Alla kategorier Elektriker Stockholms län Solna Jour Eliten Sverige AB

Jour Eliten Sverige AB

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna — Visa karta

Välkommen till Jour Eliten Sverige!

Ser dina rör till att pajja mellan 07:00 - 16:00? Nej förmodligen inte. Olyckan är ofta framme snabbare än du anat och kan inträffa under dygnets alla timmar. Därför finns vi på Jour Eliten Sverige. Vi kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet runt med rörmokare eller elektriker. Behöver du inte akut hjälp så finns vi tillgängliga även för planerade ärenden, både för privatpersoner och företag. Vi erbjuder alla typer av tjänster inom VVS och EL.

Vi på Jour Eliten fokuserar på kvalitet och effektivitet till ett rimligt pris. Välkommen att höra av dig till oss - när som helst!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:00

Läs vad 42 kunder tycker om Jour Eliten Sverige AB

• 2019-06-16

Maria W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi hade akuta elproblem i köket och skulle ha en stort kalas. Jour Eliten var på plats inom en timme och kunde snabbt avhjälpa felet. Elektrikern som kom var trevlig och kompetent. Hela upplevelsen var professionell från första kontakt till avslutat ärende. Vi använder oss gärna av Jour Eliten igen.
    /Maria Läs mer
  • 2019-06-14

Eva A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Avloppsrensning. Noggrann och kompetent medarbetare. Mycket positiv upplevelse. Prisvärt. Läs mer
  • Evalis N

2019-06-12

Evalis N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fantastisk service, bemötande, snabbt och helt otroligt bra på alla sätt. Stort tack!! Läs mer
    2019-06-14 Emmie J svarar Evalis N
    Tack för en jättefin rekommendation!
  • 2019-05-29

Jesper S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag har anlitat Jour Eliten Sverige AB vid elinstallation men även vid behov av jourelektirker. Elikrtikerna som kommmer är trevliga, serviceinriktiade och mycket kunniga till ett bra pris. Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Jesper S
    Tack för din rekommendation Jesper, vi ser fram emot att hjälpa dig igen i framtiden!
  • 2019-05-23

Johanna L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi fick akut hjälp med våra rör då dom började läcka under en köksrenovering.
    Sedan fick vi också hjälp med installation av diskmaskin & blandare.
    Vi är riktigt nöjda, vilka proffs.
    Dom levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Kan varmt rekommendera.
    /Johanna Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Johanna L
    Tack för det höga betyget Johanna! Verkligen kul att höra att vi kunde leva upp till era förväntningar.
  • 2019-05-21

Lo L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Kom snabbt, hjälpte mig snabbt, tipsade om vikten av att fota o filma för ev frågor av försäkrings bolaget framöver. Hjäkpsam i bra kille! Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Lo L
    Tack så mycket för din positiva rekommendation!
  • 2019-05-21

Ingrid C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabbt och proffesionellt med prisuppgift redan per telefon utifrån problembeskrivningen. Läs mer
    2019-06-03 Emmie J svarar Ingrid C
    Tack Ingrid för din fina rekommendation och det höga betyget!
  • Michael S

2019-02-17

Michael S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Lämnade till mig fastpris på 1955kr för att installera min bänkdiskmaskin. De var tvungna att byta blandaren för att min blandare inte hade någon anslutning för bänkdiskmaskin. Denna blandare vill de på fakturan ha betalt 3325kr för , trots att den kostar 1024kr på Bauhaus. Det enda de gjorde var att byta blandaren och sedan kopplade dem in slangen till blandaren. Avloppsröret hänger fult ner i diskon vilket inte alls var så som jag ville ha det. Detta var ett arbete som tog 3h enligt fakturan och de har på den specat upp en rad olika kostnader (såsom servicebil mm) och fakturan landade på 7190 kr. Detta är enligt mig bedrägeri. Läs mer
    2019-02-26 Emmie J svarar Michael S
    Hej Michael. Priset på blandaren är inga konstigheter, Fm Mattssons rekommenderade pris är till och med dyrare än det priset vi fakturerat dig. Eftersom vi är ett företag så handlar vi vårt material hos godkända vvs grossister och inte hos Bauhaus.

Vi har även sms från dig där du frågar angående rören, vår rörmokare meddelade dig att i detta fall måste rören gå synligt från blandaren och även avloppsslangen synligt ner i diskhon. Varpå du svarade att du ville göra på det sättet som rörmokaren tycker blir bäst.

Detta är absolut inte bedrägeri.
  • Jahanshah J

2019-02-15

Jahanshah J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb återkoppling och åtgärd. Rekommenderar Läs mer
    2019-02-26 Emmie J svarar Jahanshah J
    Tack så mycket för din rekommendation och det höga betyget!
  • Johan L

2019-01-15

Johan L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Toppenservice både till privata och företag. Professionella och kunniga, även vid klurigare ärenden. Läs mer
    2019-01-16 Emmie J svarar Johan L
    Tack Johan för din rekommendation och det höga betyget!
  • 2018-12-14

Christina A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Fick min handdukshållare i handen som var så dåligt fastsatt i badrummet i den lägenhet jag presis flyttat till. Först får man den nästan över sig och så får jag en stöt. Ringde detta företag El-Jouren o en trevlig kille svarar och en annan trevlig kommer ca 2 timmar senare o fixar med sladdarna så jag vågar vara i badrum med dusch o tvättmaskin. De beställer hem de jag vill ha och håller kontakten med mig så jag vet ca när de får hem de jag beställt. Sen kommer samma kille hit o gör ett både snyggt och brga jobb till och med frågar efter dammsugaren så han kan suga upp de han har borrat i kaklet, Jag är jätte nöjd och kan varmt rekomendera dom. Å får jag andra elproblem så vet jag vart iallafall jag vart jag ska vända mig🌹Sen ska man givetvis ha en bra försäkring, för vem är så korkad att sitta och gnälla när dom kommer dygnet runt och tycka att det är dyrt? Då får man skylla sig själv tycker jag. Varma hälsningar Titti Adolfsson i Saltsjö-Boo🙏 Läs mer
    2018-12-18 Emmie J svarar Christina A
    Tack Christina för din rekommendation! Det uppskattas väldigt mycket
  • 2018-12-13

Karin E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Vi fick snabbt hjälp av en kunnig och engagerad elektriker som felsökte och löste problemet. Det var en lampa i badrummet som hade installerats fel, och när vi bytte glödlampa så påverkades elen i hela lägenheten, men det var ca ett dygn senare. Vi är så tacksamma för hjälpen, trist när det blir nattsvart hemma helt plötsligt, utan tydlig orsak. Läs mer
    2018-12-13 Emmie J svarar Karin E
    Hej Karin! Tack för att du tog dig tid att skriva en sån positiv rekommendation.
  • 2018-12-08

Patricia K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Helhet bra. Snabb återkoppling, god kvalitet och service. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Patricia K
    Hej Patricia! Tack för rekommendationen!
  • 2018-12-07

Lina C skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde in en jourelektriker på en söndag och fick veta att priset för helg var 3500 kr och bokning till senare tillfälle var 2700 kr. Jag frågade specifikt om det bara skiljde 800 kr, vilket bekräftades, varför jag valde att beställa en till samma kväll.
    Väldigt nöjd med servicen som utfördes och den snabba ankomsten. Däremot väldigt missnöjd över att få ett betydligt dyrare pris på fakturan än det som angavs vid första telefonsamtalet. Som jourfirma kanske man inte är beroende av återkommande kunder. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Lina C
    Hej Lina! Kul att höra att du var nöjd med vår service. 3500 är dock inte vårt pris för jour helg. Det kanske har skett ett missförstånd? Du får gärna kontakta oss på support@joureliten.se så kan vi se över det.
    2018-12-11 Lina C svarar Emmie J
    Tack för snabb återkoppling och åtgärd.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Susanne L

2018-12-07

Susanne L skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Svarade snabbt och kom snabbt. Gjorde en snabb bedömning och fixade "felet" som egentligen inte var ett fel, men hjälp fick jag. Läs mer
    2018-12-11 Emmie J svarar Susanne L
    Hej Susanne, stort tack för din fina rekommendation och för det höga betyget.

Anna P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Det enda de gjorde var att slå på huvudsäkringen vilket satt i källaren så Joureliten kunde ändå inte göra något åt felet, det var något fastighetsskötaren behövde göra. Detta är något Joureliten borde ha vetat och förstått efter min beskrivning av läget och därför inte skickat dit en elektriker för 4500 kr. Det första elektrikern frågade mig på plats var vart huvudsäkringen var och bad mig kalla dit fastighetsskötaren sen åkte elektrikern (innan fastighetsskötaren kom dit).
    Fastighetsskötaren kallade det Joureliten gjort för lurendrejeri. Det är fräckt att sälja in en dyr tjänst som de vet om inte behövs. Läs mer
    2019-01-02 Emmie J svarar Anna P
    Hej Anna, detta var något som vi inte fått höra. Vi har kontaktat dig utan svar.

Vår elektriker försökte ringa dig 2 gånger utan att svar innan han åkte dit. Om du hade svarat då skulle han ha frågat dig om du kunde kolla några saker innan han kom ut, för att säkerställa att han inte åker ut i onödan. På plats felsökte han problemet och fick fram att det va en taklampa som du försökte koppla in själv som orsakade en kortsluttning. Och han hjälpte dig att koppla in den på den korrekt sätt så problemet inte skulle uppstå igen. Vi hade inte tillgång till din huvudsäkring och du ringde din fastighetssötare som sa att han inte skulle vara på plats för 2-3 timmar. Våran elektriker förklarade för dig att han var övertygad att när din huvudsäkring var återställt skulle problem var löst. Vilket det var. Vi sparade dig en till två onödiga timmar som vi skulle tagit jour betalt för om han hade väntat på plats.

Natalie N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Riktigt dåligt företag. Vid byte av dimmer fick jag ett stort hål i väggen och smutsiga väggar 2 dagar innan min lägenhet skulle visas för försäljning. Blev tvungen att mitt i all försäljningsstress ställa mig och spackla och måla om ett helt rum. Rabatten var ett skämt och dessutom tog de dubbelt så mycket betalt för materialet än vad det kostar i butik när jag kontrollerat detta. Sämst. Läs mer
    2018-12-06 Emmie J svarar Natalie N
    Hej Natalie,

Vi är väldigt ledsna över att du är så missnöjd, enligt elektrikern så var hålet redan där men syntes inte eftersom dosan du bytte ut var större än dimmern dom satte dit. Vi gav dig ändå rabatt på hela arbetskostnaden som kompensation. Och det är inget konstigt med priset på dimmern, som företag måste vi handla materialet hos godkända grossister och de priserna kan man inte jämföra med butiker som riktar sig mot privatkunder.
    2018-12-06 Natalie N svarar Emmie J
    Det stämmer inte, hålet skapades med hjälp av en smutsig tång som elektrikern använde och jag såg det ju själv hända. Sämst, som sagt. ”Hela arbetskostnaden” var en bråkdel av slutsumman.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Anna B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag behövde hjälp med elen i mitt hus, då det inte fanns tillräcklig kraft att driva runt de apparater som behövde el. Jag ringde, de kom inom två timmar och åtgärdade problemet snabbt och skickligt. Läs mer
    2018-12-06 Emmie J svarar Anna B
    Hej Anna! Tack för din rekommendation och det höga betyget. Tveka inte att kontakta oss igen om du behöver hjälp.
  • 2018-11-11

Niklas E skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Lång väntetid!! Innan man får återkoppling innan man får jobbet utfört. Virrig kundtjänst. Elektriker skickades till fel adress. Jag bad om att få offert på utbyte av elkontakter till jordade. Detta komm muntligt av elektrikern. En fantasisumma. Oseriöst företag. De Skickade påminnelse på faktura trots att jag har pratat med en anställd på kundtjänsten att få en ny faktura med ändrat pris. Rörig info! Rekommenderas inte! Läs mer

Kristoffer J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Värmepanna som gick sönder en lördagnatt. Snabbt svar och bra service redan över telefon av rörmokare. På måndagen var ny värmepanna installerad och igång. Bra städat också. Sammanfattningsvis ett bra intryck. Läs mer
    2018-11-07 Emmie J svarar Kristoffer J
    Hej Kristoffer. Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är så nöjd med vår service. Tveka inte att kontakta oss igen om du behöver hjälp!

Kostas P skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde kl.22:15 igår kväll om ett allvarligt stopp i husets avloppssystem.
    Kl.23:00 var stoppet löst!
    Jag kan därför starkt rekommendera Jour Eliten!
    Man har väldigt effektiv och modern utrustning som klarar allt, prisvärt och effektivt.

Tack Jour Eliten!

Kostas
    Tyresö Läs mer
    2018-11-07 Emmie J svarar Kostas P
    Hej Kostas! Tack för att du tog dig tid att ge oss en sån fin rekommendation! Vi ser fram emot att ha dig som kund igen i framtiden.

Tomas Å skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Akut Jour-rep av utslagen el i hela lägenheten en fredag em. Mycket trevlig o proffsig elektriker kom inom en timme o gjorde ett utmärkt jobb o hittade dessutom ett tidigare dolt fel i den aktuella kopplingen.

Mindre bra är att det trots flera påminnelser från mig tog lång tid att få såväl info om hur mycket arbetet hade gått på totalt efter ev rotavdrag liksom när jag skulle få en faktura, uppgift om betalningstid och faktureringssätt. Fakturering endast via mejl fick jag veta först senare när det visade sig att Jour Eliten vid sin fakturering angett felaktig mejladress trots rätt uppgift från mig via ett tidigt sms. Fick sen en ursäkt.
    Efterlyser alltså bättre info o administrativa rutiner. Läs mer
    2018-11-06 Emmie J svarar Tomas Å
    Hej Tomas! Tack för den fina rekommendationen gällande elektrikerns arbete.

Vi beklagar om du inte fått tydlig information. Vi fakturerar både via post och mejl men hade förstått det som att du ville ha fakturan på mejl. Vi arbetar ständigt för att förbättra våra rutiner. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss igen!

Nicolai Q skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och bra service men något dyrt... Läs mer
    2018-11-06 Emmie J svarar Nicolai Q
    Hej, kul att höra att du är nöjd med vår service.
    Det du fick betala var en helt vanlig debitering för dagsjour.
  • 2018-10-04

Marie Y skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Byte av knapp i elskåp. Fick ett bra bemötande av elektrikern.

Anser att fakturan inte rimmar med utförd arbetsinsats. Det tog max än 15-20 minuter, under dagtid, att konstatera felet och byta ut knappen. Fakturan var på 2 965 kr, EFTER rotavdrag! Detta känns inte bra för mig som kund, även om jag förstår att det finns reskostnader e t c kopplat till en insats. Läs mer
    2018-10-10 Emmie J svarar Marie Y
    Hej,
    De prisuppgifter du fick innan du bokade det här jour jobbet stämmer med det pris du har fakturerats för. Det framgick tydligt i den prisuppgift du fick att vi har en minidebitering där upp till 2timmars arbete ingår. Även om arbetet tar mindre än 2timmar så är det samma pris.
  • 2018-10-04

Malena R skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb hjälp och bra bemötande. Men vi upptäckte vissa problem senare som elektrikern gärna hade fått hitta direkt. Skulle inte tveka att ringa dem igen! Läs mer
    2018-10-04 Emmie J svarar Malena R
    Hej,
    Tack för din rekommendation! Tyvärr så händer det ibland att elektrikern inte upptäcker alla problem på en gång. Vi ser fram emot att ha dig som kund igen i framtiden.
  • Linnea S

2018-09-04

Linnea S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb och proffsig hjälp! Allt fungerade smidigt och vi blev supernöjda både med resultatet och servicen. Skulle absolut använda joureliten igen! Läs mer
    2018-09-04 Emmie J svarar Linnea S
    Tusen tack för rekommendationen Linnea.
  • 2018-08-30

Michael G skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb service. Trevlig och kunnig personal som löste mitt elproblem. Jag är nöjd :) Läs mer
    2018-09-04 Emmie J svarar Michael G
    Tack för din fina rekommendation och det höga betyget!
  • 2018-08-28

Roland W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jobbet gjordes snabbt och bra, men JourEliten tog hutlöst mycket betalt för sitt material, som andra här redan påpekat. 600 kr för en 2-vägs ip44 kontakt tex, som kostar 170 kr online. Varning! Läs mer
    2018-08-30 Emmie J svarar Roland W
    Hej Roland,

Vi sätter inte priset för materialet själva utan det gör grossisterna. Vi fakturerar endast det pris som är satt av grossisterna där materialet handlades. Priser hos godkända grossister går inte att jämföras med online sajter som riktar sig mot privatpersoner.

Om du vill ha billigt material är det bättre att du köper ditt eget material, dock kan vi då inte lämna någon garanti på arbetet om något går sönder.
  • 2018-08-22

Ebba J skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Spolning.
    Super bra service. Fick hjälp på under 30 minuter. De som kom hem till mig var jätte trevliga och effektiva.
    Hade egentligen inga förväntningar men kommer absolut använda joureliten om det behövs och kommer även rekommendera det vidare. Läs mer
    2018-08-30 Emmie J svarar Ebba J
    Stort tack för din fina rekommendation!
  • 2018-08-21

Mathias H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Ringde och felanmälde ett problem med en fastbränd säkring, fick snabb och proffsig hjälp! Läs mer
    2018-08-30 Emmie J svarar Mathias H
    Tack Mathias för din rekommendation, varmt välkommen att höra av dig i framtiden om du behöver mer hjälp.
  • 2018-07-13

Sherri S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Super snabb och trevlig hjälp från växeln.
    Snabb och effektiv utrykning och problemlösning vid akutavloppsproblem. Trevlig och professional bemötande trots mycket pinsam och obekväm situation.
    Enda negativ var hur smutsigt romakare lämnade efter sig överallt, inklusive dörrhandtag mm. Läs mer
  • 2018-07-12

Helga W skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Hej,
    jag köpte ingenting. Jag behövde en tjänst för mitt jakuzi badkar.
    Det ringde 1 rörmokare strax före midsommar. Jag ringde upp honom efter midsommar men fick inget svar.
    Av företaget blev jag väl bemött. Min förväntan var att någon rörmokare skulle ta kontakt med mig snabbare.
    Jag tycker rörmokarna som ni förmedlar skulle höra av sig snabbt även om dom är upptagna. Dom kan säga till kunden att dom inte kan komma på en gång eller när dom kan komma eller att dom ringer upp senare och göra det också.
    Det känns inte bra som kund att bli ignorerad. Det är dåligt affärsbeteende tycker jag och jobbigt för kunden.
    Mvh Helga Wikström Läs mer
  • 2018-07-10

Jan A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag köpte VVS och det var bra resultat, sedan köpte jag El, men där tog de hutlöst betalt för kontakter och annat material. 3 gånger så högt pris än om jag köpt ut sakerna själv från butik. 3 gånger så högt utan moms, sedan la de på moms också. Besviken på det. Läs mer
    2018-07-10 Emmie J svarar Jan A
    Hej Jan,

Vi gör inget påslag på materialet. Utan det du betalar är listpriset enligt den grossist elektrikern handlar ifrån. Kontakta gärna oss om du vill ha mer information.

Ibland kan det finnas liknande material att köpa på tex online butiker, men på sådana ställen kan inte en hantverkare handla dels eftersom sådana sidor riktar sig mot privatpersoner och dels eftersom elektrikern då inte heller kan lämna garanti på arbetet.
  • 2018-06-19

Gustav N skrev om Jour Eliten Sverige AB
    GRYMT MISSNÖJD!!! Ringde pga akut stopp i köksavloppet och fick snabbt en offert om snabb hjälp som jag accepterade. Efter en stund fick jag ett sms där Joureliten begärde 50% mer för att åtgärda inom utlovad tid, annars fick jag vänta ett dygn. Jag hade då inget val än att acceptera. Väns er till annan, ärligare leverantör! Läs mer
    2018-06-20 Emmie J svarar Gustav N
    Hej Gustav,
    Vi är verkligen ledsna att du känner dig missnöjd. Vår mötesbokare sa av misstag fel pris till dig men rättade sedan till det så du fick korrekt pris som du accepterade.

Joey, Jour Eliten
    Gustav N gillar detta
  • 2018-06-11

Olle B skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Bra väl på plats men missförstod överenskommen starttid. Läs mer
    2018-06-20 Emmie J svarar Olle B
    Hej Olle,
    Ja tyvärr blir det missförstånd ibland. Men kul att höra att du ända är nöjd med arbetet!

Joey, Jour Eliten
  • 2018-06-10

Alfred H skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Proffsiga, trevliga, snabb service, bra bemötande, flexibel personal.
    Rekommenderar verkligen. Läs mer
  • 2018-06-09

Bengt A skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jag fick översvämning med avföring i badrummet vid midnatt. Joureliten svarade trevligt och en tekniker kom snabbt och fixade problemet på ett glatt, trevligt, och professionellt sätt.

Mycket trevligt bemötande! Mina förväntningar var att få hjälp, och det fick jag på ett snabbt och smidigt sätt.

Proffklass. Får jag problem igen ringer jag definitivt Joureliten nästa gång! Läs mer
  • 2018-06-08

Pia K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Jättebra bemötande redan i telefon av Emmie(?). Sen snabb återkoppling och jpurbesök av el i lägenheten. Trevlig och kompetent el-kille ! Läs mer
  • 2018-06-08

Lennart s S skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Beställde hjälp via telefon. Bemöttes på ett utmärkt sätt med alternativa lösningar av problemet. Mina förväntningar på jobbet infriades både till tidsåtgång och till pris för tjänsten.
    Trevlig och kunnig rörmokare. Läs mer

Kent-Peder K skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Beställde akut spolning av avlopp
    Trevligt bemötande vid beställning. Duktig och effektiv personal som skötte spolningen
    Vi är myclet nöjda Läs mer

Rosa V skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Mycket bra bemötande och väl utfört arbete. Läs mer

Katarina M skrev om Jour Eliten Sverige AB
    Snabb, bra hantering och gott utfört arbete Läs mer

Nybodagatan 6 B, 171 42 Solna