Alla kategorier Sängar Stockholms län Huddinge KungSängen KungSängen Länna
Rekommenderat företag 2015 - KungSängen Länna

KungSängen Länna

Truckvägen 5, 142 53 Skogås — Visa karta

KUNGSÄNGEN LÄNNA - HANTVERK UTAN MELLANHÄNDER

Vår nyrenoverade butik ligger i Länna köpcentrum intill Nynäsvägen i Skogås (ca 10 minuters bilfärd från Globen). Här provar du säng i en av KungSängens största och luftigaste butiker. Precis utanför entrén finns ett tusental fria parkeringsplatser. Vill man hellre åka kommunalt så stannar buss 835 och 831 vid köpcentrumet.

KungSängen tillverkar alla våra sängar för hand, på så vis kan vi säkerställa att du får en säng av högsta kvalitet. Vi kan dessutom skräddarsy din säng efter dina specifika önskemål om mått och bredd. Varje resårsäng som lämnar fabriken handtillverkas just för dig.

Vi erbjuder fri sängleverans utan extra kostnad inom respektive butiks närområde.

Hos oss hittar ni även ett utvalt sortiment av tillbehör såsom sängben, sänggavlar, madrasser, bäddmadrasser, sängbord, byråer, möbler, kuddar, täcken, påslakan, örngott, bäddset, lakan, överkast, plädar, mattor, tapeter, mörkläggningsgardiner, skjutdörrar samt inredning till din garderob.

Välkommen till KungSängen – det självklara valet när du vill inreda ditt personliga sovrum.
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 207 kunder tycker om KungSängen Länna

• Max-oliver L
    Max-oliver L skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd med mitt köp då det var bra kundservice och hjälpsam personal.
  • Hans-åke T
    Hans-åke T skrev om KungSängen Länna
    Köpte två sängar.
    Blev MYCKET bra mottagen av butikspersonalen.
    Inget tjatande eller pockande utan normalt samtal.
    Leverans som utlovat.
    Sängarna bra
  • Veronica A
    Veronica A skrev om KungSängen Länna
    Hej !

Jag tycker att jag gjorde en bra köp, jag är nöjd med min säng.
    För det första kan jag vila ordentligt och skönt.

Tack!
  • Torun H
    Torun H skrev om KungSängen Länna
    jättebra service från personalen
    fick hjälp med vilka madrasser som passar.
    höll tiden när de kom
    vi är jättenöjda
    kan verkligen rekommendera för de som vill ha bra säng samt bra service
  • Jessica M
    Jessica M skrev om KungSängen Länna
    Vi blev professionellt bemötta från första kontakten och är supernöjda med vår säng. Vi rekommenderar Kungsängen till alla vi känner.
  • Niklas S
    Niklas S skrev om KungSängen Länna
    Toppen bra och duktig personal. Bra service för hemleverans.
  • Anne-marie B
    Anne-marie B skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd med både bemötande och säng.
  • Henrik E
    Henrik E skrev om KungSängen Länna
    Vi fick ett bra bemötande genom hela besöket i butiken för köp av en säng.
  • Olof E
    Olof E skrev om KungSängen Länna
    Mycket tillmötesgående personal.
    Hjälpsamma och lyhörda.
  • Martin W
    Martin W skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte en kontinentalsäng (Lindenäs med tillval Lina latex bäddmadrass), och tyvärr valde vi fel hårdhetsgrad märkte vi efter en vecka men tack vare att vi hade köpt madrasskydd så var det inga problem att byta till mjukare fjäderkassetter. Nu är vi supernöjda med sängen, den är perfekt! Tack också till Simon i Lännabutiken för ditt proffsiga bemötande, du kom med goda råd och ideér utan att vara påflugen.
    Leveransen av sängen fungerade perfekt, på utsatt tid och av trevliga chaufförer.

PS.. köpte en ergonomisk Talalaylatexkudde också och den är helt klart den skönaste kudden jag har haft, rekommenderas varmt.
  • Erkki K
    Erkki K skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte 2 kontinental-sängar, Lindenäs Lyx 180 samt Lindenäs 120 i december och fick dessa levererade den 5 januari 2017 och det var inga problem med leveransen den var hur smidig som helst. Trevligt och kunnigt bemötande i butiken, bra info om olika säng- och madrasstyper. Vi fick jättefin hjälp av Simon Lennartsson, han är super trevlig och vi är så nöjda så. Det var inga problem att byta benen till sängarna som vi tyckte var för höga. Vi var även och kollade sängar i Sova-affären som ligger vägg i väg med Er butik, men när säljaren ville se Er offert, tyckte vi att han gick för långt. Mycket dumt! Då bestämde vi att återgår till Er och vi är så glada att vi valde KungSängen! Simon är fantastiskt positivt och proffsigt! Vi är supernöjda och rekommenderar alla som skall köpa säng att åka till Länna butiken. Vi var åter till Er butik och kollade sängbord samt en fin stol och fick lika proffsigt bemötande, få vi se om det bli en ny affär, kanske det kanske…
    Trevlig butik och mycket trevlig personal!
    Annelie & Erkki
  • Berit L
    Berit L skrev om KungSängen Länna
    Vi är två nykära pensionärer som köpt dubbelsängar till båda våra hem. Vi fick underbar hjälp och många härliga skratt av en supertrevlig och mycket kunnig Colette i Lännabutiken! Dessutom är vi helnöjda med alla 4 sängarna efter byte till lägre "fossingar" (ben).
    Tack Colette från Berit och Börje
  • Daniel F
    Daniel F skrev om KungSängen Länna
    Jag tackar fabriken och särskilt Ulf Andersson för deras flexibilitet och tillmötesgående som jag fick vid köp av sovrumsmöbler. Kunderna kan vara kräsna och krävande men Kungsängen klarar av det. Nu fick Kungsängen en trogen kund i Nynäshamn.
    Daniel
  • Caroline N
    Caroline N skrev om KungSängen Länna
    Min pojkvän köpte en Lindenäs kontinentalsäng. Jag var så nöjd att jag köpte likadan hem till mig. Trodde inte det men Rekommenderar Lindenäs mer än Carpe Diem (som jag hade innan).
    Det är dock inte bara kvalitén på sängen som är grym utan Martina som hjälpte oss i butiken! Mycket bra service samt bemötande båda gångerna!
    Rekommenderas varmt!!!
  • Marie O
    Marie O skrev om KungSängen Länna
    Är mycket nöjd med sängen. Den skönaste jag sovit i. Madrassen är riktigt bra för kroppen.
  • Christin C
    Christin C skrev om KungSängen Länna
    Köpte en säng på rea och gjorde beställningen i augusti som betalades till fullo innan leveransen i slutet av september. Dagen före leverans meddelar företaget att de har glömt beställa en madrass och ska ha ytterligare ca 3000,- för denna.
    Ber dem ta tillbaka hela beställningen, men de backar och levererar en säng med fel madrass som jag får vänta på i ytterligare 4 veckor. Efter ytterligare krav på pengar för madrassen, vilket jag tycker är fel får jag så småningom rätt madrass och slipper betala.
  • Hans A
    Hans A skrev om KungSängen Länna
    vänligt bemötande fick jag ang min tvekan om sängval.
  • Diana P
    Diana P skrev om KungSängen Länna
    Bra och trevligt bemötande. Skön säng.
  • Joakim E
    Joakim E skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande och hjälp fick vi så nu sover vi som kungar!
  • Laila K
    Laila K skrev om KungSängen Länna
    mkt tillmötesgående och informativ
  • Kenneth M
    Kenneth M skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och kunnigt bemötande, bra info om olika säng- och madrasstyper. Inga problem att byta benen till sängarna som vi tyckte var för höga. Vi fick en liten kompensation eftersom en av madrasserna var försenad en vecka, vilket uppskattades. Vi hade möjligheten att byta madrass inom två månader om vi tyckte att de vi köpt inte kändes bra. Vi utnyttjade inte detta eftersom vi var nöjda, men det kändes bra att ha denna möjlighet. Man framhöll vikten av nöjda kunder, något som många affärer gör, men här kändes väldigt äkta något som jag sällan känt i andra affärer.
  • Gunnar H
    Gunnar H skrev om KungSängen Länna
    Jag fick utmärkt service i Länna.
  • Julia J
    Julia J skrev om KungSängen Länna
    Massa krångel med säljaren. Fick betala extra för leverans trots att gratisdagen inte var fullbokad, skulle få skydd till vår gamla säng som de skulle hämta & det glömde han också så vi fick ta oss till en annan butik för att hämta skyddet. Var nära på boka av allt & betala lite mer för bättre service.
  • Andre P
    Andre P skrev om KungSängen Länna
    Allt fungerade bra, men jag besökte er efter ett par veckor efter köpet och där inträffade lite misstag mellan mig och personalen, men jag tar det på mig.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om KungSängen Länna
    Fantastiskt positivt och proffsigt bemötande! Ingenting är omöjligt - allt går att fixa. Jag är supernöjd och rekommenderar alla som ska köpa säng att åka dit.
  • Percy W
    Percy W skrev om KungSängen Länna
    Köpt säng, med bl a byte av madrass. Har fungerat mycket vra, klart över förväntan.
  • Bengt M
    Bengt M skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande! Kunnig och hjälpsam personal!!
  • Lena T
    Lena T skrev om KungSängen Länna
    Köpte sängar i somras på rean. Fick jättefin hjälp av Simon Lennartsson, han är kanon!vu är supernöjda. Var tillbaka i höstas för att kolla om vi kunde fixa en gavel 120 till sonens säng, utgående färg... Simon hittade en till oss i Arninge, helt fantastiskt vilken tur vi har!!. Jag är såå glad att vi tröttnade p säljaren i Sovabutiken och gick in till KungSängen!
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om KungSängen Länna
    Hej !! Jag har köpt en Melody säng av er och den är helt underbar men när vi skulle köpa sängen ...så trodde jag att jag skulle få en faktura men fick då ett kort som jag skulle skicka iväg ...betalningen blev strulig ...så i fortsättningen så är det enklare att ha en faktura till banken direkt ...så det ej blir några fel ..
    Bra kundservice i affären Länna ...
  • Alf J
    Alf J skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande.Fick hjälp med att välja en säng som jag är mycket nöjd med.Kan verkligen rekommendera Kungsängen.
  • Eydvin N
    Eydvin N skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande. Trevlig personal.
  • Mats L
    Mats L skrev om KungSängen Länna
    Simon var jätte duktig samt noga med att förklara och visa. Tog sig verkligen tid och vi är helböjda med sängen.
  • Joakim J
    Joakim J skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande av personal bra produkt!
  • Haile H
    Haile H skrev om KungSängen Länna
    Bra service, trevliga personalen
  • Berg H
    Berg H skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande, bra produkter och ordning på leveranserna.
  • Henry E
    Henry E skrev om KungSängen Länna
    Mycket trevligt bemötande, fick all den hjälp som behövdes vid val/köp utav ny säng.
    Nöjd kund!
  • Fariba H
    Fariba H skrev om KungSängen Länna
    Sängen är hög vilket jag upplevde inte då på butiken. Jag måste klättra upp på. Sängen. Men sängen är bra.
  • Camilla B
    Camilla B skrev om KungSängen Länna
    Fick väldigt bra hjälp och service när vi skulle köpa en ny säng.
  • Juha H
    Juha H skrev om KungSängen Länna
    Jag säger bara WAOH vilken kundservice!!

Efter många år så var det dags för en ny säng och lite oinspirerat körde jag med frugan (som va desto gladare) till Kungsängen i Länna för att kolla på lite sängar. Där stötte jag på Simon som insåg vilken teknik- och prylnörd jag är och gärna snackar specifikationer så jag fick en ordentlig genomgång av den teknik och konstruktion som används vid tillverkningnen av Kungsängens grymma sängar.
    Det är helt och hållet Simons förtjänst att vi åkte därifrån och lagt en beställning på ny säng + en massa extra tillägg. :-)

Leveransen gick kanonbra och det var heeeelt underbart när man jag och la sig på kvällen för att sova sin första natt i en härlig Kungsängen säng! När vi vid monteringen såg en liten skada på väggaveln så fixade Simon en ny utan tjafs och även den kom på utsatt tid.

Jag har inte sovit så här bra på många år! Vilken skillnad!

Har du inte skaffat en Kungsängen säng än, GÖR DET! (och gör det på Kungsängen Länna hos Simon) :-)

/Galna finnen
  • Daniel K
    Daniel K skrev om KungSängen Länna
    Jätte bra service å trevlig personal.
  • Patrik L
    Patrik L skrev om KungSängen Länna
    Bra service. Även om det var dyrt så är jag nöjd.
  • Tommy L
    Tommy L skrev om KungSängen Länna
    Bra service. Försäljare som är måna om att man kommer fram till rätt beslut, oavsett prisläge.
  • Lena K
    Lena K skrev om KungSängen Länna
    Bättre sent än aldrig! Köpte nya sängar till fantastiskt pris i juli med hjälp av bästa Simon Lennartsson. Proffsig leverans på utsatt datum. Vi är supernöjda! Var även tillbaka i oktober och efterlyste gavel till sonens säng med tyg som utgått... Simon med kollegor fixade fram en gavel, helt otroligt vilken tur man kan ha som hittat en så serviceinriktad butik. Tack åter igen.
  • Jerzy M
    Jerzy M skrev om KungSängen Länna
    Stor tack för otroligt bra servisinriktat personal!
    Jag och min fru åkte till butiken för att köpa en bäddmadrass men kom hem med beställningen på hel nytt säng.
    Vad trevligt och hjälpsam personal kan göra !!!!!!!
    Vi fick hjälp från Sofia som jobbade den dagen.
    Kunde testa flera sängar och den otroligt trevlig tjej , bäddade , byte madrasser och kunde på vettigt sätt förklara för oss skillnaden på vad vi upplevde och kunde rekommendera en säng som passade våra önskningar .
    Vi är väldigt nöjda och ser framme mot våra ny säng.
    Jerzy och Ewa
    2016-11-17 KungSängen Länna svarar Jerzy M
    Hej Jerzy & Ewa. Hjärtligt, stort tack för er härliga feedback!
    Sofia låter hälsa tillbaka att hon är superglad att ni är så nöjda med vårt (och inte minst hennes) bemötande. Hoppas att ni sover gott i många herrans år. Söta drömmar och välkomna åter.

Med vänlig hälsning
    /Simon Lennartsson med personal.
  •  Daniel F
    Daniel F skrev om KungSängen Länna
    Er service är bättre än hos andra sängleverantörer. Kompetensen är nog lika hos alla men ni har mycket tålamod med kunder och kan prata med dem hur länge de önskar (förutsatt att andra inte står i kö). Ni besitter en förmåga att uppträda inte som säljare som trycker på utan som kundens rådgivare, ni skapar förtroende och det lönar sig.
    Särskilt tack till Simon och Colette.
    Daniel och Agneta
    2016-10-04 KungSängen Länna svarar Daniel F
    Hejsan Daniel & Agneta. Superstort tack för att ni tog er tid att skriva en sådan utförlig feedback om oss. Vi bockar och niger åt de fina orden och hoppas innerligt att ni sover sött om nätterna. Varmt välkomna åter!

Med vänliga hälsningar
    /Simon, Colette & CO.
  • Valle W
    Valle W skrev om KungSängen Länna
    Ett fantastiskt bemötande:)
    Ibland är världen bra liten.
    Tacksam för all hjälp jag fick från Simon och en Stor Guldstjärna till personalen:)
    Kramar. Waldemar
    2016-09-30 KungSängen Länna svarar Valle W
    Hej Valle. Tack för din superfina Reco - och inte minst dina varma ord!
    Det var ett sant nöje att få träffa dig grabben. Hoppas att du snart tittar in på en kaffe!
    Ta hand om dig. Trevlig helg.

Kramar :-)
    /Simon Lennartsson med personal.
  • Örjan S
    Örjan S skrev om KungSängen Länna
    Trevligt bemötande i affören hos Lennartson samt snabb och proffsig leverans av killarna!
    2016-09-16 KungSängen Länna svarar Örjan S
    Hej Örjan. Vi ber att få tacka för den härliga rekommendationen. Hoppas att ni får många härliga sovtimmar i det kommande höstrusket. Vi ska låta hälsa till leveransgrabbarna att ni tycker att dem var proffsiga. Tillönskar er en trevlig helg och ett varmt välkommen åter!

• Sofia W
    Sofia W skrev om KungSängen Länna
    Proffsigt bemötande! Är mycket nöjd.
    2016-09-09 KungSängen Länna svarar Sofia W
    Hej Sofia. Först om främst; URSÄKTA SENT SVAR! Vi har haft problem med vår inloggning till Reco. Men den tycks nu löst.
    Tack iaf för den snygga feedbacken. Vi är mycket nöjda med ditt besök hos oss med ;-) Trevlig helg och fina drömmar. Välkommen åter!

• Bengt K
    Bengt K skrev om KungSängen Länna
    Vår säljare var kunnig och proffsig. vi ändrade lite på orden men det var inga problem. Leveransen gick bra.
    Bengt
    2016-09-09 KungSängen Länna svarar Bengt K
    God kväll Bengt. Tack för att ni tog er tid att lämna en sådan snäll Reco. Superkul att ni tycks så nöjda med sängköpet och att leveransen föll sig väl ut. Trevlig helg och välkomna åter när ni vill.

• Maria C
    Maria C skrev om KungSängen Länna
    Utomordentligt god service och omtanke redan från början av Simon och hans team. De har en imponerande kunskap på området, och har varit mycket måna om att vi ska känna oss trygga och tillfreds med valet av ny säng. Det är en bra lokal och väl skyltat, och lätt att parkera. Det var även bra service vid leveransen. Vi räknar med att den ska hålla i 25 år så detta var en stor och viktig affär för oss!
    2016-09-09 KungSängen Länna svarar Maria C
    Hej Maria. Men herregud vilka superlativ ni bjuder på! Vi tackar då ödmjukast och är mer än glada att vi lyckades få er så nöjda med er fina investering. Dra nu täcket över huvudet och håll om varandra i höstmörkret - så är det snart vår igen ;-) Hjärtligt välkomna åter.

Truckvägen 5, 142 53 Skogås