Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om Kitchentime
-
skrev om Kitchentime AB
Tack kitchentime för att ni gett mig den sämsta köpupplevelse utan konkurrens under alla mina 35år.
Er kundservicemedarbetare Sandra är verkligen en stjärna som kan göra vilken konsument som helst upprörd.
Jag köpte en köttkvarn för 1700kr som är helt obrukbar. Den har inte fungerat sedan den anlände och och jag fick vänta 10 dagar på att ens få återkoppling från er. under tiden har jag lyckats ha kontakt med tillverkaren som i detta fall är Bosch 3 gånger. Enligt dem är det fel på produkten och ni ska ersätta mig med en ny. Men ni och Sandra påstår att jag ska skicka den på service och vänta i 3-4 veckor för att veta om den går att laga!?
När jag fick denna information ville jag istället använda mitt öppna köp men det får jag inte för er och Sandra eftersom produkten är defekt. Ni påstår alltså att ni tar bort min konsumenträtt att använda ångerrätt för att NI har skickat mig en produkt som är helt obrukarbar?
Som ni säkert förstår vill jag inte betala 1700kr för att vänta 6veckor på en köttkvarn! Jag har aldrig blivit såhär dåligt och oprofessionellt bemött någon gång.
Nu ger jag er en sista möjlighet att någon ansvarig kontaktar mig innan kl 12 på måndag.
Med vänlig hälsning, Rasmus olofsson -
-
skrev om Kitchentime AB
Hur lång tid kan man ha telefon support stängt pga att man bytar telefonisystem. Allvarligt!! Kom med en bättre ursäkt! Det är så typiskt, de websidorna som inte har telefon nummer och gömmer sig bakom en mejl address tar evighet att svara! Skickade ett support mejl för över en vecka sen! Inte ett pip från support än.
Kommer aldrig beställa härifrån igen!! NEVER! -
skrev om Kitchentime AB
Totalt värdelös kundupplevelse.
Leveranstid som överstigs med flera veckor och när varan kommer fram är den transportskadad.
4v efter att reklamationsärendet påbörjats har man fortfarande inte lyckats boka upphämtning av varan och inte heller en återbetalning.
Har nu legat ute med flera tusen sedan maj.
Kommer aldrig mer handla av Kitchentime och kommer avråda alla från att ha med detta företag att göra. -
-
skrev om Kitchentime AB
Har handlat av Kitchentime över 400 gånger, det har gått bra.
Nu när jag beställt en vara som inte fungerar vill dom att jag betalar flera hundra kronor för att få lämna tillbaka den.
Riktigt uselt bemötande, och en dyr vara direkt i grovsoporna. -
skrev om Kitchentime AB
En del varor kan ta mycket lång tid att få hemlevererat. En kniv jag beställde tog nästan 4 veckor för dem att leverera.
Efter det att jag påmint dem flera gånger om den långa leveranstiden och bett om kompensation då fick jag en ynklig rabattkod på 10%. -
skrev om Kitchentime AB
Jag köpte en mikrovågsugn på Kitchentime som var en present till min son som pluggar i Linköping (bor själv i Stockholm)
Jag köpte varan och hade den sedan hemma ett tag innan min son fick den då han var uppe i Stockholm. Han packade dock inte upp den vid detta tillfälle.
Jag såg inga skador på embalaget när jag hämtade ut paketet.
Då han åkte tåg tillbaka till Linköping, fick han inte med sig mikrovågsugnen.
När min sambo sedan åkte ner till Linköping några veckor senare, fick min son mikrovågsugnen, och packade upp den.
Några dar senare upptäckte han skadorna, men då hade han redan slängt embalaget.
Jag har sedan varit i kontakt med Kitchentime ett flertal gånger (15) och skickat bilder och en film på skadorna. Det var flera bucklor, samt trasig plast på dörren.
Skadorna är av en sådan natur, att de rimligen inte enkom kan ha uppstått under transport av denna vara.
Kitchentime hänvisar till att Postnord inte godkänner reklamationen, då det dels tagit för lång tid, och att det dels inte finns foton på embalaget.
Kitchentime själva säger sig inte kunna ta på sig denna reklamation själva.
Jag kan ju då tycka, att nöjda kunder kan vara ganska viktigt, men det sätt Kitchentime har hanterat detta, har fått konsekvensen att jag (och många jag känner), ALDRIG NÅGONSIN, kommer att handla något hos Kitchentime. -
skrev om Kitchentime AB
Fruktansvärt dåligt kundbemötande. Otrevlig personal i kundcervise som ej var berädd att hjälpa mig som kund i den här situationen.
Väntade 4 dagar på ett mail med en retursedel som jag ALDRIG fick. ringde då kundservice där jag blev ombedd att fylla i ett formulär på hemsidan. Jag svarade att jag redan gjort det TVÅ gånger och mailat en extra gång, då får jag till svar att hon inte kan hitta mitt mail i deras inkorg...
Jag står då på mig och ber henne kolla en extra gång då jag vet att jag mailat dem. Då helt plötsligt hittar hon mitt mail... (bara det säger ju en hel del)
Hur mycket krångel kan det vara kring en retur?
Skiat mail flera gånger, ringt och bett om en retursedel helt utan framgång. Fick istället ringa igen 4 dagar senare och fråga hur jag skulle få tag i en retursedel.
Blev ombedd att uppsöka närmaste schenkerombud där jag skulle få hjälp med retur/fraktsedel mm. Vilket jag aldrig fick då inte alla schenkerombud har den servicen. (fick alltså helt fel information av kundsevice)
Ringde då kundsevice IGEN för att fråga hur jag skulle gå till väga. Då berättar personen från kundservice att jag borde kollat upp om de arbetade så innan jag åkte dit.... (Hon lade alltså över sin okunskap på sin kunde, riktigt proffsigt måste jag säga)
Fick då åka vidare för att skicka min retur med post nord. Fick då betala 140 :- för en retur som jag kunde fått skicka med 80:- ifall jag hade fått en retursedel av kitchentime via mail. Som dom så vackert skyltar med på hemsidan....
Efter att jag skickat paketet, ringde jag kundservice och förklarade situationen och lade fram mitt missnöje kring fraktkostnaden. Hon sa då att jag fick "skylla mig själv" vilket är helt oacceptabelt sagt av en service person i min värld.
Jag sade att jag tyckte att dom kunde ta på sig den här kostnaden som plåster på såret men icke sa nicke.
Förklarade klart och tydligt att dom tyvärr förlorat en kund och att jag dessutom är MYCKET besviken på dem.
Jag kommer här med ALDRIG att handla på KitchenTime och jag råder inte heller någon annan att göra det.
Tråkigt med tanke på att dom säljer mycket bra saker och verkar utåt sätt vara en seriöst webbshop. Vilket då denna recension ganska tydligt talar emot.
Fruktansvärt besviken på KtichenTime och deras kundbemötande. TUMMEN NER!