Alla kategorier Dator Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kungsholmen

Kungsholmen

Fleminggatan 40, 112 33 Stockholm — Visa karta

Kjell & Company på Fleminggatan säljer allt du kan tänka dig i elektronikväg. Behöver du någonting till dator, ljud eller mobil så är det här du ska leta.

Läs vad 10 kunder tycker om Kungsholmen

• Hippie C
    Hippie C skrev om Kungsholmen
    Kjell & Company har dykt upp likt svampar över hela sverige de senaste åren. Deras sortiment liknar Teknikmagasinet och Clas Olsson blandat med elektronik och diverse lockvaror.

Precis som med Expert är det inte långt till närmaste Kjell butik men priserna på Kjell är allt annat än konkurrens vänliga. De håller sig ca 25% över konkurrenterna utan nämnbara fördelar. De har oftast hyfsat kunnig och hjälpsam personal men det har oftast konkurrenterna med. Deras hemsida är rörig och det är svårt att se lagerstatus. Istället för att komma ihåg butiken eller visa alla så måste man hela tiden välja sin butik i en lista. De saknar funktioner som att recensera och ställa frågor som nästan alla konkurrenter har.

Det värsta är dock att de har så höga priser. De säljer exakt samma produkter (ibland under snarlika namn) som konkurrenterna men alltid till ett högre pris. Läs mer
  • regina
    regina skrev om Kungsholmen
    Dåligt, köpte ett svindyrt speltagentbord, de sa att den var oöppnad för den var förseglad, men det var användt, dessutom hade de råkat lagga i en teckning innanför förseglingen. Klagade på att det inte fanns med en bruksanvisning, men det ingick inte utan fanns på nätet enligt dem. Köpte ett likadant tagentbord senare på elgiganten, billigare och MED bruksanvisning. Läs mer
  • Alexander D
    Alexander D skrev om Kungsholmen
    Helt ok, butiken fyller sin funktion. Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Kungsholmen
    Kjell & Company har blivit en ny favorit! Brett sortiment, bra priser och mycket kunnig och vänlig personal. Det är ett naturligt förstaval för alla de där lite "ospecificerade" grejorna man behöver. Läs mer
    Tobias B gillar detta
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Kungsholmen
    Man kan ju helt klart säga att Kjell & Company har det mesta inom teknikprylar, eller framför allt tillbehören. Man hittar mer eller mindre alltid det man behöver när det kommer till sladdar, laddare, batterier etc. etc.

Stora minuset är nog den opersonliga karaktären på butikskonceptet, och tyvärr är det mycket den gargongen på personalen som jag har stött på också. Läs mer
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Kungsholmen
    Besöker Kjell & Conpany varje gång jag behöver någon teknikpryl, var där för ca 2 veckor senast och köpte bläckpatroner. Jag får alltid bra bemötande och god service vid besök. Läs mer
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Kungsholmen
    Riktigt bra när du behöver den där elkomponenten som saknas för att göra ditt liv lite enklare! Plus för alltid trevligt bemötande, snabba takter och försök till medförsäljning! Minus för långa väntetider vid lite större tryck! Läs mer
    Amanda F gillar detta
  • Karin H
    Karin H skrev om Kungsholmen
    Trevlig personal. Bra på att hjälpa en hamna på rätt nivå; de föreslår inte de dyraste utan, som det verkar, det som de tror passar ens behov. Öppnar förpackningar så att man kan få se och känna på prylarna, något som inte sker överallt. Inget krångel när man behöver lämna tillbaka eller byta en vara.

Roligast är att handla när man är ensam kund i affären för då kan det hända att man får lyssna på personalens "jabbande". Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Kungsholmen
    Inte nog med att de hade det hårddiskkabinett jag var ute efter på hyllan och till ett mycket bra pris, de hjälpte mig dessutom att ta ut hårddisken ur hustruns kraschade HP och skruva in den i Kabinettet. Jag är toknöjd!

Även i övrigt så är Kjell & Co en butik som jag gärna går in i. När familjens tjejer ångestshoppar skor så går jag in och glädjeshoppar onödiga elektronikprylar. Dessutom prylar som funkar och som man har mycket glädje av länge! Läs mer
    Agnetha L gillar detta
  • Ningjing C
    Ningjing C skrev om Kungsholmen
    I bought a wireless internet adaptor there. The staff was friendly. Läs mer

Bästa företagen inom dator i Stockholm:

Jon S Jon S tycker:
“Bra bemötande, trevliga och ko...” Läs mer

Dragonvägen 86, 19470, UPPLANDS VÄSBY