Inkclub.se
2.0 i betyg av av
4 omdömen
Billiga bläckpatroner & toner till alla skrivarmärken hos inkClub
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Inkclub.se
-
skrev om Inkclub AB
De har varit bra och är snabba med leveransen. Men de har börjat använda sig av en tredje part eller något. För jag beställde bläckpatroner och då visste jag inte att valet inte skulle bli bra alls. Jag har funktionsnedsättning. Det innebär att jag måste ha så nära till hemmet som det går. Bara för att man tillhör en ort så betyder det inte att orten ligger nära. Jag har ca 2-3 kilometer till mitt närmaste utlämningsställe. Det innebär då jag måste gå då jag inte har råd med ett SL kort. Och när jag beställde så klickade jag i Farsta centrum, men något som heter Ipiccolo valde att ignorera min önskan för min närmaste Instabox. För det fanns även ett val att ta något som heter Sam matnära, men det ligger inte i centrumet utan lite bit bort och svårare för mig att ta mig fram då det finns olika funktionsnedsättningar. Det kunden väljer är vad man ska gå efter. Jag skulle ha valt PostNord även om jag inte gillar dem pga andra orsaker. Men hur ska jag veta att det skulle bli såhär dåligt? Dessutom så är det bara nya kunder som får rabatter. Jag kommer att köpa från något annat bolag nästa gång jag behöver bläckpatroner. Jag trugar ingen. Det finns många att välja på. Jag frågade om jag kunde få porto tillbaka då jag inte fick på den plats jag ville på en gång. Inget svar. Jag kommer ALDRIG mer om de inte ändrar sig att köpa från dem
-
-
skrev om Inkclub AB
Jag har inte handlat hos inkclub på flera år. Nu har de börjat skicka pappersbrev som jag inte vill ha. Jag kontaktar dem då för att få dem att ta bort mina personuppgifter.
De skickade mig ett långt mejl som krävde att jag bl.a. skulle kopiera mitt ID-kort och skriva under en blankett och skicka till dem. Andra bolag brukar hantera detta via kundernas inloggade "mina sidor/mina kontouppgifter" men här krävs en rejäl packe traditionella grejer för att ingen ska lura dem på möjligheten att få skicka ut reklambrev...
Så nu får de fortsätta skicka sina brev istället på sin egen bekostnad...
Här är hela svaret:
"Hej och tack för ditt mail!
Vi har mottagit ditt meddelande med begäran om radering av dina personuppgifter.
För att vi ska radera dina personuppgifter, i våra system, ber vi dig att skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi utför denna begäran på uppdrag av dig.
iPiccolo AB är personuppgiftsansvarig för följande webbutiker; inkClub.com, inky.se, 112ink.se, Nordicink.se, Patroner.se, dammsugarpåsar.nu, dinVitamin.com, inkmann.no, Dukadebordet.se, Lysman.se och MINespresso.com. Vid en anonymisering kommer det påverka alla de webbutiker där dina personuppgifter återfinns.
Vi bifogar en blankett som du kan använda som underlag för din begäran.
OBS!
Har du beställt under de senaste 3 åren kommer dina personuppgifter endast att tas bort ur systemen för kampanjhantering och försäljningsrapportering. Vi behåller din köphistorik i vårt webb- och bokföringssystem och även eventuella registrerade kundärenden i vårt kundtjänstsystem. Det gör vi eftersom vi har krav på oss att följa den svenska Bokförings- och Konsumentköplagen.
Har du beställt under de senaste 3-7 åren kommer dina personuppgifter endast att tas bort ur systemen för: webbsida, kampanjhantering, försäljningsrapportering och kundärendehantering. Vi behåller din köphistorik i vårt bokföringssystem, eftersom det enligt svensk Bokföringslag finns krav på att vi sparar dessa uppgifter i 7 år.
Om du endast vill avsluta ditt konto kan jag ordna det utan att du behöver skicka in någon blankett. Då raderas dina uppgifter automatiskt 7 år efter din sista beställning." -
skrev om Inkclub AB
Förut fick man fakturan i påsen nu får man ingen faktura alls. Den28/9 fick jag påminnelse om att det inte var betalt
+60:- i förseningsavgift. Aldrig mera inkClub. En besviken kund. Kurt Lindahl Detta läggs in på Facebooks -
-
skrev om Inkclub AB
Rekommenderas starkt! Finns det något tråkigare än att köpa nytt bläck till skrivaren? Att då enkelt och smidigt på mindre än 24 timmar få allt levererat till dörren är ju fantastiskt.. Att Inkclub har riktigt bra priser är ju bara ett stort plus!