Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 194 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2020-09-20

Ronny J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och bra hjälp med avlopp till handfat och tvättmaskin! Men reparatören glömde sätta på vattenkranen efteråt så min tvätt blev försenad eftersom det tog ett tag att fatta vad som inte fungerade. Läs mer
  • 2020-09-18

Jennie B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbåterkommit återkoppling vid första kontakt, punktlig hantverkare som utförde arbetet snabbt, snyggt och smidigt Läs mer
  • 2020-09-11

Temer B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    vi anlitade för att utföra inkommande vatten dra at sidan med 90 grader vinkel 36 mm. kopparrör, de anlitade en annat företag , företaget skickade killar utan säker vatten behörighet för att utföra arbete, de hade ingen idé om hur ska de kunna utföra arbete inklusive arbetsledare som jag pratade per telefon. de hade ingen speciell verktyg för utförande av arbete... upplevelse blev jätte dåligt skulle aldrig rekomendera de.. Läs mer
    2020-09-14 Emmie J svarar Temer B
    Hej Temer, vi använder oss ibland av underentreprenörer som är knutna till oss. Vi använder endast UE som är auktoriserade. Det du skriver om säker vatten stämmer alltså inte.
    Vi gav dig förslag på en åtgärd som du tackade nej till. Men tråkigt att höra att du inte vill rekommendera oss vidare.
  • 2020-09-08

Damir S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Åtgärdat lös kökblandare

Fick ett pris på 2800 efter ROT avdrag men fick faktura på 3840

Käner mig lurad och aldrig mer kontakt med " Eliten" Läs mer
    2020-09-10 Jour Eliten Sverige AB svarar Damir S
    Hej Damir!

Jag är ledsen att höra om din upplevelse med din räkning. Mer kostnaden avser framkörningsavgift till din adress. Vi jobbar inom stockholmsområdet och i ditt fall tog det 2 timmar 15 min för totalt restid (fram och tillbaka) för rörmokaren att köra till dig för hjälp.
    Tack för din feedback och bra ändå att jobbutförandet var bra förutom att du varit missnöjd med framkörningsavgiften.

• 2020-09-04

Sofia B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevligt och professionellt bemötande! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-09-03

Anders E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Personalen var trevlig och så. Synd bara att de inte lyssnade på mig och gjorde skarven där jag tydligt instruerade. Jag kunde inte vara på plats under dagen. Istället drog de sönder kopplingar som suttit i 90 år som såklart inte gick att dela, och fick tillslut skarva nere under golvet istället med en lika dan skarv som jag sagt att jag ville ha på ett besiktningsbart ställe. Så nu har jag fått bygga en inspektionslucka i golvet, måste ställa diskmaskinen ovan luckan istället för där jag ville ha den för att kunna ha koll. Och så gjorde de av med 11 timmar isf 2-3 som hade varit det rimliga. Så räkningen slutade på 15 000:- isf ~5 000:-. Jag som hade fått en fastprisoffert på 10 000:- av ett annat bolag. Läs mer
  • 2020-09-01

Henrik J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De lyckades inte lösa problemet, vilket var ett stopp i avloppet. Trots det vill de ha fullt betalt som om problemet vore löst. Istället för att spola med varmvatten använde de kallvatten och hade inte med sig någon hink trots att de behövde använda det. Det enda positiva var att de kom samma dag som vi ringde. Läs mer
  • 2020-09-01

Gunilla B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vänligt bemött men dröjde för lång tid innan problemet åtgärdades till en alldeles för hög kostnad. Att komma och skruva in vattnet kostade lika mycket som diskmaskinen........ Läs mer
    2020-09-01 Jour Eliten Sverige AB svarar Gunilla B
    Hej Gunilla!
    Tack för ditt betyg och vi tar till oss din feedback och strävar efter att bli bättre för varje dag.
    Ha en fin dag😊

Med vänlig hälsning,

/Personal Joureliten
  • 2020-08-31

David M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevliga, effektiva och kunniga.
    Kom snabbt och på utsatt tid.
    Gick igenom vad som gjorts samt vad jag behöver tänka på framöver för att undvika nya problem. Läs mer
  • Torkel P

2020-08-25

Torkel P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hur fan kan dem våga sig på att be om betalt för en gubbe som kommer hem till en säger att han inte kan laga saken och sen drar Läs mer
  • 2020-08-21

Andreas J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt och smidigt. Det var inget problem trots att det var lördag kväll Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Andreas J
    Tack Andreas för din positiva rekommendation!
  • Nils Thomas Kalervo K

2020-08-21

Nils Thomas Kalervo K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    +Bra och snabb hjälp när källaren var full med svartvatten (avloppsvatten)pga stopp i avloppet.

- Stoppet åtgärdades men togs inte bort utan flyttades till en brunn utan funktion. Dvs måste ta dit en annan firma för att lösa det permanent. Läs mer
  • 2020-08-13

Johan M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning av rör (översvämning som följd) på en lördagskväll i juli. Jag blev mycket bra bemött och hjälpen kom inom två timmar. Jag rekommenderar företaget med varm hand som var lika bra för ett antal år sedan när en liknande incident inträffade. Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Johan M
    Tack för din rekommendation Johan! Det uppskattas!
  • 2020-08-13

Christer K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevlig och snabb,kunnig, kan rekommenderas Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Christer K
    Tack för rekommendation och det höga betyget!
  • 2020-08-12

Ulla L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Byte av toastol och bidé, stopp i avlopp, kameraundersökn av rör
    Bra killar som jobbade
    Inga andra förväntningar än att få allt fixat
    Sammanfattning: Nöjda och kommer att återkomma under hösten
    Med vänlig hälsning, Ulla Lundgren Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Ulla L
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Ulla!
  • Per-Ola B

2020-08-10

Per-Ola B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Proffsig, tillgänglig, pålitlig, hjälpsam och hög servicenivå Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Per-Ola B
    Tusen tack för din rekommendation!
  • 2020-08-10

Eivor A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag hade problem med avloppet i badrummets tvättställ. Vattnet rann ner mycket långsamt.

Jag blev från första början vänligt bemött. Väntan på service var inte särskilt lång och jag blev i god tid kontaktad av ankommande serviceman.

Jag är mycket nöjd och när mitt nästa ”avloppsproblem” dyker upp kontaktar jag dem gärna. Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Eivor A
    Tack för din rekommendation Eivor!
  • 2020-08-07

Mette D skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade en fin upplevelse med jour eliten och allt blev utfört professionellt med bra rådgivning Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Mette D
    Tack så mycket för din fina rekommendation Mette!
  • 2020-07-29

Kalle S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade stopp i avloppet pga av ett stopp i det kommunala nätet. Ringade Jour Elite efter att en annan leverantör missat att komma. Tiden var därmed lite knapp men de var snabba, tydliga kring priset, enkla att arbeta med och tillmötesgående. Har inga anmärkningar utan kan rekommendera bolaget. Läs mer
    2020-07-29 Jour Eliten Sverige AB svarar Kalle S
    Tack för ditt goda omdöme Kalle!

Alltid kul för oss och personal när våra kunder är nöjda och uppskattar vår service.
  • 2020-07-23

Ann Mari C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Översyn och reparation av vattenutkastare. Snabb respons, trevligt bemötande och effektiv insats från början till slut. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-07-20

Gunilla C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    var i behov av akut eljour och de motsvarade på alla sätt mina behov. snabba, serviceminded och vänliga och tillmötesgående Läs mer
  • 2020-07-17

Peter D skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tog betalt 3166kr för 10 minuters jobb. Tillämpade jourtaxa trots att inget jour- ärende Undvik! Läs mer
    2020-07-23 Jour Eliten Sverige AB svarar Peter D
    Hej Peter!
    Vi är ledsna att du känner dig missnöjd med priset. Alla våra utryckningar inom 48 timmar heter jour och det är en fast kostnad på dem beroenden om det är dag/kväll eller helg som finns med i beställningsinformationen. Men vi tar till oss din feedback och hoppas att du är nöjd med problemlösning trots att det gick undan.
  • 2020-07-14

Eva G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det var det värsta jag varit med om. Först guida rörisen i telefon i 30 min för han hittade inte. Sen skruvade han fast 2" ringar" runt ett litet avloppsrör. Tog 4 min o 9 sek. Priset för detta är 3.166 kr MED rotavdrag. 4.9 min= 3.166 kr med Rot. ALDRIG MER ATT JAG ANLITAR DEM. När jag ringde dem slängde personen på luren. Oseriöst. Läs mer
  • 2020-07-13

Marie S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Arbetet utfördes utan anmärkning, men på det sättet de beskriver priset är jag väldigt missnöjd med. Sms går ut där det beskrivs ett pris med ROT-avdrag och sedan visar det sig att jag inte kan få Rot-avdrag!! Och det vet de då det är en bostadsrätt!! Förskönande av prisbilden alltså. Mycket bättre att ha en ärlig bild av prissättningen även om jag tycker att drygt 4000 för 20 min jobb är i överkant!! Läs mer
  • Birgit M

2020-07-12

Birgit M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde då jag hade stopp i vasken fick då ett pris med rotavdrag på 7800 stoppet åtgärdades på 10 min Fakturan hag fick var4186kronor!! Då rot avdrag ej gäller f för avloppsrensning!!!!!!
    Svaret hag fick var att den som tar emot beställningar ej kan förväntas veta alla rotavdrag!!!
    Då skall man heller inte upplysa om att priset är med rotavdrag..
    Jag är mkt ledsen och besviken känner mig lurad .😪 Läs mer
    2020-07-23 Jour Eliten Sverige AB svarar Birgit M
    Tack för feedback! Skatteverket godkänner dock inte rot-avdrag på stopp i avlopp eller avloppsrensning om man inte bor i hus. Vi vet oftast inte vad åtgärden eller problemet är innan rörmokaren är på plats. Står i information vid beställning att man ”ansvarar för att man är berättigad till rot-avdrag själv” . Vi tar till ditt missnöje och skall dock vara mer tydliga med det.

Med vänlig hälsning,
  • 2020-07-08

Mart T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Installatören upptäckte att blandaren saknade diskmaskinsavstängning och sa att man inte kunde installera utan sådan. Bra gjort!

Som tur var hade jag en annan blandare som han installerade istället.

Men han kollade tydligen inte att den fungerar eftersom kallvattnet knappt blir en liten stril vid helt öppen kran. Vet ej vad felet beror på men jättejobbigt att börja om från början! Läs mer
  • 2020-07-07

Anna G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra respons, skötte jobbet exemplariskt, Läs mer
  • 2020-06-27

Alireza A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ok med arbetet men oacceptabelt med fel fakturering utan att ens fråga kunden först om uppgifter gällande rot. Jag fick en annan redigerad faktura men tänk om jag inte kollade först. Det är inte varje gång som jag gör det. Och tänk på hur många kunder som betalar högre summa helt i onödan. Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Alireza A
    Tack för din rekommendation, när kunden beställer jobbet så ber vi om rot uppgifterna. Eftersom vi inte fick dom i detta fallet så fakturerades jobbet utan rot. Men vi tar till oss av din kritik.
  • 2020-06-07

Anna Ö skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och väl utfört jobb. Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Anna Ö
    Tack för rekommendationen Anna!
  • 2020-06-06

Ylva B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Stopp i avlopp en lördagmorgon, ringde jouren och inom 1.5 timme hade dem kommit och spolat rören. Superenkelt, smidigt och snabbt! Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Ylva B
    Tack Ylva för din positiva rekommendation!
  • 2020-06-05

Lars W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag hade problem med en rinnande toalett.
    Trevligt bemötande på telefon och snabb service=BRA!
    Det var dock till en ganska dyr kostnad!
    Men -vad gör man? Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Lars W
    Tack för din rekommendation Lars!
  • 2020-06-02

Emma O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevligt bemötande, bra info, snabbt ordnat. Läs mer
    2020-06-04 Emmie J svarar Emma O
    Tack Emma för din fina rekommendation!
  • 2020-05-29

Lise-lotte E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Byte av elkontantakt o armatur. Två Tim arb blev väldigt dyrt. Annars fantastiskt bra bemötande, väl utfört arbete. Läs mer
    2020-06-04 Emmie J svarar Lise-lotte E
    Tack för din rekommendation Lise-lotte! Tyvärr så är jour inte alltid så billigt, speciellt inte när det också kräver inköp av material. Kul att höra att du annars är nöjd.
  • 2020-05-29

Johan S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De kom snabbt och åtgärdade problemet. Läs mer
    2020-06-04 Emmie J svarar Johan S
    Tack så mycket för din rekommendation och toppbetyget!
  • Ren & Fino

2020-05-13

Ren & Fino skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag ringde dom den 30/4 och direkt svarade och tog på sig uppdraget . Redan den 3/5 då var allt åtgärdat. Tusen tack Läs mer
    2020-06-04 Emmie J svarar Ren & Fino
    Tack för er rekommendation, det uppskattas!
  • 2020-05-13

Linda F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Allt gick snabbt och smidigt.
    Samtliga som jag hade kontakt med var väldigt trevliga. Läs mer
    2020-06-04 Emmie J svarar Linda F
    Tack Linda för din rekommendation!

Gerth R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb återkoppling.
    Kom på avtalad tid.
    Hörde av sig i god tid.
    Smutsade inte ner.

Rotavdraget uteblev från fakturan. Kostnad för undersökning av pigavdraget lades på. Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Gerth R
    Tack för din positiva rekommendation!
    Vi ger alltid våra kunder rot avdrag om det är berättigade till det och vill ha det.

Roland S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    En plast grej som fastnat i toaletten. Blev bort tagen samma dag som jag ringde. Och det gick fort när han väl var här. Jag trodde att jag skulle få vänta ett bra tag på att få problemet åtgärdat. Men när han var färdig och toaletten på plats glömde han att ansluta vattnet ordentligt, och när jag upptäckte att vattenlåset var tomt och vred på ballofix kranen sprutade det vatten och jag och halva väggen blev blöt. Det tog mig 40 min innan jag fick det tätt. Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Roland S
    Hej Roland, vi är glada att vi kunde hjälpa dig så snabbt. Verkligen tråkigt att det inte anslutningen av vattnet blev som det skulle, det ber vi om ursäkt för. Vi hade självklart kommit tillbaka på en gång och ordnat till det, men det var skickligt att du lyckades lösa det själv!

Stefan E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tyvärr mycket missnöjd med bemötandet vid bokning av service. Hjälp på plats var ok. Läs mer
    2020-05-05 Jour Eliten Sverige AB svarar Stefan E
    Hej Stefan!
    Vad tråkigt att du kände att du fick dåligt bemötande. Vi strävar alltid efter att bli bättre på alla plan med våra kunder så vi är oerhört tacksam för din feedback. Om du vill får du gärna Återkomma med namnet på den mötesbokaren som betjänade dig ifall du kommer ihåg.

Önskar dig en fortsatt fin dag

/ Kai Joureliten

Paola V skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Mycket bra, snabb och pålitliga. Endast nackdelen är att de är lite dyra. Jag beställde en installation på handfatt och kommod. Kan definitivt tänka mig att anlita dem igen. Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Paola V
    Tack för din rekommendation Paola! Vi försöker ligga under våra konkurrenters priser, men tar ändå till oss av din feedback. Vi ser fram emot att höra från dig igen!

Petra H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi fick bra bemötande och felet med vår kran och avlopp blev löst vilket var jättebra. Det enda är att det var väldig svårt att kommunicera med rörmokaren då han hade svårt med svenskan så vi förstod inte varandra särskilt bra, men problemet blev åtgärdat så resultatet blev bra ändå. Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Petra H
    Tack för din rekommendation Petra, tråkigt att det var svårt med kommunikationen, vi tar till oss det. Men bra att det blev bra ändå!

Anna A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Läckande rör i badrum.
    Bra bemötande och snabb service.

Sammanfattningsvis gick det snabbt, jag fick mitt problem löst och till ett helt ok pris. Fem av fem! Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Anna A
    Tusen tack Anna för topp betyget!

Lennart S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    gjorde ett bra jobb med vårt avlopps stopp snabbt fixat Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Lennart S
    Tack Lennart för din trevliga rekommendation!
  • 2020-04-30

Marek H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service. Proffesionellt. Trevligt bemötande. Dyrt Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Marek H
    Tack för din rekommendation Marek!
  • 2020-04-25

Gun S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Mkt vänligt bemötande. extremt snabba höll löften!
    Slängde ut gammalt badkar m duschhörna, skurade rent o installerade nytt badkar m ursnygg duschblandare !
    De ska få hjälpa mig med uppfräschning av gästtoaletten mm!
    Kan verkligen varmt rekommendera dem o fick bästa hjälpen av Miller! Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Gun S
    Tack för din fina rekommendation Gun!
  • 2020-04-24

Lennart S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Rensning av avlopp

Snabb och bra service

Trevlig personal Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Lennart S
    Tack Lennart för din rekommendation och det höga betyget! Det uppskattas!
  • Marianne W

2020-04-23

Marianne W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag köpte stamspolning till köket.
    Det gick snabbt att få en tid och killarna som kom var mycket trevliga och kunniga. Snabba och effektiva.
    Servicen var över förväntan bra.
    Rekommenderas! Läs mer
    2020-05-07 Emmie J svarar Marianne W
    Tack Marianne för din positiva rekommendation!
  • 2020-04-23

Agneta G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    rens av köksavlopp. Bra bemötande. Läs mer
    2020-04-23 Emmie J svarar Agneta G
    Tack för din rekommendation Agneta!
  • 2020-04-22

Per A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ingen jourtjänst!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    2020-04-23 Emmie J svarar Per A
    Hej Per, jag förstår inte riktigt vad du menar. Vi utför EL och VVS jour arbeten 24 om dygnet.
  • 2020-04-22

Kjell P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Stopp i avlopp i tvättstugan. Jag kunde inte lossa rensmuttern så dom fick bort den , rensade och satte i en gummipropp så i framtiden kan jag rensa själv. Läs mer
    2020-04-23 Emmie J svarar Kjell P
    Tack Kjell för din rekommendation och det höga betyget!

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna