Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 135 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2020-02-13

Sven S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Stopp i avlopp. Spolning och filmning av avloppet. Mycket bra kundmottagande vid beställning.
    Snabb inställelse och de kom på övertalad tid.
    Personalen gav ett kunnigt intryck och löste uppgiften noggrant och med bra resultat.
    På det hela taget ett bra utfört arbete Läs mer
  • 2020-02-12

Axel K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det positiva är att ni var snabba att svara och kunde lösa problemet med en trasig malpump samma dag. Trevlig och duktig personal som gjorde allting rätt.

Minus för att malpumpen som skulle kostat 6500 om jag beställt den själv kostade 11500 när den köptes av joureliten. Om ni bryr er om era kunder borde ni se till att pressa era egna inköpspriser. 77% påslag är närmast ocker. Läs mer
  • 2020-02-11

Jenny J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade stopp i avloppet, det fixades. Läs mer
  • 2020-02-03

Christer L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Christer L
    Tack så mycket för din rekommendation Christer!
  • 2020-02-01

Jan A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    bra bemötande och jag kan rekommendera er till mina nära. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Jan A
    Tack Jan för din rekommendation!
  • 2020-01-31

Göran G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    installation av tryckkärl

bra

efter acceptans av offert hördes ingenting på tre veckor och inte förrän efter påtryckningar

bra uppföljning av första kontakt, sedan tystnad enl ovan. sedan snabb och bra installation Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Göran G
    Tack för din rekommendation Göran. Vi ber om ursäkt för att du fick vänta lite efter offerten.
  • 2020-01-31

Helena W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och bra service!

De hade lagt på en administrativ avgift på fakturan som de inte informerat om, men när vi påtalade det tog de bort den. I övrigt bara positivt! Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Helena W
    Tack Helena för din rekommendation!

Leif G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tvärstopp i källaravlopp. Bra bemötande och snabbt löst. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Leif G
    Tack för din rekommendation Leif, vi är glada att vi kunde hjälpa dig.

Magnus H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba, smidiga, duktiga och hyffsade priser Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Magnus H
    Tack för din rekommendation Magnus!

Sofia S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick min diskmaskin installerad där det inte funnits någon tidigare. Fick även hjälp att byta blandare och allt som hör till. Blev jättebra och proffsigt bemött av föregaget (extremt snabb hjälp) samt av rörmokaren som kom hem till mig. Det hela gick så snabbt och smidigt och jag är väldigt positivt överraskad. Jag trodde nog att det skulle ta längre tid och vara betydligt krångligare men det var det inte. Är väldigt nöjd och glad och kommer anställa er igen om jag behöver hjälp med något! Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Sofia S
    Tack för din rekommendation! Härligt att höra att du blev positivt överraskad, vi ser fram emot att höra från dig igen nästa gång du behöver hjälp.

Danne A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jour-el! Mycket bra bemötande.
    Snabbt, effektivt och informativt Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Danne A
    Tack för din rekommendation, det uppskattas!
  • 2020-01-28

Tomas K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra lösningsorienterad service Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Tomas K
    Tack för din rekommendation Tomas!
  • 2020-01-28

Theodor P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra bemötande på telefon och snabb utryckning vid vår översvämning.

På plats tyckte jag det var påtagligt sämre. Killen som kom konstaterade ett stopp i avloppet, men i övrigt kunde han inte göra något. Vi fick ringa en annan firma samma kväll som kunde komma och spola (vilket löste stoppet) och filma (och konstaterade att ett rör var av, vilket orsakat stoppet). Jag hade nog trott att det skulle räcka med en rörjour för att lösa detta. Också trist att det sätt er kille konstaterade att det var stopp i avloppet var att be oss spola i alla toaletter i huset, vilket fick effekten att det hamnade en massa avloppsvatten i vår källare som luktade flera dagar efteråt. Så när jag nu betalar er faktura så känner jag lite att jag fått mer valuta om jag ringt den andra firman direkt istället. Läs mer
    2020-01-28 Jour Eliten Sverige AB svarar Theodor P
    Hej Theodor!
    Vad tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Felbeskrivningen vid din felanmälan var att det läckt vatten på golvet överallt men att det inte kunde lokaliseras vart vattnet kom från. Våra rörmokare skyndade ut och på platsen kunde det konstateras att det kom från toaletten som det var stopp i och att man behövde tillkalla spolbil. Men jag håller med dig att med facit i handen så hade problemet löst sig smidigare om man tillkallat en av våra sportbilar direkt istället. Tar till oss din feedback och önskar dig en fin dag.
  • 2020-01-22

Eva P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    En kran till toaletten gick sönder och vatten sprutade rakt ut. Jag var tvungen att stänga av vattnet. Jag fick hjälp efter 2,5 timma.
    Det var väldigt bra. Blev mycket väl bemött. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Eva P
    Tack Eva för din trevliga rekommendation!
  • 2020-01-22

Erika O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick snabbt hjälp med mitt havererade elskåp, mycket nöjd med service, jobb och kostnaden. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Erika O
    Tack för din rekommendation Erika! Vi blir glada för det höga betyget!
  • 2020-01-20

Greger W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De höll vad de lovade, kom på den tid som avtalats o gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2020-02-06 Emmie J svarar Greger W
    Tack för en bra rekommendation Greger!
  • 2020-01-20

Pinar G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade ett akutärende som fixades inom två timmar - fick pris, uppskattat tid på telefon direkt. Rekommenderas! Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Pinar G
    Tack för din rekommendation Pinar, och tack för det höga betyget!
  • 2020-01-17

Helena W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Läckande toa med trasig spolfunktion. Byte av toalett till ny. Gick snabbt och blev bra; men väl dyrt. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Helena W
    Tack för din rekommendation Helena. Ja tyvärr är inte jour det billigaste.
  • 2020-01-17

Lena Melin S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade stopp i ec- avloppet
    De kom o tid när de sa att de skulle komma
    Läste problemet
    Trevligt bemötande och råd av rörmokare
    Kostade Lotte mer än de sagt pga avgift som inte nämnts vid beställningen vilket var enda minuset Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Lena Melin S
  • 2020-01-16

Solweig B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Plötsligt lossnar "handtaget" på kranen vid diskbänken. En fredag kväll, mitt i julstöket, helgen stundar strax, julafton på tisdag. Med andra ord: ingen vidare tajming! Så vad göra??
    Ringer Joureliten , blir vänligt bemött - "inga problem, vi skickar en kille som just avslutat ett jobb i närheten". Samtidigt lämnas information om kostnaden för en dylik brandkårsutryckning en fredagskväll kl 22. Gratis är det ju inte men att springa och hämta vatten i badrummet en trappa ner hela helgen är ju heller ingen höjdare....
    Tidigt lördag morron ringer en jättetrevlig rörmokare för att förhöra sig lite närmare om vad som hänt och vad han bör inköpa för att åtgärda felet.
    Vid 10-tiden anländer en artig ung kille. (Dessutom både trevlig och snygg - tyvärr har jag glömt hans namn) .
    Han fixar den trasiga kranen och helgfriden är återställd, snabbt och enkelt.
    Dock ej helt kostnadsfritt. Men - smakar det, så kostar det...
    Som tur är finns ju RUT och förhoppningsvis gäller även hemförsäkringen. Det återstår att se …. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Solweig B
    Tack Solweig för din utförliga och positiva rekommendation!

Louise M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick ett märkligt el-fel vid en flytt som skedde under helgen. Rodrigo com på utsatt tid och löste problemet inom 2 Tim. Det var besvärligt att hitta felet. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Louise M
    Tack Louise för din rekommendation. Vi är glada att vi kunde lösa ditt problem!

Thor N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    kom snabbt under storhelg. bäst att kolla alla kostnader innan. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Thor N
    Tack för din rekommendation Thor!

Rebecca D skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra service och personal! Rekommenderar varmt att använda detta företag. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Rebecca D
    Tack så mycket för din rekommendation Rebecca!

Arian R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    total missnöjd med uppdraget av flera skäl. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Arian R
    Hej Arian, du får gärna kontakta oss om du är missnöjd. Vi har inte hört något från dig.

Eva E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Kom snabbt o hjälpte till på nyårsafton Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Eva E
    Tack för din rekommendation Eva! Vi är glada att vi kunde hjälpa dig på nyårsafton.

Lasse F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick snabbt beskaed när Ni kunde komma och kunde fixa allt samma dag
    på ett mycket proffsigt och trevligt sätt Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Lasse F
    Tack för din rekommendation Lasse! Visst är det skönt när saker kan lösas snabbt!

Jonas G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Inget fel på snabbhet för ett jourärende på kvällen, trevlig effektiv kille. Dock utlovades ett pris exklusive ROT, det visade sig när fakturan kom att detta inte alls gällde, vilket man så klart var medvetna om. Priset ökade med 1,500 kr och det var redan dyrt. Falsk marknadsföring. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Jonas G
    Hej Jonas, vi brukar skicka priset ink moms och rot. Ibland har man dock inte rätt till rot och då stämmer det att det blir lite dyrare pris.

Carina P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Rensa avloppsrör- helt stopp i båda toaletter ut till enskilt avlopp.

Mycket proffessionellt bemötande från start.

Hade inga förväntningar- bara hopp. Och allt löste sig när han kom och ordnade det.

Fantastisk människa som gjorde jobbet. Mycket mycket kompetent och trevlig. Läs mer
    2020-01-20 Emmie J svarar Carina P
    Tack för din positiva rekommendation Carina! Det uppskattas!
  • 2020-01-02

Bostadsrättsföreningen O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde till Svanströms och de vidarebefordrade jobbet till er. Fick snabbt åtgärdat felet samt bra beskrivning vad felet bestod av samt ett åtgärdsförslag. Läs mer
    2020-01-07 Emmie J svarar Bostadsrättsföreningen O
    Tack för er fina rekommendation! Vi är glada att vi kunde hjälpa er på kort varsel.
  • 2020-01-01

Emil B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt löst under jourtid.
    Lägre pris än de flesta. Läs mer
    2020-01-07 Emmie J svarar Emil B
    Tack för din rekommendation Emil!
  • 2019-12-31

Thomas T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra, men något dyrt för jobbet utfört! Läs mer
    2020-01-07 Emmie J svarar Thomas T
    Tack för din rekommendation Thomas, tyvärr så är inte hantverkstjänster så billiga, men vi försöker att hålla oss under våra konkurrenters priser.
  • 2019-12-19

Thomas K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag fick problem med den vägghängda toalettstolen och dess spolfunktion. Efter lite eget försök med inget resultat, så kontaktade jag Joureliten, som agerade professionellt och snabbt.
    Trevligt bemötande vid servicetillfället, men också i helpdesken. Läs mer
    2020-01-07 Emmie J svarar Thomas K
    Tack Thomas för ditt positiva omdöme! Det uppskattas :)
  • 2019-12-16

Göran S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi behövde spolning och filmning av avloppet, bemötandet från Jour Eliten var toppen, snabb service, efteråt så fick vi tips och råd om hur vi skulle undvika framtida stopp. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-12-17 Emmie J svarar Göran S
    Tack så mycket för din trevliga rekommendation Göran!
  • Robert I

2019-12-12

Robert I skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade en läckande säkerhetsventil på varmvattenberedaren och behövde någon som snabbt kom på plats för att laga det. De kom snabbt på plats och utförde ett bra jobb. Läs mer
    2019-12-17 Emmie J svarar Robert I
    Tusen tack för det höga betyget Robert!
  • 2019-12-05

Anders K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt hantering och hjälp när diskmaskinen sprang läck.
    Trevligt bemötande Läs mer
    2019-12-09 Emmie J svarar Anders K
    Tack för din rekommendation Anders!
  • 2019-12-04

Jesper A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra och blixtsnabbt, trevlig dude också. Läs mer
    2019-12-09 Emmie J svarar Jesper A
    Tack Jesper för din rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-11-27

Fisksätra F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade stopp på tre toaletter i rad så ringde dem. De kom hit och spolade detta så de fungerade igen.
    Mkt trevliga både i telefon och på plats!
    Dem fixade så allt fungerade mer snabbt!

Skulle absolut rekommendera dem! Dyrt, men så är det ju när det är jour! Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Fisksätra F
    Tack så mycket för er positiva rekommendation!
  • 2019-11-21

Snejanka L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag är mycket nöjd av snabba och korrekta servicen. Resultatet talar för sig själv. Jag hoppas att inte behöva er tjänst på länge men i så fall kommer jag att kontakta er igen. Tack! Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Snejanka L
    Tack så mycket för din rekommendation! Vi ser fram emot att höra från dig nästa gång du behöver hjälp.

Leif O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning av avlopp i köket, snabbt mottaget och hanterat. Det var ren och snyggt efter "operationen". Trevlig personal också. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Leif O
    Tack för din fina rekommendation Leif!

Per-Olof O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tappade bort min anmälan några dagar fast när de väl kom så blev arbetet snabbt och effektivt utfört! Mycket nöjd’nn Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Per-Olof O

Emma R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hjälp mot stopp i toaletten, jour en söndag kväll
    I samtal och face to face har jag blivit bemött bra. Däremot drog allt ut på tiden utan att jag blev informerad vilket skapade oro. Inte bra.
    Mina förväntningar var att jourteknikern skulle komma inom 1h, utöver det sattes förväntingarna av de jag pratade med. Alltså: jourtelefonmottagaren sa att jag skulle bli uppringd efter sms:et blivit svarat på. Det hände ej.

Upplevelsen:
    Samtal med jouren. Kl. 16:12

Blev informerad om priset, och att vi skulle få ett sms vi skulle svara på, och att sedan skulle vi få ett samtal. Vi fick sms:et kl. 16:40

På sms:et står det att vi inte kan avbeställa utan att krävas på halva beloppet. Vi tänker ”Ok… det här ska ju gå fort, vi kör.”

Skickar svar per sms kl. 16.41.

Inget samtal…

16.56 sms:ar vi igen: Att ingen ringt än, och frågar om någon är på g.

Inget svar…

Inget samtal…

Kl. 17:12 ringer vi tillbaka till jouren. Samma man svarar. Han ursäktar och ska genast be arbetande jourperson att ringa oss.

Kl. 17:14 ringer Jesper oss. Han säger att han har fått uppdraget och är på väg, men har ett annat stopp på väg. Han ringer när han är nära. Jesper säger inget om estimerad tid han kommer.

Vi börjar känna att vi kanske borde ringa någon annan. Men enligt sms:et blir vi då fakturerade halva kostnaden. Vi är låsta och måste vänta.

Inget samtal…

Kl. 18:48 ringer vi åter till Jouren. Han är förvånad att vi inte fått estimerad tid och ber oss kontakta Jesper direkt.

Kl. 18:51 ringer vi Jesper. Han förklarar att han är 20 min ut, att mellan-stoppet tog mer tid än beräknat.

Kl. 19:08 ringer samt anländer Jesper och löser problemet effektivt. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Emma R
    Hej,

Tack för din rekommendation, vi har som mål att vara på plats inom 1h. Men det är inte alltid det är möjligt eftersom det kan dyka upp många jobb efter varandra. Eller för att det är långt mellan ett jobb och ett annat. Vi är glada att ert problem kunden lösas men är ledsna att vi inte helt levde upp till era förväntningar.
  • 2019-11-19

Jakob L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De utförde diverse enklare elinstallationer och förberedde för tvättmaskin i våtutrymme.

Blev bra bemött men var tvungen att stöta på för att få svar från en elektriker efter att jag skickat in min förfrågan enligt instruktioner från företaget.

Snyggt utfört jobb. Noggrann och trevlig elektriker. Tycker dock att kostnaden för materialet är orimligt hög! Det kostar betydligt mer än jobbet vilket jag inte förstod efter samtal med elektrikern innan jobbet utfördes. Det är ju mest plastlister, plastdosor, kablage m.m. Borde inte kosta så mycket. Har dessutom fått en dimmer installerad som ska klara led vilket den inte verkar göra visar det sig efter att jag testat. Betalde extra för den så hoppas att det åtgärdas.

Tycker dessutom att om man tar betalt för servicebil så borde den innehålla material inför jobbet. Speciellt eftersom elektrikern tittade på jobbet innan det utfördes men ändå lämnar man jobbet för att åka och handla material när timtiden väl tickar. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Jakob L
    Hej Jakob! Tack för din rekommendation. Vi fakturerar enligt listpris hos den grossisten vi handlar hos, om du har klagomål kring materialpriset så är det dessvärre grossisterna du får vända dig till.
  • Lina Viktoria E

2019-11-13

Lina Viktoria E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Kökskranen gick ej att stänga. Ringde och fick besök inom några timmar. Utmärkt arbete och fixat inom en timme med byte av själva toppen/innandömet av en termostat-kram. Inte billigt men absolut välgjort och snabbt som utlovat. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Lina Viktoria E
    Tack för din rekommendation och det höga betyget!
  • 2019-11-13

Sandra E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba och enkla att ha att göra med. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Sandra E
    Tack för en positiv rekommendation!
  • 2019-11-12

Conny M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    * behövde hjälp akut då min lokal blev svart, dom kom snabbt och jobbet tog 5min (bytte en propp) och prislappen blev 4000. förstår att jour e dyrt men rätt överdrivet pris tyvärr Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Conny M
    Tack för din rekommendation, ja i ditt fall var det verkligen akut. Tyvärr så är jour inte så billigt men vi gör vårt bästa för att vara billigare än våra konkurrenter.
  • Hadija I

2019-11-06

Hadija I skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Väldig glad och tacksam för att ni finns när det behövs som akut,effektivitet och professionalism på hög nivå. Rekomenderas vsrmt👍 Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Hadija I
    Tack för din fina rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-11-04

Jenny W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Köpte tjänst från elektriker och rörmokare för installation av tvättmaskin i kök. Bra hantverkare och smidig process. Dock är de ej snabba på att höra av sig för att boka in tid - det krävs att man själv ligger på. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Jenny W
    Tack för din rekommendation Jenny!
  • 2019-10-31

Emre A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service trevlig personal Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Emre A
    Tack för det höga betyget Emre!
  • Jakob T

2019-10-13

Jakob T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De kom snabbt och fixade felet. Sen kostade det ju en rejäl slant men vad ska man göra... Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Jakob T
  • 2019-10-12

Jessica H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba, effektiva och hade bättre pris än andra Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Jessica H
    Tack för rekommendationen Jessica!

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna