Alla kategorier Åkeri Stockholms län Stockholm Skarpnäck Skarpnäcks Gård Jsb Transport & Service AB

Jsb Transport & Service AB

Flygfältsgatan 24, 128 30 Skarpnäck — Visa karta

JSB Flytt & Transport är en väletablerad flyttfirma som utför sina tjänster allt efter kundens krav och önskemål. Vi jobbar med både med företagsflytt och privatflytt, allt från packning till städning.
Nioörtsvägen 36, 12632, HÄGERSTEN
Charlie L:
Över förväntan! Trevliga killar som gjorde ett snabbt och bra jobb. Inga skador på möblerna alls och väl packat. Mycket nöjd! Rekommenderas ...

Åkerier nära Jsb Transport & Service AB:

Frejgatan 13, STOCKHOLM
För att säkerställa bästa möjliga service väljer vi noggrant ut vår personal och... Läs mer ›
Ingrid W:
Pålitliga, noggranna och mycket vänliga att ha att göra med. Alltid där när jag behöver dem.

Nioörtsvägen 36, HÄGERSTEN
Ring oss gärna för personlig service! Läs mer ›
Charlie L:

Lännavägen 113, HUDDINGE
Vi har stor vana av all typ av städning. Allt från flyttstädning och hemstädnin... Läs mer ›
Andrei G:
Hej! Jag blev uppringd av företaget efter den hjälpen vi fick den 30 december och den 1 januari (det var otroligt bra av dem att dem kunde ...

Palermogatan 15, STOCKHOLM
Personlig flytt och service med lång branscherfarenhet! Läs mer ›
Morgan S:
Pålitliga, effektiva och serviceinriktade!

Läs vad 14 kunder tycker om Jsb Transport & Service AB

• Jencho j
    Jencho j skrev om Jsb Transport & Service AB
    Så illa så man tror det är ett skämt. Först ger de ett bra intryck men när väl flytten pågår så ser man att det är klåpare. Magasinering i rum där det regnar in, kläder o möbler får fula fläckar. Tappar bort saker, vägrar ersätta, svarar till slut inte på mail lr telefon. Saltar fakturan, trots påstötning av ARN betalas inget ut.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Jsb Transport & Service AB
    Utan att noga kolla referenser bokade vi flytt Kumla-Falun med JSB Flytt. Flytten gällde ett hus med källare och skulle genomföras en viss dag till ett fast pris. Allt packat i förväg så uppdraget bestod i last och lossning.

Våra upplevelser:
    - Total oansvarighet inför bohaget. Killarna kom med för lite lastutrymme trots att förutsättningarna för bohagets storlek var tydligt angivna i kontraktet. Allt som inte fick plats lämnades kvar på tomten. Vi har fortfarande ingen information om hur eller när det är tänkt att hämtas. Fuktskade- och stöldrisken behöver knappast nämnas. Det handlar om värden för tiotusentals kronor.
    - Varken chef eller flyttkillar går att nå. Knapphändig kommunikation sker via en ”Olsson” på kontoret som struntar i vad som hänt och för det mesta väljer att inte svara alls. Vi blir aldrig återuppringda.
    - Ingen vilja att försöka ställa till rätta, ingen service, ingen ekonomisk kompensation.
    - Företaget ljuger om ansvarsförsäkring i Trygg Hansa. Någon sådan försäkring har JSB inte.
    - Det är uppbenbart att de slogans om service och kvalitet eller de bestämmelser kring bohagsflytt (Bohag 2000) som hänvisas till på hemsidan inte betyder ngt.

Välj absolut inte JSB som flyttfirma!
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Jsb Transport & Service AB
    JSB:s lastbil fastnade i infarten till Söderledstunneln vid Centralbron igår den 15:e juni och orsakade trafikkaos för tusentals människor (förutom katastrof för den stackars familjen som hade sitt bohag på lastbilen).
    Gick in på deras hemsida idag och inte ett spår av en offentlig ursäkt....
    Oseriöst "företag"!
  • Totte A
    Totte A skrev om Jsb Transport & Service AB
  • johan l
    johan l skrev om Jsb Transport & Service AB
    Jsb har nyss blivit fällda i ARN efter att jag anmält dem för usel flytt i december. I dagens 20110510 Gävle dagblad står det om mitt ärende (GD kontaktar alla som fått rätt i ARN).

Nu är det bara att hoppas på pengarna 4000 kr, annars blir det ännu mer media...
  • sandra p
    sandra p skrev om Jsb Transport & Service AB
    TOPPENKILLAR , De kan verkligen sin sak. Man får goda råd och tips och väldigt bra hjälp. Proffsiga och trevliga!, Tack för en kannon flytt.
  • Annelie P
    Annelie P skrev om Jsb Transport & Service AB
    Tack för ett fint och snabbt arbete ... Vi är mycket nöjda med JSB-flytt och kommer att anlita dem igen i framtiden.
  • peter n
    peter n skrev om Jsb Transport & Service AB
    JSB är en riktig blufffirma!

Till en början gav de ett seriöst intryck. Men på själva flyttdagen uppdagades problemen. De är avsevärt mkt mindre än de gör sken av. Flyttgubbarna gjorde väl så gott de kunde, men som alltid vid flytt går något snett i planering och något går sönder. För att korrigera och ersätta dessa så har JSB (och Josef) varit helt omöjliga att få tag på. Jag har säkert skickat 20 mail och ringt 100 samtal utan att få någon information. De få gånger jag ändå lyckats etablera kontakt så säger sig Josef att han ska fixa problemen men det händer ingenting. Jag kommer aldrig få igen ersättning från dom - men det som stör mig mest är att jag inte kan föra dialog med dem vilket har skapat ett enormt tids- och energislöseri.

Använd stora flyttfirmor med referenser! Och definitivt aldrig JSB!!!
  • L M
    L M skrev om Jsb Transport & Service AB
    VARNINGSLAMPA!UTFÖRD FLYTT RESULTERADE I "BORTTAPPAT"GODS TILL ETT VÄRDE AV 11000 KR.TRASIGT BORD,SOM SKULLE ÅTGÄRDAS MED NYTT!EN S.K."FLYTT"SOM TOG ÖVER 12 TIMMAR FR SÖDRA TILL NORRA STHLM.ENA FLYTTKILLEN FÖRSVINNER UNDER TRANSPORTEN, MEN KOLLAR MAN DERAS ORG.NR SER MAN ATT DETTA ÄR ETT BLUFF FÖRETAG.POLISANMÄLAN KOMMER ATT LÄMNAS IN!FÖRETAGET UTGER SIG DESSUTOM ATT HA SAMARBETE MED FLERA ETABLERADE FASTIGHETSMÄKLARE, VILKET ÄVEN DET ÄR BLUFF!
  • Elvis B
    Elvis B skrev om Jsb Transport & Service AB
    väl utfört arbete,från början till slut!Ingenting skadades,
    och vi helt nöjda.
  • larsson e
    larsson e skrev om Jsb Transport & Service AB
    Vänligt och sakligt bemötande i telefon. Håller vad man lovar.Flyttfirman kom punktligt på utsatt tid. Presenterade sig, gjorde en planöver vad och hur saker skulle flyttas. Fördelade arbetsuppgifterna förpackning/flyttning. Hade med sig full utrustning för flyttningen somfiltar, kartonger, omslagspapper, pirror, bärremmar mm. Packade ochflyttade hela bohaget, ställde upp sakerna enl anvisning på nytt ställeeller i källare, tills allt blev klart. Då jag missat att beställapackning så tog flytten längre tid än vad man antagit då JSB enbart haderäknat med flytt- men JSB arbetade på oavbrutet tills allt var klart - istället för att föreslå att man kommer tillbaka i morgon.Ingenting gick sönder eller saknades. Rekommenderas!
  • Peter K
    Peter K skrev om Jsb Transport & Service AB
    Anlitade JSB flytt exakt samma resultat som Roger P. Massor av saker som gick sönder och Josef eller vad han heter vägrade erkänna sina misstag. PASSA ER FÖR DENNA FIRMA:::::
  • Roger P
    Roger P skrev om Jsb Transport & Service AB
    JSB slog sönder ett glasbord för oss i samband med flytt. Vi tog bilder på den undermåliga emballering samt skadan som vi skickade per mejl. JSB hörde inte av sig självmant utan vi fick ringa många gånger innan vi till slut fick nummret till ägaren. Han påstod då rakt ut att vi själva åstadkommit skadan för att sänka priset på flytten. Vi förklarade att vi inte ville ha pengar utan en ny glasskiva och bad om en förklaring på villket sätt en ny glasskiva skulle kunna sänka priset för flytten som vi redan betalat. Svaret vi fick var att det ringde så många som ville ha ersättning och hur skulle det gå om man gick alla till mötes. Ägaren till JSB föreslog sedan att vi skulle ta skadan via vår hemförsäkring. Förutom ovan nämnda glasbord så finns det repor och skavmärken på andra möbler orsakade av JSB.
  • Johan S
    Johan S skrev om Jsb Transport & Service AB
    Till en början var jag otroligt nöjd med deras insats vad gäller flytt och magasinering. Men efter att ha använt dem ytterligare en gång har det förbytts till totalt missnöje!
    Firman lyckades ha sönder ett mycket fint matbord och det har varit otroligt svårt att få dem att ta ansvar för detta. Tyvärr är denna historia inte avslutad ännu men jag kan redan nu med säkerhet avråda alla från att använda JSB!

Flygfältsgatan 24, 128 30 Skarpnäck