Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Klarna bank AB

Klarna bank AB

Omdömen totalt
351
Snittbetyg
1.2
Skriv ett omdöme

351 omdömen om Klarna bank AB

Visar 351 omdömen med 1.2 i snittbetyg
Peter Erik S
Skrev om Klarna bank AB

En anhörig blev utsatt för bedrägeri. Rolexklockor och becknarväskor. Ringer klarna en timme efter bedrägeriet men de tar noll ansvar och hänvisar till säljande part. Har du äldre anhöriga. Spärra dem omedelbart från klarna!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna Ulrika A
Skrev om Klarna bank AB

Jag har kontaktat Klarna i ett ärende. Kundtjänst hänvisade mig till att skriva ner mitt ärende till en mejladress de angav. Jag har inte ens fått någon bekräftelse på att mejlet är mottaget och jag har skickat flera mejl. Tycker det är under all kritik hur de hanterar sina kunder. Jag har aldrig misskött någon betalning hos dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alf Verner C
Skrev om Klarna bank AB

Klarna vill ha betalt, trots att varan inte kommit. Det jag inte fått från ŁYKO, tvingades jag lösa på annat sätt. Klarna vill att kunden själv ska sköta relationen med handlaren. Jag har inte tid att lägga på dravel och efterforskningar. Istället för att gå till domstol och göra upp, stängde svinen av mig från fakturabetalning är. Man har monopol på betalningsformen och gör sig själv till domstol.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikko Svante H
Skrev om Klarna bank AB

Jag vill varna er andra från Klarna! Jag beställde ett pingisbord från Hobbyhallen som aldrig kom fram till mig. Detta var i juni 2025. Jag har försökt förstå var paketet tog vägen och fick via DHL på telefon och med bekräftelse på mail besked att något pingisbord aldrig nått mig eller till den stad jag bor i. Jag har skickat detta vidare till Hobbyhallen och Klarna som i omgångar stoppat fakturan för att sedan återigen bara säga att jag har ska betala. Jag har alltid vägrat och nu så vänder sig Klarna till Coeo-inkasso... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Taner S
Skrev om Klarna bank AB

Jag köpte en flygbiljett till den 30 augusti. Jag ändrade datumet till den 31 augusti och betalade med mitt kort. Klarna ber mig betala för flyget en andra gång eftersom jag ändrade datumet. Klarna är ett jävla jävel, respektlöst, bedrägligt, svindlande och stöldbegärande företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fanny Margit L
Skrev om Klarna bank AB

Enligt Klarna ska en betalning gått igenom på 2-3 bankdagar. Min betalning har efter 1 vecka fortfarande inte gått igenom. Att tala med deras kundtjänst är slöseri med tid och energi!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Berhe H
Skrev om Klarna bank AB

Titel: Otydliga svar och ingen transparens kring räntan på mitt sparkonto Jag har ett fast sparkonto hos Klarna (48 månader, 150 000 kr, 1,74 % ränta). Efter drygt tre år visar kontot en ackumulerad ränta på endast cirka 2 500 kr – vilket inte stämmer överens med den avtalade räntesatsen. Jag har kontaktat Klarna flera gånger och noggrant förklarat problemet, men har gång på gång fått samma allmänna och oprecisa svar utan någon faktisk redogörelse för hur räntan beräknas. Senast svarade Efthalia från Klarnas dataskydds-/utredningsavdelning,... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JESPER S
Skrev om Klarna bank AB

Är nu riktigt trött/besviken på klarna. Får påminnelser hemskickade för fakturor som redan är betalda och får påminnelseavgifter för fakturor som jag stoppat pga varorna skickats tillbaka. Kommunikationen om uppdatering på ärenden är bristfällig. Ni levererar alltså inte på just de delar som är anledningen till att man använder klarna så nu betalar jag istället med kreditkort/swish framöver

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Beatrice O
Skrev om Klarna bank AB

Klarna är den sämsta kreditgivaren i hela Sverige riktiga giriga skitstövlar som jobbar på den banken. Appen är urusel och oanvändbar. Nyligen så markerade de mina räkningar som betalda så att det inte gick att slutföra betalningen i Appen och puschade upp andra räkningar istället så att jag betalade dem istället för räkningarna som skulle ha betalats.Roboten som jag chattade med skrev först att den kunde åtgärda felet sedan när jag kontaktar dem igen går det inte att förlänga dessa räkningar och då är redan alla pengar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn Erik B
Skrev om Klarna bank AB

Jag har försökt bli av med den här appen under en längre tid. Sedan de blev mer en handelsplats, än en betalfunktion vill jag inte ha med dem att göra. Däremot har jag välfigt svårt att få dem att sluta skicka meddelanden till mig. Deras aggressiva marknadsföring, innebär att jag inte kan maila dem, bara chatta ( om jag loggar in) eller ringa. Man vill inte ha någon dokumentation kvar!!@ Ett tiktigt uselt företag, där förmodligen pengatvätt förekommer, varför man inte vill ha insyn. Usch, fy och kräks!!!@

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lisbeth Ragnie S
Skrev om Klarna bank AB

Betalade av misstag in ett belopp till Klarna Bank AB som egentligen skulle ha gått till ett annat företag. Klarna skickade fem dagar senare ett mail om detta och där jag uppmanas fylla i ett formulär för att Klarna ska kunna göra återbetalningen. Det är märkligt, när de väl borde kunna se var betalningen kommit ifrån och returnera till det kontot. Det har nu gått tre veckor och trots telefonsamtal med löften om återbetalning ska göras händer inget. Det är också väldigt svårt att få tag i Klarna och det går inte att få någon... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Peter E
Skrev om Klarna bank AB

Jag väntar på återbetalning för en reklamerad vara. När ingen återbelning kom lyckades jag, utan Klarnas hjälp, reda ut att köpet gjorts med ett betalkort som inte finns längre. Efter mycket om och med med deras kundtjänst så fick jag länk till ett formulär att fylla i för att få pengarna till mitt bankkonto istället. Efter två veckor har jag varken fått svar eller pengar och när jag återigen kontaktade kundtjänsten så var det som att börja från noll. Jag fick på nytt förklara att återbetalning till bankkontot inte fungerar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nicole M
Skrev om Klarna bank AB

Varning för Klarna! 2024 skriver tidningar om att myndigheter överväger rättslig åtgärd mot Klarna. Konsumentverket har fått hundratals anmälningar årligen mot Klarna. • Klarna driver in pengar från oseriösa dropp-shipping företag. (Det är helt enkelt ett bluff företag som ofta utger sig för att vara en svensk hemsida, men har sitt lager i Kina och skickar olika falska kopior av produkter i dåligt kvalité) • Finns hur många kunder som helst som blivit utsatta för samma sak med hjälp av Klarna som samarbetar med (kända)... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alissa T
Skrev om Klarna bank AB

Sedan fått mitt första samtal om återbetalning genom avbrutet köp av mig, detta 2018 , kvarstår deras problem, hamnar hos nån idiot chattrobot som upprepar i fo, sedan genom riktigt kundtjänst, suck , blir utloggad gång på gång, och väntar på över lovad tid på min betalning!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jeanette Hildur Maria B

Klarna följer inte konsumentkriditlagen eller invändningsrätten. Köpte en vara från ett företag som jag vill returnera. Får ingen returadress av företaget. Klarna pausar fakturan för att sedan avsluta pausninge igen med motiveringen att jag klagade för sent vilket inte stämmer. Klarna har all mailkonversation mellan mig och företaget, där finns alla datum. Inget hjälper de vill ha betalt. Svarar inte längre på mina mail heller. Uruselt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Göran M
Skrev om Klarna bank AB

KLARNA FÖLJER INTE KONSUMENTLAGEN!!!! Akta er!! Ett FUL kreditbolag!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Leif Thomas K
Skrev om Klarna bank AB

Klarna säger "Tryggt, smidigt och smart". Inte alls! Jag gjorde ett köp online för en digital vara. Jag fick ett felmeddelande att köpet inte gick igenom. Ett nytt försök då gick det. På mitt bankkonto har två köp dragits. Försökte i veckor övertyga supporten att två belopp dragits. Slutligen accepterade de mitt klagomål. Pengarna betalades tillbaka efter 1 månad. Var fanns de under tiden? Hos Klarna förstås som tjänade ränta på dem. Häpnadsväckande dåligt. Aldrig mer Klarna.

1
Alissa T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Benny H
Skrev om Klarna bank AB

Aldrig mer Klarna. När ett köp skulle göras fick jag besked att det inte gick att genomföra betalningen med kort, jag skulle välja annat betalsätt. Jag Swischade betalningen istället. När jag sen kollade banken hade beloppet ändå dragits med kort. Idag, två månader senare, har jag ännu inte fått tillbaks mina pengar. Har varit i konakt med kundtjänst 5 gånger och även fått igenom ett klagomål. Jag har skickat allt dom begärt men ändå hjälper det inte. Fullständigt inkompetenta människor.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Konstantin K
Skrev om Klarna bank AB

Det gick bra ett ganska långt tag tills jag kom i kontakt med kundservice. Jag har beställt ett par skor från Nike som hamnade på fel ort och skulle levereras senare än jag planerade använda dem så jag ringde Nike och fick råd att bara inte hämta ut paketet som skulle gå tillbaka till Nike. Jag gjorde det och Nike fick tillbaka beställningen och även markerat den som returnerat. Av någon anledning fick Klarna inte rapport om det från Nike och fortsatt kräva att jag betalar faktura. Jag fick ett emejl från kundservice på... 

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Noel H
Skrev om Klarna bank AB

Klarna är ett ruttet lurendrejeri-företag som inte borde finnas. Trots inbetalning så registreras inte beloppet förrän 10 dagar senare, vilket betyder att om du har 30 dagars kredit, så måste du betala minst 11 dagar innan tidsfristen. Annars åker du på ränta. Kan inte finansinspektionen bara stänga ner ett oseriöst företag som Klarna?

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jesper N
Skrev om Klarna bank AB

Boykot virksomhedden............... Jag ville använda Klarna för att betala biljetter på en flygbokningssajt. Jag valde Klarnas direktbetalningsalternativ. Pengarna drogs omedelbart från mitt konto. Men biljetterna gick inte igenom. Klarna har nu mina pengar på över 20 000 kronor. Trots att jag har dokumentation från flygbiljettleverantören om att transaktionen inte har slutförts och att jag därför har rätt till pengarna tillbaka, vägrar Klarna att återbetala pengarna till mig i 10 dagar. Med andra ord måste Klarna tjäna... 

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jan Mattias K
Skrev om Klarna bank AB

Klarna tar månader på sig att "utreda" uppenbara bedrägerier. Genom att förhala hanteringen så bidrar Klarna aktivt till att möjliggöra scams och bedrägerier. Kundtjänsten har inte kunskap eller mandat att svara på eller agera på någonting.

2
Daniel K och Konstantin K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kim C
Skrev om Klarna bank AB

Bedrägerier är vanliga, använd ett vanligt kreditkort när du handlar online. Klarna kommer endast ge dig huvudvärk. Klarna har bytt policy och tar inte länge sitt ansvar som bank och kreditgivare i bedrägerifall. Istället hänvisar de till säljaren (bedragaren) där du självklart inte kommer ha någon framgång. I mitt fall returnerades varan men butiken vägrade registrera returen och några dagar senare hade företaget försvunnit från webben. Det fanns inget sätt att få kontakt med säljaren vilket jag påpekade flertalet gånger... 

2
Daniel K och Konstantin K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna-Karin N
Skrev om Klarna bank AB

Det är anmärkningsvärt att Klarna gör det omöjligt att invända mot en felaktig faktura och självständigt lägger betalningen. Lagstridigt. Som konsument har man rätt att invända. Om en fordran är tvistig, ska saken prövas och Klarna kan inte självständigt ta beslut.

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kurt D
Skrev om Klarna bank AB

Trodde att handla med klarna var säkert men det var fel. NO more....

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Margareta Camilla J
Skrev om Klarna bank AB

Klarna fungerar utmärkt – så länge allt går smidigt. Men när något går fel visar de tyvärr sina verkliga färger. Jag har nu tvingats anmäla ett ärende till ARN eftersom Klarna vägrar bemöta mina invändningar, trots att jag har agerat i god tro och hänvisat till distansavtalslagen. Jag kan ha fel i sak – men det minsta jag förväntar mig är en dialog. I stället driver de vidare ärendet utan att pausa fakturan, vilket riskerar att leda till inkasso och Kronofogden – trots pågående ARN-prövning. Det är djupt nedslående att... 

1
Daniel K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Annika A
Skrev om Klarna bank AB

Helt plötsligt fick jag inte betala med faktura 30 dagar och de begärde direktbetalning??? Idag fick jag svaret, jag handlar för lite! 4-5 tusen på 4 månader. Positivt för mig, men av vilken anledning ska jag då ha Klarna? Ja, ja får kolla med Svea om de vill ha mig, jag har inga betalningsanmärkningar så det borde gå bra, eller? Jag handlar för lite, ha ha!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alexander J
Skrev om Klarna bank AB

I rarely ever write reviews, let alone positive ones, but my overwhelmingly positive experience with Klarna felt like it definitely merited one + this is a ”good to know” if you ever have issues with a store/company that you’ve ordered from online: I ordered an expensive item from a store who sent me a faulty product. The owner of the store tried to dodge and fool me multiple times over and I thought there wasn’t much I could do about it, until I heard that you could contact Klarna about it, as I had payed through them.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Vivian A
Skrev om Klarna bank AB

Klarna, det här är helt oacceptabelt! Ni har lagt på en obefogad krona trots att varan är returhanterad och hela beloppet borde vara återbetalt. Utöver det 29 kr i påminnelseavgift och 180 kr i inkassokostnader – och inte ens en faktura på den där kronan, trots att ni normalt drar via autogiro. Jag har inte betalat inkassokravet och kräver att ni omedelbart annullerar allt och återbetalar den felaktiga kronan. Skärp er!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ninni P
Skrev om Klarna bank AB

I was charged for an item I did not receive. The company using Klarna lies about it and Klarna do not provide evidence for what the company (Apoteket hjärtat) claims. I will stop using Klarna. The customer service only talk and refuse to provide evidence in writing.Klarna where is my refund?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sven Michael C
Skrev om Klarna bank AB

Klarna fyller din mejl.... Man lägger en beställning hos leverantör och väljer Klarna för betalning. Först kommer ett mejl från leverantören som bekräftar beställningen, sedan kommer ett meddelande fån Klarna att jag beställt något, sedan kommer ett meddelande att Klarna har en faktura, därefter kommer ett till meddelande från Klarna med frågan om jag vill betala fakturan. Jag vill betala på förfallodagen. Sedan kommer mejl från Klarna att fakturan kommer att betalas. Sedan kommer ett besked att betalning pågår. Därefter... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Berit Marita M
Skrev om Klarna bank AB

Debiterad två gånger vid internetköp via Klarna. Säljaren uppger att hon endast fått en betalning. Klarna ålägger mig att av köparen kräva återbetalning.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Åke Torbjörn S
Skrev om Klarna bank AB

Akta er om ni behöver få en återbetalning bevis bördan ligger hos er fast dom dragit pengarna

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alf L
Skrev om Klarna bank AB

Genomgående allt uselt med dem och speciellt kundservice

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emma J
Skrev om Klarna bank AB

Uruselt! Hade deras sparkonto för flera år sedan och avslutade det. Flera år efteråt spammar de mig med mail, årsbesked etc för ett avslutat konto. Ingen kan svara på varför! Kundtjänst hänvisar till appar, websidor för vad? Ringde in och identifierade mig, de kunde inte heller hjälpa till då appen skulle identifiera mig?! Ärligt talat, inte konstigt ni fått en halv miljard i böter. Är en pinsam verksamhet som borde läggas ned

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Stefan Gustav B
Skrev om Klarna bank AB

Kundservice är undermålig!! Antingen får du kontakt med en robot eller en agent som inte förstår svenska. Jag får känslan av supporten är utlokaliserad till ett annat land och de översätter i realtid vad jag skriver. Kommer vara väldigt tveksam att använda klarna igen

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alzira D
Skrev om Klarna bank AB

Jag behöver inte klaga till företaget där jag köpte produkten som inte levererades. Det var Klarna som tog pengarna från mitt konto. Jag förväntar mig en passiv inställning innan jag söker hjälp från myndigheterna i det här landet.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Staffan Torbjörn S
Skrev om Klarna bank AB

Jag får reklammail från Klarna då och då. Nu senast att sparräntan sänkts. Eller att jag måste uppdatera min profil. Det senare fyra fem gånger. Till saken hör att jag inte haft något sparkonto på Klarna de senaste fem åren. Så varför ska jag uppdatera nåt jag varken har eller vill ha. För att ta bort sig - avsluta att få dessa reklammail så finns det ingen sådan knapp att trycka på i de mail jag fått. Nej sånt vill inte Klarna ha. Om man vill ta bort sin info och slippa dessa reklammail så måste man ladda ner Klarnas app... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jan Erik Magnus J
Skrev om Klarna bank AB

Vägrar hjälpa till försöka få kontakt med företaget man handlat från då de inte svarar när man inte fått någon vara.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David G
Skrev om Klarna bank AB

Klarna är ett helt onödigt filter mellan butik och bank. Vid köp eller retur ser det till att sitta på pengarna i upp till 7 dagar och får man anta tjäna ränta under tiden.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rune B
Skrev om Klarna bank AB

Lika dåligt som alltid Katastrof Folk måste välja bort detta dåliga företag

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bengt Erik Håkan D
Skrev om Klarna bank AB

Hej 1 köpte en Samsung telefon på Samsung Shop 12 aug som använde Klarna 2 Fick faktura från klarna på 5620:- 5611:- Telefon 5611kr o expressen 9kr 3 skickade ett meddelande att det saknades moms på fakturan. 4 betalade fakturan på 5611kr 240828 o sedan även expressen 9kr 5 sedan skickar Klarna en ny faktura på telefonen 5611:- 6 jag kontaktar klarna 3-4 gånger med kvitto på betalningen. 7 sedan skickar Klarna den betalda telefonen på inkasso 8 kontaktar inkasso bolaget med kvitto som pausar. 9 nytt inkasso Klarna påstår... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel Karlo V
Skrev om Klarna bank AB

Jag har vid flertal tillfällen haft problem med köp av varor och tjänster men de enda de har gjort är att pausa betalningen, inte göra en utredning för att sedan lägga problemet på mig som köpare. Deras svar är alltid samma, lös det med säljaren eller restaurangen. En gång gjordes det ett felaktigt köp på en restaurang och jag fick en retur på Klarnakortet och jag sparade kvittot som jag skickade in till Klarna vid flera tillfällen. Efter en utredning som pågick i flera månader så blev jag betalningsskyldig (De gjorde alltså... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas Peter Joakim H

Skulle genomföra ett köp på internet och ville göra det igenom Klarna för jag tänkte att det kändes tryggare. Jag erbjöd mig att föra över pengarna till Klarna först innan köpet men fick nobben!!! ???

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thim P
Skrev om Klarna bank AB

Totalt värdelösa, deras "agent" gav mig totalt felaktig information via telefon och agerar som en bedragare och utnyttjar chansen då jag satt i en stressad sits. Jag bad om att få 1-2 veckor längre tid på mig att betala en kommande faktura (något jag hade kunnat göra i appen) om det inte vore för tekniska problem. Vad händer? Jo deras j*vla agent BLOCKAR mig från hela Klarna, tack och lov så sparas samtalet där alla lovord utlovas i 90 dagar tänkte jag...... Men ingen vill ta sitt ansvar och lyssna igenom detta samtal... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Samir H
Skrev om Klarna bank AB

Dåliga hjälper inte kunderna och hjälper mesta bedragare typ startselect

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niklas B
Skrev om Klarna bank AB

Klarna strular. Sedan svåra att få tag i och lovar saker de inte håller. Som extra straff tar de ut en avgift för att de strulat. Har lagt över 10 timmar för att reda ut det, men de konstrar och konstrar. Vill sätta 0 eller minus i betyg, men kan inte. Skurkbolag!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas E
Skrev om Klarna bank AB

Usel kundservice när det gäller ärende som berör företag som fuskar och lurar kunder, som mig, och klarna inte gör ABSOLUT inget åt saken. De säger att de ska kontakta företaget och flyttar fram fakturadatum, de kontaktar INTE företaget, skickar mig en uppgift som INTE går att framföra… repetetativt, och ärendet fortsätter med återaktiverade betalning pch jag får om och om ringa tillbaka. Företaget i detta fall slutat existera t o m ha ha ha, och Klarna fortsätter att kräva av mig information jag inte kan ge pga detta. Så ’icke-lustfyllt’ att göra med Klarna att göra med känner jag!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sofia S
Skrev om Klarna bank AB

Försöker alltid undvika att använda Klarna vid internetköp men ibland går det inte. Vill aldrig ha faktura utan valde betalningsalternativet ”betala direkt”. Pengarna skulle dras inom 2-3 dagar men det gjorde de inte. Chattade med kundtjänst och enligt Klarna är det pga tekniska problem i just mitt fall som är orsaken till att pengarna inte dragits. Konstigt tycker jag eftersom exakt samma sak hände mig i september. Då förutsatte jag att betalningen hade gått igenom och blev väldigt förvånad när jag fick en påminnelse om... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ildiko W
Skrev om Klarna bank AB

så länge du inte har problem som avviker ifrån deras schablon, allting är frid o fröjd, men när du behöver hjälp med annat finns ingen du kan prata med, skicka mail förutom deras underutvecklade AI assistent. sedan kan ngn människa ansluta sig, som bara tjatar om samma sak, man ska kontakta dem man handlat ifrån mm. Men det är Klarna som skickar fakturan och det är fakturan det är fel på, motsvarar inte vad en svensk faktura ska innehålla enligt svensk lag, men Klarna verkar stå över lagen och struntar i att rätta . bara det här ...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen