Jour Eliten Sverige AB

Jour Eliten Sverige AB

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!

Läs vad 282 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB 2

2021-06-15
    Kom snabbt, trevliga och snabbt jobb. Ringde er för att rörmokaren jag tidigare har kontaktat hörde aldrig av sig och dagarna gick och det var ganska akut.
    Med vänlig hälsning, Marianne
    2021-06-12
    Mycket bra. Snabbt och trevligt
    2021-06-10
    Superbra! Pålitliga och bra genomfört arbete. Jag behövde snabb hjälp med att byta en trasig kran i köket. jag frågade flera firmor och Jour Eliten hörde av sig direkt medan de andra inte hörde av sig eller en vecka senare. Rekommenderar Jour Eliten starkt, bra kontakt från beställning till utfötr arbete.
    2021-06-08
    Snabba, Bra service och väldigt duktiga!
    2021-06-04
    Hade stopp i avloppet och fick snabb hjälp att lösa problemet. Trevligt och proffsigt bemötande från all inblandad personal. Supernöjd.
    2021-06-03
    Trots hög arbetsbelastning fick de ut en spolbil till oss på vara några MINUTER. Kan ha varit tur men vi tackar Jour Eliten iallafall!
    Lugnt och trevligt bemötande.
    2021-06-02
    Att ta drygt 12000 kr för en timmas arbete, avloppsspolning, en vardag mitt på dagen är hutlōst!

Jag kommer att varna kollegor och ägare I fastighetsbranchen för att anlita Jour Eliten.

Pelle Bolindrr
    Hej Pelle! Tack för din feedback. Vi tar inte mer betalt än kollegorna i branschen. Vi rykte ut akut och spolade och Slamsug 2 stycken olika lokaler som du hyrt ut till företag restauranger där både hade översvämning och stopp. Tipp avgiften tillkommer också när företag skall göra sig av med det som sugs upp i dina avlopp enligt miljölag. Står klart och tydligt i din offert. Vi utförde jobb. Långt över 1 timme. Jag skickar dig gärna arbetsbeskrivning och utlåtande på arbetet Igen. Med vänlig hälsning, Joureliten Personal Jour Eliten Sverige AB
    2021-06-01
    Varning för Joureliten! Riktigt illa. De hjälpte oss att byta ut köksavloppet för över 4000:- och nu har det börjat läcka. De vill inte lösa problemet med deras sk garanti...utan skyller på oss och menar att vi skulle haft stopp i avloppet och själva försökt att rensa och öppna upp vilket INTE är sant. Det kan endast ha med deras montage och material att göra. De skyller på kunden fast vi inte gjort ngt som helst fel. Anlita INTE dem, katastrofalt jobb utfört och sedan misstro mot kund och noll garanti ! Aldrig någonsin upplevt en så otroligt dålig kundservice och bemötande.
    Hej Erika! Det var över 1 år sedan vi utförde arbetet hos dig. Du skickade oss en bild på vattenlåset som såg vridet ut. Dunsa själv att ni försökt skruva upp rör under diskbänk för att rensa för dålig avrinning. Det kan ofta vara svårt att skruva ihop rören så det blir helt tätt igen. Vi hjälper er gärna men det är ej backjobb på garanti. Hoppas det löste sig för er ändå. Med vänlig hälsning, Personalen Joureliten Jour Eliten Sverige AB
    2021-05-18
    Beställde spolservice och rörmokare. Mycket hjälpsam och duktig kundservice. Bokning fungerade smidigt och de var på plats under samma dag. Hög kvalitet och trevligt bemötande från alla inblandade.
    Tack Isak för den fina rekommendationen. Jour Eliten Sverige AB
    2021-05-07
    Snabbt på plats och bra service vilket var bra trevlig personal också
    2021-05-07
    Trevligt, bra och snabbt bemötande.
    2021-05-07
    They prompt in responding to me.
    They reoaired by jacuzzy.
    2021-05-07
    Svarade snabbt på telefon på fredag kväll, skickade direkt pris och övriga villkor via sms för acceptans och var sedan snabbt på plats med hantverkate. Diagnos och åtgärd gick snabbt och bra. Den efterföljande faktureringen var också snabb och korrekt. Helt nöjd med insatsen från Joureliten.
    2021-05-06
    Byte av varmvattenberedare. Akut insats dag 1. best ny beredare som levererades dag 3. Tyvärr sattes termostaten på 48 grader o då jag inte kunde ligga på golvet för att justera termostaten o ingen bra respons från kundtjänst blev jag tvungen att anlita en elektriker.

Annars är jag nöjd
    2021-05-06
    Vi behövt akut hjälp med tryckspolning och filmning av avloppsrör. Söndag kväll. Super snabb hjälp. Mycket trevligt personal. Kommer alltid rekommenderar Jour eliten till bekanta och vänner!
    2021-05-06
    Jag fick hjälp att installera ett nytt handfat med kommod och nya ballofixer.

Jag skrev och frågade om hjälp på en söndag och till min stora förvåning fick jag svar på en gång och blev lovad hjälp så fort jag hade köpt in ett nytt handfat och kommod. Vi bestämde fredag kl. 9 och hantverkaren kom prick 9.

Arbetet tog lite tid för det krävdes ballofixer som han inte hade på lager. Men sedan gick arbetet bra och smidigt. Jag blev väldigt nöjd och kände att allt blev ordentligt gjort. Han var noga med att städa upp när allt var klart.

Jag blev hela tiden vänligt bemött och kände mig som en helt klart nöjd kund.
    Mvh Anders
    2021-05-06
    Dyrt och var borta för att köpa grejjer som man borde haft med sig.
    2021-05-04
    Fick problem med vattnet, JourEliten kom hit ett par timmar efter vi ringde på en lördag och löste problemet. Andra problem uppstod efter två dagar och JourEliten var hjälpsamma i att lösa den situationen också med hjälp av en elektriker. Tack så mycket!
    2021-04-29
    Det kom en okunnig person för att åtgärda problem med värmepanna. Lyckades inte åtgärda problemet och sedan förstöra några radiatorer
    Tack för din feedback! Vi tar till oss utav den och använder den för att förbättras!! Jour Eliten Sverige AB
  • Eleni S
    2021-04-24
    Köpte blandare och installation. Fick en summa i förväg men slutpriset blev dubbelt så dyrt! Fick då veta att det var "exklusive material "något som de hade skrivit i smset. Men muntligt sa ingen att slutsumman skulle bli dubbelt så stor. Inte nöjd alls, fick en mindre chock när räkningen kom.
    2021-04-24
    Snabb och bra service. Proffsigt bemötande, men alldeles för högt pris.
  • Jimmie K
    2021-04-22
    allt gick snabbt och smidigt när vi hade vattenläcka mitt i natten
    2021-04-22
    Montera tak dusch. Kom i tid och enligt överenskommet. Kompetenta personer som visste vad som skulle göras.
    Vi är glada att du är nöjd med vårt jobb!! Jour Eliten Sverige AB
    2021-04-19
    Jag bytte toa, kommod och badrumsskåp och kan varmt rekommenderar Joureliten! Väldigt trevliga och professionella rörmokare
    2021-04-14
    Snabb respons vid ett akut läge. Varmvattenberedare sprang läck och detta åtgärdades så att en ny kunde installeras ngra dgr senare.

Via ett ev kommande behov stort eller litet är de mitt första val.
    2021-04-09
    Vi fick beställa akut tryckspolning och filmning av avloppsrör i källaren. Jätte snabb insats på en söndag kväll. Trevligt bemötande ! Gedigen undersökning av rören. Känns tryggt och säkert!
    2021-04-04
    Jag är mycket nöjd. Fick omedelbart svar trots att jag skrev på en söndag. Fick snabbt hjälp med att installera ett nytt handfat och underskåp efter att det tidigare blivit förstört efter en läckande packning. Vad jag kan bedöma blev jobbet utfört noga och professionellt.
    Anders
    2021-04-02
    Myckey proffsigt. Dom åkte ovh köpte grejer som var trasigt och bytte dessa. Hela takduschen fick bytas ut incl. Handduschen. Läkande toalettstol gixades också.
    Jag är mycket nöjd med jobbet och dom kom i tid ebligt överendkommelse.
    2021-03-30
    Mycket proffsigt! Vi rekomenderar!
    2021-03-26
    Snabba och trevliga. Tack för hjälpen!
    2021-03-26
    Hjälp med spolning i rör i samband med stopp. Bemötandet var bra och personen som kom och hjälpte till var mycket kompetent. Min enda synpunkt är att priset var väldigt högt med tanke på att personen som kom stannade max 15 min. För det fick jag betala nästan 5.000 kr....
    2021-03-23
    Snabbt och professionellt skött.
    2021-03-21
    Sammanfattning: Det hela kostade mer än vi trodde, jobbet blev dåligt utfört och kommunikationen har varit skrämmande dåligt.

Bakgrund: Vi behövde installera tvättmaskin och torktumlare i vårt badrum. Jour Eliten var snabba på svara och sa att dem kunde komma dagen efter beställningen. Därför valde vi gå vidare med dem. Dagen efter visade sig att de inte kunde såsom utlovat utan behövde skjuta upp det. Vi har tagit bilder och beskrivit allt vad som skulle behöva göras.

När dem kom in visade sig att bänkskivan behövde sågas in och de kunde personerna som kom in inte göra själva. Antagligen rimligt dock hade jag som konsument förväntat mig att eftersom dem kunde se bilder att de kunde ha flaggat detta eller efterfrågat det i förväg. Personen som kom in erbjöd att ta med sig skivan, låta det fixas och återkomma nästa arbetsdag (måndag). Under måndag, när vi stannade hemma från jobbet dök hantverkarna inte upp och vi behövde jaga för att kl 14 på em få höra att det inte var färdigt och dem kommer nästa dag. Då började irritationsnivån stiga då kommunikationen varit så bristfälligt. Att kommunicera med Jour Eliten då var inget att rekommendera, att be om ursäkt, erkänna att kommunikationen inte var ok var inte alls aktuellt utan dem hotade med att dem inte kommer utföra jobbet alls och var allmänt otrevliga.

Dagen efter blev arbetet utfört till slut och det är där anledningen till det usla betyget. Maskinerna ställdes så att dörren till duschen inte gick att stänga - dörren från maskinerna gick in i duschdörrarna (ganska lite att begära från hantverkarna att faktiskt testa att en sådan basal grej fungerar och kontrollera att det dem faktiskt anlitades för var utfört OK). Vattenanslutningen som gjordes under handfatet var utfört på ett sätt att tvättskåpet under handfatet inte gick att sätta in (också ganska lite att begära att hantverkarna faktiskt testar att det dem utfört blev någorlunda funktionellt). Plus att det har visat sig att vattenkopplingen blev felaktigt utfört. Dessutom blev elkopplingen utfört på ett sätt att den plast eldosan spräckte. Lösningen blev att använda silikon överallt (istället att faktiskt byta till en eldosa som var anpassad för detta). Det hela slutade med att vi behövde anlita en annan VVS firma som kunde koppla om vattenanslutningen och justera sladdarna för att vi faktiskt skulle kunna använda badrummet.

Det bör nog nämnas i sammanhanget att Jour Eliten som bolag är inte registrerat hos Elsäkerhetsverket (vilket man kan få sken av när man läser på Jour Elitens hemsidan). Det kan såklart vara så att deras elektriker är registrerade som individer dock blir det omöjligt att kontrollera för oss som konsumenter då det aldrig specificerats på en faktura eller liknande vem som faktiskt utförde jobbet (och definitivt omöjligt att kolla det i förväg). Kanske inget konstigt i sig men kan vara bra att veta för eventuella framtida beställare.

En ytterligare chock kom när vi kom in i badrummet och såg att alla borrhåll i ett vit kaklat badrum täcktes med röd silikon massa. Kanske för mycket att begära men vi som konsumenter blev ändå vädligt missnöjda oavsett om det var ett rimligt antagande att hantverkarna bryr sig om det slutliga resultatet.

Sammanfattningsvis kostade det hela mer än vi trodde, jobbet blev dåligt utfört så att vi behövde anlita en ny firma och göra om, kommunikationen har varit skrämmande dåligt. Vi rekommenderar inte Jour Eliten Sverige AB.
    Hej Karel! Vad tråkigt och vi beklagar att du fått denna känsla i samband med vårt arbete. Rörmokaren som du anlitade har varken utrustning eller utför snickerijobb. Det framkom inte i beställningen att du behövde hjälp med att såga platsmatad bänkskiva till ditt kök. Vi fick därför ta med din bänkskiva till en snickare som skulle såga till den till önskat mått. hela arbetet fick därför skjutas upp i väntan på att bänkskivan skulle bli klar. Vi tar till oss din kritik och kan absolut bli bättre på att kommunicera till nästa gång. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Personalen Joureliten Jour Eliten Sverige AB
    2021-03-20
    Snabb service och bra jobb. Betyget dras dock ner av kostnaden som jag tycker var alldeles för hög. Det framgick inte i telefonsamtalet med företaget att kostnaden avsåg exklusive moms. Som privatperson förväntar jag mig att moms inkluderas vid ett muntligt prisförslag.
    2021-03-16
    Akut reparation av läckande koppling i källaren.
    Snabbt och bra, kanske lite dyrt !
    2021-03-16
    Dom var snabba och trevliga. Men 5000 kr (efter rot) för 1 h jobb?? Helt galet, men vad har man för val när det är stopp i rören.
    2021-03-10
    Supersnabb i både kontakt och åtgärd. Proffsiga å trevliga.
    2021-03-05
    Akut spolning av avlopp pga stopp på en lördag. Fungerade smidigt och personen som kom var trevlig.
    2021-02-24
    Byte av duschblandare pga trasig befintlig blandare. Snabbt och effektiv, mycket nöjd med jobbet.

Det fanns en post angående bilanvändande på fakturan som inte var specificerad innan. Det var enda minuset
    2021-02-23
    Behövde akut VVS-hjälp. Snabbt på plats och kunnig hjälp. Återkoppling från kontoret om hur det gått. Mycket trevliga.
    2021-02-21
    Trevlig personal
    Bra jobbat, snabbt och ordentligt.
  • Ulla S
    2021-02-19
    Vår Nibepanna stannade onsdagkväll...det var minus 17 ut och vi blev desperata. Det blev snabbt kallt i hela huset och vi insåg att vi hade stora problem. Jag ringde Jour Eliten och kom direkt fram till Kai, som agerade blixtsnabbt och fixade en kunnig rörmokare Ahmad, som kom inom ett par timmar. Han konstaterade vad felet var, startade pannan så att den kunde fungera delvis, dvs värma vattnet i elementen men inte ge varmvatten i kranen. Lovade att beställa de två enheter som var trasiga, direkt dagen därpå. Redan på fredagförmiddag (!)kom Ahmad tillbaka och lagade pannan. Tror aldrig vi varit med om ett snabbare agerande från yrkesmän, någonsin, och vi har bott här i 35 år...Många tack skickade vi till Jour Eliten!
    asdfsfasfdafdsfsdadsfdfdsfdsafdsafsadf
  • Christina D
    2021-02-19
    Snabb respons, trevligt bemötande och effektivt utfört arbete. Supernöjd att de kunde ställa upp med så kort varsel när våra vattenrör i gäststugan frös. Kan varmt rekomnendera dessa.
    2021-02-19
    snabb o trevlig service men dålig kykt från avlopp i badrum kvarstår
    2021-02-10
    Jag behövde akuthjälp för frusna ledningar. Fick information att det kommer ta ungefär 2 timmar att tina upp proppen. Rörmokaren lyckades inte och jag har fått betala 4700 kr för ingenting. Dessutom hade de med sig bara värmefläktar som vi har redan provat innan. Oproffsigt.
    2021-02-10
    Jag hade väldigt kallt inne. Joureliten kom snabbt. Först med en elektriker som kollade värmepannan sen en rörmockaredom tittade på värmepumpen. De tillkallade även en kille från CTC. De åtgärdade pannan och rekommenderade mig att kontakta installatören av värmepumpen. Jag blev vänligt bemött och nu har jag varmt i huset.
    2021-01-26
    Beställde ett jobb på en lördag med att installera en blandare samt ha 2 stycken ballofix. det började med att rörmokaren verkade inte fått rätt info från sin chef, dem hade inte med sig någon ballofix ( som jag beskrev i mejlet) så han var tvungen att åka som vanligt.
    jag berättade då att endast 3 minuter här i från finns allt. rörmokaren var borta i över en timme, ringde då för att kolla vart han var, svaret blev bara jag kommer om en kvart, frågade då vart han varit? svaret blev att han åkt till älvsjö, vilket är helt på andra sidan av stan där jag bor.

efter ringer hans chef och dividerar om att jag försökt ändra tider, och att han fick avbryta att komma till mig för att jag inte kunde. jag hade skrivit i mejlet att kl 15 ska dem komma men dem ringer vid 13 och säger att dem är påväg.

sen blev räkningen nästan 3000 kr dyrare än vad dem sa i mejlet riktig bluff och jag rekommenderar inte att boka dessa

ps: dock gjorde rörmokaren som var här ett strålande jobb - men borde inte jobba för dessa
    2021-01-26
    Såga av och plugga igen ett oanvänt avloppsrör som råttor hittat in i. Kom snabbt och gjorde jobbet effektivt. Mycket trevliga och artiga killar. Dock dyrt, 6000 kr för max två timmars jobb.
    2021-01-26
    Fungerade mycket bra. Trevlig och hjälpsam rörmokare. Mycket hjälpsam och service minded.