Klarna bank AB

Klarna bank AB

Ring 08-120 120 99 www.klarna.se
Omdömen totalt
276
Snittbetyg
1.2
Skriv ett omdöme

276 omdömen om Klarna bank AB

Visar 276 omdömen med 1.2 i snittbetyg
Lars S
Skrev om Klarna bank AB

Nu åker Klarna ut!! Bara problem och svåra få kontakt med

Michael E
Skrev om Klarna bank AB

Gjorde en beställning på Eccos hemsida 10/7 ca kl 16:55 på följande skor: ECCO BIOM 2.1 X MOUNTAIN M Artikelnummer 82381460568 FÄRG: Svart STORLEK: 43 Antal: 1 2 000,00 kr Vid betalning så valde jag klarna och logga in med MITT bankid och betalade hela beloppet med Swish via Klarna. Köpet gjordes med min iPhone 14Pro och det är bara jag som använder denna telefon och ingen annan har tillgång till den i min familj. Men när jag loggar in på Klarna så finns inget köp från er hos Klarna utan mitt köp finns på min frus... 

Violet Anette I
Skrev om Klarna bank AB

Klarna lovar stort men håller tunt. Jag har inte fått den hjälp som dom har lovat i 3 månader. Jag ska returnera felaktigt varor till refurbed o blivit lovad hjälp med retursedlar från Klarna, men jag har inte fått några. Klarna har dragit pengar från mitt konto fast dom skulle pausa fakturorna. Nu har jag fått reda på att ärendet är nedlagt pga att jag inte skulle ha svarat på era frågor, vilket jag har gjort varje gång. Jag har sparat mejlen. MYCKET DÅLIGT. Hälsn Violet

Johan E
Skrev om Klarna bank AB

Undvik Klarna om möjligt. Betala på annat sätt.

Giorgi B
Skrev om Klarna bank AB

Banken som lurar kunder och tvingar betala fakturor på varor som man inte har köpt efter bank id kapning. Aldrig mer klarna.

Bishoy G
Skrev om Klarna bank AB

Very bad experience. The bank confirms that the money has been transferred to Klarna and Klarna says that they are not able to see the transaction. Customer service don't have experience and even mentioned that this might be a fraud.

Lars Åke Edvin E
Skrev om Klarna bank AB

Hur i hela helvete får man kontakt med klarna? Telefon....Nej dom kan inte ta emot samtal just nu.....ja jag har försökt i 5 dagar. Hänvisar till en chatt....är ju fan en robot !!! Jag vill du prata med en agent.....en agent ansluter strax.....jag har väntat sen igår det vill säga 27 timmar sedan......Ja jag är fortfarande inloggad å väntar på agenten. Så jävla trött .....å ingen epost heller där man kan nå dom

Uma S
Skrev om Klarna bank AB

Köparskydd ?? Har köpt hos tradera med klarnas köparskydd, men det är första gången som jag behöver ta hjälp av det. Jag har väntat i en månad nu på att klarna skall ordna returen . Har kontaktat både tradera och klarna otåliga gånger men de skyller på varandra hela tiden, . Tradera säger att de väntar på klarna , klarna säger att de väntar på tradera. Det är så LEDSAMT! Deras köparskydd?? Finns det överhuvudtaget? Tror nog att den finns bara till namn för att locka kunder

Noémie Marie D
Skrev om Klarna bank AB

Hanteringen av fakturor är vad som helst. De vägrar att skicka betalningsuppgift på ett annat sätt än autogiro genom appen, som definitivt inte är "transparent", trots att CEO hävdar tvärtom. Jag fick även påminnelse för betalningar där ingen betalningsuppgift finns. Jag försökte att kontakta kundtjänst genom chatt och kundtjänst genom mejl, fick aldrig ett rimligt svar om ingenting, istället skickade de fakturor till inkasso, där jag betalade och kunde diskutera med någon på ett rationellt sätt äntligen. De skulle återkoppla... 

Daniel E
Skrev om Klarna bank AB

Så in i helvete jävla uselt företag. Har väntat på 1598:- i återbetalning som Klarna påstått att de utfört för 1(!) månad sedan. Hatar det här pissusla företaget. Har lämnat in anmälan till ARN och polisanmält. Har kontaktat Klarna otaliga gånger med allehanda svar men fortfarande inga pengar.

Jan O
Skrev om Klarna bank AB

Som vanligt, alltså även denna gången betalas inga pengar tillbaka vid returer, det "kan" ta upp till 7 bankdagar meddelar Klarna, men alla mina returer får jag upprepade gånger påminna om att betala tillbaka, och då har det tagit ca tre veckor. Kan hålla med om att det är en smart affärsidé att hålla inne med återbetalningarna och på så sätt låta pengarna arbeta, dvs kunna lånas ut. Men extremt irriterande för drabbade kunder. Riktigt dåligt att man ska behöva tjata för att få återbetalning.

Susanne S
Skrev om Klarna bank AB

Beställde 5 armband från ett företag som låg i stockholm trodde jag, redan när dom anlände i mars 2023 så slog det mig att det måste vara från kina Och mycket riktigt 2 av armbandet var i rostfritt stål (Skulle vara silver)Och 2av dom var nåt plastskit (Föteställa skinn) tom spännet var i plast, försökte skicka tillbaka vilket lyckades 3 månader senare, Dom ville ha 30%av priset +jag skulle betala portot Jag försökte få klarna att parkera betalningen Dom rekomenderade mig att anmäla till ARN Men dom kom inte fram... 

Pia G
Skrev om Klarna bank AB

Fick en påminnelse men jag hade betalat för en månad sedan. Jag får massa extrajobb att först ta skärmdump, men sedan duger inte det, då ska jag gå till min bank för att få en betalningsreferens. Och chatten är jättelångsam och roboten svarar bara att jag ska betala. Tur att man kan swisha till allt fler företag. Sluthandlat med Klarna för mig.

Sara K
Skrev om Klarna bank AB

Jätteotrevlig och ohjälpsam man jag pratade med. Fick först vänta 1h på att få komma fram och sen kunde han ändå inte hjälpa mig och hänvisade till chatten. Där jag nu står i 33 min kö. Han kändes så oprofessionell och så ovillig att hjälpa till, förklarade inte vad som hänt inte utan han ville bara lägga på. Sjukt dålig service och utifrån recensionerna nedan så verkar inte jag vara den enda som tycker det. Klarna borde ta åt sig av detta.

Aare M
Skrev om Klarna bank AB

Har nästan allt genom Klarna. Man kollar upp sidan först , innan man handlar. Då blir inga överaskningar .

Cecilia Margareta Natalie H

Varning! Oseriösa som samarbeta med fejkade sidor. Beställde från en sida och tog med faktura klarna. produkter kom hem och var från kina. Stoppade och rapporterade till klarna men de nekade mig och gav butiken rätt så jag får betala 990:- för skor som är postade från kina . Som Kostar Max 50;- . Vägrar betala fakturan men kundtjänst säger att man kan inget göra något utan att jag får betala . De kan inte heller göra en ny utredning då deras beslut inte kan överklagas . Men man kan lämna in ett klagomål. Kommer aldrig mer... 

Eric mooki B
Skrev om Klarna bank AB

Trakasserar och fryser ut folk! Klagar du blir du "spärrad automatiskt" i deras system och dom kan inte göra NÅNTING åt saken. Bra system 👍 jag är inte skyldig er nått men ni är skyldig mig pengar, när får jag dom? Ja precis... Som vanligt

Elin B
Skrev om Klarna bank AB

Fick i januari 2024 ett inkassobrev från Klarna gällande en inbetalning som gjordes 2021. Trots bevisning på att betalningen gjordes 2021 via Klarna har de ännu inte återbetalat mig beloppet jag var tvungen att betala till inkasso. Efter månader av "handläggning" är det ännu inte löst. Omöjligt att komma i kontakt med någon som kan lösa problemet, blir stoppad av first line support som ska ta ärendet vidare. Använd er inte av Klarna om ni inte vill hamna hos inkasso utan anledning!

Lena W
Skrev om Klarna bank AB

Omöjligt att få kontakt med ansvariga via telefon eller mail. De som svarar i telefon på kundservice har ingen möjlighet att åtgärda eller ens hänvisa till någon ansvarig. Efter att ha kontaktat Klarnas kundtjänst åtskilliga gånger med en solklar reklamation får jag bara som svar att man "förstår", "hoppas att det löser sig", "hör vad du säger", men det är ju överhuvudtaget ingen konstruktiv professionell lösning! Det skulle vem som helst på gatan kunna säga... Riktigt uselt av ansvariga på Klarna att gömma sig bakom... 

Niclas L
Skrev om Klarna bank AB

En riktigt dålig kreditgivare där klarna skickar ut sina fakturor på olika datum. Det känns som att klarna vill att kunderna hamnar i trångmål. När jag betalat av de krediter jag har kommer jag aldrig mer använda mig utav klarna.👎

Peter I
Skrev om Klarna bank AB

Sveriges absolut sämsta kundservice. Jag begär att få prata med ansvarig chef men det går inte. De har gått och gömt sig. Jag har en fordran Klarna för jag betalade in en summa till fel mottagare men de pengar behåller dom själva. Jag vill prata med deras ekonomiavdelning men det går inte. De som sitter på kundservice är bara galjonsfigurer och kan inget göra. Finansinspektionen borde dra in deras tillstånd för att verka på den svenska marknaden.

Aurel C
Skrev om Klarna bank AB

Klarna är delaktig till plundra svenskar genom att skydda alla 1 månads dropshiping företag . dem skyddar inte alls folket som man tror utom dem är hand i hand med bedrägaren.

Rhobin H
Skrev om Klarna bank AB

Dårligt företag finna inget köpskydd fick inget paket den 25december förra året anmälde sa att paketet inte har kommit inget utanför dörren kontaktade klarna igen efter 1månad fick inget svar då heller sen efter 2månader fick jag svaret tyvärr måste vi neka återbetalning då vi har haft kontakt med företaget och påstår att ni har fått paketet. Så akta er för detta oserösa företag säger vi har köpskydd stort NEJ existerar inta alls

Henrik B
Skrev om Klarna bank AB

De kräver betalt även om man skickar varor i retur som man inte vill ha, kina skräp; jag skulle ge minus om jag kunde i detta ärende! De säger även att jag inte lämnat efterfrågade svar till Klarna, vilket inte stämmer över huvudtaget de har fått svar på alla mina frågor! Så använd inte klarna mitt tips

Nikolaos A
Skrev om Klarna bank AB

Kräver att betala fakturan för en vara jag inte har fått. Samarbetar med fusk företag. Blir så förbannad. Ingen säkerhet från denna banken.

Daniela A
Skrev om Klarna bank AB

VARNING!! Klarna är ett gäng slipade lögnare och bedragare.

RALPH A
Skrev om Klarna bank AB

Fullständigt värdelösa. Fast man betalar med dem för att få någon sorts konsumentsäkerhet så funkar inte det. De kräver betalt fastän man inte får varan eller får kontakt med butiken. De är maffia helt enkelt. De är på samma nivån som scam-bolagen. Det finns INGEN anledning att använda dem för betalning. Det är lika bra att använda kortet direkt. Förmodligen hade man fått bättre hjälp av banken. Vi ett samtal till supporten så satt personen och gäspade och pratade osammanhängande som om han var drogad. Kanske ska toppsa lite på Klarnas toaletter också?

Lars Gösta B
Skrev om Klarna bank AB

Klarna samarbetar med oseriösa företag. När man till slut kommer fram på deras kundtjänst efter 10 minuter trots att man är först i kön så får man prata med någon som hela tiden säger att vi kan ingenting göra. Allt är omöjligt. De finns ingen betalning registrerad trots att den finns bokad på Mastercard. Hon kan inte kontakta någon chef, kan inte återkomma, kan inte följa upp något. Klarnas hela upplägg går ut att på att med alla medel undvika att hjälpa sina kunder. Hur kan företag som Klarna få tillstånd att bedriva verksamhet.

Daniel K
Skrev om Klarna bank AB

Klarna tillåter oseriösa och uppenbart företag som antingen säljer piratkopior av sämsta kvalite och företag som aldrig har haft en ambition att leverera. Otroligt att Klarna kan tillåta detta samt inte kontrollerar vilka företag som tillåter använda Klarnas plattform……. Kundtjänst som visserligen svara någorlunda fort men sen händer inget, absolut inget och man tvingas betala för en kopia eller en vara som aldrig blivit levererad

Barbro S
Skrev om Klarna bank AB

Kastastrofalt dålig hantering av dödsbo. Olika besked från olika kundtjänstemän om vad som krävs för att anmäla ett dödsfall och få uppgifter till bouppteckningen. Formuläret på webben som ska användas går inte att skicka in med ”skicka-knappen”. Frågat flera gånger till vilken fysisk adress uppgifterna de begär ska skickas men får inget svar. Har dom hemlig adress??? AI-chatten är inte till någon hjälp.

Ingrid V
Skrev om Klarna bank AB

Jag väntar på en återbetalning på 2605:- Klarnas kundservice är en total katastrof. Telefonen hade 100 personer före så jag ödslade timmar på robotar och tre olika levande kontaktpersoner som verkade kommunicera med flera kunder samtidigt och svara ”goddag yxskaft” dvs. komma med standardsvar som inte är svar på min konkreta fråga om återbetalning. Kundservice verkar inte ha kunskap om Klarnas återbetalningsrutiner. Skyller på ekonomiavdelningen. De har tydligen misslyckats med en automatisk utbetalning 22 jan. Därefter... 

Yvonne L
Skrev om Klarna bank AB

De dröjer med en återbetalning från den 4 Jan. 2024 Varje gång jag ringer kundtjänst skall jag vänta lite till. Jag är pensionär och behöver MINA pengar det vore på sin plats med ränta till mig. Skall jag känna mig blåst på pengarna?! Tålamodet är slut nu blir det Hallå Konsument och en polisanmälan. De är inte värda lägsta betyg. USELT KLARNA!

Evelina L
Skrev om Klarna bank AB

Klarna är det största blufföretaget som finns! Jag upptäckte att jag aldrig fått en enda återbetalning som de skulle betalat tillbaka. Har hittat fel 7 år tillbaka, vilket gäller flera tusen kronor som de hållit inne med. Kontaktat dem 4 ggr utan någon som helst lösning! Måste vara fler som är drabbade, kolla er bank och lita inte på Klaras information om att summan betalats tillbaka!

Mats L
Skrev om Klarna bank AB

Sedan slutet av november -23 är vi i vår familj blockerade från att göra köp hos företag som har Klarna som betalningsförmedlare. Det spelar ingen roll vilken väg vi väljer för att göra betalningen, köpet blockeras direkt av Klarnas system. Trots otaliga kontakter med Klarnas kundservice via telefon, chatt och mail fortsätter problemet. Kundservice menar att de skickat problemet vidare till sina specialister, men gömmer sig bakom att de har mycket att göra, och att en kontakt från dem kan ta flera månader. Kundservice försöker... 

Ann-Charlotte A
Skrev om Klarna bank AB

Betalade in en räkning på över13000 men klarna hittade inte dem, har skickat in alla papper från banken och allt stämmer .Men klarna skyller varje vecka på olika saker som jag måste göra, fast de nu hittat pengarna. Kundtjänst säger att jag gjort allt rätt men ändå så så skyller ekonomi avd på allt möjligt 😡 Jag har nu hållit på med detta i 4 månader och än har jag ej fått mina pengar , måste nog snart polisanmäla dem😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Per A
Skrev om Klarna bank AB

Köpt varor via klarnas spp på nyman stockholm. Ett ehandelsföretag i sverige... nej kina som levererade felaktig vara och tyvärr fick vi ingen hjälp av klarna. Bluff och klarna står inte på din sida.

Christina D
Skrev om Klarna bank AB

Klarna vägrade mig det köpskydd som enligt dem skulle skydda mig från bedragare på Tradera. Ärendet är nu hos ARN o håller tummarna för att de ser att både säljaren o Klarna ljugit rakt upp o ner. Blufföretag!!

Per S
Skrev om Klarna bank AB

Ett stort antal blufföretag, som annonserar på Facebook och Instagram har betalning via Klarna som alternativ. När man inte får dom varor man beställt, så får man bara prata med en Ai kontakt när man anmäler sitt problem till Klarnas kundtjänst. Återbetalning av pengar, kan man glömma.

Magdalena  O
Skrev om Klarna bank AB

Klarnas kundtjänst verkar medvetet ljuga för mig om mina rättigheter som kund och konsument. ”Köpskyddet” som är själva anledningen till att välja klarna som betaltjänst existerar inte. Det går inte som kund att nå fram till en person som kan hjälpa en när det väl uppstår problem. Jag har varit kund i många år och börjar plötsligt tro att jag har blivit lurad hela tiden. Jag har fått en falsk trygghet. Det finns absolut ingen anledning att vara kund hos klarna. Jag kommer använda mig av våra seriösa banker som uppskattar kunder med en ordnad ekonomi i framtiden.

Nello Guido Z
Skrev om Klarna bank AB

Fick mejl från Klarna den 6/12 2023 om att de betalat tillbaka 209 kr, för ett köp hos Tidningskungen, som jag gjort några veckor tidigare. Skulle ta 5 arbetsdagar att få pengarna på kontot som jag betalt från. Då inga pengar kommit in den 14/1 så ringde jag kundtjänst och har ringt igen vid 8 tillfällen fram till igår (15/1 2024). Har fått tala med olika personer och fått olika besked varje gång jag ringt. Verkar som man hittar på saker för att bli av med mig eller så är man bara inkompetenta. Har bett att få tala med en... 

Ann-Charlotte B
Skrev om Klarna bank AB

Jag köpte en vara som inte var enligt annons (skor med grovmönstrad sula som visades på bild visade sig vara blanka under och jag fick skor i fel storlek). Säljaren vägrade att förse mig med returfraktsedel trots att deras returpolicy anger att de står för returen om felet är deras (de erbjuder rabatter men inte returfraktsedel och det är jag inte intresserad av). Jag vill inte betala för en felaktig vara. Jag har nu under nästan en månads tid ältat detta med Klarnas kundtjänst som säger att de skall utreda saken och inhämta... 

Albert L
Skrev om Klarna bank AB

Gjorde en beställning som krediterades. Klarna meddelar att de kommer betala tillbaka inom 14 dagar. 16 dagar senare kontaktar jag kundtjänst (via både chatt och telefon). De meddelar att de in kunnat betala tillbaka då de saknar mina uppgifter. Ingen har meddelat mig detta. Jag behöver därför fylla i ytterligare dokument och vänta 14 dagar till (förhoppningsvis, inte sett mina pengar ännu). När de vill ha pengar av mig tar det 10 sekunder, när jag vill ha pengar av dem tar det 1 månad. Uselt!

Lotta S
Skrev om Klarna bank AB

Helt plötsligt får min man mina köp på sitt konto. Han har en inställning att hans köp måste ske med bank-id, men mina två köp som jag legitimerat mig mot med mitt bank-id har gått in på hans konto. Klarna kan inte se att något är fel och kan inte hjälpa oss. En kille jag pratade med sa att han kunde rapportera det vidare, när jag sa att jag ville prata med någon ansvarig. Sen sa han att OM de återkopplar till mig så blir det via mail och inte telefon. För Klarna ringer inte folk. 1. Jag har inte lagt till min mans betaluppgifter... 

Karolina F
Skrev om Klarna bank AB

Gjorde ett köp på HM online via Klarna. Returnerade i affär och pengarna kom aldrig åter till mitt konto. Jag fick ingen info om att något var galet utan fick själv kontakta kundtjänst via chat. Fick vänta 1 h för svar och när jag väl fick svar kopplades jag bort från tjänsten 3 min senare pga inaktivitet så fick börja om. Fick till slut info om tillvägagångssätt som jag anser krävde ansenlig admin från min sida då jag inte gjort något fel under processen. Dröjer nu ytterligare upp till 14 dagar för att jag ska få mina... 

Marta H
Skrev om Klarna bank AB

Blev lurad på att de tar/drar för mycket pengar. Kontaktar kundtjänst för det, som inte är speciellt hjälpsamma och jag än inte sett röken av mina 300:- på 2 månader nu trots att jag påtalat detta minst 4 gånger.👎 Usch för lurendrejeri Klarna!!!

Cyrille B
Skrev om Klarna bank AB

Hej Det är ett problem. Jag har betalat 299 kr för varorna på Doz apotek !. Klarna har återbetalt bara hälften. det är omöjligt att nå dem . Oacceptabelt.

Klas E
Skrev om Klarna bank AB

Totalt omöjligt att få en enkel återbetalning. Tre veckor efter att de skulle gjort återbetalningen hävdar de "tekniskt fel" och ber mig fylla i ett återbetalningsformulär med uppgifter som de redan har. I detta formulär står det att det tar upp till 14 dagar innan återbetalning sker. Det innebär fem veckor för att fixa en utbetalning. Totalt värdelösa.

Roxie B
Skrev om Klarna bank AB

Skitsystem som får människor att hamna i stora skulder. Snälla handla inte genom Klarna. BOJKOTT!

Caroline H
Skrev om Klarna bank AB

Kundtjänst kan inte svara på någonting, istället hänvisar de till ekonomiavdelningen som är som ett mytomspunnet väsen som man absolut inte får prata direkt med. Pengarna har återbetalats till fel konto och de enda vi vill är att veta vilket konto för att kunna prata med vår bank om det hamnat på ett mellankonto. Två veckor sen första kontakten och ärendet utreds fortfarande. Aldrig i mitt liv att jag använder Klarna igen eftersom deras kundtjänst bygger på att ingen vet något men att de "håller tummarna på att det löser... 

Christoffer J
Skrev om Klarna bank AB

Har gjort en mindre order från Zula Stockholm där inget stämmer. Dom bedriver systematiskt bedrägeri. Rapporterade detta till Klarna. Över en månad tid gick och får enbart mail om att ansvaret ligger på mig. Deras bedrägeriavdelning skulle höra av sig för att samla mer information, vilket dom aldrig gjorde, trots över två veckors väntan. Det enda som hänt är att jag får minde tid (sju dagar) att hantera ärendet och får dessutom betala för det. Klarnas support kan inte svara på varför Köparskyddet som dom utlovar, inte... 

Filtrera omdömen