Alla kategorier Sängar Stockholms län Huddinge KungSängen KungSängen Länna

KungSängen Länna

Truckvägen 5, 142 53 Skogås — Visa karta

KUNGSÄNGEN LÄNNA - HANTVERK UTAN MELLANHÄNDER

Vår nyrenoverade butik ligger i Länna köpcentrum intill Nynäsvägen i Skogås (ca 10 minuters bilfärd från Globen). Här provar du säng i en av KungSängens största och luftigaste butiker. Precis utanför entrén finns ett tusental fria parkeringsplatser. Vill man hellre åka kommunalt så stannar buss 835 och 831 vid köpcentrumet.

KungSängen tillverkar alla våra sängar för hand, på så vis kan vi säkerställa att du får en säng av högsta kvalitet. Vi kan dessutom skräddarsy din säng efter dina specifika önskemål om mått och bredd. Varje resårsäng som lämnar fabriken handtillverkas just för dig.

Vi erbjuder fri sängleverans utan extra kostnad inom respektive butiks närområde.

Hos oss hittar ni även ett utvalt sortiment av tillbehör såsom sängben, sänggavlar, madrasser, bäddmadrasser, sängbord, byråer, möbler, kuddar, täcken, påslakan, örngott, bäddset, lakan, överkast, plädar, mattor, tapeter, mörkläggningsgardiner, skjutdörrar samt inredning till din garderob.

Välkommen till KungSängen – det självklara valet när du vill inreda ditt personliga sovrum.
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 244 kunder tycker om KungSängen Länna

• Ewa L
    Ewa L skrev om KungSängen Länna
    En underbar säljare som heter Simon.l i länna.
    Som hjälpte mej att köpa säng oss er 👍
  • Jonas A
    Jonas A skrev om KungSängen Länna
    Framför allt den första säljaren var väldigt hjälpsam och inte alls "provisions"-påstridig. Hon förklarade skillnaden på sängarna och visade vad vi skulle tänkta på när vi provlåg madrasserna. Därefter fick vi en offert och hon tyckte absolut vi skulle fundera en vecka och sedan komma tillbaka om vi vill prova igen.
  • Robab J
    Robab J skrev om KungSängen Länna
    Det verkar att min mamma trivs bra med nya sängen.
    hoppas i längden hon kunna sova gott med sin nya sängen.
    Tack
  • Marianne L
    Marianne L skrev om KungSängen Länna
    Simon Lennartsson hjälpte oss från början till slut beskrev allt om olika sängar för och nackdelar hjälpte oss att välja rätt och sedan när vi fått sängen kom vi på att vi behövde en ficka att lägga fjärr kontrolllen i bara ett samtal så fixade han så vi kunde hämta och betala i kungengskurva eftersom vi ändåvar på väg dit.Vi köpte karlberg MB 90 2 st motordrivna sängar kuddar 2 st Talalay naturlatex madrass skydd bomull Q 90 vit 2 st ben till sängarna 19 cm m8 ek .Viär jättenöjda med allt transport och leverns ihopbyggnad allt perfekt Med vänlig hälsning marianne o ivan
  • Lillemor B
    Lillemor B skrev om KungSängen Länna
    Är nöjd med bemötandet från butikens personal.
    Vi köpte två sängar som levererades enligt uppgjord planering.
    Fick gamla sängarna bortforslade till en dyr kostnad, då firman inte tog med gamla sängramen endast dynorna/madrasser. Information om detta borde getts i butiken.
  • Catharina J
    Catharina J skrev om KungSängen Länna
    Köpt en säng och vi fick mycket trevligt och personligt bemötande. Kommer gärna tillbaka. Vi är nöjda med sängen. Det enda som skulle varit bra att veta var om det funnits möjlighet att få betala och få hjälp med att bära upp sängen till övervåningen. Den var så tung att vi inte klarade det själva jag och min man.
  • Kalle P
    Kalle P skrev om KungSängen Länna
    Bra service o trevligt bemötande
  • Anita H
    Anita H skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och proffsigt! Fick vänligt bemötande och leveransen av sängen gick smidigt
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och professionellt bemötande
  • Johansson T
    Johansson T skrev om KungSängen Länna
    Byte av madrassen var inte bra.
  • Holmqvist J
    Holmqvist J skrev om KungSängen Länna
    Jag har varit kund sedan 20 år och har alltid varit mycket nöjd. Professionellt bemötande och bra priser.
  • Katrin U
    Katrin U skrev om KungSängen Länna
    Bra service och mycket bra kvalité på sängar,till bra priser.
    Dessutom kan man beställa extra långa sängar i så gott som alla modeller!
    Rekommenderas, alla våra sängar kommer från KungSängen Länna
  • Anna P
    Anna P skrev om KungSängen Länna
    Väldigt god bemötande.
    Jag var där flera gånger och hade haft kontakt mest med Simon som hjälpte mig att välja säng, Den manen kan sitt jobb,ett professionellt sätt han förklarad mig alla detaljer, allt som jag ville veta.
    Ett stort tack till Simon.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om KungSängen Länna
    Jag tyckte den var bra. Serviceinriktad personal utan att vara påträngande.
  • Johansson H
    Johansson H skrev om KungSängen Länna
    bvnbvvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvgh
  • Hämälainen P
    Hämälainen P skrev om KungSängen Länna
    Toppen från början till slut. Professionell säljare som kunde sitt jobb. Bra o snabb leverans.vi är jätte nöjda m3d sängen
  • Andreas S
    Andreas S skrev om KungSängen Länna
    Jättenöjda med våran nya säng som vi fick till kanonpris då det var 50% rabatt
  • Lisa A
    Lisa A skrev om KungSängen Länna
    Mycket nöjd! Tacksam för den fina hjälpen jag fick i butiken, stor kred till henne (Sofia om jag inte missminner mig).
  • Karin G
    Karin G skrev om KungSängen Länna
    Jag fick ett väldigt fint bemötande av säljaren.Efter mycket testande trodde jag att "medium" skulle passa mig bäst. Det gick ju att byta om det skulle vara fel. Enda problemet - den är i mjukaste laget och om jag ska byta innebär det: att jag ska ta mig till butik för att få emballage, sedan ska jag frakta den till butik för byte. Helt omöjligt för mig. Den är alldeles för stor och tung för att jag ska kunna hantera den . och hur ska jag frakta den????? En annan sak är bäddmadrassen! En bäddmadrass för 6.000 kronor! Den skulle vara jättebra men borde vändas lite då och då - jaha. Sagt och gjort med mycket möda och omflyttning av saker runt sängen. MEN inte hjälper det! Det är en tydlig grop i den där höften vilar. Det spelar ingen roll hur jag vänder den, höften hamnar på samma ställe på madrassen. Jag tänker nog reklamera den och höra vad de säger. En väldigt dyr bäddmadrass som inte alls håller vad den lovar.
    Men, säljaren var väldigt trevlig.
  • Pernilla A
    Pernilla A skrev om KungSängen Länna
    Fick mycket bra och kunnigt bemötande vid köp av säng och gavel.
  • Berglund A
    Berglund A skrev om KungSängen Länna
    Vänligt bemötande. Fick proffs. hjälp.
  • Wahlstedt C
    Wahlstedt C skrev om KungSängen Länna
    Proffsigt och hjälpsamt! Trevligaste mottagandet av duktig personal. Trevligt med samma person vid både beställning och hämtning!
  • Marie-louise L
    Marie-louise L skrev om KungSängen Länna
    Otroligt bra service och mycket trevlig peronal
  • Bergman J
    Bergman J skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande av säljare som inte försökte pracka på oss saker vi inte ville ha. Vi kände att det var vi som valde.
    Vi köpte sängar, kuddar och täcke samt lakan.
  • Pontus P
    Pontus P skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd och fick vad jag önskade mig.
    Gick även väldigt smidigt med byte av madrass till en mjukare
  • Ulf L
    Ulf L skrev om KungSängen Länna
    Vi är nöjda kunder som köp en dubbelsäng i Länna på KungSängen som vi sover gott i . Vi fick hjälp av trevlig personal, och fika med regionchefen vid ett återbesök. Mvh Ulf
  • Andersson S
    Andersson S skrev om KungSängen Länna
    Proffs! Hjälpte till att får rätt säng för mitt behov!
    Bara positivt!
  • Strömqvist A
    Strömqvist A skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra, väldigt hjäpsam personal
  • Lundborg C
    Lundborg C skrev om KungSängen Länna
    Trevlig personal, bra bemötande, hög kunskapsnivå, resulterade till inköp av både sängar i december och kompletterande bäddmadrass i februari.
  • Hansson P
    Hansson P skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande kunnig personal, lugnt och metodiskt förklarade skillnaderna.
    Köpte säng som är kanon skön.
  • Robin E
    Robin E skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande och bra vägledning och visning av sängar som jag kunde prova och välja efter vad jag som kund ville ha. Full service från början till slutet
    Sånt bemötande gör att man som kund återkommer när det är dags att köpa nya sängar och även rekommenderar vänner att handla säng med kvalité och mycket bra bemötande och service
  • Ericson H
    Ericson H skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte en ny dubbelsäng med sänggavel. Vi fick mycket goda råd av försäljaren . Leverens gick också bra.
  • Isberg T
    Isberg T skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande. Tror även att priserna var bra. Sängen är helt OK!
  • Sofie G
    Sofie G skrev om KungSängen Länna
    Jag är otroligt nöjd med allting från bemötande i butiken,och den hjälp vi fick när vi egentligen bara var och tittade men tack vare det professionella bemötandet resulterade i att vi köpte en ny continentalsäng. Tre månader senare längtar jag fortfarande efter att få gå och lägga mig varje kväll då vi är otroligt nöjda med den säng vi valde.
  • Susanne N
    Susanne N skrev om KungSängen Länna
    Jag köpte en säng och fick super hjälp i butiken. Är jättenöjd.
  • Marie P
    Marie P skrev om KungSängen Länna
    Igår, lördag den 4/2-17 köpte jag o min vän, säng i Länna av Sofia B....
    Jag kan bara rekommendera vidare. Oerhört kunnig o informativ försäljare, Sofia B hjälpte till att välja ut det bästa för mig o min onda rygg!
    Efter tumör o ryggoperation o en ledsen, värkande rygg åkte jag hem i glädje, inför väntan på leverans av säng Ekolsund o två sängbord.
    Denna försäljare och detta företag kan man inte annat än berömma... Försäljaren Sofia gav den bästa service man kan tänka sig. Har aldrig fått sådan hjälp förut. Det var länge sedan jag varit så här glad o övertygad!
    Två nerver ligger i kläm i ryggen...men till o med de, kändes som om de dansade rumba ;) över att äntligen fått den rätta hjälpen o jag kände mig som efter en vitamininjektion när det bar av hemåt.
    Jag hoppas personalen på KungSängen får den uppmuntran de förtjänar, o att de "tas omhand ordentligt".
    Åk dit....njut av alla härliga sängar med tillbehör o ta del av den kunniga personalen...
    Ett stort tack o en varm kram till fina Sofia B.... :)
  • Helen B
    Helen B skrev om KungSängen Länna
    Fick trevlig och kunnig hjälp i vårt val av säng, som faktiskt gjorde att vi köpte säng när vi bara hade tänkt titta och fundera. Är supernöjda med vår säng!
  • Max-oliver L
    Max-oliver L skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd med mitt köp då det var bra kundservice och hjälpsam personal.
  • Hans-åke T
    Hans-åke T skrev om KungSängen Länna
    Köpte två sängar.
    Blev MYCKET bra mottagen av butikspersonalen.
    Inget tjatande eller pockande utan normalt samtal.
    Leverans som utlovat.
    Sängarna bra
  • Veronica A
    Veronica A skrev om KungSängen Länna
    Hej !

Jag tycker att jag gjorde en bra köp, jag är nöjd med min säng.
    För det första kan jag vila ordentligt och skönt.

Tack!
  • Torun H
    Torun H skrev om KungSängen Länna
    jättebra service från personalen
    fick hjälp med vilka madrasser som passar.
    höll tiden när de kom
    vi är jättenöjda
    kan verkligen rekommendera för de som vill ha bra säng samt bra service
  • Jessica M
    Jessica M skrev om KungSängen Länna
    Vi blev professionellt bemötta från första kontakten och är supernöjda med vår säng. Vi rekommenderar Kungsängen till alla vi känner.
  • Niklas S
    Niklas S skrev om KungSängen Länna
    Toppen bra och duktig personal. Bra service för hemleverans.
  • Anne-marie B
    Anne-marie B skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd med både bemötande och säng.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om KungSängen Länna
    Vi fick ett bra bemötande genom hela besöket i butiken för köp av en säng.
  • Olof E
    Olof E skrev om KungSängen Länna
    Mycket tillmötesgående personal.
    Hjälpsamma och lyhörda.
  • Martin W
    Martin W skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte en kontinentalsäng (Lindenäs med tillval Lina latex bäddmadrass), och tyvärr valde vi fel hårdhetsgrad märkte vi efter en vecka men tack vare att vi hade köpt madrasskydd så var det inga problem att byta till mjukare fjäderkassetter. Tack också till Simon i Lännabutiken för ditt proffsiga bemötande, du kom med goda råd och ideér utan att vara påflugen.
    Leveransen av sängen fungerade perfekt, på utsatt tid och av trevliga chaufförer.

Edit: Efter några månaders användning måste jag tyvärr sänka betyget. Bäddmadrassen/sängen tryckavlastar inte som den ska för mig och vaknar oftast med värk i axlar och nedre del av ryggen. Det har blivit bättre sedan jag adderade en memory foam bäddmadrass, vilket blev en oönskad kostnad.
  • Erkki K
    Erkki K skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte 2 kontinental-sängar, Lindenäs Lyx 180 samt Lindenäs 120 i december och fick dessa levererade den 5 januari 2017 och det var inga problem med leveransen den var hur smidig som helst. Trevligt och kunnigt bemötande i butiken, bra info om olika säng- och madrasstyper. Vi fick jättefin hjälp av Simon Lennartsson, han är super trevlig och vi är så nöjda så. Det var inga problem att byta benen till sängarna som vi tyckte var för höga. Vi var även och kollade sängar i Sova-affären som ligger vägg i väg med Er butik, men när säljaren ville se Er offert, tyckte vi att han gick för långt. Mycket dumt! Då bestämde vi att återgår till Er och vi är så glada att vi valde KungSängen! Simon är fantastiskt positivt och proffsigt! Vi är supernöjda och rekommenderar alla som skall köpa säng att åka till Länna butiken. Vi var åter till Er butik och kollade sängbord samt en fin stol och fick lika proffsigt bemötande, få vi se om det bli en ny affär, kanske det kanske…
    Trevlig butik och mycket trevlig personal!
    Annelie & Erkki
  • Berit L
    Berit L skrev om KungSängen Länna
    Vi är två nykära pensionärer som köpt dubbelsängar till båda våra hem. Vi fick underbar hjälp och många härliga skratt av en supertrevlig och mycket kunnig Colette i Lännabutiken! Dessutom är vi helnöjda med alla 4 sängarna efter byte till lägre "fossingar" (ben).
    Tack Colette från Berit och Börje
  • Daniel F
    Daniel F skrev om KungSängen Länna
    Jag tackar fabriken och särskilt Ulf Andersson för deras flexibilitet och tillmötesgående som jag fick vid köp av sovrumsmöbler. Kunderna kan vara kräsna och krävande men Kungsängen klarar av det. Nu fick Kungsängen en trogen kund i Nynäshamn.
    Daniel

Truckvägen 5, 142 53 Skogås