Kjellqvist Byggnads

Kjellqvist Byggnads

Sixten Kjellqvist startade bolaget på 50-talet och hans son ärvde företaget i mitten av 1980-talet. Sedan 2007 drivs Kjellqvist Bygg av Michael Wide som arbetat i företaget under en längre tid. Under flera årtionden har vi hjälpt privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar med olika typer av byggprojekt. Vi tar gärna...

11 omdömen om Kjellqvist Byggnads

Hans-gunnar K
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Uppdraget var dels att rikta upp innertaket i 2 sovrum innebar att befintliga gipsskivor i taket skulle behöva demonteras. För att minimera dammutfallet vid rivning skulle man använda en dammsuugare. Dessutom skulle en mellanvägg med garderober ändras och en skjutdörrvägg med garderober installeras. Vi gick gemensamt igenom uppdraget innan start samt hade löpande uppföljningar under arbetet. Arbetet utfördes professionellt till full belåtenhet.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Christer I
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Har använt Kjellqvist Bygg flera gånger och är väldigt nöjd med resultatet. De har bland annat inrett en vind och renoverat ett badrum.

Siw S
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Mycket nöjda från början till slut.

Jörgen L
Skrev om Kjellqvist Byggnads

De arbeten som utfördes och materialet är till vår belåtenhet. De finns en klar förbättrings potential i mer och tydligare information avseende planering och när arbete ska utföras, samt att på vissa punkter kan offert skrivningen vara tydligare. Vi upplevede också att projektledaren kunde vara något mer på plats.

Ubbe S
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Uppdraget bestod av att byta trädetaljer på ett antal balkonger samt att hålla målerifirman med arbetsställning . Arbetet sköttes utan att dom boende hade mer besvär än nödvändigt. Målar`n är också glad och välbehållen. Bemötandet inför arbetet var mycket bra och informativt, om vad som gäller och vad som kan tillkomma.

Jennie S
Skrev om Kjellqvist Byggnads

ordnade en vattenskada, dels det akuta och dels återställande.

Mikael F
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Företaget har en hög servic nivå samt utför sina arbeten snabbt och med en mycket god kvalitet

Jürgen F
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Det dryga år som samarbetet pågått har varit lite upp och ner - arbetet i sig har utförts med ett stort mått av professionalitet med det brustit i kvalitet när det gäller kommunikation. Som kund är man ju allt som oftast intresserad av att få regelbundna uppdateringar om tidsplanering, tekniska frågor, råd etc. Detta har inte fungerat på ett sätt som vi varit nöjda med - ofta har det gått längre perioder där några kontakter överhuvudtaget inte existerat. Detta är synd, då som sagt det sätt som arbetet utförts på uppfyllt...

Jan W
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Helrenovering av större lägenhet. Hög kvalite på arbetet. Ställer lojalt upp och motsvarade våra förväntningar. Arbetet tog dock mycket längre tid än vi planerat. Projektplaneringen och inköp behöver förstärkas.

Majid R
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Jag anlitade firman för att renovera mitt badrum. De var proffsiga och genomförde allt vi hade kommit överens om. Rent och snygg var det också när de lämnade stället. Jag har anlitat de igen för lite plattsättning i köket och det funkade bra också. Jag rekommenderar Kjellqvist bygg och kommer själv att anlita de i framtiden om jag är i behov av byggfirma.

Glen W
Skrev om Kjellqvist Byggnads

Har arbetat med Kjellqvist Bygg AB i många år både mindre och större projekt. Alltid ett korrekt bemötande och utmärkta jobb. Håller rent på arbetsplatsen kommer alltid på utsatt tid samt informerar om det behövs göra andra arbeten än det som är uppgjort mm. Glewi Bygg&Fastighets AB