livsstil och hobby. Varje del i processen är så personlig, vilket är sjukt kul!

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Finns så mycket. Men den i närtid och roligaste är ett uppdrag som började hemskt, men slutade i en fest. En kund kontaktade mig efter att ha försökt få sin bostad såld i nästan ett år. Jag hade precis sålt en snarlik bostad till ett högre pris genom mitt interna register. När kunden kontaktade mig hade de tagit på sig onödiga skulder för att ha råd med dubbelt boende. Bara några timmar efter kundmötet, hade jag en visning för ett sällskap som också skulle sälja med mig. Som i sin tur inte ville köpa förrän de sålt. Nästa problem blev tvunget att lösas, så jag ringde en annan potentiell köpare till den bostaden samma kväll. Det slutade med att jag hade kontrakt på båda bostäderna, samma kväll i två olika rum – samtidigt.

Priset för bostaden blev så pass bra att de fick mer än vad den tidigare mäklaren lovat. Så det täckte alla lån de blev tvungna att lösa, plus en efterlängtad semesterresa – där de skickade ett fint vykort från till mig. Att se deras ögon nästan vattnas av lycka efter kontraktet, var obeskrivligt.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Både mitt engagemang och nätverkande! Ingen annan lägger ned så mycket timmar och kärlek in i varje affär. Dessutom gör jag allt koncentrerat i Sundbyberg vilket gör att det finns ingen som träffar lika många spekulanter som jag gör, på samma yta. Inte heller någon som förvaltar alla från visningar som jag gör. Det i kombination med mitt sätt att få in glädje i alla moment för både köpare och säljare, gör processen lättare och roligare. Läs mer

Läs vad 15 Läs vad Sebastian Scherdin

• Tommy S köpte sitt hus med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

Duvbo
    Lovade väldigt mycket innan jag lade mitt första bud (tillträde sex månader inga problem), svårt att hålla när budgivningen vunnits (sex månader kan vara svårt, skulle 4-5 månader funka? ... blev 4 månader). Det blev inte ett problem för oss i slutänden, men det kändes inte så seriöst. Läs mer
  • Sara O sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

Duvbo
    Sålde vår andra bostad med Sebastian, denna gång ett radhus och även denna gång lika nöjd!
    Sebastian är driven och ambitiös, likväl ödmjuk och inkännande. Bästa mäklaren! Läs mer
  • Emil J sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

Bästa mäklaren i Sumpan! Andra boendet han sålt åt oss :) Läs mer
  • Eva L sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-03-11

Centrala Sundbyberg
    Vi har blivit väl bemötta och Sebastian är ambitiös och duktig.
    Han jobbar snabbt och effektivt och är bra på att attrahera kunder till visningar. Läs mer
  • Mike S köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-03-10

Centrala Sundbyberg
    Trevlig och bra mäklare som kan sundbyberg Läs mer
  • Sofia A sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-03-04

Centrala Sundbyberg
    Vi sålde vår lägenhet i Sundbyberg med hjälp av Sebastian Scherdin och är mer än nöjda!
    Hela processen gick snabbt och smidigt och vi är imponerade över hur snabbt Sebastian kunde leverera ett resultat som vi kunde känna oss riktigt nöjda med.
    Han är en superpositiv och engagerad mäklare och det märks att han brinner för sitt jobb. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Viktor R sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-03-03

Centrala Sundbyberg
    Vi träffade en del mäklare innan vi bestämde oss för Sebastian. Men kan säga såhär, vi kan nog inte riktigt med ord beskriva hur nöjda vi är med Sebastian och hur processen såg ut. Klockrent rakt igenom. Sebastian är lyhörd, genuin och alltid kontaktbar. Allt ifrån återkoppling till det faktiska slutpris på vår bostad är vi otroligt nöjda med. Jag kan VARMT rekommendera alla, oavsett köpare eller säljare att höra av sig till Sebastian på HusmanHagberg. Läs mer
  • William W sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-02-29

Centrala Sundbyberg
    Sebastian var alltid exalterad, positiv och proaktiv. När man inte trodde det kunde bli bättre så hade han ännu ett ess i rockärmen. Om du bor i Sumpan så finns bara ett alternativ till mäklare. Läs mer
  • Jacob K köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-02-22

Centrala Sundbyberg
    Har köpt lägenhet på 45 kvm i Sundbyberg. Sebastian var trevlig, proffsig och om omhändertagande. 5 av 5 toasts! Läs mer
  • Praktikertjänst N.ä.r.a A sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg

2020-02-04

Rissne
    Sålde min lägenhet i Rissne nyligen
    Han var mycket proffsig trevlig lätt att få tag i
    har sålt o köpt flera gg för men har aldrig träffat på en mäklare som har ett sånt driv o entusiasm
    Tack Sebastian 👍👑 Läs mer

Senaste försäljningarna