Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag196 omdömen om Klarna bank AB
-
skrev om Klarna bank AB
Har avslutat allt samarbete med Klarna efter flertalet kreditupplysningar gjorts på mig gällande mycket små belopp (118-1600 SEK). Detta har hänt även att jag valt betalningsalternativet ”betala direkt”. Till Klarnas försvar kan nämnas, att jag genom Klarnas chattfunktion informerats väl om ”när, var, hur, vad, vilka” regler som tillämpas hos Klarna. Fick också snabb hjälp att avsluta allt samarbete samt radering av samtliga lagrade uppgifter om mig. Har hittat andra betalningsalternativ över nätet och önskar Klarna, lycka till
-
skrev om Klarna bank AB
Blir tokig på Klarnas kundtjänst.!! får ju inte tag på dom.
-
skrev om Klarna bank AB
Jag betalar med mitt kontokort på Dustin.se via Klarna, pengarna dras direkt från mitt SEB-konto vid köpet, Klarna idioterna gör en kreditupplysning på mig??
Oskönt beteende sen dag 1, synd att ett sådant här parasitföretag får fortsätta. -
skrev om Klarna bank AB
Lyssnar inte på sina kunder och kundservice kan inte hjälpa till alls. Toppstyrt bolag som endast lyssnar på sig själva. De har skygglappar. Vi kommer att kräva skadestånd. Bedrägligt beteende. De känner inte till lagarna i Sverige
-
skrev om Klarna bank AB
Oseriöst företag. Jag väntar en månad på återbetalning för returnerade varor. Vände mig också till säljaren som i sin tur kontaktade Klarna och fick svar att pengarna är retunerade vilket är rena lögnen.
Aldrig mer Klarna. Aldrig mer Klarna. Aldrig mer Klarna. -
skrev om Klarna bank AB
Klarna utger sig för att vilja bekämpa bedrägerier, något som är en stor lögn. De struntar fullständigt i det och det tar veckor att få kontakt med dem. När man väl fått kontakt, så kommer ursäkterna, bortförklaringarna! Konsumentlagar är helt okända för dem! Inte heller orkar de själva se hur det förhåller sig, om det är bedrägeri eller ej. Klarna har sjunkit som en sten under 0-nivån i mina ögon!
-
skrev om Klarna bank AB
Oseriöst företag.
Gjorde felaktigt en inbetalning till deras bankgiro som skulle gått till ett annat företag.
Efter 1,5 månader hävdar dom fortfarande att dom inte fått några pengar.
Har förmodligen också Sveriges sämsta kundtjänst. -
skrev om Klarna bank AB
Ingen fast kreditgräns & deras kreditupplysningar stämmer inte. Helt plötslig är man inte kreditvärdig trots att ingenting har förändrats med ekonmin dom senaste åren. Vansinnigt uselt!
-
skrev om Klarna bank AB
Oseriöst! Jag har köpt av ett företag som visar sig vara oseriöst. Eftersom betalning gått genom klarna ska de vara med när det inte fungerar att göra retur. I ca 2 månader har jag hållit på. Först är det en vara jag inte fått samt flera jag vill returnera. Jag har meddelat klarna detta. Jag har ringt ett flertal gånger för att höra vad som händer i ärendet. Jag har då uppgett detta varje gång. Nu har jag äntligen fått göra en retur men ingenstans hanteras det den vara jag ej fått. Jag ringer åter till klarna och påpekar att de inte agerat kring detta. Jag vill prata med utredingsenheten. Ett meddelande läggs så de ska ringa upp. Dagen efter ringer de en gång när jag var på jobbet.
Sen får jag ett mail där det står: "Hej, XX, vi försökte nå er men ni missade dessvärre vårat samtal."
Jag svarar dem via mail samma dag, 26/9. De svarar inte och jag mailar 27, 28 och 29/9 när de inte svarat under dan. Jag mailar även idag 7/10 och de har fortfarande ej svarat. De ringer ett tillfälle och förväntar sig att man ska kunna bo med mobilen i handen, att man ej har ett jobb, de går inte att ringa till själva utredningsenheten och de svarar inte på mail. Det är EXTREMT OSERIÖST och helt oacceptabelt! -
skrev om Klarna bank AB
Riktigt dålig hantering av Klarna !
Har råkat ut för dubbeldragningar antal ggr,vid kortköp från mitt konto alltså EJ kredit köp.
Köp kunde ej verifieras via b Id stod bara och rullade...avbröt, provade igen.
Resultat dubbla belopp reserverade,tog en timma innan en bekräftelse kom på första köpet,kollade m butik och endast en beställning finns.
Pratade med klarna som ville ha transaktions kvitto..
Det finns inte så länge pengar endast är reserverade,men det var lönlöst att försöka förklara och att bank lämnar verifikations nr vilket innebär att klarna kan se summa och knyta ihop detta.
Det hade dom inte hört talas om...det var transaktions kvitto som gällde..
Rekommenderas att klarna utbildar dessa personer...som troligen tillhör bemanningsföretag.
Så låga kostnader som möjligt...ja lika mycket lägre service till kunder.
Till slut blir även butiker trötta på detta,det finns andra företag som utför betaltjänst..
Kanske något att tänka på?
Pratade m bank som efter koll släppte den dubbla reservation
Resultat....klarna reserverar samma belopp återigen!!
Trots att INGA nya försök gick fel,utan någon som helst 3d verifikation.
Ringde banken som milt sagt blev väldigt irriterade.
Pratade m klarna..
Lönlöst...det är inte ett större belopp men principiellt åt skogen.
Smidigt När det fungerar men det osmidigaste och mindre trevliga bemötande jag har upplevt....
Hos klarna har klarna rätt inte kunderna,det har alltid tagit ca en vecka att lösa ett problem som dom uppenbarligen är skyldiga till.. enligt butik jag handlade ifrån.
Samma sak hände med annat företag och det tog ca 30 minuter att lösa.
Det som gör mig förbannad är att jag aldrig hade möjlighet till bank id verifikation,trots detta går tydligen ett köp igenom...ej dubblett vilket då är tur för samma varor två ggr ville jag självklart inte ha. Två transaktioner reserveras på konto utan verifikation via bank id ,banken korrigerar därefter antal timmar senare ÅTER reserveras summa.
Vilket då blir resultatet en transaktion matchar en beställning...den syns också med klarna+butik,den andra står återigen som klarna och minus summa.
Är det egentligen lagligt att göra reservation som totalt överstiger beloppet utan krav på verifikation?
När jag i fredags vid tillfället detta hände kollade på klarnas sida ,syntes sista köp hos samma butik...alltid kontant via kort ALDRIG kredit ..men ej dessa reservationer. Syns fortfarande ej trots att det är en av två reservationer som är en beställning.
Innan detta problem...syntes köp från ex. Dagen innan detta hände..nu är det från senast 2019 ca.man ser.
Man kan ju fråga sig varför det plötsligt saknas ett par som syntes innan detta senaste problem uppstod.
Och dom som nu är "nöjda" såg någon kommentar.. betala i tid så behöver du inte krångla och beklaga dig ..typ.
Det är alltså INTE ENDAST VID KREDIT KÖP det är problem.
Betala var vad jag försökte...kontant via bankkort.
Och det blir problem oavsett...så ja.. till den nu som hade någon kommentar...man måste använda klarna ofta vid ICKE kredit köp.
Och vid korrigering av bank återreservera utan vidare.??
Det är som sagt INTE KREDIT det är mina egna pengar dom reserverar På mitt bankkonto utan någon som helst anledning!!
Mail, återkoppling,ärende nr...ja det har jag inte sett till...det behövs tydligen om man ska anmäla till klarnas ombudsman...ja det kanske dom ville undvika.
Nu anmälde jag ändå,av princip....hade jag provat antal ggr hade till slut det kontot tömnts...och då bemöts man av klarna som om man själv skapat felet.
Dom kan inte frångå sina principer..nej det är ju förståeligt men man kan ju kanske ta ett steg för att få nöjda kunder och addera det i sina principer.
Ex bara snabbt kolla m butik att endast EN beställning finns? Om jag lyckades borde ju dessa på kundtjänst hos klarna klara det?
Nej....företaget som var "jordnära",brydde sig om kunder" enligt grundaren.
Det finns iaf inte kvar..om det har funnits för något annat bemötande än detta har jag aldrig upplevt under åren. -
skrev om Klarna bank AB
VARNING! Oseriösaste företaget någonsin.
LÄS DENNA VARNING
Innan jag varnar för detta oseriösa företag bestämde jag mig för att skrolla tidigare recensioner.
Kalla fakta:
Läser omdömen från kunder från första sidan på Trustpilot. Hela 60 % (!) består av missnöjdhet som ger Klarna 1 stjärna av 5.
SEXTIO PROCENT!
Jag köpte en mobil med avbetalning på tre månader. Ringde kundtjänst för att göra om denna till tolv månader vilket inte gick att ordna. Man fick stå sitt kast. Gick inte att se historik. Men kanske om Klarna registrerade en retur, så skulle det kunna möjliggöra att ändra till 12 månader.
Istället får jag nu en klumpsumma på hela beloppet.
Ringer kundtjänst ännu en gång som hänvisar mig till klagomålshanteringen, pga dem inte kan se någon historik. Står inget noterat om att jag hade tre månaders avbetalning trots samtalet med en då till synes "trevlig herre"som lovat försöka lösa detta. Tomma ord alltså.
På klagomålshanteringen samma svar; tyvärr kan dem inte se tidigare historik.
Att som företag inte ta ansvar för en handling som skett från deras sida är oacceptabelt.
Klarna har inget intresse av att lösa problem, läs omdömen själva och bilda er en egen uppfattning. Och dem tafatta svaren på alla dåliga omdömen skulle en robot svarat bättre på. Mycket snack och liten verkstad. Tomma ord som inte löser något alls.
Om jag var mamma till er som arbetar för ett så oseriöst företag skulle jag ifrågasätta om det verkligen är värt det, kan det vara bra karma att stå bakom en sådan vinstdrivande maskin som bara kör på. Skulle vara intressant att få ta del av er utbildning.
Så. Tänk efter två gånger innan ni hoppar på avbetalningar tex. Klarna har en ränta på runt 20%. Jämför det med Santander på runt 5%. Jämför jämför jämför!
Det finns bara bättre alternativ.
Klarna är skandal och borde inte få existera på marknaden.
Hoppas detta hjälper någon att tänka efter före. -
skrev om Klarna bank AB
Jag ville spärra så att jag inte kan handla på kredit, mot faktura eller delbetalning. Det gick inte, så nu får jag hitta affärer där jag slipper betala med Klarna.
-
skrev om Klarna bank AB
Mitt företag anlita Klarna för ta betalt i webbutiken.
Men vi fick inga pengar, och när vi fråga varför så hade vår kreditvärdighet sänkts (vilket är korrekt under corona) så dom ville ha det som "säkerhet".
Vårt svar var det ej går att avboka/returnera så vad som än händer kan Klarna aldrig riska något.
Men dom skulle alltid ha 100 000kr av våra pengar och när vi sålt över det, då börja dom betala ut.
Fuck of och avtalet uppsagt. -
skrev om Klarna bank AB
Riktigt uselt av Klarna att hantera avbetalning!
Fick betala 19% ränta på mitt köp utan att säga något till mig, var försiktigt med Klarna system det visar inte tydligt kommunikation och du får inga kopia på köpekontrakt från Klarna. Deras villkor är påhittat och det syns inte alls.
När jag fick se klarnas fakturan , kontaktade jag klarna kundtjänst, Först de säger att jag skall kontakta butiken istället och avbetalning ligger inte hos Klarna men i kontakt med butiken det blir klart att Klarna har lagt 19% per månad på beloppet det blir 12x19% ränta på stående beloppet ! Fyran det är dyraste köpet som jag har gjort!
Kommer inte att mer handla genom Klarna! -
skrev om Klarna bank AB
Absolutely insane. I got two payment reminders for two orders from HelloFresh. I paid the first one, at the second one I've decided to check my credit card statement, because I was pretty sure I had the subscription being charged to my credit card. Turned out I was right and all my payments went from my credit card so I called Klarna to see about getting my money back for the first invoice that I had already paid. For whatever reason the invoices were sent to me but they were not "on" my Klarna account and they told me they couldn't do anything and I should sort it with the person the invoice "belonged to" but they couldn't give me information on who that is. I also don't understand how is it supposed to be on me to do that - if they can't give me info, fine, but its on their damn table to sort this with the person in question, it is beyond me why I am not able to get a refund of my own money. They should be bloody able to send the invoice to the correct person. Also, funnily enough, I have personally blocked my Klarna a few years back so I shouldn't even be able to have any outstanding invoices or an account there. Thieves and fraudsters, and their customer service is a joke.
-
skrev om Klarna bank AB
Har snart väntat i två månader på en återbetalning. Klarna tog mina pengar trots att köpet avbröts. Pengarna borde studsat tillbaka i min fantasi. Men nu får man olika förklaringar varje gång man hör av sig till dom. Så sjukt oseriöst företag!
-
skrev om Klarna bank AB
Mest oseriösa jag varit med om. Väntat på återbetalning i en månad nu. Butiken jag handlat hos har gjort sitt vilket jag har bevis på. I klarnas kundtjänst sitter bara personer som på sin höjd kan säga ”jag förstår” och ”du ska få dina pengar”. Totalt 6ggr har jag hört att återbetalningen påbörjats- alltså ren lögn. Finns det inga pengar att återbetala med, eller vad är problemet?! Får ingen förklaring. Bara otrevligheter… Överväger ARN och polisanmälan nu. Tack och lov finns all konversation utskriven och inspelad så bevis finns det gott om.
-
skrev om Klarna bank AB
Varför går det inte bara att betala med kort via Klarna ??? Aldrig att jag släpper kontonummer till ett sånt här skakigt företag ! Chatten är ju ingen chatt utan nåt konstigt sätt att få en att glo på en tom skärm utan svar.
-
skrev om Klarna bank AB
Varning! Klarna samarbetar med oseriösa företag som inte har öppet köp på nätet, Team Sportia / Sport99.se. De bryter mot distansavtalslagen! Jag har förlorat 4500:- på detta, precis inför jul.
-
skrev om Klarna bank AB
Jag har bara gott att säga om Klarna.
Tycker om deras fakturalösning med 30 dagars betalningstid utan kostnad. Det känns skönt och tryggt att slippa ange kortuppgifter och annat vid köp.
Med deras kostnadsfria betalkort blir det dessutom ännu bättre, det går att handla med Klarna överallt.
Är helnöjd! -
skrev om Klarna bank AB
Klarna handlar med oseriösa företag som inte finns, utan bara existerar i form av ett namn och en webbsida.
Se upp med Vonera.SE, går även under namnet Voneria.SE, Nivaldo.SE och verkar finnas i alla möjliga länder, under olika namn, t. ex. Nivaldo.DE i Tyskland.
Klarna påstår sig även hjälpa sina under då de fått felaktiga varor, men det är falsk marknadsföring. Jag fick varor i fel storlek och av dålig kvalitet som inte alls stämmer med beskrivningen av ovan nämnda "företag", men fick ingen hjälp av Klarna.
Jag har efter uppmaning skickat bilder till Klarna på varornas defekter, men fick inget svar på det från Klarna, utan enbart en uppmaning att skicka varorna till ett helt annat företag med adress i Kina.
Jag kommer i fortsättningen att undvika att handla av företag som använder sig av Klarnas tjänster, eftersom det uppenbarligen inte är seriösa företag som Klarna tjänar pengar på. -
skrev om Klarna bank AB
Mitt konto har av för mig okänt skäl varit spärrat i över en månad. Ej kredit, utan jag kan helt enkelt inte genomföra köp på internet p.g.a. Klara sköter betalningarna i nästan alla webbutiker jag brukar handla i.
Kunde jag undvika Klarna skulle jag göra det alla dagar i veckan, men vill man kunna handla på internet så kan man tyvärr inte det.
Kundtjänst har jag talat och chattat med många gånger under de senaste veckorna men ingen har något svar att ge.
Jag har klagat via Klarnas klagomålshantering och nu dessutom kontaktat Konsumenternas bank/försäkringsbyrå.
Min gissning, är att Klarna har noll koll på sin KYC process, för under processens gång så har jag både fått och svarat på ett sådant mail men vad hjälper det när Klarnas interna processer inte fungerar alls. -
skrev om Klarna bank AB
Har alltid använt Klarna. Delbetalning 12 mån mot 149kr samt 29kr i avgift. Nu har Klarna ändrat avbetalningen. Tagit bort uppläggningsavgift och aviavgift. Ersatt det med ränta på nästa 20%. Det gör det obegripligt dyrt. Men andra ord värdelöst och använda Klarnas tjänster nåt mer. Följer fler företag efter så är det slut med avbetalning för min del. Blir och spara istället. Var uppmärksam. Både butiker och Klarna kommer förlora på detta. Jag personligen är klar med Klarna. Kommer inte betala deras ränta på nästan 20%. Tack för den tid som varit.
-
skrev om Klarna bank AB
Gällandefaktura 7779431989999769
Trots att arn gav mig rätt var klarna partiska och tog företagets sida. Hanterade mig byråkratisk och ignorera allt jag sa. Upprepade samma svar likt en robot. Oengagerad kund support
Klarna borde inse att det är deras kunder som använder deras betaltjänster som ska stå i centrum och inte företagen de erbjuder deras betaltjänst till. Företagens överlevnad är beroende av kunderna! Dit kunder går finns företagen. Med anledning av arns beslut har jag även stämt företaget med det bryr sig inte klarna om, även om bestridning av faktura också leder till förhandling i tingsrätt.
Har använt er betaltjänst under lång tid men nu har ni förlorat en kund. Kommer ta bort mitt konto hos er och aldrig använda er betaltjänst igen då ni inte är neutrala och tror att att företaget ni erbjuder er betaltjänst är ert företag. -
skrev om Klarna bank AB
Klarna har alltid funkat toppenbra men när dom börjar dra pengar på köp istället för att betala tillbaka en återbetalning så går det för långt. Tips till alla.. kolla inte era konton bara när köpet görs.. kolla även några dagar efter. Å när man sedan kontakat dom så ska man man lägga ner 3 timmar av sin tid på referensnummer, till och från konto m.m. en kopia på transaktionen räcker tydligen inte. Bjuder på dom pengarna, livet är för kort.
-
skrev om Klarna bank AB
Klarna är ett skämt. Drog pengar fast jag ej genomförde ett köp nu ska jag vänta flera dagar för att få tillbaka dem. Säger att det är inte mitt fel men då hänvisar dem att jag ska betala på nytt för jag får ju tillbaka pengarna om ett par dagar. Ja fast nu rör det sig inte om 200kr utan runt 1300kr. Man som person kanske inte har möjlighet och lägga ut det igen. Ett skämt som ej borde finnas. Ingen hjälp får man utan dem hänvisar med att vi går av oss på mejl när vi har tid.
-
skrev om Klarna bank AB
Vilket skämtföretag! Som företagare och privatperson använd inte dom. Dom kan ingenting och dom är inte intresserade av att lösa problem utan uppkommer det problem så får DU lösa det, det är inget dom gör.
-
skrev om Klarna bank AB
Katastrof det är inte bra ------------
-
skrev om Klarna bank AB
Använd inte detta oseriösa företags tjänster.
-
skrev om Klarna bank AB
Jag brukar använda Klarna tjänsten och idag efter ett köp på 399kr som dom drog direkt från mitt konto har jag fått en kreditupplysning och frågeställaren var Klarna.
Ringer till Klarna och vill ha en förklaring varför dom har gjort en kreditupplysning, så fort jag sa kreditupplysning så la tjejen på telefonen, ringer upp igen tar om allt med en ny person hos Klarna så fort jag tog upp kreditupplysningen la hon också på luren. Ringer en tredje gång tar upp problemet med kreditupplysningen, det första hon säger du behöver inte skrika som du gjorde mot mina arbetskamrater, jag har inte skrikit vill bara ha en förklaring, jo det har du visst, skulle, vilken tur att samtalen är inspelade då var dom inte intresserade att prata mer, kundtjänst tjejen sa bara att det står i deras köpevillkor.
Summan av deras riktigt dåliga service är att i morgon säg jag upp mitt konto hos Klarna.
Företag som väljer Klarna som betalning bör ha andra betalnings alternativ än Klarna.
Kommer aldrig mer att handla via Klarna. -
skrev om Klarna bank AB
Tyckte om appen till en början. Missade en betalning då började det, inkasso kom då var det 100% dyrare.. Kunde inte se mitt köp längre och fick ringa för att se vad det var. Betalade med det samma men nu kan jag inte använda klarna längre för jag har låg kreditvärdighet hos dom.. missa en betalning av 150köp 1 dag sen.. Hoppas det kommer ett konkurrerande företag snart
-
skrev om Klarna bank AB
Min släkting på 89 år, betalade 319kr till klarna (internettransaktionen är visad), men uppgav inte OCR. Eftersom klarna inte kan hitta/koppla dessa 319kr i mängden av andra som inte angivit OCR, skall beloppet drivas in.
I och med ovan, så tog jag kontakt med SAMSUNG som har avtal med klarna. Med lite tur kan jag avsluta klarna med dem.
Det finns massor med företag som har avtal med klarna. Jag fortsätter handla med dem, om de inte måste/behöver blanda in klarna.
Undvik klarna om du kan! -
skrev om Klarna bank AB
Hemsk företag som bryr sig ej om deras omdöme, Klarna var bra när de började men de verkar ha tappat mycket, detta idioter drog pengarna av mitt konto utan att köpet gick genom det finns inget på deras system om köpet och inte leverans status och ändå ber de mig kontakta butiken!! Köpet gick inte genom ni drog pengarna. Ni kan inte heller bevisa att jag har fått något.
-
skrev om Klarna bank AB
Klarna tror att dom är din mamma och pappa och bestämmer vad du får och inte får handla genom att neka köp av varor och tjänster som dom inte tycker du ska använda.
-
skrev om Klarna bank AB
Klarna tror att dom är din mamma och pappa och bestämmer vad du får och inte får handla genom att neka köp av varor och tjänster som dom inte tycker du ska använda.
-
skrev om Klarna bank AB
Klarna är det girigaste företag som finns!!!!! Råkade missa 1krona och fick ett mejl att jag riskerade krav. Har pågående räkningar som ska betalas där jag tänkt lägga till en krona. Det värsta är att man inte slipper ifrån skiten då dom har monopol på i stort sett hela webbhandeln även utomlands. VIDRIGT!!! Hade det funnits minus hade jag valt det.
-
skrev om Klarna bank AB
Gillar inte alls klarna. Om jag betalar hela beloppet som dom har lagt på delbetalningskonto, utan att jag själv vill det.
Så får jag inga meddelanden om att betalning är gjord, delbetalningskonto väljer dom eftersom de vill få ränta.
Jag får enbart ett meddelande "Tack för dina pengar", utan att dom preciserar att jag betalat flera företag fullt belopp.
I fortsättningen så väljer jag att betala kontant för saker jag behöver. Klarna = Uselt! Chatt med småbarn som är yngre än mina egna, och då vet jag vilka jag har att göra med. Anställ vuxna vettiga människor att chatta med! -
skrev om Klarna bank AB
Klarna samarbetar med bluff företag.
Klarna samarbetar med bluff företag som t.ex Homeproducts. Kolla gärna vad folk skriver om detta företag.
Så Klarna är allt annat än selektiva med vilka företag som de samarbetar med.
Sen får kunden stå för Klarnas misstag och blir tvingad att betala för usla produkter som sen inte går att skicka tillbaka. -
skrev om Klarna bank AB
Bästa banken med smidigare betallösningen. Kundtjänst som är enkel att få tag på. Löser detaljer på ett snabbt effektivt sätt. Supernöjd Bra jobbat!
Ni som gnäller övernattning köpt saker och inte har råd. Det är ta med fan ert problem och inte Klarnas! Klart som tusan de driver in pengarna med all rätt.
Även haft leveranser som inte kommit eller varit fel. Då pausas betalning och det reds ut. Hittills har det varit klockrent och jag har aldrig betalt för saker som företag gjort fel. Bästa tjänsten med Klarna! -
skrev om Klarna bank AB
Bästa banken med smidigare betallösningen. Kundtjänst som är enkel att få tag på. Löser detaljer på ett snabbt effektivt sätt. Supernöjd Bra jobbat!
-
skrev om Klarna bank AB
Förstår inte alla som klagar på Klarna. Allt handlar om att hålla reda på sina räkningar och betala dem i tid. Det är knappast Klarnas fel om man inte håller koll på en faktura som man vet ska komma. Jag handlar mycket online och hittills har jag inte haft problem med Klarna. Lätt att pausa om man inte fått varan i tid och hjälpsam kundtjänst de få gånger jag har behövt hjälp.
Däremot skulle man kunna underlätta genom att erbjuda t ex e-faktura. Idag plingar det till i appen när man har något att betala. Och det går redan nu att schemalägga betalningen, men med e-faktura hade det blivit ännu smidigare. -
skrev om Klarna bank AB
Stark rek på detta företag!
Tillgänglig dygnet runt, snabb service och alltid gott bemötande.
Man blir ju fruktansvärt mörkrädd när man läser kommenterarerna från neandertalarna nedan som helt verkar sakna eget ansvar och omdöme, hur svårt ska det vara? Väljer du att handla på faktura känns det väl rimligt att Klarna som tredje part ska få sina pengar tillbaka inom 14 dagar? Förfallodatum upphör alltså att gälla bara för att du inte fått din hem din vara, märkligt ändå. Betalar du inte fakturan i tid får du en påminnelse på post, obegripligt hur man kan hävda att detta missas då man även kan hitta all information inloggad på hemsidan, super smidigt. Älskar folk som sticker huvudet i sanden och vägrar inse att det är de själva som är problemet.
Missade själv även en gång en faktura eftersom jag reste iväg och min faktura såldes till inkassobolaget, fick krav på posten. Fine, min vara hade gått i retur på posten så jag hade ju inte fått min produkt. Det var ju bara att bita i det sura äpplet och betala kravet (fick varan levererad efter konversation med återförsäljaren). Tog ändå rätt lång tid då det var två veckor kredittid på köpet sen även två veckor mellan påminnelsen från Klarna och inkassokravet, total miss av mig den gången.
Har gjort massvis med köp på faktura då inte varan dykt upp förens långt efter förfallodatum. Jag har då rapporterat att jag saknar varorna till Klarna och betalningskravet sköts upp i tre veckor. Därefter hade varorna fortfarande inte kommit och jag blev kontaktad av deras kundtjänst. Hade då en lång mail kontakt med dem där de hjälpte mig att kontakta återförsäljaren då leveransen hade blivit ordentligt försenad antalet gånger. Det löste sig efter ungefär 3.5 månad och jag fick mina varor som jag sedan betalade till Klarna. Hur går det att vara missnöjd med detta då de höll min faktura pausad tills det att jag hade varan i min hand? Svårt att skylla på Klarna, inte dem jag köpte varan av.
Det som många inte verkar förstår är att Klarna inte säljer varorna till dig och styr inte heller över din leverans, makes sense?
Returnerade en order en gång som jag hade betalat via Klarna Checkout. Dröjde ett tag men fick sedan ett mail av Klarna att jag skulle fylla i ett formulär för att få pengarna tillbaka, tyckte det var konstigt då jag alltid betalat med mitt kopplade bankkonto, kan ni inte återbetala till det. Efter chatt med kundservice förklarade de att jag hade betalat köpet med direkt banköverföring och att Klarna därför inte sparar mina bankuppgifter. Fyllde i formuläret och skickade in, hade pengarna på mitt konto efter fem arbetsdagar.
Som alla andra banker så kanske ni kan förstå att de måste följa de lagar och regler som gäller och kanske inte just kan följa eran personliga agenda hela tiden.
Makalöst, kan ju inte finnas ett företag i världen med fler korkade kunder än just Klarna.
Klarar ni inte av handla på kredit, ge fan i det.
Blir 4 av 5 i betyg, för mycket reklam i appen. -
skrev om Klarna bank AB
Inte bra för ekonomisk utsatta och fattiga i samhället. Först får man köpa för upp till 30.000kr även om man inte har jobb och är sjukskriven. Sedan förväntar dem sig att man betalar en stor summa i månaden fast man inte har pengar för att man är sjukskriven och redan utsatt. Varför kollar inte klarna hur mycket pengar man hade på årsredovisningen eller vad det nu kan vara, en helt vanlig check up som dem flesta kreditbolag kräver. Jag jämför klarna med sms lån när räntan är så hög och 30ts har blivit 59ts sedan 2016 alltså en ekonomiskt utsatt som köpte mat och kläder med klarna för 4 år sedan. Ja då stämmer klarna den sjuke som aldrig har haft pengar och aldrig kommer få det heller pågrund av svårigheter. Skitsamma tänker väl dem men när polisen kommer och knackar på dörren och har fått i bestämelse från tingsrätten att åka ut. Tack klarna!! Först att ni betalade för mitt nedgångna liv, min mat för 4 år sedan och sen nu att ni vill ses i domstolen med rättegång!
-
skrev om Klarna bank AB
Bottenbetyg, jag har råkat ut för exakt samma sak som många av er. Beställde en vara från Dagoodi.se för jul. Sedan dess har jag hållit på med fakturan med Klarna vars motto är att få varan, betala sedan. Firman som jag beställde från är helt oseriöst, jag lovades leverans med DHL inom 5-10 dagar, detta var i november. Klarna ser att inget levererats till mig och har pausat fakturan, säger de. Men helt plötsligt får jag hem pappersfaktura med förseningsavgift på 60 kr, samma dag som jag pratat med deras kundservice och fått deras support åter att pausa fakturan. Helt chanslöst att de gagnar alla dessa blufföretag.
Jag har anmält firman som jag beställde från o nu är det dags att anmäla Klarna -
skrev om Klarna bank AB
Så kul att det första man möts av är precis samma problem som man själv råkat ut för från flertalet recensioner. Utan att meddela ordrar har aktiverats skicka till inkasso utan notifiering till mig som kund. Kanske dags att göra något åt er tjänst klarna som uppenbarligen inte fungerar?! Sen att vara en dryg jävel över telefon och skylla på att man sålt fakturan till Alektum är bara så jävla ruttet. USELT!
-
skrev om Klarna bank AB
Klarna Appen skickar inte notifieringar om kommande betalningar. Men skickar e-post till min skräpkorg. Sen skickar de hem en pappersfaktura med påminnelseavgift. Har slutat prenumerera på DN nu enbart för att de använder klarna.
-
skrev om Klarna bank AB
Bedragare är ett bra ord kör klarna!
Köpte varor från Wish i oktober 2020. Jag har meddelat klarna i god tid att de inte har kommit. Jag har sökt dessa hos posten och tullen. Men paketen finns inte att finna och de kinesiska spårningskoderna hjälper inte. Allt pausat hos klarna till de bestämmer sig för att sälja fakturan till alektum!!!!! Utan att fråga om jag fått mina paket?
Nu är kostnaden dubbel!!! Avtalet för köp via klarna var Få fört betala sen!
Ett klart avtalsbrott om man säljer fakturan utan att leverera något anser jag! Stor varning för klarna och deras oseriösa metoder!!! -
skrev om Klarna bank AB
Hur tjänar Klarna pengar? Genom att vara osmidiga. De vet om att varor är returnerade, men smyger sedan bakom din rygg ut fakturan igen med typ fyra dagars betalningstid kvar när du upptäcker det. Varför? För att kunna dra in förseningsavgifter från dem som inte uppmärksammar det här fula beteendet. Du ber om att fakturan ska stoppas, du har ju returnerat varorna, bifogat spårningsnummer och pratat med butiken. Men Klarnas kundtjänst vägrar stoppa fakturan... alla skyller på alla. Som kund kommer du i kläm. Jag TROR att flera betalar för varor de inte fått samt avgifter därför att de missar dessa luriga metoder, eller så orkar de inte när Klarna för tionde gånger lägger ut en faktura för snabb indrivning... som de vet inte är korrekt. Tjuvar och bondfångare. Om ett företag inte har ordning på sin returhantering får du dubbla problem, fast inte med företaget du handlat av. De hanterar sina returer i sin egen takt, även om det tar månader. Din faktura ligger still. Hos Klarna får du superbekymmer. De försöker med alla medel lura till sig avgifter och inbetalningar för varor som du inte längre har. Klarna har ingen fungerade rutin för returer eller fakturor med returer, varorna finns kvar på bild trots att de tagits bort. Ibland finns de även kvar på fakturan... och det här är det börjar bli fel... ren stöld. Om du inte är uppmärksam och envis. Smidigt? Nej.
-
skrev om Klarna bank AB
Sämsta företaget i sverige, är det ens lagligt att ha monopol på betal"alternativ"? Riktiga skojare med sitt smidiga betalsystem.
-
skrev om Klarna bank AB
Värsta erfarenhet! Välj aldrig Klarna betalningsätt, annars riskerar du hamna i samma situation som jag.
Jag köpte varor för 180 kronor i juni 2020, och betlmimg from bankkonto via Klarna som vanligt. Det är väl inget konstigt, så fick jag en orderbekräftelse via mej där det stod Klarna Checkout som betalningsätt.
I januari 2021 fick jag ett mejl om kreditupplysning gjord av ett inkassobolag. Efter ett par timmar lagt för att undersöka ärendet fick jag veta att Klarna skapade en faktura för detta köp och sålde den till inkassobolaget. Jag hade aldrig skulder i mitt liv och det kändes så oerhört märkligt. Klarna påstod via telefon att de skickade både meil och brev till mig (varför inte via Kivra?), vilket inte är sant, därför att 180 kronor är ingenting att diskutera. De kunde inte bevisa heller att jag valde faktura som betalningssätt. Jag skickade ett officiellt mejl med alla mina frågor och påstående, men efter en månad fick jag inget svar. Det är Klarnas sätt att lura folk och känna pengar på oss.