Alla kategorier Sängar Västra Götaland Göteborg KungSängen KungSängen Hisings backa

KungSängen Hisings backa

Importgatan 7, 422 46 Hisings backa — Visa karta

Här på KungSängen erbjuder vi sängar som är handgjorda hantverk, allt för att kvaliteten ska vara den absolut bästa. Vi tror på att sängar ska ha bra priser så att alla ska kunna sova gott utan att betala överpriser.

Behöver du leverans? Självklart fixar vi det. Vi levererar kostnadsfritt inom varje butiks handelsområde. I vår butik i Hisings backa hittar du förutom sängstommar och resårmadrasser även tillbehör som sängben, sänggavlar, kuddar och täcken. Kom förbi oss på Importgatan 7 vid Backa industriområde och Göta Älv så hjälper vi dig!

Läs vad 55 kunder tycker om KungSängen Hisings backa

Christina E skrev om KungSängen Hisings backa
    2 90 sängar höj och tänkbara. Blev mycket bra bemött av personalen. Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om KungSängen Hisings backa
    Kontetinalsäng Lindenäs Lyx Rose. Bra bemött. Bra kvalité till konkurrent mässigt priser. Smidigt med fri hem leverans. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Niklas K
    Hej Niklas!
    Vad roligt att du är nöjd med din säng, vi hoppas att du får sova gott i den i många år framöver!
    Tack för det fina betyget!
  • Lena E
    Lena E skrev om KungSängen Hisings backa
    Det var en otroligt kunnig tjej som hjälpte mig och min pojkvän. Vi är supernöjda med sängen och det utseende som vi valde. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Lena E
    Hej Lena!

Vad roligt att höra att vi när nöjda med både säng och service :) Vi hoppas ni ska få sova gott i många år framöver!
  • Johanna G
    Johanna G skrev om KungSängen Hisings backa
    Vi köpte en kontinentalsäng.

Butikstjejen sa hej till oss och knappade sen på sin dator som att hon inte hade tid med oss. Hon sa sen att vi kunde titta runt och provligga lite i sängarna.

Inga direkta förväntningar.

Vi var också i en annan butik för att titta på sängar och där var servicen mycket bättre. För att personalen gav oss hela tiden hjälp och tips kring hur du väljer en säng. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Johanna G
    Hej Johanna!
    Vad tråkigt att ni inte upplevde service som bra. Hör gärna av er till backa@kungsangen.com, vi tar åt oss allt vi får till oss och vill hela tiden bli bättre! Vi hoppas att ni får sova gott i er säng i många år framöver
  • Isak W
    Isak W skrev om KungSängen Hisings backa
    Köp av ny säng. Trevlig personal med god kunskap och service. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Isak W
    Hej Isak!

Tack för det fina betyget, det värmer gott!
    Hoppas du sover gott i din nya säng!
  • Berit S
    Berit S skrev om KungSängen Hisings backa
    Köpte en kontinentalsäng 180. Fick frågan om jag behövde madrassskydd, men tackade då nej. Skulle velat få info om sova gott garanti då istället för senare hemma när jag läste om det. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Berit S
    Hej Berit!

Vilken miss av oss, det ber vi om ursäkt för! Vi hoppas du får sov gott ändå och att du får göra det i många år framöver!
  • Britt A
    Britt A skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra mottagande och kanonservice. Inga problem alls. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Britt A
    Hej Britt!
    Vad roligt att höra! Precis så vi vill ha det :)
    Tack för det fina betyget och vi hoppas att ni sover gott i era nya sängar
  • Göran B
    Göran B skrev om KungSängen Hisings backa
    Vi köpte både säng, gavel och sängtillbehör och fick bra hjälp med att testa olika sängar (hårdhet) så att vi kunde välja rätt. Vi fick också hjälp med att plocka fram övriga tillbehör och tycker att vi fick mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Göran B
    Hej Göran!

Vad roligt att höra! Vi hoppas att ni sover gott om nätterna och ska få göra det i många år framöver. Tack för det fina betyget, det värmer gott!
  • Anneli K
    Anneli K skrev om KungSängen Hisings backa
    Snabbt och bra service. Skön säng. Bra pris. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Anneli K
    Hej Anneli!

Snabbt och smidigt, det är exakt så vi vill att våra kunder ska uppleva oss :)
    Vad fint att höra att sängen är till belåtenhet :)
  • Karin R
    Karin R skrev om KungSängen Hisings backa
    Jätte bra säng o i stort sätt bra bemötande med ett undantag.Då vi skulle byta ut en madrass kom vi som avtalat på lördag fm.Affären ej öppnad.väntar ca30 minuter utanför affären med stora glas partier.Personal försovit sig men ljuger om att hon var i affären fast den var låst nedsläckt o svarade ej på telefonen.Var oförskämd .Hade räckt med att hon var ärlig o bad om ursäkt så hade jag inte brytt mig det. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Karin R
    Hej Karin!

Vad härligt att ni är nöjd med er säng, vi hoppas att ni ska få sova gott i den i många år framöver.
    Hör gärna av er till backa@kungsangen.com - vi tar åt oss av allt i får till oss och vill hela tiden bli bättre!
  • Hanna A
    Hanna A skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra hjälp med att välja ut säng. Kompetent personal som rekommenderade säng till mig efter mina önskemål och behov.
    Tyvärr var sängen försenad, och jag fick ingen info om det förrän samma dag. Blev kompenserad med varor som inte motsvarade vad jag förlorade på att sängen var försenad.. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Hanna A
    Hej Hanna!

Vad fint att höra att du fick bra hjälp med att välja rätt säng, vi hoppas du sover gott i den i många år framöver. Vi ber om ursäkt för den försenade leveransen.
  • Bertil H
    Bertil H skrev om KungSängen Hisings backa
    konkret, kan jag inte rekommendera detta företag , har via e-mail skickat frågor och bilder till Petra i Göteborg för 2 mån. sedan men Petra har inte hört av sig ( ingen annan heller) säljare Oliver i Backa har lovat snabba svar på våra frågor !
    betr. säljare ingav Oliver förtroende men Frida var lite "svävande",
    söker även skötsel och funktions-beskrivning
    fråga: varför har inte ett så stort företag som Kungsängen logga på sina produkter ( stomme, madrasser bäddmadrasser) så man vet att man har levererats rätt vara ?? Läs mer
  • Emma H
    Emma H skrev om KungSängen Hisings backa
    Jag fick ett mycket bra intryck av denna butik. Säljaren tog god tid på sig och visade olika alternativ och ringde dessutom runt till de andra butikerna i stan för att kolla om de hade en viss färg på sängen inne. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Emma H
    Hej Emma!

Vad härligt att höra att ni fick sån fin hjälp av säljaren! Vi hoppas att sängen blev lika bra och att ni sover gott om nätterna :)
    Tack för det fina betyget!
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om KungSängen Hisings backa
    Fantastiskt bemötande. Personalen ställde upp till 100%. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Fredrik G
    Hej Fredrik!

Vad glada vi blir att få höra de fina orden och att få det fina betyget! Vi hoppas att sängen är lika bra den och att du får sova gott om nätterna :)
  • Roland B
    Roland B skrev om KungSängen Hisings backa
    köpte en säng medijum jag blev mycket väl bemött i afären likadant när dom kom hem sängen kunde gott tagitt den gamla med sig Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Roland B
    Hej Roland!

Vad härligt att höra att vi blivit fint bemött och är nöjd med servicen. Visst kan vi forsla bort den gamla sängen också men det beställer man i butiken så leveranskillarna har plats för det i sina bilar :)
    Vi hoppas du får sova gott i många år framöver, tack för det fina betyget!
  • Bernt S
    Bernt S skrev om KungSängen Hisings backa
    Enkelt att få hjälp med mitt ärende av kunnig och engagerad personal. Trodde specialbeställning skulle bli krångligt och dyrt men Kungsängen levererade på alla sätt - och i tid. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Bernt S
    Hej Bernt!

Vad roligt att du är nöjd med ditt köp! En specialare är inget problem alls, vi vill ju att alla ska få den säng de behöver! :)
    Tack för det fina betyget och vi hoppas att du får sova gott i många år framöver!
  • Emma K
    Emma K skrev om KungSängen Hisings backa
    Jag och min sambo köpte en säng hos er i höstas. Bemötandet i butiken var inget vidare personen vid tillfället verkade okunnig och det var svårt att få ordentlig hjälp och svar på de frågor vi hade. Men vi beslutade oss för en säng som levererades direkt hem till oss och bars in vilket var mycket uppskattat. Vi är väldigt nöjda med sängen. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Emma K
    Hej Emma!

Vad tråkigt att ni upplevde ett sånt bemötande, vi strävar efter att alla kunder ska bli nöjda och få bra service! Hör gärna av er till backa@kungsangen.com - vi tar åt oss av allt vi får till oss och vill bli bättre varje dag.
    Det känns fint att höra att ni är nöjda med sängen, hoppas ni får sova gott i många år framöver!
  • Michael G
    Michael G skrev om KungSängen Hisings backa
    Vi köpte en säng - Lindenäs lyx - med tillbehör. Det var litet strul med beställningen/leverans av lakanen, men det löste sig. Annars trevligt bemötande och skön säng. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Michael G
    Hej Michael!
    Härligt att ni är nöjd med både säng och bemötande! Vilken tur att det löste sej med lakanen. Vi hoppas ni får sova gott i många år framöver! Tack för det fin betyget
  • Thord E
    Thord E skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra bemötande och service inriktande 👌 Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Thord E
    Hej Thord!

Härligt att höra, det är precis så vi vill att kunderna ska känna :)
    Tack för det fina betyget! Hoppas ni sover gott i många år framöver!
  • Algi L
    Algi L skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra Bemötande i butiken. Men tydligen har det gjorts många felbeställningar som Högsbo fick justera.
    Jag väntar fortfarande på ett överdrag till mitten madrassen som blev fel. Detta tycket jag är mycket dåligt av Kungsängen Läs mer
  • Barbro A
    Barbro A skrev om KungSängen Hisings backa
    Importgatan Göteborg
    Säng 105 cm med gavel
    Ingen direkt säljande person
    Jag fick den säng som jag beställt och efter den tid de lovat
    Jag blev nöjd med mitt köp av säng och sover gott i den Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Barbro A
    Hej Barbro!

Vad roligt att du är nöjd med din säng, vi hoppas du får sova gott i den i många år framöver.
  • Kaj E
    Kaj E skrev om KungSängen Hisings backa
    Blev ju inte nöjd ned den första sängen vi köpte trots kunnig o engagerad säljare.
    Efter 4 mån. fick jag ont i ryggen.
    Vi reste bort och kunde då sova i en hårdare säng i 2 mån. o ryggvärken försvann.
    När vi sen kom hem var jag tvungen att köpa en hårdare som i nu väntar på.
    Onödig utgift om den första hade varit okej. Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om KungSängen Hisings backa
    Köpte säng. Personalen var väldigt trevliga och kunniga. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Fredrik J
    Hej Fredrik!
    Tack för det fina betyget! Vi hoppas du sover gott i din nya säng :)
  • Rebecka D
    Rebecka D skrev om KungSängen Hisings backa
    Vi fick snabb hjälp när vi kom in i butiken. Med bra rådgivning valde vi en säng som vi inte tänkt från början men som vi är otroligt nöjda med. Vi köpte säng + tillbehör. Bra service! Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Rebecka D
    Hej Rebecka!
    Vad fint att ni fick bra hjälp, det är inte så lätt att hitta rätt säng själv :) Känns bra att ni är fortsatt nöjda också, vi hoppas att ni ska få sova gott i många år framöver :) Tack för det fina betyget!
  • Marita A
    Marita A skrev om KungSängen Hisings backa
    Inhandlade 2 90sängar fick mycket god information o be,ötande är mycket nöjda med vårt köp o sängar. Läs mer
    2018-05-06 KungSängen Hisings backa svarar Marita A
    Hej Marita!

Vad fint att ni är nöjd med sängarna! Hoppas ni ska får sova gott i många år framöver. Tack för det fina betyget :)
  • Håkan E
    Håkan E skrev om KungSängen Hisings backa
    Bemötandet var bra och vi behövde inte vänta utan säljaren kom fram direkt och tog reda våra behov.
    Vi köpte två sängar som leverades till lägenheten och monterades på plats vilket vi uppskattade. Läs mer
    2017-04-03 KungSängen Hisings backa svarar Håkan E
    Hej Håkan!

Tack, alltid lika trevligt med ett Bra omdöme:)

• Hans S
    Hans S skrev om KungSängen Hisings backa
    Mycket bra bemötande. Köpte en säng som vi är mycket nöjda med. Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Hisings backa svarar Hans S
    Hej Hans!

Tack alltid trevligt med nöjda Kunder:)

• Cecilia B
    Cecilia B skrev om KungSängen Hisings backa
    Blev väl bemött och de kom ihåg mig trots att det gick flera veckor mellan mina besök. Läs mer
    2017-03-24 KungSängen Hisings backa svarar Cecilia B
    Hej Cecilia!

Vi strävar alltid efter att ha en så personlig och bra service som möjligt med våra kunder så självklart
    kommer vi ihåg dem när de besöker oss igen! :)

KungSängen Hisings Backa
  • Sofia F
    Sofia F skrev om KungSängen Hisings backa
    Vår upplevelse var mycket positiv och servicen var utmärkt. Personlig och trevlig! Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Hisings backa svarar Sofia F
    Hej Sofia!

Tack för ditt omdöme! Vi vill att varje säng köp skall vara personligt och trevligt:)

• Henrik H
    Henrik H skrev om KungSängen Hisings backa
    Mycket bra bemötande! Hjälpsamma. Sover verkligen som en kung i min nya säng. Bästa köpet på länge!! Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Hisings backa svarar Henrik H
    Hej Henrik!

Tack för ditt fina Betyg:) Önskar Er allt gott:)

• Peter F
    Peter F skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra förståelse för vad vi var ute efter. Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Hisings backa svarar Peter F
    Hej Peter!

Tack för att du gillade Servicen:)

• Iisabelle Ö
    Iisabelle Ö skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra och snabb service. Skön säng sover toppen. Läs mer
    2017-03-23 KungSängen Hisings backa svarar Iisabelle Ö
    Hej Lisabelle!

Tack för ditt trevliga omdöme!

• Urban W
    Urban W skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra hjälp vid köp, lite sämre när jag sklle hämta. Fick ingen information per tel. som jag begärt att det var klart att hämta. Läs mer
    2017-02-23 KungSängen Hisings backa svarar Urban W
    hej Urban!

Tack för ditt omdöme! Vi lovar att bättra oss till nästa gång du kommer:)

• Karin J
    Karin J skrev om KungSängen Hisings backa
    VI ÄR NÖJDA MED ALLT SOVER GOTT Läs mer
    2017-02-17 KungSängen Hisings backa svarar Karin J
    Hej Karin!

TACK för ditt fina omdöme!

• Mimmi E
    Mimmi E skrev om KungSängen Hisings backa
    Trevlig och kunnig personal som tar sig tid med kunder (tack Elisabeth).
    Bra produkter och leverans på utsatt datum.
    Jag kommer att sova gott i natt. ☺ Läs mer
    2016-12-06 KungSängen Hisings backa svarar Mimmi E
    Hej Mimmi!

Tack får ditt fina Omdöme! Glad att du alltid har blivit Nöjd och gillar våra produkter.
    Du kommer att Sova som en Prinsessa:)

Elisabeth.
  • Yngve G
    Yngve G skrev om KungSängen Hisings backa
    Mycket trevlig och kunnig försäljare. Bra bemötande. Läs mer
    2016-12-07 KungSängen Hisings backa svarar Yngve G
    Hej Yngve!

Tack för ditt fina Omdöme! Det är det Vi eftersträvar Nöjda och Glada Kunder!

• Kristina N
    Kristina N skrev om KungSängen Hisings backa
    I fick bra service och bra bemötande. Leveransen gick också bra. Läs mer
    2016-12-01 KungSängen Hisings backa svarar Kristina N
    Hej Kristina!

Trevligt att allting gick Bra och att du blev Nöjd!

• Patrik S
    Patrik S skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra och trevlig personal, fick bra hjälp, blev varsin ny säng till bägge sönerna :-).

Patrik Steen Läs mer
    2016-12-01 KungSängen Hisings backa svarar Patrik S
    Hej Patrik!

Härligt att dina söner ligger gott! Tack för ditt fina Omdöme!

• Ingemar Ä
    Ingemar Ä skrev om KungSängen Hisings backa
    Mycket bra service i butiken, leveransen kom den dag den skulle men man glömde ta med gaveln. Fick möta upp två gånger.

Sängen är fantastisk! Läs mer
    2016-11-30 KungSängen Hisings backa svarar Ingemar Ä
    Hej Ingemar!

Det var tråkigt att höra! Ring gärna till Butiken så ska Vi se till att du blir Nöjd! Tack för ditt fina omdöme när det gäller Servicen.

• Anna Ö
    Anna Ö skrev om KungSängen Hisings backa
    Köpte 2 st 90 sängar med tillbehör såsom ben och bäddmadrass, 1 st 120 säng med tillbehör såsom ben, gavel och bäddmadrass. Mycket trevligt bemötande. Upplevde försäljaren som kunnig, ej påstridig som vi upplevt som negativt hos andra företag. Vi är nöjda med våra sängar! Läs mer
    2016-11-29 KungSängen Hisings backa svarar Anna Ö
    Hej Anna!

Tack för ditt fina Omdöme! Ett trevligt bemötande och kunnig personal är grunden till en Nöjd Kund!

• Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra bemötande, god service, levererades exakt som utlovat Läs mer
    2016-11-29 KungSängen Hisings backa svarar Elisabeth S
    Hej Elisabeth!

Tack för det goda Betyget!

• Amelie S
    Amelie S skrev om KungSängen Hisings backa
    Hej!
    Blir alltid bra bemött av personalen. Läs mer
    2016-11-28 KungSängen Hisings backa svarar Amelie S
    Hej Amelie!

Det Tackar Vi för! Alltid trevligt med Nöjda Kunder.

• Ingrid S
    Ingrid S skrev om KungSängen Hisings backa
    I butiken helt ok. tyvärr hjälpte de som levererade sängen inte till att ställa
    på plats dvs 2 meter från ytterdörren. DÅLIGT
    A Läs mer
    2016-11-28 KungSängen Hisings backa svarar Ingrid S
    Hej Ingrid!

Det var tråkigt att höra att du inte blev nöjd! Du får gärna höra av dig till Butiken så ska Vi göra vårt yttersta så att du blir Nöjd.

• Anna-karin K
    Anna-karin K skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra service med god kännedom om produkten Läs mer
    2016-11-28 KungSängen Hisings backa svarar Anna-karin K
    Hej Anna-Karin!

Tack för ditt trevliga omdöme.

Välkomna Åter1
  • Berit W
    Berit W skrev om KungSängen Hisings backa
    .Mycket trevlig säljare men vi fick sedan sämre bemötande då vi ville byta de ben som vi beställt. Butiken kunde inte visa några exemplar av de ben vi önskade. De fanns bara på bild. När vi sedan fick se dem monterade på sängen så blev det inte som vi tänkt. Tillslut fick vi byta dem men blev då tråkigt bemötta. Sängen är bra. Läs mer
    2016-11-28 KungSängen Hisings backa svarar Berit W
    Hej Berit!

Vad tråkigt att du inte blev nöjd. Vi på Kungsängen har en nyproduktsgaranti som gäller för alla Våra Kunder. Det vill säga att Vi inte kan ta tillbaka brukade produkter då vi inte kan sälja dom. I detta fall gjorde Vi ett undantag. Då det är viktigt med Nöjda Kunder för oss.

• Krister H
    Krister H skrev om KungSängen Hisings backa
    Jag har handlat sängar vid två tillfällen och båda gångerna fått ett väldigt bra bemötande. Bra och kunniga råd om vad jag ska välja för de behov jag haft, tydliga besked om modeller, priser och leveranser. Leveranserna har sedan skett exakt på dagen som planerat vilket är viktigt när man ska hem från jobbet för att möta upp. Utöver det är sängarna från KungSängen väldigt bra att sova i, vilket är det viktigaste. Läs mer
    2016-11-28 KungSängen Hisings backa svarar Krister H
    Hej Krister!

Det var mycket trevligt att höra. En nöjd Kund är en Glad Kund!

• Kristina M
    Kristina M skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra service och hjälp med att prova säng som passar oss Läs mer
    2016-07-06 KungSängen Hisings backa svarar Kristina M

Trevligt att höra!

• Ritva-liisa L
    Ritva-liisa L skrev om KungSängen Hisings backa
    Jättebra, allert och kunnig säljare. Vi fick precis den säng vi önskade! Läs mer
    2016-05-16 KungSängen Hisings backa svarar Ritva-liisa L
    Hej!

Det tackar Vi för!

• Kristina E
    Kristina E skrev om KungSängen Hisings backa
    Bra bemötande helt utan anmärkning. Läs mer
    2016-05-16 KungSängen Kungsbacka svarar Kristina E
    Hej Kristina!

Det var trevligt att höra!

Importgatan 7, 422 46 Hisings backa