Alla kategorier Sängar Kronoberg Växjö KungSängen KungSängen Växjö

KungSängen Växjö

Marketenterivägen 9, 352 36 Växjö — Visa karta

Vi på KungSängen litar inte på att maskiner kan göra lika sköna sängar som mänskliga händer. För att du ska få den bästa möjliga sömnen är alla våra sängar tillverkade för hand, av våra egna specialister, i våra egna fabriker och även i butik på många ställen.

Här i Växjö finns vi i handelsområdet i11 och här får du prova våra sängar i lugn och ro. Vår kunniga personal hjälper dig gärna och svarar på frågor för att du ska hitta den perfekta sängen för just dig. Du kan också hitta inspirerande inredningsdetaljer, kanske kommer du hem med ett helt nytt sovrum? Välkommen!
Lör-Sön: 11:00-16:00

Läs vad 70 kunder tycker om KungSängen Växjö

• Edona G skrev om KungSängen Växjö
    Vi är Supernöjda med köpet av vår nya säng. Läs mer
  • Irene E skrev om KungSängen Växjö
    Jag köpte en ramsäng. Fick rådet i butiken att välja en med fast botten vilket nog var helt rätt för sängen är underbart skön. Jag behövde även hjälp med att skaffa sängben till två sängar vilket man klarade av. Visserligen passade de inte riktigt men med lite hjälp av en möbelsnickare så blev de helt perfekta. Det var lite strul med leveransen av min nya säng men den goda servicen med sängbenen väger upp med råge. Köpte även bl a en kudde som jag är mycket nöjd med. Toppbetyg! Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om KungSängen Växjö
    Jag köpte en säng blev bra bemött. Allt blev bra Läs mer
  • Elisabeth J skrev om KungSängen Växjö
    Köpte nya sängar. Bra service. Kunniga försäljare Läs mer
  • Marit E skrev om KungSängen Växjö
    Vi köpte en ställbar dubbelsäng som skulle levererats för två veckor sedan men den har inte kommit. Kungsängen kan fortfarande inte säga när sängen kommer att levereras trots att vi har betalat sängen. Vi har själva fått ringa dem för att få information men har ännu inte fått något leveransdatum. Kan inte sätta betyg på produkten. Läs mer
  • Daniel T skrev om KungSängen Växjö
    Snabb och smidig affär................................................................ Läs mer
  • Jerry F skrev om KungSängen Växjö
    Hej!
    jag köpte en säng, som är ställbar och som både jag och min sambo är hur nöjda som helst med.
    Vi kunde inte blivit bli bättre bemötta än vi blev, tjejen var helt underbar och hjälpsam i vårt val.
    Vi hade stora förväntningar eftersom företaget heter Kungsängen, vilket vi anser låter kungligt och det anser vi att företaget levde upp till.

M.V.H Yvonne och Jerry Läs mer
  • Christoffer S skrev om KungSängen Växjö
    Fantastiskt bra bemötande och en säng i världsklass! Läs mer
  • Kristina S skrev om KungSängen Växjö
    Hej! Vi köpte en ny säng och fick bra råd och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Peter H skrev om KungSängen Växjö
    Bra bemötande. Om än något dyra produkter så känns Kungsängen proffsigt och bra. Läs mer
  • Johanna L skrev om KungSängen Växjö
    Kunnig och vänlig personal! Mycket nöjd. Läs mer
  • Cardena P skrev om KungSängen Växjö
    Säng och sängkläder
    Fantastisk personal, han var både engagerad och trevlig.
    Helheten var jättebra ! Läs mer
  • Inger P skrev om KungSängen Växjö
    Köpt två sängar (bubbelsängar) trevligt bemött kunnig personal Läs mer
  • Rigmor G skrev om KungSängen Växjö
    Köpte sängar, blev alldeles utmärkt bemötta. Fick hjälp att prova ut lämpliga sängar och huvudkuddar. Läs mer
  • Jenny S skrev om KungSängen Växjö
    Hej!
    Jag fick otroligt mycket hjälp med den botten jag köpte. absolut den trevligaste person jag har mött 🙂
    är jätte nöjd
    MVH Jenny Läs mer
  • Jennie P skrev om KungSängen Växjö
    Köpt 4 nya sängar inkl hemleverans. Fick bra hjälp i butiken och hemleveransen funkade perfekt. Läs mer
  • Carina I skrev om KungSängen Växjö
    Köpte dubbelsäng drapå lakan o örngott 2 kuddar ca 25000:- i Växjö hon var jättetrevlig kunnig och en duktig merförsäljare. Talade även om att vi hade bytesrätt i 2 mån om vi köpte ett skydd till sängen - så de gjorde vi. Men glömde lägga på det och jag har inte ont i ryggen längre så vi vill inte byta. Fick däremot byta skyddet mot två lakan jättebra ps han var inte lika bra på ”returer” Läs mer
  • Gun G skrev om KungSängen Växjö
    Köpte sängar höj och sänkbara . Bemötandet var bra , en duktig tjej som hjälpte oss . Vi hade inga särskilda förväntningar . 👍🏻😊 Läs mer
  • Marie K
    Marie K skrev om KungSängen Växjö
    Bra kundservice, trevlig och tillmötesgående personal. Härlig med leverans till lägenheten. Super bra helt enkelt. Läs mer
  • Stefan J skrev om KungSängen Växjö
    Köpte sängar i Växjö. Personalen där var bra. Bäddmadrasserna hade en väldigt stark och obehaglig lukt så vi kunde inte använda sovrummet på flera veckor innan vi fick nya madrasser. Vi fick själva köra de första till butiken i Växjö eftersom vi inte stod ut med att ha lukten i huset. Läs mer
  • Cecilia L skrev om KungSängen Växjö
    Sängar. Trevlig o väldigt kunnig personal :-) Läs mer
  • Hans N
    Hans N skrev om KungSängen Växjö
    En underbar personal hjälpsam tänker på kunden många +++++++ till dom Läs mer
  • Britt-inger A skrev om KungSängen Växjö
    Mkt bra och trevligt bemötande Läs mer
  • Stefan A skrev om KungSängen Växjö
    Trevligt bemött. Kunnig personal. Läs mer
  • Ulf S skrev om KungSängen Växjö
    Härligt bemötande av Daniel på kungssängen i växjö Läs mer
  • Lars N skrev om KungSängen Växjö
    Bra och kunnig personal. God kvslte på det vi köpte. Läs mer
  • Tryggve H skrev om KungSängen Växjö
    Bra bemötande och klara besked. Läs mer
  • Jan Michael B skrev om KungSängen Växjö
    En trasig säng byttes ut med ganska kort varsel. Trevliga killar levererade och alla blev nöjda. Läs mer
  • Stefan F skrev om KungSängen Växjö
    Köpte ny säng. Trevlig personal, tyvärr väldig ruljans på personal så det känns alltid som att de måste fråga en kollega om deras system. Men väldigt kunniga på sängar, vilket är det som spelar roll. Vi är nöjda. Läs mer
  • Mats E skrev om KungSängen Växjö
    Mycket trevliga,bra bemötande!! Läs mer
  • Elizabeth W skrev om KungSängen Växjö
    Hej!
    Ingen bra början, fick vänta länge innan det blev min tur, expiditen ensam i affären, 30 min!
    Efter det funkade allt bra, val, köp och leverans av en ny bäddmadrass. Läs mer
  • Bengt Herbert Tommy S skrev om KungSängen Växjö
    Vi köpte en ställbar säng och allt har fungerat till vår belåtenhet Läs mer
  • Birgitta B skrev om KungSängen Växjö
    Köpte dubbelsängar med motorik i okt 2017. Blev rekommenderad Kungssängen av min dotter som bor i Sthlm. Innan dess visste jag inte ens att Kungssängen fanns i Växjö. Blev väl bemött både i affären och av dem som installerade sängarna, så jag rekommenderar gärna Kungssängen. Sängarna fungerar perfekt och jag sover mycket bättre nu än på länge.
    Mvh Läs mer
  • Gerd C skrev om KungSängen Växjö
    Trevligt bemötande i affären. Själva upplägget sedan var inte bra. Läs mer
  • Björn A skrev om KungSängen Växjö
    Mycket bra bemött alla tre gångerna vi var där. Vi lotsades rätt och köpte en säng som passade oss och som tog bort väldigt mycket ryggont och faktiskt alla sömnbesvär. Läs mer
  • Vendela U skrev om KungSängen Växjö
    det var en skön säng som vi köpte. personalen var trevlig och tillmötesgående om än lite okunniga i hur leveransen skulle fungera. Läs mer
  • Hillevi J skrev om KungSängen Växjö
    Jag köpte en kontinentalsäng. Är mycket nöjd och fick bra bemötande. Personalen kollade så att man låg bra och rätt i sängen. Dock rann det lite koda från sängens stomme vilket blev problematiskt att få bort från golvet när det upptäcktes.
    Annars en väldigt bekväm och skön säng! Rekommenderar att köpa säng från Kungsängen. Bra med hemleverans också! Läs mer
  • Göran Y skrev om KungSängen Växjö
    Jag köpte en bäddmadrass.
    Fick dock vänta i nästan 3 veckor innan den kom. Läs mer
  • Joakim E skrev om KungSängen Växjö
    Mycket trevlig och kunnig personal. De tog sig tid att hjälpa oss och stressade inte med något. Självklart beställde vi då en säng.

Det blev förseningar och problem med vår leverans och de ringde och meddelade oss i god tid och höll oss underrättade om allt som hände vår säng.

Väl på plats för att hämta vår säng mötte en kille oss som inte var från Kungsängen Växjö utan hade blivit inringd från Helsingborg. En väldigt trevlig och hjälpsam kille.

Vi är supernöjda.. Läs mer
  • Tony A skrev om KungSängen Växjö
    Mycket trevligt bemötande direkt i butiken och hjälpsam. Fick prova ligga i flera olika sängar i olika prisgrupper och även prova olika kuddar. Vi fick varorna hemlevererade och monterade, bemötandet från dem var mycket bra. Läs mer
  • Johan G skrev om KungSängen Växjö
    Svårprutat på redan höga priser.
    Trevlig personal både i butik och de som levererade varorna. Läs mer
  • Magnus F skrev om KungSängen Växjö
    Trevligt bemötande hela vägen. Det var inte mkt folk ibutiken så vi fick hjälp direkt.
    Killarna som sedan körde ut sängen var väldigt serviceminded.
    Bra pris och mkt för pengarna. Läs mer
  • Lars-åke E skrev om KungSängen Växjö
    Sakkunnig personal vid val av säng
    Leverans på utsatt tid
    Positivt bemötande vid reklamation Läs mer
  • Caroline J skrev om KungSängen Växjö
    Mycket tillmötesgående och kunnig personal, som kunde svara på våra frågor och även hade egna kommentarer om vårt köp. Sängarna kom på utsatt dag och leveransen och ihopsättandet av sängen gick bra utan komplikationer. Läs mer
  • Malin B skrev om KungSängen Växjö
    Det gick smidigt med både beställning och leverans. Läs mer
  • Maivor K skrev om KungSängen Växjö
    Väldigt nöjda, hjälpsam personal. Och inte minst sover som en kung👍 Läs mer
  • Duyen N skrev om KungSängen Växjö
    Jag köpte 2 singel avhoppsbara sängar under sommaren.
    Personal var mycket trevlig, sakkunnig och hjälpsam. Läs mer
    2016-12-08 KungSängen Växjö svarar Duyen N
    Hej!

Vad roligt att läsa att du är nöjd med ditt köp.
  • Mattias M skrev om KungSängen Växjö
    Mycket bra bemötande i butiken, man blev väl omhändertagen och fick bra och relevanta råd.
    Jag är mycket nöjd med besöket. Läs mer
    2016-12-08 KungSängen Växjö svarar Mattias M
    Hej Mattias!

Det glädjer oss att du är mycket nöjd med besöket hos oss.
  • Alexandra B skrev om KungSängen Växjö
    Toppen, grym service! Kunnig & mycket trevlig personal. Läs mer
    2016-12-08 KungSängen Växjö svarar Alexandra B
    Hej Alexandra!

Tack så mycket för dom fina orden hoppas att du är nöjd med din nya säng.
  • Peter G skrev om KungSängen Växjö
    Helt Ok. Höll leveranstid. Mycket nöjda med den valda komforten på våra sängar.
    // Peter G Läs mer
    2016-12-08 KungSängen Växjö svarar Peter G
    Hej Peter!

Trevligt att läsa att du är så nöjd med din nya drömsäng.

Marketenterivägen 9, 352 36 Växjö