Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Kellas Skrädderi & Kemtvätt

Kellas Skrädderi & Kemtvätt

Karlbergsvägen 53, 113 35 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Kellas Skrädderi & Kemtvätt

• Linda L
    Linda L skrev om Kellas Skrädderi & Kemtvätt
    VARNING - Gå inte hit om du har ett vanligt jobb.

Jag lämnade in min kemtvätt i oktober och tänkte hämta den en lördag, enda tiden då de har öppet utanför kontorstider. Sedan dess har det varit stängt på lördagar, eftersom de inte har en hemsida går det inte att veta innan man går dit. Jag får helt enkelt nöjet att promenera dit varje lördag och hitta en skylt på dörren. "Sjuk", "Ledig", etc. En lördag var jag inne och möttes av en kvinna och jag var glad - äntligen kan jag få mina kläder! Men hon var irriterad över att jag var där, för hon hade inte tänkt att jobba den lördagen egentligen. Jag frågade om jag kunde hämta mina kläder men hon orkade inte öppna kassan så det gick bara om jag hade kontanter. Det hade jag inte, så jag fick åter igen gå därifrån utan mina kläder. Hon var irriterad över att jag inte kunde komma under kontorstider, och när jag försökte förklara att jag har ett arbete och inte kan lämna kontoret hur som helt sa hon bara att då får jag väl skicka någon annan. Jag frågade när jag kunde komma tillbaka, det skulle vara den 14 januari eftersom det var stängt resten av december och jullovet.

Nu är det januari och jag möttes av en ny skylt: de har helt enkelt valt att sluta att ha öppet på lördagar och har bara öppet tre vardagar i veckan 9-17. Jag förstår inte vilka kunder de har som kan komma vardagar 9-17 men om du som jag inte kan det - gå inte hit.
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Kellas Skrädderi & Kemtvätt
    Efter att ha sprungit runt stan till professionella tapetserarfirmor insåg jag att klä om en dyna med valfritt tyg var en riktigt dyr historia.

Lite uppgiven gick jag till den lokala skräddaren som i mitt fall var Kellas Skrädderi & Kemtvätt och fråga om han gjorde sådana saker. Inge problem var svaret. Kom med dynan och 1.5m tyg så kör vi till halva priset av vad tapetserarna vill ha!

Sagt och gjort, jag lämnade in en plain vanilla Ikeadyna och lite tyg som jag hade köpt.

Inte nog med att dynan som jag fick tillbaka var riktigt fin så fick jag även en kudde av tyget som blev över.

Fantastiskt!
    Björn W, Tobias B gillar detta