Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 101 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2019-12-05

Anders K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt hantering och hjälp när diskmaskinen sprang läck.
    Trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-12-04

Jesper A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra och blixtsnabbt, trevlig dude också. Läs mer
  • 2019-11-27

Fisksätra F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade stopp på tre toaletter i rad så ringde dem. De kom hit och spolade detta så de fungerade igen.
    Mkt trevliga både i telefon och på plats!
    Dem fixade så allt fungerade mer snabbt!

Skulle absolut rekommendera dem! Dyrt, men så är det ju när det är jour! Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Fisksätra F
    Tack så mycket för er positiva rekommendation!
  • 2019-11-21

Snejanka L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag är mycket nöjd av snabba och korrekta servicen. Resultatet talar för sig själv. Jag hoppas att inte behöva er tjänst på länge men i så fall kommer jag att kontakta er igen. Tack! Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Snejanka L
    Tack så mycket för din rekommendation! Vi ser fram emot att höra från dig nästa gång du behöver hjälp.

Leif O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning av avlopp i köket, snabbt mottaget och hanterat. Det var ren och snyggt efter "operationen". Trevlig personal också. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Leif O
    Tack för din fina rekommendation Leif!

Per-Olof O skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tappade bort min anmälan några dagar fast när de väl kom så blev arbetet snabbt och effektivt utfört! Mycket nöjd’nn Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Per-Olof O
    Tack så mycket för din rekommendation!

Emma R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hjälp mot stopp i toaletten, jour en söndag kväll
    I samtal och face to face har jag blivit bemött bra. Däremot drog allt ut på tiden utan att jag blev informerad vilket skapade oro. Inte bra.
    Mina förväntningar var att jourteknikern skulle komma inom 1h, utöver det sattes förväntingarna av de jag pratade med. Alltså: jourtelefonmottagaren sa att jag skulle bli uppringd efter sms:et blivit svarat på. Det hände ej.

Upplevelsen:
    Samtal med jouren. Kl. 16:12

Blev informerad om priset, och att vi skulle få ett sms vi skulle svara på, och att sedan skulle vi få ett samtal. Vi fick sms:et kl. 16:40

På sms:et står det att vi inte kan avbeställa utan att krävas på halva beloppet. Vi tänker ”Ok… det här ska ju gå fort, vi kör.”

Skickar svar per sms kl. 16.41.

Inget samtal…

16.56 sms:ar vi igen: Att ingen ringt än, och frågar om någon är på g.

Inget svar…

Inget samtal…

Kl. 17:12 ringer vi tillbaka till jouren. Samma man svarar. Han ursäktar och ska genast be arbetande jourperson att ringa oss.

Kl. 17:14 ringer Jesper oss. Han säger att han har fått uppdraget och är på väg, men har ett annat stopp på väg. Han ringer när han är nära. Jesper säger inget om estimerad tid han kommer.

Vi börjar känna att vi kanske borde ringa någon annan. Men enligt sms:et blir vi då fakturerade halva kostnaden. Vi är låsta och måste vänta.

Inget samtal…

Kl. 18:48 ringer vi åter till Jouren. Han är förvånad att vi inte fått estimerad tid och ber oss kontakta Jesper direkt.

Kl. 18:51 ringer vi Jesper. Han förklarar att han är 20 min ut, att mellan-stoppet tog mer tid än beräknat.

Kl. 19:08 ringer samt anländer Jesper och löser problemet effektivt. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Emma R
    Hej,

Tack för din rekommendation, vi har som mål att vara på plats inom 1h. Men det är inte alltid det är möjligt eftersom det kan dyka upp många jobb efter varandra. Eller för att det är långt mellan ett jobb och ett annat. Vi är glada att ert problem kunden lösas men är ledsna att vi inte helt levde upp till era förväntningar.
  • 2019-11-19

Jakob L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De utförde diverse enklare elinstallationer och förberedde för tvättmaskin i våtutrymme.

Blev bra bemött men var tvungen att stöta på för att få svar från en elektriker efter att jag skickat in min förfrågan enligt instruktioner från företaget.

Snyggt utfört jobb. Noggrann och trevlig elektriker. Tycker dock att kostnaden för materialet är orimligt hög! Det kostar betydligt mer än jobbet vilket jag inte förstod efter samtal med elektrikern innan jobbet utfördes. Det är ju mest plastlister, plastdosor, kablage m.m. Borde inte kosta så mycket. Har dessutom fått en dimmer installerad som ska klara led vilket den inte verkar göra visar det sig efter att jag testat. Betalde extra för den så hoppas att det åtgärdas.

Tycker dessutom att om man tar betalt för servicebil så borde den innehålla material inför jobbet. Speciellt eftersom elektrikern tittade på jobbet innan det utfördes men ändå lämnar man jobbet för att åka och handla material när timtiden väl tickar. Läs mer
    2019-12-02 Emmie J svarar Jakob L
    Hej Jakob! Tack för din rekommendation. Vi fakturerar enligt listpris hos den grossisten vi handlar hos, om du har klagomål kring materialpriset så är det dessvärre grossisterna du får vända dig till.
  • Lina Viktoria E

2019-11-13

Lina Viktoria E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Kökskranen gick ej att stänga. Ringde och fick besök inom några timmar. Utmärkt arbete och fixat inom en timme med byte av själva toppen/innandömet av en termostat-kram. Inte billigt men absolut välgjort och snabbt som utlovat. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Lina Viktoria E
  • 2019-11-13

Sandra E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba och enkla att ha att göra med. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Sandra E
    Tack för en positiv rekommendation!
  • 2019-11-12

Conny M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    * behövde hjälp akut då min lokal blev svart, dom kom snabbt och jobbet tog 5min (bytte en propp) och prislappen blev 4000. förstår att jour e dyrt men rätt överdrivet pris tyvärr Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Conny M
    Tack för din rekommendation, ja i ditt fall var det verkligen akut. Tyvärr så är jour inte så billigt men vi gör vårt bästa för att vara billigare än våra konkurrenter.
  • Hadija I

2019-11-06

Hadija I skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Väldig glad och tacksam för att ni finns när det behövs som akut,effektivitet och professionalism på hög nivå. Rekomenderas vsrmt👍 Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Hadija I
    Tack för din fina rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-11-04

Jenny W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Köpte tjänst från elektriker och rörmokare för installation av tvättmaskin i kök. Bra hantverkare och smidig process. Dock är de ej snabba på att höra av sig för att boka in tid - det krävs att man själv ligger på. Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Jenny W
    Tack för din rekommendation Jenny!
  • 2019-10-31

Emre A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service trevlig personal Läs mer
    2019-11-18 Emmie J svarar Emre A
    Tack för det höga betyget Emre!
  • Jakob T

2019-10-13

Jakob T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De kom snabbt och fixade felet. Sen kostade det ju en rejäl slant men vad ska man göra... Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Jakob T
    Tack så mycket för din rekommendation!
  • 2019-10-12

Jessica H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba, effektiva och hade bättre pris än andra Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Jessica H
    Tack för rekommendationen Jessica!
  • 2019-10-11

Lotta C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabba effektiva lösningsorienterade Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Lotta C
    Tack så mycket för din rekommendation Lotta!
  • 2019-10-11

Khatereh L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det var bra men jag undrar kan man betala delbetalning.? Därför att det var kostade mycket Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Khatereh L
    Hej, du kan kontakta oss på support@joureliten.se så kan vi hjälpa dig
  • 2019-10-10

Mattias G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bytte en elpatron till varmvattenberedaren, fick snabbt hjälp och tips från vvs teknikern. Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Mattias G
    Tack för det höga betyget Mattias!
  • 2019-10-08

Oskar A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt svar, trevligt bemötande, bra service, professionellt genomförande. Rekommenderas! Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Oskar A
    Tack för din positiva rekommendation Oskar!
  • 2019-10-08

Tomas K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jätte bra! Snabbt och trevligt bemötande.nöjda. Läs mer
    2019-10-14 Emmie J svarar Tomas K
    Tack Tomas för din rekommendation!
  • Sofia H

• 2019-09-28

Simon L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fräste in elkablar. Funkade friktionsfritt. Prisvärt också. Läs mer
    2019-10-03 Emmie J svarar Simon L
    Tack för din rekommendation Simon!
  • 2019-09-28

Christina Å skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Taklampan som installerades plus en dimmer står o blinkar ibland. ? Så undrar jag om elektrikern av misstag fick med en knopp/skruv då han hjälpte till med att ta ner en plafond. Har skickat sms om detta men inte fått svar. ?? Läs mer
    2019-09-28 Emmie J svarar Christina Å
    Hej christina! Kontakta vår support så hjälper vi dig. support@joureliten.se
  • 2019-09-26

Anette E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Mycket bra bemötande när jag kontaktade Jour Eliten Sverige AB! Kände att jag direkt fick hjälp och en elektriker kom hit så fort han kunde.
    Sen var ju elektrikern mycket trevlig och lätt att kommunicera med en plus!
    :) Läs mer
    2019-10-03 Emmie J svarar Anette E
    Tack så mycket för din rekommendation Anette!
  • 2019-09-16

Emilia B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick snabb och bra hjälp! Fick en jourtid och hade dem på plats 1,5 h efter mitt samtal! Läs mer
    2019-09-17 Emmie J svarar Emilia B
    Stort tack för din rekommendation och det höga betyget Emilia!
  • 2019-09-15

Arne H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Uppriktigt: värdelöst företag. Har nyss ägnat en halvtimme åt att beskriva jourinsatsen, men när jag vill vidarebefordra mina upplevelser via Facebook går sidan ner, och jag får börja om. Kan tyvärr inte rekommendera Jour-Eliten till någon annan, och tänker lägga ut den synpunkten på Facebook på annat sätt än via företagets egna FB-sajt - som ju inte funkar.
    Betalader 6700 kr före RUT för ett besök som varade 23 minuter.
    Två dagar senare återkom felet.
    Har efter det anlitat en seriös elfirma för en riktig felsökning.
    Bästa hälsningar,
    Arne Höök.
    Björkhagen Läs mer
    2019-09-17 Emmie J svarar Arne H
    Hej Arne! Tråkigt att höra att du är missnöjd. Det går nog inte att skriva på vår Facebook sida utan den är endast till för inlägg som företaget gör. Du får gärna mejla dina synpunkter till oss dock.

Tyvärr är inte kväll/helg jour det billigaste alternativet. Om felet återkom kunde du kontakta oss igen så hade vi hjälpt dig.
  • 2019-09-12

Staffan J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ni skickade fel typ av reperantaör som inte klarade av att fixa uppdraget Läs mer
    2019-09-12 Emmie J svarar Staffan J
    Hej Staffan! Vi känner inte till detta? Du får gärna kontakta oss så kan vi kolla på det.
  • 2019-09-11

Pernilla B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Smidigt beställa hjälp med el via tjänsten och jag fick bra hjälp av kompetent och trevlig elektriker. Kan absolut rekommenderas! Läs mer
    2019-09-17 Emmie J svarar Pernilla B
    Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation Pernilla!
  • 2019-09-09

Axel M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra, professional service. Snabb med Läs mer
    2019-09-09 Emmie J svarar Axel M
    Tack Axel för rekommendationen!
  • Robin K

2019-09-05

Robin K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fantastiskt bra bemötande, snabb återkoppling och en riktigt duktig och trevlig rörmokare. Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Robin K
    Tack för din fina rekommendation Robin!

Anders L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och proffsig hjälp när avloppet la av mitt i natten Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Anders L
    Inte kul när olyckan är framme mitt i natten! Men vi är glada att vi kunden hjälpa dig, tack för det höga betyget Anders.

Axel B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Inkoppling spis. Proffsigt !!!! Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Axel B
    Tack för det höga betyget Axel!

Christian F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och kompetenta medarbetare Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Christian F
    Tack Christian för din rekommendation, vi uppskattar att du tog dig tid att skriva.
  • 2019-08-28

Nils-Erik H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ordning och reda.
    Seriös, ville verkligen göra
    ett fint jobb. Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Nils-Erik H
    Tack för din rekommendation Nils-Erik!
  • Einar H

2019-08-27

Einar H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Behövde snabbt diverse vvs arbeten efter en husbesiktning och inför försäljning. Joureliten svarade samma dag, skickade personal den dagen vi bestämt. Blev först orolig när jag såg ynglingen som dök upp men han stannade till kl 19 på frdagen tills jobbet var fixat.
    Kan varmt rekommendera Joureliten ! Läs mer
    2019-09-05 Emmie J svarar Einar H
    Tack så mycket för din rekommendation Einar! Och tack för det höga betyget
  • Mikael K

2019-08-24

Mikael K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och trevligt bemötande. Kunnig elektriker som felsökte effektivt, uteslöt snabbt kretsar/proppar och inom 35 minuter var felet åtgärdat. Lördag natt 23:00 kom han, 23:45 åkte han. Läs mer
    2019-08-26 Emmie J svarar Mikael K
    Tack för din rekommendation Mikael!
  • 2019-08-22

Lars L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trasig varmvattenberedare. Ett proffsigt bemötande och de personer som jag var i kontakt med motsvarade mina förväntningar. Läs mer
    2019-08-26 Emmie J svarar Lars L
    Tack för din rekommendation Lars!
  • 2019-08-14

Sara Elisabeth Charlotte R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och smidig service och professionellt utförande! Läs mer
    2019-08-19 Emmie J svarar Sara Elisabeth Charlotte R
    Tack för rekommendationen Sara!
  • 2019-08-11

Snjolaug A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick hem en elektriker, mycket noggrann och trevlig kille.
    Mycket bra bemötande av företaget och snabb service. Läs mer
    2019-08-12 Emmie J svarar Snjolaug A
  • 2019-08-06

Eva F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och bra service mitt i natten när elen försvann Läs mer
    2019-08-09 Emmie J svarar Eva F
    Tack för din rekommendation Eva!
  • 2019-08-05

Kim S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Köpte en installation av tvättmaskin och ville få den installerad men resultatet blev bättre än vad jag trodde det skulle bli riktigt proffsigt Läs mer
    2019-08-09 Emmie J svarar Kim S
    Tack för din rekommendation Kim! Kul att höra att resultat blev bättre än förväntat :)
  • 2019-08-02

Swemål B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra service. Superbra bemötande. Jytte nöjd Läs mer
    2019-08-05 Emmie J svarar Swemål B
    Tack så mycket för din rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-07-21

Rickard A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Akut stopp i avlopp, villa.
    Trevligt och enkelt! Inte problemet men hanteringen i telefon och av ärendet. Mycket bra, rekommenderas. Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Rickard A
    Tack för din rekommendation Rickard!
  • 2019-07-20

Birgit H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt svar vid första kontakten. Vänligt bemötande och mycket trevlig elektriker sim utförde arbetet Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Birgit H
    Tack för din rekommendation :)
  • Sonja A

2019-07-18

Sonja A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Problemet var att det inte skulle finnas någon el i uttaget bakom spisen då den skulle installeras. Det visade sig när Jour Eliten kom att den visst fanns el. Förmodligen två helt ovana killar från firman som Elgiganten anlitar för transport av spis och installa-
    tion. (Sommarjobb kanske)
    När samma firma kom men två andra killar hade dom inga problem att installera.
    Behövde inte vänta mer än en dag tills att Jour Eliten kom. Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Sonja A
    Tack för det höga betyget Sonja!
  • 2019-07-18

Reband R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag beställde elektriker för att byta häll. Jätte nöjd med arbetet, snabb och väl arbetat. Fakturering skötes som lovat. Kommer att använda jour Eliten igen. Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Reband R
    Tack så mycket för din fina rekommendation och det höga betyget Reband! Vi ser fram emot att höra från dig igen.
  • 2019-07-18

Nanny M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag anlitade Jour Eliten för att byta ut termostat till golvvärme. Den första kilen som kom för att utföra jobbet tyckte jag att han inte hade så mycket kunskap om golvvörmare. Han lyckades inte få igång värmen. Jag ringde dagen efter till kontoret och talade om hur det låg till, chefen ringde upp mig efter några minuter och lovade komma och titta på den. Chefen kom och det tog inte 5 minuter för honom att få igång värmen. Mycket bra bemötande av chefen och kundtjänst. Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Nanny M
    Tack för din rekommendation Nanny. Vi är glada att det löste sig till sist :)
  • 2019-07-12

Viktor G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Behövde akut hjälp med att ta bort en eldosa under ett fönster som skulle bytas mot en dörr. Fönstermontören ringde oss och vi fick då tag i en elektriker på 3 h. Väldigt nöjda, dock dyrt! Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Viktor G
    Tack Viktor för din rekommendation! Härligt att höra att du är nöjd med arbetet, ja tyvärr är jour tjänster inte de billigaste.
  • 2019-07-12

Viggo B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Reparation av platta bakom proppskåp
    Vi är nöjda men vi var bortresta och fick ingen återkoppling om vad felet var och behövde ringa upp Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Viggo B
    Tack för din rekommendation Viggo!

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna