Sebastian Scherdin

Sebastian Scherdin

Sebastian Scherdin är mäklare på HusmanHagberg Sundbyberg

Sebastian Scherdin har varit registrerad mäklare sedan 2017-02. Sebastian Scherdin har varit aktiv på Reco.se sedan 2020-01 och har fått 153 omdömen med ett betyg på 4.9. Sebastian Scherdin har haft 148 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att allt kan hända! Jag träffar på alla olika typer av människor och jag älskar det! Få ihop olika människor att enas i en affär som oftast är den största i deras liv. Jag själv ser inte det här som ett jobb, mer som en livsstil och hobby. Varje del i processen är så personlig, vilket är sjukt kul!

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Finns så mycket. Men den i närtid och roligaste är ett uppdrag som började hemskt, men slutade i en fest. En kund kontaktade mig efter att ha försökt få sin bostad såld i nästan ett år. Jag hade precis sålt en snarlik bostad till ett högre pris genom mitt interna register. När kunden kontaktade mig hade de tagit på sig onödiga skulder för att ha råd med dubbelt boende. Bara några timmar efter kundmötet, hade jag en visning för ett sällskap som också skulle sälja med mig. Som i sin tur inte ville köpa förrän de sålt. Nästa problem blev tvunget att lösas, så jag ringde en annan potentiell köpare till den bostaden samma kväll. Det slutade med att jag hade kontrakt på båda bostäderna, samma kväll i två olika rum – samtidigt.

Priset för bostaden blev så pass bra att de fick mer än vad den tidigare mäklaren lovat. Så det täckte alla lån de blev tvungna att lösa, plus en efterlängtad semesterresa – där de skickade ett fint vykort från till mig. Att se deras ögon nästan vattnas av lycka efter kontraktet, var obeskrivligt.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Både mitt engagemang och nätverkande! Ingen annan lägger ned så mycket timmar och kärlek in i varje affär. Dessutom gör jag allt koncentrerat i Sundbyberg vilket gör att det finns ingen som träffar lika många spekulanter som jag gör, på samma yta. Inte heller någon som förvaltar alla från visningar som jag gör. Det i kombination med mitt sätt att få in glädje i alla moment för både köpare och säljare, gör processen lättare och roligare.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 153 Läs vad Sebastian Scherdin

• köpte sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg
    2021-09-13
    Bara +, snabbt och smidigt köp
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg
    2021-09-11
    Professionell, påläst, effektiv.
    Han backar upp statistiken som finns på honom. Alltid nåbar och tydlig tvåvägskommunikation
    2021-09-08
    Sebastian förkroppsligar lugnet och tydligheten själv. Genom hela köpprocessen var han rak och tydlig, transparent, tillgänglig, väldigt trevlig och ja… helt enkelt väldigt lätt att ha och göra med. Sebastian är en kille man helt enkelt fattar tycke för från första ”hej”.

Jag och min sambo köper/säljer gärna via Sebastian igen i framtiden. Rekommenderar starkt!
  • 2021-09-01
    Oerhört nöjda med Sebastians jobb kring säljprocessen. Väldigt hög tillgänglighet och mycket snabb i återkopplingen. Alltid glad, positiv och väldigt lösningsfokuserad. Vi ger våra varmaste rekommendationer till andra som ska sälja i Sundbyberg.
  • köpte sitt hus med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg
    • Ursvik
    2021-08-31
    Mycket bra och trevlig utan att vara för påstridig . Personlig och lätt att prata med.
    Även eloge till hela teamet för bra visning :)
  • sålde sitt hus med hjälp av Sebastian Scherdin en del av HusmanHagberg Sundbyberg
    • Ursvik
    2021-08-30
    Jag har träffat en rad olika mäklare men sällan någon som älskar sitt jobb så mycket som Sebastian. Det avspeglas i att han är lyhörd och intresserad, glad och positiv, närvarande och tillgänglig och snabb med återkoppling. Väljer du Sebastian som din nästa mäklare kommer du inte att ångra dig.
    2021-08-26
    Hej
    Helt klart Sumpans bästa mäklare. Alltid hjälpsam…svarat på mina frågot snabbt. Ringer alltid upp…även när han varit upptagen. Rekommenderar honom till andra. Känner mig nöjd.
    😁🤗
    /Monica
    2021-08-23
    Sebastian är lyhörd, kompetent, nåbar och har en fantastisk social kompetens. Han kan det här med bostadsförsäljning på sina fem fingrar och har en fingertoppskänsla som gör att han kommer fram till hållbara strategier. Välj honom för en lyckad bostadsaffär!
    2021-08-17
    Kände att mäklaren verkligen brydde sig om mej som köpare och stöttade genom hela processen.
    2021-08-13
    Sebastian är suverän och enkel att göra med! Kompetent, lyhörd och tillgänglig genom hela processen. Dessutom väldigt bra lokal kännedom. Vid beskrivande av Sebastians personlighet så har han en positiv energi som smittar av sig och som gör bostadsköpet mycket roligare. Samtidigt som han är otrolig proffsig. Han går den extra milen för sina kunder och är serviceminded till punkt och pricka!