Alla kategorier Bank Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Klarna AB

Läs vad 73 kunder tycker om Klarna AB

• ANNIKA H

2019-04-12

ANNIKA H skrev om Klarna AB
    Klarna vägrar att ta bort min mejladress som någon annan använt vid köp genom Klarna utan att få fler av mina personliga uppgifter. Hos andra företag räcker det med ett mejl från den aktuella adressen för att det ska rättas till. Jag är tveksam till om Klarnas rutin stämmer med GDPR.

Jag handlar aldrig på kredit. Men med Klarna har det vid så vid två köp - det framgick inte att det var valt. Så där kom två kreditupplysningar, tack för den! En tredje gång blev jag lurad av att formuleringen i betalningsalternativet innehöll ordet "konto", precis som andra nämner. Oavsiktligt skapade jag ett konto hos Klarna, och fick ett påslag på cirka tio procent i avgift eller ränta, eller vad de nu kallade det. Det gick att lösa genom chatten med kundtjänst, men det tog två månader.

Uselt. Läs mer
  • 2019-04-11

ANNETTE S skrev om Klarna AB
    Varför tar Klarna en kreditupplysning på mig när jag har valt betala direkt???? Fick ett brev från Creditsafe att Klarna tagit en kreditupplysning på mig, eh jag har aldrig bett om att få köpa något på kredit överhuvudtaget!
    Gillade inte Klarna innan detta men nu avskyr jag dem verkligen. Om jag väljer "betala direkt" så betyder det just det: Jag vill betala direkt och inte gå omvägen om skitföretaget Klarna!!!
    Det finns ingen anledning i världen för dem att ta en kreditupplysning på mig, jag har aldrig köpt något på kredit och jag kommer heller aldrig att göra det! HUR ska man göra för att slippa Klarna HELT OCH HÅLLET? Läs mer
  • 2019-03-23

VICTOR G skrev om Klarna AB
    Skitföretag som är bra på att ta betalt men värdelösa på att betala ut pengar som de är skyldiga.
    Det har snart gått två månader och de är skyldiga mig flera tusen. Då de inte kan ge mig pengar utan att jag matar in en personlig kod som måste skickas med post så fortsätter de att hålla mina pengar.
    Först ljuger kundtjänst att de hade fel adress, sedan att posten måste ha slarvat bort den och sedan lovar de att de personligen skall gå och posta koden.
    Fortfarande inget..
    Vid det här laget så måste de väl vara skyldig mig ränta på mina pengar? Läs mer
  • 2019-03-14

Nils P skrev om Klarna AB
    Jag använder Klarna mycket inte på grund av att jag vill utan för att de företag jag handlar av använder sig av Klarna. Jag har observerat att de ofta underlåter att specificera momsen på sina fakturor. Idag ringde jag deras kundtjänst och frågade men får inga vettiga svar. På skatteverkets hemsida står tydligt att en faktura ska innehålla aktuell momssats och specificerad moms. Varför gör de såhär? Läs mer
  • Mats K

2019-03-09

Mats K skrev om Klarna AB
    När man loggar in får man informationen att en transaktion är genomförd, fast det inte alls har genomförts någon transaktion. Man måste gå in och aktivt betala beloppet som de av någon outgrundlig anledning hävdar är en genomförd transaktion i en separat ruta, där det står att den skett några timmar tidigare. Jag gissar att det är så här de tjänar sina pengar. Pratar man med kundservicen så säger de att ”transaktion genomförd” betyder att man fått fakturan. Så sjukt missvisande och det bara MÅSTE ju vara medvetet, känns det som. Läs mer
  • Andrej K

2019-03-01

Andrej K skrev om Klarna AB
    Jag är en gammal kund hos Klarna, d.v.s. sedan 2005. Köpte i januari 2019 en film på tradera för 43 kr, har valt att betala efter leverans med Klarna. Boken kom lite senare och jag har glömt att betala Klarnas faktura i tid. Fick påminnelse hem som jag betalade tillsammans med fakturan på en gång. Har kopia från banken att Klarna fick min betalning på måndag den 18/2-2019. Med på fredag den 15/2 skickade en robot fakturan till bolag Segoria. Som resultat fick jag veta idag att jag ska betala för en bok som kostade 43 kr- 303 kr. Klarna kundservice bett om ursäkt, men så att Segoria tillhör inte Klarna och dem får inte göra ngt åt. Men på Segorias hemsida står klart att Segoria en del av Klarna Bank. Nästa vecka väntar jag pa ca 15000 kr leverans som jag tänkte först betala med Klarna. Ringer tillverkaren på måndag och gör allt att välja bort Klarna. Jag har varit kund hos Klarna i många år och har aldrig upplevt ngn liknande. Har Klarna kollat att jag under 15 år fick betala tiotals deras fakturor, alltid i god tid?! Nej, det gjorde de inte för det är robotar som hanterar inkassoärenden. Har bestämt att välja bort Klarna för alltid. Läs mer
  • 2019-02-25

Johanna Vang skrev om Klarna AB
    Jag har flera ggr valt direktbetalning - vilket funkade perfekt första ggn då summan drogs från angivet konto. Gångerna därefter så har jag fått orderbekräftelse per mail där det står att transaktionen är gjord. Inget dras sedan från kontot utan ytterligare mail som ser ut som orderbekräftelser kommer men där kan följa en länk för full kontoöversikt - OM man följer länken så kommer man till en faktura. Den första fakturan blir det därför väldigt lätt att missa och sedan kommer en betalningspåminnelse med 60 kr extra. Dem lever nog gott på alla betalningspåminnelser!!
    Jag har alltid haft ordentlig täckning på kontot så de kan inte skylla på att dem ändrat om betalningsförfarandet till faktura pga detta. Läs mer
  • 2019-02-25

Anonym tack skrev om Klarna AB
    Klarna har funkat smidigt och felfritt för mig i flera år, till nu 2019 när de i smyg, och utan mitt tillstånd ändrade betalsätt i min browser (chrome) från direkt från kontot till konto delbetalning.
    Denna delbetalning har hög ränta dessutom. Känns riktigt oseriöst och farligt att de kan ändra betalsätt, samt att de har valt att namnge delbetalning med ordet konto så det kan förväxlas med Konto - direktbetalning.
    Dessutom så väljer de att dölja direktbetalning numera, att man måste klicka visa fler betalsätt. Kommer ta bort Klarna från min bank och sen undvika Klarna i framtiden. De känns läbbiga. Läs mer
  • 2019-02-22

Patrik Caesar skrev om Klarna AB
    Akta er!
    Stay away!

Väldigt rörigt med betalning.
    Sätter dig i 24 månaders avbetalning med 19.90% ränta +administrationsavgifter om du tror du har "betala nästa månad" tjänsten.
    Du är fast!
    Usel kundtjänst som vägrar att försöka hjälpa kunden, de upprepar bara nonsens och vägrar låta dig tala med en mer insatt.
    Mardröm!
    Stay away! Läs mer
  • 2019-02-06

Charles d skrev om Klarna AB
    ripoff så kallad bank...jag försökte betala en vanlig faktura (1215 kr Skistar) online och blev lurad av ripoff bank Klarna. Fick "kreditavtal" på posten a 11000 som jag aldrig begärt. Jävligt skumma grejer Läs mer
  • 2019-01-30

Viktor L skrev om Klarna AB
    Jag blev nästa på lurad en kredit av Klarna.
    Jag beställde en sak på nätet och det enda betalningssätt var med Klarna, Jag har inte gillat betalningssätten dom har så jag har inte betala med Klarna tidigare.
    Jag valde att betala slutet av månaden, Sen efter en vecka så fick jag ett brev av dom att jag har beviljat en kredit med mitt köp.
    Det stod ingenting om en kredit i villkoren när man väljer betalningssätt.
    Jag var tvungen att kontakt Klarnas support och där kunde dom fixa mitt betalningssätt eftersom att det inte hade gått 14 dagar sedan min beställning, Så jag hade tur att jag kontaktade dom inom 14 dagar annars hade dom lurat på mig en kredit om är onödig och bara dyr :(
    Efter att ha chattat med om om detta så skrev dom att jag vet att man får en kredit om man väljer att betala slutet av månaden...
    För mig är Klarna ett företag som vill lura på folk onödiga saker så att dom kan känna pengar.
    Jag kommer att aldrig använda Klarna efter detta om man kan bara betala med klarna på nån sida så kommer jag inte köra nån där i från... Läs mer
  • 2019-01-29

Peter Hansson skrev om Klarna AB
    Den absolut sämsta kundtjänsten någonsin, en kundtjänst som inte lyssnar på kunden utan bollar ärendet vidare mellan chattar mail och messenger. Jag bor i thailand och har beställt ett Aftonbladet plus abonnemang....men aldrig fått något annat än fakturan och en helvete massa problem från klarna... tror ju knappt det är sant. Läs mer
  • 2019-01-17

Thomas E skrev om Klarna AB
    Betalade på betaldagen den 28 december, pengarna kom fram den 3e enligt klarna? Inte så konstigt, det är lördag, söndag, nyårsafton, nyårsdagen. Klarna tog 62 kr i förseningsavgift för detta. De tar helt enkelt förseningsavgift för Nyårsafton. Aldrig att jag kryssar i KLARNA igen när jag köper på nätet. Läs mer
  • 2019-01-14

Arijana K skrev om Klarna AB
    Hur ett företag försöker lura köparen att betala extra avgifter för osynliga tjänster: Varning när ni väljer att betala varor på faktura via Klarna: se till att ni inte 'råkar' trycka på någon slags delbetalningsplan (eventuellt det enda valet tillgängligt på beställningsidan) som innebär att ni betalar en avgift och ränta i den kommande räkningen för en avbetalningsplan ni inte vet att ni beställt. Konto heter visst detta val och därefter får ni ett mail där det står att ni valt att betala med konto. Var uppmärksam på detta och se till att bestrida det omgående (inom 14 dagar från köp) om ni inte beställt delbetalning annars får ni sedan en faktura med avgifter för ett avbetalningsupplägg som Klarna bestämt hävdar att ni beställt. Läs mer
  • 2019-01-11

Mari O skrev om Klarna AB
    Samma här som tidigare recensenter! Fick först en kreditnota, men ingen ny faktura, istället en påminnelse innan jul, samt direkt en inkassokrav från Segoria. Klarna brydde sig inte att det blev fel (jag antar att det är deras affärsidé "att känna pengar genom uteblivna betalningar"). Segoria däremot såg mig som kund och tog bort alla påminnelser och jag betalde bara själva priset för inköpt vara. Dålig stil Klarna! Man måste vara väldigt observant hos Klarna om man inte vill ha några förseningsavgifter. Klarna mycket osympatiskt företag. Läs mer
  • 2019-01-07

John J skrev om Klarna AB
    Klarna skickar ut en påminnelse som är daterad den 18/12 med sista betalningsdatum den 26/12. Det innebär att den 20/12 var sista dagen att lägga in betalningen för att den inte skulle gå till inkasso. Nu spelar inte det så stor roll, för påminnelsen dyker inte upp hos oss förrän den 3/1. Den 4/1 har de pengarna men då har de redan lämnat det till inkasso så nu sitter jag i telefonkö till deras inkassoföretag med 91 personer före i kö.
    Nu var det min fru som gjort den här beställningen, själv tar jag aldrig något på faktura via Klarna. Och finns det alternativ så kan jag välja en annan näthandlare bara för att undvika Klarna. Det här är lurendrejeri som affärsidé. Läs mer
  • 2019-01-06

Johan S skrev om Klarna AB
    Fick en påminnelse 2019-01-03 som var daterad 2018-12-18 men som skulle betalas 2018-12-26. Betalade, men de hade redan skickat till Inkasso som kom 2019-01-04.

Klarna är helt klart uppbyggt på att försöka bedra sina kunder genom att se till att påminnelser inte skickas korrekt. Har dessutom varit kund hos dem, men att uppdatera via appen eller mejl, som de har uppgifter på mig om, gick tydligen inte, men då får de ju inte lägga på extra avgifter. ALDRIG MER KLARNA!

Ändrar mitt betyg från 1 till 2 efter att Klarna dragit tillbaka inkasso och återbetalat pengarna. Läs mer
  • Hugo T

2018-12-21

Hugo T skrev om Klarna AB
    Jag fick en påminnelse 19e december med posten. På fakturan stod det att den var utskriven 4e december och sista betalningsdatum var 12e december. När jag ringde 20e december hade dom precis skickat till inkasso, som är deras eget bolag, och "då fanns det tyvärr ingenting de kunde göra". Var nära att bestrida inkassofakturan, men konsumentvägledningen är stängd över julhelgen och jag orkar inte ta tag i detta, så dom tjänar pengar även på mig tyvärr.... Läs mer
  • Maria R

2018-12-20

Maria R skrev om Klarna AB
    Lurendrejeriföretag med otydliga betalningsalternativ för att de ska tjäna pengar på förseningsavgifter. Läs mer
  • Michael F

2018-12-17

Michael F skrev om Klarna AB
    Hej,

jag kan också bara varna för Klarna. Jag beställde en vara på nätet och betalade via Klarna med knappen "få varan först och betala sen" vilket jag förstod som att varan skickas hem till mig och när jag väl fått varan betalar jag i anslutning. Min uppfattning är att knappen just suggererar detta och inget annat.

I stället gör Klarna hos mig först en kreditupplysning som jag blev ganska förundrad över och idag drygt en vecka senare ligger ett brev i min brevlåda över ett kreditavtal med den otroliga årsräntan på 19,90%, effektivräntan är också angiven på 29,22% med olika optioner på kreditens löptider.

Nu har jag chattat med dem på Klarnas egna hemsida som lovar att skriva fakturor i stället. Hoppas nu detta görs utan problem. Chatten är sparad.

Enligt mig är detta en riktigt oseriös firma som förra året flyttade in här på Sveavägen i en byggnad som byggdes om av stjärnarkitekten Gert Wingårdh. Är det så det ska vara?!

/M Läs mer
  • Roger S

2018-12-02

Roger S skrev om Klarna AB
    Checkout system för kassa mycket smooth Läs mer
  • Mario V

2018-10-30

Mario V skrev om Klarna AB
    Väldigt arroganta! Jag gjorde tre avbetalningsköp, ett på 9000 kr, ett på 8700 kr, ett på 6700 kr och sista på 9500 kr (allt samma månad, i augusti 2018) De fösta tre klickade jag "36 mån avbetalning" och det sista köpet på 9500 kr råkade jag av misstag klicka "12 mån avbetalning". Jag skrev då mail till Klarna och förklarade att jag råkat trycka fel, och vill ändra det till 36 mån som de övriga tre köpen veckan innan. DOM VÄGRADE GÖRA ÄNDRINGEN. Det är ju uppenbart jag råkat trycka fel då allt anant var på 36 mån, och alla veckan innan. Jag blev helt chockad, vad är det för stil? Jag förklarade att jag inte kan betala så mkt varje månad i ett år och det kommer medföra stora bekymmer för mig, dom vägrade trots det att göra ändringen. Jag har aldrig i mitt liv sett ngt mer tjurskallig och arrogant. Usch så fruktansvärt arg jag är på dessa råttor.
    ALDRIG MER ATT JAG SKA HA NGT MED DEM ATT GÖR, ALDRIG I LIVET.
    Jag tog ett banklån för att slutbetala allting så slipper ha m,ed dem att göra mer. Läs mer
    Anonym tack, Mario V gillar detta
  • Mirosław W

2018-10-17

Mirosław W skrev om Klarna AB
    Har väntat 5 månader för återbetalning av drygt 4000 kr.
    Pengarna har inte kommit än.
    ... Läs mer
  • Tomas M

2018-10-11

Tomas M skrev om Klarna AB
    Klarna Bank är värsta bluff bolag som gärna vill lura människor på pengar när de ska återbetala pengar för det hänger på "den andra avdelningen " enligt agenten
    Klarna Bank är en massa tomtar som har tagit vatten över huvudet Läs mer
  • 2018-10-10

Edvard P skrev om Klarna AB
    Trevlig kundtjänst som svarar snabbt men man får ingen adekvat hjälp. Hellre att kundtjänsten är otrevlig och löser mitt problem än att de är trevliga och smajlar och inte löser ett skit. Läs mer
  • Tony J

2018-09-27

Tony J skrev om Klarna AB
    Detta företag beter sig som en maffia, dom tvingar folk att betala faktura på nätet och vanligtvis fungerar det ej.
    Har haft en restskuld på 5 kronor som jag inte förstår varifrån den kom,( förstår fortfarande inte efter ett par år)
    Det medförde en straffavgift på 50kr. jag har handlat på nätet hos ett e-handelsbolag och dom använder KLARNA
    så nu handlar jag inte längre av dom pga detta. Läs mer
  • 2018-09-18

Nick skrev om Klarna AB
    Håller med om de flesta här. Klarna verkar inte kunna hantera utbetalningar som de lovar. Min är försenade några dagar nu. Så, rådet för Er som säljer på Tradera att inte använda Klarna som betalnings metod. Deras kundtjänst verkar inte har makt eller tillgång att kontrollera transaktionerna. Skumt Bank!!! Läs mer
  • 2018-09-03

Patrik A skrev om Klarna AB
    Reviderar min ursprungliga recension av Klarna.
    En tidsmässigt felaktig utbetalning efter en Tradera försäljning som tog dem två veckor att betala ut istället för villkorsenligt dagen efter resulterade i min kraftigt negativa recension av detta företag.

Efter flera veckors kamp med deras kundtjänst fick jag dock till slut en ursäkt och faktiskt ekonomisk kompensation.
    Positivt överraskad och Klarna skall ha beröm för sitt agerande, även om det krävdes en ganska omfattande arbetsinsats för att nå dit.

Huruvida jag i framtiden kommer att använda några av deras tjänster låter jag vara osagt. Läs mer
  • Nadia F

2018-08-30

Nadia F skrev om Klarna AB
    Är så innerligt trött på Klarna! Vid två tillfällen har jag inte fått en faktura varken i mailform eller pappersform, men påminnelsefakturan med hög ränta i förseningsavgift verkar aldrig ha problem med att hitta fram. Konstigt... När man konstaktar Klarna för att reda upp det så får man bara svaret "Du är betalningsskyldig och du har köpet i appen, så det spelar ingen roll att du varken fått mailfaktura eller pappersfaktura för du ska ha koll på dina köp i appen". Läs mer
  • 2018-08-21

johanna a skrev om Klarna AB
    KOMMER ALDRIG ANVÄNDA IGEN.

VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING

du blir skickad till inkasso innan dom ens har skickat ut fakturan. kundtjänsten hos klarna såger att man ska ha fått den på posten men när man väl får posten har ärendet redan skickats vidare till inkasso.
    SÄMSTA MÖJLIGA. Läs mer
  • Pervz M

2018-08-16

Pervz M skrev om Klarna AB
    Betala inom 14 dagar? Får bara påminnelsefakturor med 60 SEK avgift. Varför notifierar ni inte via en automatisk mejl dagen innan fakturan går ut istället? Är det inte lättare och miljövänligare än att skicka pappersbrev med förseningsavgift? Förväntar ni kundnöjdhet? Läs mer
  • Thomas D

2018-08-03

Thomas D skrev om Klarna AB
    Hallå Klarna AB vad håller ni på med egentligen? Ni mailar fakturor som varken är specificerade med OCR.nr eller summor? Hur ska man då veta vad betalningen gäller och hur mycket som ska betalas?

Först togs pappersfakturorna bort som alltid kom för sent efter sista betalningsdag, men papper är ju ändå mer miljövänligt än alla dessa plastprylar kopplade till Internet som sen förbränns och gifterna sprids ut i atmosfären.

Klarna AB är ett företag som förfallit...... Läs mer
  • 2018-07-10

Birgit L skrev om Klarna AB
    Dom skickar till vilken e-postadress som helst. Väljer ut på må en som finns i datorn. Har varit i kontakt med dom att radera som epostadresser som jag inte använder. Men dom vägrar. Klickar på direktbetalning men det klara som inte av att göra. Skickar sms på fakturor.På står att som skickar via mail, men inga fakturor kommer fram. Har suttit en och en halv timme och chattat med kundtjänst. Det har varit mist 6 person som jag chattat med. Dom kan inte hjälpa mig att få en igenom en betalning och radera dom felaktiga emailadresserna. Det går heller inte att redigera sitt konto med emailadresser. Jag undrar vad dom har kundtjänst till när dom inte kan hjälpa sina kunder. Bra och smidigt dom få gånger det fungerar, men ett helvete när det inte gör det. Jag vill varna för klarna. Jag tycker att en stjärna är för mycket. Läs mer
  • Jon L

2018-07-09

Jon L skrev om Klarna AB
    Har problem med att Klarna skickar min "engångskod" för utbetalningar som säljare på Tradera till fel adress och inte till min folkbokföringsadress. Tradera har rätt adress.

Behöver verkligen de pengar Klarna håller inne för att betala mina räkningar...

Har haft problem med detta i en månad snart och Klarna har lovat flera gånger att hjälpa mig med detta, men inget händer. Får ingen kod eller återkoppling.

Flera andra säljare på tradera har haft samma problem. Vad är det som göra att Klarna inte kan lösa detta återkommande problem? Läs mer
  • Birgitta A

2018-06-30

Birgitta A skrev om Klarna AB
    Rörigt eftersom intw alla betalningar dykerbuppbpå " mina fakturor" vilket innebär att jag fått påminnelser med avgift. Så nu ör det slut m Klarna för min del. Läs mer
  • 2018-06-28

Anna C skrev om Klarna AB
    Uselt!
    Jag fick ett mejl från Klarna där mitt köp hos Dekra bilbesiktning bekräftades (kortbetalning till Dekra, hanterades tydligen av Klarna) och i mejlet stod att jag skulle gå in på mina sidor på Klarna för att få specifikationen. Jag behöver den för att se momsen bl.a. så jag loggad in, men där fanns inte betalningen med. Efter detta har jag mejlat, ringt två gånger, gjort precis som kundservice-personerna i telefonen har sagt; till och med mejlat kontoutdraget från kortutgivaren där man ser att transaktionen är gjort, och ändå får jag inget svar av Klarna och ingen specifikation. De skriver i sina mejl att de försöker återkomma inom 24 timmar. Nu har det snart gått två veckor!
    Det här är ju ingen stor grej, inget svårt ärende - men ändå återkommer ingen med specifikationen. Dessutom blev jag otroligt oförskämt bemött i telefon båda gångerna jag ringde kundservice. Attityden var ungefär "är du dum eller? om inte vi kan se transaktionen här hos oss på Klarna så har du väl inte betalat något, vi kan inte hjälpa dig". Och detta trots att jag påpekade att det ju var Klarna som mejlade mig med en betalningsbekräftelse och skrev att jag skulle vända mig till Klarna för att få en specifikation. Det är som en Kafka-roman. Läs mer
  • 2018-06-19

Bo C skrev om Klarna AB
    Jag fick just en påminnelsefaktura med avgift och dröjsmålsränta och med förfallodatum imorgon. Och detta trots att jag inte sett röken av någon ursprunglig faktura. Vi är tydligen i gott sällskap. Mängder av kunder är kritiska och jag tycker vi ska låta de nätbutiker som anlitar dem få veta. Skrev just ett klagomål till en av dem. Läs mer
  • Katsiaryna M

2018-05-07

Katsiaryna M skrev om Klarna AB
    Hade inte haft några problem med Klarna tills jag bytte bostadsadress för 2 månader sedan. Det visade sig att man inte kunde ändra på sina personuppgifter på Klarnas webbsida. Man fick ringa till kundtjänsten och be dem att ändra adressen (!) Ändå blev det strul med leveransen av varor som jag köpte på Odla.se och betalade med Klarna. Min beställning skickades till min gamla adress. Som tur fick jag mina pengar tillbaka när den försändelsen returnerades. Personen i kundtjänsten sa att felet uppstod på grund av cookies på min dator som hade sparat min gamla adress. Jag blev tipsad att rensa cookies vilket jag gjorde. Men egentligen tycker jag att företag som hanterar våra pengar borde inte störas av en sådan skit som cookies. Åtminstone kunde de ha "Ändra personuppgifter" i menyn på webbsidan, precis som PayPal. Läs mer
  • 2018-05-02

Mattias skrev om Klarna AB
    Vänner har blivit drabbade men jag har själv lyckats undvika att fastna i Klarnas fälla. Senast var en pappersfaktura som kom till min flickvän 1 (!) dag innan sista betalningsdag. Jag nästan kokade! Det skall påpekas att jag redan *innan* detta fått reda på att flickvännen haft oturen att behöva betala med Klarna och jag därför varje dag letade med ljus och lykta efter deras pappersfaktura. Saken blev inte enklare av att fakturan var *spårlöst försvunnen* på Klarna.se , så det var totalt omöjligt att försöka betala den i förväg på egen hand.

Ett riktigt ockerföretag som livnär sig på människor som glömmer bort att betala sina fakturor i tid. Då slår de till med så mycket påslag på kostnaden de bara kan och blandar helst sitt eget inkassoföretag för att driva in pengarna. Det är detta hela deras affärsidé bygger på och det är med ilska man ser detta skitföretaget ta över betalningar från diverse internetbutiker, en efter en.

Pappersfakturan kom *1* dag innan utgångsdatumet! Vilken tur att vi hade *ett helt dygn* på oss att betala fakturan. Era j-a ärekräk! Läs mer
  • 2018-04-23

Eric S skrev om Klarna AB
    Köpte en vara på Apoteket Hjärtat men fick ingen faktura från Klarna, efter 20 dagar fick jag brev från Segoria med betalningskrav på Krav 60Kr och Inkasso avgift på 180Kr, helt skrämmande. Jag frågar Klarna varför det har gått till så här, då berättar man på kundtjänst att Påminnelsen har skickats till fel bostadsadress, men man skyller detta på Apoteket Hjärtat. Har verifierat att bostads-adressen stämmer på Apoteket Hjärtt. Jag ringer Segoria men dom hänvisar till Klarna som i sin tur hänvisar till Segoria, för att Segoria "äger" fakturan. Således ingen hjälp utan jag för betala 240K extra för mina vitaminer som kostade 135Kr. Man undrar verkligen om man vill överleva då inget intresse finns för att lösa ett simpelt problem. Detta kan vara Klarnas slut. Aldrig mera Klarna för min del. Läs mer
  • 2018-03-19

Eila K skrev om Klarna AB
    Osmidiga på återbetalning. Man ska varken behöva vänta över 10 dagar på återbetalning eller ägna sig åt påtryckning för att få sina pengar. Irriterande och frustrerande Läs mer
    Tobias J gillar detta
  • Stefan H

2018-03-17

Stefan H skrev om Klarna AB
    Inte bra när man åker på två tre faktura .. ? Hur avsluta? Läs mer
  • Lars-Göran J

2018-03-04

Lars-Göran J skrev om Klarna AB
    De är lika osmidiga när det gäller återbetalning av pengar som de är smidiga att ta emot betalningar. Att få tillbaka pengar från dem kräver att du inte har problem med blodtrycket. Efter veckor av väntan med ideliga påstötningar, ifyllande av samma blankett om och om igen, till slut hotande med både polisanmälan och anmälan till finansinspektionen fick jag till slut tillbaka mina pengar. Kommer aldrig att göra betalning via dem igen. Läs mer
  • Michael D

2018-02-10

Michael D skrev om Klarna AB
    Klarna med Tradera = riktigt dåligt.
    Klarna med Tradera = riktigt dåligt.

Har sålt en dator i mitten av januari och fortfarande inte fått några pengar - Klarna håller i pengarna i två veckor fastän jag använt Tradera i 11 år och bara har postiva ratings 4,9 600st.....
    Enligt tradera så har Klarna betalat ut för en vecka sedan men fortfarande inga pengar på kontot efter att fyra veckor gått.

Har varit i Kontakt med Klarnas kundtjänst direkt för att få svara på var är pengarna och svaret är "vi har många som kontaktar oss nu så kan ta extra tid" efter fem dagar får jag svar först från Klarna när jag lämnat dåligt omdöme på trustpilot att jag skall chatta med dom via facebook för att få hjälp.

Googlar man på olika forum så är det masssssor av människor som har haft problem med Klarna kopplat till Tradera och bör undvikas.
    Dessutom kundtjänst med begränsade öppetider när vanligt folk jobbar och utan ärendesystem då det inte går att följa upp eller se status på utbetalningar som i Traderas fall gör tjänsten extremt kund ovänlig.

Skulle vara intressant att inte driva ärendet och se vad som händer... klarna /tradera kommer garanterat inte höra av sig om att dom inte kunnat betala mig även om felet ligger på deras sida då det ör en del av modellen att stjäla kunders pengar eftersom det alltid blir några som glömmer av att dom har pengar på klarna/tradera att hämta ut...

Trustpilot finns massor av 5 stjärniga omdömen och som dom är skrivna är det uppenbart att det är klarnas troll som lägger in fejkade omdöme vilket säger mkt om hur oseriösa klarna är.
    Skönt att se att Reco inte har några fejkade omdömen om klarna...

/Michael Läs mer
  • 2018-02-05

Peter M skrev om Klarna AB
    Känner att jag också måste dela så att företaget förhoppningsvis försvinner... Bekräftade ett köp på nätet via Klarna, so far so good. Fick sedan en faktura några dagar senare från Klarna. Innan jag betalade den kollade jag med banken så att Klarna inte hade dragit pengar i samband med bekräftelsen av köpet. Det hade de inte. Men sen, när jag betalar fakturan så visst drar de då dubbelt. Hör företaget sen av sig och beklagar att man dragit betalning 2 gånger? nej, såklart inte. Det är dessutom omöjligt att komma fram på telefon och man hänvisar också till en chat som inte finns. Efter 2 veckor får jag svar på mail där jag ska fylla i ett formulär för att få tillbaka mina pengar. Det står att det tar ytterligare 10 dagar att få tillbaka pengarna. Jag misstänkter att detta är ytterligare ett system man har fått på plats för att få högre cash flow. Håller man inne pengar man inte har rätt till i flera veckor kan dessa användas för att få avkastning på annat håll, det är det jag misstänker sker här.
    Jag kommer naturligtvis inte använda Klarna i framtiden men det är ju synd om de seriösa leverantörer på nätet som kommer mista massa kunder för att man gått i säng med detta bluffbolag. Läs mer
  • Andreas M

2018-01-23

Andreas M skrev om Klarna AB
    Sålde en vara på Tradera. Klarna är enda alternativet. Nu måste jag vänta 3 veckor för att få betalt via Klarna!!!? Helt sinnessjukt! Läs mer
  • 2018-01-04

Verifierad kundrelation
    Peter R skrev om Klarna AB
    Hemskt! Köp blir automatiskt till faktura även om man väljer betala direkt. Deras bästa kunder är ju de som inte betalar direkt och som sedan glömmer/missar att betala enligt deras grundare Nicklas Adelberh. Påpekar man detta för deras kundtjänst möts man av: ”Vad tråkigt att du tycker så - är det något annat du undrar över?” Undvik!! Läs mer
    carina S gillar detta
  • 2017-11-30

Mattias B skrev om Klarna AB
    Utan betalningsanmärkning hjälper inte

Mer än 5 år gammal betalad skuld hos klarnas inkassobolag gör det omöjligt att få delbetalning igen hos klarna. Otrevlig och Diktatur styrd kundservice på lägsta nivå. De vill verkligen inte ha gamla eller nya kunder i sitt principfasta värdelösa företag. Klarnas erbjudande till mig är att ringa klarna och uppge följande.produkt,pris,inköpsställe och vänta på svar ca 1-2 dagar för att kunna handla på faktura hos klarna.
    Klarna rekommenderas inte. Läs mer
    carina S, Peter R gillar detta
  • 2017-11-13

Anna J skrev om Klarna AB
    60 kronor i påminnelseavgift! Hutlöst! Aldrig mer Klarna!

Första gången jag missat att betala en faktura i tid och jag har handlat många många gånger genom Klarna under årens lopp. Har alltid betalat i tid och oftast till och med tidigare än förfallodatum. Så tacken från dom vid ett enda misstag från mig som kund är ett påslag på 60 kronor. Läs mer
    Peter R, Mr Foo B gillar detta
  • E

2017-11-03

E skrev om Klarna AB
    Klarna är ett skämt och deras kundservice borde inte få heta service. Hade de inte skött betalningen åt varenda internetbutik hade jag bojkottat företaget. I 9 dagar har de inte lyckats ge återbetalning och försöker inte ens lösa det. Riktigt missnöjd, deras tjänst strular och jag blir lidande och de skiter i det. Ha inte något med dessa att göra om ni inte behöver. Läs mer