Alla kategorier Elektriker Stockholms län Solna Jour Eliten Sverige AB

Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 63 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2019-08-14

Sara R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och smidig service och professionellt utförande! Läs mer
    2019-08-19 Emmie J svarar Sara R
    Tack för rekommendationen Sara!
  • 2019-08-11

Snjolaug A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick hem en elektriker, mycket noggrann och trevlig kille.
    Mycket bra bemötande av företaget och snabb service. Läs mer
    2019-08-12 Emmie J svarar Snjolaug A
    Tack för din rekommendation och det höga betyget!
  • 2019-08-06

Eva F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och bra service mitt i natten när elen försvann Läs mer
    2019-08-09 Emmie J svarar Eva F
    Tack för din rekommendation Eva!
  • 2019-08-05

Kim S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Köpte en installation av tvättmaskin och ville få den installerad men resultatet blev bättre än vad jag trodde det skulle bli riktigt proffsigt Läs mer
    2019-08-09 Emmie J svarar Kim S
    Tack för din rekommendation Kim! Kul att höra att resultat blev bättre än förväntat :)
  • 2019-08-02

Swemål B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra service. Superbra bemötande. Jytte nöjd Läs mer
    2019-08-05 Emmie J svarar Swemål B
    Tack så mycket för din rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-07-21

Rickard A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Akut stopp i avlopp, villa.
    Trevligt och enkelt! Inte problemet men hanteringen i telefon och av ärendet. Mycket bra, rekommenderas. Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Rickard A
    Tack för din rekommendation Rickard!
  • 2019-07-20

Birgit H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt svar vid första kontakten. Vänligt bemötande och mycket trevlig elektriker sim utförde arbetet Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Birgit H
    Tack för din rekommendation :)
  • Sonja A

2019-07-18

Sonja A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Problemet var att det inte skulle finnas någon el i uttaget bakom spisen då den skulle installeras. Det visade sig när Jour Eliten kom att den visst fanns el. Förmodligen två helt ovana killar från firman som Elgiganten anlitar för transport av spis och installa-
    tion. (Sommarjobb kanske)
    När samma firma kom men två andra killar hade dom inga problem att installera.
    Behövde inte vänta mer än en dag tills att Jour Eliten kom. Läs mer
    2019-07-22 Emmie J svarar Sonja A
    Tack för det höga betyget Sonja!
  • 2019-07-18

Reband R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag beställde elektriker för att byta häll. Jätte nöjd med arbetet, snabb och väl arbetat. Fakturering skötes som lovat. Kommer att använda jour Eliten igen. Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Reband R
    Tack så mycket för din fina rekommendation och det höga betyget Reband! Vi ser fram emot att höra från dig igen.
  • 2019-07-18

Nanny M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag anlitade Jour Eliten för att byta ut termostat till golvvärme. Den första kilen som kom för att utföra jobbet tyckte jag att han inte hade så mycket kunskap om golvvörmare. Han lyckades inte få igång värmen. Jag ringde dagen efter till kontoret och talade om hur det låg till, chefen ringde upp mig efter några minuter och lovade komma och titta på den. Chefen kom och det tog inte 5 minuter för honom att få igång värmen. Mycket bra bemötande av chefen och kundtjänst. Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Nanny M
    Tack för din rekommendation Nanny. Vi är glada att det löste sig till sist :)
  • 2019-07-12

Viktor G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Behövde akut hjälp med att ta bort en eldosa under ett fönster som skulle bytas mot en dörr. Fönstermontören ringde oss och vi fick då tag i en elektriker på 3 h. Väldigt nöjda, dock dyrt! Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Viktor G
    Tack Viktor för din rekommendation! Härligt att höra att du är nöjd med arbetet, ja tyvärr är jour tjänster inte de billigaste.
  • 2019-07-12

Viggo B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Reparation av platta bakom proppskåp
    Vi är nöjda men vi var bortresta och fick ingen återkoppling om vad felet var och behövde ringa upp Läs mer
    2019-07-18 Emmie J svarar Viggo B
    Tack för din rekommendation Viggo!
  • 2019-07-10

Julia W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Proffsigt gjort och mycket trevlig rörmokare som var snabb och effektiv Läs mer
    2019-07-11 Emmie J svarar Julia W
    Tack Julia för din fina rekommendation och för det höga betyget!
  • 2019-07-09

DAISY Z skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag hade beställt elektrikerarbete från Jour Eliten, och det var det värsta val jag har gjort i mitt liv!
    Nu handlar det inte om själva fakturan/arbete längre, utan "rätt måste vara rätt". Vi tänker gå vidare till tingsrätt på allvarligt.

1. De först lurade oss med ett lägre pris offert, men skickade en chock faktura på 4ggr mer på pris! När vi kollade efter som ingåg vi att allt som står där var i princip bauhaus pris x 4ggr.

2. De är mycket ostrukturerad på allting. Vi hade bett om skriftig offert från början och sagt till dem att de måste informera oss när de ska göra något som inte ingår i offert. De sa JA hela tiden på plats men gjode helt annat bakom ryggen.

3. När det gäller tid/plan så är de hemskt dålig också. Vårt projekt är mer än 3 månader försenat och under tiden var de också försenat/eller inte dök upp alls för nästan varje besök, utan att informera oss i god tid. Vi var tvungen att jakta på dem för allt.

4. De har inte gjort alla arbete som vi har pratade om. De anser nu att det var inte vad som de har räknat från början och det saknas skriftlig papper. Men, det var precis DE som har inte gett oss skriftlig papper även vi har jagat på dem, varje gång när de var här och jag har. Det är ett fälle som de sätt oss in.

5. Jour Eliten hotade oss om vi inte betala inom veckan så ska de inte göra det slutkoppling för EON, vilket var redan över 3 månader försenat och vi kunde inte vänta mer. Så vi var tvungen att betala på det och hoppades att det inte blev något mer fel efteråt. Men när det visade att de har missat en del arbete så använder de det som ett vapen istället till oss, att vi har redan betalt för det som är gjort bara.

6. Jour Eliten skyller allt på elektriker och kunder, och anser att det måste vara samma elektriker som göra klart arbetet, även vi var inte njöd och ville byta. De tar ingen ansvar alls på det. Det tog över 100 timmar för oss att kommunicera med dem, på mejl och telefon, men de hjälpte inte. Läs mer
    2019-07-09 Emmie J svarar DAISY Z
    Hej,

Väldigt tråkigt att du är såhär missnöjd. Vi anser dock inte att det du säger stämmer helt. Vi har aldrig gett dig en offert utan arbetet har skett löpande. Det kan mycket väl vara så att du bett elektrikern om offert men detta har inte framförts till kontoret som skriver offerterna. Offerten får man även vanligtvis innan arbetet börjar och inte mitt i ett arbete.

När jobbet väl var klart (förutom EONs del) så skickade vi en faktura till dig med allt material specificerat. Du tyckte att materialet var för dyrt, men vi går efter bruttoprislistan hos de grossister vi handlar hos. Det är helt normalt att man gör det. Vi måste handla hos godkända grossister för att kunna lämna garanti på materialet. Men eftersom du inte var nöjd så skickade vi en generöst rabatterad faktura till dig ändå. Sedan slutförde vi det sista med EON. Tyvärr så dröjde EON därför tog det lite tid.

Vi har inte motsatt oss att göra de tilläggsbeställningar som du har gjort men eftersom du inte vill betala för dom så kan vi inte utföra dom. Vi har inte fakturerat dig för något mer arbete än det som vi har utfört.
    2019-07-09 DAISY Z svarar Emmie J
    Hej,

Jag har bara fått ett kort offert på sms och har frågat er elektrier flera ggr om skrifligt offert på allting, men jag fick aldrig (fast han lovade). Nu säger ni at arbetet har skett bara löpande, vilket är inte sant. Vi har bara sagt muntligt att extra abetet kan ske löpande men måste bli gödkäns av oss i förtid. Er elektriker sade ja till det varje gång men ni informerat oss ingenting innan vi fick det slutfakturan i chock. Dessutom är extra arbetet ni har gjort tog inte mer än 10 timmar och ingår väldigt lite material, hur kan det ökar pris i 4ggr?

Ja ni gjorde rabatt till det sistafaktura som vi var tvung att betala mer det är ändå nästan 3ggr från offert pris. Ni som inte har gjort papperverk ordentligt, ledat till hela misslyckade kommunikationen (eller ni som brukar lurar era kunder på så sätt?) och vi som står på notan!

Arbetet som är kvar var en del av jobbet som vad vi hade pratat muntligt från början. Nu saknar det bevis på det pga. ni inte har gjort offert som vi har jagat på. Ni bara började jobba direkt. Vi hade frågat era elektriken och tyckte det var konstigt att han började utan något skriftigt men han lovade att han skulle skicka på samma dag. Och nu blev det bara vår fel för att ni som har inte gjort papper ordentligt!

Vi skulle ha identificerat det missad jobb och inte betalat för fakturan om ni hade gjort arbetet ordentligt, så skulle vi kunna se att det var inte komplett än. Hur skulle vi veta att en del säkringar är missat om ni inte har skrivit någonstanns på elcentralen som nu? Vi vet inte ens vad är vad och hur mycket Amps man får dra för varje.
  • 2019-07-06

Lukas L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Högtrycksspolning i samband med stopp i toalett.

En herre vid namn Stefan var mycket hjälpsam och förklarade hur det gick till, vad det kostade mm. Jag förklarade mitt ärende och en person med spolbil kontaktade mig senare på kvällen och kom och fick bort stoppet. Det tog dock nästan 3-4 timmar innan någon återkopplade men Tele2 hade problem med sina nät den kvällen så tror snarare det hade med det att göra än Jour Eliten. Stefan återkom senare på kvällen och kollade att jag fått hjälp.

Det enda jag kan säga är att det är ganska dyrt med spolbil, även efter ROT. Men det verkar vara samma pris överallt.

Behövde också hjälp med att fixa toaletten eftersom att den stod och rann men det kunde inte personen som kom ut hjälpa till med, han spolade bara. Kunde varit lite tydligare att det enbart var det du hjälpte till med. Nu blev jag stående med en ofungerande toalett i alla fall. Men det var ju inte deras fel utan möjligen jag som hoppades att de skulle lösa hela mitt problem inte bara det mest akuta.

Överlag tycker jag att det fungerade bra men med lite utrymme för förbättringar. Exvis med att vara tydliga med vad de som kommer ut faktiskt kan hjälpa till med. Läs mer
    2019-07-08 Emmie J svarar Lukas L
    Hej Lukas, tack för din rekommendation! När det gäller avloppsstopp så skickar vi antingen ut en rörmokare eller en spolbil beroende på vad kunden vill ha. Ibland är stoppen så allvarliga att man måste skicka en spolbil för att lösa det.

Vi försöker alltid vara så tydliga som möjligt men tar absolut till oss av kritiken.
  • 2019-06-27

Karin F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ominstallation av en tidigare felaktigt utförd installation av kylskåp/frys.
    Snabb utryckning av montör som kom efter 20 minuter
    Trodde på längre insatstid. blev glatt överraskad.

Bra bemötande Läs mer
    2019-06-27 Emmie J svarar Karin F
    Härligt att höra att du blev glatt överraskad, tack för din rekommendation!
  • 2019-06-26

Walter L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ström kabel till fiber box. Tekniken gjorde ett bra jobb. Snabb och korrekt. Bra. Läs mer
    2019-06-27 Emmie J svarar Walter L
    Tack för din fina rekommendation :)
  • 2019-06-25

Renée K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ny kran utomhus
    Snabb hjälp.
    Bra bemötande
    Snabbt färdigt arbete allt fungerar perfekt efter avklarat jobb Läs mer
    2019-06-27 Emmie J svarar Renée K
    Tack för det höga betyget Renée!
  • Karoline

2019-06-25

Karoline skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ni är grymma. Tusen tack för snabb hjälp och trevligt bemötande. :-)

Jag återkommer snart för vidare arbete. Läs mer
    2019-06-27 Emmie J svarar Karoline
    Tack för din rekommendation! Vi ser fram emot att höra från dig igen :)
  • 2019-06-17

Maria B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hjälp med sönderborrad elledning.
    Snabb och bra service, proffsiga hantverkare som levererade det som utlovas och i tid. Läs mer
    2019-06-18 Emmie J svarar Maria B
    Tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation! Och tack för det höga betyget!
  • Fredrik L

2019-06-16

Fredrik L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Lätta att få kontakt med. Smidigt att boka med.
    Kommer alltid inom samma dag och allt funkar precis som det ska.
    Använt rörmokare Erik 2 gånger väldigt nöjd båda gångerna. Fredrik Läs mer
    2019-06-17 Emmie J svarar Fredrik L
    Tack för din rekommendation Fredik och för det höga betyget!
  • 2019-06-16

Maria W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade akuta elproblem i köket och skulle ha en stort kalas. Jour Eliten var på plats inom en timme och kunde snabbt avhjälpa felet. Elektrikern som kom var trevlig och kompetent. Hela upplevelsen var professionell från första kontakt till avslutat ärende. Vi använder oss gärna av Jour Eliten igen.
    /Maria Läs mer
    2019-06-17 Emmie J svarar Maria W
    Tack för din positiva rekommendation Maria, vi är glada att vi kunden hjälpa er.
  • 2019-06-14

Eva A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Avloppsrensning. Noggrann och kompetent medarbetare. Mycket positiv upplevelse. Prisvärt. Läs mer
    2019-06-17 Emmie J svarar Eva A
    Tack Eva för din rekommendation!
  • Evalis N

2019-06-12

Evalis N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fantastisk service, bemötande, snabbt och helt otroligt bra på alla sätt. Stort tack!! Läs mer
    2019-06-14 Emmie J svarar Evalis N
    Tack för en jättefin rekommendation!
  • 2019-05-29

Jesper S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag har anlitat Jour Eliten Sverige AB vid elinstallation men även vid behov av jourelektirker. Elikrtikerna som kommmer är trevliga, serviceinriktiade och mycket kunniga till ett bra pris. Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Jesper S
    Tack för din rekommendation Jesper, vi ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden!
  • 2019-05-23

Johanna L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi fick akut hjälp med våra rör då dom började läcka under en köksrenovering.
    Sedan fick vi också hjälp med installation av diskmaskin & blandare.
    Vi är riktigt nöjda, vilka proffs.
    Dom levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Kan varmt rekommendera.
    /Johanna Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Johanna L
    Tack för det höga betyget Johanna! Verkligen kul att höra att vi kunde leva upp till era förväntningar.
  • 2019-05-21

Lo L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Kom snabbt, hjälpte mig snabbt, tipsade om vikten av att fota o filma för ev frågor av försäkrings bolaget framöver. Hjäkpsam i bra kille! Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Lo L
    Tack så mycket för din positiva rekommendation!
  • 2019-05-21

Ingrid C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt och proffesionellt med prisuppgift redan per telefon utifrån problembeskrivningen. Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Ingrid C
    Tack Ingrid för din fina rekommendation och det höga betyget!
  • Michael S

2019-02-17

Michael S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Lämnade till mig fastpris på 1955kr för att installera min bänkdiskmaskin. De var tvungna att byta blandaren för att min blandare inte hade någon anslutning för bänkdiskmaskin. Denna blandare vill de på fakturan ha betalt 3325kr för , trots att den kostar 1024kr på Bauhaus. Det enda de gjorde var att byta blandaren och sedan kopplade dem in slangen till blandaren. Avloppsröret hänger fult ner i diskon vilket inte alls var så som jag ville ha det. Detta var ett arbete som tog 3h enligt fakturan och de har på den specat upp en rad olika kostnader (såsom servicebil mm) och fakturan landade på 7190 kr. Detta är enligt mig bedrägeri. Läs mer
    2019-02-26 Emmie J svarar Michael S
    Hej Michael. Priset på blandaren är inga konstigheter, Fm Mattssons rekommenderade pris är till och med dyrare än det priset vi fakturerat dig. Eftersom vi är ett företag så handlar vi vårt material hos godkända vvs grossister och inte hos Bauhaus.

Vi har även sms från dig där du frågar angående rören, vår rörmokare meddelade dig att i detta fall måste rören gå synligt från blandaren och även avloppsslangen synligt ner i diskhon. Varpå du svarade att du ville göra på det sättet som rörmokaren tycker blir bäst.

Detta är absolut inte bedrägeri.
  • Jahanshah J

2019-02-15

Jahanshah J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb återkoppling och åtgärd. Rekommenderar Läs mer
    2019-02-26 Emmie J svarar Jahanshah J
    Tack så mycket för din rekommendation och det höga betyget!
  • Johan L

2019-01-15

Johan L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Toppenservice både till privata och företag. Professionella och kunniga, även vid klurigare ärenden. Läs mer
    2019-01-16 Emmie J svarar Johan L
    Tack Johan för din rekommendation och det höga betyget!
  • 2018-12-14

Christina A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick min handdukshållare i handen som var så dåligt fastsatt i badrummet i den lägenhet jag presis flyttat till. Först får man den nästan över sig och så får jag en stöt. Ringde detta företag El-Jouren o en trevlig kille svarar och en annan trevlig kommer ca 2 timmar senare o fixar med sladdarna så jag vågar vara i badrum med dusch o tvättmaskin. De beställer hem de jag vill ha och håller kontakten med mig så jag vet ca när de får hem de jag beställt. Sen kommer samma kille hit o gör ett både snyggt och brga jobb till och med frågar efter dammsugaren så han kan suga upp de han har borrat i kaklet, Jag är jätte nöjd och kan varmt rekomendera dom. Å får jag andra elproblem så vet jag vart iallafall jag vart jag ska vända mig🌹Sen ska man givetvis ha en bra försäkring, för vem är så korkad att sitta och gnälla när dom kommer dygnet runt och tycka att det är dyrt? Då får man skylla sig själv tycker jag. Varma hälsningar Titti Adolfsson i Saltsjö-Boo🙏 Läs mer
    2018-12-18 Emmie J svarar Christina A
    Tack Christina för din rekommendation! Det uppskattas väldigt mycket
  • 2018-12-13

Karin E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi fick snabbt hjälp av en kunnig och engagerad elektriker som felsökte och löste problemet. Det var en lampa i badrummet som hade installerats fel, och när vi bytte glödlampa så påverkades elen i hela lägenheten, men det var ca ett dygn senare. Vi är så tacksamma för hjälpen, trist när det blir nattsvart hemma helt plötsligt, utan tydlig orsak. Läs mer
    2018-12-13 Emmie J svarar Karin E
    Hej Karin! Tack för att du tog dig tid att skriva en sån positiv rekommendation.
  • 2018-12-08

Patricia K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Helhet bra. Snabb återkoppling, god kvalitet och service. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Patricia K
    Hej Patricia! Tack för rekommendationen!
  • 2018-12-07

Lina C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde in en jourelektriker på en söndag och fick veta att priset för helg var 3500 kr och bokning till senare tillfälle var 2700 kr. Jag frågade specifikt om det bara skiljde 800 kr, vilket bekräftades, varför jag valde att beställa en till samma kväll.
    Väldigt nöjd med servicen som utfördes och den snabba ankomsten. Däremot väldigt missnöjd över att få ett betydligt dyrare pris på fakturan än det som angavs vid första telefonsamtalet. Som jourfirma kanske man inte är beroende av återkommande kunder. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Lina C
    Hej Lina! Kul att höra att du var nöjd med vår service. 3500 är dock inte vårt pris för jour helg. Det kanske har skett ett missförstånd? Du får gärna kontakta oss på support@joureliten.se så kan vi se över det.
    2018-12-11 Lina C svarar Emmie J
    Tack för snabb återkoppling och åtgärd.
  • Susanne L

2018-12-07

Susanne L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Svarade snabbt och kom snabbt. Gjorde en snabb bedömning och fixade "felet" som egentligen inte var ett fel, men hjälp fick jag. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Susanne L
    Hej Susanne, stort tack för din fina rekommendation och för det höga betyget.

Anna P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det enda de gjorde var att slå på huvudsäkringen vilket satt i källaren så Joureliten kunde ändå inte göra något åt felet, det var något fastighetsskötaren behövde göra. Detta är något Joureliten borde ha vetat och förstått efter min beskrivning av läget och därför inte skickat dit en elektriker för 4500 kr. Det första elektrikern frågade mig på plats var vart huvudsäkringen var och bad mig kalla dit fastighetsskötaren sen åkte elektrikern (innan fastighetsskötaren kom dit).
    Fastighetsskötaren kallade det Joureliten gjort för lurendrejeri. Det är fräckt att sälja in en dyr tjänst som de vet om inte behövs. Läs mer
    2019-01-02 Emmie J svarar Anna P
    Hej Anna, detta var något som vi inte fått höra. Vi har kontaktat dig utan svar.

Vår elektriker försökte ringa dig 2 gånger utan att svar innan han åkte dit. Om du hade svarat då skulle han ha frågat dig om du kunde kolla några saker innan han kom ut, för att säkerställa att han inte åker ut i onödan. På plats felsökte han problemet och fick fram att det va en taklampa som du försökte koppla in själv som orsakade en kortsluttning. Och han hjälpte dig att koppla in den på den korrekt sätt så problemet inte skulle uppstå igen. Vi hade inte tillgång till din huvudsäkring och du ringde din fastighetssötare som sa att han inte skulle vara på plats för 2-3 timmar. Våran elektriker förklarade för dig att han var övertygad att när din huvudsäkring var återställt skulle problem var löst. Vilket det var. Vi sparade dig en till två onödiga timmar som vi skulle tagit jour betalt för om han hade väntat på plats.

Natalie N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Riktigt dåligt företag. Vid byte av dimmer fick jag ett stort hål i väggen och smutsiga väggar 2 dagar innan min lägenhet skulle visas för försäljning. Blev tvungen att mitt i all försäljningsstress ställa mig och spackla och måla om ett helt rum. Rabatten var ett skämt och dessutom tog de dubbelt så mycket betalt för materialet än vad det kostar i butik när jag kontrollerat detta. Sämst. Läs mer
    2018-12-06 Emmie J svarar Natalie N
    Hej Natalie,

Vi är väldigt ledsna över att du är så missnöjd, enligt elektrikern så var hålet redan där men syntes inte eftersom dosan du bytte ut var större än dimmern dom satte dit. Vi gav dig ändå rabatt på hela arbetskostnaden som kompensation. Och det är inget konstigt med priset på dimmern, som företag måste vi handla materialet hos godkända grossister och de priserna kan man inte jämföra med butiker som riktar sig mot privatkunder.
    2018-12-06 Natalie N svarar Emmie J
    Det stämmer inte, hålet skapades med hjälp av en smutsig tång som elektrikern använde och jag såg det ju själv hända. Sämst, som sagt. ”Hela arbetskostnaden” var en bråkdel av slutsumman.

Anna B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag behövde hjälp med elen i mitt hus, då det inte fanns tillräcklig kraft att driva runt de apparater som behövde el. Jag ringde, de kom inom två timmar och åtgärdade problemet snabbt och skickligt. Läs mer
    2018-12-06 Emmie J svarar Anna B
    Hej Anna! Tack för din rekommendation och det höga betyget. Tveka inte att kontakta oss igen om du behöver hjälp.
  • 2018-11-11

Niklas E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Lång väntetid!! Innan man får återkoppling innan man får jobbet utfört. Virrig kundtjänst. Elektriker skickades till fel adress. Jag bad om att få offert på utbyte av elkontakter till jordade. Detta komm muntligt av elektrikern. En fantasisumma. Oseriöst företag. De Skickade påminnelse på faktura trots att jag har pratat med en anställd på kundtjänsten att få en ny faktura med ändrat pris. Rörig info! Rekommenderas inte! Läs mer

Kristoffer J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Värmepanna som gick sönder en lördagnatt. Snabbt svar och bra service redan över telefon av rörmokare. På måndagen var ny värmepanna installerad och igång. Bra städat också. Sammanfattningsvis ett bra intryck. Läs mer
    2018-11-07 Emmie J svarar Kristoffer J
    Hej Kristoffer. Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är så nöjd med vår service. Tveka inte att kontakta oss igen om du behöver hjälp!

Kostas P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde kl.22:15 igår kväll om ett allvarligt stopp i husets avloppssystem.
    Kl.23:00 var stoppet löst!
    Jag kan därför starkt rekommendera Jour Eliten!
    Man har väldigt effektiv och modern utrustning som klarar allt, prisvärt och effektivt.

Tack Jour Eliten!

Kostas
    Tyresö Läs mer
    2018-11-07 Emmie J svarar Kostas P
    Hej Kostas! Tack för att du tog dig tid att ge oss en sån fin rekommendation! Vi ser fram emot att ha dig som kund igen i framtiden.

Tomas Å skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Akut Jour-rep av utslagen el i hela lägenheten en fredag em. Mycket trevlig o proffsig elektriker kom inom en timme o gjorde ett utmärkt jobb o hittade dessutom ett tidigare dolt fel i den aktuella kopplingen.

Mindre bra är att det trots flera påminnelser från mig tog lång tid att få såväl info om hur mycket arbetet hade gått på totalt efter ev rotavdrag liksom när jag skulle få en faktura, uppgift om betalningstid och faktureringssätt. Fakturering endast via mejl fick jag veta först senare när det visade sig att Jour Eliten vid sin fakturering angett felaktig mejladress trots rätt uppgift från mig via ett tidigt sms. Fick sen en ursäkt.
    Efterlyser alltså bättre info o administrativa rutiner. Läs mer
    2018-11-06 Emmie J svarar Tomas Å
    Hej Tomas! Tack för den fina rekommendationen gällande elektrikerns arbete.

Vi beklagar om du inte fått tydlig information. Vi fakturerar både via post och mejl men hade förstått det som att du ville ha fakturan på mejl. Vi arbetar ständigt för att förbättra våra rutiner. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss igen!

Nicolai Q skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och bra service men något dyrt... Läs mer
    2018-11-06 Emmie J svarar Nicolai Q
    Hej, kul att höra att du är nöjd med vår service.
    Det du fick betala var en helt vanlig debitering för dagsjour.
  • 2018-10-04

Marie Y skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Byte av knapp i elskåp. Fick ett bra bemötande av elektrikern.

Anser att fakturan inte rimmar med utförd arbetsinsats. Det tog max än 15-20 minuter, under dagtid, att konstatera felet och byta ut knappen. Fakturan var på 2 965 kr, EFTER rotavdrag! Detta känns inte bra för mig som kund, även om jag förstår att det finns reskostnader e t c kopplat till en insats. Läs mer
    2018-10-10 Emmie J svarar Marie Y
    Hej,
    De prisuppgifter du fick innan du bokade det här jour jobbet stämmer med det pris du har fakturerats för. Det framgick tydligt i den prisuppgift du fick att vi har en minidebitering där upp till 2timmars arbete ingår. Även om arbetet tar mindre än 2timmar så är det samma pris.
  • 2018-10-04

Malena R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb hjälp och bra bemötande. Men vi upptäckte vissa problem senare som elektrikern gärna hade fått hitta direkt. Skulle inte tveka att ringa dem igen! Läs mer
    2018-10-04 Emmie J svarar Malena R
    Hej,
    Tack för din rekommendation! Tyvärr så händer det ibland att elektrikern inte upptäcker alla problem på en gång. Vi ser fram emot att ha dig som kund igen i framtiden.
  • Linnea S

2018-09-04

Linnea S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och proffsig hjälp! Allt fungerade smidigt och vi blev supernöjda både med resultatet och servicen. Skulle absolut använda joureliten igen! Läs mer
    2018-09-04 Emmie J svarar Linnea S
    Tusen tack för rekommendationen Linnea.
  • 2018-08-30

Michael G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service. Trevlig och kunnig personal som löste mitt elproblem. Jag är nöjd :) Läs mer
    2018-09-04 Emmie J svarar Michael G
    Tack för din fina rekommendation och det höga betyget!
  • 2018-08-28

Roland W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jobbet gjordes snabbt och bra, men JourEliten tog hutlöst mycket betalt för sitt material, som andra här redan påpekat. 600 kr för en 2-vägs ip44 kontakt tex, som kostar 170 kr online. Varning! Läs mer
    2018-08-30 Emmie J svarar Roland W
    Hej Roland,

Vi sätter inte priset för materialet själva utan det gör grossisterna. Vi fakturerar endast det pris som är satt av grossisterna där materialet handlades. Priser hos godkända grossister går inte att jämföras med online sajter som riktar sig mot privatpersoner.

Om du vill ha billigt material är det bättre att du köper ditt eget material, dock kan vi då inte lämna någon garanti på arbetet om något går sönder.
  • 2018-08-22

Ebba J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning.
    Super bra service. Fick hjälp på under 30 minuter. De som kom hem till mig var jätte trevliga och effektiva.
    Hade egentligen inga förväntningar men kommer absolut använda joureliten om det behövs och kommer även rekommendera det vidare. Läs mer
    2018-08-30 Emmie J svarar Ebba J
    Stort tack för din fina rekommendation!

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna