Sveriges absolut sämsta kundservice. Jag begär att få prata med ansvarig chef men det går inte. De har gått och gömt sig. Jag har en fordran Klarna för jag betalade in en summa till fel mottagare men de pengar behåller dom själva. Jag vill prata med deras ekonomiavdelning men det går inte. De som sitter på kundservice är bara galjonsfigurer och kan inget göra. Finansinspektionen borde dra in deras tillstånd för att verka på den svenska marknaden.
Klarna bank AB
256 omdömen om Klarna bank AB
Klarna är delaktig till plundra svenskar genom att skydda alla 1 månads dropshiping företag . dem skyddar inte alls folket som man tror utom dem är hand i hand med bedrägaren.
Dårligt företag finna inget köpskydd fick inget paket den 25december förra året anmälde sa att paketet inte har kommit inget utanför dörren kontaktade klarna igen efter 1månad fick inget svar då heller sen efter 2månader fick jag svaret tyvärr måste vi neka återbetalning då vi har haft kontakt med företaget och påstår att ni har fått paketet. Så akta er för detta oserösa företag säger vi har köpskydd stort NEJ existerar inta alls
De kräver betalt även om man skickar varor i retur som man inte vill ha, kina skräp; jag skulle ge minus om jag kunde i detta ärende! De säger även att jag inte lämnat efterfrågade svar till Klarna, vilket inte stämmer över huvudtaget de har fått svar på alla mina frågor! Så använd inte klarna mitt tips
Kräver att betala fakturan för en vara jag inte har fått. Samarbetar med fusk företag. Blir så förbannad. Ingen säkerhet från denna banken.
VARNING!! Klarna är ett gäng slipade lögnare och bedragare.
Fullständigt värdelösa. Fast man betalar med dem för att få någon sorts konsumentsäkerhet så funkar inte det. De kräver betalt fastän man inte får varan eller får kontakt med butiken. De är maffia helt enkelt. De är på samma nivån som scam-bolagen. Det finns INGEN anledning att använda dem för betalning. Det är lika bra att använda kortet direkt. Förmodligen hade man fått bättre hjälp av banken. Vi ett samtal till supporten så satt personen och gäspade och pratade osammanhängande som om han var drogad. Kanske ska toppsa lite på Klarnas toaletter också?
Klarna samarbetar med oseriösa företag. När man till slut kommer fram på deras kundtjänst efter 10 minuter trots att man är först i kön så får man prata med någon som hela tiden säger att vi kan ingenting göra. Allt är omöjligt. De finns ingen betalning registrerad trots att den finns bokad på Mastercard. Hon kan inte kontakta någon chef, kan inte återkomma, kan inte följa upp något. Klarnas hela upplägg går ut att på att med alla medel undvika att hjälpa sina kunder. Hur kan företag som Klarna få tillstånd att bedriva verksamhet.
Klarna tillåter oseriösa och uppenbart företag som antingen säljer piratkopior av sämsta kvalite och företag som aldrig har haft en ambition att leverera. Otroligt att Klarna kan tillåta detta samt inte kontrollerar vilka företag som tillåter använda Klarnas plattform……. Kundtjänst som visserligen svara någorlunda fort men sen händer inget, absolut inget och man tvingas betala för en kopia eller en vara som aldrig blivit levererad
Kastastrofalt dålig hantering av dödsbo. Olika besked från olika kundtjänstemän om vad som krävs för att anmäla ett dödsfall och få uppgifter till bouppteckningen. Formuläret på webben som ska användas går inte att skicka in med ”skicka-knappen”. Frågat flera gånger till vilken fysisk adress uppgifterna de begär ska skickas men får inget svar. Har dom hemlig adress??? AI-chatten är inte till någon hjälp.
Jag väntar på en återbetalning på 2605:- Klarnas kundservice är en total katastrof. Telefonen hade 100 personer före så jag ödslade timmar på robotar och tre olika levande kontaktpersoner som verkade kommunicera med flera kunder samtidigt och svara ”goddag yxskaft” dvs. komma med standardsvar som inte är svar på min konkreta fråga om återbetalning. Kundservice verkar inte ha kunskap om Klarnas återbetalningsrutiner. Skyller på ekonomiavdelningen. De har tydligen misslyckats med en automatisk utbetalning 22 jan. Därefter...
De dröjer med en återbetalning från den 4 Jan. 2024 Varje gång jag ringer kundtjänst skall jag vänta lite till. Jag är pensionär och behöver MINA pengar det vore på sin plats med ränta till mig. Skall jag känna mig blåst på pengarna?! Tålamodet är slut nu blir det Hallå Konsument och en polisanmälan. De är inte värda lägsta betyg. USELT KLARNA!
Klarna är det största blufföretaget som finns! Jag upptäckte att jag aldrig fått en enda återbetalning som de skulle betalat tillbaka. Har hittat fel 7 år tillbaka, vilket gäller flera tusen kronor som de hållit inne med. Kontaktat dem 4 ggr utan någon som helst lösning! Måste vara fler som är drabbade, kolla er bank och lita inte på Klaras information om att summan betalats tillbaka!
Sedan slutet av november -23 är vi i vår familj blockerade från att göra köp hos företag som har Klarna som betalningsförmedlare. Det spelar ingen roll vilken väg vi väljer för att göra betalningen, köpet blockeras direkt av Klarnas system. Trots otaliga kontakter med Klarnas kundservice via telefon, chatt och mail fortsätter problemet. Kundservice menar att de skickat problemet vidare till sina specialister, men gömmer sig bakom att de har mycket att göra, och att en kontakt från dem kan ta flera månader. Kundservice försöker...
Betalade in en räkning på över13000 men klarna hittade inte dem, har skickat in alla papper från banken och allt stämmer .Men klarna skyller varje vecka på olika saker som jag måste göra, fast de nu hittat pengarna. Kundtjänst säger att jag gjort allt rätt men ändå så så skyller ekonomi avd på allt möjligt 😡 Jag har nu hållit på med detta i 4 månader och än har jag ej fått mina pengar , måste nog snart polisanmäla dem😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
Köpt varor via klarnas spp på nyman stockholm. Ett ehandelsföretag i sverige... nej kina som levererade felaktig vara och tyvärr fick vi ingen hjälp av klarna. Bluff och klarna står inte på din sida.
Klarna vägrade mig det köpskydd som enligt dem skulle skydda mig från bedragare på Tradera. Ärendet är nu hos ARN o håller tummarna för att de ser att både säljaren o Klarna ljugit rakt upp o ner. Blufföretag!!
Ett stort antal blufföretag, som annonserar på Facebook och Instagram har betalning via Klarna som alternativ. När man inte får dom varor man beställt, så får man bara prata med en Ai kontakt när man anmäler sitt problem till Klarnas kundtjänst. Återbetalning av pengar, kan man glömma.
Klarnas kundtjänst verkar medvetet ljuga för mig om mina rättigheter som kund och konsument. ”Köpskyddet” som är själva anledningen till att välja klarna som betaltjänst existerar inte. Det går inte som kund att nå fram till en person som kan hjälpa en när det väl uppstår problem. Jag har varit kund i många år och börjar plötsligt tro att jag har blivit lurad hela tiden. Jag har fått en falsk trygghet. Det finns absolut ingen anledning att vara kund hos klarna. Jag kommer använda mig av våra seriösa banker som uppskattar kunder med en ordnad ekonomi i framtiden.
Fick mejl från Klarna den 6/12 2023 om att de betalat tillbaka 209 kr, för ett köp hos Tidningskungen, som jag gjort några veckor tidigare. Skulle ta 5 arbetsdagar att få pengarna på kontot som jag betalt från. Då inga pengar kommit in den 14/1 så ringde jag kundtjänst och har ringt igen vid 8 tillfällen fram till igår (15/1 2024). Har fått tala med olika personer och fått olika besked varje gång jag ringt. Verkar som man hittar på saker för att bli av med mig eller så är man bara inkompetenta. Har bett att få tala med en...
Jag köpte en vara som inte var enligt annons (skor med grovmönstrad sula som visades på bild visade sig vara blanka under och jag fick skor i fel storlek). Säljaren vägrade att förse mig med returfraktsedel trots att deras returpolicy anger att de står för returen om felet är deras (de erbjuder rabatter men inte returfraktsedel och det är jag inte intresserad av). Jag vill inte betala för en felaktig vara. Jag har nu under nästan en månads tid ältat detta med Klarnas kundtjänst som säger att de skall utreda saken och inhämta...
Gjorde en beställning som krediterades. Klarna meddelar att de kommer betala tillbaka inom 14 dagar. 16 dagar senare kontaktar jag kundtjänst (via både chatt och telefon). De meddelar att de in kunnat betala tillbaka då de saknar mina uppgifter. Ingen har meddelat mig detta. Jag behöver därför fylla i ytterligare dokument och vänta 14 dagar till (förhoppningsvis, inte sett mina pengar ännu). När de vill ha pengar av mig tar det 10 sekunder, när jag vill ha pengar av dem tar det 1 månad. Uselt!
Helt plötsligt får min man mina köp på sitt konto. Han har en inställning att hans köp måste ske med bank-id, men mina två köp som jag legitimerat mig mot med mitt bank-id har gått in på hans konto. Klarna kan inte se att något är fel och kan inte hjälpa oss. En kille jag pratade med sa att han kunde rapportera det vidare, när jag sa att jag ville prata med någon ansvarig. Sen sa han att OM de återkopplar till mig så blir det via mail och inte telefon. För Klarna ringer inte folk. 1. Jag har inte lagt till min mans betaluppgifter...
Gjorde ett köp på HM online via Klarna. Returnerade i affär och pengarna kom aldrig åter till mitt konto. Jag fick ingen info om att något var galet utan fick själv kontakta kundtjänst via chat. Fick vänta 1 h för svar och när jag väl fick svar kopplades jag bort från tjänsten 3 min senare pga inaktivitet så fick börja om. Fick till slut info om tillvägagångssätt som jag anser krävde ansenlig admin från min sida då jag inte gjort något fel under processen. Dröjer nu ytterligare upp till 14 dagar för att jag ska få mina...
Blev lurad på att de tar/drar för mycket pengar. Kontaktar kundtjänst för det, som inte är speciellt hjälpsamma och jag än inte sett röken av mina 300:- på 2 månader nu trots att jag påtalat detta minst 4 gånger.👎 Usch för lurendrejeri Klarna!!!
Hej Det är ett problem. Jag har betalat 299 kr för varorna på Doz apotek !. Klarna har återbetalt bara hälften. det är omöjligt att nå dem . Oacceptabelt.
Totalt omöjligt att få en enkel återbetalning. Tre veckor efter att de skulle gjort återbetalningen hävdar de "tekniskt fel" och ber mig fylla i ett återbetalningsformulär med uppgifter som de redan har. I detta formulär står det att det tar upp till 14 dagar innan återbetalning sker. Det innebär fem veckor för att fixa en utbetalning. Totalt värdelösa.
Skitsystem som får människor att hamna i stora skulder. Snälla handla inte genom Klarna. BOJKOTT!
Kundtjänst kan inte svara på någonting, istället hänvisar de till ekonomiavdelningen som är som ett mytomspunnet väsen som man absolut inte får prata direkt med. Pengarna har återbetalats till fel konto och de enda vi vill är att veta vilket konto för att kunna prata med vår bank om det hamnat på ett mellankonto. Två veckor sen första kontakten och ärendet utreds fortfarande. Aldrig i mitt liv att jag använder Klarna igen eftersom deras kundtjänst bygger på att ingen vet något men att de "håller tummarna på att det löser...
Har gjort en mindre order från Zula Stockholm där inget stämmer. Dom bedriver systematiskt bedrägeri. Rapporterade detta till Klarna. Över en månad tid gick och får enbart mail om att ansvaret ligger på mig. Deras bedrägeriavdelning skulle höra av sig för att samla mer information, vilket dom aldrig gjorde, trots över två veckors väntan. Det enda som hänt är att jag får minde tid (sju dagar) att hantera ärendet och får dessutom betala för det. Klarnas support kan inte svara på varför Köparskyddet som dom utlovar, inte...
Har fått något fel på en faktura. Försökte ringa en dag, 20 i kö och väntade 10 minuter och fortfarande 20 i kör. Försökte dagen efter, 80 i kö och la på direkt. Försökte använda deras formulär och fyllde i mina uppgifter. Om det gick iväg eller inte vet jag men inget svar till min email. Gjorde ett sista försök via chatten. Även där väntetid och kompetensen inget vidare. Trots flera försök fick jag inget vettigt svar. Om man köper från ett företag kan man tyvärr inte själv välja t.ex. Qliro.
Nya appen är helt åt helsicke rörig. Funktionen att betala på förfallodagen verkar borttagen. Kundtjänst bryr sig inte. Kommer avsluta mitt förhållande med Klarna så fort allt är betalt. Att dessutom vägra kollektivavtal! Nej tack.
En bugg i systemet skapade felaktiga fakturor i april. Jag har sedan dess förgäves försökt få klåparna att fatta vad som hänt och varför fakturan är fel. Skickas fram och tillbaka mellan Klarna och företaget jag försökte beställa hos och båda envist hänvisar tillvarandra. Kvar står jag som nu tvingas betala en faktura på något som aldrig gick att beställa genom dom och som jag aldrig fick. Oerhört tröttsamt och så j**** förbannad. Bad tusen gånger om att deras så kallade utredningsavdelning skulle ringa upp mig eftersom...
Beställde en vara fick ingen leverans vägrade betala Klarna skickade fakturan på inkasso Jag betalade inkassot dom kan behålla mina pengar sen kan dom dra åt h.....e aldrig mer Klarna
100% oseriösa inkompententa anställda, köpskydd är nonsens , har hållit på i drygt 2 månader, denna utredningsavdelningen har vad jag totalt kapsejsat o det går inte att komma i kontakt, de skall kontakta kunden för uppgifter men skyller på att kunden inte kommit in med uppgifter, Har skickat åtskilliga Mail, ringt samtal o chattat med Klarna de har fått alla uppgifter men det har inte vidarebefordrats till utredningsavdelning, Företaget VinderaSE, bluffföretag, vilseledande reklam som bedriver lurendrejeri o har nu gått...
Inkompetenta anställda. Köpskyddet är ett enastående skämt!! Svarar inte på mail utan skickar ständiga påbud, för att slutligen avsluta och säga att beslutet är slutgiltigt. Ingen förklaring eller ens möjlighet att utveckla från min sida, Köper man en iPhone där skärmen bytts ut från OLED till en betydligt billigare och sämre LCD-panel så kan man tycka att det är en avsevärd skillnad på produkten. Trots påtalande - och video/bildbevis - så utgår dom från att "produkten är i gott skick". Kan man ju lika gärna sälja vad som...
Hade en Severin Airfryer som gick sönder innan garantin gick ut, Inga problem att få den återbet, Beställde En Cosori dual blaze.. Snabbt enkelt och smärtfritt... På Whiteaway! Trevlig personal och helt nöjd... förutom Klarnas inblandning p,,pengarna har inte kommit ännu! Men det är typiskt KLARNA,, Har väntat på Återbet från KLARNA på 6veckor 4veckor och nu en vecka hittils...
Helt värdelös köpskydd! Efter att ha haft klarna kort i ett antal år så blev jag tvungen att vända mig till dem för hjälp. Efter flera mailväxling och telefonsamtal samt att jag lämnade de uppgifter de behövde i rätt tid så blir det helt plötsligt knäpp tyst och den pausade transaktion startas igen och jag är tvungen att betala fast att det var en ren bedrägeri ärende som skulle bara ha strukits. Hade bevis att även andra länders motsvarighet till Konsumentverket bedömde företaget som oseriös.
WARNING!!!!!!! Jag skriver igen WARNING!!!!!
Jag vill varna alla här för att använda Klarna och uppmana till en bojkott. De debiterade 700 kronor från mitt konto via ett internetköp som aldrig gick igenom hos butiken. De kom med massa ursäkter och låtsades inte kunna läsa, allt för att trötta ut mig men jag gav mig inte. När Klarna förstod att jag hade spelat in alla samtal med dem och loggat alla mail så fick jag äntligen pengarna tillbaka, efter en månad. Kommer aldrig mer handla via dem. Det var på vippen att jag fick dra in Kronofogden vilket jag också meddelade Klarna. Kanske var det som tog skruven?
skickar krav tull inkasso trots att de inte skickat ut faktura eller skickat sms. När man ber dem säga vilket datum så uppger de att de inte är skyldiga att visa det. I praktiken innebär det att Klarna kan tjänstpengar på att uppge att de har skickat faktura och sedan ta påminnelse avgift och vidare till inkasso, vilket hände mig.
Råkade dubbelbetala en faktura från Klarna i juni månad på drygt 8 500 SEK. Har fortfarande inte fått tillbaka pengarna från dom. Jag har varit i kontakt med kundtjänst dussintals gånger och de hänvisar mig bara vidare till min bank och hävdar de betalat till ett viss konto. Grejen är att de betalat till ett bankkonto som är avslutat för över 2 år sedan!! Detta har jag bevisat och banken har också påvisat att kontot inte finns och att pengarna studsat tillbaka till Klarna. Vid flertalet tillfällen har jag bett att få komma...
Felaktig faktura, skulle ej stå på mig utan på mitt bolag. Trots att jag kan bevisa att jag fyllt i rätt uppgifter via deras eget beställningsformulär bryr sig Klarna ej om detta utan säger att de bara har dessa felaktiga uppgifter och att jag själv måste kontakta deras egen samarbetspartner då Klarna själva inte är villiga att rätta de felaktiga uppgifterna. Jag fyllde dessutom i momsregnr. för att få en momsfaktura till mitt företag men det bryr dom sig heller ej om. Jag valde Klarna-faktura då jag trodde att det var säkert och seriöst men tji fick jag. Aldrig mer Klarna.
Följande har framförts till Klarnas kundtjänstmottagare: - Beställning har gjorts via tfn-försäljning, 2021-01-06, RX Sport AB (nedan ”bolaget”), av två t-shirts, ett par shorts, en burk vitaminpiller och en ”sportbar”, müsli-choklad till ett pris av 495:- SEK. Dessa varor har returnerats tillbaka två dagar efter mottagande av dessa varor av kunden till bolaget (2021-01-10), men bolaget har aldrig bekräftat mottagning. Kunden har kvitto som påvisar denna retur (inlämnat hos ICA Maxi i Ljungby) - Samtidigt skedde en efterkommande...
Långsam att betala ut pengar från intjänad sparränta. Dåligt.
Took my money and been ghosting me for a month now. The purchase didn't go through however Klarna took the payment and keeps it. All I hear is that "we're working on it". Asswhipes
Hej. Märkte att jag inte fått tillbaka ca 4000kr så ringde Klarna. Efter många samtal så visade sig att dom satt in det på någon annans konto. Fick till svar att jag fick lösa det själv med banken. Min bank bara skrattade och sa att endast dom som satt in pengarna kan lösa det och att Klarna som bank borde förstå det. Ingen bank lämnar ut uppgifter om andras konto. Kommer gå vidare med detta och hoppas ingen annan blivit lurad på retur pengar. Johnny.H
Jag har aldrig haft problem med Klarna...haft dom nu sen dom startade. Tar alltid mina betalningar på faktura, har några ärende på avbetalning med det funkar utan problem. Ni som klagar borde kanske skaffa rätt information eller sluta använda enkla saker...
Varför kan jag inte logga in med bankid på datorn? Jag vill inte läsa av er qr-kod, så att ni kommer åt all info i min telefon. Jag vill inte heller ha appen, för då kommer ni också in i min tfn och har fullständig koll på den. Iofs spelar det väl ingen roll, vi är ständigt övervakade ändå. Men jag retar mig på klarna, att ni inte har valmöjligheten.
Okunnig kundservice som bara kan läsa felmeddelanden, har inga lösningar eller svar på frågor. Klarna har fungerat bra länge men när det blev problem är det ingen som vet hur man löser det.