Alla kategorier Heminredning Stockholms län Huddinge KungSängen KungSängen Länna

Truckvägen 5, 142 53 Skogås — Visa karta

KUNGSÄNGEN LÄNNA - HANTVERK UTAN MELLANHÄNDER

Vår nyrenoverade butik ligger i Länna köpcentrum intill Nynäsvägen i Skogås (ca 10 minuters bilfärd från Globen). Här provar du säng i en av KungSängens största och luftigaste butiker. Precis utanför entrén finns ett tusental fria parkeringsplatser. Vill man hellre åka kommunalt så stannar buss 835 och 831 vid köpcentrumet.

KungSängen tillverkar alla våra sängar för hand, på så vis kan vi säkerställa att du får en säng av högsta kvalitet. Vi kan dessutom skräddarsy din säng efter dina specifika önskemål om mått och bredd. Varje resårsäng som lämnar fabriken handtillverkas just för dig.

Vi erbjuder fri sängleverans utan extra kostnad inom respektive butiks närområde.

Hos oss hittar ni även ett utvalt sortiment av tillbehör såsom sängben, sänggavlar, madrasser, bäddmadrasser, sängbord, byråer, möbler, kuddar, täcken, påslakan, örngott, bäddset, lakan, överkast, plädar, mattor, tapeter, mörkläggningsgardiner, skjutdörrar samt inredning till din garderob.

Välkommen till KungSängen – det självklara valet när du vill inreda ditt personliga sovrum.
Öppet just nu
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 257 kunder tycker om KungSängen Länna

• Representant för Junibacken AB
    Representant för Junibacken AB skrev om KungSängen Länna
    Jag upplevde personalen mycket kunnig och serviceminded. Han talade visserligen väldigt fort och sluddrigt men gav i övrigt ett gott intryck och gav oss bra erbjudande. Jag är mycket nöjd med köpet.
    2017-09-12 KungSängen Länna svarar Representant för Junibacken AB
    Tack för omdömet Nancy! Vi är glada över att du är nöjd med köpet!

• Rikard S
    Rikard S skrev om KungSängen Länna
    Mycket trevlig personal och bra service. Handlar gärna där igen.
    2017-09-10 KungSängen Länna svarar Rikard S
    Tack för det fina omdömet Rikard! Du är mer än välkommen tillbaka!

• Andreas L
    Andreas L skrev om KungSängen Länna
    Bra och vänligt bemött när jag kom in i butiken. Kunning försäljare som hjälpte mig att välja rätt säng för mig och inte nödvändigtvis den dyraste. Fick tom hjälp med att bära madrasser till bilen.
    2017-09-08 KungSängen Länna svarar Andreas L
    Tack för det fina omdömet och kul att du är nöjd med oss!

• Sarah L
    Sarah L skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och genuint bemötande. Glad och kunnig personal som på ett mycket enkelt sätt tydliggjorde djungeln av kontinentalsängar. Säljaren gjorde oss delaktiga i köpet, där vi diskuterade sängen, gavel, bäddmadrass mm. Vi valde också att köpa nya täcken och kuddar och nytt lakan då han valde att de oss en förhandlingsmöjlighet. Det kändes som han var där för oss och inte tvärtom. Och det bästa av allt var att sängen levererades i rätt tid, i exakt det utförandet vi valt, inget krångel, inga problem! Så toppbetyg från oss!
    2017-09-08 KungSängen Länna svarar Sarah L
    Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med upplevelsen ni fick här hos oss. Vi önskar er nu många goda nätters sömn!

• Gunilla H
    Gunilla H skrev om KungSängen Länna
    Utmärk service och proffsigt bemötande
    2017-09-08 KungSängen Länna svarar Gunilla H
    Tack för det fina omdömet!

• Kjell H
    Kjell H skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra å trevligt. Proffsiga
    2017-09-08 KungSängen Länna svarar Kjell H
    Tack för det fina omdömet!

• Maritta E
    Maritta E skrev om KungSängen Länna
    Vi kommer in i butiken och maken får en hostattack! "Vill ni ha ett glas vatten?" Då är det Simon som jobbar och frågar detta. Det kallar jag för service och omtänksamhet från personalen. Vi ska titta på en ny säng. Simon frågar om vad det är för typ vi vill ha och visar oss olika möjligheter för att få det bästa som skulle passa för våra behov. Vi får all information som hör till om köpet, leverans, tiden och betalningen. Det blir inget köp samma dag för vi ville kolla med andra butiker också. Men känslan av bemötandet och behandlingen av oss som kunder slutade med att dagen efter blev det ett köp av en säng som levererades som det hade lovats. Kan verkligen rekommendera butiken i Länna till andra också. Träffade även en kollega till Simon och fick samma bra intryck av henne också!
    Vi sover gott i våran nya säng!
    2017-09-07 KungSängen Länna svarar Maritta E
    Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med upplevelsen ni fick hos oss samt att ni sover gott i era nya sängar!

• Eva O
    Eva O skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och kunnigt bemötande som tog sig god tid.
    Stort beslut och stor investering att köpa nya sängar.
    Proffsigt.
    2017-09-07 KungSängen Länna svarar Eva O
    Tack för det fina omdömet! Vi önskar er många goda nätters sömn!

• Kent S
    Kent S skrev om KungSängen Länna
    Bra service med trevlig personal inte påträngande som närliggande konkurrenter, och nu efter haft min nya säng i 3 månader och är jättenöjd med mitt köp så är det dags att köpa nya sängar till barnen. Valet blev lätt var nya sängarna kommer köpas.
    2017-09-06 KungSängen Länna svarar Kent S
    Tack för det fina omdömet! Kul att ni trivs i era sängar från oss, välkommen in igen så ordnar vi lika sköna sängar till barnen!

• Gunnar B
    Gunnar B skrev om KungSängen Länna
    Fantastiskt bemötande i butik där jag upplevde säljaren som både trevlig och kunnig. Istället för att försöka sälja mig den dyraste sängen så rekommenderade han en billigare variant som han trodde skulle passa mig bättre.

Jag hade initialt bara tänkt att prova sängar men det slutade med att jag köpte en säng direkt den dagen till ett bättre pris än jag förväntat mig.

Leveransen gick relativt fort, jag blev notifierad i god tid och lastbilen var framme till och med tidigare än beräknat. Snabbt och enkelt var mina nya säng på plats och min gamla bortforslad. Det enda möjligen negativa var att jag var tvungen att plasta in min gamla säng.

Vad gäller själva sängen tycker jag än så länge är fantastisk. Den är snygg, stabil och komforten är enastående.
    2017-09-06 KungSängen Länna svarar Gunnar B
    Tack för det fina omdömet! Vi är mycket glada över att ni är nöjd med er säng och upplevelsen ni fick här hos oss i butik samt i samband med leverans! Vi önskar er många goda nätters sömn!

• Ingrid G
    Ingrid G skrev om KungSängen Länna
    Toppenpersonal som är synnerligen serviceinriktade och kunniga. Vi köpte två kontinentalsängar med elhissar. Affärspersonalen får högsta betyg, leveransen var smidig och sängarna håller högsta standard.
    Vi är MYCKET nöjda!!!!
    2017-09-06 KungSängen Länna svarar Ingrid G
    Tack för det fina omdömet, kul att ni är nöjda med oss! Vi önskar er många goda nätters sömn!

• Robin B
    Robin B skrev om KungSängen Länna
    KungSängen Länna vart helt klart en favorit och detta endast pga säljaren Christian (om han hette så) Ung var han och alltid på plats. Suverän hjälp och sjukt nöjda med val av säng. Rekommenderar stark att handla genom honom!
    2017-09-06 KungSängen Länna svarar Robin B
    Tack för det fina omdömet, det var kul att ha er här i butiken och hjälpa er att hitta rätt säng!

• Eva S
    Eva S skrev om KungSängen Länna
    Tack, Sofia; för ett mycket proffsigt och vänligt bemötande!
  • Ewa L
    Ewa L skrev om KungSängen Länna
    En underbar säljare som heter Simon.l i länna.
    Som hjälpte mej att köpa säng oss er 👍
  • Jonas A
    Jonas A skrev om KungSängen Länna
    Framför allt den första säljaren var väldigt hjälpsam och inte alls "provisions"-påstridig. Hon förklarade skillnaden på sängarna och visade vad vi skulle tänkta på när vi provlåg madrasserna. Därefter fick vi en offert och hon tyckte absolut vi skulle fundera en vecka och sedan komma tillbaka om vi vill prova igen.
  • Robab J
    Robab J skrev om KungSängen Länna
    Det verkar att min mamma trivs bra med nya sängen.
    hoppas i längden hon kunna sova gott med sin nya sängen.
    Tack
  • Marianne L
    Marianne L skrev om KungSängen Länna
    Simon Lennartsson hjälpte oss från början till slut beskrev allt om olika sängar för och nackdelar hjälpte oss att välja rätt och sedan när vi fått sängen kom vi på att vi behövde en ficka att lägga fjärr kontrolllen i bara ett samtal så fixade han så vi kunde hämta och betala i kungengskurva eftersom vi ändåvar på väg dit.Vi köpte karlberg MB 90 2 st motordrivna sängar kuddar 2 st Talalay naturlatex madrass skydd bomull Q 90 vit 2 st ben till sängarna 19 cm m8 ek .Viär jättenöjda med allt transport och leverns ihopbyggnad allt perfekt Med vänlig hälsning marianne o ivan
  • Lillemor B
    Lillemor B skrev om KungSängen Länna
    Är nöjd med bemötandet från butikens personal.
    Vi köpte två sängar som levererades enligt uppgjord planering.
    Fick gamla sängarna bortforslade till en dyr kostnad, då firman inte tog med gamla sängramen endast dynorna/madrasser. Information om detta borde getts i butiken.
  • Catharina J
    Catharina J skrev om KungSängen Länna
    Köpt en säng och vi fick mycket trevligt och personligt bemötande. Kommer gärna tillbaka. Vi är nöjda med sängen. Det enda som skulle varit bra att veta var om det funnits möjlighet att få betala och få hjälp med att bära upp sängen till övervåningen. Den var så tung att vi inte klarade det själva jag och min man.
  • Kalle P
    Kalle P skrev om KungSängen Länna
    Bra service o trevligt bemötande
  • Anita H
    Anita H skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och proffsigt! Fick vänligt bemötande och leveransen av sängen gick smidigt
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om KungSängen Länna
    Trevligt och professionellt bemötande
  • Johansson T
    Johansson T skrev om KungSängen Länna
    Byte av madrassen var inte bra.
  • Holmqvist J
    Holmqvist J skrev om KungSängen Länna
    Jag har varit kund sedan 20 år och har alltid varit mycket nöjd. Professionellt bemötande och bra priser.
  • Katrin U
    Katrin U skrev om KungSängen Länna
    Bra service och mycket bra kvalité på sängar,till bra priser.
    Dessutom kan man beställa extra långa sängar i så gott som alla modeller!
    Rekommenderas, alla våra sängar kommer från KungSängen Länna
  • Anna P
    Anna P skrev om KungSängen Länna
    Väldigt god bemötande.
    Jag var där flera gånger och hade haft kontakt mest med Simon som hjälpte mig att välja säng, Den manen kan sitt jobb,ett professionellt sätt han förklarad mig alla detaljer, allt som jag ville veta.
    Ett stort tack till Simon.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om KungSängen Länna
    Jag tyckte den var bra. Serviceinriktad personal utan att vara påträngande.
  • Johansson H
    Johansson H skrev om KungSängen Länna
    bvnbvvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvghvgh
  • Hämälainen P
    Hämälainen P skrev om KungSängen Länna
    Toppen från början till slut. Professionell säljare som kunde sitt jobb. Bra o snabb leverans.vi är jätte nöjda m3d sängen
  • Andreas S
    Andreas S skrev om KungSängen Länna
    Jättenöjda med våran nya säng som vi fick till kanonpris då det var 50% rabatt
  • Lisa A
    Lisa A skrev om KungSängen Länna
    Mycket nöjd! Tacksam för den fina hjälpen jag fick i butiken, stor kred till henne (Sofia om jag inte missminner mig).
  • Karin G
    Karin G skrev om KungSängen Länna
    Jag fick ett väldigt fint bemötande av säljaren.Efter mycket testande trodde jag att "medium" skulle passa mig bäst. Det gick ju att byta om det skulle vara fel. Enda problemet - den är i mjukaste laget och om jag ska byta innebär det: att jag ska ta mig till butik för att få emballage, sedan ska jag frakta den till butik för byte. Helt omöjligt för mig. Den är alldeles för stor och tung för att jag ska kunna hantera den . och hur ska jag frakta den????? En annan sak är bäddmadrassen! En bäddmadrass för 6.000 kronor! Den skulle vara jättebra men borde vändas lite då och då - jaha. Sagt och gjort med mycket möda och omflyttning av saker runt sängen. MEN inte hjälper det! Det är en tydlig grop i den där höften vilar. Det spelar ingen roll hur jag vänder den, höften hamnar på samma ställe på madrassen. Jag tänker nog reklamera den och höra vad de säger. En väldigt dyr bäddmadrass som inte alls håller vad den lovar.
    Men, säljaren var väldigt trevlig.
  • Pernilla A
    Pernilla A skrev om KungSängen Länna
    Fick mycket bra och kunnigt bemötande vid köp av säng och gavel.
  • Berglund A
    Berglund A skrev om KungSängen Länna
    Vänligt bemötande. Fick proffs. hjälp.
  • Wahlstedt C
    Wahlstedt C skrev om KungSängen Länna
    Proffsigt och hjälpsamt! Trevligaste mottagandet av duktig personal. Trevligt med samma person vid både beställning och hämtning!
  • Marie-louise L
    Marie-louise L skrev om KungSängen Länna
    Otroligt bra service och mycket trevlig peronal
  • Bergman J
    Bergman J skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande av säljare som inte försökte pracka på oss saker vi inte ville ha. Vi kände att det var vi som valde.
    Vi köpte sängar, kuddar och täcke samt lakan.
  • Pontus P
    Pontus P skrev om KungSängen Länna
    Jag är nöjd och fick vad jag önskade mig.
    Gick även väldigt smidigt med byte av madrass till en mjukare
  • Ulf L
    Ulf L skrev om KungSängen Länna
    Vi är nöjda kunder som köp en dubbelsäng i Länna på KungSängen som vi sover gott i . Vi fick hjälp av trevlig personal, och fika med regionchefen vid ett återbesök. Mvh Ulf
  • Andersson S
    Andersson S skrev om KungSängen Länna
    Proffs! Hjälpte till att får rätt säng för mitt behov!
    Bara positivt!
  • Strömqvist A
    Strömqvist A skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra, väldigt hjäpsam personal
  • Lundborg C
    Lundborg C skrev om KungSängen Länna
    Trevlig personal, bra bemötande, hög kunskapsnivå, resulterade till inköp av både sängar i december och kompletterande bäddmadrass i februari.
  • Hansson P
    Hansson P skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande kunnig personal, lugnt och metodiskt förklarade skillnaderna.
    Köpte säng som är kanon skön.
  • Robin E
    Robin E skrev om KungSängen Länna
    Mycket bra bemötande och bra vägledning och visning av sängar som jag kunde prova och välja efter vad jag som kund ville ha. Full service från början till slutet
    Sånt bemötande gör att man som kund återkommer när det är dags att köpa nya sängar och även rekommenderar vänner att handla säng med kvalité och mycket bra bemötande och service
  • Ericson H
    Ericson H skrev om KungSängen Länna
    Vi köpte en ny dubbelsäng med sänggavel. Vi fick mycket goda råd av försäljaren . Leverens gick också bra.
  • Isberg T
    Isberg T skrev om KungSängen Länna
    Bra bemötande. Tror även att priserna var bra. Sängen är helt OK!
  • Sofie G
    Sofie G skrev om KungSängen Länna
    Jag är otroligt nöjd med allting från bemötande i butiken,och den hjälp vi fick när vi egentligen bara var och tittade men tack vare det professionella bemötandet resulterade i att vi köpte en ny continentalsäng. Tre månader senare längtar jag fortfarande efter att få gå och lägga mig varje kväll då vi är otroligt nöjda med den säng vi valde.
  • Susanne N
    Susanne N skrev om KungSängen Länna
    Jag köpte en säng och fick super hjälp i butiken. Är jättenöjd.
  • Marie P
    Marie P skrev om KungSängen Länna
    Igår, lördag den 4/2-17 köpte jag o min vän, säng i Länna av Sofia B....
    Jag kan bara rekommendera vidare. Oerhört kunnig o informativ försäljare, Sofia B hjälpte till att välja ut det bästa för mig o min onda rygg!
    Efter tumör o ryggoperation o en ledsen, värkande rygg åkte jag hem i glädje, inför väntan på leverans av säng Ekolsund o två sängbord.
    Denna försäljare och detta företag kan man inte annat än berömma... Försäljaren Sofia gav den bästa service man kan tänka sig. Har aldrig fått sådan hjälp förut. Det var länge sedan jag varit så här glad o övertygad!
    Två nerver ligger i kläm i ryggen...men till o med de, kändes som om de dansade rumba ;) över att äntligen fått den rätta hjälpen o jag kände mig som efter en vitamininjektion när det bar av hemåt.
    Jag hoppas personalen på KungSängen får den uppmuntran de förtjänar, o att de "tas omhand ordentligt".
    Åk dit....njut av alla härliga sängar med tillbehör o ta del av den kunniga personalen...
    Ett stort tack o en varm kram till fina Sofia B.... :)
  • Helen B
    Helen B skrev om KungSängen Länna
    Fick trevlig och kunnig hjälp i vårt val av säng, som faktiskt gjorde att vi köpte säng när vi bara hade tänkt titta och fundera. Är supernöjda med vår säng!

Truckvägen 5, 142 53 Skogås