Köksentré

Polygonvägen 5, 187 66 Täby — Visa karta

3.8 i betyg av av 8 omdömen

Lackering kök, köksluckor, möbler, nya luckor, nytt kök, montering, transport

Läs vad 8 kunder tycker om Köksentré

• Maite L

2018-12-25

Maite L skrev om Köksentré
    Bolaget har ändrat namn till Sandaköket, kan dock inte uttala mig om de tagit åt sig av den kritik som besiktiningmannen gav till dem. Vet ej om de fortsätter att rolla köksnickerier eller om de använder pensel för att slätstryka.

Anlita inte detta bolag av följande anledningar:

1) Alla snickerier och stommar i köket ROLLADES med liten roller. Ytan var helt spräcklig istället för slätstruken, och det såg helt för j-ligt ut. Vi påtalade detta, men bolaget vägrade åtgärda felet. Det var desutom färgstänk lite här och var samt att man sluntit med penseln. Tjock rinnande målarfärg på vissa snickerier.

2) Vi blev tvugna att ta in en oberoende auktoriserad besiktningsman som konstaterade att arbetet inte var fackmannamässigt utfört. Ytorna ska vara slätstrukna, enligt besiktningsmannens utlåtande.

3) Bolaget vägrade dessutom att dela på kostnaden för besiktningsman, trots att han mer än gärna skulle vara med på besiktningen.

4) Han påstod att han hade en advokat. Det enda han sade var "Ingen kommentar, prata med min advokat" när vi ville prata med honom om det dåligt utförda arbetet. En dag mailade han oss ett inklipp i ett mail som han sade kom i från advokaten med advokatens namnunderskrift. Vi kollade upp advokaten på Advokatsamfundet och mailade honom som sade att han inte hade skrivit mailet.

5) Rotavdag medges ej för målning av luckor som inte görs på fastigheten, dvs man kan inte få rotavdrag för luckor som lackeras hos en lackeringsfirma, endast rotavdrag för platsmålning i bostad. Tur var så upptäckte vi detta innan bolaget hade skickat in detta till Skatteverket.

6) Eftersom detta var en långdragen tvist var vi utan köksluckor i 6 månader.

7) När luckorna kom så var en av luckorna för lång. Återigen ett par veckors väntan utan skåplucka.

8) Eftersom förtroendet nu var helt förbrukat valde vi att anlita annat bolag som fick färdigställa målningen och annat luckbolag som satte dit luckorna.

9) Vi hade hjälp av en konsumentjurist, som hjälpte oss med skadeståndet som bolaget blev tvungen att betala till oss. Läs mer
    Daniel E S gillar detta
    DEKÅ Entreprenad AB
    4.7 / 5 i betyg — 140 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Totalrenoverade vår sekelskiftesvåning med snäva tidsmarginaler. Är själv väldigt krävande och noggrann kund. Resultatet och vägen dit var e"
  • 2018-07-21

Linnea K skrev om Köksentré
    Tyvärr orsakade köksentre mig en hel del besvär.

Vill ni ha en hantverkare som sköter allt och tar ansvar för hela processen, då ska ni vända er någon annanstans.

Köksentre ville frisäga sig från ansvar i varje del av processen, vilket jag upplevde väldigt märkligt.
    Jag skulle trots allt bara byta ut bänkskivan i köket.

Då menar jag tex saker som att köpa olja till bänkskiva. Inte ska en fackman fråga mig vilken olja han ska köpa? Jag skulle beställa bänkskiva (vilket jag eg inte hade tid till men det verkade vara ett villkor). Jag hade sagt från början att jag ville ha bänkskivan i massivt trä behandlad med vit olja.
    Samma sak där, ville inte ta något ansvar. För att han skulle behandla den visade det sig att han hade som krav att jag skulle provolja, och helt enkelt säga till honom exakt hur han skulle göra verkade det som, för att han då skulle vara fri från ansvar om det inte blev bra!
    Men man anlitar ju fackmän just för att det är dom som har den kunskapen.
    När jag inte ville ta på mig det, utan ville att han skulle avgöra hur bänkskivan bäst behandlas,, ja då ville han inte fortsätta med köket.

Dessutom hade det redan dragit över tidsplanen. Det skulle ha blivit gjort på 1 arbetsdag. Arbetsdag 2 åkte han efter 2 h utan en ursäkt för att det inte var klart, och sa att det kunde ta några dagar till. Läs mer
    Maite L gillar detta
  • Jonas H

2013-02-05

Jonas H skrev om Köksentré
    Vi köpte nya luckor till halva köket.
    Andra halvan lämnade vi till dem för omlackering.Resultatet vart mycket bättre än jag hade hoppats på. ´´Nytt kök`` till en bråkdel mot vad andra offererade på. Jätte nöjda!! Läs mer
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 69 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"
  • 2011-12-30

Anette N skrev om Köksentré
    Koksentre.se i Taby fick mitt gammla kok att se ut som nytt! Läs mer
  • Markus L

2011-12-19

Markus L skrev om Köksentré
    Jag ville bara säga att Köksentre gjorde så att våra kostnader hölls nere och att vi äntligen kunde trivas i vårat kök. Läs mer
    Badrumsverket AB
    4.8 / 5 i betyg — 54 omdömen
    Badge2019
    "Evangelos lämnade en mycket bra specificerad offert på samtliga kostnader och vi hade en bra kommunikation med honom hela tiden. Hantverkarn"
    Anna / Björn R
  • 2011-12-09

Britt-Inger B skrev om Köksentré
  • 2011-11-08

Ulla K skrev om Köksentré
    Köksentré var smidiga att diskutera med när vi hade specifika önskemål. Av alla köksleverantörer vi diskuterade med så var Köksentré den enda som tog med sin snickare för att titta på hur vårt hus såg ut. Det såg vi som ett stort plus med tanke på den speciella konstruktion som krävdes för vårat kök. När väl beställningen var gjord så fungerade det mesta som man kan förvänta sig. Vi insåg att vi inte skulle kunna låta Köksentré ta hela monteringen (eller någon annan köksleverantör heller för den delen) . Jag tog därför 1 vecka ledigt och var hemma och byggde och målade tillsammans med deras snickare för att hålla ner monteringskostnaden, detta upplägg fungerade utmärkt.
    Stommarna från Strömsdal är unikt gedigna och luckorna är bra. Varenda skåp är måttanpassat med exakt den sockelhöjd, djup, bredd och skåpshöjd vi ville ha. Köksentré fixade också fram en ny täcksida med rätt mått snabbt så den hann levereras sista planerade monteringsdagen. Köksentré höll uppgjord tidplan och kom den dag som var bestämt. Deras snickare gjorde ett bra jobb. Även denna gång har allt skötts smidigt från Köksentré
    Efter avslutat projekt är vi nöjda men har också fått, vi fick även vara med och påverka monteringen för att få det exakt som vi ville ha det med vårt unika kök. Läs mer
  • 2011-10-29

Lars J skrev om Köksentré
    Köksentré kunde uppfylla mina önskemål när dom levererade mitt Storsjökök och monterade mitt nya kök. Leveransen kom i tid och Köksentré fick allt flyta på. Köket var privärt? Läs mer

Bästa Köksinredarna nära Köksentré:

Puustelli Täby (2.9km)