Klarna AB

Olof O:

Läs vad 20 kunder tycker om Klarna AB

• Rolf L
    Rolf L skrev om Klarna AB
    Fick en påminnelse idag om att betala en förfallen faktura. För detta ville naturligtvis Klarna ha extrabetalt.

1: Ursprungsfakturan var betalt i tid. Bevis finns från banken,.
    2: Påminnelsefakturan fick jag inte förens EFTER utsatt datum för betalning (för påminnelsen).

Då detta hänt vid upprepade tillfällen kan jag inte annat än tolka det som att detta är satt i system av Klarna. De försöker på alla sätt driva in sina påminnelseavgifter som GARANTERAT är uppsatta på ett sådant sätt att MÅNGA ska betala en massa bluffavgifter.

Fakturafällor som affärsidé med förhoppningen att beloppet är så lågt att man inte orkar kontaktade dem och påvisa felaktigheten i avgiften. Då gör man deg. När man säljer luft.

UNDVIKER Klarna som pesten! Denna gång tänkte jag "De kanske har blivit bättre". "Denna gången kanske det fungerar". Men ICKE!

ALDRIG mera Klarna. Jag har ALDRIG i mitt 45-åriga liv fått någon påminnelse om en obetald faktura. Annat än av Klarna. Fyra gånger av 8 möjliga. BLUFFÖRETAG!

Klarna: Jag vet att ni har som policy att svara på alla inlägg. Det har in gjort på andra siter, säkert här också. Jag kommer däremot INTE lägga mer tid på er nu varför jag i min tur inte kommer svara på era lama ursäkter till varför det så ofta blir "fel".

Med hopp om att aldrig komma i kontakt med er mer!
  • F
    F skrev om Klarna AB
    TIPS! För att undvika Klarnas fakturafällor så går det ofta lika bra att handla som företag i e-butiker (tex Apotea och BRL). Då betalar man direkt med VISA utan att riskera Klarnas "fakturafälla" där man FÖRST genomför köp med förvald faktura, vilket därefter kan ändras till VISA (en riktigs jävulsk plan som gör att många faller i deras fälla).

Obehagligt företag som tycks uttnyttat varje svaghet hos it komunikation och köpare till sin fördel. Maximala räntor och minimala betalningsfrister. 2 v betalningsfrist därefter påminnelse med +60 kr och hot om inkasso. Därefter går ärendet till det egna inkassoföretaget.

Man försöker kompensera sin jävulska affärsidé med en "trevlig" kundtjänst som skall rätta till "missförstånd". Deras kundtjänst måste ha Sveriges mest utsatta personal : )
  • F
    F skrev om Klarna AB

• PM L
    PM L skrev om Klarna AB
    Cyniskt företag med uppenbart låg egenmoral som har synts i media. Tar naturligtvis ut maximal dröjsmålsränta och påminnelseavgift, för det är ju inte slutkunden som ska vara nöjd, det är de själva. Skulle ALDRIG anlita dem för fakturaservice för mitt företag, det skulle vara samma sak som att säga "detta är ett oseriöst företag" på fakturan.
  • Anette N
    Anette N skrev om Klarna AB
    Beställde en bok på Adlibris och betalade kort (mycket för att slippa hamna hos klarna). Adlibris skickar bekräftelse och allting, pengarna dras från kortet. Sedan händer något mycket märkligt: helt plötsligt säger Adlibris att boken är slutsåld och att vi inte kommer att få den. Våra pengar däremot - för boken vi aldrig fick - sitter nu fast hos skandalföretaget klarna på som nu har rätt att tvångslåna pengarna upp till en hel vecka. Trots att vi : 1. Inte köpt någonting. 2. Betalat med VISA-kort. Man tackar.
  • Hippie C
    Hippie C skrev om Klarna AB
    Skrev fel epost men det kontrollerade inte klarna innan köpet. Efter köpet kontaktade jag dem med rätt epost men ändå fick jag aldrig någon faktura. Bara arga påminnelser via sms om det inte var betalat.......

Man kan ju nästan tro att de tjänar pengar på detta slarv...men vänta nu, de gör ju faktiskt precis det!
  • Attila B
    Attila B skrev om Klarna AB
    Har handlat många gånger med Klarna men detta tar priset!

De har gjort en återbetalning till mitt konto enligt dem, men inga pengar syns till. Har ringd dem flertal gånger då de lovar att återkomma och lösa mitt problem.
    Snart gått en månad man börjar bli rätt otålig då man inte har tid med sånt här.

Varje gång jag ringer så säger ni samma sak, att pengarna finns på mitt konto. Har även kontaktat min bank som säger att ingen återbetalning har gjort från Klarna.

Ska detta vara så svårt att lösa?

- Oacceptabelt
    - Dåligt bemöt som kund
  • Alessandro M
    Alessandro M skrev om Klarna AB
    Fick aldrig min faktura och därför en påminnelse. När jag sedan ringer in och klagar tas denne bort och nytt förfallodatum meddelas per telefon. Innan utlovat datum för betalningen inträder får jag ett inkassokrav från deras systerbolag Segoria. Dessa vägrar att köpa min förklaring och jag tvingas därför betala den i min mening felaktiga summan om 180kr utöver det belopp jag redan betalt. Uselt, har varit kund hos Klarna i 3år men efter det här blir det inga fler köp via klarna varken av mig eller de i min närhet.

Deras erbjudanden kan verka bra men blir det fel hamnar du i underläge och det är du som betalar notan för deras del. Finns andra seriösare aktörer att anlita. Så bojkotta klarna och Segoria. Behöver du hjälp eller information om hur du bestrider Segorias hutlösa krav finns hjälp att få via din kommun. Ring din hemkommun och be att få bli kopplad till din konsument ombudsman. Finns en färdig praxis för hur man bestrider en faktura.
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Klarna AB
    Beställde varor via cdon.se. Fick faktura på e-post. Glömde betala, fick ingen påminnelse, hamnade hos Segoria(dotterbolag till klarna) och inkassokrav. urdåligt! Kommer aldrig i mitt liv mer använda klarna. Helt enkelt urdåligt!
  • Filip
    Filip skrev om Klarna AB
    Pratar med dem ang förfallna fakturor, till svar får man att det inte finns några, har även SMS inlagt ifall det skulle komma något. Några månader går och man får en påminnelse faktura ifrån Segoria istället. Pratar med dem angående detta och de har bara bortförklaringar. Undivk detta "seriösa" företag.! Blir så förbannat trött på sådant!
  • Markus K
    Markus K skrev om Klarna AB
    Liknande problem som hos er andra! Beställde en film via SF Anytime som Klarna skulle fakturera. Fick ett sms som sa: "Fakturan får du från Klarna nästa månad" Den enda faktura som kom var en påminnelseavgift... Kommer aldrig mer anlita bolaget och varnar er som vill använda deras tjänster.
  • Sven L
    Sven L skrev om Klarna AB
    Många webshoppar har Klarnas checkout
    där du ska slutföra ditt köp.
    Där skall du registrera dig hos klarna
    innan du kommer till nästa steg som
    är medvetet utformat så att du intuitivt skall välja någon av
    kreditalternativen.
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Klarna AB
    Är faktiskt nöjd med Klarna, dom har skött sig klanderfritt (peppar, peppar, inga dubbelfakturor, felaktiga summor eller saknade fakturor. Kan ännu så länge köpa från företag som använder sig av Klarna.

Måste ändra betyg, nu när Klarna och Tradera har gett sig i lag med varandra så är detta enbart negativt i mina ögon, i vissa "dyrare" kategorier så måste man som säljare använda klarna's alternativ hur billigt man än säljer. Dessutom beroende på vilket betyg man har som säljare så kan det dröja länge innan man får sina pengar.

Och att allt man säljer ska vara spårbart, även om varan bara kostar tio kronor är, bara löjligt.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Klarna AB
    Kontaktade deras kundtjänst för någon månad sedan, och de erbjuder bara fakturaköp i de fall det handlar om påtagliga produkter och alltså inte tjänster.

Vidare får man tydligen betala oavsett om man säljer eller inte. Hoppas de ändrar detta, så kan jag tänka mig bli kund.
  • Anders E
    Anders E skrev om Klarna AB
    Otroligt svårt att integrera på sin websida. Med paypal eller payson behöver man bara lägga upp en enkel form med post request. Med klarna måsta man alltid använda deras massiva api som bara finns för ett fåtal språk och som gör saker onödigt komplicerat när man bara vill lägga till en ytterligare betalningslösning.
  • JO P
    JO P skrev om Klarna AB
    Köpte 3 artiklar med Klarna faktura, Klarna skickar 3 fakturor, en på varje artikel, men bara en av fakturorna kom fram. De andra skickar de påminnelse på med en saftig avgift. Numera kommer jag inte att fortsätta som Nordeakund, banken som står bakom detta företag.
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Klarna AB
    En faktura "fösvann" med posten eller vad nu som hade hänt. Ringde då upp klarna och frågade vad som hade hänt, självklart hade de skickat den. De som hade hänt om jag inte ringt var att jag hade förlorat min räntefria "kampanj" och fått betala mycket mer. De stöder inte autogiro heller....undrar varför?
  • Sollan H
    Sollan H skrev om Klarna AB
    Klarnas affärsidé går tydligen ut på att håva in förseningsavgifter. Trots att fakturor är betalda så skickas det ut nya med förseningsavgift. De har även köpt Rejta för de omdömen som jag skickat in dit har tagits bort. De hade svarat att de skulle kontakta oss via mejl för att få rätsida på problemet som det hette vilket var bara nys. De har inte kontaktat oss. De påstod också att vi skulle ha begärt att få dela upp en faktura på 49 kr!!! Jag är så förbannad och uppretad så jag vet inte vad jag skriver snart! Kontentan är Handla inte via klarna för då blir det dyrt!!!!
  • Urban S
    Urban S skrev om Klarna AB
    Akta er!
    Många jag känner har någon gång fått problem med detta bolag, det är allt från en påminnelseavgift på 50 kr till en dyrare avgift på 160 kr genom deras egenreggade bolag Segoria. Dubbelfakturor som inte betalats tillbaka osv.
    Kreditor, Segoria och Klarna är alla olika namn för samma oseriösa aktör på kreditmarknaden.
    Man har helt enkelt inte någon ambition att bedriva en seriös verksamhet
  • frida
    frida skrev om Klarna AB
    Kommer ALDRIG mer handla av ett företag som jobbar ihop med Klarna. Kund"service" är jätte snorkiga och korta i tonen. Jag har upprepade gånger försökt få dem att skicka räkningarna till en annan adress men de fortsätter att skicka till fel adress. Nu när jag ringer och frågar vart räkningen tagit vägen så säger de att de skickat till den adress jag uppgett att jag vill ha den till trots att jag VET att den gått till fel adress.
    En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att det Alltid är bäst att betala kash, så slipper man sånna här företag...

Norra Stationsgatan 61, 113 43 Stockholm