Alla kategorier Dator Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Kabooza AB

Kabooza AB

Löjtnantsgatan 14, 115 50 Stockholm — Visa karta

Årstavägen 29, 12052, Stockholm
Anders N:
Mycket trevligt bemötande och kompetent personal. Väldigt snabb reparation och bra meddelande när den var klar. Går nåt annat sönder så komm...

Företag inom dator nära Kabooza AB:

Strandbergsgatan 61, Stockholm
Välkommen! Läs mer ›
O. Haag Vent-kontroll:
Jag kunde inte ladda in gratisversionen av windows 10 i min dator, Köpte en ned- laddningsbar usb från webbhallen men det fungerade inte he...

Årstavägen 29, Stockholm
Vi erbjuder fast pris! Läs mer ›
Anders N:

Läs vad 10 kunder tycker om Kabooza AB

• UllaBritta I
    UllaBritta I skrev om Kabooza AB
    Enligt min erfarenhet är Kabooza ett DÅLIGT serviceföretag :-/
    Redan vid Kaboozas tidigare ändring för uppladdning stötte jag på problem och lyckades inte få det att fungera. Efter flera mail utan respons så struntade jag i Kabooza :-(
    Nu är det åter ändringar, som jag fick meddelande om. Skrev då igen med mina problem, men tror ni att jag fått svar?! Nej då...
    Just nu är största problemet att jag laddat upp en bild på mindotter och denbilden finns ingen annanstans. Hur sjutton ska jag komma in på mitt konto igen?!
    Tacksam om Kabooza kontaktar mig.
    ullabritta_i@yahoo.com
  • Sophie P
    Sophie P skrev om Kabooza AB
    Har precis skapat konto och börjat ladda upp filer till Kabooza. Men står att det ska ta 3 veckor för allt att laddas upp. Kan detta vara rimligt??? Jag har totalt 59GB att ladda upp.
    Vill heller ej ha datorn igång när jag är på jobb eller sover så med andra ord tar det väl flera veckor?
  • Kabooza S
    Kabooza S skrev om Kabooza AB
    Hej
    Här kommer ett svar från Kaboozas Kundtjänst. Andreas och C har rätt att vi inte har svara på kundtjänst frågor så snabbt som vi har haft som målsättning senaste tiden. Det har varit en konsekvens av att vi har växt så snabbt som vi gör. Vi tackar Andreas och C för att de har visat tålamod medans vi svarar på deras mejl och uppgraderar vår infrastruktur för att bli ännu snabbare.
    Vänligen
    The Kabooza Support Team
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Kabooza AB
    Hej,
    Jag har fått följande svar för att få backup att funka (utan "network status offline" m m).

***
    Svar från Kabooza:
    "För enklast uppgradering av nya backup versionen som är rekommenderad så:
    1. Stäng Kabooza om det är igång på Actions>Exit..
    2. Installera nya via www.kabooza.com/setup.exe och välj kör och följ instruktionerna.
    Vänligen
    The Kabooza Support Team"

***
    Slutsats från mig:
    De har en mycket kraftig expansion och vi får ha förståelse för att de jobbar stenhårt med tekniken - men tyvärr har de missat att informera kunderna.
    Det blir bra och jag tror på Kabooza men de behöver en kundansvarig med erfarenhet av B2C-försäljning på webben...
    -nyhetsmail, statusuppdatering, the whole works...

Tjänster kan alla erbjuda men det är inte bra att garantera att återkomma om 30 min vid supportmail.

Nu funkar allt perfekt och fortsätter det såhär kan jag varmt rekommendera Kabooza och jag har stor förståelse för att expansion är krävande. Tjänsten är superbra och företaget får börja styra upp kundkontakten så blir allt ännu bättre *ler*

Lär er världens viktigaste regel i affärer och vänskap:
    Under-promise and over-deliver

vilket leder mig till följande citat från Robert Service:
    "A promise made is a debt unpaid."
  • Christopher J
    Christopher J skrev om Kabooza AB
    Efter att ha tjatat i över en vecka har jag inte fått något som helst svar på flertal mail till kabooza. Hur gör man för att komma i kontakt med dom?

Problemet är att man kan vänta i evigheter med deras mjukvara, den fungerar verkligen inte tillfredsställande! svara inom 30 minuter? Bullshit!
  • Johan G
    Johan G skrev om Kabooza AB
    Funkar bra, och deras kundtjänst är trevlig. www.kabooza.com
  • Anders W
    Anders W skrev om Kabooza AB
    Jag tycker också Kabooza är bara skräp. Jag har säkerhetskopierat mina dokument och bilder till en lokal service på bredband.net som är min ISP, och det gick smidigt. På Kabooza tar det typ en vecka att göra det som tog en kvart på Bredbandsbolaget. Nu fungerar servicen inte alls, så ni som tycker att Kabooza är bra får gärna säga hur ni använder den för att få den att fungera bra.
  • James N
    James N skrev om Kabooza AB
    Har provat andra tjänster men detta var den bästa jag hittat.

James N
  • Simon J
    Simon J skrev om Kabooza AB
    Köpte ochså deras tjänst och tycker den fungerar utmärkt. Låter som du har haft otur. Det är den mest prosvärda backup tjänsten jag har hittat.
    Simon J
  • Peter N
    Peter N skrev om Kabooza AB
    Köpte deras online PC backuptjänst.
    Reklamen lät lovande där man lovar obegränsat med lagringsutrymme till ett överkomligt pris.
    Dessutom hade man 100 dagar med nöjd-eller-pengarna-tillbaka garanti.

Deras websida saknar totalt bilder eller manualer över backupprogrammet men det utlovas vara så enkelt ett man är uppe och snurrar på ett par minuter.
    Kanske man bode ha fått några varningsklockor av det men jag tänkte att eftersom företaget är relativt nytt så kanske de inte hunnit prioritera sin websajt.

Nåväl efter att ha betalt och laddat ner backupapplikationen så börjar problemen.
    Det funkar helt enkelt inte. Programmet tjatar om "NetworkStatus: Offline" som om att min internetuppkoppling inte funkar, vilket det bevisligen gör.

Jag mailar support och får ganska snabbt ett svar att jag ska prova starta om applikationen, jag gör så och det gör ingen skillnad.

Så jag börjar göra en lite mer avancerad felsökning där jag bl.a. spårar all nätverkstraffik för att se vad som händer.
    Nåväl jag samlar ihop all information jag tagit reda på och skickar till supporten...helt tyst.
    Jag fortsätter att tjata och får då svaret att prova starta om applikationen.

Helt osannolikt så jag mailar tillbaka och återigen förklarar vad som inte funkar..totalt tyst.

Så nu har jag mailat och sagt upp mitt konto och begärt pengarna tillbaka...totalt tyst.

De utlovar att svara på supportmail inom 30 minuter, men det gäller visst inte när man börjar bli besvärlig.

Nu åtestår bara att se om jag får mina pengar tillbaka eller om jag måste gå vidare i ärendet.

---- Uppdatering:
    Efter ett påminnelsemail så betalde de faktiskt tillbaka pengarna så därför höjer jag betyget till en 2:a.

Löjtnantsgatan 14, 115 50 Stockholm