Kompletta Tak

3.8

38 omdömen om Kompletta Tak

Ola D
Skrev om Kompletta Tak

De polska takläggarna som kom verkade rätt duktiga men trampade sönder taket (de lagade dock det mesta men inte allt) och var trevliga. Taket började dock läcka efter pannbytet de gjorde. Daniel Lindén och Tommy som drev bolaget var dock katastrof. Efter mycket lögner och tjafs slutade det med att de inte gjorde klart allt jobb hos mig som jag redan delvis hade betalt för och de sa att de slutat och satt bolaget i konkurs. Går inte att lita på alls. Nu har visst Daniel startat något solcellsbolag istället och jag råder alla att undvika affärer med Daniel Lindén.

Lisette Caroline H
Skrev om Kompletta Tak

Efter över 1 år har man fortfarande inte fått det man betalat för. I flera månader säger Daniel att han ska kolla med Tommy när plåtslagaren kommer eller om man kan få pengar tillbaka för inte utfört arbete. Grymt besviken. Anlita inte detta oseriösa företag.

Asia A gillar detta
Rolf Åke Anders N
Skrev om Kompletta Tak

Mycket bra arbete, bra resultat. Det enda är kanske besked när som kommer och medelande när dom kommer. Annaras ett kanon jobb med bra resultat.

Robin Oskar L
Skrev om Kompletta Tak

Oseriöst företag som inte gör allt jobb som står i offerten. Dem ignorerar när man försöker nå dem. ANLITA INTE!!!

Asia A och Anna H gillar detta
CARINA C
Skrev om Kompletta Tak

Anlitade Kompletta Tak för att lägga tak samt solpaneler på vårt nybygge, fungerade jättebra, Tommy vår kontaktperson på företaget medverkade även på slutbesiktningen av huset vilket kändes tryggt, inga anmärkningar heller,, Rekommenderas!

SEBASTIAN M
Skrev om Kompletta Tak

Snabbt smidigt och enkelt, till ett bra pris. Takbytet tog 2 dagar och specialförfrågningar togs i beaktning. Mycket nöjd kund.

SONNY R
Skrev om Kompletta Tak

..Detta Gillar jag...Vi har stoppat minst 6 hushåll att använda Detta bolag...Så Bra!!Vet inte va man ska Börja när det Gäller det här Firman TAK KOMPLETT...Vad vi vet idag så valdes absolut det Sämsta alternativet vi fick in...Offerten ändrades dag efter via Mail och telefon samtal allt ok!! 4-6 veckor som sagts blev det inte utan varorna Kom 14 dagar innan dom med påföljd att Offerten inte hade ändrats som vi kommit överens om...Trots MAIL, telefon samtal fanns ingen att få svar från om vad göra och varför inget har...

Asia A gillar detta
THOMAS R
Skrev om Kompletta Tak

Tog in offerter för att byta ut takpannor, vindskivor och vattenavrinning på ett 1 1/2 villa plus garage, plus lägga råspont på garage. Kompletta Tak hade ett bra pris, så vi bestämde oss för att gå med dem Dock blev beställningen liggande, planerad byggstart Jan 2022 blev framflyttad pga Covid, och sedan bortglömd. Kontaktade företaget igen på våren, och då gick det bättre Takbyte genomfördes snabbt och utan några större problem, men frustrerande med att det inte var någon bygg ledare som kunde kommunicera. Dock lämnades...

BENGT S
Skrev om Kompletta Tak

Hej , När vi skulle byta tak på vårat hus som är på 176 kvadratmeter. Vi tog in offerter från olika takfirmor och valde Kompletta Tak och det är vi glada för. Dom kom efter 3 veckor som dom sa. Måndag eftermiddag kom Arthur och hans team. De var 6 man som satte upp byggställningen, det tog ca 45 minuter. De kom tillbaka på tisdag morgon kl 7 och det gick med en otrolig fart. Hela taket med takpannor, stuprör, hängrännor, plåt och vindskivor mm var helt klart kl 17:00 samma dag.. Vi trodde inte att det gick att göra på...

JEPPE A
Skrev om Kompletta Tak

Detta företaget har utfört ett utomordentligt arbete hos mig! Efter noggrann kontroll av både underarbete och montering av pannor kan jag glatt konstatera att det inte finns en enda panna som glipar eller ligger ojämnt. Betyget blir MVG så här långt! Hälsar en mycket kritisk kund!

MATS J
Skrev om Kompletta Tak

Takrenovering Beställde takrenovering i höstas, ingenting hände på några veckor, så kom vintern. Inget att säga om det. En dag i Februari stod det 2 containrar framför huset utan förvarning. 2 veckor senare kom en lastbil med material, det var förvarnat om det så helt i sin ordning. Sedan började arbetena, det gick på 4 dagar att renovera vårt stora tak, med 2 flyglar, så ganska omfattande jobb. Det var 8-10 man som jobbade från 8-tiden till det blev mörkt. Sedan hände ingenting på 2 veckor, rivningsavfallet blev liggande...

KIM W
Skrev om Kompletta Tak

Efter att jag och min fru upptäckte en takläcka anlitade vi Kompeltta Tak. Bara på någon vecka/några dagar hade vi ett nytt tak och tomten var städad. Otroligt snabb hjälp och bemötandet/förståelsen av Angelica och Tommy var jättebra. Regn och dåligt väder gjorde tyvärr att målningen sköts upp, men så fort vädret var bra så var dom här fick fixade det sista. Även grannarna var imponerade på hur fort hela processen gick.

MIKAEL F
Skrev om Kompletta Tak

Gjorde en offertförfrågan till olika företag och bestämde mig för kompletta tak. Angelica som jag pratade med var väldigt tillmötesgående och trevlig och svarade på de frågor jag hade. Byggarna kom på utsatt tid och gjorde ett utomordentligt jobb med taket, så jag är super nöjd med mitt nya tak. Kan varmt rekommendera Kompletta Tak.

YVONNE G
Skrev om Kompletta Tak

Jätte duktiga jobbare, och trevliga. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak. Arbetet utfördes snabbt och väl utfört när det väl kom igång, efter en del väntetid. Dock det negativa är dålig uppdatering och kommunikation mellan företaget och oss. Tack Angelica för att du försökt ge oss info Yvonne o Per

KARL-ARNE G
Skrev om Kompletta Tak

Mycket duktiga och snabba takläggare, företaget är lätta att ha och göra med.Lite lång väntetid men det hade med materialbrist att göra så det ska ej företaget lastas för, mycket nöjd med mitt nya fina tak rekommenderas varmt av mig

JOAKIM M
Skrev om Kompletta Tak

Vårt tak blev jätte fint när de var här och gjorde det. Hade lite bekymmer med att det blev 3 veckors fördröjning och sedan 3 dagar till eftersom de råkat beställa fel material. Verkar som det var lite kommunikations problem mellan kontoret och de som skall utföra jobbet men ingenting som de inte löste. När de väl var här gick det snabbt. Trevliga killar la om hela taket på 3 dagar. Kan vara bra att veta att ingen av dem kunde svenska men den som var arbetsledare hade inga problem med engelska så för mig var det inga...

MALIN D
Skrev om Kompletta Tak

Takläggarna va snabba och vi är jättenöjda med arbetet MEN kommunikationen på det företaget är under all kritik. Tog tre veckor innan de kom och hämtade allt skräp. Fick ringa och tjata nästan varje dag. Vindskivorna är efter 5-6 veckor fortfarande inte färdigmålade, de påstår att de ringt mig men har inga missade samtal från dem. De svarar inte på mina Mail och jag får ingen återkoppling. (Uppdatering 2022-06-12, de hade ringt mig två gånger när jag inte kunde svara pga jobbet, inget sms, voicemail eller Mail. Jag va...

MARLENE M
Skrev om Kompletta Tak

Kompletta Tak bytte vårt tak nu på våren och gjorde ett jätte fint jobb! Vi fick ett bra pris och allt i ingick. Rekommenderas.

Kristine R
Skrev om Kompletta Tak

Taket är efter 10 månader inte klart. Nästan dagliga kontaktförsök, takfönster och taklucka som hamnde fel, listan kan göras lång av problem. Lögner och bortförklaringar i långa längder. Anlita inte!

MALIN D gillar detta
TOMMY N
Skrev om Kompletta Tak

Välj ett annat företag , det tog 38 dagar från att dom la på taket till att det var städat å klart ,massa samtal från min sida för att det skulle bli klart , dom hade massa ursäkter med fel förare och sparkade arbetsledare, med det positiva var att när dom väl var här och bytte ut taket så gjorde dom det på 1 dag, avtalet vi skrev på sa att det skulle ta 5 dagar att avsluta affären, det tog 38 , fast betalning skulle dom ha 3 veckor innan hela jobbet var klart

SONNY R och 2 andra gillar detta
SERGEI D
Skrev om Kompletta Tak

Jag beställde takrenovering från KomplettaTak. Erbjudandet blev märkbart dyrare än konkurrens men de lovade jättesnabbt service och de flesta omdömen på webben blev positive. Två huvudsakliga överraskningar som jag skulle vilja dela med mig för att varna potentiella kunder av KomplettaTak: 1) de börjar jobba utan något besked på förhand, de bara kommer och börjar ta isär mans tak oavsett om man är på plats eller inte. Sen när upptäcker man själv att jobbet är på gång, de bara tvingar man att de måste fortsätta p.g.a. större...

MAGNUS E
Skrev om Kompletta Tak

Vi tog in offerter från flera företag men vi valde att gå vidare med Kompletta Tak, mycket tack vare Angelica:s bemötande och proffsiga hjälp. Så rätt val; det kom 6 killar och bytte taket på 2 dagar och allt ingick, vindskivor, papp, läkt, stuprör och hängrännor. Städat och klart när de lämnade. Jag och frun är supernöjda.

ADDE E
Skrev om Kompletta Tak

Arbetet blev lite försenat pga sjukdom och dåligt väder men när arbetet drog igång gick det väldigt snabbt och smidigt. Pannor, läkt, papp, vindskivor och ventilationsrör byttes på två dagar. Skräpet forslades bort några dagar senare. Jag är mycket nöjd.

GUNNI A
Skrev om Kompletta Tak

Urusel och 8 månader och inte färdigt. Svarar ej på telefon och sms. Har sönder el ledning som är av ej lagat heller. Fy usch Ta annat bolag

SONNY R gillar detta
GLENN A
Skrev om Kompletta Tak

Killarna gjorde ett fantastiskt bra jobb, bytte ca 100kvm på 2 dagar. Inkl ny papp o läkt och nya stup och hängrör+ städning Bra jobbat. Mvh Glenn och Lena

Ulf Börje S
Skrev om Kompletta Tak

Efter att ha fått svar från 3 takläggare för omläggning av hus och garagetak, valde vi Kompletta Tak. Bra pris och lätta att få kontakt med. Snabba och duktiga arbetare. Resultatet blev mycket bra och de städade ordentligt upp efter sig. Arbetet tog lite längre tid än beräknat beroende på missförstånd, men det slutliga resultatet blev mycket bra. Jag är nöjd.

SVEN ERIK B
Skrev om Kompletta Tak

Proffsigt arbete , snabbt utförande av tak bytte på 120 kvm, noggran städning efter Arbetet, endast 2,5 dagar. 6 arbetare som varje dag fick kaffe och muffins, vilket var mycket uppskattad. Kan bara säga positivt om allt.

MATTIAS F
Skrev om Kompletta Tak

Utmärkt, snabbt, smidigt & bra. Jag har själv varit byggnadsarbetare i 25 år och jag är väldigt imponerad av arbetet, allt sköttes proffsigt och återställdes som det var innan . Vår kontakt med företaget sköttes av Alexander som är mycket trevlig, hjälpsam och kunnig. Rekommenderas.

Alexander Nils Philip H

Snabbt och smidigt. Bytte vårt tak på ca 100 kvm på en helg, även med lite problem med takstolarna så höll tidsplanen och resultatet blev bra. Bra snickare som informerade och visade allt vid behov. Bra kontakt med Alexander på firman också.

TORGNY P
Skrev om Kompletta Tak

Vi anlitade Kompletta Tak för takbyte på vårt 1/12-planshus. Arbetet inleddes en tisdagsmorgon och avslutades sent dagen därpå. 6 -7 personer arbetade snabbt och koncentrerat och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Det vi upplevde som negativt var att det tänkta takbytet blev förskjutet och framflyttat vid ett par tillfällen.

Björn T
Skrev om Kompletta Tak

Mycket professionellt och snabbt utfört takbyte, från start till städat och klart på 2,5 dagar. Takbytet omfattade boningshus samt dubbelgarage. Dåligt svall byttes också och ingick i priset. Priset var det överlägset lägsta av samtliga offerter. Kom tillbaka inom ett par dagar och fixade till ett par småsaker som jag hittade vid en grundlig inspektion. Teamet som gjorde takbytet, 7 man, hade alla tänkbara verktyg och hjälpmedel och gjorde ett verkligt gott intryck. Dom kom tidigt och åkte hem sent. Städningen gjordes...

CHRISTOFFER B
Skrev om Kompletta Tak

Ett mycket professionellt bemötande med snabb offertförfarande. Installationen var färdig på 2-3 dagar inklusive städning. Dessutom till ett bra pris! 👍

Peter E
Skrev om Kompletta Tak

Mycket professionellt och snabbt utfört takbyte, från start till städat och klart på 3 dagar. Tänkte gå ut och plocka i ordning på tomten, då var dom redan där och städade klart, sopade upp allt och lämnade inga spår efter sig. Uppföljning från ledningen samma dag. Riktigt proffsigt kan inte lämna något annat än högsta betyg. Peter Erlandsson Vetlanda

LOUISE L
Skrev om Kompletta Tak

Hela processen har varit smidig. Dem är snabba och mycket proffsiga. Vi tog in offerter från olika företag. Valet föll på Kompletta tak då vi fick stort förtroende för Tommy som hade en väldigt noggrann genomgång samt offert. Rekommenderas Varmt!

KENTH J
Skrev om Kompletta Tak

Anlitade Kompletta Tak när det var dags att byta tak på vårt hus. Allt till fastpris enligt offert. Ett team på sex man smällde upp ställning runt huset, rev av de gamla takpannorna, läkt och papp, bytte ut 25 kvadratmeter dålig råspont, och allt detta i ett rasande tempo. På med ny papp och läkt, på med nya takpannor, nya hängrännor, stuprör och plåtar till vindskivor och målade om vår vetilationshuv. Ner med ställningarna, städade upp runt huset. Allt detta tog bara två dagar. Klart! Helt fantastisk och imponerande...

Sven Henrik L
Skrev om Kompletta Tak

Vi fick vårt tak beskrivet som ett riktigt gesällprov med lutningar åt alla håll och takkupor, dessutom hade vi beställt tegelpannor som var extra jobbiga att skära i. Maken till drillat team har jag inte sett tidigare - det var en fröjd att se dem. Priset var fast och uppgick till ungefär 70% av övriga offertgivare. Allt (utom plåt) var klart på fem arbetsdagar. Grannhuset med likadant tak som använde ett annat takföretag hade sin ställning i åtta veckor. Killarna var lyhörda och utförde detta jobb galant! Stort tack!

PIERRE F
Skrev om Kompletta Tak

Fick in många offerter från både närliggande och näst kommuns företagare. Men jag valde kompletta tak pga en Mkt trevlig kille och hans kompanjon. Det va ingen stress utan lungt och noggrant gick vi igenom vad som skulle göras. De kom på utlovad vecka och helsike va snabbt de jobbade. 3 dagar så va taket klart och jag har jätte stort tak. + garaget. Och jag hade några synpunkter på några plattor. De löste de efter någon dag! Nemas problemas. Sen har de haft otur med deras plåtslagare som jobbat för dem i många...

KRISTINA M
Skrev om Kompletta Tak

Trevliga i telefon när jag bad om en offert När de skulle komma dök de inte upp. Efter 2 veckor fick jag tag i en av ägarna. Då var det en provanställds fel att de inte kom som bestämt. Han upprepade flera gånger att det är inte vårt fel, det är den provanställdes. Sedan började ägaren dilla om att det finns många skojare i branschen. Sa att om de (Kompletta tak) gör jobbet är de inte enligt lag skyldiga att rätta till det som eventuellt blir fel. Tackade för deras tid och kommer istället att anlita en seriös firma.

SONNY R och GUNNI A gillar detta