Alla kategorier Bank Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Klarna AB

Norra Stationsgatan 61, 113 43 Stockholm — Visa karta

Läs vad 48 kunder tycker om Klarna AB

• Nick
    Nick skrev om Klarna AB
    Håller med om de flesta här. Klarna verkar inte kunna hantera utbetalningar som de lovar. Min är försenade några dagar nu. Så, rådet för Er som säljer på Tradera att inte använda Klarna som betalnings metod. Deras kundtjänst verkar inte har makt eller tillgång att kontrollera transaktionerna. Skumt Bank!!! Läs mer
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Klarna AB
    Reviderar min ursprungliga recension av Klarna.
    En tidsmässigt felaktig utbetalning efter en Tradera försäljning som tog dem två veckor att betala ut istället för villkorsenligt dagen efter resulterade i min kraftigt negativa recension av detta företag.

Efter flera veckors kamp med deras kundtjänst fick jag dock till slut en ursäkt och faktiskt ekonomisk kompensation.
    Positivt överraskad och Klarna skall ha beröm för sitt agerande, även om det krävdes en ganska omfattande arbetsinsats för att nå dit.

Huruvida jag i framtiden kommer att använda några av deras tjänster låter jag vara osagt. Läs mer
  • Nadia F
    Nadia F skrev om Klarna AB
    Är så innerligt trött på Klarna! Vid två tillfällen har jag inte fått en faktura varken i mailform eller pappersform, men påminnelsefakturan med hög ränta i förseningsavgift verkar aldrig ha problem med att hitta fram. Konstigt... När man konstaktar Klarna för att reda upp det så får man bara svaret "Du är betalningsskyldig och du har köpet i appen, så det spelar ingen roll att du varken fått mailfaktura eller pappersfaktura för du ska ha koll på dina köp i appen". Läs mer
  • johanna a
    johanna a skrev om Klarna AB
    KOMMER ALDRIG ANVÄNDA IGEN.

VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING

du blir skickad till inkasso innan dom ens har skickat ut fakturan. kundtjänsten hos klarna såger att man ska ha fått den på posten men när man väl får posten har ärendet redan skickats vidare till inkasso.
    SÄMSTA MÖJLIGA. Läs mer
  • Pervz M
    Pervz M skrev om Klarna AB
    Betala inom 14 dagar? Får bara påminnelsefakturor med 60 SEK avgift. Varför notifierar ni inte via en automatisk mejl dagen innan fakturan går ut istället? Är det inte lättare och miljövänligare än att skicka pappersbrev med förseningsavgift? Förväntar ni kundnöjdhet? Läs mer
  • Thomas D
    Thomas D skrev om Klarna AB
    Hallå Klarna AB vad håller ni på med egentligen? Ni mailar fakturor som varken är specificerade med OCR.nr eller summor? Hur ska man då veta vad betalningen gäller och hur mycket som ska betalas?

Först togs pappersfakturorna bort som alltid kom för sent efter sista betalningsdag, men papper är ju ändå mer miljövänligt än alla dessa plastprylar kopplade till Internet som sen förbränns och gifterna sprids ut i atmosfären.

Klarna AB är ett företag som förfallit...... Läs mer
  • Birgit L
    Birgit L skrev om Klarna AB
    Dom skickar till vilken e-postadress som helst. Väljer ut på må en som finns i datorn. Har varit i kontakt med dom att radera som epostadresser som jag inte använder. Men dom vägrar. Klickar på direktbetalning men det klara som inte av att göra. Skickar sms på fakturor.På står att som skickar via mail, men inga fakturor kommer fram. Har suttit en och en halv timme och chattat med kundtjänst. Det har varit mist 6 person som jag chattat med. Dom kan inte hjälpa mig att få en igenom en betalning och radera dom felaktiga emailadresserna. Det går heller inte att redigera sitt konto med emailadresser. Jag undrar vad dom har kundtjänst till när dom inte kan hjälpa sina kunder. Bra och smidigt dom få gånger det fungerar, men ett helvete när det inte gör det. Jag vill varna för klarna. Jag tycker att en stjärna är för mycket. Läs mer
  • Jon L
    Jon L skrev om Klarna AB
    Har problem med att Klarna skickar min "engångskod" för utbetalningar som säljare på Tradera till fel adress och inte till min folkbokföringsadress. Tradera har rätt adress.

Behöver verkligen de pengar Klarna håller inne för att betala mina räkningar...

Har haft problem med detta i en månad snart och Klarna har lovat flera gånger att hjälpa mig med detta, men inget händer. Får ingen kod eller återkoppling.

Flera andra säljare på tradera har haft samma problem. Vad är det som göra att Klarna inte kan lösa detta återkommande problem? Läs mer
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Klarna AB
    Rörigt eftersom intw alla betalningar dykerbuppbpå " mina fakturor" vilket innebär att jag fått påminnelser med avgift. Så nu ör det slut m Klarna för min del. Läs mer
  • Anna C
    Anna C skrev om Klarna AB
    Uselt!
    Jag fick ett mejl från Klarna där mitt köp hos Dekra bilbesiktning bekräftades (kortbetalning till Dekra, hanterades tydligen av Klarna) och i mejlet stod att jag skulle gå in på mina sidor på Klarna för att få specifikationen. Jag behöver den för att se momsen bl.a. så jag loggad in, men där fanns inte betalningen med. Efter detta har jag mejlat, ringt två gånger, gjort precis som kundservice-personerna i telefonen har sagt; till och med mejlat kontoutdraget från kortutgivaren där man ser att transaktionen är gjort, och ändå får jag inget svar av Klarna och ingen specifikation. De skriver i sina mejl att de försöker återkomma inom 24 timmar. Nu har det snart gått två veckor!
    Det här är ju ingen stor grej, inget svårt ärende - men ändå återkommer ingen med specifikationen. Dessutom blev jag otroligt oförskämt bemött i telefon båda gångerna jag ringde kundservice. Attityden var ungefär "är du dum eller? om inte vi kan se transaktionen här hos oss på Klarna så har du väl inte betalat något, vi kan inte hjälpa dig". Och detta trots att jag påpekade att det ju var Klarna som mejlade mig med en betalningsbekräftelse och skrev att jag skulle vända mig till Klarna för att få en specifikation. Det är som en Kafka-roman. Läs mer
  • Bo C
    Bo C skrev om Klarna AB
    Jag fick just en påminnelsefaktura med avgift och dröjsmålsränta och med förfallodatum imorgon. Och detta trots att jag inte sett röken av någon ursprunglig faktura. Vi är tydligen i gott sällskap. Mängder av kunder är kritiska och jag tycker vi ska låta de nätbutiker som anlitar dem få veta. Skrev just ett klagomål till en av dem. Läs mer
  • Katsiaryna M
    Katsiaryna M skrev om Klarna AB
    Hade inte haft några problem med Klarna tills jag bytte bostadsadress för 2 månader sedan. Det visade sig att man inte kunde ändra på sina personuppgifter på Klarnas webbsida. Man fick ringa till kundtjänsten och be dem att ändra adressen (!) Ändå blev det strul med leveransen av varor som jag köpte på Odla.se och betalade med Klarna. Min beställning skickades till min gamla adress. Som tur fick jag mina pengar tillbaka när den försändelsen returnerades. Personen i kundtjänsten sa att felet uppstod på grund av cookies på min dator som hade sparat min gamla adress. Jag blev tipsad att rensa cookies vilket jag gjorde. Men egentligen tycker jag att företag som hanterar våra pengar borde inte störas av en sådan skit som cookies. Åtminstone kunde de ha "Ändra personuppgifter" i menyn på webbsidan, precis som PayPal. Läs mer
  • Mattias
    Mattias skrev om Klarna AB
    Vänner har blivit drabbade men jag har själv lyckats undvika att fastna i Klarnas fälla. Senast var en pappersfaktura som kom till min flickvän 1 (!) dag innan sista betalningsdag. Jag nästan kokade! Det skall påpekas att jag redan *innan* detta fått reda på att flickvännen haft oturen att behöva betala med Klarna och jag därför varje dag letade med ljus och lykta efter deras pappersfaktura. Saken blev inte enklare av att fakturan var *spårlöst försvunnen* på Klarna.se , så det var totalt omöjligt att försöka betala den i förväg på egen hand.

Ett riktigt ockerföretag som livnär sig på människor som glömmer bort att betala sina fakturor i tid. Då slår de till med så mycket påslag på kostnaden de bara kan och blandar helst sitt eget inkassoföretag för att driva in pengarna. Det är detta hela deras affärsidé bygger på och det är med ilska man ser detta skitföretaget ta över betalningar från diverse internetbutiker, en efter en.

Pappersfakturan kom *1* dag innan utgångsdatumet! Vilken tur att vi hade *ett helt dygn* på oss att betala fakturan. Era j-a ärekräk! Läs mer
  • Eric S
    Eric S skrev om Klarna AB
    Köpte en vara på Apoteket Hjärtat men fick ingen faktura från Klarna, efter 20 dagar fick jag brev från Segoria med betalningskrav på Krav 60Kr och Inkasso avgift på 180Kr, helt skrämmande. Jag frågar Klarna varför det har gått till så här, då berättar man på kundtjänst att Påminnelsen har skickats till fel bostadsadress, men man skyller detta på Apoteket Hjärtat. Har verifierat att bostads-adressen stämmer på Apoteket Hjärtt. Jag ringer Segoria men dom hänvisar till Klarna som i sin tur hänvisar till Segoria, för att Segoria "äger" fakturan. Således ingen hjälp utan jag för betala 240K extra för mina vitaminer som kostade 135Kr. Man undrar verkligen om man vill överleva då inget intresse finns för att lösa ett simpelt problem. Detta kan vara Klarnas slut. Aldrig mera Klarna för min del. Läs mer
  • Eila  K
    Eila K skrev om Klarna AB
    Osmidiga på återbetalning. Man ska varken behöva vänta över 10 dagar på återbetalning eller ägna sig åt påtryckning för att få sina pengar. Irriterande och frustrerande Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Klarna AB
    Inte bra när man åker på två tre faktura .. ? Hur avsluta? Läs mer
  • Lars-Göran J
    Lars-Göran J skrev om Klarna AB
    De är lika osmidiga när det gäller återbetalning av pengar som de är smidiga att ta emot betalningar. Att få tillbaka pengar från dem kräver att du inte har problem med blodtrycket. Efter veckor av väntan med ideliga påstötningar, ifyllande av samma blankett om och om igen, till slut hotande med både polisanmälan och anmälan till finansinspektionen fick jag till slut tillbaka mina pengar. Kommer aldrig att göra betalning via dem igen. Läs mer
  • Michael D
    Michael D skrev om Klarna AB
    Klarna med Tradera = riktigt dåligt.
    Klarna med Tradera = riktigt dåligt.

Har sålt en dator i mitten av januari och fortfarande inte fått några pengar - Klarna håller i pengarna i två veckor fastän jag använt Tradera i 11 år och bara har postiva ratings 4,9 600st.....
    Enligt tradera så har Klarna betalat ut för en vecka sedan men fortfarande inga pengar på kontot efter att fyra veckor gått.

Har varit i Kontakt med Klarnas kundtjänst direkt för att få svara på var är pengarna och svaret är "vi har många som kontaktar oss nu så kan ta extra tid" efter fem dagar får jag svar först från Klarna när jag lämnat dåligt omdöme på trustpilot att jag skall chatta med dom via facebook för att få hjälp.

Googlar man på olika forum så är det masssssor av människor som har haft problem med Klarna kopplat till Tradera och bör undvikas.
    Dessutom kundtjänst med begränsade öppetider när vanligt folk jobbar och utan ärendesystem då det inte går att följa upp eller se status på utbetalningar som i Traderas fall gör tjänsten extremt kund ovänlig.

Skulle vara intressant att inte driva ärendet och se vad som händer... klarna /tradera kommer garanterat inte höra av sig om att dom inte kunnat betala mig även om felet ligger på deras sida då det ör en del av modellen att stjäla kunders pengar eftersom det alltid blir några som glömmer av att dom har pengar på klarna/tradera att hämta ut...

Trustpilot finns massor av 5 stjärniga omdömen och som dom är skrivna är det uppenbart att det är klarnas troll som lägger in fejkade omdöme vilket säger mkt om hur oseriösa klarna är.
    Skönt att se att Reco inte har några fejkade omdömen om klarna...

/Michael Läs mer
  • Peter M
    Peter M skrev om Klarna AB
    Känner att jag också måste dela så att företaget förhoppningsvis försvinner... Bekräftade ett köp på nätet via Klarna, so far so good. Fick sedan en faktura några dagar senare från Klarna. Innan jag betalade den kollade jag med banken så att Klarna inte hade dragit pengar i samband med bekräftelsen av köpet. Det hade de inte. Men sen, när jag betalar fakturan så visst drar de då dubbelt. Hör företaget sen av sig och beklagar att man dragit betalning 2 gånger? nej, såklart inte. Det är dessutom omöjligt att komma fram på telefon och man hänvisar också till en chat som inte finns. Efter 2 veckor får jag svar på mail där jag ska fylla i ett formulär för att få tillbaka mina pengar. Det står att det tar ytterligare 10 dagar att få tillbaka pengarna. Jag misstänkter att detta är ytterligare ett system man har fått på plats för att få högre cash flow. Håller man inne pengar man inte har rätt till i flera veckor kan dessa användas för att få avkastning på annat håll, det är det jag misstänker sker här.
    Jag kommer naturligtvis inte använda Klarna i framtiden men det är ju synd om de seriösa leverantörer på nätet som kommer mista massa kunder för att man gått i säng med detta bluffbolag. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Klarna AB
    Sålde en vara på Tradera. Klarna är enda alternativet. Nu måste jag vänta 3 veckor för att få betalt via Klarna!!!? Helt sinnessjukt! Läs mer
  • exile#4&66 R
    exile#4&66 R skrev om Klarna AB
    Hemskt! Köp blir automatiskt till faktura även om man väljer betala direkt. Deras bästa kunder är ju de som inte betalar direkt och som sedan glömmer/missar att betala enligt deras grundare Nicklas Adelberh. Påpekar man detta för deras kundtjänst möts man av: ”Vad tråkigt att du tycker så - är det något annat du undrar över?” Undvik!! Läs mer
    carina S gillar detta
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Klarna AB
    Utan betalningsanmärkning hjälper inte

Mer än 5 år gammal betalad skuld hos klarnas inkassobolag gör det omöjligt att få delbetalning igen hos klarna. Otrevlig och Diktatur styrd kundservice på lägsta nivå. De vill verkligen inte ha gamla eller nya kunder i sitt principfasta värdelösa företag. Klarnas erbjudande till mig är att ringa klarna och uppge följande.produkt,pris,inköpsställe och vänta på svar ca 1-2 dagar för att kunna handla på faktura hos klarna.
    Klarna rekommenderas inte. Läs mer
    carina S, exile#4&66 R gillar detta
  • Anna  J
    Anna J skrev om Klarna AB
    60 kronor i påminnelseavgift! Hutlöst! Aldrig mer Klarna!

Första gången jag missat att betala en faktura i tid och jag har handlat många många gånger genom Klarna under årens lopp. Har alltid betalat i tid och oftast till och med tidigare än förfallodatum. Så tacken från dom vid ett enda misstag från mig som kund är ett påslag på 60 kronor. Läs mer
    exile#4&66 R, Mr Foo B gillar detta
  • E
    E skrev om Klarna AB
    Klarna är ett skämt och deras kundservice borde inte få heta service. Hade de inte skött betalningen åt varenda internetbutik hade jag bojkottat företaget. I 9 dagar har de inte lyckats ge återbetalning och försöker inte ens lösa det. Riktigt missnöjd, deras tjänst strular och jag blir lidande och de skiter i det. Ha inte något med dessa att göra om ni inte behöver. Läs mer
  • Mr Foo B
    Mr Foo B skrev om Klarna AB
    Trots man väljer "direktbetalning" via bank så dras inte pengarna som med en "traditionell" direktbetalning. Istället lägger dom upp en smutsig autogiro som ska dra pengarna inom några bankdagar.
    Enda skälet till detta är för att dom förmodligen vill att dessa ag-dragningar ska fallera och kunna pumpa ut påminnelseavgifter med mera.

Och som sagt, se Anna J ovan. Tacken man får som kund är 60:- i påminnelse. Hela deras affärsidé går ju ut på avgifter och straffavgifter. Läs mer
  • Sandra I
    Sandra I skrev om Klarna AB
    Strul med att få verifieringskod vid försäljning på tradera. Väntade i en hel vecka på denna kod jag behövde för att få mina pengar. Ringde upp och frågade vart brevet med koden tagit vägen, de sa att de skulle skicka en ny kod och de kunde inte svara på varför brevet inte kommit fram. YTTERLIGARE en vecka senare kontaktar jag tradera för tredje gången, den här gången får jag hjälp som inte är "ring till klarna". Enligt tradera har de skickat brevet till en adress jag inte varit folkbokförd på i över TRE ÅR! Klarna påstår att de ska vara säkrare och tryggare att använda deras tjänster. Vilket skitsnack! Jag frågare klarna hur de kunde skickat till en gammal adress när de ska skicka till den adress man är folkbokförd på. De kunde inte svara på varför det skickats till fel adress och lovade att skicka ett TREDJE brev. Skitföretag!!! Om man är ny säljare på tradera blir man tvingad att använda klarna nu för tiden. Hade jag fått välja hade jag aldrig någonsin använt klarna igen! Oseriöst företag! Läs mer
  • Kenneth M
    Kenneth M skrev om Klarna AB
    Mens jag vänter på en faktura, får jag istället en påmindelse. OK deras faktura hamnade i mit Spam inkorg, darfor så jag inte fakturen. Jag hittade fakturen och betalte med påmindelses-avgift via dera betalingsApps, men istället fik jag en inkasso från deres eget bolag (Segoria). Jag betalte med dom många avgifter och dom ville titta på det, då jag klagade, men sen sae dom att det var deras procedure, darför kunna jag inte få dom avgifter tillbaka. Det gör oxå att jag vill unvika att handla på www.outl1.se, som annars har goa produkter om jag inte kan betala direkt. Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Klarna AB
    Varning för detta företag.
    Dom drar pengarna direkt men när du gör returer får du vänta flera veckor på att få pengarna tillbaka. Läs mer
  • Rolf L
    Rolf L skrev om Klarna AB
    Fick en påminnelse idag om att betala en förfallen faktura. För detta ville naturligtvis Klarna ha extrabetalt.

1: Ursprungsfakturan var betalt i tid. Bevis finns från banken,.
    2: Påminnelsefakturan fick jag inte förens EFTER utsatt datum för betalning (för påminnelsen).

Då detta hänt vid upprepade tillfällen kan jag inte annat än tolka det som att detta är satt i system av Klarna. De försöker på alla sätt driva in sina påminnelseavgifter som GARANTERAT är uppsatta på ett sådant sätt att MÅNGA ska betala en massa bluffavgifter.

Fakturafällor som affärsidé med förhoppningen att beloppet är så lågt att man inte orkar kontaktade dem och påvisa felaktigheten i avgiften. Då gör man deg. När man säljer luft.

UNDVIKER Klarna som pesten! Denna gång tänkte jag "De kanske har blivit bättre". "Denna gången kanske det fungerar". Men ICKE!

ALDRIG mera Klarna. Jag har ALDRIG i mitt 45-åriga liv fått någon påminnelse om en obetald faktura. Annat än av Klarna. Fyra gånger av 8 möjliga. BLUFFÖRETAG!

Klarna: Jag vet att ni har som policy att svara på alla inlägg. Det har in gjort på andra siter, säkert här också. Jag kommer däremot INTE lägga mer tid på er nu varför jag i min tur inte kommer svara på era lama ursäkter till varför det så ofta blir "fel".

Med hopp om att aldrig komma i kontakt med er mer! Läs mer
    Fredrik skrev om Klarna AB
    TIPS! För att undvika Klarnas fakturafällor så går det ofta lika bra att handla som företag i e-butiker (tex Apotea och BRL). Då betalar man direkt med VISA utan att riskera Klarnas "fakturafälla" där man FÖRST genomför köp med förvald faktura, vilket därefter kan ändras till VISA (en riktigs jävulsk plan som gör att många faller i deras fälla).

Obehagligt företag som tycks uttnyttat varje svaghet hos it komunikation och köpare till sin fördel. Maximala räntor och minimala betalningsfrister. 2 v betalningsfrist därefter påminnelse med +60 kr och hot om inkasso. Därefter går ärendet till det egna inkassoföretaget.

Man försöker kompensera sin jävulska affärsidé med en "trevlig" kundtjänst som skall rätta till "missförstånd". Deras kundtjänst måste ha Sveriges mest utsatta personal : ) Läs mer

• PM L
    PM L skrev om Klarna AB
    Cyniskt företag med uppenbart låg egenmoral som har synts i media. Tar naturligtvis ut maximal dröjsmålsränta och påminnelseavgift, för det är ju inte slutkunden som ska vara nöjd, det är de själva. Skulle ALDRIG anlita dem för fakturaservice för mitt företag, det skulle vara samma sak som att säga "detta är ett oseriöst företag" på fakturan. Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om Klarna AB
    Beställde en bok på Adlibris och betalade kort (mycket för att slippa hamna hos klarna). Adlibris skickar bekräftelse och allting, pengarna dras från kortet. Sedan händer något mycket märkligt: helt plötsligt säger Adlibris att boken är slutsåld och att vi inte kommer att få den. Våra pengar däremot - för boken vi aldrig fick - sitter nu fast hos skandalföretaget klarna på som nu har rätt att tvångslåna pengarna upp till en hel vecka. Trots att vi : 1. Inte köpt någonting. 2. Betalat med VISA-kort. Man tackar. Läs mer
  • Hippie C
    Hippie C skrev om Klarna AB
    Skrev fel epost men det kontrollerade inte klarna innan köpet. Efter köpet kontaktade jag dem med rätt epost men ändå fick jag aldrig någon faktura. Bara arga påminnelser via sms om det inte var betalat.......

Man kan ju nästan tro att de tjänar pengar på detta slarv...men vänta nu, de gör ju faktiskt precis det! Läs mer
  • Attila B
    Attila B skrev om Klarna AB
    Har handlat många gånger med Klarna men detta tar priset!

De har gjort en återbetalning till mitt konto enligt dem, men inga pengar syns till. Har ringd dem flertal gånger då de lovar att återkomma och lösa mitt problem.
    Snart gått en månad man börjar bli rätt otålig då man inte har tid med sånt här.

Varje gång jag ringer så säger ni samma sak, att pengarna finns på mitt konto. Har även kontaktat min bank som säger att ingen återbetalning har gjort från Klarna.

Ska detta vara så svårt att lösa?

- Oacceptabelt
    - Dåligt bemöt som kund Läs mer
  • Alessandro M
    Alessandro M skrev om Klarna AB
    Fick aldrig min faktura och därför en påminnelse. När jag sedan ringer in och klagar tas denne bort och nytt förfallodatum meddelas per telefon. Innan utlovat datum för betalningen inträder får jag ett inkassokrav från deras systerbolag Segoria. Dessa vägrar att köpa min förklaring och jag tvingas därför betala den i min mening felaktiga summan om 180kr utöver det belopp jag redan betalt. Uselt, har varit kund hos Klarna i 3år men efter det här blir det inga fler köp via klarna varken av mig eller de i min närhet.

Deras erbjudanden kan verka bra men blir det fel hamnar du i underläge och det är du som betalar notan för deras del. Finns andra seriösare aktörer att anlita. Så bojkotta klarna och Segoria. Behöver du hjälp eller information om hur du bestrider Segorias hutlösa krav finns hjälp att få via din kommun. Ring din hemkommun och be att få bli kopplad till din konsument ombudsman. Finns en färdig praxis för hur man bestrider en faktura. Läs mer
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Klarna AB
    Beställde varor via cdon.se. Fick faktura på e-post. Glömde betala, fick ingen påminnelse, hamnade hos Segoria(dotterbolag till klarna) och inkassokrav. urdåligt! Kommer aldrig i mitt liv mer använda klarna. Helt enkelt urdåligt! Läs mer
  • Filip
    Filip skrev om Klarna AB
    Pratar med dem ang förfallna fakturor, till svar får man att det inte finns några, har även SMS inlagt ifall det skulle komma något. Några månader går och man får en påminnelse faktura ifrån Segoria istället. Pratar med dem angående detta och de har bara bortförklaringar. Undivk detta "seriösa" företag.! Blir så förbannat trött på sådant! Läs mer
  • Markus K
    Markus K skrev om Klarna AB
    Liknande problem som hos er andra! Beställde en film via SF Anytime som Klarna skulle fakturera. Fick ett sms som sa: "Fakturan får du från Klarna nästa månad" Den enda faktura som kom var en påminnelseavgift... Kommer aldrig mer anlita bolaget och varnar er som vill använda deras tjänster. Läs mer
  • Sven L
    Sven L skrev om Klarna AB
    Många webshoppar har Klarnas checkout
    där du ska slutföra ditt köp.
    Där skall du registrera dig hos klarna
    innan du kommer till nästa steg som
    är medvetet utformat så att du intuitivt skall välja någon av
    kreditalternativen. Läs mer
  • Agnetha L
    Agnetha L skrev om Klarna AB
    Är faktiskt nöjd med Klarna, dom har skött sig klanderfritt (peppar, peppar, inga dubbelfakturor, felaktiga summor eller saknade fakturor. Kan ännu så länge köpa från företag som använder sig av Klarna.

Måste ändra betyg, nu när Klarna och Tradera har gett sig i lag med varandra så är detta enbart negativt i mina ögon, i vissa "dyrare" kategorier så måste man som säljare använda klarna's alternativ hur billigt man än säljer. Dessutom beroende på vilket betyg man har som säljare så kan det dröja länge innan man får sina pengar.

Och att allt man säljer ska vara spårbart, även om varan bara kostar tio kronor är, bara löjligt. Läs mer
    Sandra I gillar detta
    Fredrik skrev om Klarna AB
    Kontaktade deras kundtjänst för någon månad sedan, och de erbjuder bara fakturaköp i de fall det handlar om påtagliga produkter och alltså inte tjänster.

Vidare får man tydligen betala oavsett om man säljer eller inte. Hoppas de ändrar detta, så kan jag tänka mig bli kund. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Klarna AB
    Otroligt svårt att integrera på sin websida. Med paypal eller payson behöver man bara lägga upp en enkel form med post request. Med klarna måsta man alltid använda deras massiva api som bara finns för ett fåtal språk och som gör saker onödigt komplicerat när man bara vill lägga till en ytterligare betalningslösning. Läs mer
  • JO P
    JO P skrev om Klarna AB
    Köpte 3 artiklar med Klarna faktura, Klarna skickar 3 fakturor, en på varje artikel, men bara en av fakturorna kom fram. De andra skickar de påminnelse på med en saftig avgift. Numera kommer jag inte att fortsätta som Nordeakund, banken som står bakom detta företag. Läs mer
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Klarna AB
    En faktura "fösvann" med posten eller vad nu som hade hänt. Ringde då upp klarna och frågade vad som hade hänt, självklart hade de skickat den. De som hade hänt om jag inte ringt var att jag hade förlorat min räntefria "kampanj" och fått betala mycket mer. De stöder inte autogiro heller....undrar varför? Läs mer
  • Sollan H
    Sollan H skrev om Klarna AB
    Klarnas affärsidé går tydligen ut på att håva in förseningsavgifter. Trots att fakturor är betalda så skickas det ut nya med förseningsavgift. De har även köpt Rejta för de omdömen som jag skickat in dit har tagits bort. De hade svarat att de skulle kontakta oss via mejl för att få rätsida på problemet som det hette vilket var bara nys. De har inte kontaktat oss. De påstod också att vi skulle ha begärt att få dela upp en faktura på 49 kr!!! Jag är så förbannad och uppretad så jag vet inte vad jag skriver snart! Kontentan är Handla inte via klarna för då blir det dyrt!!!! Läs mer
  • Urban S
    Urban S skrev om Klarna AB
    Akta er!
    Många jag känner har någon gång fått problem med detta bolag, det är allt från en påminnelseavgift på 50 kr till en dyrare avgift på 160 kr genom deras egenreggade bolag Segoria. Dubbelfakturor som inte betalats tillbaka osv.
    Kreditor, Segoria och Klarna är alla olika namn för samma oseriösa aktör på kreditmarknaden.
    Man har helt enkelt inte någon ambition att bedriva en seriös verksamhet Läs mer
  • frida
    frida skrev om Klarna AB
    Kommer ALDRIG mer handla av ett företag som jobbar ihop med Klarna. Kund"service" är jätte snorkiga och korta i tonen. Jag har upprepade gånger försökt få dem att skicka räkningarna till en annan adress men de fortsätter att skicka till fel adress. Nu när jag ringer och frågar vart räkningen tagit vägen så säger de att de skickat till den adress jag uppgett att jag vill ha den till trots att jag VET att den gått till fel adress.
    En sak har jag i alla fall lärt mig och det är att det Alltid är bäst att betala kash, så slipper man sånna här företag... Läs mer