Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!

Läs vad 215 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2020-11-25

Mikael S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bad om hjälp då varmvarttnet inte fungerade. De som kom ut sa att jag behövde byta oljepanna och varmvattenberedare för det var trasigt. Fick en faktura på ett par tusen.
    En dag efter det tittade en bekant på den och konstaterade bara att oljebrännaren bara behövde återställas sen fungerade det. Läs mer
  • 2020-11-22

Kerstin J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    mycket bra trevliga killar som fixade Läs mer
  • 2020-11-21

Rolf T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    1. Vattenläcka i källaren - huset byggt 1960
    2. Blev bemött av samtliga - Åke i vxln, info om när
    Servicepersonalen kommer, vilka duktiga och
    noggranna VVS- personer/ rekomenderas
    3. När jag tänker efter så tog hela processen från första
    kontakten tills allt var fixad och klart 18h, vilket är
    berömvärt.
    Stort tack till alla inblandade - hälsar Rolf i Kungsängen Läs mer
  • 2020-11-20

Ninni H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Rensning av avlopp under handfat. Bemötandet initialt OK. Arbetet utfördes snabbt och bra. Anser dock att man tar ohemult bra betalt. 2.500 kr för ca 20 min jobb inkl rot är enligt min mening något i överkant. Läs mer
  • 2020-11-19

Rose-marie S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    JourEliten hjälpte oss med att byta ut vår trasiga dusch mot en ny. Allt fungerade smidigt från första kontakt till slutfört arbete. Dessutom utfördes arbetet mycket snart efter att jag tagit kontakt med dem. Mycket trevligt bemötande hela vägen och lyhördhet mot oss som kund, och fakturan stämde väl med offerten.

JourEliten lever verkligen upp till sitt namn! Jag rekommenderar dem mycket gärna till andra, och jag återkommer gärna till dem när jag själv har mer jobb på gång! Läs mer
  • 2020-11-17

Anders E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevliga killar som kom och löste problemet (stopp i avlopp). Men från överenskommet belopp på 3,5 tkr fakturerades 9,7 tkr för ett jobb på 1 timme för två. Återstår att se hur de hanterar dialog och kundrelation kring detta. Så gör man bara inte. Läs mer
    2020-11-17 Jour Eliten Sverige AB svarar Anders E
    Hej Anders! Vi beklagar att du känner så. Du beställde spolning sedan tillkom avgift för filmning av ditt avlopp som du bekräftade då det var nödvändigt för att lokalisera stopp för åtgärd.
    Men vi tar till oss din kritik och vet att vi alltid kan bli bättre med kommunikationen.
    Kai Joureliten
  • 2020-11-14

Siw E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Efter spolning av avlopp i köket samlades vatten bakom och under diskmaskin. Pg av att jag tillhör riskgrupp för Corona blev det jobbigt eftersom jag tvingades ta hjälp för att söka anledningen. Väldigt dyrt också. Läs mer
  • 2020-11-06

Cui K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra bemötande och god service från start till mål Läs mer
  • 2020-11-02

Tre F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De avlöste mitt problem på ett mycket bra sätt. Det var akut och då kostar det lite mer än man önskar. Det var dock bästa lösningen. Fredrik TRE F BYGG Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Tre F
    Tack för din rekommendation Fredrik!
  • 2020-11-01

Rolf E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Högtrycksspolning av spillvattenledning. Från kök och ut till anslutning i gatan.

Väl bemött av telefonservicen. Spolbilens förare ringde snabbt upp och talade om när han skulle komma.
    Han var mycket trevlig när han kom och skötte spolningen snyggt och prydligt.

Förväntade mig snabb och välordnad spolning och det var också vad vi fick.

En väl genomförd jouråtgärd som snabbt löste vårt problem.
    Inget krångel och när han lämnade var det rent och snyggt. Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Rolf E
    Tack så mycket för din utförliga och positiva rekommendation Rolf, det uppskattas verkligen!
  • 2020-10-23

Lars H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Slamsugning av avlopp
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Mycket nöjd Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Lars H
    Tack så mycket för din rekommendation Lars!
  • 2020-10-21

Brf F skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Akuta stopp i avlopp två gänger. Brådskande, Jour Eliten kom direkt och så fort de kunde. Bra service med snabbt svar och
    tillgänglighet när man ringer. Trevliga och kunniga yrkesmän.

Jag ger högsta betyg till Jour Eliten.

Mats H. Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Brf F
    Tack Mats för din rekommendation och för topp betyget!
  • 2020-10-15

Cecilia S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade stopp i avlopp.
    Bemötandet var bra och spolbil kom samma dag som jag kontaktade företaget.
    Min förväntning var att få hjälp med problemet. Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Cecilia S
    Tack för din positiva rekommendation Cecilia!
  • 2020-10-12

Brf B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Toppen! snabb o proffsig kundservice med snabb återkoppling.
    Trevlig o kunnig personal vi kan varmt rekommendera till alla. Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Brf B
    Tack så mycket för er fina rekommendation!
  • Claes L

2020-10-06

Claes L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bytt värmepatron, men dålig kommunication. Läs mer
    2020-11-05 Emmie J svarar Claes L
    Tack för din rekommendation Claes, tråkigt att höra att du var missnöjd med kommunikationen. Vi tar till oss av din kritik.
  • 2020-10-03

Stina N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Luftvärmepumpen hade en fredagseftermiddag hakat upp sig och blåste enbart kalluft. Företagets representanter stod för bra bemötande och och problemet är löst. Så jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-10-01

James W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    utmärkt service och ett bra pris Läs mer
  • 2020-09-27

Anette L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Litet elarbete på balkong. Blev precis som jag önskade. Snabbt och smidigt! Läs mer
  • 2020-09-25

Farshad A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick hjälp med avloppstopp. Väldigt trevligt bemötande. Proffsigt, fick snabbt hjälp. Läs mer
  • 2020-09-25

Sara L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Läckage vid toalettstol. Bra bemötande och kunniga hantverkare. Läs mer
  • 2020-09-23

Anders S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Otroligt missnöjd. (Som ni vet). Jag fick en rörelsedetektor installerad på toaletten som inte fungerar (den fungerar enbart med gammeldaxa glödtrådslampor)

Så nu måste jag köpa själv det material som fungerar. Och göra om allt ert elarbete.

Jag har förstås inte möjlighet att byta den rörelsedetektor ni inhandlat, dessutom till ett mycket högt pris Läs mer
  • 2020-09-20

Ronny J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och bra hjälp med avlopp till handfat och tvättmaskin! Men reparatören glömde sätta på vattenkranen efteråt så min tvätt blev försenad eftersom det tog ett tag att fatta vad som inte fungerade. Läs mer
  • 2020-09-18

Jennie B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbåterkommit återkoppling vid första kontakt, punktlig hantverkare som utförde arbetet snabbt, snyggt och smidigt Läs mer
  • 2020-09-11

Temer B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    vi anlitade för att utföra inkommande vatten dra at sidan med 90 grader vinkel 36 mm. kopparrör, de anlitade en annat företag , företaget skickade killar utan säker vatten behörighet för att utföra arbete, de hade ingen idé om hur ska de kunna utföra arbete inklusive arbetsledare som jag pratade per telefon. de hade ingen speciell verktyg för utförande av arbete... upplevelse blev jätte dåligt skulle aldrig rekomendera de.. Läs mer
    2020-09-14 Emmie J svarar Temer B
    Hej Temer, vi använder oss ibland av underentreprenörer som är knutna till oss. Vi använder endast UE som är auktoriserade. Det du skriver om säker vatten stämmer alltså inte.
    Vi gav dig förslag på en åtgärd som du tackade nej till. Men tråkigt att höra att du inte vill rekommendera oss vidare.
  • 2020-09-08

Damir S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Åtgärdat lös kökblandare

Fick ett pris på 2800 efter ROT avdrag men fick faktura på 3840

Käner mig lurad och aldrig mer kontakt med " Eliten" Läs mer
    2020-09-10 Jour Eliten Sverige AB svarar Damir S
    Hej Damir!

Jag är ledsen att höra om din upplevelse med din räkning. Mer kostnaden avser framkörningsavgift till din adress. Vi jobbar inom stockholmsområdet och i ditt fall tog det 2 timmar 15 min för totalt restid (fram och tillbaka) för rörmokaren att köra till dig för hjälp.
    Tack för din feedback och bra ändå att jobbutförandet var bra förutom att du varit missnöjd med framkörningsavgiften.

• 2020-09-04

Sofia B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevligt och professionellt bemötande! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-09-03

Anders E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Personalen var trevlig och så. Synd bara att de inte lyssnade på mig och gjorde skarven där jag tydligt instruerade. Jag kunde inte vara på plats under dagen. Istället drog de sönder kopplingar som suttit i 90 år som såklart inte gick att dela, och fick tillslut skarva nere under golvet istället med en lika dan skarv som jag sagt att jag ville ha på ett besiktningsbart ställe. Så nu har jag fått bygga en inspektionslucka i golvet, måste ställa diskmaskinen ovan luckan istället för där jag ville ha den för att kunna ha koll. Och så gjorde de av med 11 timmar isf 2-3 som hade varit det rimliga. Så räkningen slutade på 15 000:- isf ~5 000:-. Jag som hade fått en fastprisoffert på 10 000:- av ett annat bolag. Läs mer
  • 2020-09-01

Henrik J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    De lyckades inte lösa problemet, vilket var ett stopp i avloppet. Trots det vill de ha fullt betalt som om problemet vore löst. Istället för att spola med varmvatten använde de kallvatten och hade inte med sig någon hink trots att de behövde använda det. Det enda positiva var att de kom samma dag som vi ringde. Läs mer
  • 2020-09-01

Gunilla B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vänligt bemött men dröjde för lång tid innan problemet åtgärdades till en alldeles för hög kostnad. Att komma och skruva in vattnet kostade lika mycket som diskmaskinen........ Läs mer
    2020-09-01 Jour Eliten Sverige AB svarar Gunilla B
    Hej Gunilla!
    Tack för ditt betyg och vi tar till oss din feedback och strävar efter att bli bättre för varje dag.
    Ha en fin dag😊

/Personal Joureliten
  • 2020-08-31

David M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevliga, effektiva och kunniga.
    Kom snabbt och på utsatt tid.
    Gick igenom vad som gjorts samt vad jag behöver tänka på framöver för att undvika nya problem. Läs mer
  • Torkel P

2020-08-25

Torkel P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hur fan kan dem våga sig på att be om betalt för en gubbe som kommer hem till en säger att han inte kan laga saken och sen drar Läs mer
  • 2020-08-21

Andreas J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt och smidigt. Det var inget problem trots att det var lördag kväll Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Andreas J
    Tack Andreas för din positiva rekommendation!
  • Nils Thomas Kalervo K

2020-08-21

Nils Thomas Kalervo K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    +Bra och snabb hjälp när källaren var full med svartvatten (avloppsvatten)pga stopp i avloppet.

- Stoppet åtgärdades men togs inte bort utan flyttades till en brunn utan funktion. Dvs måste ta dit en annan firma för att lösa det permanent. Läs mer
  • 2020-08-13

Johan M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning av rör (översvämning som följd) på en lördagskväll i juli. Jag blev mycket bra bemött och hjälpen kom inom två timmar. Jag rekommenderar företaget med varm hand som var lika bra för ett antal år sedan när en liknande incident inträffade. Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Johan M
    Tack för din rekommendation Johan! Det uppskattas!
  • 2020-08-13

Christer K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Trevlig och snabb,kunnig, kan rekommenderas Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Christer K
    Tack för rekommendation och det höga betyget!
  • 2020-08-12

Ulla L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Byte av toastol och bidé, stopp i avlopp, kameraundersökn av rör
    Bra killar som jobbade
    Inga andra förväntningar än att få allt fixat
    Sammanfattning: Nöjda och kommer att återkomma under hösten
    Med vänlig hälsning, Ulla Lundgren Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Ulla L
    Tack så mycket för ditt fina omdöme Ulla!
  • Per-Ola B

2020-08-10

Per-Ola B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Proffsig, tillgänglig, pålitlig, hjälpsam och hög servicenivå Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Per-Ola B
    Tusen tack för din rekommendation!
  • 2020-08-10

Eivor A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag hade problem med avloppet i badrummets tvättställ. Vattnet rann ner mycket långsamt.

Jag blev från första början vänligt bemött. Väntan på service var inte särskilt lång och jag blev i god tid kontaktad av ankommande serviceman.

Jag är mycket nöjd och när mitt nästa ”avloppsproblem” dyker upp kontaktar jag dem gärna. Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Eivor A
    Tack för din rekommendation Eivor!
  • 2020-08-07

Mette D skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade en fin upplevelse med jour eliten och allt blev utfört professionellt med bra rådgivning Läs mer
    2020-08-24 Emmie J svarar Mette D
    Tack så mycket för din fina rekommendation Mette!
  • 2020-07-29

Kalle S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hade stopp i avloppet pga av ett stopp i det kommunala nätet. Ringade Jour Elite efter att en annan leverantör missat att komma. Tiden var därmed lite knapp men de var snabba, tydliga kring priset, enkla att arbeta med och tillmötesgående. Har inga anmärkningar utan kan rekommendera bolaget. Läs mer
    2020-07-29 Jour Eliten Sverige AB svarar Kalle S
    Tack för ditt goda omdöme Kalle!

Alltid kul för oss och personal när våra kunder är nöjda och uppskattar vår service.
  • 2020-07-23

Ann Mari C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Översyn och reparation av vattenutkastare. Snabb respons, trevligt bemötande och effektiv insats från början till slut. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-07-20

Gunilla C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    var i behov av akut eljour och de motsvarade på alla sätt mina behov. snabba, serviceminded och vänliga och tillmötesgående Läs mer
  • 2020-07-17

Peter D skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Tog betalt 3166kr för 10 minuters jobb. Tillämpade jourtaxa trots att inget jour- ärende Undvik! Läs mer
    2020-07-23 Jour Eliten Sverige AB svarar Peter D
    Hej Peter!
    Vi är ledsna att du känner dig missnöjd med priset. Alla våra utryckningar inom 48 timmar heter jour och det är en fast kostnad på dem beroenden om det är dag/kväll eller helg som finns med i beställningsinformationen. Men vi tar till oss din feedback och hoppas att du är nöjd med problemlösning trots att det gick undan.
  • 2020-07-14

Eva G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det var det värsta jag varit med om. Först guida rörisen i telefon i 30 min för han hittade inte. Sen skruvade han fast 2" ringar" runt ett litet avloppsrör. Tog 4 min o 9 sek. Priset för detta är 3.166 kr MED rotavdrag. 4.9 min= 3.166 kr med Rot. ALDRIG MER ATT JAG ANLITAR DEM. När jag ringde dem slängde personen på luren. Oseriöst. Läs mer
  • 2020-07-13

Marie S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Arbetet utfördes utan anmärkning, men på det sättet de beskriver priset är jag väldigt missnöjd med. Sms går ut där det beskrivs ett pris med ROT-avdrag och sedan visar det sig att jag inte kan få Rot-avdrag!! Och det vet de då det är en bostadsrätt!! Förskönande av prisbilden alltså. Mycket bättre att ha en ärlig bild av prissättningen även om jag tycker att drygt 4000 för 20 min jobb är i överkant!! Läs mer
  • Birgit M

2020-07-12

Birgit M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde då jag hade stopp i vasken fick då ett pris med rotavdrag på 7800 stoppet åtgärdades på 10 min Fakturan hag fick var4186kronor!! Då rot avdrag ej gäller f för avloppsrensning!!!!!!
    Svaret hag fick var att den som tar emot beställningar ej kan förväntas veta alla rotavdrag!!!
    Då skall man heller inte upplysa om att priset är med rotavdrag..
    Jag är mkt ledsen och besviken känner mig lurad .😪 Läs mer
    2020-07-23 Jour Eliten Sverige AB svarar Birgit M
    Tack för feedback! Skatteverket godkänner dock inte rot-avdrag på stopp i avlopp eller avloppsrensning om man inte bor i hus. Vi vet oftast inte vad åtgärden eller problemet är innan rörmokaren är på plats. Står i information vid beställning att man ”ansvarar för att man är berättigad till rot-avdrag själv” . Vi tar till ditt missnöje och skall dock vara mer tydliga med det.

• 2020-07-08

Mart T skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Installatören upptäckte att blandaren saknade diskmaskinsavstängning och sa att man inte kunde installera utan sådan. Bra gjort!

Som tur var hade jag en annan blandare som han installerade istället.

Men han kollade tydligen inte att den fungerar eftersom kallvattnet knappt blir en liten stril vid helt öppen kran. Vet ej vad felet beror på men jättejobbigt att börja om från början! Läs mer
  • 2020-07-07

Anna G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra respons, skötte jobbet exemplariskt, Läs mer
  • 2020-06-27

Alireza A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ok med arbetet men oacceptabelt med fel fakturering utan att ens fråga kunden först om uppgifter gällande rot. Jag fick en annan redigerad faktura men tänk om jag inte kollade först. Det är inte varje gång som jag gör det. Och tänk på hur många kunder som betalar högre summa helt i onödan. Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Alireza A
    Tack för din rekommendation, när kunden beställer jobbet så ber vi om rot uppgifterna. Eftersom vi inte fick dom i detta fallet så fakturerades jobbet utan rot. Men vi tar till oss av din kritik.
  • 2020-06-07

Anna Ö skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service och väl utfört jobb. Läs mer
    2020-06-29 Emmie J svarar Anna Ö
    Tack för rekommendationen Anna!

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte